Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 15:30 |
Deel zoveel van het Saab-liefhebbers topic. De 9-3 en 900 RA van Johnb52: ![]() ![]() Saab 9-3 van eXplorer1: ![]() Saab 9-3 van Delano.888: ![]() Saab 9-3 SE van Descendent: ![]() Saab 9-3 SE van Fer ![]() Saab 9-5 Estate van swollywood ![]() Saab 9000 van Paladijn: ![]() Saab 9-3 SS van Nairua ![]() Saab 9-3 SS van Nostalgist: ![]() Saab 9-3 van Leandra: ![]() Saab 9-3 van Tomatenboer: ![]() Saab 96 van Dingest: ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 08-10-2014 11:39:58 ] | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 15:34 |
Ik moet echt eens een keer ergens heen rijden waar een mooiere achtergrond is voor de foto ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 15:51 |
Ik ben even bezig een foto van de Caab erbij te zoeken.... qua leuke achtergronden scoort die wel ![]() Maar m'n telefoon verdomt het om hem te uploaden naar Photobucket, dus ik zal m eerst op de laptop moeten zetten... | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 16:11 |
Of je mailt m naar jezelf ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 16:21 |
Ik heb geen mail op m'n telefoon... maar hij staat al in de OP ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 17:55 |
Oh die foto's in de OP kloppen echt niet meer. Ik heb geen 9-5 meer, descendent geen SE setje , Fer geen 9-3 meer... | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 18:03 |
Nou, ik zou zeggen, als iedereen even binnen 48 uur een kloppende foto aanlevert, klopt de op weer ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 18:44 |
Kom maar met de updates! De Cars-versie van de RA mag ook hoor ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 18:46 |
Je hebt eindelijk mooie velgen? | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 18:47 |
![]() ![]() | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 19:06 |
Zelfde velgen als die van mij. ![]() | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 19:06 |
Dan moet ik hem eerst wassen/ poetsen... En aangezien ik daar ernstig laks in ben gaat dat zeker niet binnen 48 uur gebeuren. ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 19:07 |
Mooi hè ![]() | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 19:11 |
Yup! ![]() | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 19:21 |
Die van mij klopt wel. ![]() | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 20:23 |
Nope, ik heb nog lelijkere wieldoppen gekocht om jullie te pesten ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 20:32 |
Toch wel echte Spinners? | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 20:33 |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door JohnB52 op 06-10-2014 20:38:53 ] | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 20:38 |
Ik had bijna een ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 20:40 |
Ik was van t weekend boodschappen gaan doen met de RA, kom ik, met raampje open, anders hoor je de uitlaat niet goed genoeg, 2 jongetjes op de fiets: oh joohhh, dat is een vette wagen! | |
Descendent | maandag 6 oktober 2014 @ 21:28 |
![]() Dit is de mijne nu (voor de OP). Binnenkort met Bilstein B8's voor en achter; steering brace, nieuwe waterpomp en nog wat meer Maptun siliconenspul. (en heel heel misschien een alu performance intercooler ). | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 21:30 |
Wat voor Maptun spul heb je dan liggen? Andere IC is ook andere slangen he :-) Maar dacht dat je die al had? | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 21:33 |
Check! | |
Descendent | maandag 6 oktober 2014 @ 21:39 |
crossflow IC heb ik al, maar dan een 'gewone' Viggen IC van een T7 motor (mijne is T5). Dus in principe zou ik met mn huidige slangenset rond moeten komen. Ik heb nog twee buisjes voor bij de radiateur. Rest (nou ja, de voor mij belangrijksten) zitten er al in. ![]() | |
swollywood | maandag 6 oktober 2014 @ 21:39 |
En dit is de mijne voor de OP:![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 21:43 |
Check! | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 21:47 |
Nu ik ook onderdeel ga uitmaken van de 'Saab-community' ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 21:56 |
Mijn man is er pas mee opgehouden toen er weer niet teruggegroet werd, met de Caab dan, met de rode is sowieso al bijna zinloos. Overigens merk ik wel dat er door andere Saabrijders zeker naar de Cabrio wel gekeken wordt, maar dat doe ik ook als ik een mooie Saab zie. Moet ik wel zeggen dat ik het voordeel van een oplettende peuter in de auto heb, die geen Saab mist ![]() | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 21:59 |
![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 22:07 |
Ja dat.... niet alleen Saab overigens, maar hij lijkt Saabs echt overal tussenuit te pikken. Als je in de file staat en de afrit naast je rijdt stevig door dan is het "Volkswagen, Volvo, Audi, Volkswagen, Skoda, Opel, BMW, Vrachtwagen, Audi, Renault, Volkswagen, Peugeot, Saab, Audi, Mercedes", enz. enz. enz. iets tussen wat je haat (want zij rijden wel door), en wat je koestert. | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 22:07 |
Met de 96 heb ik dit wel, maar eigenlijk alleen met lui die ook al een oudere Saab rijden (t/m 900 classics). En dan ligt het misschien zelfs nog wel meer aan de oldtimer-status dan de Saab-badge. | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:17 |
Ik zwaai nooit echt en er word ook nooit gezwaaid naar 9-3's volgens mij. Ik kijk wel altijd heel jaloers even mijn straatgenoot aan die een 9-3ss cabrio rijd als hij langs rijd ![]() ![]() | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 22:21 |
Het gebeurt mij met de 9-3 nog wel eens. Maar lang niet zo vaak als met de W123. (vorige auto) | |
AchJa | maandag 6 oktober 2014 @ 22:22 |
Ook zo'n autofreakje dus. ![]() | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 22:29 |
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom dat zou moeten gebeuren ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:31 |
Oh, saabforum kan heel gezellig zijn, zijn ook veel meetings, en de Saab youngsters <25. Nee we zwaaien niet echt, behalve in de RA zwaai ik wel eens, maar omdat er ook een hoopsaabs alleen als vervoersmiddel gebruikt worden, heeft dat niet altijd nut. Al krijg ik wel regelmatig op mijn werk te horen:HHej waarom zwaaide je niet van t weekend? Terwijl hun dan in een 13 in1 dozijn auto rijden. Ja dan herken ik je niet in je nissan almera. 1 collega heeft een 9-3 coupe, en die begint altijd later dan ik, en dan staat ie altijd naast mij :-) En toen ik nog wel eens onder werktijd aan de RA aan t klootviolen was om m fatsoenlijk te krijgen kwamen ze ook altijd ouwehoeren, dus ben er maar mee gestopt, schoot niet echt op. Dus om kort te zijn--> niet zwaaien naar Saabs jonger dan bj1994, dan zit je bijna altijd goed. En nog n gratis tip: is er wat met je auto aan de hand, vraag t dan eerst hier of op t saabforum voordat je m naar de garage brengt. | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 22:32 |
Saab is toch een beetje een merk van eigenzinnige individualisten natuurlijk. Dat had ik kunnen weten. Maar aan de andere kant is het een uitgesproken liefhebbersmerk en wil je tegenwoordig Saab rijden dan is dat toch echt een bewuste keuze. Alfa Romeo is misschien een beetje vergelijkbaar, en ik kan me van jaren terug herinneren dat er onder Alfarijders onderling nog weleens gegroet werd. ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:34 |
Dat met die alfarijders was bij de komst van de lease 156 in een keer afgelopen. Maar in Breda zit je wel goed hoor wat Saabliefhebbers betreft. Zijn er genoeg. | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 22:39 |
Ja het valt me op hoeveel Saabs hier in de regio nog rondrijden. Met name de 900 classic en 900NG modellen zie ik hier geregeld. Kan ook zijn dat ik er nu meer op let. Zag afgelopen weekend nog een witte 900NG coupé hier in 't dorp. Maar ben wel van plan 'm bij de Saabspecialist in Breda te laten onderhouden inderdaad. Kom je zelf ook uit deze regio trouwens? | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 22:42 |
Ik neem aan dat de aanschaf van elke auto een bewuste keuze is ![]() ![]() Ik heb nu ook een Alfa 156. Als daar vroeger naar elkaar gezwaaid werd was dat puur uit medelijden, of complimenten dat het ding nog reed - gedeelde smart is halve smart ![]() | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:49 |
Ik moet zeggen, ik heb geen bewuste keuze gemaakt voor Saab, het was mijn eerste auto, maar ik wil nooit meer wat anders, ben erg echt gek op nu, heb ontzettend veel "nutteloze" extra's gedaan enzo, en als het had gekund, zou ik denk ik best mijn hele leven Saab willen blijven rijden, maar helaas lijkt dat niet te gaan kunnen.. Ik hoorde laatst ook dat ze al weer gestopt zijn met de productie van de 2014 9-3? Echt balen.. edit http://www.saabcars.com/en/news/6EFD1B64D8049FA4 sinds mei al dus ![]() | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 23:11 |
Ik wil best geloven dat mensen bij Saab uitkomen vanwege de aantrekkelijke aanschafprijs tegenwoordig. De uitstekende 'value for money' trekt misschien koopjesjagers aan. Uiteindelijk is dat ook voor mij een belangrijk aanschafargument, eerlijk is eerlijk. Maar ik geloof niet dat dit in de meeste gevallen de reden is voor mensen om voor een Saab te kiezen. Er zijn namelijk veel verstandigere keuzes te maken als je op zoek bent naar goedkoop autorijden of veel waar voor je geld. Daarom ben ik van mening dat Saab geen merk is waarin je 'per ongeluk' terecht komt, zoals je bij wijze van spreken een Opel, Volkswagen of Peugeot zou kunnen aankopen omdat die toevallig aan je eisenlijstje voldoet en het een 'veilige keuze' betreft. | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 23:15 |
Ik kwam bij Saab terecht, omdat ze zo ontzettend compleet zijn, lekker groot, behoorlijk vlot (voor zon grote auto), veel opties, en wat je mist kan je voor een habbekrats toevoegen, en dus heel veilig enz. Maar nu ik hem 2jaar heb ben ik er ontzettend gek op, vind hem echt geweldig rijden en vind alle andere auto's "minder" aanvoelen ![]() | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 23:15 |
Saab heeft bij bijzondere uitzondering een prima manier om de verhouding tussen liefhebbers en gewone rijders te tonen! In 2011 stonden er een klein 57.800 Saabs op kenteken in Nederland. In januari 2012 bij We Are Many We Are Saab kwamen er 1.400 Saabs opdagen (op zichzelf wel een prachtig aantal natuurlijk). Die groep enthousiastelingen zal nog wel iets groter zijn, maar het gros blijft dus gewoon 'automobilist met een Saab' ![]() Als je in een reeks post met 'Saab-liefhebbers' ben je misschien niet het meest representatief als doorsnee Saab-rijder ![]() ![]() Ik heb mijn 96 ook gekocht omdat het model mij aansprak, niet zozeer het merk als geheel. | |
DX11 | maandag 6 oktober 2014 @ 23:16 |
Het was gewoon erg aantrekkelijk allemaal, ik was toen nog geen liefhebber, maar nu absoluut wel! Ik heb de aankoopprijs dan ook minimaal wel verdubbeld aan accessoires ondertussen ![]() | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 23:18 |
Ik heb de aankoopprijs van de 96 direct verdubbeld door de tank vol te gooien ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 23:20 |
Toch heerlijk, zo'n auto die direct na aankoop zoveel procent meer waard wordt ![]() | |
Dingest | maandag 6 oktober 2014 @ 23:24 |
Dat was wel voordat de koppakking eruit knalde, de remmerij vervangen moest worden en de koppeling totaal verlept raakte ![]() Om nog niet te spreken over de kosten die ik er volgend jaar aan verwacht... ![]() | |
swollywood | maandag 6 oktober 2014 @ 23:36 |
Na 2 Fiat's (Tempra en Punto), een Alfa Romeo 146 en een Mitsubishi Galant wilde ik nu een betrouwbare auto en geen Fransoos of een Duitser. Ik wilde een Zweed en heb toen eerst naar Volvo's zitten kijken aangezien meerdere vrienden van me Volvo rijden, maar vond de modellen van ca. 2000-2002 niet echt mooi en had ook een optielijstje wat ik er in wilde hebben, zoals automaat, climate control en cruise control. Door een topic in V&A waarin een 9-3 Coupe te koop aangeboden werd, werd mijn interesse gewekt voor Saab. De 9-5 vond ik een mooier model dan de 9-3 en qua interieur en opties had het alles wat ik miste aan de Volvo's. Na een paar weken gaspedaal.nl afspeuren naar Purmerend gereden voor mijn 9-5 Estate die bij een handelaar stond met volledig afgestempeld onderhoudsboekje voor 1950 euro. Toen ik daar ook nog eens 500 euro inruil kreeg voor mijn Galant station met klapperende draagarm, roestende wielkasten en brakke versnellingsbak was de deal snel gesloten. ![]() En sindsdien: ![]() ![]() | |
djkoelkast | maandag 6 oktober 2014 @ 23:44 |
Ik wilde een 9-3 cabrio nadat ik er een zag bij Wheeler Dealers. Het is een gewone 9-5 geworden en geen moment spijt. Mocht deze ingeruild worden wordt het sowieso weer een Zweed. Voorheen altijd Citroën gereden, een paar weken een Renault 25 en een Subaru Legacy. Laatste was zeer betrouwbaar, maar erg dun op de weg, niks van comfort en ook niks bijzonders qua rijden. | |
eXplorer1 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:03 |
pfoee, gelukkig dat ik niet de legacy gekocht had toen, wilde een legacy kopen om er een impreza wrx blok in te prutsen ![]() | |
djkoelkast | dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:09 |
Het zijn auto's die je eigenlijk nooit laten staan, maar alles voelt gewoon dun aan. Van wegligging (en dan had die van mij nog brede banden) tot de deuren. Het is qua comfort gewoon helemaal niets bijzonders. | |
kiekjesdief | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:30 |
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy | |
djkoelkast | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:23 |
Als je comfort en betrouwbaarheid wil neem je een 93 Wil je alleen betrouwbaarheid neem je een Legacy ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:24 |
Subaru is ook echt een merk dat ik met potentiele Saabrijders associeer. Ook een eigenzinnig merk dat door de grote massa wordt gemeden en waarvan je de kwaliteiten pas echt gaat waarderen als je er één in je bezit hebt gehad. Zo'n Legacy is kwalitatief wel ontzettend goed, qua comfort vind ik 'm zo slecht nog niet, maar qua afwerking is een Legacy een paar klasses minder dan welke Saab dan ook. | |
djkoelkast | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:37 |
Hij start, hij stopt, hij rijdt, maar meer is het niet hoor, een Legacy. Die AWD heb je in Nederland ook nagenoeg niks aan. Misschien een ietsiepietsie meer wegligging in de bochten in de sneeuw? Wanneer hebben we hier nou sneeuw. Nee hoor, een Saab wint het sowieso qua comfort. | |
Hyperdude | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:41 |
Koop anders een Saabaru. Best of both worlds ![]() ![]() | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:47 |
Overigens rijd een Saab op zomerbanden perfect in de sneeuw ![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:55 |
Ligt er toch echt aan wat voor bandjes je er onder hebt liggen! Ik heb voor de winter gewoonn16" staal | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:56 |
Ik had afgelopen winter flut banden op de voorwielen, en nog is alles goed gegaan. Vrijdag komen er 4 nieuwe zomer banden op, wel goede dus, dan kan ik weer ff door. Winterbanden in Nederland, op een auto van 1400kg, vind ik echt verspilling. | |
Leandra | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:57 |
Mocht er nog iemand een (andere) foto in/uit de OP willen hebben, dan graag voor morgenmiddag 15.00 uur, dan kan ik het nog aanpassen. /HuishoudelijkeMededeling | |
Leandra | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:59 |
Ik laat de winterbanden lekker onder de Caab leggen, en die staat al in de garage, dus daar wordt sowieso niet veel meer mee gereden. Moet alleen nog even velgen en winterbanden voor de rooie scoren. | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:00 |
Ik snap het echt niet waarom mensen dat doen, als je fatsoenlijke zomerbanden (dus niet yoko yoko merk) hebt, kom je daar die ene week sneeuw in Nederland ECHT wel mee door. | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:03 |
Zomerbanden, of all season banden? Je kan winterbanden dan onzin vinden, er zijn ook nog mensen die wel eens buiten Nederland komen... | |
Leandra | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:03 |
Nou, ten eerste zit ik vrijwel altijd met m'n kind in de auto, ten tweede, als het in de winter gebeurt dat een van ons de Caab mee moet nemen, reken dan maar dat het behoorlijk winterweer is, want mijn man heeft een OV-kaart, dus als hij met de auto naar z'n werk moet dan ga ik zeker niet met kind glibberen. Overigens hebben we winterbanden voor de Caab, die zaten eronder toen we hem kochten. | |
Dingest | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:03 |
Moderne eisen der samenleving hè. Elk mogelijk risico tot in het minimaalste verkleinen, want ons leven moet eigenlijk totaal risicoloos zijn ![]() | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:03 |
Dat is een goed punt inderdaad. Ik vind winterbanden onzin als je de hele winter binnen de grenzen blijft, anders zie ik je punt wel. Maar ik blijf dus binnen de grenzen, dus bespaar me het geld ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:16 |
Och, ook in het buitenland zijn winterbanden in de meeste gevallen niet verplicht. Ook niet in Duitsland. Alleen als daar de omstandigheden écht winters zijn, dus als er sneeuw ligt. Dan wel. Ik vind winterbanden ook onzin. "Vroeger" hoorde je hier niemand over, winterbanden zijn echt een hype van de laatste 10 jaar. De benaming zomerbanden en winterbanden zijn eigenlijk ook fout, want zomerbanden zijn gewoon banden die onder alle omstandigheden goed functioneren en niet specifiek zijn ontwikkelt om in de zomer te presteren. Winterbanden presteren niet per definitie beter in de winter, of onder de 7 graden, dat is een fabeltje, want winterbanden zijn eigenlijk specifiek "sneeuwbanden" en dus eigenlijk pas echt nuttig als er sneeuw ligt en op hun best rond het vriespunt, vrijwel alle temperaturen daarboven zijn ze niet veel beter dan de gewone zomerbanden. Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden. Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk. | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:17 |
Ach, is maar een eenmalige investering, en ik had geluk, rijke man die zijn Saab weg had gedaan, maar die velgen nog had liggen. ¤100 euro, want hij had er niks meer aan, pastte niet op zijn nieuwe auto, dacht ie... Dus 4 bijna nieuwe Michelin Alpin's, ik was blij. | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:18 |
Ik had achter michelin, en voor blackstone oid (bagger), heb geluid op 1 van de 4 banden (geen idee welke) dus heb 4 nieuwe gekocht, deze: http://www.bandenspotter.(...)95-60-r15-88v-10412/ En die gaan er vrijdag op. Voor 250 euro vind ik dat wel ok. Schijnen aardig goede te zijn, dus neem aan dat ik daar voorlopig mee voorruit kan. | |
djkoelkast | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:18 |
Ik heb nog nooit winterbanden gehad. Je hebt in Nederland doorgaans ook geen sneeuwkettingen nodig. Ik heb wel vorig jaar nieuwe banden genomen en het jaar ervoor de andere kant. Zijn gewone banden, wel goeie, maar geen speciale winter/zomer/all season en andere verkooppraatbanden. Ik vind het ook geen pan, heb je van de zomer je mooie velgen en stalen krengen tijdens de winter. | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:18 |
Nou spreek je jezelf tegen ![]() | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:19 |
Sneeuw kettingen zijn toch uberhaubt verboden in Nederland vanwege schade die je dan aan de weg kan maken? | |
Tomatenboer | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:26 |
Waarom spreek ik mezelf tegen dan? ![]() Omdat ik m'n banden niet meteen vervang? Of ik dat doe is afhankelijk van de ervaring met de banden in de praktijk. In de proefrit leken ze me niet heel erg slecht, maar als ze mij straks dagelijks toch te weinig grip en veiligheid leveren naar mijn zin dan koop ik alsnog 4 nieuwe banden. | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:28 |
Op droog zal t nog wel meevallen, maar in nat denk ik ronduit kut ![]() Dan heb je nog n kleine maat met hoge wang, dat is in ieder geval al beter sturen dan 225/45/17 van een taiwanees C-merk... | |
AchJa | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:31 |
Ik heb vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden (kreeg ze op stalen velg meegeleverd bij de Saab), dat was meteen de eerste en laatste keer. Leuk voor in de sneeuw, als het hier uberhaupt al eens serieus sneeuwt, maar op het moment dat het gaat regenen weet je niet wat je overkomt. Ik dacht dat ik met slicks reed... | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:38 |
De naam blackstone zegt t al, zwart, en rubber zo hard als steen ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:39 |
Serieus? Welk merk had je dan? En bandenspanning ook ok? | |
AchJa | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:44 |
Vredestein Snowtracs. En de spanning was ook oke. | |
AchJa | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:49 |
En in 2009 reed ik ook gewoon met zomerbanden, ging ook prima met de Benz:![]() [ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 08-10-2014 01:32:39 ] | |
DX11 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:52 |
Ik gooi er wel even 0,2 bar uit trouwens in de winter (heb normaal 0,2 boven boekje), geen idee of het nuttig is, maar kwaad kan het vast niet ![]() | |
Dingest | woensdag 8 oktober 2014 @ 00:35 |
Ah, die winter herinner ik mij ook nog - ging ook nog redelijk met de 96 ![]() ![]() Nou ja, totdat de linker ruitenwisser ermee ophield. Toen werd het wel een beetje spannend, zeker op de afrit ![]() | |
Dingest | woensdag 8 oktober 2014 @ 00:57 |
Misschien dat mijn 96 ook nog in de OP kan, ook al heb ik daarmee in dit topic tussen die moderne wagens verder niet zoveel om over mee te lullen ![]() ![]() Een uurtje voor de foto in mijn vorige post genomen. Nu vijf jaar later is de carrosserie inmiddels iets minder fraai ![]() | |
djkoelkast | woensdag 8 oktober 2014 @ 01:10 |
Zo eentje zie ik vaak staan in Noord-Holland, zelfde kleur volgens mij. | |
Dingest | woensdag 8 oktober 2014 @ 01:23 |
Dat kan, er rijden er een paar in verona-groen rond ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 08-10-2014 01:29:00 ] | |
JohnB52 | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:04 |
Noem je mijn 900 modern? ![]() | |
bokkepoot | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:23 |
En hoe oud waren de banden? Winterbanden van 5 jaar en ouder zijn niet echt goed te noemen. Winterbanden zijn veel gevoeliger dan zomerbanden voor veroudering... | |
Leandra | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:40 |
Check! | |
Dingest | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:46 |
Grazie! Wereld van verschil in rijervaring ![]() ![]() | |
AchJa | woensdag 8 oktober 2014 @ 13:03 |
Weet ik het. En het zal me verder boeien ook, geen winterbanden voor mij. | |
bokkepoot | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:10 |
Ligt compleet aan je rijstijl, mijn vader stuur ik gerust met afgesleten honkietonkie banden in de winter de weg op (die kan vrij aardig sturen en rijd dan heel rustig. ... Ik zelf monteer toch liever winterbanden.. Heeft iemand nog motorsteunen van een 9-3 v1 liggen toevallig? Wil er van PU gaan gieten..Maar heb niet zoveel zin om mijn huidige steunen op te offeren. | |
DX11 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:59 |
Hey jongens! Ik heb nieuwe wieldoppen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:19 |
Goddomme je hebt nog woord gehouden ook! | |
DX11 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:28 |
Haha ik vind ze persoonlijk mooi en dat is t enige wat belangrijk is ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:45 |
Wat kosten ze dan? 15" toch? | |
DX11 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:49 |
¤33,75 voor betaald ![]() | |
Tomatenboer | zondag 12 oktober 2014 @ 12:45 |
Gisteren m'n Saab 9-3 Coupé opgehaald bij Saab Twente in Hengelo. ![]() Een ideale terugreis van 186 km om de Saab eens goed te leren kennen. De Saab rijdt echt geweldig. Heerlijk soepel en comfortabel, altijd voldoende vermogen beschikbaar, ook laag in de toeren pakt tie naar mijn mening goed op. Wat me gisteren overigens pas opviel, ik heb een 2 liter turbo maar geen turbometertje in het dashboard. Ik dacht dat alle Saab turbo modellen dat hadden? Afijn, hopelijk blijf ik jarenlang zo enthousiast over de Saab. ![]() | |
djkoelkast | zondag 12 oktober 2014 @ 12:51 |
9-3 en 9-5 met LPT (Low Pressure Turbo) hebben er in elk geval geen. | |
Tomatenboer | zondag 12 oktober 2014 @ 13:20 |
Dat zal het zijn dan. ![]() | |
JohnB52 | zondag 12 oktober 2014 @ 13:25 |
Het kan er wel in hoor :-) | |
Tomatenboer | maandag 13 oktober 2014 @ 13:17 |
Kan wel, maar het is me te kostbaar om dat hele dashboard te vervangen alleen voor een turbometertje. Daarbij heb ik toch een LPT, dus zo'n spektakel zal het niet geven. | |
DX11 | maandag 13 oktober 2014 @ 16:03 |
T is inderdaad BEHOORLIJK kostbaar: Zonder turbo tellertje: http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=7337 Met turbo tellertje: http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=7336 Lol het verschilt MAAR 200 euro ![]() En dan moet hij ook nog een lagere km stand hebben dan wat je nu hebt anders heb je dat weer.. | |
AchJa | maandag 13 oktober 2014 @ 16:18 |
Even een vraagje over de vacuumslangen. Men heeft het over een stuk van 4mm en een stukje van 6mm. Die 4mm delen zijn me wel duidelijk maar ik zie zo snel nergens 6mm slang lopen. Zit die ergens verborgen? | |
djkoelkast | maandag 13 oktober 2014 @ 16:28 |
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen. | |
AchJa | maandag 13 oktober 2014 @ 16:32 |
Ah, die harde slangen zijn het dus. Die zijn nog prima. Ga ik me daar verder ook niet druk om maken. Thanks. Edit: En de T5 heeft volgens mij geen evap kleppen zoals bij de T7. Edit2: Net ff gekeken, vanaf de carterventilatie loopt er ook een 4mm slang met witte terugslagklep en een dik stukje slang naar een metalen leiding, die laatste is zeker aan vervanging toe... ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 13-10-2014 16:53:15 ] | |
JohnB52 | maandag 13 oktober 2014 @ 19:44 |
6 mm is ook voor je APC /turbo | |
AchJa | maandag 13 oktober 2014 @ 21:44 |
--Nvm-- [ Bericht 99% gewijzigd door AchJa op 13-10-2014 21:51:01 ] | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:06 |
SSHS ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:20 |
Wat zeg je? | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:25 |
Saab Self Healing System ![]() Motorlampje begon gisteren te branden (zonder melding op SID), maar het was na de zoveeltigste keer die dag dat het starten, 10 meter rijden en uitzetten was, dus ik was niet heel verbaasd. En ja, gisteren wel even met Haaima gebeld, maar moest het eerst even aanzien... En dat werkte dus ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:57 |
Jezus, lijken wel Italiaanse tafarelen. ![]() Ik hoop dat dat SSHS geen algemeen geaccepteerde term is binnen Saabkringen. ![]() | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:59 |
John kende hem zo te zien niet, maar wij hebben hem van het Saabforum. Moet ik wel toegeven dat de auto gisteren echt schandalig behandeld is, en door mij ![]() | |
DX11 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:43 |
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease! ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:57 |
Iets met de achterbank? | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:08 |
Nou, ik moest dus met een aanhanger naar Den Haag, alwaar ik in een of ander klein straatje met te weinig parkeerruimte auto en aanhanger kwijt moest zien te raken... dat is een uitdaging, dus hij heeft tot twee keer toe tenminste 4 a 5 keer achter elkaar een paar meter rijden, motor uit, motor weer aan, klein stukje rijden (klein stukje is dan alles tussen de 10 en 50 meter, maar daarnaast ook nog een paar keer een paar honderd meter). Het was door de locaties en het gedoe met die aanhanger nou eenmaal niet anders, ik snapte wel dat het op een gegeven moment voor de auto gewoon niet goed meer kon zijn, weer starten en weer een paar meter verplaatsen, maar so be it. Het is nog een wonder dat ik 1 op 10 heb gehaald op die tank ![]() | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:09 |
![]() John toch ![]() | |
DX11 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:34 |
Had je hem niet gewoon aan kunnen laten, handrem er op, kijken, verplaatsen, totdat hij goed staat? Lijkt me handiger dan elke keer weer overnieuw starten ![]() | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:40 |
Nee, in Den Haag leek hij goed te staan, maar toen kwam het moment dat er iemand in en uit de oprit moest die hij blokkeerde, dus dat was aanhanger loskoppelen, wegrijden auto ergens dumpen, enz. Ik had overigens ook m'n peuter in de auto zitten, dus dan met draaiende motor laten staan terwijl ik een aanhanger loskoppel en via een onmogelijke route op z'n plek duw zie ik dan niet zo zitten... dan heb ik liever even de sleutel in m'n zak zodat niemand er met m'n auto met kind vandoor kan gaan. | |
DX11 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:02 |
Snap m, dacht dat het gewoon parkeercrisis was. Je weet wel, vrouwending: (vanaf 8:20) doen niet alle vrouwen dat? ![]() | |
Komo | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:38 |
Gaaf! Een SAAB Topic. Komt goed uit; ik ben zelf ook in het bezit van een SAAB. Een 9-5 Aero van my02 (09-2001). Inmiddels net de 279K overschreden, maar nog altijd heerlijk in vorm. Voorzien van stage 1, waardoor ik nu rond 265 PK met 420Nm zit. Automaatje, maar daar kan ik mee leven. Foto'tje van mijn black beauty: ![]() Donderdag even een setje ALU52 wegbrengen om te laten poedercoaten; daar kunnen daar mooi de winterslofjes onder! Ik ga het volgen hier; gezellige boel! | |
eXplorer1 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:45 |
Mijn 9-5 rijdt nu, de 18t is echt een zalige turbo, nu de meters er weer in grotten! | |
JohnB52 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:51 |
Hoi Niels! | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:52 |
Geen idee, ik kan wel parkeren, maar ik zie idd wel eens auto's geparkeerd staan waarvan ik denk "hoe durf je uit te stappen als je je gebakje zo neergezet hebt". | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:53 |
Welkom, fraai ding ![]() Jammer dat ik de OP niet meer kan editten, anders kon ik hem in de OP zetten (indien gewenst). | |
Komo | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:01 |
Danku! Laten we die optie maar open voor het volgende deel dan? ![]() Leuk om je hier ook te zien John! Zal wel iets minder spanning zijn hier zonder T en de overige? ![]() ![]() | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:05 |
Indien gewenst kunnen we hier ook wel rellen hoor.... de jaren dat ik in de kroeg zat als er op FOK! gereld werd en daardoor een ban ontliep liggen wel achter me denk ik ![]() | |
Komo | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:11 |
Alles is mogelijk; of we het willen is 2. ![]() Toffe Caab! Van welk jaar is 'ie/ze? | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:19 |
1999.... een FSP uitvoering ![]() Die rooie die erboven staat is ook van ons trouwens, dat is degene die ik gisteren mishandeld heb ![]() De Caab heeft geen trekhaak. | |
Komo | dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:58 |
The full package dus; altijd meegenomen; ik zou inmiddels niet meer zonder die luxe kunnen hoor... Maar ik ben terug gaan lezen; is te overzien toch? Btw volgende week m'n software naar stage 3. 3"DP zit er al onder, alleen daarna even m'n injectoren wisselen voor de vervangende 😁 | |
Leandra | dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:10 |
Ja joh, niks aan de hand met de Sport Sedan, die is weer helemaal bij de les. Die Caab viel ons op omdat er Aero stoelen inzaten, en toen gingen we uitpluizen hoe en wat en toen bleek het dus een FSP te zijn, maar idd, dingen als elektrische stoelen met geheugen zijn wel verdomd handig, vooral omdat we allebei in beide auto's rijden, dan staat de heleboel met een druk op de knop in de juiste positie. En we waren wat dat betreft al verpest, want de Sport Sedan is een van de eerste Sport Sedans, en was een Launch uitvoering, dus ook bomvol leuke extra's zoals stoelen met geheugen enzo. | |
JohnB52 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:06 |
Is jouw versnellingsbak nou naar zijn grootjes? Ik denk zelf dat je pook opnieuw afgesteld moet worden. Kijk maar op saabpartners.com voor n goedkope bak. | |
DX11 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:16 |
Nog niet, maar t word wel steeds erger dat hij blijft hangen in de 5. Nieuwe bak kan ik echt niet betalen voorlopig, hoop dat de modificatie kit voor dit probleem (probleem is bekend) niet te duur is via Jansen, dan doe ik dat. Op jouw site staan trouwens geen versnellingsbakken <1000 euro, en op elferink ook niet, althans, alleen oud, maar dan heb ik misschien over 3 maanden het zelfde probleem. [ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 17-10-2014 13:21:52 ] | |
JohnB52 | maandag 20 oktober 2014 @ 15:22 |
Hmm, mijn ALU36 velg liep links voor telkens leeg, band er opnieuw op doen met of zonder lijm had geen nut, dus nu maar winterbanden er even onder, en de ALU36 laten herstellen. Weet iemand hier nog n goed adres? | |
bokkepoot | maandag 20 oktober 2014 @ 15:26 |
Kunnen ook hele kleine gaatjes zijn, ik heb dat zelf ook wel eens gehad... Past zichtbaar bij 3 bar en ondergedompeld. | |
Tomatenboer | dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:51 |
Heb de Saab 9-3 nu een dag of 10 in bezit en tot dusverre nog erg content met m'n aankoop. ![]() Rijdt echt comfortabel dat ding, en stap echt met plezier in m'n auto. Lang geleden dat ik dat had. Enige puntje is dat de elektrische antenne niet altijd volledig terugschuift bij het uitzetten van het contact. Wat is hiervoor de beste remedie? | |
djkoelkast | dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:30 |
Overmorgen gaat mijn 9-5 voor nieuwe remschijven, blokken, nieuwe motorolie en filter, nieuwe carterontluchtingsslang en APK. Ik ben benieuwd. | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:11 |
Gevonden. Zwembad van mijn dochter opgepompt, water erin, wiel er in, aan de binnenkant vd velg inderdaad 2 mini lekjes. Ik vraag me dan toch af, hoe kan t dan lekken? Ondanks Vastlijmen? | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:13 |
Repareren http://www.thesaabsite.co(...)ast-replacement.html Onder andere hier te koop: http://www.jendvandenbosc(...)l-9000-en-900-ng-9-3 | |
bokkepoot | dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:23 |
![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:26 |
Ongeveer ¤ 23,- inclusief BTW voor een nieuwe antenne is geen geld. Goedkoper dan ik dacht. Dank voor de link. Ga 'm bestellen. Voor de kosten hoef ik het niet te laten. | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:04 |
Nee tussen band en velg. Alle velgen fixen via saabforum fixen: 363 euro. | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:05 |
Als t goed is is t dat probleem. Zou niet weten wat t anders zou moeten zijn. | |
bokkepoot | dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:15 |
Aah das dan oxidatie tussen de velgrand, volgens mijn bandenman komt dat wel vaker voor. Velg opschuren en band terug monteren ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:32 |
Had ik ook gedaan. Maar goed, straks zijn ze weer netjes, geen gezeik meer. | |
Komo | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:49 |
Het is dat 't een eind rijden voor je is John, maar ik heb m'n setje ALU52 ook weer terug. Ziet er keurig uit, en niets meer te zien van welke schade dan ook. Waren gelukkig nog wel recht. ![]() | |
djkoelkast | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:50 |
Auto is de APK weer door. Nieuwe remschijven, remblokken, olie + filter en de carterontluchtingsslang laten vervangen. | |
Leandra | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:52 |
Wij hebben vorige week een setje ALU72 gekocht voor winterbanden voor de rooie... Een paar spaken meer dan de ALU43 die er standaard onder zitten/horen, maar ik denk niet dat het misstaat. | |
Komo | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:54 |
Heb je OEM schijven gemonteerd, of Zimmermann's? Over die laatste heb ik veel goeds gehoord, Toch denk ik dat die alu72's ook goed hadden gestaan onder een SS, Leandra! | |
djkoelkast | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:55 |
Schijven van Bosch, ik had blokken van ATE besteld maar die bleken niet te passen, lekker handig (alles 10x opgezocht, nagevraagd). Nu hebben ze er TRW-blokken onder gegooid voor 2x zo veel als die ATE, maargoed, hij rijdt en stopt goed. | |
Komo | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:57 |
Dat is uiteindelijk het belangrijkste natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe ze je op de lange duur gaan bevallen. Nog even een foto'tje van mijn wintersetje (banden moeten er nog omheen, nieuwe ventielen en balanceren) ![]() | |
Leandra | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:58 |
Top! | |
Leandra | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:00 |
Ze zijn voor de Sport Sedan ![]() Voor de Caab hebben we nog winterbanden (met lelijke velgen), die stond op winterbanden toen we hem kochten. Dankzij John vorig jaar van alles geleerd over ET-waardes, dus we houden het netjes op ET-49 velgen onder de Caab en op ET-41 onder de Sport Sedan ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:17 |
Ik doe mee met de coating actie van Coen Wagner. Dat is in Rotterdam, dan maar met de Bluemotion er naar toe, blijf ik nog onder de ¤400 | |
Descendent | zondag 26 oktober 2014 @ 22:17 |
Goed te doen dat wintersetje. Vind het mooie velgen; ook onder een 9-3 o.g. Ik kon ze niet vinden -in een redelijke prijsklasse, dus ben maar voor de ALU 45's gegaan voor de winter. ![]() | |
Komo | woensdag 29 oktober 2014 @ 11:35 |
Die Alu45's staan zeker niet verkeerd Descedent; heeft er ook zeker iets van weg. Jammer dat ik zo snel geen Alu59's van de SS kon vinden, hebben ET49 waardoor ze eigenlijk net wat mooier staan onder een 9-5. | |
swollywood | woensdag 29 oktober 2014 @ 19:16 |
Ik moet nog ff op zoek naar wintervelgen en -banden voor onder mijn 9-5. Heb nu alu41's met zomerbanden. Daar heb ik het vorige 'winter' overigens prima mee kunnen redden, dus als het deze winter weer zo zacht is, blijf ik misschien wel weer op zomerbanden rijden. Woon-werkverkeer is toch maar 3,5 km over hoofdwegen die gestrooid worden. ![]() | |
DX11 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:47 |
![]() Herkent iemand dit? Het lag ineens in mijn achterbak en ik weet vrijwel zeker dat het niet is gekomen van iets wat ik heb vervoerd dus is het een onderdeel misschien wat ergens los is gekomen in de achterbak? | |
Tomatenboer | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:21 |
Vanavond was weer de Saab-special van Top Gear op tv. ![]() Compleet item over de geschiedenis en ondergang van Saab. Vond het mooi om weer te zien. Jammer dat daarvoor eerst zo'n eigenzinnig, karaktervol merk als Saab failliet voor moest gaan. | |
JohnB52 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:27 |
Mooie aflevering he? Je kan m ook op Netflix terugkijken. | |
JohnB52 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:28 |
Hoe groot is het? Maar ik herken t echt niet als iets van een Saab... | |
DX11 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:32 |
Cm of 10/15. Erg vreemd ik heb echt al zo lang niks vervoerd waar het van kan zijn en ineens lag het er.. Dus heb echt het idee dat het ergens uit de auto moet komen.. [ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 31-10-2014 23:44:06 ] | |
Tomatenboer | maandag 3 november 2014 @ 19:02 |
Nu 3 weken in bezit van m'n 9-3 OG en 1000 km verder. Tot dusverre nog steeds zeer content met m'n keuze en voel me nog steeds bevoorrecht om dagelijks in de SAAB te kunnen rijden. Dagelijks woon- werkverkeer van 40 km heen en 40 km terug gaat uitstekend, heerlijk comfortabel en de SAAB heeft nog geen steken laten vallen. Ook positief verrast over het brandstofverbruik tot nu toe. Ondanks dagelijks veel file-rijden rijd ik toch gemiddeld 1 op 11. Dat vind ik niet slecht met een 2 liter turbo. Had op 1 op 10 gemiddeld gerekend. Kortom, nog steeds enthousiast over m'n SAAB. ![]() | |
swollywood | dinsdag 4 november 2014 @ 21:37 |
2cv heeft niet lang van zijn Saab kunnen genieten. ![]() Hij is gistermiddag tijdens het sleutelen overleden... ![]() PTA / 2cv is overleden | |
AchJa | dinsdag 4 november 2014 @ 21:52 |
Shit, RIP. | |
Dingest | dinsdag 4 november 2014 @ 23:08 |
Hij heeft het ding toch nog minimaal 3 jaar op de weg weten te houden, waar anderen die wagen denk ik al lang en breed afgeschreven hadden. Ondanks dat er geen dubbele chevron op zat ![]() Ik hoop dan ook dat die Blauwe baaS bij een net zo goed, 2cv-waardig baasje terecht kan komen. | |
Bzzzzt | vrijdag 7 november 2014 @ 08:06 |
Hier ook nog een Saab rijder 9-3 2.2 tid uit 2001. | |
JohnB52 | vrijdag 7 november 2014 @ 08:20 |
Foto's? En hoe bevalt ie? | |
Bzzzzt | vrijdag 7 november 2014 @ 08:29 |
Foto's heb ik momenteel niet bij de hand, maar het lijkt een exacte kopie van jou 9-3. Het bevalt verder super! Ik wou dat ik het jaren eerder had gedaan. | |
JohnB52 | vrijdag 7 november 2014 @ 09:01 |
Enigste wat bij jou kapot kan gaan is de brandstofpomp, verder super degelijk ding! | |
AchJa | vrijdag 7 november 2014 @ 21:53 |
Schijven en blokken iets te lang uitgesteld... Hij remt rechtsachter nu als een trein....
| |
JohnB52 | vrijdag 7 november 2014 @ 22:21 |
Oh handig... Je had al nieuwe liggen? Achter maakt niet heel veel uit, rembalans is toch 70/30 | |
AchJa | vrijdag 7 november 2014 @ 22:23 |
Ja, heb alles liggen en is alleen achter. Maak me dus ook niet zo druk. | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 18:57 |
Dezelfde vraag ook al gesteld op het SAAB-forum, maar misschien weten jullie hier ook wel raad mee. ![]() Ik ben vandaag exact een maand in het bezit van mijn Saab 9-3 Coupé 2.0t waarmee ik dagelijks naar mijn werk forens. Overigens nog steeds tot grote tevredenheid. Maar de Saab vertoont nu enige dagen echter toch een apart verschijnsel. 1. Normaliter springt de verlichting automatisch aan bij de Saab als je de motor start, ook al staat de knop uiterst naar links gedraaid. Dat gebeurd momenteel echter niet. De verlichting gaat vervolgens wel aan als je 'm gewoon op dimlicht-stand schakelt helemaal naar rechts. 2. Verder doet de ruitenwisser helemaal niets de eerste paar kilometer na het starten, maar als je toch gaat rijden dan gaan de ruitenwissers het na enkele kilometers uit zichzelf toch weer doen en functioneren daarna ook probleemloos de verdere kilometers. 3. Hetzelfde geldt voor de ventilatie / airco / achterruitverwarming. Deze doet na het starten helemaal niets, dus de achterruitverwarming ook niet, de airco springt wel aan, maar omdat de ventilator niet aanspringt heb je daar dan ook niet veel aan. Vervolgens springt de ventilator / kachelmotor wel gewoon aan na enkele kilometers rijden. De ene keer na 500 meter rijden, maar vanmorgen pas na 3 kilometer rijden. Daarna functioneert alles gewoon probleemloos in het vervolg van de reis. Ik heb al een afspraak gemaakt bij Peter Mink in Breda omdat het ventilatie en ruitenwisserprobleem wel irritant is 's ochtendsvroeg met de huidige weersomstandigheden. Maar misschien is dit een bekend Saab-probleem en kunnen jullie mij nu al vertellen wat er - waarschijnlijk - aan de hand is en wat ik kan verwachten. | |
DX11 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:03 |
Dat is vrij simpel op te lossen, door op plek 15 een zekering van 20amp te plaatsen. Dan doen ze het wel weer. Sommige mensen halen die er uit omdat ze het fijner vinden de keuze te hebben (zoals ik). Het zou heel goed kunnen dat die betreffende zekering zit in 1 van de reserve plekken die daarvoor bestemd zijn. | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 19:08 |
Op het Saabforum lees ik in andere topics dat dit mogelijk verband zou kunnen houden met een kapot of vervuild contactslot. Is geen dure reparatie toch? | |
DX11 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:09 |
2 en 3 bedoel je? Want 1 ligt echt wel aan die zekering ![]() Er zijn meerdere mensen op het saabforum die dat wel voor je fixen voor een normale prijs. In Friesland zitten er een paar en in Utrecht ken ik Jansen, die helpt mij altijd een rekent nette prijzen. | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 19:12 |
2 en 3 inderdaad. De meer belangrijkere storingen. Dat de verlichting niet automatisch inschakelt vind ik niet erg. Kan het kwaad als ik dat gewoon laat zitten? Al is een andere zekering ook niet duur natuurlijk. ![]() | |
DX11 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:13 |
Nee, ik vind het persoonlijk wel heel fijn dat de lampen gewoon uit kunnen. Ik zou het lekker zo laten, tenzij je dus graag ALTIJD verlichting wil. Ik doe ze bijvoorbeeld uit bij het starten (beter voor peertjes, en gewoon, omdat het kan) en als het echt volop helder weer is zie ik ook het nut niet van ze aan hebben. | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 19:15 |
Precies, zo denk ik er ook over. Maar 2 en 3 wil ik toch wel graag opgelost hebben want dat is gewoon irritant (en gevaarlijk) bij de huidige weersomstandigheden (al werken ze gewoon weer na luttele minuten). | |
DX11 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:15 |
Waar woon je? | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 19:16 |
Ik woon in Made, West-Brabant, vlakbij Breda. | |
DX11 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:17 |
Ok, ik ken daar alleen een paar tuners, geen idee of die ook onderhoud doen. Ik zou ff een dagje je saabforum vraag afwachten, daar komt wel een reactie uit. | |
JohnB52 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:19 |
Je kan je contactslot ook zelf schoonmaken. http://saabworld.net/f29/(...)ns-saab-9-5-a-26395/ Werkt ongeveer hetzelfde. Google anders even op ignition switch removal Saab 9-3 | |
Tomatenboer | dinsdag 11 november 2014 @ 19:26 |
Bedankt voor de tip en link. ![]() Is het reinigen van het contactslot over het algemeen voldoende of is meestal vervangen de beste remedie? Of valt daar niets over te zeggen? | |
JohnB52 | dinsdag 11 november 2014 @ 19:45 |
Reinigen is sowieso goedkoopste, ik zou daarmee beginnen. En even de reacties op saabforum afwachten. | |
Fer | zondag 30 november 2014 @ 10:41 |
Dat kan niet!! Verdachten de greppel in na schoten | |
Leandra | zondag 30 november 2014 @ 11:10 |
Schande.. Maar het was te verwachten dat het boevengilde sterke, snelle auto's zou ontdekken, zeker nu ze ook nog eens zo goedkoop zijn. De bende van Nijvel, gebruikte ook al Saab trouwens... | |
AchJa | zondag 30 november 2014 @ 11:18 |
De kogels ketsten af?... ![]() | |
ColtZ40 | zondag 30 november 2014 @ 12:13 |
Verklaart wel dat ie in de greppel licht. Snel rechtdoor maar bochten..... ![]() | |
eXplorer1 | maandag 1 december 2014 @ 10:04 |
Dag Saab, ivm andere prioriteiten stop ik met Tunen en maatwerk zooi. voor mijzelf komt er een heerlijke sloep om de 40-60K per jaar te overbruggen op de weg, de keuze is gevallen op een Volvo S80 T5, stage 1 naar 2xx pk en ik blijf er lekker van af. en ja, dit keer automaat! er zit nog wat werk aan maar niets wat mij tegenhoud. de TD04-15T met 7000km oude binnenwerk ligt er nog steeds, voor interesse DM! | |
JohnB52 | maandag 1 december 2014 @ 12:42 |
Lekker zuinige bak heb je gekocht dan ![]() En ook daar kan je niet vanaf blijven, let maar op! Gisteren afscheid genomen van de Red Arrow: ![]() Ik ga hem missen | |
eXplorer1 | maandag 1 december 2014 @ 12:54 |
huh, die had je net geloof ik toch? waarom doe je die weg dan? ![]() hahah, de S80 zal ik wel van af blijven, is een bonk electronica, vooral CANBUS is een zwak punt bij deze hokken, beetje motivatie om eraf te blijven ![]() | |
JohnB52 | maandag 1 december 2014 @ 12:58 |
Om hem 3 maanden na de winterschorsing weer op te halen. Kwam nog wel wat witte rook uit de uitlaat, hopelijk geen paniek, want had weer eens 2 weken stil gestaan. Had hem wel afgetankt. 20 september voor t laatst. En ging ruim 16 liter in... | |
eXplorer1 | maandag 1 december 2014 @ 13:14 |
geen probleem, witte rook is waterdamp, als het zoet ruikt is het KVS (zwarte rook is teveel brandstof, blauw is olie). mooi verbruik, 16 liter na 2 maanden ![]() ![]() | |
JohnB52 | maandag 1 december 2014 @ 13:22 |
Jup, dat dacht ik ook! Denk dat er tijdens t wassen water in de uitlaat is gekomen. | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 11:49 |
Kan het eigenlijk kwaad een koude motor sneller op te warmen door bijv bij het stoplicht het gas in te houden tot bijvoorbeeld 2000toeren? Ik heb namelijk 200m van mijn huis een stoplicht die in de ochtendspits wel 5 minuten duurt voor je er door bent, en de verwarming doet dan geen zak omdat de motor nog zo koud is, dus gisteren zat ik letterlijk te rillen in mijn auto ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 20:49 |
Daar gaat ie echt niet sneller warm van worden Delano, kan je m beter eerst paar minuten stationair laten draaien. Beter nog standkachel oid, maar dat heb je in NL niet echt nodig | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 21:16 |
Ik heb altijd gedacht dat stationair draaien in de kou juist slecht is, en dat je beter een beetje toeren kan maken. Dus wat is het nou echt, en waarom.. Btw dat heeft sowieso geen nut want als ik 5 minuten bij dat stoplicht sta is hij nog steeds ijs koud. | |
Hyperdude | vrijdag 5 december 2014 @ 21:18 |
Daar hebben ze toch de stoelverwarming voor uitgevonden? Is bij mij veel sneller warm dan de koelvloeistofkachel. ![]() | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 21:19 |
Die heb ik niet, en ik heb voornamelijk koude handen, brrr. Echt, dat stoplicht, in de spits, word nog mijn dood ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 21:46 |
Staat een setje stoffen bekleding met stoelverwarming op saabmarktplaats, voor weinig. Moet je alleen nog bekabeling leggen en 2 schakelaars. Kan Jansen vast wel voor je fixen. | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:08 |
Ik heb nooit een koude reet, dus zie het nut niet. Me handen zijn altijd koud. BTW je bedoelt die uit Pijnacker? Is bieden, geen idee wat het waard is icm stoel verwarming. Heb er even een belachelijk laag bod op gedaan, je weet maar nooit, misschien is er verder wel 0,0 vraag. [ Bericht 6% gewijzigd door DX11 op 05-12-2014 22:15:14 ] | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:20 |
Ik heb dinsdag bij hem t leer ingebouwd :-) Enne: dan moet je handschoenen aan doen. Wat voor stuur heb je er in zitten? | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:21 |
Wat is een normale prijs ervoor dan? Nee dat voelt niet echt goed qua pookjes enz dan. Aero | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:24 |
Voor leer of voor stof? Stof is weinig waard tenzij je schade hebt aan stoffen bekleding en geen upgrade naar leer wilt hebben. Wist niet dat je een dik Aero stuur er in had zitten! | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:30 |
Degene op marktplaats, dus stof + verwarming. Heb 50 geboden omdat er geen andere staat dus geen idee wat normaal is. Jep Aero is lekker koud in de winter. Plastic minder denk ik? | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:36 |
Ok maar dan heb je nog wel de. Knoppen nodig, zijn geloof ik 7,50 bij j&d r&d een vd 2. En aansluiten is ongeveer 2 uurtjes werk denk ik. Kan je ook bij tanisha doen ben je t goedkoopst uit | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 22:46 |
LOL en toen had ik een interieur gekocht... Ik had het niet verwacht maar hij heeft mijn bod geaccepteerd. Shit nu moet ik ze nog halen ![]() ![]() En, ehm, elke bestuurderstoel heeft een leuning, toch? Ik kan echt niet zonder.. [ Bericht 8% gewijzigd door DX11 op 05-12-2014 22:57:13 ] | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:00 |
Ja dat past. Je bedoelt n armsteun? Nee dat heeft niet iedere stoel, maar is relatief eenvoudig over te zetten. | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:02 |
Oh dacht dat dat standaard was.. Ja een creme armsteun op een zwarte stoel staat vast prachtig ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:06 |
Ja, dat is tegenwoordig behoorlijk in hoor, 2 tone bekleding! Op ebay heb je voor weinig een nieuwe hoes, zoek maar op ebay.co.uk naar lhd arm rest. | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:21 |
Krijg jij mijn dm's niet of heb je gewoon geen zin om te reageren? ![]() | |
Leandra | vrijdag 5 december 2014 @ 23:22 |
Misschien zit John mobiel (PTA immers ![]() | |
DX11 | vrijdag 5 december 2014 @ 23:26 |
Ah zo. Ja snap t. John die link op Ebay voor een grijze, word de zwarte mee bedoelt? Want er staat ook een creme plaatje bij. Dan ga ik inderdaad maar gewoon de armsteun overzetten, en later een hoes kopen. Heb ik toch voor 50 euro (+inbouw) een mooiere kleur bekleding en stoelverwarming. Zal eerst eens kijken of de creme armsteun in de zwarte stoel echt zo raar staat, de auto heeft tenslotte wel meer creme accenten dus misschien valt het wel mee ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 december 2014 @ 08:35 |
Nee ik dacht ga eens een keer vroeg slapen ![]() Edit: zo heb geantwoord ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 6 december 2014 @ 09:49 |
Dacht dat stoelverwarming standaard was bij Zweden... ![]() Leer zonder stoelverwarming is voor mij een no go. Stoffen bekleding is een iets ander verhaal Tegen koude handen helpt een verwarmd stuur; ik hoop dood te zijn voordat ik dat nodig ga vinden. ![]() | |
AchJa | zaterdag 6 december 2014 @ 10:33 |
Dat idee had ik ook, ik heb een 740 (bj 1989 ofzo) gehad en daar zat het standaard in, hell zelfs in mijn W123 uit '77 zat het. Toen ik die Saab kocht dacht ik eerst dat ik in een vliegtuig zat met al die knoppen en functies... Maar geen stoelverwarming... ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 6 december 2014 @ 10:38 |
Marketing is a bitch. ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 december 2014 @ 11:33 |
Stoelverwarming kwam volgens mij vanaf de 99 er standaard op. Toen kwam GM aan de macht, toen de 900NG geïntroduceerd werd, en was het een optie geworden. Tenminste, volgens mij is t ongeveer zo. | |
DX11 | zaterdag 6 december 2014 @ 12:18 |
Maar die ingebouwde leuning kan je dus echt makkelijk over zetten? Want anders ga ik geen nieuw interieur kopen kan echt niet zonder leuning. Moet je dan een gat snijden ofzo in de nieuwe? | |
Dingest | zaterdag 6 december 2014 @ 12:25 |
De 99 en 96 hadden verwarmde (bestuurders)stoelen sinds '72, staat mij bij. Mijn 96 heeft het ook (al werkt het natuurlijk niet meer) ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 december 2014 @ 13:17 |
Je hebt natuurlijk niet echt n leuning nodig :-) Je kan ook prima zonder. Maar ja, als jij vroeger lego in elkaar kon zetten kan je dit ook. En voordeel: je kan nu eerst oefenen op je stoel waar al een leuning in zit. | |
DX11 | zaterdag 6 december 2014 @ 13:32 |
Sorry maar ik kan niet meer zonder de leuning. Maar hoe doe je dat dan, een gat boren in die andere stoel? | |
JohnB52 | zaterdag 6 december 2014 @ 21:26 |
Helaas ligt saabdocs er uit, anders had ik je zo een link gestuurd. Nee en ja. Je moet m vastschroeven en gaatje maken. Dat is alles. | |
DX11 | zondag 7 december 2014 @ 21:25 |
Er is dus ergens een handleiding? En vast ook voor de achterbank vervangen? Dan kan ik dat vast zelf doen. | |
JohnB52 | maandag 8 december 2014 @ 00:52 |
Tsja achterbank vervangen: 3 pinnetjes bij de zittingen los, en die zijn er uit. Rugleuning: 2x oogje aan de onderkant losschuiven. Daarna met ik dacht sleuteltje 13 de moertjes losdraaien, en het is er uit. Als je nog geen gereedschap hebt: deze week bij lidl een redelijk nette koffer in de aanbieding. | |
Susteren | maandag 8 december 2014 @ 14:51 |
Heeft iemand ervaring met het geluidssysteem van een 2003-2005 Saab 9-3? Ik hoor dat dit bij bijna alle versies dramatisch is, klopt dit of is het overdreven? ![]() | |
JohnB52 | maandag 8 december 2014 @ 15:44 |
Neem hier eens een kijkje. Systeem is niet zo ruk als bijvoorbeeld de nieuwe Kia Picanto, maar zeker beneden gemiddeld. Is vrij gemakkelijk te upgraden door nieuwe speakers te plaatsen. En is ook maar net hoe kritisch je bent. | |
Susteren | maandag 8 december 2014 @ 16:20 |
Je bedoeld bij iemand van dit topic komen luisteren? Lijkt me wel gaaf, meteen wat gebruikservaring horen! | |
JohnB52 | maandag 8 december 2014 @ 20:33 |
Ow haha dat bedoelde ik niet, maar kan natuurlijk wel. Al heb je meer kans om via saabforum.nl iemand te vinden of de Facebook pagina. Wat ik bedoelde is: Neem hier eens een kijkje: http://www.saab-93-ss.nl/ (Ik was de link dus vergeten) | |
DX11 | maandag 8 december 2014 @ 20:37 |
Aangezien saabdocs nog altijd down is, weet jij of die instructie voor armleuning overzetten nog ergens anders te vinden is? | |
JohnB52 | maandag 8 december 2014 @ 20:41 |
Nee weet ik niet uit mijn hoofd. Je zou op eBay even kunnen zoeken naar artikelnummers en aan de hand daarvan kom je wellicht een pdfje tegen. Dat kan je toch prima zelf? | |
DX11 | dinsdag 9 december 2014 @ 21:16 |
Dacht dat jij het zo ergens wist te staan. Mijn 9-3 S 2.0t bj2000 heeft stoelverwarming niet voorbedraad zeker of wel? | |
Komo | vrijdag 12 december 2014 @ 19:34 |
Inmiddels weer wat weekjes verder en de winterbanden liggen er onder; staat niet slecht, al had ik de velgen bij daglicht zonder band wel lichter in geschat. Ach, het is niet anders.... Tevens vorige week de stage 3 software er op gezet, met BioPower; man; wat is dat rap zeg! Eindelijk weer een stimulatie die hopelijk even aanhoudt; hoop eigenlijk wel klaar te zijn met upgraden. ![]() ![]() Foto op de meeting tussen twee blauwtjes gemaakt... ![]() En de eerste 61% Ethanol is bereikt. ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 19 december 2014 @ 00:15 |
Wist je dat er een ladies only saab meeting is? 22 maart 2015. Zie voor info saabforum.nl | |
Leandra | vrijdag 19 december 2014 @ 01:22 |
Oh wat gaaf! | |
JohnB52 | vrijdag 19 december 2014 @ 08:24 |
Morgen nieuwe uitlaat er onder zetten, hoop dat t gaat lukken, gisteravond poging gedaan om binnenste knieband voor tweede keer te verrekken. Geluid klonk hetzelfde als dat je bij een kippenpootje de 2 botjes van elkaar af draait... Pica's volgen als het gelukt is. | |
DX11 | vrijdag 19 december 2014 @ 08:28 |
Liever geen pica's van die knieband.. | |
JohnB52 | zaterdag 20 december 2014 @ 19:14 |
![]() Let op, er zitten ook 2 assteunen onder de auto ivm veiligheid. ![]() Fixed! | |
Bassen | dinsdag 23 december 2014 @ 17:12 |
Naast een Volvo heb ik nu ook dat andere Zweedse merk erbij. Saab 9-3SS 2.2Tid![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 december 2014 @ 17:15 |
Zo dat is mooi rood! Ook al lid van Saabforum.nl? | |
Bassen | woensdag 24 december 2014 @ 23:33 |
Ja, onder de zelfde naam. | |
Hyperdude | donderdag 25 december 2014 @ 09:10 |
Jerry Seinfeld in, tweetakt, 96 http://comediansincarsget(...)ture-i-m-dying-jerry Mooi Nardi stuurtje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-12-2014 09:19:13 ] | |
Dingest | donderdag 25 december 2014 @ 13:22 |
Normaal is de vroege 93 mijn absolute favoriete - zeker qua tweetaktjes - maar dit is echt een schitterende 96 Monte Carlo ![]() ![]() | |
DX11 | donderdag 1 januari 2015 @ 17:39 |
Ik heb net gewoon zonder hulp of handleidingen mijn achterbank leuningen verwijdert uit mijn auto, en ben best wel een beetje trots op mezelf ![]() ![]() Het enige wat wel stom was was dat beide leuningen, helemaal aan de buitenkanten een elastisch lintje hadden zitten om een ringetje die weer geborgen leek onder de bekleding. Echt VREEMD dat dat het enige onderdeel was wat niet zomaar los kwam met gereedschap. Toch maar even doorgesneden. Haal morgen mijn nieuwe interieur en kan me niet voorstellen dat die 2 elastiekjes een nuttig doel hadden. Iemand een idee waarom ze dat in vredesnaam hebben gedaan? De rest was allemaal perfect met bouten vast gezet, en ik zag echt totaal geen nut van die 2 bandjes.. | |
JohnB52 | donderdag 1 januari 2015 @ 18:45 |
Die ringetjes moet je naar onder schuiven. | |
DX11 | donderdag 1 januari 2015 @ 18:54 |
Ok maar het gene waar je ze overheen moest schuiven zat naar mijn idee vast onder de bekleding. Het lukte in ieder geval niet dus heb ze los gesneden. Maar wat is verder het nut van die 2 bandjes? Ik snap echt de logica niet. | |
JohnB52 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:15 |
Is alles al gelukt met je stoelen? | |
DX11 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:19 |
Jep het nieuwe interieur zit er in. De oude gaat zsm naar de stort want houd nu mijn hele achterbank/bak bezet. Stoelverwarming bevalt goed. | |
JohnB52 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:27 |
Mooi man! Goeie upgrade he? Wat was je nou in totaal kwijt? | |
DX11 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:30 |
Iets meer dan gepland haha, 40 euro voor het interieur, 40 euro voor de schakelaars, en 70 euro voor het inbouwen, inc kabel leggen enz, wat wat langer duurde dan ik had verwacht. Maar ben wel heel tevreden. Volgende upgrade: stage1! ![]() | |
DX11 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:36 |
Gelijk ook even Jansen een stukje laten rijden laatst, er lopen nog 2 "problemen": -Links voorwiel waarschijnlijk maakt geluid/trilt door naar stuur, volgens Jansen 400+ euro reparatie met 2e hands onderdelen, niet de moeite waard. Iets met lagers ofzo dacht ik. -Versnellingsbak blijft nog steeds "plakken" in de 5. Maar nu al 2 jaar hetzelfde en niet slechter geworden, dus volgens hem ook gewoon lekker zo laten tot het erger word. Dus die 2 dingen komen ooit, misschien, als het echt nodig is. Dan heb ik nog een accu uit 2009, maar daarvan heb ik toevallig vandaag een check laten doen door de anwb (gratis als je lid bent) en die zeiden dat hij voorlopig zeker nog wel mee kan. Wel werd geadviseerd hem soms aan een externe lader te hangen aangezien hij nu "maar" 75% vol zit en ik er veel korte stukken mee rij. Maar die kan dus ook nog even mee. Dus dan binnenkort stage1 ![]() | |
JohnB52 | donderdag 8 januari 2015 @ 18:04 |
Links voorwiel waarschijnlijk maakt geluid/trilt door naar stuur, volgens Jansen 400+ euro reparatie met 2e hands onderdelen, niet de moeite waard. Iets met lagers ofzo dacht ik. Rijdt dat niet irritant dan? | |
DX11 | donderdag 8 januari 2015 @ 18:07 |
Beetje, het is vrij zacht. Maar heb er geen 400+ voor over. | |
swollywood | vrijdag 9 januari 2015 @ 22:29 |
Vanmiddag een 2e sleutel bijbesteld bij de Saab-dealer aangezien ik maar 1 sleutel heb. ¤ 150,- voor de sleutel en ¤ 40,- voor het inleren. ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 9 januari 2015 @ 22:56 |
Tja, bij Mercedes kost het 400 ![]() | |
DX11 | vrijdag 9 januari 2015 @ 23:03 |
Had het dan even gevraagd hier.. Ik heb laatst via Jansen in Utrecht 2 sleutels inc knopjes (dus geen bananen) ingelezen en al, volgens mij totaal ¤95,- Niet zo slim dus.. | |
eXplorer1 | zaterdag 10 januari 2015 @ 18:12 |
Stage 1 verkiezen boven noodzakelijk onderhoud ![]() Fix dat maar eerst, met wat power krijgt je voortrein het nog moeilijker. Mijn s80 krijgt ook pas stage 1 (later 2 of zelfs 3) nadat alles in orde is, voorkomt een hoop gezeik | |
swollywood | zaterdag 10 januari 2015 @ 22:24 |
Hmm, das niet duur. Had het nagevraagd bij de Saab specialist waar ik de 9-5 in onderhoud heb en kon ze niet leveren en gaat zelf ook naar de dealer als ie sleutels nodig heeft. En dat is iemand die zeer actief is op saabforum, dus had het idee dat die er wel voldoende kijk op had. Had ook nog ff online gekeken en bij J&D van den Bosch zit ie op ¤ 160,-, dus de Saab dealer vond ik met ¤ 150,- daarbij vergeleken nog voordelig. ![]() | |
DX11 | woensdag 14 januari 2015 @ 14:01 |
Weet iemand of het mogelijk is, in tech2 ofzo, om te regelen dat ramen ook geheel dicht gaan zonder het knopje vast te houden? Dus net als opendoen automatisch gaat als je het knopje helemaal indrukt. | |
eXplorer1 | woensdag 14 januari 2015 @ 14:38 |
gaat niet bij 9-3OG helaas ![]() | |
Bzzzzt | vrijdag 16 januari 2015 @ 12:39 |
Nou is er dus iemand zo leuk geweest om mijn linker spiegel er af te rijden. en geen briefje achter gelaten. Waar kan ik een goedkope linker spiegel weghalen? het liefst grijs. (9-3) 2001 | |
JohnB52 | vrijdag 16 januari 2015 @ 13:38 |
Op de sloop. Kan je geen zilveren vinden. Dan kan je ook twee zwarte doen. Er zijn diverse kleuren zilver... Spiegeltje kost ongeveer 25 euro. Vervangen duurt ongeveer 5 minuten | |
Bzzzzt | vrijdag 16 januari 2015 @ 16:07 |
Ik heb al meerdere gebeld regio Utrecht en ze hebben allemaal niets ![]() | |
Leandra | vrijdag 16 januari 2015 @ 16:09 |
Heb je al op onderdelenlijn gekeken? https://www.onderdelenlij(...)=buitenspiegel-links | |
Bzzzzt | vrijdag 16 januari 2015 @ 16:09 |
1 reactie gehad voor 80,- kan ik een zwarte krijgen. | |
JohnB52 | vrijdag 16 januari 2015 @ 20:26 |
Check eens op http://www.elferink.nl/Saab/9-3/Spiegel_Buiten_links http://www.elferink.nl/Saab/9-3/Spiegel_Buiten_rechts Let op, cabrio is anders dan 3/5 deurs Wat is er precies kapot? | |
JohnB52 | zaterdag 17 januari 2015 @ 14:46 |
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr Hij zal er ook wel eentje in de goede kleur hebben denk ik | |
Bzzzzt | zaterdag 17 januari 2015 @ 15:27 |
Top bedankt! heb hem al gemaild. | |
Bzzzzt | dinsdag 20 januari 2015 @ 12:08 |
Zo heb inmiddels de 2 mat zwarte spiegels binnen voor 30,- Zal ze vanavond eens monteren. | |
JohnB52 | dinsdag 20 januari 2015 @ 13:11 |
Doe voorzichtig met de kapjes aan de binnenkant van je deur, die breken snel :-) | |
bokkepoot | donderdag 22 januari 2015 @ 22:04 |
Vraagje past een B235E zonder al te veel problemen in een Saab 9-3 uit 2002? Gaat om een B235E uit 2004.. Zit nu een B205E in die een klap van de molen gehad heeft,, | |
eXplorer1 | vrijdag 23 januari 2015 @ 00:29 |
Als ik het mij goed herinner, steunen, carterpan en misschien voorplaat wisselen maar pin mij er niet op vast, tis weer even geleden dat ik die swap deed. | |
AchJa | vrijdag 23 januari 2015 @ 20:09 |
Ik heb een lekker voorpijp (uitlaat), dat stuk met dat flexibele deel ertussen. Ik heb een nieuwe pijp besteld echter zit dat flexibele deel bijna helemaal aan de voorkant ipv in ongeveer het midden wat bij de huidige pijp het geval is. De lengte is wel gelijk (ongeveer 90cm). Gaat dat passen? Of moet ik een andere bestellen? Voordat ik het hele circus eraf flex en er vervolgens achter kom dat het niet past... ![]() Edit: Nu zit er dit tussen: En ik heb gekregen het deel wat je op deze tekening ziet (767-831): [ Bericht 14% gewijzigd door AchJa op 23-01-2015 20:29:54 ] | |
JohnB52 | vrijdag 23 januari 2015 @ 21:11 |
Hmm, ik zou dan gewoon deze bestellen: http://www.jendvandenbosc(...)-2002-ond-nr-4750741 | |
AchJa | vrijdag 23 januari 2015 @ 21:21 |
Hmm, ja... Maare kijk eens naar het onderdeel nummer en het onderdeel nummer wat je op die tekening (onderste plaatje van mij) ziet? Als het gewoon gaat passen heb ik geen zin om eea om te ruilen en nog een keer 750km te moeten rijden... Enige toelichting, ben nu thuis, heb die pijp hier liggen en moet maandagavond weer naar het werk (ongeveer 250km) waar ik de beschikking heb over een brug. Als ik hem moet gaan ruilen/ retourneren andere bestellen heb ik dat niet voor maandag geregeld. Dan moet ik dus nog een keer extra op en neer. En bestellingen laten afleveren op het werk gaat niet. [ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 23-01-2015 21:34:12 ] | |
AchJa | zaterdag 24 januari 2015 @ 00:09 |
Update: Net gelezen op het Saabforum, het past. ![]() Ik ben weer gelukkig. | |
DX11 | donderdag 29 januari 2015 @ 23:06 |
Vanavond voor de eerste keer mijn abs kunnen testen door een noodstop te maken (met opzet om te testen) in de gladde sneeuw. Wel handig om te weten hoe dat voelt, en was positief verrast hoe goed ik nog kon remmen met flinke gladheid! | |
Descendent | zondag 22 februari 2015 @ 22:03 |
Beetje bandenkwalitiet maakt wel verschil ja. Toen ik mn Saab liet keuren kreeg ik een Daihatsu Cuore (uit rond 2000) met Linglongbandjes mee. Dat was op de droge weg al geen pretje, maar op de terugweg van werk begon t ook nog te regenen. Toen snapte ik die mensen in kleine autoot-tjes die achter een vrachtwagen blijven hangen op de snelweg opeens iets beter zeg maar... ![]() | |
DX11 | woensdag 4 maart 2015 @ 23:27 |
Ik vraag me af of dit tussen mijn oren zit, maar als ik de lendensteun in mijn stoel een beetje uit draai (dus dat hij WEL ondersteunt) dan heb ik de volgende dag rug pijn. Ik heb al vele standen geprobeerd, maar het lijkt zelfs bij de meest lichte aanpassing al pijn te doen. Maar ik heb ook 1x rugpijn gehad na een lange rit met de steun volledig ingeklapt. Dusssss beetje vaag.. Krijgen jullie wel eens pijn in je onderrug door de steun juist wel, of juist niet open te draaien? Ik heb na lange tijd bezit van de auto nog altijd geen idee wat nou goed werkt voor mij. | |
eXplorer1 | donderdag 5 maart 2015 @ 00:14 |
Had ik ook, in de 9-5 was dat beter geregeld. | |
Nairua | woensdag 18 maart 2015 @ 23:58 |
Stel dat ik mijn deur open doe en een andere auto lift even 30cm op die deur mee. Deeltje deur verbogen + sluit niet meer zonder kraken. Valt dat te fixen? | |
Leandra | donderdag 19 maart 2015 @ 05:47 |
Ik vraag me vooral af hoe je dat gedaan hebt ![]() | |
Nairua | donderdag 19 maart 2015 @ 11:34 |
Uitstappen terwijl mevrouw achteruit rijdt. En dan snel weer weg rijdt. #parking | |
swollywood | woensdag 25 maart 2015 @ 00:07 |
Heb vanavond ff een kwartiertje zitten prutsen:![]() ![]() En dat voor 9 dollar. ![]()
| |
loveli | woensdag 25 maart 2015 @ 00:08 |
![]() | |
DX11 | woensdag 25 maart 2015 @ 00:09 |
Fuck. Dacht dat ik klaar was voorlopig. Gaan we weer. Bedankt hè ![]() | |
swollywood | woensdag 25 maart 2015 @ 00:44 |
![]() ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 25 maart 2015 @ 01:09 |
Pas een half jaar in bezit, maar vrees dat ik m'n fijne en mooie Saab 9-3 Coupé nu alweer weg moet doen vanwege financiële redenen. Al zou ik er veel voor over hebben 'm te houden. Maar hier iemand interesse in een Saab 9-3 Coupé uit 2000 met 173.000 km op de teller? Verder nog in goede staat. Betreft een 2.0t met 154 pk overigens. | |
DX11 | woensdag 25 maart 2015 @ 06:25 |
Hey maar het brand altijd, ook in je paneel als de deur dicht zit denk ik, of niet? Of waar heb je m aan gekoppeld? | |
Leandra | woensdag 25 maart 2015 @ 09:24 |
Als je hem koppelt aan de binnenverlichting die aangaat als de deur opengaat dan zal hij toch niet de hele tijd branden? | |
DX11 | woensdag 25 maart 2015 @ 09:56 |
Maar een draadje naar het dak leggen is niet ideaal denk ik. | |
loveli | woensdag 25 maart 2015 @ 10:30 |
Saab heeft toch standaard verlichting in de deur sinds 1839? | |
swollywood | woensdag 25 maart 2015 @ 20:52 |
Ik heb verlichting onderin het deurpaneel van mijn 9-5 zitten. Die afgekoppeld, gaatje er naast geboord met het bijgeleverde boortje, bedrading aangesloten op de stekker van de afgekoppelde welkomstverlichting en klaar. Gaat dus netjes aan en uit tegelijk met de binnenverlichting. ![]() | |
DX11 | woensdag 25 maart 2015 @ 20:55 |
Ok tof maar dat heeft een 9-3 dus niet. Dus kijk wel even of we dat gaan doen en hoe.. | |
swollywood | woensdag 25 maart 2015 @ 21:03 |
Hmm, tja, dan moet je een draad gaan trekken vanaf de binnenverlichting in het dak idd. Maar op zich is dat ook niet al te veel werk via de A-stijl. Bij het inbouwen van mijn carkit heb ik daar ook de draad van de microfoon langs getrokken. Alleen zul je dan ook je deurpaneel los moeten halen en dat is helaas wel iets meer werk. ![]() | |
DX11 | woensdag 25 maart 2015 @ 21:05 |
Nouja, was ik toch al van plan vanwege dempingsmatten. Dus kan ik mooi alles tegelijk aanpakken. | |
DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 12:17 |
Tijdje geleden een keer iets gelezen over dat in Zweden nog heel wat goedkope, nieuwe, versnellingsbakken liggen. Johnb was jij dat niet die dat had gezien? Ik heb namelijk echt een nieuwe nodig, mijn 9-3 begint steeds meer problemen te geven in dat vlak. Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen. 1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit. En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz. | |
DonJames | dinsdag 7 april 2015 @ 14:59 |
Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen? ![]() | |
eXplorer1 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:02 |
![]() hij bedoeld (hoop ik) uit de versnelling halen. @delano, nieuwe bak is leuk, niet voor de 9-3OG, overstijgt de dagwaarde een beetje. | |
DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:18 |
Even nieuw topic |