En wat was het resultaat van die discussie?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:59 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Heeft volgens mij al eerder op twee forums gestaan.
Een WhatsApp-bericht dacht ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hebben ze ook gezegd wat voor bericht dat is geweest? Een sms of whatsapp bericht?
Zou dat een whatsapp bericht geweest kunnen zijn dat 's ochtends vroeg, voor vertrek toen ze nog wifi hadden, is verstuurd, maar pas om 14.00 bij de ontvanger is aangekomen?
Ja, mij is dat herhaaldelijk overkomen als je net wel/net geen bereik hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef Rubella het volgende:
[..]
Jazeker kan dit. Er zijn genoeg mensen die het in eerdere topics geschreven hebben dat zij dit hebben meegemaakt.
Uuh, fatal system overloadquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja maar volgens mijn is dat niet een echte schakelaar in electronica-termen. Daarmee bedoel ik dat het niet een schakelaar is die daadwerkelijk de stroomtoevoer van de batterij naar de electronica fysiek aan- of afsluit. (Zoals bijvoorbeeld de schakelaar van een schemerlamp).
Ik kan me vergissen, maar volgens zorgen dat soort smartphone schakelaar alleen voor een interrupt naar de processor van de smartphone, waarna die zichzelf uit slaapstaand wakker maakt. Een dergelijke interrupt kan ook van een ingebouwde timer (wekker) komen.
Denk ik.
Ik weet niet waar dat plaatje staat, maar ik vond het overdreven gesteld. Zwitserse preciesie las ik ergens. Maar dat was geloof ik op Websleuths. En dan moet je ook nog dagen uitzonderen, waar het op andere tijden is. Wat dan ook vreemd is: goh, er wordt van het schema afgeweken. Ja, dàhàg.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:02 schreef agter het volgende:
Ik vraag me af of dat telefoon gebruik wel zo regelmatig is als wij denken te zien. Door de manier van vormgeven in dat plaatje, willen wij misschien wel (heel menselijk) een patroon zien. Maar mss is dat er helemaal niet.
Het menselijke brein zoekt namelijk altijd patronen.
Zijn er mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Ik neem aan dat er geen wifi was op die berg.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Een WhatsApp-bericht dacht ik.
Het is problematisch.
Op de Mirador sta je binnen het bereik van meerdere zendmasten. Mijn speculatie is dat ze vanaf de Mirador die iPhone-foto naar haar vriend gestuurd heeft. Dat heb ik al eens uiteengezet.
Maar in de Telegraaf staat dat er geen berichtjes zijn gestuurd na 31 maart...
Ja, dan verstuur je een MMS bericht, Dit is gewoonlijk duurder dan een SMS'je.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er geen wifi was op die berg.
Dus vanaf daar kan een whatsapp toch alleen verstuurd zijn via mobiele data. Dan moeten ze dus iets van een data-abo gehad hebben?
Een foto kan ook natuurlijk ook via sms verstuurd zijn. geen idee of dat duurder is. Weet wel dat de foto dan zeer verkleind wordt.
Geen idee wat voor abo ze hadden. Ze hebben in de twee weken ervoor ook foto's naar huis gestuurd. En bovenop de Mirador lijkt me een prima moment voor een berichtje naar het thuisfront.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er geen wifi was op die berg.
Dus vanaf daar kan een whatsapp toch alleen verstuurd zijn via mobiele data. Dan moeten ze dus iets van een data-abo gehad hebben?
Een foto kan ook natuurlijk ook via sms verstuurd zijn. geen idee of dat duurder is. Weet wel dat de foto dan zeer verkleind wordt.
Ik stelde deze vraag al eerder: hadden ze bij de taalschool en/of hostel WIFI ?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Maar in de Telegraaf staat dat er geen berichtjes zijn gestuurd na 31 maart...
Via wifi, das vaak gratis..quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geen idee wat voor abo ze hadden. Ze hebben in de twee weken ervoor ook foto's naar huis gestuurd. En bovenop de Mirador lijkt me een prima moment voor een berichtje naar het thuisfront.
Bij de taalschool wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik stelde deze vraag al eerder: hadden ze bij de taalschool en/of hostel WIFI ?
De uitknop werkt bij veel toestellen via de software/firmware. De knop wordt ingedrukt, en het systeem bepaalt wat er dan gebeurt. Al in 2001 of zo, heeft de FBI een Ericson telefoon van een crimineel geherprogrammeerd (met hulp van de provider, wsch. met een gemanipuleerde update), dat de telefoon niet echt uit ging. Criminelen halen daarom de batterij eruit als ze over gevoelige zaken praten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij is dat niet een echte schakelaar in electronica-termen. Daarmee bedoel ik dat het niet een schakelaar is die daadwerkelijk de stroomtoevoer van de batterij naar de electronica fysiek aan- of afsluit. (Zoals bijvoorbeeld de schakelaar van een schemerlamp).
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zorgen dat soort smartphone schakelaars alleen voor een interrupt naar de processor van de smartphone, waarna die zichzelf uit slaapstaand wakker maakt. Een dergelijke interrupt kan ook van een ingebouwde timer (wekker) komen.
Denk ik.
Ik heb er geen reacties op gezien. Ook niet gezocht trouwens. Op WS zou ik nog kunnen zoeken, daar staat het nog niet lang.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En wat was het resultaat van die discussie?
Ja, hebben ze, gratis.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik stelde deze vraag al eerder: hadden ze bij de taalschool en/of hostel WIFI ?
Als ze 's ochtends bij de taalschool waren en Kris heeft een appje gestuurd naar haar vriend dan is ie 2 seconden later aangekomen bij haar vriend (tenzij haar vriend geen bereik had in Nederland/zn telefoon uit had staan)quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:19 schreef Rubella het volgende:
[..]
Bij de taalschool wel.
Zie onderstaande link.
http://www.spanishatlocations.com/faqs/#faq46
Geen wifi op die berg, wel bereik. Het is indrukwekkend om te zien hoe veel zendmasten ze daar hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:17 schreef agter het volgende:
[..]
Via wifi, das vaak gratis..
Maar er is echt geen wifi op die berg hoor.
Als ze een NL data-abo gehad zouden hebben, dan vrees ik voor de rekening.
Jij moet nu toch ophouden mij zo in de wielen te rijden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, hebben ze, gratis.
"free Internet use – Wifi"
http://www.spanishbythese(...)stel/hostel-boquete/
Krijg je dan ook een foute de "laatst gezien"?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef Rubella het volgende:
[..]
Jazeker kan dit. Er zijn genoeg mensen die het in eerdere topics geschreven hebben dat zij dit hebben meegemaakt.
Ik zie het net, haha!quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef Rubella het volgende:
[..]
Jij moet nu toch ophouden mij zo in de in de wielen te rijden.![]()
Ik heb geen idee. Mss wel een sms?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geen wifi op die berg, wel bereik. Het is indrukwekkend om te zien hoe veel zendmasten ze daar hebben.
Maar goed: hoe verklaar jij dat wij hier een foto van die iPhone hadden voordat er een NFI-rapport over die telefoon was?
ingeènt tegen Malaria, is geen garantie dat je het niet krijgt....en daar krijg je dacht ik capsules voor.......quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:48 schreef jackie12 het volgende:
Als het klopt wat de ouders zeggen dat K en L alles goed planden dan denk ik dat ze wel ingeent waren.
Verkleind door MMS of WhatsApp maakt niet (veel) uit. Full size per email wel, maar dat ga je niet gauw doen met een Nederlands abonnement via een Panamese provider.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geen idee wat voor abo ze hadden. Ze hebben in de twee weken ervoor ook foto's naar huis gestuurd. En bovenop de Mirador lijkt me een prima moment voor een berichtje naar het thuisfront.
Heb ik al gezegd: het enige wat ik kan bedenken is dat die foto vanaf de Mirador is verstuurd (per SMS/WhatsApp/MMS of iets anders).quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:26 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Mss wel een sms?
Jij?
quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:24 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Krijg je dan ook een foute de "laatst gezien"?
Malariaprofylaxe is pillen slikken, geen inentingen. Vaccinaties behoren wel bij een verstandige planning van een verre reis.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:26 schreef suddenintuition het volgende:
Dat is erg onbetrouwbaar. Als je 2 vinkjes ziet bij jouw bericht wil dit niet zeggen dat de ontvanger het ook gelezen heeft.
ingeènt tegen Malaria, is geen garantie dat je het niet krijgt...............
en vaccinaties behoren niet langer, bij een `goede `planning...........
Sms met foto wordt automatisch een mms. Dat zou heel goed kunnen. Alleen wordt de foto dan flink gecomprimeerd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd: het enige wat ik kan bedenken is dat die foto vanaf de Mirador is verstuurd (per SMS/WhatsApp/MMS of iets anders).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |