Ok Turken dan. Er zijn genoeg Turkse dynastieen en rijken geweest voor 1800 waar de Turkse taal (en cultuur) toendertijd leidend was. Overigens waren de Perzische rijken die ik aanhaalde tot 1600 soennitisch. De Perzen zijn pas later op de sjia-islam overgegaan. En toen was er al een Perzische Islam waar Islam samenging met hun Perzische identiteit, geschiedenis en rijke cultuur. Dus je kan het nu wellicht afdoen als "de soennies zien hen toch niet als moslims" maar in het voorbeeld in de geschiedenis wat ik aanhaalde waren de Perzen nog soennieten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik heb het niet over Perzie, aangezien soennitische moslims Perzen niet zien als moslims. Er staat expliciet soennieten.
Ik heb het over de burgers, niet over de strijdgroepen als YPG.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan. Zou niemand het doen, dan staan ze, bij wijze van, volgende week op het Iberisch schiereiland.
Doei, zou je graag ook een fijne avond wensen maar dat zou hypocriet zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Bilge het volgende:
Vanuit rationeel perspectief is het opofferen van je leven voor een volk waar je toevallig lid van bent inderdaad idioot en gestoord, maar als je dan toch meedoet aan die waanzin, is het nog veel idioter dat je van andere volkeren verwacht dat zij hun hand in het vuur steken zodat jouw volk zegeviert.
Ik heb gesproken, fijne avond.
Je hebt altijd wel een soort reservisten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over de burgers, niet over de strijdgroepen als YPG.
Yup, idioten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt altijd wel een soort reservisten.
Klaar met trollen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Bilge het volgende:
Vanuit rationeel perspectief is het opofferen van je leven voor een volk waar je toevallig lid van bent inderdaad idioot en gestoord, maar als je dan toch meedoet aan die waanzin, is het nog veel idioter dat je van andere volkeren verwacht dat zij hun hand in het vuur steken zodat jouw volk zegeviert.
Het zou helpen als die idiote Erdogan van je geen terroristen zou steunen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:53 schreef Bilge het volgende:
Als je naar de islamitische kalifaten gaat kijken, zie je dat er 1 Koerdische khalifaat was, 1 Turkse(Ottomaanse) en de rest was eigenlijk voornamelijk Arabisch, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok Turken dan. Er zijn genoeg Turkse dynastieen en rijken geweest voor 1800 waar de Turkse taal (en cultuur) toendertijd leidend was. Overigens waren de Perzische rijken die ik aanhaalde tot 1600 soennitisch. De Perzen zijn pas later op de sjia-islam overgegaan. En toen was er al een Perzische Islam waar Islam samenging met hun Perzische identiteit, geschiedenis en rijke cultuur. Dus je kan het nu wellicht afdoen als "de soennies zien hen toch niet als moslims" maar in het voorbeeld in de geschiedenis wat ik aanhaalde waren de Perzen nog soennieten.
Daar wonen gewoon burgers hoor in die gebieden en wordt het vuil nog elke week opgehaald.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over de burgers, niet over de strijdgroepen als YPG.
Als Kobani werd bevolkt door Nederlanders, zou het allang gevallen zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben Koerden veel gemeen met Nederlanders.
Je punt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar wonen gewoon burgers hoor in die gebieden en wordt het vuil nog elke week opgehaald.
Die waren allen de grens al over gevluchtquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Kobani werd bevolkt door Nederlanders, zou het allang gevallen zijn.
Oke, wat wil je daar nu mee zeggen? Dat wij Nederlanders laf zijn? Nou erg laf zijn we hoor, alle grootmachten verslaan in de VroegModerne tijd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Kobani werd bevolkt door Nederlanders, zou het allang gevallen zijn.
Terwijl het respect voor Turkije een zwaar dieptepunt bereikt heeft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Djibril het volgende:
Turken hier die niet kunnen uitstaan dat Koerden uit Kobani als helden worden gezien in het Westen
Dat het niet klopt wat je zegt, in de meeste gebieden zijn burgers nog aanwezig en kabbelt het dagelijkse leven voort. Alleen dorpen en steden in de frontlinies worden geėvacueerd.quote:
Ik ontken dit nergens. Volgens mij zeg je zomaar wat zonder dat je hebt gekeken waar de discussie over ging.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat het niet klopt wat je zegt, in de meeste gebieden zijn burgers nog aanwezig en kabbelt het dagelijkse leven voort. Alleen dorpen en steden in de frontlinies worden geėvacueerd.
Een aanzienlijk deel van deze burgers laten niet zomaar hun (zelfgebouwde) huis achter, maar pakken een geweer om te helpen met deze 'strijdgroepen'. An sich niet gek om te doen als je ergens een leven hebt opgebouwd, als vluchteling heb je ook niks meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ontken dit nergens. Volgens mij zeg je zomaar wat zonder dat je hebt gekeken waar de discussie over ging.
Met prestaties uit vroegere tijden koop je nu niet veel meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Oke, wat wil je daar nu mee zeggen? Dat wij Nederlanders laf zijn? Nou erg laf zijn we hoor, alle grootmachten verslaan in de VroegModerne tijd.
In Nederland hebben we gewoon een hele fijne cultuur van wederzijdse respect. Als onze voorouders meegingen met de andere Europeanen, waren we net zo ''agressief'' als hen.
Maar het zijn hele fijne en democratische jongens volgens de Erdogan fanboys hier.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:03 schreef SadPanda het volgende:
BBC aangevallen door Turkse politie
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29499683
Ja hoor, die heb je.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van deze burgers laten niet zomaar hun (zelfgebouwde) huis achter, maar pakken een geweer om te helpen met deze 'strijdgroepen'. An sich niet gek om te doen als je ergens een leven hebt opgebouwd, als vluchteling heb je ook niks meer.
Klopt, Turkije is een paradijs en doet er alles aan om de val van Kobane te voorkomen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het zijn hele fijne en democratische jongens volgens de Erdogan fanboys hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |