abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:06:41 #1
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145214614
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 4-10) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:08:36 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145214693
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat hadden ze wel: hun smartphones. De vraag is of ze dat wisten.
Kun je de gps van je smartphone gebruiken als je geen abonnement hebt of lokale sim-kaart?
pi_145214717
Als ik de eerste hit van Google volg over 'el pianista trail' kom ik uit bij de informatie van hablayapanama:
Echter, als je die route gaat lopen, is dat een compleet andere route. :(
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianista
Make my day!
pi_145214799
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Kun je de gps van je smartphone gebruiken als je geen abonnement hebt of lokale sim-kaart?
Ja. Doe ik regelmatig. Voor gps heb je geen abo nodig. Kaart plus route kun je gratis downloaden op het moment dat je wel wifi hebt.
Deze bijv http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459

Als je echter de hele wandeling je gps aanzet, is je batterij wel sneller leeg (met mijn iPhone 4s met volle batterij ongeveer in 10 uur met gps). Dus alleen aanzetten waar nodig.

Maar goed, gezien de niet zo optimale voorbereiding, ga ik er van uit dat de dames dit ook niet opgezocht hebben.
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:14:21 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145214897
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef agter het volgende:
Als ik de eerste hit van Google volg over 'el pianista trail' kom ik uit bij de informatie van hablayapanama:
Echter, als je die route gaat lopen, is dat een compleet andere route. :(
Ja, en dat is niet de enige fout op die pagina. 'Sendero Culebra' klopt ook niet.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:14:47 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145214912
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Doe ik regelmatig. Voor gps heb je geen abo nodig. Kaart plus route kun je gratis downloaden op het moment dat je wel wifi hebt.
Deze bijv http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459

Als je echter de hele wandeling je gps aanzet, is je batterij wel sneller leeg (met mijn iPhone 4s met volle batterij ongeveer in 10 uur met gps). Dus alleen aanzetten waar nodig.

Maar goed, gezien de niet zo optimale voorbereiding, ga ik er van uit dat de dames dit ook niet opgezocht hebben.
Interessant. En als je gps aanzet, zonder dat je eerst een kaart hebt gedownload, kun je er dan nog wat mee?
pi_145214963
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, en dat is niet de enige fout op die pagina. 'Sendero Culebra' klopt ook niet.
Ik vraag me dus af welke informatie en beschrijving de dames tot zich genomen hebben.
"Degenen die in zijn voor meer uitdaging kunnen een stukje teruglopen en via een andere route hun weg vervolgen voor nog een paar uur wandel plezier, vanaf waar vandaan u het Caribische gebied kunt zien op een heldere dag."

Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:16:19 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145214965
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Interessant. En als je gps aanzet, zonder dat je eerst een kaart hebt gedownload, kun je er dan nog wat mee?
Je kan zelf een kaart maken met je telefoon. Dat zullen ze wel niet gedaan hebben.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:18:58 #9
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145215053
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je kan zelf een kaart maken met je telefoon. Dat zullen ze wel niet gedaan hebben.
Als ze zelf een kaart hebben gemaakt, of gedownload, dan zal dat door het onderzoek aan de telefoons door het NFI wel zijn vastgesteld, neem ik aan.

Een aangezien dit belangrijke aspect niet naar buiten is gebracht, neem ik aan dat het niet het geval is geweest.
pi_145215084
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je kunt je route tracken. Weet je in elk geval hoe je heen gelopen bent. Super handig mocht je verdwalen!

Als ze ook maar 1 keer een kaartje (Google maps of een andere kaart op iOS) via wifi bekeken hadden op de iPhone, staat deze in de cache. Kunnen ze in elk geval met gps zien waar ze zitten ten opzichte van Boquete bijv.

Maar ik denk niet dat ze gps überhaupt gebruikt hebben, of de mogelijkheden er van kenden.
Make my day!
pi_145215151
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als ze zelf een kaart hebben gemaakt, of gedownload, dan zal dat door het onderzoek aan de telefoons door het NFI wel zijn vastgesteld, neem ik aan.

Een aangezien dit belangrijke aspect niet naar buiten is gebracht, neem ik aan dat het niet het geval is geweest.
Dit.
Denk dat het gewoon niet aangestaan heeft, gps. Anders worden die coordinaten ook gewoon opgeslagen, en had het NFI een stukje van de heenweg (tot de iPhone uitgezet werd) kunnen reconstrueren.
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:24:41 #12
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145215257
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me dus af welke informatie en beschrijving de dames tot zich genomen hebben.
"Degenen die in zijn voor meer uitdaging kunnen een stukje teruglopen en via een andere route hun weg vervolgen voor nog een paar uur wandel plezier, vanaf waar vandaan u het Caribische gebied kunt zien op een heldere dag."

Ik heb in april al informatie op internet opgezocht over El Pianista. Dit kwam ik toen ook tegen.
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.
pi_145215279
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb in april al informatie op internet opgezocht over El Pianista. Dit kwam ik toen ook tegen.
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.
Ook als je wel alle tekst leest.
pi_145215303
quote:

[..]

Ik ben ook bang dat zoiets aan de hand geweest is. Verkeerde informatie over die trail.
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:26:32 #15
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145215322
quote:

[..]

Stond er in april ook al "Beschrijving volgt binnenkort." ?
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:27:36 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145215362
Wordt er nog gezocht in dat gebied, of ligt het onderzoek nu stil?

(Ik hou het zelf niet zo bij.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145215368
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Volgens de historie van de pagina is ie voor het laatst in 2013 aangepast.
Dus mijn antwoord is "ja".
Make my day!
pi_145215416
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:

Nee. Er wordt niet meer gezocht. In elk geval niet door instanties.
Geen idee of er momenteel nog privé onderzoeken bezig zijn. De ouders van Kris willen zoiets wel opstarten.
Make my day!
pi_145215501
quote:

[..]

Hoort die tekst niet bij Pila Hikes? En is dat niet iets anders dan Pianista, waarbij staat ' beschrijving volgt '.
Heeft bewuste tekst (of iets dergelijks) in april zo op deze site gestaan bij beschrijving van Pianista Trail?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:32:22 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145215524
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies wat ik waar gelezen heb. Zodra de verdwijning in het nieuws kwam ben ik informatie gaan zoeken. El Pianista werd al snel genoemd in de berichten, maar dat was toen nog helemaal niet duidelijk. Ik heb naar diverse wandelroutes gekeken.
pi_145215612
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ook als je wel alle tekst leest.
En ook al lees je alle teksten over een trail: dan nog kan de informatie verouderd zijn, de situatie ter plaatsten gewijzigd zijn etc. Dus neem je een recente kaart mee (op papier of op je telefoon) met gps. Je laat achterblijvers weten dat je een bepaalde route gaat lopen, hoe laat je verwacht terug te zijn etc.

Allemaal niet gedaan, bij mijn beste weten.

Ik blijf vinden dat ze slecht voorbereid waren.
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:38:56 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145215780
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:

gezocht wordt er niet door de politie. Het onderzoek naar lisanne is afgesloten, nu haar ouders haar botten in ontvangst hebben genomen. Daarom hebben de ouders van kris de botten van kris nog niet, op aanraden van hun advocaat, zodat het onderzoek naar kris nog niet is gesloten.

We hebben ook nog geen uitslag over een gevonden stukje huid, geen idee of dat nog in onderzoek is.

Ook heeft het nfi nog een vingerafdruk naar panama gestuurd zodat die door een database gehaald kan worden, maar vooralsnog horen we nog niet dat panama dat gaat doen.
pi_145215783
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Hoort die tekst niet bij Pila Hikes? En is dat niet iets anders dan Pianista, waarbij staat ' beschrijving volgt '.
Heeft bewuste tekst (of iets dergelijks) in april zo op deze site gestaan bij beschrijving van Pianista Trail?
Ja, die website was toen precies hetzelfde:
(Geen wijzigingen in heel 2014)

http://web.archive.org/web/20140101000000*/http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:40:45 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145215846
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:38 schreef Marrije het volgende:
Ook heeft het nfi nog een vingerafdruk naar panama gestuurd zodat die door een database gehaald kan worden, maar vooralsnog horen we nog niet dat panama dat gaat doen.
Ergens heb ik gelezen dat er een hit was op die vingerafdruk in de Panamese database.
pi_145215868
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ergens heb ik gelezen dat er een hit was op die vingerafdruk in de Panamese database.
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')