Ik zeg ook niet dat hij oprecht alles gelooft wat hij allemaal zegt of dat ik geloof dat hij alles meent. Wat vooral blijkt is dat hij een opportunist is die zich laat uithoereren aan verschillende partijen. En niet de heldhaftige super-Koerd zoals sommigen hem graag uit wensen te beelden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:46 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ocalan heeft een paar dagen geleden gedreigd het vredesproces op te zeggen zodra Kobane valt. Hij wordt inderdaad voor bepaalde dingen gebruikt, zoals wanneer hij zegt dat de PKK een cease fire moet instellen.
Maar je kan jezelf niet wijsmaken dat hij zichzelf meer Turk voelt dan Koerd en dat hij van Ataturk houdt/hield. Je kan jezelf niet wijsmaken dat Ocalan een Turkije-liefhebber is. Jij weet dat zelf ook allemaal.
Dat ze Ocalan nu gebruiken, is wel duidelijk. Hij heeft nog steeds eigen wil, maar ze proberen hem wel te gebruiken. Alleen je moet niet doen alsof Ocalan pro-Turkije is, anders hou je jezelf voor de gek. Hij is de laatste die pro-Turkije is in deze hele wereld. Dat is net zoals zeggen dat Ataturk pro-Koerdistan is.
Hij zegt tenminste nog iets goeds, in tegenstelling tot jou. Hij wil de Koerdische en Turkse bevolking samen zien. Zo zou iedereen het moeten zien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ocalan
Ocalan winced as one of his captors slowly stripped off the thick white bandage covering his eyes. Looking dazed and occasionally clutching his abdomen in apparent pain, he said: "I love the Turkish people; I love the Kurdish people. . . . I have a hunch I can be of service to the Turkish people and the Kurdish people. My mother is a Turk. Let there be no torture or anything."
xd
Dat is hij wel. Hij is gewoon een slim persoon die weet hoe hij diplomatiek mensen tegen elkaar kan opspelen. We hebben het over Ocalan, de leider van de PKK, de sterkste guerilla-groepering sinds Vietnam.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij oprecht alles gelooft wat hij allemaal zegt of dat ik geloof dat hij alles meent. Wat vooral blijkt is dat hij een opportunist is die zich laat uithoereren aan verschillende partijen. En niet de heldhaftige super-Koerd zoals sommigen hem graag uit wensen te beelden.
Kijk deze koerd die zich schaamt voor zijn rootsquote:Op zondag 5 oktober 2014 00:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hij zegt tenminste nog iets goeds, in tegenstelling tot jou. Hij wil de Koerdische en Turkse bevolking samen zien. Zo zou iedereen het moeten zien.
In plaats van wat jij zegt ''Elke Koerd is een PKK'er'' en ''PKK'ers moeten dood'', oftewel je zegt dat alle Koerden dood moeten.
OCALAN.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vader heeft echt veel verhalen over hem verteld. Je moet niet weten hoeveel ik van die man houquote:Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Hoewel Qazi Muhammad geen guerilla-leider was, is hij wel een van de beste Koerdische leiders ooit.
[..]
En hij heeft zich er ook aan gehouden.
[..]
Deze man is de reden dat Irakees Koerdistan geworden is tot wat het is.
Ik ben geen Koerd. En als ik er een was, zou ik me er niet voor schamen. Jij bent gewoon jaloers dat er ook niet-Koerden zijn die pro-Koerdisch zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kijk deze koerd die zich schaamt voor zijn roots
Ik hoef nergens aan te wennen. Het boeit mij niks, de Turkse overheid is ijzersterk bezig en laat ff zien wie de baas is in de regioquote:Op zondag 5 oktober 2014 01:01 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerd. En als ik er een was, zou ik me er niet voor schamen. Jij bent gewoon jaloers dat je er ook niet-Koerden zijn die pro-Koerdisch zijn.
Wen er nou maar aan.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik hoef nergens aan te wennen. Het boeit mij niks, de Turkse overheid is ijzersterk bezig en laat ff zien wie de baas is in de regio
Door ISIS te steunen, moet je echt trots op zijn. Nota bene dezelfde ISIS die Turkmeense vrouwen verkrachtte voor het gezicht van hun man, om vervolgens de man dood te schieten voor haar gezicht. Blijkbaar geeft Erdogan meer om ISIS dan om de arme Turkmenen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik hoef nergens aan te wennen. Het boeit mij niks, de Turkse overheid is ijzersterk bezig en laat ff zien wie de baas is in de regio
Turkije heeft goeie banden met Amerika. Ze hebben geleerd hoe ze hun Taliban moesten oprichten en nu zijn de Amerikanen bezig China te slopen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:06 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Door ISIS te steunen, moet je echt trots op zijn. Nota bene dezelfde ISIS die Turkmeense vrouwen verkrachtte voor het gezicht van hun man, om vervolgens de man dood te schieten voor haar gezicht.
Terwijl de Oeigoeren aan het uitsterven zijn in China..
Amerika bezig met China slopen, zeker voor Turkije, of niet?quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije heeft goeie banden met Amerika. Ze hebben geleerd hoe ze hun Taliban moesten oprichten en nu zijn de Amerikanen bezig China te slopen.
#TeamAmerica
Nee voor zichzelf maar dat maakt niet uit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Amerika bezig met China slopen, zeker voor Turkije, of niet?
En geen idioot die wat te vertellen heeft over Masoud Barzani. Behalve dan hoe hij de Koerdische bevolking aanviel met ondersteuning van Saddam (en Turkije).quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:01 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Mijn vader heeft echt veel verhalen over hem verteld. Je moet niet weten hoeveel ik van die man hou
quote:My dears. These are the last hours of my life and I ask this of you :
For the love of god, stop being each others’ enemies.
Be as one and have each others’ back in the face of unfair and merciless enemy.
Do not sell yourself cheap to the enemy, Our enemies only want you as long as it benefits their own purpose.
The enemy will never show any compassion for you. The enemies of Kurds are many.
They are ruthless, coldblooded and without any conscience.
The success of any people is caused by, unity and support of their whole nation, any nation that does not have unity will forever be under its enemies’ rule.
You as kurds are no less than other free nations.
On the contrary you are in many ways more ready than other nations that freed themselves before from cruelty.
But those who freed themselves had unity among them.
For you to be free you have to stop fighting among yourselves, stop having jealousy for each other, stop selling yourselves to the enemy.
Only then you can be free and live in a free country.
Amerika is gebaat bij een stabiele China, vanwege de hoeveelheid investeringen e.d.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee voor zichzelf maar dat maakt niet uit.
Berbers zijn het grootste verradersvolk allertijde in mijn optiek. Jullie hebben de duizenden jaren van geschiedenis, taal, cultuur en aanverwanten VRIJWILLIG ingeruild voor de Arabische. Ik kan daar gewoon geen reden voor vinden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:10 schreef Biebsie het volgende:
Turkije is baas![]()
![]()
Als berber ben ik trots op onze Turkse broeders van Turkije, Erdogan krijgt een
Wauw. Een maatschappelijke Stockholm-syndroom.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:20 schreef Biebsie het volgende:
Ja omdat het Arabisch gewoon superieur is aan het berbers, berbers hadden zonder de arabieren niks kunnen bereiken. Anders waren we nog steeds een achterlijk bergvolkje! Wij zijn de arabieren dankbaar en dat moeten we blijven tot onze dood. Dat is het minste wat wij kunnen doen voor de superieure Arabieren! Je kan het verraderlijk vinden, ik vind het prachtig en ik ben onze voorouders dankbaar dat zij het Arabisch en de islam hebben geadopteerd tot hun religie en taal. En het is niet dat we onze taal en cultuur totaal vergeten zijn hoor, onze gehele familie spreekt nog steeds berbers en hebben nog steeds berberse tradities.
Aha. Je bent dus een Uncle Tomquote:Op zondag 5 oktober 2014 01:20 schreef Biebsie het volgende:
Ja omdat het Arabisch gewoon superieur is aan het berbers, berbers hadden zonder de arabieren niks kunnen bereiken. Anders waren we nog steeds een achterlijk bergvolkje! Wij zijn de arabieren dankbaar en dat moeten we blijven tot onze dood. Dat is het minste wat wij kunnen doen voor de superieure Arabieren! Je kan het verraderlijk vinden, ik vind het prachtig en ik ben onze voorouders dankbaar dat zij het Arabisch en de islam hebben geadopteerd tot hun religie en taal. En het is niet dat we onze taal en cultuur totaal vergeten zijn hoor, onze gehele familie spreekt nog steeds berbers en hebben nog steeds berberse tradities.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:20 schreef Biebsie het volgende:
Dikke onzin! Arabieren en Berbers leven samen in harmonie en er is geen spanning (tenminste in Marokko niet).quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wauw. Een maatschappelijke Stockholm-syndroom.
Arabieren in Noord-Afrika vinden berbers nog steeds minderwaardig. Wat vind je daarvan.
Hij is 't eens met de Arabieren, dat zegt ie toch.quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wauw. Een maatschappelijke Stockholm-syndroom.
Arabieren in Noord-Afrika vinden berbers nog steeds minderwaardig. Wat vind je daarvan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |