abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145202789
Jammer dat er zoveel haat is tussen Koerden en Turken.

Want eigenlijk zijn het 'natuurlijke' bondgenoten in het Midden-Oosten. Vind ik.
pi_145202797
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:14 schreef Triggershot het volgende:
De Turkse consulaat is Turks grondgebied, de diplomaten zijn Turkse burgers en de Shah Suleyman tombe is feitelijk Turks eigendom, dat weet ISIS dondersgoed, dan maakt het verder geen reet uit of het zich nu op Mars bevind of in Limburg, sterker nog, je moet dan extra zorgvuldig zijn om je bondgenoten niet te schaden.
De consulaat? Het consulaat.

ISIS boeide het niet dat dat consulaat Turks grondgebied was, ISIS nam Mosul over, en daar zat het consulaat ook in.

ISIS is een losgeslagen bende. Baghdadi kan niet al z'n soldaten op elke stoep bedwingen.

quote:
Bron? Zo niet, ksst met je speculatie.
Voor jou? Jij wil onmogelijk geloven dat Turkije ISIS steunt, zelfs als er honderden aanwijzingen zijn. Jij wil per se horen dat Erdogan zegt: ja wij hebben ISIS gesteund. Dat zal Erdogan nooit zeggen.

quote:
Feit 1: Je video dateert van april.
Ik heb het over die sniper-video.

quote:
Ik kan zeggen dat dat ik een ISIS terrorist ben en wordt gesteund door de Mossad en Rutte en nu?
In de documentaire van Vicenews bedreigd de ISIS woordvoerder zelfs dat ze Istanbul zullen 'bevrijden' als Turkije ze tegenwerkt. :')
Die ISIS-terrorist is gesignaleerd en opgepakt, die is zeker betrouwbaar. Hij had zich overgegeven aan de YPG. Een echte ISIS-terrorist dus.

quote:
Dat ISIS terroristen in Turkse ziekenhuizen zijn behandeld en vrijgelaten is nooit geverfifieerd fyi. :)
Dus dan is het maar niet waar? Simpel. :')
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2014 @ 00:20:06 #253
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145202798
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:18 schreef Triggershot het volgende:
Ik ga btw even iets nuttigs doen door 'feiten' te negeren in mijn donkere zolderkamer, trusten iedereen.
Slaap lekker man! Discussiëren later wel weer verder! ^O^
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 5 oktober 2014 @ 00:20:55 #254
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145202824
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is gewoon een spoorweg aan de Syrische kant van de grens, niet de grens zelf. Op de grens staat een hek, denk eens even na...

[..]

Wel typisch dat alleen Koerdische en (extreem)linkse media (zoals IMC TV) dit kennelijk hebben opgepikt en melden.
Ook al is dat zo, er is genoeg ander bewijs dat ik net heb gepost.
Anti-Turkije
pi_145202846
Nummer een. Turkije.
pi_145202848
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Turkije is zo oppermachtig dat het geweldige en Koerdensteunende USA en Israël niks durven.

Tot zover de fantasiewereld.
USA en Turkije zijn nummer 1 bondgenoten. Dit bedoel ik nou, Turken denken altijd dat hun land anti-US en anti-Europa is, terwijl jullie land is opgebouwd door de USA en Europa. :') (gericht aan Teenwolf)

Amerika heeft meerdere malen zelfs hulp aangeboden tegen de PKK, doe niet alsof de Koerden zo heilig zijn voor Amerika. Turkije is de echte bondgenoot van het Westen, niet de Koerden.
pi_145202857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:53 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Gast, hij is onder druk gezet om zoiets te zeggen. Denk je echt dat hij die dingen meent? Waar heeft hij dan al die jaren voor gestreden? Doe eens niet zo naief.
Tuurlijk roept hij ook het een en ander om zijn eigen hachje te redden, maar de video's zijn in het geheim opgenomen en hij spreekt gewoon vrijuit. Maar het moge duidelijk zijn dat de deep state en bepaalde machten gebruik van hem hebben gemaakt om Turkije in een bepaalde richting, in chaos te duwen, wat hij zelf ook toegeeft. De Koerdenpolitiek van de AKP van de afgelopen jaren, zoals het versterken van de banden met de Koerden in Noord-Irak, lees je ook deels terug in zijn woorden.
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2014 @ 00:23:45 #258
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145202886
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Turkije is zo oppermachtig dat het geweldige en Koerdensteunende USA en Israël niks durven.

Tot zover de fantasiewereld.
Wait what? :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145202903
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Tuurlijk roept hij ook het een en ander om zijn eigen hachje te redden, maar de video's zijn in het geheim opgenomen en hij spreekt gewoon vrijuit. Maar het moge duidelijk zijn dat de deep state en bepaalde en machten gebruik van hem hebben gemaakt om Turkije in een bepaalde richting, in chaos te duwen, wat hij zelf ook toegeeft. De Koerdenpolitiek van de AKP van de afgelopen jaren, zoals het versterken van de banden met de Koerden in Noord-Irak, lees je ook deels terug in zijn woorden.
Gast, nogmaals, hij is onder druk gezet. Dat weet jij zelf ook. Je gelooft toch echt niet dat de leider van de PKK, Turkije prijst? Kom op man. Ik sta er gewoon versteld van als je dat echt gelooft.

Als iemand jou dreigt met van alles en nog wat, ga je aan alles toegeven. Je weet zelf ook heel goed dat, mocht hij ooit vrij komen, hij zo weer bezig is met de PKK.
pi_145202921
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Tuurlijk roept hij ook het een en ander om zijn eigen hachje te redden, maar de video's zijn in het geheim opgenomen en hij spreekt gewoon vrijuit. Maar het moge duidelijk zijn dat de deep state en bepaalde en machten gebruik van hem hebben gemaakt om Turkije in een bepaalde richting, in chaos te duwen, wat hij zelf ook toegeeft. De Koerdenpolitiek van de AKP van de afgelopen jaren, zoals het versterken van de banden met de Koerden in Noord-Irak, lees je ook deels terug in zijn woorden.
Ik het 'geheim' ja. Toen waren er namelijk go-pro's :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_145202975
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:15 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Turkije is cruciaal qua geografie. De wereld negeert het, zodat Turkije de steun voor ISIS intrekt(wat ze nu wel deels aan het doen zijn).

Nergens heb ik gezegd dat isis en Turkije onvoorwaardelijke bondgenoten zijn. Ze zijn echter wel bondgenoten geweest in het verleden, kan zomaar zijn dat ze vijanden worden morgen of volgende week.
Net als altijd ligt de waarheid veel genuanceerder. Turkije heeft de jihadisten altijd gedoogd. Dat is heel wat anders dan steunen en zeker geen bondgenootschap. Daarnaast schrokken ze daar pas wakker van toen Mosul werd ingenomen door een van die gedoogde groeperingen. Turkije heeft dus hele slechte keuzes gemaakt puur uit eigenbelang. Assad bestrijden en de YPG in toom houden waren van belang. Daarom heeft Biden ook gelijk, er is defacto een proxy-oorlog begonnen in Syrie, waar 'US-allies' allemaal apart hun eigen rol hebben gespeeld. En dat is nou juist gebackfired. Een ratelende Erdogan die claimt dat er nooit mensen vanuit Turkije naar Syrie zijn gegaan is neemt niet weg dat het wel zo is gegaan.
pi_145203014
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:27 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Net als altijd ligt de waarheid veel genuanceerder. Turkije heeft de jihadisten altijd gedoogd. Dat is heel wat anders dan steunen en zeker geen bondgenootschap. Daarnaast schrokken ze daar pas wakker van toen Mosul werd ingenomen door een van die gedoogde groeperingen. Turkije heeft dus hele slechte keuzes gemaakt puur uit eigenbelang. Assad bestrijden en de YPG in toom houden waren van belang. Daarom heeft Biden ook gelijk, er is defacto een proxy-oorlog begonnen in Syrie, waar 'US-allies' allemaal apart hun eigen rol hebben gespeeld. En dat is nou juist gebackfired. Een ratelende Erdogan die claimt dat er nooit mensen vanuit Turkije naar Syrie zijn gegaan is neemt niet weg dat het wel zo is gegaan.
pi_145203051
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:19 schreef De_Guidance het volgende:

Want eigenlijk zijn het 'natuurlijke' bondgenoten in het Midden-Oosten. Vind ik.
Vind ik ook. Ik merk dat het vooral ligt aan de Turkse kant; zoals de steun aan ISIS. Erdogan kon de strijd tussen Koerden en Turken voor altijd eindigen, maar nu is de strijd, ben ik bang, pas net begonnen.
pi_145203103
Al die onschuldige kinderen zullen opgroeien met haat aan ISIS, die dan op dat moment zeker verdwenen is wanneer zij volwassen zijn. Wat zij echter niet zijn vergeten, is de Turkse steun aan ISIS. Dat zal ze altijd in het hoofd blijven. Zowel Syriers, als sji'ieten, als Koerden.

De PKK gaat nog machtig worden. Terecht ook.
pi_145203250
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:19 schreef De_Guidance het volgende:

De Turkse maatschappij heeft altijd redenen gehad om de Koerden te haten. Waar ze voorheen niet geassimileerd waren en dus minderwaardig voor de chauvinistische Turken, is tegenwoordig de PKK en (vreemd genoeg) de sociale stand van Koerden de boosdoener. Deze laatsten zijn allebei natuurlijk het gevolg van het eerdere conflict. Zo verandert het Turks-Koerdisch conflict door de tijd heen. En zo zullen er wel altijd problemen ontstaan tussen deze twee ethniciteiten.
pi_145203305
pi_145203316
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:24 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Gast, nogmaals, hij is onder druk gezet. Dat weet jij zelf ook. Je gelooft toch echt niet dat de leider van de PKK, Turkije prijst? Kom op man. Ik sta er gewoon versteld van als je dat echt gelooft.

Als iemand jou dreigt met van alles en nog wat, ga je aan alles toegeven. Je weet zelf ook heel goed dat, mocht hij ooit vrij komen, hij zo weer bezig is met de PKK.
Een en al aannames. Ik zie vooral een Öcalan die vrijuit spreekt en ondervragers die hem ook aansporen om dat vooral te doen. Heb je de beelden wel gezien?

Daarnaast heb je kennelijk de afgelopen jaren het nieuws niet gevolgd omtrent de deep state in Turkije en de verhoudingen tussen MIT-PKK-TSK in het verleden. Daaruit bleek dat bepaalde elementen in de staat bewust hebben bijgedragen aan de chaossituatie in Turkije door o.m. de Koerden en Turken tegen elkaar op te zetten. Kennelijk heeft Öcalan daarin ook zijn rol gespeeld. Dat hij zich nu juist laat gebruiken om de Koerden in de regio aan Turkije te laten binden zodat Turkije de functie van beschermheer van de Koerden op zich kan nemen, is duidelijk een verandering van politiek en sluit een op een aan met de wensen van de VS. Dit verklaart ook de toenadering van Turkije tot de Koerden en de nieuwe rol die Öcalan daarin speelt.
pi_145203375
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:38 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

De Turkse maatschappij heeft altijd redenen gehad om de Koerden te haten. Waar ze voorheen niet geassimileerd waren en dus minderwaardig voor de chauvinistische Turken, is tegenwoordig de PKK en (vreemd genoeg) de sociale stand van Koerden de boosdoener. Deze laatsten zijn allebei natuurlijk het gevolg van het eerdere conflict. Zo verandert het Turks-Koerdisch conflict door de tijd heen. En zo zullen er wel altijd problemen ontstaan tussen deze twee ethniciteiten.
Als we eerlijk zijn, is het probleem begonnen met het fascistische Turkije. Terecht dat de Koerden opstand bieden, anders veranderen ze in Lazen/Armeniers/Grieken/Assyriers.

Daarnaast, als ik mij niet vergis, in het Ottomaanse Rijk leefden ze in vrede. Heb meerdere bronnen gelezen waarin Koerdische strijders meestreden in het Ottomaanse Rijk.
pi_145203477
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Een en al aannames. Ik zie vooral een Öcalan die vrijuit spreekt en ondervragers die hem ook aansporen om dat vooral te doen. Heb je de beelden wel gezien?

Daarnaast heb je kennelijk de afgelopen jaren het nieuws niet gevolgd omtrent de deep state in Turkije en de verhoudingen tussen MIT-PKK-TSK in het verleden. Daaruit bleek dat bepaalde elementen in de staat bewust hebben bijgedragen aan de chaossituatie in Turkije door o.m. de Koerden en Turken tegen elkaar op te zetten. Kennelijk heeft Öcalan daarin ook zijn rol gespeeld. Dat hij zich nu juist laat gebruiken om de Koerden in de regio aan Turkije te laten binden zodat Turkije de functie van beschermheer van de Koerden op zich kan nemen, is duidelijk een verandering van politiek en sluit een op een aan met de wensen van de VS. Dit verklaart ook de toenadering van Turkije tot de Koerden en de nieuwe rol die Öcalan daarin speelt.
Ocalan heeft een paar dagen geleden gedreigd het vredesproces op te zeggen zodra Kobane valt. Hij wordt inderdaad voor bepaalde dingen gebruikt, zoals wanneer hij zegt dat de PKK een cease fire moet instellen.

Maar je kan jezelf niet wijsmaken dat hij zichzelf meer Turk voelt dan Koerd en dat hij van Ataturk houdt/hield. Je kan jezelf niet wijsmaken dat Ocalan een Turkije-liefhebber is. Jij weet dat zelf ook allemaal.

Dat ze Ocalan nu gebruiken, is wel duidelijk. Hij heeft nog steeds eigen wil, maar ze proberen hem wel te gebruiken. Alleen je moet niet doen alsof Ocalan pro-Turkije is, anders hou je jezelf voor de gek. Hij is de laatste die pro-Turkije is in deze hele wereld. Dat is net zoals zeggen dat Ataturk pro-Koerdistan is.
pi_145203535
Ocalan heeft trouwens wel echt een bazennaam. Dat moeten we allemaal toegeven. :P

Sowieso behoort hij tot de top 5 guerilla leiders aller tijde.
  zondag 5 oktober 2014 @ 00:49:09 #271
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145203585
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:48 schreef mylamboisblack het volgende:
Ocalan heeft trouwens wel echt een bazennaam. Dat moeten we allemaal toegeven. :P

Qazi Muhammad _O_
pi_145203738
  zondag 5 oktober 2014 @ 00:56:04 #274
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_145203750
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:48 schreef mylamboisblack het volgende:

Ocalan :')

Ocalan winced as one of his captors slowly stripped off the thick white bandage covering his eyes. Looking dazed and occasionally clutching his abdomen in apparent pain, he said: "I love the Turkish people; I love the Kurdish people. . . . I have a hunch I can be of service to the Turkish people and the Kurdish people. My mother is a Turk. Let there be no torture or anything."

xd
pi_145203784
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:50 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Qazi Muhammad _O_
Hoewel Qazi Muhammad geen guerilla-leider was, is hij wel een van de beste Koerdische leiders ooit.
quote:
"I swear in the name of God, in the name of the the almighty God, in the name of honor of the Kurdish nation, in the name of the holy flag of Kurdistan, on behalf of my home, that until the last breath of my life and until the last drop of my blood, to strive and be loyal to the our independence and make myself serve the unity of the Kurdish nation, the people of the Republic of Kurdistan and Azerbaijan."
En hij heeft zich er ook aan gehouden.

quote:
When the executioner tried to cover Qazi Muhammeds eyes, Qazi refused and said:

"Traitor! What shame have I inflicted to want my eyes covered ?! I will steadfastly look into the horizon of my beloved people the last seconds of my life. I want my heart, soul and life to be with my people until the moment I no longer breath. I am an affectionate child of my nation and I shall remain so, why would I want you to cover my eyes ?! Long live the Kurds! Long live the liberation of Kurdistan! Freedom will never be removed. You take the life of one Muhammed, but you have to know that there are countless Muhammeds among the Kurds!"
Deze man is de reden dat Irakees Koerdistan geworden is tot wat het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')