Wie?quote:(Den Haag, 23 oktober 1921 - Utrecht, 26 februari 1972) was een Nederlandse tekenaar, komiek en cabaretier. In de laatste rol werd hij met name bekend als Dorus.
Mild als ik ben keur ik dit goed. Tom Manders.quote:
Wie zijnquote:Adèle Bloemendaal trouwde na haar eerste huwelijk met de acteur en zanger(1932-2004), met wie ze in 1963 een zoon kreeg:
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:20 schreef tong80 het volgende:
1999 is t enige jaartalliedje van prince dat ik ken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Stand #3094quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:42 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
1999 is t enige jaartalliedje van prince dat ik ken.
Hintje ?quote:
Zij stonden vorig jaar twee keer in de Fok! Album top 100 aller tijden, beide albums in de top 50. Stonden ook op de eerste editie van Lowlands (toen ze nog leuk waren, maar dat is slechts mijn mening)quote:
Faith no more ?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
Zij stonden vorig jaar twee keer in de Fok! Album top 100 aller tijden, beide albums in de top 50. Stonden ook op de eerste editie van Lowlands (toen ze nog leuk waren, maar dat is slechts mijn mening)
Nee, heel korte bandnaam.quote:
Maar dat is pas sinds 1996. Toen ben ik afgehaaktquote:Hun muziek wordt ook wel progressive metal genoemd.
Tool ?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, heel korte bandnaam.
[..]
Maar dat is pas sinds 1996. Toen ben ik afgehaakt
Stand #3094quote:
Toch eens naar Easy Rider kijken. De moeite waard.quote:
quote:
Hoppaquote:
Wat isquote:Dezijn een van oorsprong Mongools, later in meerderheid Turks volk dat verspreid leeft over een groot deel van Eurazië. De grootste groep
vindt men in de autonome regio XXXXstan in Rusland en in de Krim in Oekraïne. Andere groepen zijn onder andere te vinden in de Centraal-Aziatische republieken en in de Kaukasus.
De nevenvorm XXXX (=+ een r) is in de Middeleeuwen in Europa ontstaan door volksetymologische associatie met
, een term uit de Griekse mythologie.
Nope.quote:
Tartaren?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:37 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Nope.
De term uit de Griekse myhtologie heeft met de onderwereld te maken.
Tataren, maar goed genoegquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hintje ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:19 schreef Mark het volgende:
Welke "broer van" had een hit met Far from over?
Hier verder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:34 schreef Mark het volgende:
Ik zou niet weten wie de broer is van Mick Jagger
De broer is een filmster
Stand AKQ #3094:quote:
Da's al 10 jaar geledenquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:56 schreef pipster het volgende:
De laatste keer dat ik er nog iets van zag Ernst Paul Hasselbach en Roos van Acker. Nu geen idee.
Ik haak bij al dat soort programma's af zodra ze met "bekende" Nederlanders beginnen.quote:
Helemaal mee eens. Vroeger had je echt van die rare gasten zoals Frans de militair en Björn die vent met lange haren die helemaal gek in z'n hoofd was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:00 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik haak bij al dat soort programma's af zodra ze met "bekende" Nederlanders beginnen.
Klopt, Wie is de mol kijk ik niet meer. Die Bjorn was wel uniekquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Vroeger had je echt van die rare gasten zoals Frans de militair en Björn die vent met lange haren die helemaal gek in z'n hoofd was.
Met BN'ers heb je dat niet meer.
Ik kijk nog even of er iemand met de heer op de proppen komt, anders krijg jij het puntquote:
Goed hoorquote:
Turkije ?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:34 schreef Mark het volgende:
Welk land werd dit weekend tweede op het WK basketbal voor vrouwen?
De Cesaris goed genoeg...quote:
Idem, daarom zal die naam ook niet zijn blijven hangenquote:
Hot Chocolatequote:Op maandag 6 oktober 2014 13:49 schreef Mark het volgende:
Weet het zeker en omdat ik zo weg moet:
Wie hadden hits met Every 1's a winner en Girl crazy?
quote:
von (later van) Amsberg, goed genoeg.quote:
Wat?quote:Hetwordt liefst geleverd door bomen van de soort Santalum album (familie Santalaceae).
Nederland had indertijd plantages op Timor en Soemba (Soemba werd ook wel het-eiland genoemd). Tegenwoordig zijn er plantages in India, maar deze kunnen de vraag niet dekken. Andere soorten uit hetzelfde genus werden en worden ook gebruikt, met name soorten in Australië en in Hawaï.
kan massief gebruikt worden, vermalen en geperst tot wierookstokjes of er kan een etherische olie uit gewonnen worden die veel in parfums wordt toegepast.
Tot de ontdekking van de penicilline werdolie gebruikt tegen geslachtsziekten en was daardoor ook toen al erg kostbaar. Het werd in grote hoeveelheden geëxporteerd naar Europa, de Arabische landen en China.
yepyepquote:
Dat klopt, maar nu nog het juiste aantal stenen voor de juiste maximale scorequote:Op maandag 6 oktober 2014 16:09 schreef plagvreugd het volgende:
(als je in elk van de vier vakjes een steen hebt krijg je meer dan tien (1+2+3+4) punten, ik denk twintig)
En dat kloptquote:
Beidenquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:24 schreef pipster het volgende:
We hadden ooit een sjoelbak op het werk, maarja toen kwam de flipperkast
Zo klopt ie welquote:
Ik ben het met Bart eens en ga daarom geen opstarter doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef Bart het volgende:
Eens, optie 2 is beter. Punt afnemen en dan geen nieuwe vraag stellen komt op mij ook wel een beetje kinderachtig over.
In MUZ Trivia is het ook wachten op een vervolg...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:28 schreef Mark het volgende:
Yep, ongelooflijk dat die zo lang openstond
checkquote:
checkquote:
Yep, net als Mark Zuckerberg, lees ik net. Ook een drop-outquote:
Hoppaquote:
Hoppaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:57 schreef pipster het volgende:
Huh staat Crowded House nu nog open....
Nee, bedoel dat er op dat zwarte etiket met moeite iberico te herkennen is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:25 schreef plagvreugd het volgende:
moeten we de ham raden of de naam van dat apparaat?
ik roep iberico, omdat dat ook op de ham staat (denk ik) maar is vast niet wat je zoekt.
Wat isquote:Mastklimmen was een Nederlands quizprogramma dat van 1953 tot 1957 op de radio werd uitgezonden door de NCRV.
De kandidaten moesten algemene vragen beantwoorden. Met elke juist antwoord klom men weer een stukje hoger in de mast. Had één kandidaat de top van de mast bereikt, dan volgde de. Beantwoordde de kandidaat deze vraag goed, dan won hij of zij de hoofdprijs: een XXX.
Het woordis hierdoor onderdeel van een Nederlands gezegde.
yepyepquote:
Correct!quote:
vanmorgen ook al. Althans volgens je vrouw. Noem 3 Nederlandse voetballers die bij Nottingham hebben gespeeldquote:
Segers, metgod en Roy ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
vanmorgen ook al. Althans volgens je vrouw. Noem 3 Nederlandse voetballers die bij Nottingham hebben gespeeld
Yep.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:44 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
correct. En de breuk en pi-air
Omdat het goed is...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Yep.
Welke beroemde serie krijgt na 25 jaar een vervolg ?
Wat isquote:is a dutch life style brand with history, passion and commitment. The roots of
go back to the famous Dutch national soccerteam twins Frank and Ronald de Boer. In 1996
was founded around and with them. They were the inspiration for the brand.
yepquote:
Prince ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Onder welke naam kennen we Richard D. James beter?
Nope, het is echt in de electronische hoek. Ook al sinds jaar en dag aangesloten bij Warp Rec.quote:
Uiteraard, zelfs gezegend met het Richard D. James albumquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:13 schreef pipster het volgende:
Fatboy Slim is Norman Cook, Richard kennen we beter als Aphex Twin
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:21 schreef pipster het volgende:
Oh sorry, niet teruggelezen, zal ik wat anders doen.
Doe maar jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:21 schreef pipster het volgende:
Oh sorry, niet teruggelezen, zal ik wat anders doen.
Duisenberg ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:27 schreef plagvreugd het volgende:
Wie was van 1998 tot 2003 de eerste voorzitter van de Europese Centrale Bank in Frankfurt?
Yepquote:
Palestijnenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:32 schreef tong80 het volgende:
Voor welke bevolkingsgroep komt Greta Duisenberg al jaren op ?
yepyepquote:
Waar kennen we deze slogan van?quote:'Pam, je haar danst!'
Wat?quote:(met een f) is de laatste opera van Richard Wagner, die er het libretto of zoals hij het noemde de Dichtung en de muziek voor schreef. Wagner noemde dit werk een Bühnenweihfestspiel, en bepaalde dat het uitsluitend in het Festspielhaus in Bayreuth mocht uitgevoerd worden. Het verhaal is min of meer gebaseerd op de roman in versvorm
(met een v) van Wolfram von Eschenbach (ca.1170 – 1220). Critici van Wagner beschuldigden hem van het gebruik van christelijke symbolen voor zijn eigen gewin terwijl Nietzsche hem beschuldigde van ‘op zijn buik te kruipen voor het kruis’.
Parcifal?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:03 schreef plagvreugd het volgende:
P _ _ _ _ F _ L
(waarbij de F bij het boek een V is)
Iemand een letter kopen?
Parsifal, maar goed genoeg.quote:
goed verhaalquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
In de oudheid werdregelmatig bevaren door de Grieken, die deze zee aanduidden met de naam Pontos Euxeinos, de Gastvrije
.
was in werkelijkheid juist berucht door haar stormen in de herfst en winter. Oorspronkelijk werd zij dan ook Pontos Axeinos genoemd, de Ongastvrije
, maar de Griekse
waren bang om met het gebruiken van deze naam de goden van
te provoceren en kozen daarom voor een eufemistische naam.
Stand AKQ #3094:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:14 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Bedoel je dat over stichting ALS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |