Guerilla warfare.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:26 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hoe sterk is de PKK dan? Grenssmokkelactiviteiten zijn tot een minimum beperkt en alle Koerdische landbouwgrond in Syrie waar de PKK van moest eten kan niet meer geoogst worden. Ik denk dat de PKK en aanhang meer gebaat zijn bij onderdak en voedsel dan een gewapende strijd tegen Turkije. Is nog best lastig, een AK vasthouden als je maag knort.
De PKK begint pas met bevrijdingsaanvallen als Kobane is gevallen. Als Kobane niet valt, zal de Turkse overheid geluk hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon Kobane met de grond gelijk maken. Op een parkeerplaats kan je niet verstoppen. Dan doet ISIS de rest
Assad wordt nog wel berecht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist blijkbaar, wanneer is Gaddafi berecht?
En we hadden het over moordende Turkse soldaten niet volken.
Als de PKK Turkije nu gaat aanvallen is het klaar en over. Inpakken en wegwezenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat denken.Jij weet zelf ook goed dat dat niet gebeurt.
Prioriteit nummer 1 van Koerden: eten vinden. Pas als de buikjes vol zijn kan er weer over aanslagen gedacht worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik voel de haat in je posts. Ik voel de angst van de PKK
Dus toen de PKK strijders naar Shingal en Kirkuk gingen, zijn ze volgens jou via normale weg daar heen gereisd vanuit Turkije?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:26 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hoe sterk is de PKK dan? Grenssmokkelactiviteiten zijn tot een minimum beperkt en alle Koerdische landbouwgrond in Syrie waar de PKK van moest eten kan niet meer geoogst worden. Ik denk dat de PKK en aanhang meer gebaat zijn bij onderdak en voedsel dan een gewapende strijd tegen Turkije. Is nog best lastig, een AK vasthouden als je maag knort.
Haha moeten ze vooral doen. Dan zal ISIS opeens een stuk machtiger en sneller oprukken in Syrië en Irak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef mylamboisblack het volgende:
De PKK begint pas met bevrijdingsaanvallen als Kobane is gevallen. Als Kobane niet valt, zal de Turkse overheid geluk hebben.
Nogmaals, dat vind jij. De Turkse overheid weet dat ze dat internationaal helemaal niet kan maken. Dus dat zal nooit gebeuren. En de PKK valt Turkije alleen aan als kobane valt(als het gebeurt, is het sowieso de schuld van Turkije).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de PKK Turkije nu gaat aanvallen is het klaar en over. Inpakken en wegwezen
Grenssmokkel was de belangrijkste bron van inkomsten voor de PKK. Er valt nu weinig meer te smokkelen omdat alles op scherp staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:29 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus toen de PKK strijders naar Shingal en Kirkuk gingen, zijn ze volgens jou via normale weg daar heen gereisd vanuit Turkije?
Pas op met pkk verheerlijken, staat ook op de terreurlijst van de eu en vs. Anders geven we je post door.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:28 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Guerilla warfare.
[..]
De PKK begint pas met bevrijdingsaanvallen als Kobane is gevallen. Als Kobane niet valt, zal de Turkse overheid geluk hebben.
Ik voel de haat in je posts. Ik voel de angst van de PKK
Alsof er ook maar iets is bereikt met dit halfbakken beleid. De zwakzinnige bermbomleggers kunnen in het zuidoosten gaan en staan waar ze willen dankzij de concessiepolitiek van de AKP. Dat was eind jaren '90 toch wel anders toen ze over de grens met Irak werden gejaagd en Öcalan bij zijn arrestatie piepte dat zijn moeder ook Turks was en dat hij in dienst van de Turkse overheid stond.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Met vele doden Turkse soldaten tot gevolg.
Ik heb je net het woord Guerilla gegeven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:29 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Prioriteit nummer 1 van Koerden: eten vinden. Pas als de buikjes vol zijn kan er weer over aanslagen gedacht worden.
Oh zeer zeker kunnen ze dat wel. Als de PKK Turkije aanvalt is er genoeg reden om terug te slaan en is het gedaan met de koerden. Dan zijn ze overgeleverd aan ISIS en iedereen weet hoe dat dan gaat aflopen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nogmaals, dat vind jij. De Turkse overheid weet dat ze dat internationaal helemaal niet kan maken. Dus dat zal nooit gebeuren. En de PKK valt Turkije alleen aan als kobane valt(als het gebeurt, is het sowieso de schuld van Turkije).
Dus blijf maar lekker dromen, de vluchtelingen blijven in Turkije en de PKK blijft er ook.
Ga maar lekker juichen, Assad heeft ook een vrouw en kinderen. Hoe kun je juichen om zoiets, maakt niet uit van welk land het is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:29 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Assad wordt nog wel berecht.
[ afbeelding ]
Zowiezo snap ik die pkk aanvallen op Turkije niet terwijl de Isis elke dag meer aanhangers krijgt en het op hen heeft gemunt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haha moeten ze vooral doen. Dan zal ISIS opeens een stuk machtiger en sneller oprukken in Syrië en Irak.
Zonder guerilla was de PKK al lang tot gruis vermaald.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb je net het woord Guerilla gegeven.
Ze rennen als kip zonder kop rond. Men had altijd een grote mond over het grote en machtige Peshmerga, PKK dit dat etc. maar tegen een paar geiten kunnen ze niet opboksen en dan willen ze het opnemen tegen 1 van de grootste legers van de regio. Topkek.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zowiezo snap ik die pkk aanvallen op Turkije niet terwijl de Isis elke dag meer aanhangers krijgt en het op hen heeft gemunt.
Turkije wordt gezien als gever van (indirecte) steun aan ISIS. Zonder die steun zou ISIS nooit zo groot zijn geworden. En dat klopt ook. ISIS haalt haar manschappen vooral via Turkije naar Syrie en Irak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zowiezo snap ik die pkk aanvallen op Turkije niet terwijl de Isis elke dag meer aanhangers krijgt en het op hen heeft gemunt.
De PKK heeft bewezen de sterkste guerillagroep te zijn sinds Vietnam.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mensen die denken dat ze Turkije kunnen bedreigen met een groepering als ISIS in hun nekWhat teh fuck
Oeh, wat ben ik bang.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:30 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Pas op met pkk verheerlijken, staat ook op de terreurlijst van de eu en vs. Anders geven we je post door.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Alsof er ook maar iets is bereikt met dit halfbakken beleid. De zwakzinnige bermbomleggers kunnen in het zuidoosten gaan en staan waar ze willen dankzij de concessiepolitiek van de AKP. Dat was eind jaren '90 toch wel anders toen ze over de grens met Irak werden gejaagd en Öcalan bij zijn arrestatie piepte dat zijn moeder ook Turks was en dat hij in dienst van de Turkse overheid stond.
Turkse propaganda.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Alsof er ook maar iets is bereikt met dit halfbakken beleid. De zwakzinnige bermbomleggers kunnen in het zuidoosten gaan en staan waar ze willen dankzij de concessiepolitiek van de AKP. Dat was eind jaren '90 toch wel anders toen ze over de grens met Irak werden gejaagd en Öcalan bij zijn arrestatie piepte dat zijn moeder ook Turks was en dat hij in dienst van de Turkse overheid stond.
Dat is vooral emotionele woede die je nu uit. Dat snap ik ook deels wel van je, maar laten we rationeel blijven. Turkije heeft een naam hoog te houden, en als het land vluchtelingen eruit gaat sturen vanwege een guerillagroep, zal het internationaal heel erg diep zakken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh zeer zeker kunnen ze dat wel. Als de PKK Turkije aanvalt is er genoeg reden om terug te slaan en is het gedaan met de koerden. Dan zijn ze overgeleverd aan ISIS en iedereen weet hoe dat dan gaat aflopen.
PKK maakt juist gehakt van ISIS, in Sengal, Kerkuk en Maxmur; daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zelfde geldt voor de nog jonge YPG. Die hebben het enkel zwaar in Kobane omdat ze volledig belegerd worden, 2 jaar lang, en daardoor een gebrek aan wapens/munitie hebben. ISIS komt dan met Amerikaanse tanks, Humvees en wapens. Nog knap dat Kobane nog niet is gevallen en waarschijnlijk ook niet gaat vallen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze rennen als kip zonder kop rond. Men had altijd een grote mond over het grote en machtige Peshmerga, PKK dit dat etc. maar tegen een paar geiten kunnen ze niet opboksen en dan willen ze het opnemen tegen 1 van de grootste legers van de regio. Topkek.
Nee, PKK moet oppassen want anders is niet alleen hun toekomst zeer onzeker maar ook die van de Syrische en Irakese Koerden. Turkije heeft een hoop Koerden in bescherming genomen maar dat kan in 1 klap ongedaan gemaakt worden.
Dat komt omdat het geen gelijke veld is. Turkije mag een gemoderniseerd leger bezitten, terwijl de PKK alles via de illegale weg moet doen. Als je zo stoer wilt zijn, moet je ze dan ook een gelijke kans geven en hen aanbieden om een professionele luchtmacht en landmacht te hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:32 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Zonder guerilla was de PKK al lang tot gruis vermaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |