abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145158847
quote:
Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag.
Nabestaanden eisen vervolging juweliersvrouw Deurne

Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de NOS.

De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.

De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.

Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.

Juwelierszaak Goldies werd op 28 maart overvallen, terwijl het echtpaar in de winkel aanwezig was. De twee overvallers werden bij de overval doodgeschoten.
Je moet de brutaliteit maar hebben.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:34:37 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145158876
En dan ook echt Peter Plasman als advocaat. Op kosten van de staat zeker?
  Eindredactie Games vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:36:24 #3
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_145158911
Oprotten met die bloedhonden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:37:48 #4
179075 hugecooll
pi_145158956
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:36 schreef 2dope het volgende:
Oprotten met die bloedhonden.
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:41:09 #5
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_145159056
Niet te geloven dit :')
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_145159086
Waar halen dat soort mensen toch 't gore lef vandaan denk je dan :')
Ja doei.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:42:26 #7
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145159088
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:34 schreef hugecooll het volgende:
En dan ook echt Peter Plasman als advocaat. Op kosten van de staat zeker?
Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:42:47 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145159097
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:43:05 #9
179075 hugecooll
pi_145159104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?
Mja, of het is gewoon gesubsidieerde rechtsbijstand
  Eindredactie Games vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:43:09 #10
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_145159105
quote:

[..]

Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_145159112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.
Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevond :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:43:58 #12
179075 hugecooll
pi_145159118
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.
Ja, door de OvJ :') Dat telt niet (echt)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:47:44 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145159211
Waarom moeten ze hun gevoelens uiten in een rechtbank? Kan dat niet gewoon in KLB? :')
pi_145159294
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevond :')
Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te doden :7 een beetje agent valt al om bij de confrontatie met een pitbull. :')
pi_145159443
was het nodig? JA! :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:56:25 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145159450
quote:
Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:57:40 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145159486
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te doden :7 een beetje agent valt al om bij de confrontatie met een pitbull. :')
Pitbulls zijn getrainde killers. Die Marokkaantjes waren criminele kutkneusjes die zelfs geen elementaire opvoeding hebben gehad en het in hun broek doen als ze geen 5 matties bijhebben.
pi_145159868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.
Ik begrijp het wel het is toch je kind.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:15:45 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145159887
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Als ik zoiets zou doen, zouden m'n ouders echt geen rechtszaak aanspannen. Als mijn kind zoiets zou doen, zou ik ook echt geen rechtszaak aanspannen.
pi_145159890
quote:

[..]

Dat is al een keer bepaald.
Door een officier van justitie. Zijn mening in deze is wel van belang, maar zijn uitspraak heeft niet meer waarde dan die van jou of mij.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:17:44 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_145159937
quote:

[..]

psies en net zo'n stuk schorem als je zelf bent, zo heb je hem tenslotte ook opgevoed.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:20:00 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145159984
Ze hadden die crimineeltjes ook nog even moeten teabaggen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145160169
Ja maar, het waren heus lieve jongens hoor, en omdat hun gratis verkregen uitkering toch echt niet genoeg was moesten ze toch wat om die iphone, dat jack-met-bontkraag en alle luxe te verdienen nietwaar, ze deden zo erg hun best wat extra geld te verdienen.....arme, hardwerkende crimineeltjes toch, zo zielig, en dan worden ze voor hun kop geschoten, dat hadden ze niet verdiend hoor, tijdens hun werk :X
Tja, als je iemand gaat beroven met grof geweld moet je niet gaan janken als je in een lijkzak eindigt, 1000 keer liever die daders dan de slachtoffers. Die nabestaanden en die gruwel van een advocaat moeten zich vierkant de ogen uit de kop schamen, stuk voor stuk net zo'n tuig.
Waar het stinkt is het warm.
pi_145160204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ja maar, het waren heus lieve jongens hoor, en omdat hun gratis verkregen uitkering toch echt niet genoeg was moesten ze toch wat om die iphone, dat jack-met-bontkraag en alle luxe te verdienen nietwaar, ze deden zo erg hun best wat extra geld te verdienen.....arme, hardwerkende crimineeltjes toch, zo zielig, en dan worden ze voor hun kop geschoten, dat hadden ze niet verdiend hoor, tijdens hun werk :X
Tja, als je iemand gaat beroven met grof geweld moet je niet gaan janken als je in een lijkzak eindigt, 1000 keer liever die daders dan de slachtoffers. Die nabestaanden en die gruwel van een advocaat moeten zich vierkant de ogen uit de kop schamen, stuk voor stuk net zo'n tuig.
Dan snap je totaal het punt niet.

Daarnaast, wat in godsnaam zeg je allemaal? _O- Als je nabestaande bent van een crimineel ben je net zo erg? :')
pi_145160242
Ze kunnen wel van alles eisen. Of ze ook hun zin krijgen, is een ander verhaal.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145160273
Al die emo-reacties hier. :')
pi_145160280
@Tchock, Nee, als je als nabestaanden van een crimineel dikke huillie gaat doet omdat je een crimineel hebt voortgebracht die de mogelijke gevolgen van zijn "vak" moest incasseren ben je inderdaad erg.
pi_145160311
Ze zien er weer geld in.
Ik hoop dat ze die mediageile advocaat zelf betalen.

(is kijken hoelang het duurt voordat de defenders er zijn)
Bats boem lucht dicht
pi_145160410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik zoiets zou doen, zouden m'n ouders echt geen rechtszaak aanspannen. Als mijn kind zoiets zou doen, zou ik ook echt geen rechtszaak aanspannen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

psies en net zo'n stuk schorem als je zelf bent, zo heb je hem tenslotte ook opgevoed.....
Ik begrijp dat hoe dan ook die ouders toch willen dat een rechter aan de pas komt.

Of ik een rechtszaak zou aanspannen geen flauw idee.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:35:51 #30
52513 whosvegas
The Trickster
pi_145160411
Inderdaad, de nabestaanden zouden zich moeten schamen ipv een rechtzaak aan spannen :r
De overvallers namen een bewust risico
Are you nuts??
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:36:49 #31
78780 deedeetee
pi_145160435
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef fokky100 het volgende:
Ze zien er weer geld in.
Ik hoop dat ze die mediageile advocaat zelf betalen.

(is kijken hoelang het duurt voordat de defenders er zijn)
Och dat betalen gaat best lukken als de volgende overvallen juwelier zich wel zonder zich te verdedigen laat bestelen en anders maak je die man toch gewoon ff dood ?
pi_145160502
Ze staan gewoon in hun recht. Ik verwacht dat ze nul op rekest krijgen overigens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145160548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
@Tchock, Nee, als je als nabestaanden van een crimineel dikke huillie gaat doet omdat je een crimineel hebt voortgebracht die de mogelijke gevolgen van zijn "vak" moest incasseren ben je inderdaad erg.
Ze doen niet dikke huilie, ze willen simpelweg dat een rechter hier naar kijkt. Daar hebben ze alle recht op en dat is precies de taak van het OM.

Als een agent iemand doodschiet terwijl het er alle schijn van heeft dat hij goed handelde loopt iedereen hier te zeiken dat hij in bescherming wordt genomen als het niet tot een rechtszaak komt, en nu doet een burger het en dan is het een schande als je wil dat daar over beslist wordt?

Ik vind dat elke keer dat een burger gedood wordt een rechter daar naar moet kijken. Ongeacht de omstandigheden.
pi_145160637
Hoe simpel kan het zij eigenlijk, je stapt gewapend een juwelier binnen, eist, dreigt en zet iemand onder schot, en het dan raar vinden dat je zelf voor de kop geknalt wordt? We zijn in dit land veel te soft, een overvaller, inbreker, bedreiger met een wapen zou standaard om zeep geholpen mogen worden door het slachtoffer maar dat zit niet in de Nederlandse aard. En nu gebeurd het een keer wél en hoppa, ikke niet weet totdat ze geld ruiken.
Als het nou allemaal keurige jongens waren geweest *kuch* die gewoon gingen werken voor hun geld of niet zo veel eisen stelden hadden ze nog geleefd dus wie is er nou fout?
Die nabestaanden zijn geen haar beter dan dat compleet foute DNA wat ze geproduceerd hebben.
pi_145160669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe simpel kan het zij eigenlijk, je stapt gewapend een juwelier binnen, eist, dreigt en zet iemand onder schot, en het dan raar vinden dat je zelf voor de kop geknalt wordt? We zijn in dit land veel te soft, een overvaller, inbreker, bedreiger met een wapen zou standaard om zeep geholpen mogen worden door het slachtoffer maar dat zit niet in de Nederlandse aard. En nu gebeurd het een keer wél en hoppa, ikke niet weet totdat ze geld ruiken.
Als het nou allemaal keurige jongens waren geweest *kuch* die gewoon gingen werken voor hun geld of niet zo veel eisen stelden hadden ze nog geleefd dus wie is er nou fout?
Die nabestaanden zijn geen haar beter dan dat compleet foute DNA wat ze geproduceerd hebben.
Bladiebla. Hoop onderbuik en een hoop gezeur. De nabestaanden zeggen helemaal niet dat de juwelier fout zit. Ze stellen alleen vragen. Blijkbaar verdien je dan ook al een nekschot in dit land.
pi_145160722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze doen niet dikke huilie, ze willen simpelweg dat een rechter hier naar kijkt. Daar hebben ze alle recht op en dat is precies de taak van het OM.

Als een agent iemand doodschiet terwijl het er alle schijn van heeft dat hij goed handelde loopt iedereen hier te zeiken dat hij in bescherming wordt genomen als het niet tot een rechtszaak komt, en nu doet een burger het en dan is het een schande als je wil dat daar over beslist wordt?

Ik vind dat elke keer dat een burger gedood wordt een rechter daar naar moet kijken. Ongeacht de omstandigheden.
Nou, als iemand mijn man bedreigd met een wapen en ik krijg de kans die kneusklojo met een hark, mes, schop of wat ook (ik heb geen schietwapen) finaal om zeep te helpen laat ik dat niet na. Dan denk ik niet eens na maar handel, man gaat toch vóór minne kutcrimineetjes.
pi_145160766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Nou, als iemand mijn man bedreigd met een wapen en ik krijg de kans die kneusklojo met een hark, mes, schop of wat ook (ik heb geen schietwapen) finaal om zeep te helpen laat ik dat niet na. Dan denk ik niet eens na maar handel, man gaat toch vóór minne kutcrimineetjes.
Dus? Daar zeg ik helemaal niets over. Sterker nog, als iemand je man bedreigt met een wapen heb jij het volste recht om daar alles aan te doen wat je kan. Dan even naar een rechter, uitleggen dat je geen enkele keus had en dat het noodweer is en dan weer naar huis.

Ik pleit niet dat deze jongens onschuldig waren of dat de juwelier door moord moet worden opgesloten.
pi_145160786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bladiebla. Hoop onderbuik en een hoop gezeur. De nabestaanden zeggen helemaal niet dat de juwelier fout zit. Ze stellen alleen vragen. Blijkbaar verdien je dan ook al een nekschot in dit land.
Dat laatste mag van mij dus, blijf gewoon met je teringpoten van anderen en anderman's eigendommen af en je hebt dat geneuzel niet. je (de daders en nabestaanden bedoel ik) moet wel bijster veel intelligentie missen juist dat niet te snappen :')
pi_145160815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Dat laatste mag van mij dus, blijf gewoon met je teringpoten van anderen en anderman's eigendommen af en je hebt dat geneuzel niet. je moet wel bijster veel intelligentie missen juist dat niet te snappen :')
Leer lezen. Ik zeg alleen dat ik het raar vind dat je de nabestaanden dood wenst voor... ehh... Ja. Helemaal niets eigenlijk.
pi_145160973
Hallo? Ik wens de nabestaanden niet dood, ik heb gewoon geen enkel medelijden met die M-etjes....... die zo o zo nodig met een wapen nog meer gratis geld wilden binnenharken en dat ze doodgeschoten zijn vind ik prima maar klote voor de juwelier en zijn vrouw. De nabestaanden vind ik niet zielig, als die knullen uit een normaal nest waren waar ze normaal opgevoed werden en niet heer en meester des huizes waren hadden ze nog geleefd. Het was hún keuze, dat de familie verdriet heeft is logisch maar die willen de gevolgen va alle handelen niet onder ogen zien. Alle vragen zijn al 10.000 keer gesteld, het onderzoek en de uitspraak is er ook en nóg gaan ze zuigen ipv zich te schamen voor het leed wat dat tuig anderen heeft aangedaan, ze hadden al bewezen veel meer op hun kerfstok die knullen dus dan is het klaar. Van die heeft niemand meer last
pi_145161019
Zou mooi zijn als er via de rechter een precedent geschapen wordt in dit soort zaken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_145161028
Alsof een goede opvoeding een garantie is dat jouw kinderen niet de criminaliteit in gaan...

Het is heel simpel: men wil een oordeel van de rechter. Dat recht hebben ze. Punt.
pi_145161048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
Alsof een goede opvoeding een garantie is dat jouw kinderen niet de criminaliteit in gaan...

Het is heel simpel: men wil een oordeel van de rechter. Dat recht hebben ze. Punt.
Tja, jij bent advocaat (geen strafrecht toch? Vast familierechtadvocaat :') )) dus logisch dat jij zo denkt, criminelen verdedigen is voor advocaten die die richting gekozen hebben ook geld, dus die willen wel hoor :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-10-2014 18:04:58 ]
pi_145161058
Typisc Marokkanen. In plaats van zich dood te schamen voor hun infantiele, gelukkig dode, zonen gaan ze nog harder schreeuwen.

Hopelijk vinden ze nooit meer hun rust.
pi_145161075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef Confetti het volgende:
Typisc Marokkanen. In plaats van zich dood te schamen voor hun infantiele, gelukkig dode, zonen gaan ze nog harder schreeuwen.

Dat zouden eckte Nederlanders inderdaad nooit doen. Mooi staaltje naïviteit dit weer dit.
pi_145161100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Daar zeg ik helemaal niets over. Sterker nog, als iemand je man bedreigt met een wapen heb jij het volste recht om daar alles aan te doen wat je kan. Dan even naar een rechter, uitleggen dat je geen enkele keus had en dat het noodweer is en dan weer naar huis.

Ik pleit niet dat deze jongens onschuldig waren of dat de juwelier door moord moet worden opgesloten.
quote:

Ah, the usual suspects komen hier weer tuig verdedigen hoor. Verbazingwekkend.
pi_145161121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef Confetti het volgende:

Nou, ook Hollandse Henkie is niet altijd bepaald zo braaf dacht ik zo... :')
Het beroemde lijntje Hollandse crimineeltjes à la Holleder en de hele meuk aanhang waren toch echt kaaskoppen hoor .
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:14:26 #48
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145161449
quote:

Niks punt.
Juridisch gezien mogen ze een bepaald recht hebben. Maar het is moreel verwerpelijk dat ze de juweliers nog eens in een rechtszaak willen betrekken, na alles wat die al hebben meegemaakt.
pi_145161457
Ik vind het wel een goede zaak, daarna is die juweliersvrouw waarschijnlijk van het gezeur af en heeft de rechter zich uitgesproken.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:16:52 #50
78780 deedeetee
pi_145161521
Ergens recht op hebben betekend nog niet dat het dan ook fatsoenlijk is om dat recht te gaan opeisen hé ? :')

Ik denk overgens dat ze dit wel moeten doen want in hun cultuur moet je tot het uiterste gaan om fouten te verdoezelen en mag je nooit toegeven dat jij ( of je familie ) iets verkeerds hebt/heeft gedaan en daar de verdiende straf voor heeft ontvangen. Je moet dus de andere partij zoveel mogelijk belasteren want anders lijd je gezichtverlies.
pi_145161565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het wel een goede zaak, daarna is die juweliersvrouw waarschijnlijk van het gezeur af en heeft de rechter zich uitgesproken.
Als de juweliersvrouw ook dan, mocht het ueberhaupt een zaak worden, van het gezeur af is is het het waard, zij heeft niet om deze situatie gevraagd en zit ook met een trauma. Maar ja, advocaatjes zijn van die enge egomannetjes die alles aanpakken als het maar geld opbrengt, en dus bijna net zo eng als die crimineeltjes die die advocaatjes nodig hebben, die leven immers van elkaar. :{w
pi_145161577
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Ergens recht op hebben betekend nog niet dat het dan ook fatsoenlijk is om dat recht te gaan opeisen hé ? :')

Ik denk overgens dat ze dit wel moeten doen want in hun cultuur moet je tot het uiterste gaan om fouten te verdoezelen en mag je nooit toegeven dat jij ( of je familie ) iets verkeerds hebt/heeft gedaan en daar de verdiende straf voor heeft ontvangen. Je moet dus de andere partij zoveel mogelijk belasteren want anders lijd je gezichtverlies.
Onzin dit want het is geen belasteren, het is vragen of de rechter wil oordelen over de beslissing van OM.
pi_145161581
quote:

DDT :*
pi_145161631
quote:
Typisch iets Marokkaans inderdaad om fouten te verdoezelen. Dat doen eckte Nederlanders niet. Hè Pim en Marianne, wink wink.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:24:40 #55
78780 deedeetee
pi_145161747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin dit want het is geen belasteren, het is vragen of de rechter wil oordelen over de beslissing van OM.
Totaal onnodig nu ze weten wat er is gebeurd. En onnodig belastend voor het slachtoffer van deze crimineel.
pi_145161763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Totaal onnodig nu ze weten wat er is gebeurd. En onnodig belastend voor het slachtoffer van deze crimineel.
"Ze" weten dat niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen. Het OM denkt het te weten, ja.
pi_145161811
Smerige scooter Marokkanen afschieten, wat een heldin _O_ .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:27:44 #58
78780 deedeetee
pi_145161814
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Typisch iets Marokkaans inderdaad om fouten te verdoezelen. Dat doen eckte Nederlanders niet. Hè Pim en Marianne, wink wink.
Maar hullie doen het óók zeggen..... Heb je geen beter argument om dit misselijke gedrag te verdedigen ? :P
pi_145161835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het kan een einde maken aan een heleboel mensen die toch blijven roepen dat de rechter nog niet heeft geoordeeld en ze eigenlijk in de bak had moeten zitten. Dus ja het is lastig maar hopelijk wel een definitief einde.
pi_145161840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar hullie doen het óók zeggen..... Heb je geen beter argument om dit misselijke gedrag te verdedigen ? :P
Iemand beweert dat het logisch is dat Marokkanen hun slachtoffers "belasteren" omdat het in hun cultuur zit hun fouten te verdoezelen? Racistisch als de pest en heeft hier helemaal niets mee te maken.
pi_145161843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

"Ze" weten dat niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen. Het OM denkt het te weten, ja.
Ben jij soms familie van die "gezellige klanten die enkel een heel beetje kwamen overvallen met een vuurwapentje"? Ik zou het haast denken
pi_145161852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:29 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ben jij soms familie van die "gezellige klanten die enkel een heel beetje kwamen overvallen met een vuurwapentje"? Ik zou het haast denken
Ja, want omdat ik de mensenrechten verdedig moet ik wel een overvallende incestmarokkaan zijn, of niet? _O_
pi_145161859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je zegt dat dit iets is wat alleen onder Marokkanen voorkomt. Dat is gewoon niet zo.
pi_145161870
quote:

[..]

Ja, want daar gaat het ze om idd. Geld.

:')
pi_145161875
Ouders vervolgen voor het zijn van waardeloze ratten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:31:13 #66
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145161891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk uit het Rifgebergte.
pi_145161958
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dat dit iets is wat alleen onder Marokkanen voorkomt. Dat is gewoon niet zo.
Dat is inderdaad niet zo maar ze maken wel het grootste deel uit van die groep, laat staan weerloze oudjes thuis overvallen en scootmobielrijders zijn ook een onwijs makkelijke prooi want die knulletjes zijn lafbekken die het niet durven bij een zich kunnen verwerend mens of ga jij beweren dat de beelden die de politie online zet en die voor zich spreken gemanipuleerd zijn }:| get real, het zijn slapkakkers die bontkraagjes en já, ze vertegenwoordigen een enorme bulk aan criminelen met verve. Zet je multi-culti bril eens af zeg
En nu, moet ik lijdzaam mijn bek dichthouden of mag ik MIJN land verdedigen tegen dit tuig }:|

Valt me ook telkens op dat hun hele cultuur zich altijd compleet geheel en volkomen stil houdt en zich niet uitspreekt tegen de maroc-overlast maar wel telkens gaat gillen als er ook maar iets te bespeuren valt wat in hun ogen te maken zou kunnen hebben met discriminatie, dan neens komen ze van de met 40 doeken beklede bank af, echt, zum Kotzen :r

[ Bericht 10% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-10-2014 18:39:23 ]
pi_145162060
Goddomme zeg. De nabestaanden zijn hun inkomsten nu zeker kwijt en proberen nu zo maar geld te krijgen? :')

Eigen schuld, dikke bult. Moet je maar met je grafjatten van andermans spullen afblijven :r :r
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145162074
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:37 schreef Vlindur het volgende:
Goddomme zeg. De nabestaanden zijn hun inkomsten nu zeker kwijt en proberen nu zo maar geld te krijgen? :')

Eigen schuld, dikke bult. Moet je maar met je grafjatten van andermans spullen afblijven :r :r
Dat is het punt niet. Overigens is het voor de nabestaanden, als die geld willen zien, veel logischer om een civiele zaak aan te spannen. Doen ze niet.
pi_145162091
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:37 schreef Vlindur het volgende:

Hoe denk jij dat die nabestaanden dat voor elkaar kunnen krijgen?
pi_145162257
Nah... was toch te verwachten? Ik snap niet dat jullie allemaal zo verbaast zijn eigenlijk...
pi_145162333
Ze oefenen een recht uit dat in de wet is vastgelegd. Of een rechter ook naar de zaak mag kijken.

Boe-fucking-hoe.
pi_145162442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
Ze oefenen een recht uit dat in de wet is vastgelegd. Of een rechter ook naar de zaak mag kijken.

Boe-fucking-hoe.
Nee-hee, die ratten willen geld zien, dat is toch wel duidelijk :')
pi_145162490
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Hoezo geld? Denk je dat we in de US van A leven?

Daarnaast, ze zijn dood en waarschijnlijk hadden ze geen vrouw en kinderen om voor te zorgen. Wat is de financiële schade dan?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:54:21 #75
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145162546
Ik vind een forse schadevergoeding wel op zijn plaats.
Voor het juweliersechtpaar.
pi_145162608
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Geld halen in een strafrechtelijk proces? :')
pi_145162623
quote:

[..]

Ik niet. De ouders van de daders kennen geen schaamte blijkbaar.
pi_145162638
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is geen schaamte aan iets voorleggen aan de rechter.
pi_145162648
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er valt ook weinig voor te schamen.
pi_145162664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo geld? Denk je dat we in de US van A leven?

Daarnaast, ze zijn dood en waarschijnlijk hadden ze geen vrouw en kinderen om voor te zorgen. Wat is de financiële schade dan?
Voor het juweliersechtpaar wel, voor de daders niet want die leefden al op onze kosten en die uitkering blijft voor hun nabestaanden dus ze zeuren inderdaad.
Maar die lafbek van een advocaat, echt, welke zichzelf respecterende en al overgewaardeerd oververdienend advocaatje doet dit, advocaten zijn ook tuig? Zeker een advocaatje derdegraads die zelf in de schuldsanering zit en hard geld nodig heeft zeker, die waagt zich wel aan zulks, zeker een links advocaatje :+
pi_145162694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:58 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Voor het juweliersechtpaar wel, voor de daders niet want die leefden al op onze kosten en die uitkering blijft voor hun nabestaanden dus ze zeuren inderdaad.
Maar die lafbek van een advocaat, echt, welke zichzelf respecterende en al overgewaardeerd oververdienend advocaatje doet dit, advocaten zijn ook tuig? Zeker een advocaatje derdegraads die zelf in de schuldsanering zit en hard geld nodig heeft zeker :+
Ja, want hier word je wel echt kk rijk van. Echt, zeg dan gewoon niks. :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:59:38 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145162705
Leven in een rechtstaat en dan verbaasd zijn als mensen dat getoetst willen hebben als hun kind is doodgeschoten. Nou, nou, wat brutaal, zeg. :D
Dit, dus.
pi_145162713
quote:

[..]

Maar die lafbek van een advocaat, echt, welke zichzelf respecterende en al overgewaardeerd oververdienend advocaatje doet dit, advocaten zijn ook tuig? Zeker een advocaatje derdegraads die zelf in de schuldsanering zit en hard geld nodig heeft zeker, die waagt zich wel aan zulks, zeker een links advocaatje :+
Ik geef je op een briefje dat dit pro deo is, in dat geval krijgt de advocaat zo weinig geld dat zelfs zijn secretaresse er niet van uit kan.
pi_145162738
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er valt ook weinig voor te schamen.
Je broer of zoon die een overvaller blijkt te zijn die weerloze juweliers probeert te ruïneren is geen reden voor schaamte ? Oké dan.
pi_145162742
quote:

[..]

Ik denk niet dat Plasman hier de hoofdprijs voor vraagt. Het is voor hem een kans om zijn kop weer in de media te laten zien.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:00:49 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145162755
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je broer of zoon die een overvaller blijkt te zijn die weerloze juweliers probeert te ruïneren is geen reden voor schaamte ? Oké dan.
Termen als "weerloze" :')
Dit, dus.
pi_145162757
Schokkend 112-fragment juweliersvrouw Deurne

Het Openbaar Ministerie heeft gedeelten van het 112-telefoongesprek met de juweliersvrouw uit Deurne vrijgegeven. De vrouw is hoorbaar erg geëmotioneerd en smeekt om hulp voor de gewonden in haar juwelierszaak Goldies.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)uweliersvrouw-deurne

Heftig hoor...
pi_145162768
quote:

[..]

Maak er maar weer een stropop van. Het gaat om het voorleggen aan de rechter van de zaak.
pi_145162800
quote:

[..]

Deze juweliers waren weerloos ja?
pi_145162802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er is geen schaamte aan iets voorleggen aan de rechter.
Wel als het gaat om je dode zoon die omgekomen is bij het plegen van strafbare feiten waarbij je vervolgens gaat huilen omdat degene die zich verdedigt je criminele nageslacht overhoop geschoten heeft terwijl hij notabene zelf ook een wapen heeft. Tenzij je een mocro bent, dan is het heul normaal. Die mensen kennen blijkbaar geen schaamte.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:02:57 #91
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145162841
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel als het gaat om je dode zoon die omgekomen is bij het plegen van strafbare feiten waarbij je vervolgens gaat huilen omdat degene die zich verdedigt je criminele nageslacht overhoop geschoten heeft terwijl hij notabene zelf ook een wapen heeft. Tenzij je een mocro bent, dan is het heul normaal. Die mensen kennen blijkbaar geen schaamte.
Diegene heeft een wapen gebruikt waar geen vergunning voor was. Dat is strafbaar en in een neutrale rechtstaat staat daar ook wat tegenover. En terecht. NIks weerloos, een pistool.
Dit, dus.
pi_145162844
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat dachten de dode Mocrotjes wel ja. Lekker laag natuurlijk, even iemand anders zijn zaak beroven. Maar nu niet meer. Je zou denken dat de ouders het begrip 'bedrijfsrisicotje' kennen, maar nee.
pi_145162853
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat er ook gebeurd is, ze mogen het voorleggen aan een rechter. Zodat een onafhankelijke rechter het zelf kan ook beoordelen. Dat recht heb je in Nederland. Heeft helemaal niets, maar dan ook niets met schaamte te maken.
pi_145162870
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dachten de dode Mocrotjes wel ja. Lekker laag natuurlijk, even iemand anders zijn zaak beroven. Maar nu niet meer. Je zou denken dat de ouders het begrip 'bedrijfsrisicotje' kennen, maar nee.
Dus jouw mening over de juweliers hangt af van een stel hoogstwaarschijnlijk onopgeleide overvallers? Interessant.
pi_145162877
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Diegene heeft een wapen gebruikt waar geen vergunning voor was. Dat is strafbaar en in een neutrale rechtstaat staat daar ook wat tegenover. En terecht. NIks weerloos, een pistool.
Een flinke foei lijkt me wel op zijn plaats ja.
pi_145162899
quote:

[..]

Laat dat oordeel maar aan een rechter over.
pi_145162902
quote:

[..]

Willen weten of er geen andere mogelijkheid was dan een schot in het hart lijkt me niets om je voor te schamen. Ik zou het eerder vreemd vinden als je je kind dan maar voor dood achterlaat.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:05:20 #98
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145162940
quote:

[..]

Je bent niet capabel genoeg dat te beoordelen. Houd het nou maar op gezwam op een internetforum met een strekking 'eigen schuld, dikke bult', meer dan dat is ongeloofwaardig.
Dit, dus.
pi_145162975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat er ook gebeurd is, ze mogen het voorleggen aan een rechter. Zodat een onafhankelijke rechter het zelf kan ook beoordelen. Dat recht heb je in Nederland. Heeft helemaal niets, maar dan ook niets met schaamte te maken.
Dat ouders van een criminele Mocro het lef in hun donder hebben om degene die uit noodweer hem doodgeschoten hebben proberen achter tralies te krijgen heeft alles met het gebrek aan schaamte te maken. Als je als ouders enig fatsoen in je donder zou hebben zou je je toon matigen over 'verwerking' en meer van zulke praatjes als je kind bij een overval in zijn donder geschoten is als de notoire crimineel dat het er is. Maar hey, schaamte is een woord dat ze niet kennen blijkbaar.
pi_145162995
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Willen weten of er geen andere mogelijkheid was dan een schot in het hart lijkt me niets om je voor te schamen. Ik zou het eerder vreemd vinden als je je kind dan maar voor dood achterlaat.
Die ouders van de crimineel willen een veroordeling, niets meer en niets minder natuurlijk.
pi_145163014
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat ouders van een criminele Mocro het lef in hun donder hebben om degene die uit noodweer hem doodgeschoten hebben proberen achter tralies te krijgen heeft alles met het gebrek aan schaamte te maken. Als je als ouders enig fatsoen in je donder zou hebben zou je je toon matigen over 'verwerking' en meer van zulke praatjes als je kind bij een overval in zijn donder geschoten is als de notoire crimineel dat het er is. Maar hey, schaamte is een woord dat ze niet kennen blijkbaar.
Schaamte dat ze niet een betere roofovervaller hebben opgevoed, wellicht?
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:07:22 #102
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163020
quote:

[..]

'weerloze juweliers' en 'notoire crimineel'.. Het is maar goed dat jij huisvrienden bent van beide families, anders is het ook zo raar om zoiets te melden.
Dit, dus.
pi_145163047
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

'weerloze juweliers' en 'notoire crimineel'.. Het is maar goed dat jij huisvrienden bent van beide families, anders is het ook zo raar om zoiets te melden.
Hoe noem jij iemand die iemand gewapend overvalt dan? Een vliegenmepper?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:08:54 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_145163073
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gelukkig niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:08:58 #105
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163074
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoe noem jij iemand die iemand gewapend overvalt dan? Een vliegenmepper?
Een overvaller.

Je verwacht het niet.
Dit, dus.
pi_145163077
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De daders waren draaideurcriminelen en dachten dat de juwelier ongewapend zou zijn ja. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn natuurlijk :D

Gelukkig hebben ze dit keer de verkeerde te pakken gehad, deze lui gaan nooit meer eerlijke,hardwerkende Nederlanders overvallen _O_ toch nog winst in deze zaak.
pi_145163092
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een overvaller.

Je verwacht het niet.
owja, da's geen crimineel.
pi_145163099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gelukkig niet.
Dat klopt, ik geef alleen de absurditeit van Scorpie's post aan.
pi_145163126
quote:

[..]

Die ouders gaan niet over een veroordeling. Daar gaat een rechter over. En dat is precies wat ze willen, dat de zaak getoetst wordt door een rechter.

Dat mag in Nederland. Hoef je geen lef voor te hebben en schaamte speelt daarin ook geen rol. Het is voldoende als je als nabestaande een verzoek indient.
pi_145163164
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die ouders van de crimineel willen een veroordeling, niets meer en niets minder natuurlijk.
Ah, de glazen bol waarmee je in de hoofden van mensen kunt kijken. Doe mij er ook zo één.
pi_145163165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Die ouders gaan niet over een veroordeling. Daar gaat een rechter over. En dat is precies wat ze willen, dat de zaak getoetst wordt door een rechter.

Dat mag in Nederland. Hoef je geen lef voor te hebben en schaamte speelt daarin ook geen rol. Het is voldoende als je als nabestaande een verzoek indient.
Het lijkt me ook voldoende als de OvJ dat verzoek afwijst. Zonde om een rechter daarmee te belasten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:11:20 #112
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163167
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De daders waren draaideurcriminelen en dachten dat de juwelier ongewapend zou zijn ja. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn natuurlijk :D

Gelukkig hebben ze dit keer de verkeerde te pakken gehad, deze lui gaan nooit meer eerlijke,hardwerkende Nederlanders overvallen _O_ toch nog winst in deze zaak.
Op het moment dat een overvaller de moeilijkste klus gaat uitkiezen moet je je pas zorgen gaan maken. Staat verder los van het feit dat een juwelier daarom niet op eigen houtje een pistool mag kopen en schietklaar in zijn winkel te hebben. Mag een familie best wel vragen over stellen, ook al is hun zoon een overvaller. Vandaar ook dat een rechtstaat zo kostbaar is.
Dit, dus.
pi_145163185
quote:

[..]

En wat als mevrouw een hark had staan en daarmee de overvallers die een vuurwapen hadden te lijf was gegaan, wie had de strijd dan verloren?
Praat geen poep, die kolerelijers waren totaal en compleet fout en ik laat geen traan om het feit dat ze zelf slachtoffer werden van hun eigen handelingen, 2 dode criminelen minder is enkel hartverscheurend voor de juweliersvrouw die op dat moment geen keuze had. En ja, het waren marokkanen en die zijn al zo aggressief dus nee, ik heb geen mededogen en nee, ik snap niet dat hun familie er een zaak van poogt te maken. Waar hebben we het over? Ik vind dat zelfverdediging zelfs met de dood geen vervolging mag hebben, ik herhaal mezelf maar áls er een vent hier ongenodigd in mijn huis komt en ik steek hem doord omdat ik net een mes kan pakken om me te verdedigen een totaal gerechtvaardigde aktie is. Mijn huis, mijn terrein, mijn spullen en niemand heeft daar zich iets op welke manier ook uit toe te eigenen, klaar.
pi_145163192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ze hadden zo actief op zoek moeten gaan naar een veroordeling voor hun zoon de draaideurcrimineel. Dan had hij waarschijnlijk nog in leven geweest.
pi_145163215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het lijkt me ook voldoende als de OvJ dat verzoek afwijst. Zonde om een rechter daarmee te belasten.
Als er geen rechter aan te pas komt op het moment dat er een dode is gevallen, wanneer dan wel?
pi_145163219
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze hadden zo actief op zoek moeten gaan naar een veroordeling voor hun zoon de draaideurcrimineel. Dan had hij waarschijnlijk nog in leven geweest.
Ik vind het eigenlijk wel een goede oplossing zo.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:13:07 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145163241
Ik ben blij dat ze dood zijn.
pi_145163248
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Whatever. Dat kan nu niet meer. Wat wel kan is het vragen om alsnog tot vervolging over te gaan, en dat hebben ze gedaan.
pi_145163252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:11 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

En wat als mevrouw een hark had staan en daarmee de overvallers die een vuurwapen hadden te lijf was gegaan, wie had de strijd dan verloren?
Praat geen poep, die kolerelijers waren totaal en compleet fout en ik laat geen traan om het feit dat ze zelf slachtoffer werden van hun eigen handelingen, 2 dode criminelen minder is enkel hartverscheurend voor de juweliersvrouw die op dat moment geen keuze had. En ja, het waren marokkanen en die zijn al zo aggressief dus nee, ik heb geen mededogen en nee, ik snap niet dat hun familie er een zaak van poogt te maken. Waar hebben we het over? Ik vind dat zelfverdediging zelfs met de dood geen vervolging mag hebben, ik herhaal mezelf maar áls er een vent hier ongenodigd in mijn huis komt en ik steek hem doord omdat ik net een mes kan pakken om me te verdedigen een totaal gerechtvaardigde aktie is. Mijn huis, mijn terrein, mijn spullen en niemand heeft daar zich iets op welke manier ook uit toe te eigenen, klaar.
Die juweliersvrouw hoort wat mij betreft een schadevergoeding van de ouders te krijgen voor het emotionele leed dat de draaideurcrimineel haar heeft aangedaan.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:13:33 #120
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:11 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Voor een hark heb je geen vergunning nodig. Men pleegt geen overval met een hark.

Je vergelijking is een beetje raar. En hou je indianenverhalen voor je, ik word er altijd een beetje treurig van als mensen op internet mij hopen te overtuigen van wat zij wel niet zouden doen als... Geen interesse in, bewaar maar voor je vrienden.
Dit, dus.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:13:37 #121
78780 deedeetee
pi_145163261
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet,leer lezen......
pi_145163282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:47 schreef Domnivoor het volgende:
Waarom moeten ze hun gevoelens uiten in een rechtbank? Kan dat niet gewoon in KLB? :')
KLB heeft op het moment al mongolen zat #grenzendicht
pi_145163291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als er geen rechter aan te pas komt op het moment dat er een dode is gevallen, wanneer dan wel?
Op het moment dat er wel iets in geding is wat iets met onrecht te maken heeft?
pi_145163300
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:13 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben blij dat ze dood zijn.
Wie niet.
pi_145163301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet,leer lezen......
Dat zeg je wel.

quote:
pi_145163331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Op het moment dat er wel iets in geding is wat iets met onrecht te maken heeft?
Daar zijn rechters voor. Om te bepalen wat recht is en wat krom (onrecht).
pi_145163335
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie niet.
In dit geval liever meer dan minder.
pi_145163341
Nope. Not gonna happen.
PWBF
pi_145163396
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie niet.
Ieder weldenkend mens?
pi_145163400
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daar zijn rechters voor. Om te bepalen wat recht is en wat krom (onrecht).
Nope, daar zijn OvJ's voor, om te bepalen wat ze vervolgen of niet.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:17:12 #131
434628 DogCat
#Deadprez4imam
pi_145163413
Als je dit leest en geen PVV stemt, hou je mening maar voor je, jij bent indirect medeplichtig door dit soort tuig te accepteren in dit land.

Verder vind ik het persoonlijk allemaal prima wat er gebeurd is maar hou er niet van als mensen zelf guns gaan kopen en de Nederlandse wet aan hun laars lappen, niet dat de familie van de klootzakjes dat geld moet krijgen maar ze mag er ook niet zonder straf vanaf komen.
pi_145163443
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die juweliersvrouw hoort wat mij betreft een schadevergoeding van de ouders te krijgen voor het emotionele leed dat de draaideurcrimineel haar heeft aangedaan.
Ik ben het niet altijd met jou eens maar in deze kunnen we elkaar de hand schudden. Ze hadden noga wat op hun kerfstok en bij de zoveelste poging een ander zijn leven tot een hel te maken waren ze heel toevallig zelf stevig de pisang, prima, helemaal goed en zo zou het vaker moeten gebeuren, je blijft gewoon met je gore poten van alles en iedereen af, hoe moeilijk is datnou helemaal, zeker als je al gratis gevoederd wordt door half NL? Maar ja, pappie en mammie gaan hullie doen omdat ze hun criminele bontkraagje-DNA niet onder controle hadden... mag ik even lachen dan dat ze het gore lef hebben dit te doen?
pi_145163478
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ieder weldenkend mens?
Waarom ben jij niet blij dat er 2 draaideurcriminelen minder zijn die andere goudeerlijke hardwerkende mensen het leven zuur maken ? Zonder dat het de staat geld kost :D Hoe kan je daar nou niet blij mee zijn?
pi_145163531
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Voor een hark heb je geen vergunning nodig. Men pleegt geen overval met een hark.

Je vergelijking is een beetje raar. En hou je indianenverhalen voor je, ik word er altijd een beetje treurig van als mensen op internet mij hopen te overtuigen van wat zij wel niet zouden doen als... Geen interesse in, bewaar maar voor je vrienden.
Wacht maar tot een stel van dat tuig voor jouw deur staat.....Oh wacht, zolderkamertje _O- :P
pi_145163549
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom ben jij niet blij dat er 2 draaideurcriminelen minder zijn die andere goudeerlijke hardwerkende mensen het leven zuur maken ? Zonder dat het de staat geld kost :D Hoe kan je daar nou niet blij mee zijn?
Ja, leuk man, twee doden. Echt fantastisch, want het was nog gratis ook.

Debiel
pi_145163550
quote:

[..]

Nou ja, dat had natuurlijk wel wat eerder geregeld kunnen worden. Er zijn altijd puntjes voor verbetering vatbaar in dit 'proces', zeg maar.
pi_145163552
quote:

[..]

Waarom ben jij niet blij dat er 2 draaideurcriminelen minder zijn die andere goudeerlijke hardwerkende mensen het leven zuur maken ? Zonder dat het de staat geld kost :D
Je zou bij de Telegraaf moeten gaan werken.
pi_145163590
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Debiel
2 doden waarvan geen 1 onschuldig was. Kan slechter hoor.
pi_145163603
quote:

[..]

Debiel
Dat zeg ik, niet minder maar meer.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:21:32 #140
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:19 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Wacht maar tot een stel van dat tuig voor jouw deur staat.....Oh wacht, zolderkamertje _O- :P
Hele familie vol juweliers en edelsmeden, zeven in totaal. Ook in de grote, moeilijke steden. Ik heb wel een idee waar ik over heb, ben maar niet bang ;)
Dit, dus.
pi_145163646
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oja, want als je een overval pleegt is je leven plots minder dan niets waard en hoort men blij te zijn om je dood...
pi_145163648
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hele familie vol juweliers en edelsmeden, zeven in totaal. Ook in de grote, moeilijke steden. Ik heb wel een idee waar ik over heb, ben maar niet bang ;)
Haha ja vast. Ben je de broer van Ouder1 toevallig?
pi_145163652
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh ja, helemaal vergeten dat we de doodstraf weer geïntroduceerd hebben hier.
pi_145163697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope, daar zijn OvJ's voor, om te bepalen wat ze vervolgen of niet.
Nope, daarom kennen we ook artikel 12 Sv.
pi_145163713
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Oja, want als je een overval pleegt is je leven plots minder dan niets waard en hoort men blij te zijn om je dood...
Ik weet niet of negatief formeel niets is.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:23:40 #146
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145163721
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha ja vast. Ben je de broer van Ouder1 toevallig?
Ik ga geen moeite doen om je te overtuigen, maar het is zo. 1 in Antwerpen en de rest is hier in NL gebleven, zowel aan vader als aan moederkant. Maargoed, dat doet verder niet terzake.
Dit, dus.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:23:43 #147
78780 deedeetee
pi_145163725
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg je wel.

[..]

O ja ?

quote:
Ben jij nou echt zo dom of heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ?

quote:
Ik zeg dus niet alleen in hun cultuur met uitsluiting van andere culturen hé...

Is de munt al gevallen en ketst die af op de ijzeren plaat of het schedeldak van beton ?
pi_145163726
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ja, helemaal vergeten dat we de doodstraf weer geïntroduceerd hebben hier.
Eerder een bedrijfsrisico.
pi_145163757
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

O ja ?

[..]

Ben jij nou echt zo dom of heb je gewoon een dikke plaat voor je kop ?

[..]

Ik zeg dus niet alleen in hun cultuur met uitsluiting van andere culturen hé...

Is de munt al gevallen en ketst die af op de ijzeren plaat of het schedeldak van beton ?
Xa1pt die even op zijn bakkes gaat, mooie dag vandaag.
pi_145163800
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je snapt het, als je een crimineel bent hoef je niet op enige vorm van clementie te rekenen.
pi_145163834
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je snapt het, als je een crimineel bent hoef je niet op enige vorm van clementie te rekenen.
Precies. Daarom sharia.
pi_145163845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nope, daarom kennen we ook artikel 12 Sv.
dicteert antwoord: kennelijk ongegrond, houdoe en bedankt.
pi_145163866
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Precies. Daarom sharia.
Dan zouden de ouders het wel uit hun hoofd laten dit te doen. #voordelen #durftevragen
pi_145163873
quote:

[..]

Precies. Daarom sharia.
mooi toch als we ze in dit geval naar hun eigen mores berechten. Nederland faciliteert.
pi_145163904
quote:

[..]

Debiel
2 zeer gevaarlijke draaideurcriminelen die pierewaaien zijn? Ik geef er geen drol om, 2 gevaarlijke criminelen minder, geen idee wat daar nu erg aan is, behalve voor de juweliersvrouw want die zit er ook he-le-maal niet mee hoor :X
pi_145163915
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

mooi toch als we ze in dit geval naar hun eigen mores berechten. Nederland faciliteert.
Hoe weet jij dat de overvallers achter de sharia stonden?
pi_145163952
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat de overvallers achter de sharia stonden?
Dat heb ik ze horen fluisteren net voordat ze hun laatste puf uitbliezen. Of was het nou shoarma? :(
pi_145163981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:28 schreef knoblaucha6 het volgende:
2 zeer gevaarlijke draaideurcriminelen die pierewaaien zijn? Ik geef er geen drol om, 2 gevaarlijke criminelen minder, geen idee wat daar nu erg aan is
Precies, ze zijn maar gewoon dood joh, stelt niets voor.
pi_145163996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:29 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat heb ik ze horen fluisteren net voordat ze hun laatste puf uitbliezen.
Ah, je baseert je dus gewoon op achterlijke vooroordelen. Zeer snugger.
pi_145164011
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Precies, ze zijn maar gewoon dood joh, stelt niets voor.
Bedrijfsrisico he. Ze hadden zelf ook niet zoveel respect voor anderen getuige hun doorgeladen wapens.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2014 19:31:04 ]
pi_145164025
quote:

[..]

Precies. Daarom sharia.
Ik denk serieus wel eens dat veel mensen in Nederland stiekem de Sharia ondersteunen. Op FOK! worden de mensen in ISIS betiteld als barbaren maar als je een tasje van een oud vrouwtje jat mag elke mogelijke lijfstraf op je worden losgelaten.
pi_145164030
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ah, je baseert je dus gewoon op achterlijke vooroordelen. Zeer snugger.
ah, gewapende roofoverval is een vooroordeel? Hmmm
pi_145164153
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bedrijfsrisico he. Ze hadden zelf ook niet zoveel respect voor anderen getuige hun doorgeladen wapens.
"The old law of an eye for an eye leaves everyone blind."
pi_145164160
quote:

[..]

Daar wordt de man dan ook al voor vervolgt.
pi_145164167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ah, gewapende roofoverval is een vooroordeel? Hmmm
Ohja, want iedereen die een geapende overval pleegt hangt de sharia aan?
Allemachtig zeg, op de PrO zijn ze nog minder achterlijk.
pi_145164199
Maar ik ben rwina zetten boys :W
pi_145164207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk serieus wel eens dat veel mensen in Nederland stiekem de Sharia ondersteunen. Op FOK! worden de mensen in ISIS betiteld als barbaren maar als je een tasje van een oud vrouwtje jat mag elke mogelijke lijfstraf op je worden losgelaten.
De softe aanpak faalt al decennia, een keer wat anders kan geen kwaad.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:35:17 #168
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145164216
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar wordt de man dan ook al voor vervolgt.
Wat is er dan zo raar dat die familie vraagt hoe het is gelopen?
Dit, dus.
pi_145164275
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De softe aanpak faalt al decennia, een keer wat anders kan geen kwaad.
Goed, dan heb ik hierbij bevestigd dat je aanhanger bent van de Sharia (en dus een hersenloze barbaar) of een troll.
pi_145164308
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Bloedjes van kinderen overvallen juwelier, loopt eindelijk een keer goed af. Nog verdere vragen?
pi_145164357
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ohja, want iedereen die een geapende overval pleegt hangt de sharia aan?
Allemachtig zeg, op de PrO zijn ze nog minder achterlijk.
Nee, ik ben gewoon pragmatisch en effectief.
pi_145164375
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat vragen ze niet. Ze vragen om vervolging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2014 19:38:36 ]
pi_145164418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed, dan heb ik hierbij bevestigd dat je aanhanger bent van de Sharia (en dus een hersenloze barbaar) of een troll.
Alle sharia aanhangers zijn hersenloze barbaren ja? Xa1pt kom er maar in.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:39:24 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145164427
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat vragen ze niet. Ze vragen om vervolging.
"Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten."

Haal ik uit je eigen OP. Ze hebben toch gewoon vraagtekens?
Dit, dus.
pi_145164468
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

"Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten."

"
Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag. "

Selectief blijven lezen hoor.
pi_145164514
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"
Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag. "

Vervolgd, ja. Dat is een logische verwoording. Anders zeiden ze wel "veroordeeld".
pi_145164520
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ws. vragen ze zich af, waarom heb ik nooit zo veel geluk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:41:31 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145164523
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"

Dat lees ik ook, maar uit eerdere berichten heb ik de families ook horen zeggen dat ze gewoon willen weten wat er nou daadwerkelijk gebeurd is. Ik zie niet aan wat daar raar aan is.
Dit, dus.
pi_145164565
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat lees ik ook, maar uit eerdere berichten heb ik de families ook horen zeggen dat ze gewoon willen weten wat er nou daadwerkelijk gebeurd is. Ik zie niet aan wat daar raar aan is.
Ik zou me afvragen hoe ik mijn kindertjes heb opgevoed tot roofovervallers, maar dat schijnt heel bizar te zijn. Verder zou ik me idd de ogen uit m'n harses schamen en de mensen die overvallen zijn nederig om vergiffenis vragen. En niet vragen ze aan te klagen.
pi_145164594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik zou me afvragen hoe ik mijn kindertjes heb opgevoed tot roofovervallers, maar dat schijnt heel bizar te zijn. Verder zou ik me idd de ogen uit m'n harses schamen en de mensen die overvallen zijn nederig om vergiffenis vragen.
Weer een stropop. Niemand zegt dat de daders onschuldig zijn en dat de ouders zich niet schamen.
pi_145164615
quote:

[..]

Ze weten wat er gebeurt is. Ze gaan daar echter niet mee akkoord.
pi_145164652
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze weten wat er gebeurt is. Ze gaan daar echter niet mee akkoord.
Ik denk een schadeclaim wegens gederfde bijstanduitkeringen.... :(

En weet je wel wat de contante waarde van alle ontnomen roofovervallen is :(
pi_145164657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vervolgd, ja. Dat is een logische verwoording. Anders zeiden ze wel "veroordeeld".
Dus omdat je van een rechter wil horen wat er gebeurt is ipv een OvJ ga je proberen een onschuldige vrouw achter slot en grendel te krijgen. Klinkt logisch.
pi_145164719
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus omdat je van een rechter wil horen wat er gebeurt is ipv een OvJ ga je proberen een onschuldige vrouw achter slot en grendel te krijgen. Klinkt logisch.
Dat verzin jij. Een artikel 12-procedure betekent niet per se dat je iemand veroordeeld wil zien. Het OM kan ook vrijspraak bepleiten.
pi_145164871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef knoblaucha6 het volgende:

Tja, jij bent advocaat (geen strafrecht toch? Vast familierechtadvocaat :') )) dus logisch dat jij zo denkt, criminelen verdedigen is voor advocaten die die richting gekozen hebben ook geld, dus die willen wel hoor :Y
Ad hominem.

Ons systeem maakt dat je geschillen voor kan leggen aan de rechter en dat geldt ook als het hier en daar jeukt.
pi_145164885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat verzin jij. Een artikel 12-procedure betekent niet per se dat je iemand veroordeeld wil zien. Het OM kan ook vrijspraak bepleiten.
Lieve OM. Willen jullie de overvallene svp vrij pleiten.

Ik denk dat dat verzoek toch ff anders luid. Over verzinnen.
  Eindredactie Games vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:50:25 #187
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_145164918
quote:

[..]

Er is erg weinig bekend over wat er precies gevraagd is door de nabestaanden. Volgens VK.nl dienen ze een klacht in:

quote:
Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag. Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vandaag tegen de NOS.
http://www.volkskrant.nl/(...)ouw-deurne~a3761458/

Niet dat het voor een uiteindelijke uitspraak erg veel uitmaakt, maar de manier waarop het wordt gevraagd/geëist door nabestaanden is voor mijn persoonlijke oordeel over het geheel wel van belang.
pi_145164961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Lieve OM. Willen jullie de overvallene svp vrij pleiten.

Ik denk dat dat verzoek toch ff anders luid. Over verzinnen.
Ik denk ook dat het verzoek anders luidt. Het is namelijk enkel een klacht gericht aan het Hof over de niet-vervolging en bevat verder geen woord over het gewenste vonnis of de gewenste eis. Daarnaast kan het OM niet gedwongen worden van buitenaf om bepaald beleid te voeren.
pi_145164967
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:14 schreef Domnivoor het volgende:

Niks punt.
Juridisch gezien mogen ze een bepaald recht hebben. Maar het is moreel verwerpelijk dat ze de juweliers nog eens in een rechtszaak willen betrekken, na alles wat die al hebben meegemaakt.
Jouw moraliteit is niet van belang in dezen. Jij zou het niet doen, ik ook niet. Maar who cares wat wij zouden doen?
pi_145165008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het verzoek anders luidt. Het is namelijk enkel een klacht gericht aan het Hof over de niet-vervolging en bevat verder geen woord over het gewenste vonnis of de gewenste eis. Daarnaast kan het OM niet gedwongen worden van buitenaf om bepaald beleid te voeren.
Ah, dan moet je je eerdere post ff post even aanpassen.
pi_145165052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ah, dan moet je je eerdere post ff post even aanpassen.
Nee hoor. Ik heb nergens gezegd dat de nabestaanden een veroordeling zouden vragen of dat zelfs willen.
pi_145165070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:18 schreef knoblaucha6 het volgende:

Als de juweliersvrouw ook dan, mocht het ueberhaupt een zaak worden, van het gezeur af is is het het waard, zij heeft niet om deze situatie gevraagd en zit ook met een trauma. Maar ja, advocaatjes zijn van die enge egomannetjes die alles aanpakken als het maar geld opbrengt, en dus bijna net zo eng als die crimineeltjes die die advocaatjes nodig hebben, die leven immers van elkaar. :{w
Zo rollen advocaatjes... Allemaal!
pi_145165184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb nergens gezegd dat de nabestaanden een veroordeling zouden vragen of dat zelfs willen.
Nee, vervolging vragen doe je immers voor de lol.

Sommige mensen spelen patience, andere vragen om vervolging.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:58:14 #194
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145165291
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw moraliteit is niet van belang in dezen. Jij zou het niet doen, ik ook niet. Maar who cares wat wij zouden doen?
Een ieder die de zaak gevolgd heeft en over enige empathie beschikt.
pi_145165458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, vervolging vragen doe je immers voor de lol.

Sommige mensen spelen patience, andere vragen om vervolging.
Een vervolging leidt lang niet altijd tot een veroordeling. Dat weet elk weldenkend mens. Een vervolging vragen is dus niet een veroordeling vragen.

Deze nabestaanden willen enkel dat er een rechter naar de zaak kijkt. Dát weet je wel zeker bij vervolging.
pi_145165559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een vervolging leidt lang niet altijd tot een veroordeling. Dat weet elk weldenkend mens. Een vervolging vragen is dus niet een veroordeling vragen.

Deze nabestaanden willen enkel dat er een rechter naar de zaak kijkt. Dát weet je wel zeker bij vervolging.
Prima, gekeken, next... dat een weldenkend mens daar nog woorden aan vuil maakt - pleit niet voor de 'eisers'....

Van wel denken is hier nou juist geen sprake, en dat is het probleem.
pi_145165946
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geld halen in een strafrechtelijk proces? :')
Ik was sarcastisch :D
pi_145166207
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, advocaten zijn en blijven eng spul, heel doordacht en doen enkel zaken waar ze zelf beter van worden, net zo erg als accountants, die zijn ook niet zuiver op de graat zo bleek al in de pers en zo weet ik persoonlijk ook nog eens, en die hebben advocaten die ook zo partijdig zijn als de neten. ik zou by God niet advocaat willen zijn, duivels beroep als het maar geld trekt. Mijn opa zaliger zei al: een advocaat is erger dan de duivel, wil je een onpartijdig iemand kun je nog beter de bakker inhuren. Wijze opa (of bakker O+ )
Ooit een advocaat nodig gehad, whahahahaha, die maakte er geen ene drol van, zelfs het o zo neergemaaide advocaatje via de RBV deed het veel meer dan prima en kwam het door hem allemaal helemaal goed. Zaak tegen het handelen van meneer "de advocaat" glansrijk gewonnen door de advocaat via de RB en de""o zo geweldige advocaat kon"met schaamrood op de kaken stevig inpakken en het was nog wel zo'n kakkertje, je zult advocaat zijn, iedereen die stevig rechten heeft gestudeerd kan advocaatje spelen en dus die familie "helpen". Advocaat spelen is nou ook weer niet zo moeilijk als je rechten hebt gestudeerd mist je de Nederlandse taal beheerst kan alles in deze en die "advocaat" van de nabestaanden die ik hoorde op het nieuws leek nou ook geen bepaald licht :{w

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-10-2014 20:30:37 ]
pi_145166587
Waar halen ze het lef vandaan. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145166720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:29 schreef superniger het volgende:
Waar halen ze het lef vandaan. :')
De Koran?
pi_145166762
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heeft dat soort wel. Dat in tegenstelling tot een baan.
pi_145166832
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Yep, voor hun eigen beurs doen ze alles, de rijksten nemen de criminelen met graagte aan, laat staan de criminelen zelf. Kunnen de advocaatjes hun huis lekker verbouwen van de opbrengst en zo, sites staan er bol van, advocaten deugen maar zelden als ze lief zijn voor crimineeltjes lopen ze binnen, gelukkig lopen ze vaak ook vaak tegen de lamp _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-10-2014 20:43:29 ]
pi_145167530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:35 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Yep, voor hun eigen beurs doen ze alles, de rijksten nemen de criminelen met graagte aan, laat staan de criminelen zelf. Kunnen de advocaatjes hun huis lekker verbouwen van de opbrengst en zo, sites staan er bol van, advocaten deugen maar zelden als ze lief zijn voor crimineeltjes lopen ze binnen, gelukkig lopen ze vaak ook vaak tegen de lamp _O_
Amateur stand up?
pi_145167861
Iedereen weet toch dat het de advocaatjes waren die die zaak overvallen hebben?
pi_145168633
Advocaten zijn gezwellen. Allemaal.
pi_145168763
Ach, ze zijn goed voor de postcount.
pi_145169158
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Amateur stand up?
:') Misschien wel een leuk gevalletje voor jou? Is weer eens iets anders dan een echtscheidings- dan wel alimentatiegevalletje, iets meer uitdaging en zo :+
pi_145169717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:29 schreef knoblaucha6 het volgende:

:') Misschien wel een leuk gevalletje voor jou? Is weer eens iets anders dan een echtscheidings- dan wel alimentatiegevalletje, iets meer uitdaging en zo :+
Ik heb nog nooit een echtscheiding gedaan, ik heb daar ook geen verstand van en je verdient daar ook te weinig mee om te leven op het niveau dat ik wens.

Maar succes met de vooroordelen!
pi_145170360
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een echtscheiding gedaan, ik heb daar ook geen verstand van en je verdient daar ook te weinig mee om te leven op het niveau dat ik wens.

Maar succes met de vooroordelen!
Jij bent meer van de schimmige geldconstructies toch? Beetje witteboordencriminaliteit ben jij niet vies van volgens mij.
pi_145170469
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent meer van de schimmige geldconstructies toch? Beetje witteboordencriminaliteit ben jij niet vies van volgens mij.
Ben jij nog degene die de rekeningen van Danny en voetvegen betaalt?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:57:26 #211
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_145170609
Het gore lef... :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_145170696
quote:

[..]

Hoewel ik normaliter iets genuanceerder denk ga ik in deze met je mee,veel te glad en dan ook bij tijd en wijle veel te prominent aanwezig op notabene FOK! :') klanten zat daar getuige soms WGR, dus zat te doen :+

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-10-2014 22:21:05 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:12:58 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145171293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef DS4 het volgende:
Ze staan gewoon in hun recht. Ik verwacht dat ze nul op rekest krijgen overigens.
Er is een verschil tussen in je recht staan en moreel gezien het juiste doen. Rechtspraak en moraliteit gaan lang niet altijd samen. Deze familie moet snappen dat ze hun zoon kwijt zijn door hun zoon, ondanks dat ze rouwen om het verlies.
pi_145171775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:19 schreef Scorpie het volgende:
Advocaten zijn gezwellen. Allemaal.
Niet allemaal, wel veel.
pi_145173776
quote:

Ik doe fiscaal strafrecht. Het achteraf geneuzel dus.

En ik heb mij ook jarenlang bezig gehouden met belastingontwijking, wat gewoon legaal is.
pi_145173860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:59 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Hoewel ik normaliter iets genuanceerder denk ga ik in deze met je mee,veel te glad en dan ook bij tijd en wijle veel te prominent aanwezig op notabene FOK! :') klanten zat daar getuige soms WGR, dus zat te doen :+

Als fokker klagen over dat anderen op fok zitten. Way to go!
pi_145173892
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:12 schreef Richestorags het volgende:

Er is een verschil tussen in je recht staan en moreel gezien het juiste doen. Rechtspraak en moraliteit gaan lang niet altijd samen. Deze familie moet snappen dat ze hun zoon kwijt zijn door hun zoon, ondanks dat ze rouwen om het verlies.
Jouw moraliteit is niet de norm. Dat is de wet.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 00:34:18 #218
396550 Richestorags
pi_145176690
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw moraliteit is niet de norm. Dat is de wet.
Ik weet dat dat niet de norm is. Maar soms kan je veel mensen tegen je krijgen ondanks dat je binnen de grenzen van de wet opereert, zoals deze familie. Wat zij doen is namelijk moreel gezien uiterst verwerpelijk. Zij betwijfelen de intenties van de vrouw, in plaats van het gedrag van hun eigen zoon te veroordelen. Een typisch voorbeeld van de schaamtecultuur, het gebrek aan zelfreinigend en zelfkritisch vermogen, de schuld ligt altijd bij een ander.
pi_145177257
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:34 schreef Richestorags het volgende:

Ik weet dat dat niet de norm is. Maar soms kan je veel mensen tegen je krijgen ondanks dat je binnen de grenzen van de wet opereert, zoals deze familie. Wat zij doen is namelijk moreel gezien uiterst verwerpelijk. Zij betwijfelen de intenties van de vrouw, in plaats van het gedrag van hun eigen zoon te veroordelen. Een typisch voorbeeld van de schaamtecultuur, het gebrek aan zelfreinigend en zelfkritisch vermogen, de schuld ligt altijd bij een ander.
Heb jij met ze gesproken, of op je duim gezogen?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 04:02:55 #220
396550 Richestorags
pi_145178689
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb jij met ze gesproken, of op je duim gezogen?
Moet ik met ze gesproken te hebben om op basis van deze info wat te concluderen? Ik begrijp dat zaken anders gepresenteerd kunnen worden in de media, maar je kan nou eenmaal moeilijk bij elke persoon persoonlijk langsgaan voor hun verhaal.
pi_145179227
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 04:02 schreef Richestorags het volgende:

Moet ik met ze gesproken te hebben om op basis van deze info wat te concluderen? Ik begrijp dat zaken anders gepresenteerd kunnen worden in de media, maar je kan nou eenmaal moeilijk bij elke persoon persoonlijk langsgaan voor hun verhaal.
Kortom: je lult maar wat.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:47:55 #222
396550 Richestorags
pi_145179269
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kortom: je lult maar wat.
Lul niet zo slap dude. Ik concludeer wat gebaseerd op dit bericht en de familie heeft het volste recht om te rouwen om hun zoon, maar als ze met vingers willen wijzen moeten ze kritisch naar zichzelf en vooral hun zoon kijken. Maar dat is altijd lastig getuige het zelfreinigend vermogen in deze gemeenschap vaak ontbreekt en dit lijkt weer een praktijkvoorbeeld te zijn daarvan. Het is makkelijk om te wijzen, maar moeilijk om eens kritisch jezelf onder de loep te nemen.
pi_145179299
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Lul niet zo slap dude. Ik concludeer wat gebaseerd op dit bericht en de familie heeft het volste recht om te rouwen om hun zoon, maar als ze met vingers willen wijzen moeten ze kritisch naar zichzelf en vooral hun zoon kijken. Maar dat is altijd lastig getuige het zelfreinigend vermogen in deze gemeenschap vaak ontbreekt en dit lijkt weer een praktijkvoorbeeld te zijn daarvan. Het is makkelijk om te wijzen, maar moeilijk om eens kritisch jezelf onder de loep te nemen.
Je hebt het gewoon zelf niet in de gaten dat je van a tot z aan het verzinnen bent. De beweegredenen van die nabestaanden zijn niet (volledig) bekend. Nergens valt uit af te leiden dat ze de daad van hun geliefde niet veroordeeld hebben.

Er is maar een ding zeker en dat is dat zij de beslissing van het OM om niet te vervolgen willen laten toetsen door de rechter.

Als we Plasman willen geloven willen ze meer antwoorden, rechterlijke toetsing en gebruik maken van het spreekrecht.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:57:44 #224
396550 Richestorags
pi_145179343
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt het gewoon zelf niet in de gaten dat je van a tot z aan het verzinnen bent. De beweegredenen van die nabestaanden zijn niet bekend. Nergens valt uit af te leiden dat ze de daad van hun geliefde niet veroordeeld hebben.

Er is maar een ding zeker en dat is dat zij de beslissing van het OM om niet te vervolgen willen laten toetsen door de rechter.
Ze leggen de schuld neer bij het juweliersechtpaar getuige hun uitspraak. Daaruit blijkt dat zij er moeite mee hebben te accepteren dat een echtpaar zichzelf verdedigt tegen hun criminele en agressieve zoon, die (bijna) de dood van een onschuldige juwelier op zijn conto had staan. Dat is een teken van weinig zelfkritisch vermogen noch enige realiteitszin noch moraliteit.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:31:39 #225
433876 1Liner
kort van stof
pi_145179578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het zou buitengewoon aangenaam zijn als dit het oordeel van de rechter was en zo zou worden uitgesproken in de rechtszaal...
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:05:17 #226
862 Arcee
Look closer
pi_145179863
quote:
Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Vragen ze zich ook af of het echt nodig was dat die gasten een gewapende overval deden op die man en vrouw?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:29:40 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145180119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vragen ze zich ook af of het echt nodig was dat die gasten een gewapende overval deden op die man en vrouw?
Vast wel, maar maakt dat uit? Het is niet zo dat op het moment dat jouw zoon een overval pleegt degene aan de andere kant van de toonbank vrij spel heeft. Op dat moment bestaat verboden wapenbezit bijvoorbeeld ook nog altijd.
Dit, dus.
pi_145180189
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Vast wel, maar maakt dat uit? Het is niet zo dat op het moment dat jouw zoon een overval pleegt degene aan de andere kant van de toonbank vrij spel heeft. Op dat moment bestaat verboden wapenbezit bijvoorbeeld ook nog altijd.
En daar is de man dan ook voor vervolgt. Dat punt heeft dus niks met de vrouw te maken.
pi_145180211
quote:
Het zijn nabestaanden. Ik snap het eigenlijk wel. Je bent toch iemand verloren; overvaller of niet.
pi_145180216
Overigens: hadden de overvallers wapens of niet?
pi_145180229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:38 schreef Yaaar het volgende:
Overigens: hadden de overvallers wapens of niet?
Jazeker, doorgeladen en al. Maar ze wilden alleen maar 'praten' met de juweliers natuurlijk, je kent het wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2014 09:39:34 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:39:33 #232
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145180237
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar is de man dan ook voor vervolgt. Dat punt heeft dus niks met de vrouw te maken.
Daarbij is toch naar voren gekomen dat de familie twijfelt aan de manier waarop de vrouw heeft gehandeld. Hoe je het ook wendt of keert; schieten op tuig als een overvaller terwijl het gevaar geweken is kan en mag niet. Zo werkt het nou eenmaal en ik vind dat als je naar eigen mening een gegronde reden hebt en een advocaat denkt daar net zo over je gewoon een zaak kunt starten.
Dit, dus.
pi_145180242
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Daarbij is toch naar voren gekomen dat de familie twijfelt aan de manier waarop de vrouw heeft gehandeld. Hoe je het ook wendt of keert; schieten op tuig als een overvaller terwijl het gevaar geweken is kan en mag niet. Zo werkt het nou eenmaal en ik vind dat als je naar eigen mening een gegronde reden hebt en een advocaat denkt daar net zo over je gewoon een zaak kunt starten.
Het gevaar was helemaal niet geweken :D er stond een overvaller met wapen op de deur te bonken toen ze hem neerschoot door de deur heen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2014 09:40:39 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:41:21 #234
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145180251
Ik vind het op zich geen vreemde actie. Dat het OM besloot om iemand die twee personen heeft gedood niet voor de rechter te brengen vond ik juist wel raar. Het leidt ook tot willekeur, het OM zal in het ene geval wel en in het andere geval niet vervolgen? Op basis van welke criteria? Breng het voor de rechter, dan is het proces juist gevolgd. Er zijn twee mensen gedood, ook al was door eigen toedoen dat ze zich in die positie begaven lijkt het mij niet dat een OvJ op de stoel van de rechter moet gaan zitten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_145180270
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het op zich geen vreemde actie. Dat het OM besloot om iemand die twee personen heeft gedood niet voor de rechter te brengen vond ik juist wel raar. Het leidt ook tot willekeur, het OM zal in het ene geval wel en in het andere geval niet vervolgen? Op basis van welke criteria? Breng het voor de rechter, dan is het proces juist gevolgd. Er zijn twee mensen gedood, ook al was door eigen toedoen dat ze zich in die positie begaven lijkt het mij niet dat een OvJ op de stoel van de rechter moet gaan zitten.
Dus een OvJ moet bij een dode maar *altijd* overgaan op vervolging voor doodslag, zoals de nabestaanden willen?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:45:57 #236
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145180315
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus een OvJ moet bij een dode maar *altijd* overgaan op vervolging voor doodslag, zoals de nabestaanden willen?
Dan eist het OvJ vrijspraak voor de rechter, maar wat is er mis mee om voor de rechter te toetsen dat mevrouw inderdaad in haar recht stond om twee personen dood te schieten?

Nu zal het misschien wel kloppen, maar straks is het een vriendje van een vriendje van de OvJ. Het maakt de OvJ ook vatbaar voor druk van buitenaf.

Wat is er op tegen om haar voor de rechter te brengen en na een proces te laten lopen? Ze heeft twee mensen gedood, een rechtszaak lijkt me de minste consequentie.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:48:09 #237
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145180351
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het gevaar was helemaal niet geweken :D er stond een overvaller met wapen op de deur te bonken toen ze hem neerschoot door de deur heen _O-
Dat is dus typisch iets wat een rechter moet beoordelen. Waarom is het zo raar dat als een familie en advocaat vraagtekens heeft zij aan een onafhankelijke rechter vragen om het te toetsen? Ook al gaat het om tuig, dat staat verder los van het wetboek. Die is er voor iedereen, ten alle tijden.
Dit, dus.
pi_145180419
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:57 schreef Richestorags het volgende:

Ze leggen de schuld neer bij het juweliersechtpaar getuige hun uitspraak. Daaruit blijkt dat zij er moeite mee hebben te accepteren dat een echtpaar zichzelf verdedigt tegen hun criminele en agressieve zoon, die (bijna) de dood van een onschuldige juwelier op zijn conto had staan. Dat is een teken van weinig zelfkritisch vermogen noch enige realiteitszin noch moraliteit.
Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat ze vragen hebben over de proportionaliteit. Heel wat anders dus.
pi_145180432
quote:

[..]

Zo is het. Laat ze de rechtszaak voeren. Daarna mag iemand ze verantwoordelijk stellen voor de gefaalde opvoeding.
Whatever...
pi_145181030
quote:

[..]

Ik ben het wel met ze eens hoor.
Ik had liever gezien dat ze de daders in het gezicht schoot zodat ze geen open kist konden hebben.
Ik zeg: "verplichte schietcurcus voor mevrouw"
pi_145181154
Eigenlijk zouden de juweliers de familie van de overvallers moeten dagen voor de geleden emotionele schade.
pi_145181284
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Eigenlijk zouden de juweliers de familie van de overvallers moeten dagen voor de geleden emotionele schade.
Vergeet de buren en de groenteboer niet.
pi_145181460
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ook het inkomen wat ze misgelopen zijn.
Echt gewoon alles claimen. :Y
Bats boem lucht dicht
pi_145181485
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:06 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ook het inkomen wat ze misgelopen zijn.
Echt gewoon alles claimen. :Y
Van een kaal schaap kun je niet plukken.
pi_145181548
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

50 euro minder aan uikering en geen vakantiegeld.
Bats boem lucht dicht
pi_145181613
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:10 schreef fokky100 het volgende:

[..]

50 euro minder aan uikering en geen vakantiegeld.
M.i. gewoon het land uitzetten. Schadevergoeding die je weigert te betalen -> paspoort :W -> Nederlandse hangmat :W
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:16:34 #247
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145181655
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kip pluk je, schaap scheer je....
pi_145181744
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:16 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Kip pluk je, schaap scheer je....
Een kaal schaap scheren levert weinig op hè. :)
pi_145181875
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan eist het OvJ vrijspraak voor de rechter, maar wat is er mis mee om voor de rechter te toetsen dat mevrouw inderdaad in haar recht stond om twee personen dood te schieten?

Nu zal het misschien wel kloppen, maar straks is het een vriendje van een vriendje van de OvJ. Het maakt de OvJ ook vatbaar voor druk van buitenaf.

Wat is er op tegen om haar voor de rechter te brengen en na een proces te laten lopen? Ze heeft twee mensen gedood, een rechtszaak lijkt me de minste consequentie.
Betaal jij haar advocaatkosten?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:32:43 #250
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145181939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:28 schreef beeer het volgende:

[..]

Er zullen genoeg gegadigden zijn mocht ze geld nodig hebben...
pi_145181985
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Er zullen genoeg gegadigden zijn mocht ze geld nodig hebben...
Die zitten in Syrië toch?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:36:50 #252
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145182006
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:28 schreef beeer het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Als ze die niet kan betalen dan krijgt ze er wel één toegewezen (als er niet al eentje is die er bovenop springt vanwege de media-aandacht).

Dat mag natuurlijk nooit een afweging zijn.

Moet een OvJ kunnen beslissen dat iemand die twee mensen doodschiet niet vervolgd hoeft te worden omdat hij vindt dat het valt onder proportionele zelfverdediging? En ik snap dat ze niet over één nacht ijs zijn gegaan en ik ben ook van mening dat ze niet de cel in hoeft, maar ik vind ook dat dat aan een rechter is om te beslissen om zelfs de schijn van willekeur te vermijden.
pi_145182021
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:41 schreef Dagonet het volgende:
Dat het OM besloot om iemand die twee personen heeft gedood niet voor de rechter te brengen vond ik juist wel raar.
Is er iemand gedood of is er een gewapende overvaller gedood?

En dat de familie zich niet schaamt dat ze gewapende overvallers in de familie hebben moet ook wel kunnen. Het verbaast me eigenlijk ook niet echt. Je hoort gewapende overvallers nou eenmaal niet neer te schieten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:39:35 #254
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145182070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:37 schreef incoherent het volgende:

Is er iemand gedood of is er een gewapende overvaller gedood?
Een gewapende overvaller is ook nog steeds een 'iemand' dus ik snap je vraag niet helemaal denk ik?

quote:
En dat de familie zich niet schaamt dat ze gewapende overvallers in de familie hebben moet ook wel kunnen. Het verbaast me eigenlijk ook niet echt.
Wie zegt dat de familie zich niet schaamt?

quote:
Je hoort gewapende overvallers nou eenmaal niet neer te schieten.
Waar baseer je dit dan op?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:39:54 #255
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145182077
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die zitten in Syrië toch?
Euh, ik heb het over die juweliersvrouw...
pi_145182302
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef Dagonet het volgende:

Een gewapende overvaller is ook nog steeds een 'iemand' dus ik snap je vraag niet helemaal denk ik?

Je laat de reden voor het neerschieten weg. Soms halen mensen het in hun hoofd zich te verdedigen tegen gewapende overvallers.

quote:
Wie zegt dat de familie zich niet schaamt?
Als de familie zich oprecht zou schamen zouden ze geen rechtszaak starten. Ze krijgen de overvallers er niet mee terug. Hooguit kunnen ze het geld wat bij de overval niet is binnengehaald, alsnog vangen.

quote:
Waar baseer je dit dan op?
Op het feit dat de familie een rechtszaak wil starten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:56:47 #257
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145182464
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef incoherent het volgende:
Je laat de reden voor het neerschieten weg. Soms halen mensen het in hun hoofd zich te verdedigen tegen gewapende overvallers.
En terecht. Maar maakt dat dan dat er opeens geen mensen zijn doodgeschoten?

quote:
Als de familie zich oprecht zou schamen zouden ze geen rechtszaak starten. Ze krijgen de overvallers er niet mee terug. Hooguit kunnen ze het geld wat bij de overval niet is binnengehaald, alsnog vangen.
Of ze vermoeden dat er iets niet helemaal klopt, of ze willen het goed kunnen afsluiten. Denken dat het puur voor het geld is vind ik behoorlijk cynisch, als ze dat willen dan zouden ze ook wel de civiele kant op gaan.

quote:
Op het feit dat de familie een rechtszaak wil starten.
De familie denkt dat er misschien buitenproportioneel gehandeld is, dat kan, dat is hun goed recht om dat te denken. Drie keer schieten door een dichte deur is wellicht ook wat overdreven als je niet in doodsangst bent.

Voor mij is het de vraag of we als samenleving moeten willen dat als er iemand gedood is het OM zelfstandig mag beslissen dat de dader geen strafbare feiten gepleegd heeft. Ik vind dat een afweging die bij de rechter thuishoort, laten we zeggen zodra er iemand permanent invalide of gedood is, dan sowieso naar de rechter.
pi_145182638
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Euh, ik heb het over die juweliersvrouw...
Oh, ok. Denk ik ook wel.
pi_145182922
Gadverdamme, je kinderen voor galg en rad opvoeden, zodat ze uiteindelijk het leven laten bij een overval waarbij ze met een vuurwapen dreigen..... en dan nog tegen de goed gemotiveerde beslissing van het OM ingaan. Hebben de ouders van die criminelen dan echt geen enkel reflextievermogen?
Ze verdienen een flinke veeg uit de pan van de rechter + veroordeling tot vergoeding proceskosten juweliersvrouw.
60 HRC
pi_145182997
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:56 schreef Dagonet het volgende:
Drie keer schieten door een dichte deur is wellicht ook wat overdreven als je niet in doodsangst bent.
Ik denk dat je de 112 oproep van de juweliersvrouw niet gehoord hebt, daar klonk niks anders in dan pure angst en paniek, terwijl de dreiging toen al weg was. Kun je nagaan hoeveel angst en paniek ervan toen de dreiging er nog wel was.
60 HRC
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:30:32 #261
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145183177
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:23 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik denk dat je de 112 oproep van de juweliersvrouw niet gehoord hebt, daar klonk niks anders in dan pure angst en paniek, terwijl de dreiging toen al weg was. Kun je nagaan hoeveel angst en paniek ervan toen de dreiging er nog wel was.
Je leest niet goed.

Ik heb ook al enkele keren aangegeven dat ik van mening ben dat de vrouw vrijgesproken dient te worden.

Ik ben alleen van mening dat dit niet een beslissing is voor het OM maar voor de rechter.
pi_145183528
En dan wordt mevrouw alsnog vrijgesproken, gaat de familie zeker janken over die kankerracistische kankerkaaskoppen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:51:09 #263
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_145183706
quote:
Nou ja, het zal ook niet geheel toevallig zijn dat zoonlief een gewelddadige overvaller was. De appel valt niet ver van de boom enzo.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:56:17 #264
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145183838
Nog zo`n soort geval.

http://www.telegraaf.nl/b(...)as_moordenaar__.html

Moet deze juwelier ook vervolgd worden...?

Niemand zal deze "parel" van de samenleving missen hopelijk....
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:06:45 #265
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145184058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:56 schreef penny-wise het volgende:
Nog zo`n soort geval.

http://www.telegraaf.nl/b(...)as_moordenaar__.html

Moet deze juwelier ook vervolgd worden...?
Waarom niet? OM kan gewoon vrijspraak eisen.

quote:
Niemand zal deze "parel" van de samenleving missen hopelijk....
Dat verwacht ik ook niet.
pi_145184346
De nabestaanden van de dader gaan nu slachtoffer spelen. Walgelijk. Het Nederlandse rechtssysteem is een omgekeerde wereld dus het zou me niet verbazen dat de rechter uitspreekt dat de vrouw toch vervolgd moet worden.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:25:00 #267
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145184441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:20 schreef Jordony het volgende:
De nabestaanden van de dader gaan nu slachtoffer spelen. Walgelijk. Het Nederlandse rechtssysteem is een omgekeerde wereld dus het zou me niet verbazen dat de rechter uitspreekt dat de vrouw toch vervolgd moet worden.
Zet die eierdop van je kop man, ontzettende Calimero. Hoe kun je het tegengaan van mogelijke willekeur nou afwijzen? Een onafhankelijke rechter die naar de zaak kijkt omdat er twijfel heerst is toch juist van grote waarde voor een land.
Dit, dus.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:28:43 #268
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145184538
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:20 schreef Jordony het volgende:
De nabestaanden van de dader gaan nu slachtoffer spelen.
Helemaal niet:
quote:
"Mijn cliënten vinden deze zaak zeer ernstig en ze hebben toch nog wel een aantal grote vragen bij wat er is gebeurd", zegt Plasman. "Daarom willen ze dat de rechter het laatste woord heeft.
...
Volgens Plasman denken zijn cliënten niet per se dat het geen noodweer is, maar willen ze dat graag van een rechter horen.
http://nos.nl/artikel/705(...)t-proces-deurne.html

quote:
Het Nederlandse rechtssysteem is een omgekeerde wereld dus het zou me niet verbazen dat de rechter uitspreekt dat de vrouw toch vervolgd moet worden.
So what, dan wordt ze vervolgd, eist het OM vrijspraak en gaat de rechter daarin mee. Maar dan is het wel een rechter, aan de hand van een openbare zitting, en niet het oordeel van het OM aan de hand van een vergadering driehoog achter.
pi_145184614
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:42 schreef bijdehand het volgende:
En dan wordt mevrouw alsnog vrijgesproken, gaat de familie zeker janken over die kankerracistische kankerkaaskoppen :')
Hoger beroepje, dieskriemienazi roepen, alle blanken zijn kk nazi's etc etc, je weet al hoe het gaat verlopen.
pi_145184680
Wel knap dat de overvalfamilie zo'n topadvocaat kan 'betalen' terwijl het slachtoffer waarschijnlijk leeg zal lopen op een middelmatige advocaat. Iets met willekeur enzo.
pi_145184701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Wel knap dat de overvalfamilie zo'n topadvocaat kan 'betalen' terwijl het slachtoffer waarschijnlijk leeg zal lopen op een middelmatige advocaat. Iets met willekeur enzo.
Je hebt er verstand van zie ik.
pi_145184731
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Advocaten zijn allemaal gezwellen. De enige goede advocaat is een dooie imo.
pi_145184734
Zet ze terug naar de zandbank waaruit ze gekropen waren.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145184741
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kom je weer even de mongool uithangen?
pi_145184755
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

pi_145184765
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat laat ik aan Scorpie over, die is daar veel beter in.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:37:26 #277
396550 Richestorags
pi_145184796
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Standaard toch?
pi_145184807
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Inhoudelijk sterke reactie van je, ouwe relkloon dat je er ben.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:38:04 #279
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145184816
quote:
Jan-Hein Kuipers. Onbekende koekenbakker, inderdaad.

_O-
Dit, dus.
pi_145185664
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inhoudelijk sterke reactie van je, ouwe relkloon dat je er ben.
Tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen.
pi_145186078
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:28 schreef Dagonet het volgende:

So what, dan wordt ze vervolgd, eist het OM vrijspraak en gaat de rechter daarin mee. Maar dan is het wel een rechter, aan de hand van een openbare zitting, en niet het oordeel van het OM aan de hand van een vergadering driehoog achter.
Onder druk van politiek en media ook nog eens een keer. Het lijkt mij beter als de rechter oordeelt dat het noodweer of noodweerexces is, dat hoeft voor de slachtoffers van de overval ook helemaal niet een drama te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145186156
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Standaard toch?
Ja, elk topic weer.
pi_145186708
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom emigreer je dan niet naar een land zonder (functionerende) advocatuur? Noord-Korea wellicht?
pi_145186765
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Halcon het volgende:
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2014 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
Dat laat ik aan Scorpie over, die is daar veel beter in.
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2014 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Q.E.D. :D
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:05:09 #285
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_145187005
Zonde van de tijd en geld. Gewapende overvallers leggen het loodje, good riddance. Next.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_145187026
zouden ze dan totaal geen schaamtegevoel kennen?
smeervolk, de staat zou de familie moeten vervolgen voor het niet opvoeden van hun nageboortes
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:08:27 #287
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145187084
Ik kijk nu al uit naar het topic als ze van de rechter gelijk krijgen :)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:10:18 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_145187145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Utopia. Of BNW. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_145187216
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je hoopt erop hè
pi_145187535
Criminaliteit zit dan ook in een familie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_145187678
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zet die eierdop van je kop man, ontzettende Calimero. Hoe kun je het tegengaan van mogelijke willekeur nou afwijzen? Een onafhankelijke rechter die naar de zaak kijkt omdat er twijfel heerst is toch juist van grote waarde voor een land.
Gelukkig zijn er nog mensen die normaal kunnen denken tussen alle onderbuikjes in dit topic...
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:44:14 #292
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_145188029
quote:

[..]

Wat een onzin. Ik geef die mensen groot gelijk. Het OM gaat veel te ver door zo'n ernstige zaak niet daadwerkelijk voor de rechter te brengen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:49:03 #293
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_145188118
quote:

Willekeur nog wel. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_145188642
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je leest niet goed.

Ik heb ook al enkele keren aangegeven dat ik van mening ben dat de vrouw vrijgesproken dient te worden.

Ik ben alleen van mening dat dit niet een beslissing is voor het OM maar voor de rechter.
Ik ben het met je eens. E uitvoerende macht neemt veel te veel ruimte in een gaat te vaak op de stoel van de rechter zitten. Zelfde als met die drugsstraat op lowlands.
Whatever...
pi_145189477
quote:
AMSTERDAM -
De man die in juni werd doodgestoken toen hij een goudhandelaar in Amsterdam beroofde, is eerder van twee moorden verdacht. In één geval kreeg hij 17 jaar cel.
Dit is weer een andere maar wat een heerlijk ondervolk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:46:09 #296
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145192451
als deze dicht is, stuur me even een DM. Ik wil graag de volgende openen, want ik wil hem in de al bestaande reeks koppelen over deze zaak. Maar ik snap daar niet zoveel van, dus ik moet even eea uittesten
Laffe huichelaar
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:48:25 #297
862 Arcee
Look closer
pi_145192505
Ah, juist. Straks hier weer verder in de lopende reeks dus: NWS / Overvallers gedood bij juwelier Goldies in Deurne #25 :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:49:52 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145192539
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:48 schreef Arcee het volgende:
Ah, juist. Straks hier weer verder in de lopende reeks dus: NWS / Overvallers gedood bij juwelier Goldies in Deurne #25 :Y)
Uhm, wellicht. Het liefst heb ik gewoon een nieuw topic. Maar ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg met al die gekke reeksdingen. Ik kijk zo als het dicht is
Laffe huichelaar
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:52:13 #299
862 Arcee
Look closer
pi_145192616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:49 schreef timmmmm het volgende:
Uhm, wellicht. Het liefst heb ik gewoon een nieuw topic. Maar ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg met al die gekke reeksdingen. Ik kijk zo als het dicht is
Okee, dan kijk je later even of dit topic er nog aan toegevoegd kan worden. ^O^
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:52:46 #300
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145192634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, dan kijk je later even of dit topic er nog aan toegevoegd kan worden. ^O^
Deze is al toegevoegd
Laffe huichelaar
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:52:56 #301
221644 timmmmm