Je moet de brutaliteit maar hebben.quote:Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag.
Nabestaanden eisen vervolging juweliersvrouw Deurne
Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de NOS.
De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.
De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Juwelierszaak Goldies werd op 28 maart overvallen, terwijl het echtpaar in de winkel aanwezig was. De twee overvallers werden bij de overval doodgeschoten.
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.quote:
Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:34 schreef hugecooll het volgende:
En dan ook echt Peter Plasman als advocaat. Op kosten van de staat zeker?
Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
Mja, of het is gewoon gesubsidieerde rechtsbijstandquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?
Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevondquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.
Ja, door de OvJquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.
Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te dodenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevond
Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.quote:Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Pitbulls zijn getrainde killers. Die Marokkaantjes waren criminele kutkneusjes die zelfs geen elementaire opvoeding hebben gehad en het in hun broek doen als ze geen 5 matties bijhebben.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te dodeneen beetje agent valt al om bij de confrontatie met een pitbull.
Ik begrijp het wel het is toch je kind.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.
Als ik zoiets zou doen, zouden m'n ouders echt geen rechtszaak aanspannen. Als mijn kind zoiets zou doen, zou ik ook echt geen rechtszaak aanspannen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel het is toch je kind.
Door een officier van justitie. Zijn mening in deze is wel van belang, maar zijn uitspraak heeft niet meer waarde dan die van jou of mij.quote:
psies en net zo'n stuk schorem als je zelf bent, zo heb je hem tenslotte ook opgevoed.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel het is toch je kind.
Dan snap je totaal het punt niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ja maar, het waren heus lieve jongens hoor, en omdat hun gratis verkregen uitkering toch echt niet genoeg was moesten ze toch wat om die iphone, dat jack-met-bontkraag en alle luxe te verdienen nietwaar, ze deden zo erg hun best wat extra geld te verdienen.....arme, hardwerkende crimineeltjes toch, zo zielig, en dan worden ze voor hun kop geschoten, dat hadden ze niet verdiend hoor, tijdens hun werk![]()
Tja, als je iemand gaat beroven met grof geweld moet je niet gaan janken als je in een lijkzak eindigt, 1000 keer liever die daders dan de slachtoffers. Die nabestaanden en die gruwel van een advocaat moeten zich vierkant de ogen uit de kop schamen, stuk voor stuk net zo'n tuig.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als ik zoiets zou doen, zouden m'n ouders echt geen rechtszaak aanspannen. Als mijn kind zoiets zou doen, zou ik ook echt geen rechtszaak aanspannen.
Ik begrijp dat hoe dan ook die ouders toch willen dat een rechter aan de pas komt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
psies en net zo'n stuk schorem als je zelf bent, zo heb je hem tenslotte ook opgevoed.....
Och dat betalen gaat best lukken als de volgende overvallen juwelier zich wel zonder zich te verdedigen laat bestelen en anders maak je die man toch gewoon ff dood ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:32 schreef fokky100 het volgende:
Ze zien er weer geld in.
Ik hoop dat ze die mediageile advocaat zelf betalen.
(is kijken hoelang het duurt voordat de defenders er zijn)
Ze doen niet dikke huilie, ze willen simpelweg dat een rechter hier naar kijkt. Daar hebben ze alle recht op en dat is precies de taak van het OM.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
@Tchock, Nee, als je als nabestaanden van een crimineel dikke huillie gaat doet omdat je een crimineel hebt voortgebracht die de mogelijke gevolgen van zijn "vak" moest incasseren ben je inderdaad erg.
Bladiebla. Hoop onderbuik en een hoop gezeur. De nabestaanden zeggen helemaal niet dat de juwelier fout zit. Ze stellen alleen vragen. Blijkbaar verdien je dan ook al een nekschot in dit land.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:43 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe simpel kan het zij eigenlijk, je stapt gewapend een juwelier binnen, eist, dreigt en zet iemand onder schot, en het dan raar vinden dat je zelf voor de kop geknalt wordt? We zijn in dit land veel te soft, een overvaller, inbreker, bedreiger met een wapen zou standaard om zeep geholpen mogen worden door het slachtoffer maar dat zit niet in de Nederlandse aard. En nu gebeurd het een keer wél en hoppa, ikke niet weet totdat ze geld ruiken.
Als het nou allemaal keurige jongens waren geweest *kuch* die gewoon gingen werken voor hun geld of niet zo veel eisen stelden hadden ze nog geleefd dus wie is er nou fout?
Die nabestaanden zijn geen haar beter dan dat compleet foute DNA wat ze geproduceerd hebben.
Nou, als iemand mijn man bedreigd met een wapen en ik krijg de kans die kneusklojo met een hark, mes, schop of wat ook (ik heb geen schietwapen) finaal om zeep te helpen laat ik dat niet na. Dan denk ik niet eens na maar handel, man gaat toch vóór minne kutcrimineetjes.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze doen niet dikke huilie, ze willen simpelweg dat een rechter hier naar kijkt. Daar hebben ze alle recht op en dat is precies de taak van het OM.
Als een agent iemand doodschiet terwijl het er alle schijn van heeft dat hij goed handelde loopt iedereen hier te zeiken dat hij in bescherming wordt genomen als het niet tot een rechtszaak komt, en nu doet een burger het en dan is het een schande als je wil dat daar over beslist wordt?
Ik vind dat elke keer dat een burger gedood wordt een rechter daar naar moet kijken. Ongeacht de omstandigheden.
Dus? Daar zeg ik helemaal niets over. Sterker nog, als iemand je man bedreigt met een wapen heb jij het volste recht om daar alles aan te doen wat je kan. Dan even naar een rechter, uitleggen dat je geen enkele keus had en dat het noodweer is en dan weer naar huis.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Nou, als iemand mijn man bedreigd met een wapen en ik krijg de kans die kneusklojo met een hark, mes, schop of wat ook (ik heb geen schietwapen) finaal om zeep te helpen laat ik dat niet na. Dan denk ik niet eens na maar handel, man gaat toch vóór minne kutcrimineetjes.
Dat laatste mag van mij dus, blijf gewoon met je teringpoten van anderen en anderman's eigendommen af en je hebt dat geneuzel niet. je (de daders en nabestaanden bedoel ik) moet wel bijster veel intelligentie missen juist dat niet te snappenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bladiebla. Hoop onderbuik en een hoop gezeur. De nabestaanden zeggen helemaal niet dat de juwelier fout zit. Ze stellen alleen vragen. Blijkbaar verdien je dan ook al een nekschot in dit land.
Leer lezen. Ik zeg alleen dat ik het raar vind dat je de nabestaanden dood wenst voor... ehh... Ja. Helemaal niets eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat laatste mag van mij dus, blijf gewoon met je teringpoten van anderen en anderman's eigendommen af en je hebt dat geneuzel niet. je moet wel bijster veel intelligentie missen juist dat niet te snappen
Tja, jij bent advocaat (geen strafrecht toch? Vast familierechtadvocaatquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
Alsof een goede opvoeding een garantie is dat jouw kinderen niet de criminaliteit in gaan...
Het is heel simpel: men wil een oordeel van de rechter. Dat recht hebben ze. Punt.
Dat zouden eckte Nederlanders inderdaad nooit doen. Mooi staaltje naïviteit dit weer dit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef Confetti het volgende:
Typisc Marokkanen. In plaats van zich dood te schamen voor hun infantiele, gelukkig dode, zonen gaan ze nog harder schreeuwen.
Hopelijk vinden ze nooit meer hun rust.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Daar zeg ik helemaal niets over. Sterker nog, als iemand je man bedreigt met een wapen heb jij het volste recht om daar alles aan te doen wat je kan. Dan even naar een rechter, uitleggen dat je geen enkele keus had en dat het noodweer is en dan weer naar huis.
Ik pleit niet dat deze jongens onschuldig waren of dat de juwelier door moord moet worden opgesloten.
Ah, the usual suspects komen hier weer tuig verdedigen hoor. Verbazingwekkend.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
Alsof een goede opvoeding een garantie is dat jouw kinderen niet de criminaliteit in gaan...
Het is heel simpel: men wil een oordeel van de rechter. Dat recht hebben ze. Punt.
Nou, ook Hollandse Henkie is niet altijd bepaald zo braaf dacht ik zo...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef Confetti het volgende:
Typisc Marokkanen. In plaats van zich dood te schamen voor hun infantiele, gelukkig dode, zonen gaan ze nog harder schreeuwen.
Hopelijk vinden ze nooit meer hun rust.
Niks punt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
Als de juweliersvrouw ook dan, mocht het ueberhaupt een zaak worden, van het gezeur af is is het het waard, zij heeft niet om deze situatie gevraagd en zit ook met een trauma. Maar ja, advocaatjes zijn van die enge egomannetjes die alles aanpakken als het maar geld opbrengt, en dus bijna net zo eng als die crimineeltjes die die advocaatjes nodig hebben, die leven immers van elkaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het wel een goede zaak, daarna is die juweliersvrouw waarschijnlijk van het gezeur af en heeft de rechter zich uitgesproken.
Onzin dit want het is geen belasteren, het is vragen of de rechter wil oordelen over de beslissing van OM.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Ergens recht op hebben betekend nog niet dat het dan ook fatsoenlijk is om dat recht te gaan opeisen hé ?![]()
Ik denk overgens dat ze dit wel moeten doen want in hun cultuur moet je tot het uiterste gaan om fouten te verdoezelen en mag je nooit toegeven dat jij ( of je familie ) iets verkeerds hebt/heeft gedaan en daar de verdiende straf voor heeft ontvangen. Je moet dus de andere partij zoveel mogelijk belasteren want anders lijd je gezichtverlies.
DDTquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Ergens recht op hebben betekend nog niet dat het dan ook fatsoenlijk is om dat recht te gaan opeisen hé ?![]()
Ik denk overgens dat ze dit wel moeten doen want in hun cultuur moet je tot het uiterste gaan om fouten te verdoezelen en mag je nooit toegeven dat jij ( of je familie ) iets verkeerds hebt/heeft gedaan en daar de verdiende straf voor heeft ontvangen. Je moet dus de andere partij zoveel mogelijk belasteren want anders lijd je gezichtverlies.
Typisch iets Marokkaans inderdaad om fouten te verdoezelen. Dat doen eckte Nederlanders niet. Hè Pim en Marianne, wink wink.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Totaal onnodig nu ze weten wat er is gebeurd. En onnodig belastend voor het slachtoffer van deze crimineel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin dit want het is geen belasteren, het is vragen of de rechter wil oordelen over de beslissing van OM.
"Ze" weten dat niet. Er is geen rechter aan te pas gekomen. Het OM denkt het te weten, ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Totaal onnodig nu ze weten wat er is gebeurd. En onnodig belastend voor het slachtoffer van deze crimineel.
Maar hullie doen het óók zeggen..... Heb je geen beter argument om dit misselijke gedrag te verdedigen ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Typisch iets Marokkaans inderdaad om fouten te verdoezelen. Dat doen eckte Nederlanders niet. Hè Pim en Marianne, wink wink.
Het kan een einde maken aan een heleboel mensen die toch blijven roepen dat de rechter nog niet heeft geoordeeld en ze eigenlijk in de bak had moeten zitten. Dus ja het is lastig maar hopelijk wel een definitief einde.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Totaal onnodig nu ze weten wat er is gebeurd. En onnodig belastend voor het slachtoffer van deze crimineel.
Iemand beweert dat het logisch is dat Marokkanen hun slachtoffers "belasteren" omdat het in hun cultuur zit hun fouten te verdoezelen? Racistisch als de pest en heeft hier helemaal niets mee te maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar hullie doen het óók zeggen..... Heb je geen beter argument om dit misselijke gedrag te verdedigen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |