Je moet de brutaliteit maar hebben.quote:Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag.
Nabestaanden eisen vervolging juweliersvrouw Deurne
Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de NOS.
De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.
De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Juwelierszaak Goldies werd op 28 maart overvallen, terwijl het echtpaar in de winkel aanwezig was. De twee overvallers werden bij de overval doodgeschoten.
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.quote:
Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:34 schreef hugecooll het volgende:
En dan ook echt Peter Plasman als advocaat. Op kosten van de staat zeker?
Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
Mja, of het is gewoon gesubsidieerde rechtsbijstandquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Die stoere advocatenboys doen dit toch vaak tegen lage kosten om hun merk wat meer in de markt te zetten?
Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, het is natuurlijk wel goed nieuws als de rechters bepalen dat ze 'm dood mocht schieten.
Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevondquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel. Nabestaanden van die overvallers bekijken dit natuurlijk door een andere bril dan wij, dat is begrijpelijk. Daarom is het hun goed recht om vervolging te eisen. Dan kan die rechter vervolgens besluiten dat dit noodweer was en dan is de zaak klaar.
Ja, door de OvJquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is al een keer bepaald. Maar wellicht kunnen ze er nog een zak geld uit slepen met behulp van een mediageile advocaat.
Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te dodenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind vooral het dikgedrukte bedenkelijk. Alsof de vrouw een meesterschutter is die wist waar zijn hart zich bevond
Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.quote:Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Pitbulls zijn getrainde killers. Die Marokkaantjes waren criminele kutkneusjes die zelfs geen elementaire opvoeding hebben gehad en het in hun broek doen als ze geen 5 matties bijhebben.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen, het is iniedergeval wel knap om in een stressvolle situatie twee bewapende mannen te dodeneen beetje agent valt al om bij de confrontatie met een pitbull.
Ik begrijp het wel het is toch je kind.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het enige gevoel dat zij hierbij zouden moeten hebben, is diepe, diepe schaamte. Dat ze hun zoon/broer/vriend niet beter hebben opgevoed en dat ze zo'n achterlijke rechtszaak aanspannen.
Als ik zoiets zou doen, zouden m'n ouders echt geen rechtszaak aanspannen. Als mijn kind zoiets zou doen, zou ik ook echt geen rechtszaak aanspannen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel het is toch je kind.
Door een officier van justitie. Zijn mening in deze is wel van belang, maar zijn uitspraak heeft niet meer waarde dan die van jou of mij.quote:
psies en net zo'n stuk schorem als je zelf bent, zo heb je hem tenslotte ook opgevoed.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel het is toch je kind.
Dan snap je totaal het punt niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ja maar, het waren heus lieve jongens hoor, en omdat hun gratis verkregen uitkering toch echt niet genoeg was moesten ze toch wat om die iphone, dat jack-met-bontkraag en alle luxe te verdienen nietwaar, ze deden zo erg hun best wat extra geld te verdienen.....arme, hardwerkende crimineeltjes toch, zo zielig, en dan worden ze voor hun kop geschoten, dat hadden ze niet verdiend hoor, tijdens hun werk![]()
Tja, als je iemand gaat beroven met grof geweld moet je niet gaan janken als je in een lijkzak eindigt, 1000 keer liever die daders dan de slachtoffers. Die nabestaanden en die gruwel van een advocaat moeten zich vierkant de ogen uit de kop schamen, stuk voor stuk net zo'n tuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |