Het staat er echt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:03 schreef Ticootje het volgende:
Als je gewoon een huurcontract hebt met je schoonvader is er misschien zelfs recht op hoertoeslag.
Macht der gewoonte.quote:
Zijn dochter die in ZIJN HUIS woont. Hij mag gewoon binnen als vader zijnde, dat hij toevallig ook de verhuurder is, is bijkomstigheid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:06 schreef trancethrust het volgende:
Reacties zijn allemaal leuk, maar hij mag niet zomaar met een extra naar binnen, en hij mag je er niet zomaar uitschoppen (mocht hij dat ooit willen), juist omdat hij de huisbaas is.
Ik zou me daar totaal geen zorgen over maken; een huurder is goed beschermd. Het is je schoonpa die hier een behoorlijk risico neemt.
Volgens de wet of volgens jouw gevoel?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zijn dochter die in ZIJN HUIS woont. Hij mag gewoon binnen als vader zijnde, dat hij toevallig ook de verhuurder is, is bijkomstigheid.
Dat duurt waanzinnig lang en is niet zo makkelijk als je nu beweerd.quote:Daarnaast als de verkering uit raakt, kan de ex-vriendin en ex-schoonvader samenspannen en zeggen dat TS er een rommel van maakte, herrie maakte, dronken rondlalde en het de huur opzeggen.
Right, dus mijn vader mag bij mij gewoon naar binnen lopen om het eender welk moment, ongeacht of ik ervanaf weet danwel toestemming heb gegeven?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zijn dochter die in ZIJN HUIS woont. Hij mag gewoon binnen als vader zijnde, dat hij toevallig ook de verhuurder is, is bijkomstigheid.
Daarnaast als de verkering uit raakt, kan de ex-vriendin en ex-schoonvader samenspannen en zeggen dat TS er een rommel van maakte, herrie maakte, dronken rondlalde en het de huur opzeggen.
zolang mijn vader het niet in het midden van de nacht doet issie altijd welkom hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Right, dus mijn vader mag bij mij gewoon naar binnen lopen om het eender welk moment, ongeacht of ik ervanaf weet danwel toestemming heb gegeven?
Het gaat hier om wat is toegestaan. Je vader heeft niet het recht zomaar naar binnen te komen zonder akkoord van jou. En al helemaal niet als hij ook nog je huisbaas is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:42 schreef angel008 het volgende:
[..]
zolang mijn vader het niet in het midden van de nacht doet issie altijd welkom hoor
ik denk dat ik met het woord welkom al had aangegeven dat ie van mij gewoon binnen mag komen wanneer die wilt...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:46 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het gaat hier om wat is toegestaan. Je vader heeft niet het recht zomaar naar binnen te komen zonder akkoord van jou. En al helemaal niet als hij ook nog je huisbaas is.
OK.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef angel008 het volgende:
[..]
ik denk dat ik met het woord welkom al had aangegeven dat ie van mij gewoon binnen mag komen wanneer die wilt...
Dit dus. Gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:38 schreef Gunner het volgende:
Precies. Met familie moet je wandelen, niet handelen.
Waarom niet eigenlijk?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:48 schreef SausDip het volgende:
Hallo,
(wij kunnen nog geen hypotheek krijgen)
Ik moest het ook 3 keer lezen, maar het staat er echtquote:
Jammer, net verkeerd om. Schoonvader is verhuurder, dat hij toevallig de (schoon)vader is, is bijkomstigheid. Dat er een familierelatie is maakt nog niet ineens dat het huurrecht niet meer geld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dit, een van de twee moet toch op zoek naar nieuwe woonruimte. In dit geval zal hij het zijn, in een andere misschien ook wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:36 schreef Vermar het volgende:
Ik neem aan zijn eigen dochter straks de hoofdhuurder is en dat TS het veld moet ruimen als de verkering over is?
Maar bij iedere andere huurwoning moet ook één van de twee op zoek naar andere woonruimte als de relatie over is; voorlopig zijn TS en zijn vriendin wel goed geholpen met deze oplossing.
Maar hij kan waarschijnlijk wel een waarde drukkende factor toepassen in box 3.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:04 schreef Fer het volgende:
En schoonvader mag uiteraard de rente niet aftrekken in box 1.
Er staat toch nergens dat de schoonvader een hypotheek afsluit?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef jeroen25 het volgende:
Wil je je schoonvader wel als huisbaas hebben?
Als je schoonvader de eigenaar is maar er niet in woont dan kan hij de hypotheekrente niet aftrekken van de belasting.
Er staat ook nergens dat hij dat niet doet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er staat toch nergens dat de schoonvader een hypotheek afsluit?
Er staat "Als je schoonvader de eigenaar is maar er niet in woont kan hij de hypotheekrente niet aftrekken van de belasting".quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat hij dat niet doet.
Daarom ook het gebruik van 'als'.
Nietes!quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:18 schreef MyTiredFeet het volgende:
Maar hij kan waarschijnlijk wel een waarde drukkende factor toepassen in box 3.
Bron?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:59 schreef Abloom het volgende:
Zorg dat de huur marktconform is. Anders ben je verplicht schenkbelasting te betalen.
Wat een onzin. Alsof de hele wereld uit mensen bestaat die ontwrichte families komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:35 schreef DroogDok het volgende:
Juridisch weinig haken en ogen voor jou lijkt me, maar eigenlijk zou je dit soort zaken, net als leningen, niet met familie moeten willen regelen.
Een zakelijk conflict is de eerste stap op weg naar een ontwrichte familie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof de hele wereld uit mensen bestaat die ontwrichte families komen.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:51 schreef Ardo het volgende:
er zijn juridisch wel degelijk haken en ogen :
de bank van schoonvader moet toestemming gevendit zal de bank niet zomaar geven omdat het huis in verhuurde staat veel minder waard is dan een vrij huis ....dus schoonpapa zal minimaal 40 procent eigen geld in huis moeten steken, volgens mij verstrekken banken al helemaal geen hypotheken op verhuurde panden, dus schoonpapa moet al een behoorlijke overwaarde op zijn eigen huis hebben.
Verhuurt schoonpapa zonder toestemming van de bank, dan kan de bank jullie er uit schoppen wanneer schoonpapa hypotheek niet meer kan/wil betalen.
of heeft schoonpapa cash geld om huis te kopen ??
en wat gebeurt er als schoonpapa morgen onder een bus wandelt ?
wanneer s.papa geen hypo nodig heeft dan vervalt het bovenstaande...
Jouw verhaal vervalt dus een beetje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:13 schreef SausDip het volgende:
(Waarschijnlijk doet hij het zonder hypotheek, maar dat is nog niet zeker.)
had ik ook al door...blijft wel nog over wat er gebeurt als s.papa opeens in financiele problemen komt..of de pijp uit gaat...quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:23 schreef EJ403 het volgende:
[..]
[..]
Jouw verhaal vervalt dus een beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |