abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145147166
Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn al een tijdje op zoek naar een huurwoning. Helaas zijn deze zeer schaars in onze woonplaats. De zoektocht is dus ook niet geslaagd.

Nu kwam mijn schoonvader met het idee dat hij een huis voor ons koopt (wij kunnen nog geen hypotheek krijgen). Wij zouden dat dan weer van hem huren. De maandlasten zijn voor ons geen probleem.

Op zich een genereus aanbod, maar ik vraag me af of er juridisch en belastingtechnisch nog zaken zijn waar wij rekening mee moeten houden.

Alvast bedankt voor elk antwoord.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:49:21 #2
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_145147187
Het huis moet een dak hebben.
Graag gedaan.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_145147325
een huis zonder dak is juridisch of belastingtechnisch niets mis mee. Is alleen niet praktisch
Het is wat.......
pi_145147400
Als je gewoon een huurcontract hebt met je schoonvader is er misschien zelfs recht op hoertoeslag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145147430
Om huurtoeslag te krijgen, moeten u, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners voldoen aan de volgende voorwaarden:

U bent 18 jaar of ouder.
U huurt een zelfstandige woonruimte.
U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
Op uw woonadres staan geen andere personen ingeschreven bij de gemeente (behalve een eventuele onderhuurder).
U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
Uw (gezamenlijke) inkomen en huurprijs zijn niet te hoog.
Uw vermogen is niet te hoog.
pi_145147541
Maak duidelijke afspraken over het onderhoud van de woning.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:16:37 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145147619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:03 schreef Ticootje het volgende:
Als je gewoon een huurcontract hebt met je schoonvader is er misschien zelfs recht op hoertoeslag.
Het staat er echt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145147780
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het staat er echt.
_O- :D
pi_145147857
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het staat er echt.
Macht der gewoonte.
pi_145147911
Wil je je schoonvader wel als huisbaas hebben?

Als je schoonvader de eigenaar is maar er niet in woont dan kan hij de hypotheekrente niet aftrekken van de belasting.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145147912
Hou er rekening meet dat als je verkering straks uit is zal je schoonvader je eruit schoppen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145148083
Ik zou mijn schoonvader niet als huisbaas willen hebben; dit leidt tot een scheve verdeling van de 'macht' binnen een relatie waarin deze juist gelijkmatig zou moeten zijn.

Hoe is de relatie met je vriendin? Vertrouw je haar volledig? Nog belangrijker: vertrouw je haar vader? Wat voor mensen zijn het? Redelijke mensen - ook in conflictsituaties? Niet dat ze jou direct het huis uit willen kieperen als het uit gaat met je vriendin.

Natuurlijk gelden hier regels voor, en kan een verhuurder een huurder niet zomaar het huis uit zetten, maar toch.
De klaagbaak is een machine.
pi_145148510
Of hij laat zichzelf binnen met een extra wanneer hij bij zijn dochter op bezoek gaat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_145148645
Reacties zijn allemaal leuk, maar hij mag niet zomaar met een extra naar binnen, en hij mag je er niet zomaar uitschoppen (mocht hij dat ooit willen), juist omdat hij de huisbaas is.

Ik zou me daar totaal geen zorgen over maken; een huurder is goed beschermd. Het is je schoonpa die hier een behoorlijk risico neemt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_145148982
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:06 schreef trancethrust het volgende:
Reacties zijn allemaal leuk, maar hij mag niet zomaar met een extra naar binnen, en hij mag je er niet zomaar uitschoppen (mocht hij dat ooit willen), juist omdat hij de huisbaas is.

Ik zou me daar totaal geen zorgen over maken; een huurder is goed beschermd. Het is je schoonpa die hier een behoorlijk risico neemt.
Zijn dochter die in ZIJN HUIS woont. Hij mag gewoon binnen als vader zijnde, dat hij toevallig ook de verhuurder is, is bijkomstigheid.

Daarnaast als de verkering uit raakt, kan de ex-vriendin en ex-schoonvader samenspannen en zeggen dat TS er een rommel van maakte, herrie maakte, dronken rondlalde en het de huur opzeggen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145149139
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Zijn dochter die in ZIJN HUIS woont. Hij mag gewoon binnen als vader zijnde, dat hij toevallig ook de verhuurder is, is bijkomstigheid.

Volgens de wet of volgens jouw gevoel?

quote:
Daarnaast als de verkering uit raakt, kan de ex-vriendin en ex-schoonvader samenspannen en zeggen dat TS er een rommel van maakte, herrie maakte, dronken rondlalde en het de huur opzeggen.
Dat duurt waanzinnig lang en is niet zo makkelijk als je nu beweerd.
pi_145149243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Right, dus mijn vader mag bij mij gewoon naar binnen lopen om het eender welk moment, ongeacht of ik ervanaf weet danwel toestemming heb gegeven?

:')
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:42:42 #18
151126 angel008
pi_145149414
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Right, dus mijn vader mag bij mij gewoon naar binnen lopen om het eender welk moment, ongeacht of ik ervanaf weet danwel toestemming heb gegeven?

:')
zolang mijn vader het niet in het midden van de nacht doet issie altijd welkom hoor :)
pi_145149485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:42 schreef angel008 het volgende:

[..]

zolang mijn vader het niet in het midden van de nacht doet issie altijd welkom hoor :)
Het gaat hier om wat is toegestaan. Je vader heeft niet het recht zomaar naar binnen te komen zonder akkoord van jou. En al helemaal niet als hij ook nog je huisbaas is.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:49:03 #20
151126 angel008
pi_145149555
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:46 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het gaat hier om wat is toegestaan. Je vader heeft niet het recht zomaar naar binnen te komen zonder akkoord van jou. En al helemaal niet als hij ook nog je huisbaas is.
ik denk dat ik met het woord welkom al had aangegeven dat ie van mij gewoon binnen mag komen wanneer die wilt...
pi_145149621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik denk dat ik met het woord welkom al had aangegeven dat ie van mij gewoon binnen mag komen wanneer die wilt...
OK.
pi_145150127
Er kan geëist worden dat er gestopt wordt met het volpompen met zaad van dochter in kwestie.
pi_145155952
Juridisch weinig haken en ogen voor jou lijkt me, maar eigenlijk zou je dit soort zaken, net als leningen, niet met familie moeten willen regelen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:38:14 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_145156029
Precies. Met familie moet je wandelen, niet handelen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:40:53 #25
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_145157571
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:38 schreef Gunner het volgende:
Precies. Met familie moet je wandelen, niet handelen.
Dit dus. Gewoon niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')