'quote:
Het is gewoon een feit dat religie ene grote rol speelt in het Zuid-Oosten van Turkije. Helaas ook dingen als stammencultuur, eerwraak en dat soort ongein.quote:
Ja maar Urfa zitten ook een hoop Arabieren.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt, ik was in SanliUrfa.
Moskëeen zitten daar altijd vol. Ook gewoon om 5 uur s ochtends.
Supervriendelijke mensen verder. Gastvrijer dan in het Westen van Turkije.
Dat geldt ook voor veel Europeanen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
'
Laat ik het zo zeggen, ze zijn conservatiever. Ook de vrouw bijvoorbeeld, haar man mag een hork van jewelste zijn, die vrouw blijft gewoon bij hem.
Meer dan Armenen. Toe maar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
En daarna een genocide erachteraan door de Turken. Toen gingen er rond 250000 Assyriërs dood.
Klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:14 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja maar Urfa zitten ook een hoop Arabieren.
Nou niet in Nederland hoor, hier hoeft een man maar een paar foutjes te maken en ze is hup weg.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor veel Europeanen.
Klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:14 schreef primakov het volgende:
Het zuidoosten van Turkije is sinds de oprichting van de Turkse Republiek altijd al minder welvarend en geschoold geweest, sociale omstandigheden spelen ook een grote rol bij de mate waarin de bewoners van een gebied in een bepaalde mate religieus zijn, dus zo gek is het niet dat ze religieuzer zijn dan het westen van Turkije.
Daarvoor hebben ze ook nog klappen gekregen van Chaldeeën.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
En daarna een genocide erachteraan door de Turken. Toen gingen er rond 250000 Assyriërs dood.
Bij de armenen was het rond de 1500000 mensen!!quote:
En dit geldt niet voor de gemiddelde moslimkoppel? In islamitische huwelijken zijn scheidingen sowieso meer taboe dan bijv christelijke of non-religieuze huwelijken. En dat scheiding wel mag in de islam weet ik, het is echter de praktijk die anders uitwijst.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
' Ook de vrouw bijvoorbeeld, haar man mag een hork van jewelste zijn, die vrouw blijft gewoon bij hem.
Mwah. Veel mensen blijven ook wel bij elkaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nou niet in Nederland hoor, hier hoeft een man maar een paar foutjes te maken en ze is hup weg.
Ik die regio zijn er meer Koerden dan Turken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
In Enschede/Almelo/Rest van Twente chillen Assyriërs en Turkse soennieten gewoon samen.
Over het algemeen kun je zeggen dat hoe verder je naar het westen gaat in Turkije, hoe meer de levensstijl gaat lijken op de Europese/Amerikaanse.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef primakov het volgende:
[..]
En dit geldt niet voor de gemiddelde moslimkoppel? In islamitische huwelijken zijn scheidingen sowieso meer taboe dan bijv christelijke of non-religieuze huwelijken. En dat scheiding wel mag in de islam weet ik, het is echter de praktijk die anders uitwijst.
Was op de Turkse tv, in het westen van Turkije is het scheidingspercentage vele malen hoger dan in Oost en zuidoost Turkije.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef primakov het volgende:
[..]
En dit geldt niet voor de gemiddelde moslimkoppel? In islamitische huwelijken zijn scheidingen sowieso meer taboe dan bijv christelijke of non-religieuze huwelijken. En dat scheiding wel mag in de islam weet ik, het is echter de praktijk die anders uitwijst.
De Koerden in Irak zijn best seculier.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
Neemt niet weg dat in de huidige situatie veel Koerden dus conservatief en religieus zijn en aanbidding van Koerden niet echt valt te combineren met moslimhaat.
Ja veel Koerden klinkt zo relatief, ik snap dat je vanuit jouw referentiekader toelicht (de Turkse Koerden zijn idd veelal conservatiever ja).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
Neemt niet weg dat in de huidige situatie veel Koerden dus conservatief en religieus zijn en aanbidding van Koerden niet echt valt te combineren met moslimhaat.
Ik heb veel familie daar en zijn geen Koerden hoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:18 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik die regio zijn er meer Koerden dan Turken.
Rond Arnhem heb je veel Turken
Klopt. In Syrië en Irak steken ze juist af tegen de veel conservatievere Arabieren begreep ikquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:19 schreef primakov het volgende:
[..]
Ja veel Koerden klinkt zo relatief, ik snap dat je vanuit jouw referentiekader toelicht (de Turkse Koerden zijn idd veelal conservatiever ja).
Hier slaan ze elkaar de koppen in.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:18 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik die regio zijn er meer Koerden dan Turken.
Rond Arnhem heb je veel Turken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |