Ze hebben mij gevraagd voor StemNLquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef freako het volgende:
De 2 weken voor het ophalen van de ondersteuningsverklaringen is inmiddels halverwege. Een aantal partijen zijn nog op zoek:
De Piratenpartij in Noord-Holland
De Libertarische Partij in Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Vrede en Recht in Gelderland
De Vrouwenpartij in Noord-Holland
Verder wil Jezus Leeft meedoen in Flevoland
StemNL gaat in veel provincies waar een naam geregistreerd is, toch niet meedoen. Dit bij gebrek aan kandidaten. De partij heeft nog geprobeerd om via het UWV kandidaten te werven, maar ook dat leverde geen geschikte kandidaten op
Waren ze zo wanhopigquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:34 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze hebben mij gevraagd voor StemNL
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toequote:
Ach, statenlid zijn stelt natuurlijk weinig voor. Totaal geen afbreukrisico ook.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:26 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toe
Sterker nog, meneer meent dat er een Haags complot tegen hem aan de gang is.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:46 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral als je ook wordt aangeklaagd voor verkiezingsfraude. Het past wel in z'n strategie van categorisch ontkennen dat hij iets fout heeft gedaan.
Aan welke partijen denk je dan?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef tofastTG het volgende:
Het is echter wel zorgwekkend dat bepaalde (landelijke) partijen niet eens 30 geschikte kandidaten weten te werven voor de lijst..
Ik zie inmiddels dat de VVD(in Gelderland) wel een groter team heeft als ik dacht. Maar ik ken in mijn persoonlijke omgeving iemand die in de top 10 staat, en die is niet bepaald heel capabel.quote:
Ik denk dat de VVD de handen dicht mag knijpen bij 10 zetels in Gelderland. Ik kan me ook best voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om als lijstvulling op die lijst te komen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels dat de VVD(in Gelderland) wel een groter team heeft als ik dacht. Maar ik ken in mijn persoonlijke omgeving iemand die in de top 10 staat, en die is niet bepaald heel capabel.
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef tofastTG het volgende:
Het verschil in capabele kandidaat statenleden per lijst is hier in Gelderland best groot.![]()
Maar inderdaad, statenlid zijn is niet heel ingewikkeld, zelfs snap je er niks van. Het is echter wel zorgwekkend dat bepaalde (landelijke) partijen niet eens 30 geschikte kandidaten weten te werven voor de lijst..
Eensquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.
Zat net even wat te neuzen in de begroting van Drenthe en die hebben een begroting die kleiner is dan een middelgrote gemeente. Dan is het optuigen van een luxe bestuurlijke organisatie best overbodig wat mij betreft...
Een volwaardige provincie van Drenthe maken was dan ook een heel slecht idee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.
Zat net even wat te neuzen in de begroting van Drenthe en die hebben een begroting die kleiner is dan een middelgrote gemeente. Dan is het optuigen van een luxe bestuurlijke organisatie best overbodig wat mij betreft...
Drenthe, dat ligt toch naast Siberië?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volwaardige provincie van Drenthe maken was dan ook een heel slecht idee.
Correct, net als het zelfstandig laten functioneren van de generaliteitslanden. Maar goed, voor het principe maakt dat weinig uitquote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
'Provincie' en 'volwaardig' zijn twee woorden die niet bij elkaar passen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Toch was het een leuk bijbaantje geweest. Lekker vergaderen over varkensstallen en hoogspanningsmasten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:26 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toe
Je moet kijken naar welke taken je op welk niveau moet uitvoeren. En misschien varieert dat ook wel al naar gelang de regio.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct, net als het zelfstandig laten functioneren van de generaliteitslanden. Maar goed, voor het principe maakt dat weinig uit
Enkel naar het inwonertal kijken lijkt me wat onpraktisch, maar het zou kunnen. Ik zie liever een iets kleinere schaal om contact tussen burger en overheid niet teveel te frustreren.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet kijken naar welke taken je op welk niveau moet uitvoeren. En misschien varieert dat ook wel al naar gelang de regio.
Drenthe heeft bijv. in totaal minder inwoners dan elk van de drie grote steden. Op grond van inwonertal zou je dus beter alle gemeentes in Drenthe kunnen opheffen.
Vrouwenpartij is rondquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef freako het volgende:
De 2 weken voor het ophalen van de ondersteuningsverklaringen is inmiddels halverwege. Een aantal partijen zijn nog op zoek:
De Piratenpartij in Noord-Holland
De Libertarische Partij in Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Vrede en Recht in Gelderland
De Vrouwenpartij in Noord-Holland
Verder wil Jezus Leeft meedoen in Flevoland
StemNL gaat in veel provincies waar een naam geregistreerd is, toch niet meedoen. Dit bij gebrek aan kandidaten. De partij heeft nog geprobeerd om via het UWV kandidaten te werven, maar ook dat leverde geen geschikte kandidaten op
twitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
Nou nog hopen dat ze de waarborgsom (¤1125) bij elkaar hebben gekregen. daar liep het de vorige keer mis.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Vrouwenpartij is rondtwitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
Je vraagt je af waar die mensen mee denken te scoren.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:36 schreef freako het volgende:
Erwin Lensink (bekend van het gooien van een blok plexiglas naar de Gouden Koets) is bezig om ondersteuningsverklaringen in te zamelen voor een blanco lijst (hij is de enige kandidaat) voor het waterschap Rijn en IJssel.
Alle tijd om een goed boek te lezen ditmaal gok ikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:18 schreef freako het volgende:
Zo, de benoeming tot stembureaulid is weer geregeld..
Vrouwenpartij... ies discriminaziquote:Op maandag 26 januari 2015 16:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Vrouwenpartij is rondtwitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |