Dat zou een flinke winst voor de OSF betekenen. Welke provinciale partijen zouden volgens jou kansrijk zijn? Met alleen de Fryske Nasjonale Partij kom je er namelijk niet.quote:
http://osfractie.nl/osf/verkiezingen-provinciale-staten-2015.htmlquote:Op maandag 19 januari 2015 17:27 schreef freako het volgende:
[..]
Dat zou een flinke winst voor de OSF betekenen. Welke provinciale partijen zouden volgens jou kansrijk zijn? Met alleen de Fryske Nasjonale Partij kom je er namelijk niet.
Ik denk dat als hij via die weg binnenkomt het vier jaren met een kutsfeer rondom hem worden.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:33 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, ze kiezen voor een persoon. Het zijn net echte verkiezingen..
Het is mij eerlijk gezegd ook een raadsel waarom Koole niet gewoon 3 4 Statenleden uit Zuid-Holland probeert om te praten. Eergevoel?
D66 dus. Volgens groene belangenorganisaties is haar programma "even groen als dat van GL, maar dan zonder de torenhoge lasten". Enige partij die zich realiseert dat groen en groei hand in hand horen te gaan en elkaar zelfs kunnen versterken.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:57 schreef Duurzaam het volgende:
Ik denk dat de duurzame partijen zetels gaan winnen. Als je vanavond kijkt naar tegenlicht begrijp je dat er snel iets moet gebeuren. Ook op http://stemwijzervoordetoekomst.nl wordt het duidelijk dat er andere politiek bedreven moet worden. Ik ben benieuwd.
Als FNP, PvZ en PvhN gelijk blijven (4, 2 en 1 zetel), is dat net aan 40% van een zetel in de Eerste Kamer. Daar moet dus nog behoorlijk wat bij. Met wat geluk winnen de Ouderenpartij (niet 50PLUS) en Hart voor Holland elk een zetel in Noord-Holland, dan kom je al enigszins in de buurt. Met bv een extra zetel voor de FNP, en een zetel in Gelderland zou je dan net aan een zetel hebben. Maar dan wordt het wel heel erg hypothetisch.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:32 schreef borisz het volgende:
[..]
http://osfractie.nl/osf/verkiezingen-provinciale-staten-2015.html
Partij vh Noorden en Partij voor Zeeland kunnen ook nog wel een enkele zetel pakken. Maar ja dat zal bij elkaar goed zijn voor één zetel denk ik.
Mooie quote, maar wie heeft dat zo gezegd?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
D66 dus. Volgens groene belangenorganisaties is haar programma "even groen als dat van GL, maar dan zonder de torenhoge lasten". Enige partij die zich realiseert dat groen en groei hand in hand horen te gaan en elkaar zelfs kunnen versterken.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mooie quote, maar wie heeft dat zo gezegd?
twitter:SvVeldhoven twitterde op dinsdag 04-09-2012 om 09:35:56Trots!! De groene zaak beoordeelt programma #D66 even groen als GL! En zonder torenhoge lasten voor ondernemers zoals bij GL. #groenegroei reageer retweet
Een 'pro-business club' is dus meer enthousiast over D66 dan over GL. Tsja.quote:missie
Partners van De Groene Zaak geloven dat toekomstbestendige vooruitgang, beide voor bedrijfsleven en maatschappij, besloten ligt in een vernieuwd, duurzaam businessmodel en een nieuwe, waardegedreven economie. Ze stellen zich voor de uitdaging om de transitie die deze vernieuwing vergt, op de hoogst mogelijke versnelling te realiseren. Door onderling innovatieve businessmodellen te ontwikkelen, belemmeringen in wetgeving en beleid weg te nemen en wetenschap en bedrijfsleven te verbinden. Dit vanuit de zakelijke én morele overtuiging dat we hiermee het fundament bouwen voor een duurzaam bedrijfsleven en een leefbare wereld, voor huidige én komende generaties.
De partners delen de missie die De Groene Zaak uitdraagt. Dat bekrachtigen ze door de Business Principles van De Groene Zaak bij aanvang van hun lidmaatschap te ondertekenen. Deze principles zijn hun vertrekpunt voor duurzaam ondernemerschap. We creëren vandaag de economie van morgen.
De Groene Zaak kiest in het verlengde van haar missie voor drie primaire business lines: business, politics en science. Vanuit die drie programmalijnen wil De Groene Zaak het debat over de verduurzaming van de economie voeden en aanvoeren. Juist door in de praktijk – samen met haar partners – het potentieel van de nieuwe economie te laten zien.
Vervolgkoers
In het Kompas Richting een Duurzame Economie is de vervolgkoers van De Groene Zaak voor de komende jaren uiteengezet. Samen met partners is er met een open blik naar de toekomst gekeken en een doordachte vervolgkoers op papier gezet. De koers is ons kompas en geeft ons richting. Zodat we met nog meer impact de verduurzaming van de economie versnellen.
PVV 14 zetels, die worden dan echt oppermachtig.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:06 schreef martijnde3de het volgende:
Gokje:
VVD:10
PVDA:7
CDA:12
PVV: 14
D66: 10
GL: 3
CU:3
SGP:2
PvdD: 2
SP: 9
50+: 1
OSF: 2
Nee, dat is nog prima te negeren.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:00 schreef karton2 het volgende:
[..]
PVV 14 zetels, die worden dan echt oppermachtig.![]()
Echt reëel is het volgens mij ook niet. Vier jaar geleden scoorde de PVV al veel lager dan de peilingen aangaven, en toen was de PVV nog een semi-regeringspartij. Nu is het een van de vele oppositiepartijen. Mijn gevoel zegt dat de PVV blij mag zijn als ze het huidige aantal senatoren behoudt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:00 schreef karton2 het volgende:
[..]
PVV 14 zetels, die worden dan echt oppermachtig.![]()
In de eerste plaats een duurzaamheidsclub. En hun constatering is geheel terecht.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een 'pro-business club' is dus meer enthousiast over D66 dan over GL. Tsja.
Gedoogsteun in de eerste kamer bijvoorbeeld?quote:
Gevalletje EUverkiezingen 2.0.. zou kunnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:54 schreef freako het volgende:
[..]
Echt reëel is het volgens mij ook niet. Vier jaar geleden scoorde de PVV al veel lager dan de peilingen aangaven, en toen was de PVV nog een semi-regeringspartij. Nu is het een van de vele oppositiepartijen. Mijn gevoel zegt dat de PVV blij mag zijn als ze het huidige aantal senatoren behoudt.
Jos van Rey ook kandidaat PS-verkiezingenquote:Jos van Rey ook kandidaat PS-verkiezingen
De omstreden Roermondse politicus Jos van Rey staat als lijstduwer op de kandidatenlijst van de Volkspartij Limburg, die op 18 maart meedoet aan de Provinciale Statenverkiezingen. Dat zei lijsttrekker Vincent Zwijnenberg dinsdagavond tegen nieuwssite 1Limburg.
De timing van de mededeling is opvallend. De rechtbank in Rotterdam maakte dinsdag een begin met de rechtszaak tegen de van corruptie verdachte Van Rey. "Intern is geen moment discussie geweest over de vraag of we Van Rey op de lijst wilden. En uiteindelijk zijn de leden unaniem en onder applaus akkoord gegaan", aldus lijsttrekker Zwijnenberg tegen 1Limburg.
bijzonder.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:35 schreef freako het volgende:
[..]
Jos van Rey ook kandidaat PS-verkiezingen
Vooral als je ook wordt aangeklaagd voor verkiezingsfraude. Het past wel in z'n strategie van categorisch ontkennen dat hij iets fout heeft gedaan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
bijzonder.
je zou denken dat het misschien slim was om de rechtszaak af te wachten voordat je weer politiek actief wordt
Volgens de logica van de partij van Van Rey heeft hij niets verkeerds gedaan dus dat is het een logische keuze.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
bijzonder.
je zou denken dat het misschien slim was om de rechtszaak af te wachten voordat je weer politiek actief wordt
Al lijkt de Partij Nieuw Limburg niet meer te bestaan. Die haalde nog wel dik 7.000 stemmen de vorige keer en blijkt ooit te zijn ontstaan uit Democraten Roermond van Dre Peters. Er is dus wel enige potentie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:46 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral als je ook wordt aangeklaagd voor verkiezingsfraude. Het past wel in z'n strategie van categorisch ontkennen dat hij iets fout heeft gedaan.
Een zetel in de Staten is nog niet gegarandeerd. De Liberale Volkspartij Roermond haalde 7118 stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. De kiesdeler lag wat hoger bij de laatste Statenverkiezingen, op 9564 stemmen.
De PNL was wel iets breder dan alleen de Democraten Roermond:quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al lijkt de Partij Nieuw Limburg niet meer te bestaan. Die haalde nog wel dik 7.000 stemmen de vorige keer en blijkt ooit te zijn ontstaan uit Democraten Roermond van Dre Peters. Er is dus wel enige potentie.
Tuurlijk was het breder, anders breek je niet door. Maar die regionale partij lijkt vrij dood. Dat biedt wel wat ruimte.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:07 schreef freako het volgende:
[..]
De PNL was wel iets breder dan alleen de Democraten Roermond:
[ afbeelding ]
(Uit het Limburgs Dagblad, via http://www.delpher.nl/nl/(...)169%3Ampeg21%3Aa0207
Klopt. Al probeert een andere club (Lokaal Limburg) in datzelfde gat te duiken. Lokaal Limburg is opgericht door een Statenlid dat zich van 50PLUS heeft afgesplitst.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk was het breder, anders breek je niet door. Maar die regionale partij lijkt vrij dood. Dat biedt wel wat ruimte.
Ze hebben mij gevraagd voor StemNLquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef freako het volgende:
De 2 weken voor het ophalen van de ondersteuningsverklaringen is inmiddels halverwege. Een aantal partijen zijn nog op zoek:
De Piratenpartij in Noord-Holland
De Libertarische Partij in Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Vrede en Recht in Gelderland
De Vrouwenpartij in Noord-Holland
Verder wil Jezus Leeft meedoen in Flevoland
StemNL gaat in veel provincies waar een naam geregistreerd is, toch niet meedoen. Dit bij gebrek aan kandidaten. De partij heeft nog geprobeerd om via het UWV kandidaten te werven, maar ook dat leverde geen geschikte kandidaten op
Waren ze zo wanhopigquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:34 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze hebben mij gevraagd voor StemNL
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toequote:
Ach, statenlid zijn stelt natuurlijk weinig voor. Totaal geen afbreukrisico ook.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:26 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toe
Sterker nog, meneer meent dat er een Haags complot tegen hem aan de gang is.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:46 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral als je ook wordt aangeklaagd voor verkiezingsfraude. Het past wel in z'n strategie van categorisch ontkennen dat hij iets fout heeft gedaan.
Aan welke partijen denk je dan?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef tofastTG het volgende:
Het is echter wel zorgwekkend dat bepaalde (landelijke) partijen niet eens 30 geschikte kandidaten weten te werven voor de lijst..
Ik zie inmiddels dat de VVD(in Gelderland) wel een groter team heeft als ik dacht. Maar ik ken in mijn persoonlijke omgeving iemand die in de top 10 staat, en die is niet bepaald heel capabel.quote:
Ik denk dat de VVD de handen dicht mag knijpen bij 10 zetels in Gelderland. Ik kan me ook best voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om als lijstvulling op die lijst te komen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels dat de VVD(in Gelderland) wel een groter team heeft als ik dacht. Maar ik ken in mijn persoonlijke omgeving iemand die in de top 10 staat, en die is niet bepaald heel capabel.
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:10 schreef tofastTG het volgende:
Het verschil in capabele kandidaat statenleden per lijst is hier in Gelderland best groot.![]()
Maar inderdaad, statenlid zijn is niet heel ingewikkeld, zelfs snap je er niks van. Het is echter wel zorgwekkend dat bepaalde (landelijke) partijen niet eens 30 geschikte kandidaten weten te werven voor de lijst..
Eensquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.
Zat net even wat te neuzen in de begroting van Drenthe en die hebben een begroting die kleiner is dan een middelgrote gemeente. Dan is het optuigen van een luxe bestuurlijke organisatie best overbodig wat mij betreft...
Een volwaardige provincie van Drenthe maken was dan ook een heel slecht idee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom gewoon afschaffen als politieke bestuurslaag.
Zat net even wat te neuzen in de begroting van Drenthe en die hebben een begroting die kleiner is dan een middelgrote gemeente. Dan is het optuigen van een luxe bestuurlijke organisatie best overbodig wat mij betreft...
Drenthe, dat ligt toch naast Siberië?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volwaardige provincie van Drenthe maken was dan ook een heel slecht idee.
Correct, net als het zelfstandig laten functioneren van de generaliteitslanden. Maar goed, voor het principe maakt dat weinig uitquote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
'Provincie' en 'volwaardig' zijn twee woorden die niet bij elkaar passen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Toch was het een leuk bijbaantje geweest. Lekker vergaderen over varkensstallen en hoogspanningsmasten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:26 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze wilde iemand met veel ervaring, maar ben er nog niet aan toe
Je moet kijken naar welke taken je op welk niveau moet uitvoeren. En misschien varieert dat ook wel al naar gelang de regio.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct, net als het zelfstandig laten functioneren van de generaliteitslanden. Maar goed, voor het principe maakt dat weinig uit
Enkel naar het inwonertal kijken lijkt me wat onpraktisch, maar het zou kunnen. Ik zie liever een iets kleinere schaal om contact tussen burger en overheid niet teveel te frustreren.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet kijken naar welke taken je op welk niveau moet uitvoeren. En misschien varieert dat ook wel al naar gelang de regio.
Drenthe heeft bijv. in totaal minder inwoners dan elk van de drie grote steden. Op grond van inwonertal zou je dus beter alle gemeentes in Drenthe kunnen opheffen.
Vrouwenpartij is rondquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef freako het volgende:
De 2 weken voor het ophalen van de ondersteuningsverklaringen is inmiddels halverwege. Een aantal partijen zijn nog op zoek:
De Piratenpartij in Noord-Holland
De Libertarische Partij in Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Vrede en Recht in Gelderland
De Vrouwenpartij in Noord-Holland
Verder wil Jezus Leeft meedoen in Flevoland
StemNL gaat in veel provincies waar een naam geregistreerd is, toch niet meedoen. Dit bij gebrek aan kandidaten. De partij heeft nog geprobeerd om via het UWV kandidaten te werven, maar ook dat leverde geen geschikte kandidaten op
twitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
Nou nog hopen dat ze de waarborgsom (¤1125) bij elkaar hebben gekregen. daar liep het de vorige keer mis.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Vrouwenpartij is rondtwitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
Je vraagt je af waar die mensen mee denken te scoren.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:36 schreef freako het volgende:
Erwin Lensink (bekend van het gooien van een blok plexiglas naar de Gouden Koets) is bezig om ondersteuningsverklaringen in te zamelen voor een blanco lijst (hij is de enige kandidaat) voor het waterschap Rijn en IJssel.
Alle tijd om een goed boek te lezen ditmaal gok ikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:18 schreef freako het volgende:
Zo, de benoeming tot stembureaulid is weer geregeld..
Vrouwenpartij... ies discriminaziquote:Op maandag 26 januari 2015 16:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Vrouwenpartij is rondtwitter:JWilshaus twitterde op maandag 26-01-2015 om 16:06:08De Vrouwenpartij heeft 90 ondertekende en gecontroleerde ondersteuningsverklaringen uit de 3 kiesdistricten in Noord-Hollamd binnen! reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |