ik vond het woord `zolderkamerautisten ` wel heel grappigggg moet ik zeggen......maar wat ik erger vond, is dat er hier iemand zei, ..dat er `s nachts alleen maar d r o n k e n mensen zaten......quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:00 schreef danyoromijn het volgende:
Oh ja, Ouder1, nog iets:
Hoe hypocriet om de mensen hier 'zolderkamerautisten' te noemen, terwijl je zelf al
weken/maanden lang zowat dagelijks uren op dit forum zit ;-)
Ook bizar dat je de andere users hier zo wegzet, terwijl je niets van ze weet,
heel bevooroordeeld en dus heel dom.
De vader had het hier ook over, dat het niet te verklaren was dat Kris zelf die knoop dicht zou hebben gedaan bv.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:21 schreef Gorraay het volgende:
Het lijkt onwaarschijnlijk dat K of L die voorwerpen met plakband aan elkaar heeft geplakt.
Dat moet dan wel, en dat heeft dan vingerafdrukken achtergelaten, ik zie het de politie in Panama niet doen iig.quote:Is er na de vondst iemand met plakband in de weer geweest?
De brillen waren nog perfect, de toestellen in stukken is dan vreemd, maar wie weet?quote:Ik vond in het woordenboek voor unir ook een medische betekenis, sluiten (van een wond). Waren de apparaten gebarsten/gebroken en werden ze met plakband bijeengehouden? Erg speculatief, ik weet het, maar bij het aan elkaar plakken van een camera en telefoons kan ik me weinig voorstellen.
(Ik heb overigens nooit anders gelezen dan dat alles intact in de rugzak werd aangetroffen.)
Lijkt mij ook. En na dat vele dwalen zouden ze dan dus een week door niemand zijn gezien. Dan zou je denken dat ze compleet van het pad moeten zijn geweest, maar ja, de resten zijn deels wel langs de rivier gevonden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:59 schreef Perico het volgende:
Ik begrijp alleen één gedachtegang niet, over het mogelijke gedrag na de noodoproep, in het vooruitzicht in de nacht doorbrengen in het gebied.
Ik wil best wel aannemen ook nog dat ze dachten dat ze rond konden lopen. Maar iedereen laat hen dan, in de laatste uren van daglicht doorlopen het tropisch bos in, alsof dat logisch is. Menigeen laat hen ook in het bos dan de nacht doorbrengen.
Dan lijkt mij wat Roelie zegt toch veel logischer... 's nachts op het pad blijven, waken, mogelijk in de buurt van de paddock, in een geul waar verder geen dier komt... en je verlies nemen en dan bij daglicht weer teruggaan.
Als je al aan het eind van de dag nergens bent geraakt met je rondloopplan, dan ga je er toch niet mee door, enkel in de ijdele hoop dat dat wat sneller is.. als je zeker weet dat je na 1 dagmars weer terug in Boquete bent.
Maar okee, dan laat menigeen hen dus maar daar verdwalen in de schemering dan, voor het scenario. Ik wil hen alleen meer krediet geven.
Juist. Door wie moet je dan gezien zijn? En van het pad is compleet van het pad. Dus als ze vlakbij het pad even naar de rivier gegaan zijn, en het pad niet terug konden vinden, hadden ze de keus: zonder iets herkenbaars maar wat rondlopen, of bij de rivier blijven tot ze het pad terugvinden, of de rivier volgen en hopen dat ze zo het bos uit komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. En na dat vele dwalen zouden ze dan dus een week door niemand zijn gezien. Dan zou je denken dat ze compleet van het pad moeten zijn geweest, maar ja, de resten zijn deels wel langs de rivier gevonden.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er na de noodoproepen nog veel is gelopen. Bij verdwalen denk ik aan twee vormen: enigszins van het pad af, of gewond/ziek op het pad en nauwelijks in staat om verder te gaan, laat staan de top weer omhoog.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:59 schreef Perico het volgende:
Ik begrijp alleen één gedachtegang niet, over het mogelijke gedrag na de noodoproep, in het vooruitzicht in de nacht doorbrengen in het gebied.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar blijkt ook uit hoe confuus je kan zijn en dat je volkomen onlogisch gedrag kan gaan vertonen. Maar zo onlogisch gedrag dat je een nacht lang niets met je telefoon doet? Of zulk rationeel gedrag dat je weet dat je je batterij moet sparen (mariniersmentaliteit)?
die rugzak stond toch aan een pad? Tussen de rotsen of op struiken, maar is daar gezien door ene vrouw die zich wilde wassen. Op die plek komen dus mensen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:20 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Juist. Door wie moet je dan gezien zijn? En van het pad is compleet van het pad. Dus als ze vlakbij het pad even naar de rivier gegaan zijn, en het pad niet terug konden vinden, hadden ze de keus: zonder iets herkenbaars maar wat rondlopen, of bij de rivier blijven tot ze het pad terugvinden, of de rivier volgen en hopen dat ze zo het bos uit komen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:26 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er na de noodoproepen nog veel is gelopen. Bij verdwalen denk ik aan twee vormen: enigszins van het pad af, of gewond/ziek op het pad en nauwelijks in staat om verder te gaan, laat staan de top weer omhoog.
Die Christopher beschreef het wel goed:dat laatste niet alleen, maar ook op vrijwel gezette tijden weer je telefoon aan doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar blijkt ook uit hoe confuus je kan zijn en dat je volkomen onlogisch gedrag kan gaan vertonen. Maar zo onlogisch gedrag dat je een nacht lang niets met je telefoon doet? Of zulk rationeel gedrag dat je weet dat je je batterij moet sparen (mariniersmentaliteit)?
Het gaat wel erg hard hier. Het is gek dat ze in een ander werelddeel iets met plakband doen, dus wordt er in een woordenboek gekeken. En even later zijn de telefoons stuk, want dat stond immers in het woordenboek.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:56 schreef Za het volgende:
[..]
Mij ook.
[..]
Dat moet dan wel, en dat heeft dan vingerafdrukken achtergelaten, ik zie het de politie in Panama niet doen iig.
Maar ja die Indianen met plakband in de weer ik zie het niet gebeuren.
Misschien indien er een misdrijf heeft plaatsgevonden heeft de dader de toestellen willen vernielen, en is daar op teruggekomen, ik kan het echt niet plaatsen.
[..]
De brillen waren nog perfect, de toestellen in stukken is dan vreemd, maar wie weet?
Maar wie gaat ze dan plakken met plakband?
Idd en dat hoort F ook te weten, zeker indien hij 2 dagen later daar gaat kijken vraag ik me af hoe hij afwezigheid van sporen kan concluderen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:10 schreef danyoromijn het volgende:
De sporen kunnen zijn uitgewist, doordat er bv. een hele kudde koeien overheen gewandeld
is, zoals we ook zagen in de video.
Nee dat wist hij idd niet, ik vraag me echt af waarom hij dit soort beweringen doet, nog wel tegen de ouders.quote:Bovendien wist F. toch niet wat voor schoenen ze aan
hadden, dus hoe kon hij zo zeker weten dat hij geen sporen van ze had gezien?
En dit zet je onder mijn post omdat?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:31 schreef JustinCase het volgende:
Het gaat wel erg hard hier. Het is gek dat ze in een ander werelddeel iets met plakband doen, dus wordt er in een woordenboek gekeken. En even later zijn de telefoons stuk, want dat stond immers in het woordenboek.
Helemaal niet raar als je zo ongeveer op een andere planeet bent, en het enige vertrouwde je telefoon is, dat die dan letterlijk en figuurlijk een houvast wordt om nog een gevoel van controle te hebben. En die vaste tijden zijn bedacht om alles verdacht te vinden, en door de meute tot feit gemaakt. Waarom zou het trouwens niet kunnen? Ze hadden het op de minuut nauwkeurig kunnen doen, door de wekkerfunctie aan te zetten. Kost niet noemenswaardig stroom, en geeft weer een stukje houvast.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat laatste niet alleen, maar ook op vrijwel gezette tijden weer je telefoon aan doet
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Helemaal niet raar als je zo ongeveer op een andere planeet bent, en het enige vertrouwde je telefoon is, dat die dan letterlijk en figuurlijk een houvast wordt om nog een gevoel van controle te hebben. En die vaste tijden zijn bedacht om alles verdacht te vinden, en door de meute tot feit gemaakt. Waarom zou het trouwens niet kunnen? Ze hadden het op de minuut nauwkeurig kunnen doen, door de wekkerfunctie aan te zetten. Kost niet noemenswaardig stroom, en geeft weer een stukje houvast.
Waarom niet een keer of 10/20 per dag kijken of je bereik hebt en een noodoproep kunt doen zodat je gered kunt worden, wat koop je voor een stukje houvast door de wekker te zetten en 2 maal daags je telefoon aan te zetten wanneer je het niet gaat overleven, ze hadden het op de seconde nauwkeurig kunnen doen zelfs, wat heb je eraan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:37 schreef JustinCase het volgende:
Helemaal niet raar als je zo ongeveer op een andere planeet bent, en het enige vertrouwde je telefoon is, dat die dan letterlijk en figuurlijk een houvast wordt om nog een gevoel van controle te hebben. En die vaste tijden zijn bedacht om alles verdacht te vinden, en door de meute tot feit gemaakt. Waarom zou het trouwens niet kunnen? Ze hadden het op de minuut nauwkeurig kunnen doen, door de wekkerfunctie aan te zetten. Kost niet noemenswaardig stroom, en geeft weer een stukje houvast.
Misschien hebben ze in die hoek al een tijdje in de gaten wat er door sleuthers in deze hoek over ze gezegd wordt. En hebben ze daarom een bloedhekel gekregen aan alles wat met Nederlanders te maken heeft. Zo gek is het niet, als ze alles verdonkeremanen, ook al is het een kammetje van een Canadees. Ze zijn daar nu al gidsen aan het trainen, om FOK!'ers te laten verdwalen op plekken waar die geen schijn van kans maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 02:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik verwacht niet zoveel uit die hoek, de loyaliteit aan elkaar is erg hoog
1. vast welquote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
1. Misschien hebben ze in die hoek al een tijdje in de gaten wat er door sleuthers in deze hoek over ze gezegd wordt.
2. En hebben ze daarom een bloedhekel gekregen aan alles wat met Nederlanders te maken heeft.
3. Zo gek is het niet, als ze alles verdonkeremanen, ook al is het een kammetje van een Canadees.
4. Ze zijn daar nu al gidsen aan het trainen, om FOK!'ers te laten verdwalen op plekken waar die geen schijn van kans maken.
Dat wil nietzeggen dat het iets voorstelt. Er wordt hier zoveel gezien, dat het woud daar vergeven is van vreemd geklede mannen en vrouwen, spiegelbeeldfoto's grote tijdverschillen op foto s die vlak achterelkaar genomen zijn enz. Elke dag overdag bellen en 's nachts niet is al regelmaat.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:43 schreef Marrije het volgende:
[..]![]()
Je hoeft er geen regelmaat in te zien, ik zie dat wel.
En dan? Belde die onbekende vanaf zijn werk, en alleen in de pauze? Of hoeft van een onbekende niet verklaard te worden waarom die het zo regelmatig doet? Van die meiden moet elke scheet rationeel verklaard worden, of juist onverklaarbaar omdat ze niet rationeel genoeg waren om een scheet te laten. En als er geen verklaring komt die men zich kan voorstellen, dan komt als een duveltje uit een doosje een dader. En daders doen onverklaarbare dingen, omdat ze de gekste motieven hebben, dwaalsporen uitzetten enz.quote:En ik zeg niet dat het niet kan. Ik denk alleen dat het niet zo is. Dat die telefoontjes dus niet door de meiden zijn gepleegd.
Tja, dan zit er niks anders op dan een onbekende. Want je doet als toerist van 21 wat een Nederlander achter zijn computer ook zou doen. En een onbekende heeft onbekende bedoelingen, dus daar past alles in wat jij niet zo zou aanpakken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:46 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet een keer of 10/20 per dag kijken of je bereik hebt en een noodoproep kunt doen zodat je gered kunt worden, wat koop je voor een stukje houvast door de wekker te zetten en 2 maal daags je telefoon aan te zetten wanneer je het niet gaat overleven, ze hadden het op de seconde nauwkeurig kunnen doen zelfs, wat heb je eraan?
precies, elke dag overdag bellen en snachts niet is al regelmaat. En daar kun je ook van denken wat je wilt. En zo heeft iedereen hier de ruimte om gedachten te delen. Voor de een stelt het iets voor, voor de ander niet en weer een ander maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 04:04 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat wil nietzeggen dat het iets voorstelt. Er wordt hier zoveel gezien, dat het woud daar vergeven is van vreemd geklede mannen en vrouwen, spiegelbeeldfoto's grote tijdverschillen op foto s die vlak achterelkaar genomen zijn enz. Elke dag overdag bellen en 's nachts niet is al regelmaat.
[..]
En dan? Belde die onbekende vanaf zijn werk, en alleen in de pauze? Of hoeft van een onbekende niet verklaard te worden waarom die het zo regelmatig doet? Van die meiden moet elke scheet rationeel verklaard worden, of juist onverklaarbaar omdat ze niet rationeel genoeg waren om een scheet te laten. En als er geen verklaring komt die men zich kan voorstellen, dan komt als een duveltje uit een doosje een dader. En daders doen onverklaarbare dingen, omdat ze de gekste motieven hebben, dwaalsporen uitzetten enz.
Wat is hier de logica van, jij zit ook achter je computer en zegt dat het 2 keer bellen op vaste tijdstippen houvast geeft aan verdwaalden (vanachter je computer).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 04:08 schreef JustinCase het volgende:
Tja, dan zit er niks anders op dan een onbekende. Want je doet als toerist van 21 wat een Nederlander achter zijn computer ook zou doen. En een onbekende heeft onbekende bedoelingen, dus daar past alles in wat jij niet zo zou aanpakken.
Was dat een punt dan? "in die hoek" zijn ze solidair, wat betekent dat?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 04:01 schreef Marrije het volgende:
3. mijn punt over loyaliteit doet daar toch niets aan af?
Verklaringen is een groot woord voor gefantaseer. Er is hier tot nu toe helemaal niets verklaard.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 04:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
precies, elke dag overdag bellen en snachts niet is al regelmaat. En daar kun je ook van denken wat je wilt. En zo heeft iedereen hier de ruimte om gedachten te delen. Voor de een stelt het iets voor, voor de ander niet en weer een ander maakt het niet zoveel uit.
Er moet en hoeft helemaal niks, zoals een ander al zei: we zitten niet bij interpol.
Er komen ook genoeg verklaringen zonder dader, een flash flood, om maar wat te noemen. Of water gedronken uit de rivier waar ze enorm ziek door kunnen zijn geworden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Er komen verklaringen uit elke hoek. En verklaren met dader zijn niet helemaal uit de lucht gegrepen, aangezien er ook berovingen plaatsvinden in dat gebied. Bovendien zijn er nogal wat mensen vermist in dat gebied, 51 als ik het mag geloven. Zouden allemaal verdwaald kunnen zijn, of een ongeluk hebben gekregen. Of slachtoffer zijn geworden van een misdrijf.
er was een oproep van expats, die hopen op info van derden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 04:16 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was dat een punt dan? "in die hoek" zijn ze solidair, wat betekent dat?
Wie is solidair met wie, en wat doen ze voor diegene? Of wat verzwijgen ze?
Of is heb je genoeg aan het vage "die weten er allemaal meer van"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |