http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999quote:The “accuser-might-be-lying” theory inevitably pops up around every rape case. But false accusations of rape occur in only about 2 to 3 percent of cases. That’s roughly the same rate as false accusations of other violent crimes, according to the US Justice Department. Studies in the UK have yielded similar results, but the myth of the always-lying rape accuser persists.
*INSERT BOZE OPMERKING OVER ZWARTE PIET EN HEMA*quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bronnen voor je
http://yesmeansyesblog.wo(...)llegations-are-rare/
http://www.theguardian.co(...)mestic-violence-rare
Ik ben best gefrustreerd over ignorance en achterlijkheid ja. 😤quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef CoolGuy het volgende:
Jij bent anders ook gefrustreerd, of niet, ouwe white knight dat je bent
Niet alleen dat denk ik. Maar, en nu? Wat wil je nu met je topic?quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben best gefrustreerd over ignorance en achterlijkheid ja. 😤
Vermoedelijk is een op de vijf aangifte vals volgens de politie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999
97-98% is dus terechte beschuldiging...
Misschien is het heel hoog in die leeftijdscategorie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Vermoedelijk is een op de vijf aangifte vals volgens de politie.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-blijken-vals.dhtml
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik jouw klacht onterecht vind.
Best leuk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:10 schreef Peunage het volgende:
Serieus bij elk willekeurig onderwerp heb je een boze blanke man die over zwarte piet begint
Heb je daar ook een bron van? Want je beschuldigd nu vele mensen in een bepaalde groep, maar doet dat zonder enig bewijs. Dat lijkt mij ongeveer waar je die vele mensen ook van beschuldigd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:04 schreef De_Guidance het volgende:
Vele mensen (vooral blanke heteromannen)
Koekje van eigen deegquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron van? Want je beschuldigd nu vele mensen in een bepaalde groep, maar doet dat zonder enig bewijs. Dat lijkt mij ongeveer waar je die vele mensen ook van beschuldigd.
bronquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:04 schreef De_Guidance het volgende:
Vele mensen (vooral blanke heteromannen) lijken in de veronderstelling te leven dat alle of de meeste beschuldigingen van verkrachting fake zijn
Dat zijn de grootste racisten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:10 schreef Peunage het volgende:
Serieus bij elk willekeurig onderwerp heb je een boze blanke man die over zwarte piet begint
Daar ga je nog niet overheen als je geld toe krijgtquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:18 schreef Pharkus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat ze er ooit last van heeft gehad.
Vandaar dat ze zich er ook zo mee bezig houdt, stiekem wil ze gewoon een keer lekker verkracht worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:18 schreef Pharkus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat ze er ooit last van heeft gehad.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:10 schreef Peunage het volgende:
Serieus bij elk willekeurig onderwerp heb je een boze blanke man die over zwarte piet verongelijkte zwarte vrouw die over de slavernij begint
2-3% is een bewezen onterechte beschuldiging.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij spreekt wel de waarheid.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Gast.. Met je update maak je dit hele topic onzinnig.
Ik denk niet dat iemand mag zeggen dat X racistisch is wanneer hij in zijn eerste zin al de gehele blanke, mannelijke populatie neerzet als verkrachtingontkenners.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij spreekt wel de waarheid.
dat doet ie niet, beter lezenquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand mag zeggen dat X racistisch is wanneer hij in zijn eerste zin al de gehele blanke, mannelijke populatie neerzet als verkrachtingontkenners.
Hij had ook in zijn laatste zin neer kunnen zetten dat Ajax de mooiste voetbalclub van Nederland is. Had hij de waarheid gezegd. Maar wat doet het er toe in dit topic?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij spreekt wel de waarheid.
Oh ja, ze zijn ook nog hetero.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat doet ie niet, beter lezen
tevens speel ik zwarte piet dit jaar
^^quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand mag zeggen dat X racistisch is wanneer hij in zijn eerste zin al de gehele blanke, mannelijke populatie neerzet als verkrachtingontkenners.
Je zegt niet eens waarom ik ongelijk zou hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
je stropop komt niet echt overtuigend over
Wat? En dat heb je gewoon laten gebeuren?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:30 schreef Puntenjager het volgende:
Dude, ik ben een keer ontslagen omdat ik een collega voorstelde om maar samen wat te gaan eten na het werk. Serieus dus![]()
Okay het zou geen rape geweest zijn, maar 'haressement' oid (we gaven training in Duitsland dus we moesten sowieso in een restaurant eten. Zij werkte bij een concurrent overigens.)
Let op het woordje "vooral".quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat is wel echt belachelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:30 schreef Puntenjager het volgende:
Dude, ik ben een keer ontslagen omdat ik een collega voorstelde om maar samen wat te gaan eten na het werk. Serieus dus![]()
Okay het zou geen rape geweest zijn, maar 'haressement' oid (we gaven training in Duitsland dus we moesten sowieso in een restaurant eten. Zij werkte bij een concurrent overigens.)
Gezien hij geen bewijs post is het een racistische statement.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Let op het woordje "vooral".
behalve als je de woorden 'vele mensen' kan vervangen door grofweg de gehele wereldpopulatie slaat je originele reactie nergens op. laten we het daar maar op houdenquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je zegt niet eens waarom ik ongelijk zou hebben.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
behalve als je de woorden 'vele mensen' kan vervangen door grofweg de gehele wereldpopulatie slaat je originele reactie nergens op. laten we het daar maar op houden
Dus vooral blanke heteromannen. Enkel heeft hij geen bronnen die dit onderbouwen. En dit is niet racistisch omdat?quote:Vele mensen (vooral blanke heteromannen)
En als je dan hier kijkt zie dat we al full retard gaan op de term 'ras', want in feite zijn we allemaal 'mens' en is dat dan ook 'het ras'. Alleen, men vond het nodig om op basis van uiterlijke kenmerken het woord 'ras' te gebruiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_rasquote:ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
Het was als ik het goed herinner een nulurencontract, dus juridisch gezien was het makkelijk om me aan de kant te zetten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat? En dat heb je gewoon laten gebeuren?
Ik gok dat het OM/OvJ dan gewoon bepaalt dat vervolging geen zin heeft door gebrek aan bewijs.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef GhpH het volgende:
Dit vraag ik me altijd af:
Als je het uit maakt met haar, en zij gaat dan naar de politie en zegt dat jij haar verkracht hebt. Gaat het dan via het normale rechtsprocedure (aka de jankende vrouw heeft altijd gelijk)???
Mweh.. Dat is flink klote. Was zij gaan klagen bij je baas ofzo?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het was als ik het goed herinner een nulurencontract, dus juridisch gezien was het makkelijk om me aan de kant te zetten.
Ik gaf softwaretrainingen als bijbaantje naast mijn studie. Maar wel een redelijk lucratief baantje. Echter na die training in Duitsland dus niet meer.
omdat het benoemen van een groep geen instant racisme is. ik zie hem geen waardeoordeel geven over 'het blanke ras' of (negatief) onderscheid maken tussen rassen of iets dergelijksquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
[..]
Dus vooral blanke heteromannen. Enkel heeft hij geen bronnen die dit onderbouwen. En dit is niet racistisch omdat?
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mweh.. Dat is flink klote. Was zij gaan klagen bij je baas ofzo?
Heb je haar hier nog mee geconfronteerd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:37 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.
Ook belachelijk: er werd me letterlijk verteld dat mijn kant van het verhaal er niet toe deed. Ik mocht mijn kop zelf in de strop steken => "je weet wel wat dit betekent" bladiebla.
Zelfs zonder sex of iets kan een vrouw je dus duizenden guldens kosten (was een tijdje terug). Als we nou nog sex hadden gehad, had ik haar tenminste nog een hoer kunnen noemen
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:37 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.
Ook belachelijk: er werd me letterlijk verteld dat mijn kant van het verhaal er niet toe deed. Ik mocht mijn kop zelf in de strop steken => "je weet wel wat dit betekent" bladiebla.
Zelfs zonder sex of iets kan een vrouw je dus duizenden guldens kosten (was een tijdje terug). Als we nou nog sex hadden gehad, had ik haar tenminste nog een hoer kunnen noemen
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik gok dat het OM/OvJ dan gewoon bepaalt dat vervolging geen zin heeft door gebrek aan bewijs.
Niet. Ja, eventueel door gelijk na de verkrachting naar het ziekenhuis te gaan. Daar kunnen ze vaststellen dat er geweld is gebruikt en seks heeft plaatsgevonden. Maarja, dat is nog niet echt hard bewijs dat je partner je ook verkracht heeft natuurlijk. Eén geval van verkrachting is ook gewoon lastig te bewijzen. Zeker als er sprake is van een verkrachting waar het meisje bijvoorbeeld wel vrijwillig mee gegaan is naar het huis van de dader en ze in de kroeg en buiten nog vrolijk zoenend gezien zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?
Waarheid is natuurlijk pijnlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Ga anders lekker naar tumblr met je feministen bagger
Dat is dus vrij lastig te bewijzen. Dat is ook het probleem met dit soort zaken. Tenzij de dader toegeeft heb je weinig kans om het te bewijzen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?
Voordat het tot een aangifte komt wordt er uitgebreid gepraat met haar, lulverhalen worden er zo uitgepikt en als het verhaal lichtelijk rammelt ipv heel erg rammelt(dan willen ze de aangifte niet eens aannemen, als de vrouw door wil zetten dan moeten ze, maar dan krijgt ze gelijk de gevolgen op haar nek) wordt er luid en duidelijk gewezen op de gevolgen van een valse aangifte. Zelfs als het verhaal niet rammelt, maar ze de kans op een veroordeling te klein vinden wordt geadviseerd om niet door te gaan met de aangifte(dat gebeurd best vaak in de praktijk, tot frustratie van de hulp-organisatie's).quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef GhpH het volgende:
Dit vraag ik me altijd af:
Als je het uit maakt met haar, en zij gaat dan naar de politie en zegt dat jij haar verkracht hebt. Gaat het dan via het normale rechtsprocedure (aka de jankende vrouw heeft altijd gelijk)???
Valse aangifte's zijn al strafbaar en fiks ook. Dat ligt niet zo ver uit elkaar qua straffen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Simpele oplossing, beide richtingen uit. Mensen die verkrachten zijn het labeltje 'mens' niet waard, en keihard straffen. Valse verkrachtingsaangiftes gelijkwaardig straffen. Dan zal er ook harder nagedacht worden over het doen van een valse aangifte, en de valse aangiftes zullen verminderen.
Vervolgens zal dat stigma ook verdwijnen van "het zal wel nep zijn".
En is vrij zeldzaam te noemen...quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:27 schreef Sapstengel het volgende:
Een dronken vrouw mee naar huis nemen die vervolgens zegt verkracht te zijn omdat ze niet kan accepteren dat ze een slet is, is ook pijnlijk.
Naja het kan geen kwaad als je gedrag overeenkomt met je wil. Duidelijkheid en zoquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:10 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij zijn die aantijgingen dat ze het 'stiekem wel wilde' vaak gericht op een kleine groep vrouwen die zeggen dat ze verkracht zijn, vaak in de context van veel naakt, veel drank en weinig moreel besef. Over het algemeen valt het wel een tijdje mee.
http://www.cotwa.info/201(...)lse-rape-claims.htmlquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Valse aangifte's zijn al strafbaar en fiks ook. Dat ligt niet zo ver uit elkaar qua straffen.
Het stigma is alleen nogsteeds niet verdwenen.
Er zijn in engeland ook voorbeelden van 6 jaar achter de tralies, maar hier krijgen verkrachters ook maar een kleine straf, men staat vaak met een jaartje/paar jaartjes weer buiten en dan spreken we over gewelddadige verkrachtingen waarbij er ook straf gegeven wordt voor het geweld.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.cotwa.info/201(...)lse-rape-claims.html
Fikse straffen idd
Daarnaast doen vele geen aangifte omdat ze bedreigd worden of uit angst om niet geloofd te worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:09 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Vermoedelijk is een op de vijf aangifte vals volgens de politie.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-blijken-vals.dhtml
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik jouw klacht onterecht vind.
Het punt is natuurlijk dat als jij je sletterig kleedt en je sletterig gedraagt, het achteraf wel een beetje triest is om te zeggen dat je 'niet hebt gezegd dat je het wilde, en het dus niet wilde'. De zogenaamde uiterlijke verschijningsvormen spreken jouw wil dan tegen. Oftewel: misschien moet je zelf wat duidelijker zijn als je wil niet strookt met wat men redelijkerwijs op basis van jouw gedragingen kan verwachten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:30 schreef snakelady het volgende:
Victim blaming is nog veel te gangbaar, en niet alleen mannen doen het, ook vrouwen met opmerkingen als '' ja, ze was ook enorm dronken'' of '' Zag je wat ze aan had, dan vraagt ze er toch ook om?''
Verkrachtingen worden nog steeds niet serieus genomen, als een man verkracht wordt is het eigenlijk zelfs nog een stapje erger als in ''Dat is niet mogelijk''.
En dan heb je helaas ook nog de vrouwen (krengen) die verkracht roepen maar niet verkracht zijn, dat is een grote minderheid maar toch heeft het een groot effect op echte verkrachtingsslachtoffers.
Ook dat vrouwen genieten van seks maakt ze volgens velen onbetrouwbaar ''Alle vrouwen zijn hoeren!'' en ''ze zal er achteraf wel spijt van hebben gehad''.
Veel mannen zijn nog in de veronderstelling dat als ze geen nee zegt ze het wel wil,wat onzin is natuurlijk.
Wat bizar is als je er over nadenkt.
De meeste vrouwen die verkracht worden kleden zich niet eens sletterig en zijn niet eens zo aanwezig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat als jij je sletterig kleedt en je sletterig gedraagt, het achteraf wel een beetje triest is om te zeggen dat je 'niet hebt gezegd dat je het wilde, en het dus niet wilde'. De zogenaamde uiterlijke verschijningsvormen spreken jouw wil dan tegen. Oftewel: misschien moet je zelf wat duidelijker zijn als je wil niet strookt met wat men redelijkerwijs op basis van jouw gedragingen kan verwachten.
Opmerkelijk wel dat je valt over de kleding, maar niet over haar gedrag. Fijn dat we het daarover eens zijnquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
De meeste vrouwen die verkracht worden kleden zich niet eens sletterig en zijn niet eens zo aanwezig.
Maar dan nog, wat is sletterig? Voor de een is dat al een rokje net boven de knie en voor de ander pas als ze half naakt rond loopt.
Het zou niet uit moeten maken hoe ze zich kleed, verkrachting is gewoon fout en geloof maar dat de dader 99% van de voorvallen weet dat hij fout bezig is.
Het is wat anders als twee mensen beide enorm dronken zijn en ze de volgende ochtend samen in bed wakker worden.
Overigens worden verkrachtingen in een relatie vaak ook niet geloofd, en dat is nog de meest voorkomende vorm.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat als jij je sletterig kleedt en je sletterig gedraagt, het achteraf wel een beetje triest is om te zeggen dat je 'niet hebt gezegd dat je het wilde, en het dus niet wilde'. De zogenaamde uiterlijke verschijningsvormen spreken jouw wil dan tegen. Oftewel: misschien moet je zelf wat duidelijker zijn als je wil niet strookt met wat men redelijkerwijs op basis van jouw gedragingen kan verwachten.
Seks is seksquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:45 schreef snakelady het volgende:
Wat ik bizar vind is dat verkrachting wordt gezien als een vrouwenprobleem, alsof mannen nooit slachtoffer zijn en de verkrachter een of ander willoos wezen is wat niet voor zijn daden verantwoordelijk is.
Dat verkrachting de schuld van het slachtoffer is wegens haar gedrag, het is de schuld van de verkrachter wegens zijn gedrag.
Dat is ook discutabel, voor de een is op tafel danse al te ver en voor de ander 30 mannen zoenen op een avond.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Opmerkelijk wel dat je valt over de kleding, maar niet over haar gedrag. Fijn dat we het daarover eens zijn
Wat je zegt is gewoon ronduit debiel...quote:
Ah kijk, nog eentje.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat je zegt is gewoon ronduit debiel...
Als een vrouw er "sletterig" bijloopt is dat geen vrijbrief om tegen haar wil aan haar te zitten. Een domme versierpoging is wat anders dan verkrachten namelijk. Nee is gewoon nee.
Nee, dezelfde....quote:
Je leest zelfs niet, domme kutquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Als een vrouw er "sletterig" bijloopt is dat geen vrijbrief om tegen haar wil aan haar te zitten. Een domme versierpoging is wat anders dan verkrachten namelijk. Nee is gewoon nee, ook al neukt ze 80 anderen op die avond, als ze nee tegen jou zegt is het nee.
Behalve als je betaald wordt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Als een vrouw er "sletterig" bijloopt is dat geen vrijbrief om tegen haar wil aan haar te zitten. Een domme versierpoging is wat anders dan verkrachten namelijk. Nee is gewoon nee, ook al neukt ze 80 anderen op die avond, als ze nee tegen jou zegt is het nee.
Je trekt het dan ook in het belachelijke. Niemand wordt veroordeeld omdat iemand blij meedeed maar achteraf zegt dat ze het toch niet wilde.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je leest zelfs niet, domme kut
Zelfs een hoer kan je verkrachten en dat gebeurd ook regelmatig, als ze jou weigert als klant en je verkracht haar is het nog steeds verkrachting, ook al leg je 50 euro op haar nachtkastje achteraf.quote:
Zelfs als je ervoor betaald wordt betekend nee gewoon nee.quote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zelfs een hoer kan je verkrachten en dat gebeurd ook regelmatig, als ze jou weigert als klant en je verkracht haar is het nog steeds verkrachting, ook al leg je 50 euro op haar nachtkastje achteraf.
Jullie maken mij geilquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Zelfs als je ervoor betaald wordt betekend nee gewoon nee.
Voor jou is alles een rollenspel, nootje?quote:
Niet alles. In dezen is vooral het constante 'nee' een bron van hornyness :squote:Op dinsdag 30 september 2014 14:51 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Voor jou is alles een rollenspel, nootje?
Je snapt dus niet wat daar stond. Het idee achter 'misschien moet je duidelijker zijn' is dus dat je expliciet aangeeft dat je dat niet wilt. Een 'nee' is dus duidelijk. De hele avond iemand opgeilen, terwijl je allerlei alcoholische versnaperingen naar binnen giet, dronken worden (iets wat je niet 'overkomt'), met die gast neuken (of door hem geneukt worden, net wat je wil) en dan de dag erna zeggen (of vinden) dat je 'het eigenlijk niet wilde', dat je 'niet expliciet ja hebt gezegd en dus nee bedoelde', is gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Je trekt het dan ook in het belachelijke. Niemand wordt veroordeeld omdat iemand blij meedeed maar achteraf zegt dat ze het toch niet wilde.
Sletterig gedragen, sletterig kleden, het is allemaal geen vrijbrief, nee=nee. Nee doen of nee zeggen=nee.
Dat wordt dan ook geheel niet als verkrachting gezien. Kan een vrouw wel roepen, maar het maakt 0,0 kans op een veroordeling, eerder kans op een straf voor een valse beschuldiging.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je snapt dus niet wat daar stond. Het idee achter 'misschien moet je duidelijker zijn' is dus dat je expliciet aangeeft dat je dat niet wilt. Een 'nee' is dus duidelijk. De hele avond iemand opgeilen, terwijl je allerlei alcoholische versnaperingen naar binnen giet, dronken worden (iets wat je niet 'overkomt'), met die gast neuken (of door hem geneukt worden, net wat je wil) en dan de dag erna zeggen (of vinden) dat je 'het eigenlijk niet wilde', dat je 'niet expliciet ja hebt gezegd en dus nee bedoelde', is gewoon belachelijk.
Dan moet je dus maar duidelijk zijn i.p.v. achteraf te klagen dat iemand 'tegen jouw wil in' seks met jou heeft gehad.
The fuck interesseert mij die veroordeling nou?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook geheel niet als verkrachting gezien. Kan een vrouw wel roepen, maar het maakt 0,0 kans op een veroordeling, eerder kans op een straf voor een valse beschuldiging.
Dat vrouwen duidelijk moeten zijn lijkt me een nogal open deur, de nee moet gewoon vallen. Behalve dan als er geweld/dreiging in het spel is waardoor iemand geen nee durft te zeggen.
Maar na die nee is het gewoon verkrachting, ook als het slachtoffer verder niet tegenstribbelt.
En als je als man opkomt voor vrouwenrechten ben je een watje, zit je onder de duim en ben je een white knight.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:35 schreef De_Guidance het volgende:
Ik was een beetje aan het chargeren en dollen (zwarte piet en blanke huidskleur noemen) maar man man man, wat laten sommige mensen duidelijk zien dat ik verder gewoon gelijk heb.
Niet waar, verkrachting is nauwelijks te bewijzen en die domme sletjes hebben zo al veel levens verwoest door zomaar mensen te beschuldigen. Beter eisen ze dat die meisjes met bewijs komen voordat ze aangifte doenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:35 schreef De_Guidance het volgende:
Ik was een beetje aan het chargeren en dollen (zwarte piet en blanke huidskleur noemen) maar man man man, wat laten sommige mensen duidelijk zien dat ik verder gewoon gelijk heb.
Hoe kom je op het idee dat dit niet zo is?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Niet waar, verkrachting is nauwelijks te bewijzen en die domme sletjes hebben zo al veel levens verwoest door zomaar mensen te beschuldigen. Beter eisen ze dat die meisjes met bewijs komen voordat ze aangifte doen
En wat is voldoende bewijs, jezelf filmen terwijl je verkracht wordt?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Niet waar, verkrachting is nauwelijks te bewijzen en die domme sletjes hebben zo al veel levens verwoest door zomaar mensen te beschuldigen. Beter eisen ze dat die meisjes met bewijs komen voordat ze aangifte doen
2-3% BEWEZEN dat ze valse aangifte gedaan hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kom je op het idee dat dit niet zo is?
Als echt elk serieus groot onderzoek uitkomt op 2 a 3% valse aangifte's dan weet je dat wat je zegt baarlijke onzin is. Er is echt geen andere misdaad waarbij het slachtoffer zo door de mangel gehaald wordt als bij verkrachting.
Hier in nederland is er altijd eerst een zeer ruim gesprek voordat er aangifte aangenomen wordt, waarbij het vrij normaal is te wijzen op de gevolgen van een valse aangifte.
Die zoveel levens verpest is gewoon niet waar, het is een hele nare mythe die heel erg veel echte slachtoffers ontzettend dwars zit.
Je hebt je werkgebied verlegd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:35 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is je punt? Dat een heel klein gedeelte van de aangiftes nep is? Dat ontkent toch niemand.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
2-3% BEWEZEN dat ze valse aangifte gedaan hebben.
Leuke gifjes. Ik kan er ook een maken naar mijn mening.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat is voldoende bewijs, jezelf filmen terwijl je verkracht wordt?
En als je de juiste vragen stelt geven ze het nog gewoon toe ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je je ook maar afvragen hoe betrouwbaar die uitspraken zijn, de ondervraagden zijn meestal niet de meest stabiele mensen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat is voldoende bewijs, jezelf filmen terwijl je verkracht wordt?
En als je de juiste vragen stelt geven ze het nog gewoon toe ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, niet keihard bewezen, daar zitten ook de hoogstwaarschijnlijken tussen...quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
2-3% BEWEZEN dat ze valse aangifte gedaan hebben.
Klik dan op de link zodat je bronnen ziet, of is dat teveel moeite voor je?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Leuke gifjes. Ik kan er ook een maken naar mijn mening.
Een (te) groot gedeelte wel. En veel mensen denken 'o ik heb na afloop toch wel spijt gehad van de seks dus ik roep maar dat ik verkracht ben' een legitieme actie is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat een heel klein gedeelte van de aangiftes nep is? Dat ontkent toch niemand.
Alleen hier wordt gepraat alsof de meerderheid nep is, en dat is dus overduidelijk niet zo!
Welke link.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klik dan op de link zodat je bronnen ziet, of is dat teveel moeite voor je?
Ye, en valse aangiftes zijn geen valse aangiftes als een gesprekje met de politie ze al weerhoudt van het doen van aangifte. Dat daar een heel gesprek met haar omgeving over dat ze verkracht is aan vooraf is gegaan, doet natuurlijk niet ter zakequote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, niet keihard bewezen, daar zitten ook de hoogstwaarschijnlijken tussen...
Dit is echt een rape-mythe, een hele nare hardnekkige, maar blijft in geen enkel onderzoek overeind staan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een (te) groot gedeelte wel. En veel mensen denken 'o ik heb na afloop toch wel spijt gehad van de seks dus ik roep maar dat ik verkracht ben' een legitieme actie is.
Grappig dat je je focust op die kleine 2-3% ( waarvan ik niet zeg dat het niet erg is, het is verschrikkelijk) en dat je zo dus 97-98% van wat bewezen is totaal aan je voorbij gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een (te) groot gedeelte wel. En veel mensen denken 'o ik heb na afloop toch wel spijt gehad van de seks dus ik roep maar dat ik verkracht ben' een legitieme actie is.
Nee. Maar wanneer je het roept is wel gelijk het leven van de ander verneukt. Zeggen dat iemand een verkrachter is heeft meer consequenties dan alleen wettelijke.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is echt een rape-mythe, een hele nare hardnekkige, maar blijft in geen enkel onderzoek overeind staan.
En nogmaals, de weg naar een veroordeling is ontzettend zwaar, er is geen misdaad waarbij het slachtoffer zo zwaar aan de tand gevoeld wordt.
Voordat er aangifte aangenomen wordt al aan de tand gevoeld, evt met aardig wat druk als ze alleen vermoeden dat het misschien niet helemaal klopt. Dan als de aangifte wel aangenomen wordt begint de lijdensweg pas echt, het slachtoffer wordt binnestebuiten gekeerd, keer op keer en dat voor de hele kleine kans dat de dader echt berecht wordt.
Sorry, ik dacht zuiver dat ik die er bij geplaatst had, heb ik nu gedaan.quote:
Dus je hebt liever 99 (mogelijke) verkrachters en 1 die sowieso onschuldig is opgepakt? Waar stopt het?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Grappig dat je je focust op die kleine 2-3% ( waarvan ik niet zeg dat het niet erg is, het is verschrikkelijk) en dat je zo dus 97-98% van wat bewezen is totaal aan je voorbij gaat.
Wat voor mij dus aangeeft dat je het erger vind voor die 2-3% die vals beschuldigd wordt dan de 97-98% die daadwerkelijk verkracht wordt.
Ook dat komt helemaal niet zo veel voor, dat valt binnen die 2 a 3 %quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ye, en valse aangiftes zijn geen valse aangiftes als een gesprekje met de politie ze al weerhoudt van het doen van aangifte. Dat daar een heel gesprek met haar omgeving over dat ze verkracht is aan vooraf is gegaan, doet natuurlijk niet ter zake
Zie geen link maar wat voor mongool antwoord nou "Jahaaa verkrachten niet maar met fysieke kracht een vrouw forceren mij te neuken doe ik heus wel"? Als je dat echt geloofd ben je echt te dom om te poepen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klik dan op de link zodat je bronnen ziet, of is dat teveel moeite voor je?
Ja, mensen die geen aangifte doen worden vast opgenomen in die 2-3%quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook dat komt helemaal niet zo veel voor, dat valt binnen die 2 a 3 %
Oh ja? Ik heb het nog nooit opgemerkt... Wat ik wel heb opgemerkt is dat er zelfs aan vrouwen wordt getwijfeld die door de politie wel geloofd worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Nee. Maar wanneer je het roept is wel gelijk het leven van de ander verneukt. Zeggen dat iemand een verkrachter is heeft meer consequenties dan alleen wettelijke.
Nee, die niet, alhoewel ook de cijfers van hulpinstantie's hierbij zitten, dus van degene die zogenaamd trauma hebben en daarmee naar hulp gaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, mensen die geen aangifte doen worden vast opgenomen in die 2-3%
Of kom je nu weer met allerlei preventiemaatregelen van over de hele wereld die in die percentages zijn opgenomen?
Ik heb liever dat er geen verkrachtingen en geen valse beschuldigingen meer plaats vind.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus je hebt liever 99 (mogelijke) verkrachters en 1 die sowieso onschuldig is opgepakt? Waar stopt het?
Naja, als er zo'n groot verschil zit tussen het feitelijke aantal valse aangiftes en de perceptie daarvan, dan kan je je afvragen waar dat verschil vandaan komt. En dat zit 'm dus waarschijnlijk in buitengerechtelijke 'veroordelingen' door de gemeenschap en/of uitlatingen van 'slachtoffers'.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, die niet, alhoewel ook de cijfers van hulpinstantie's hierbij zitten, dus van degene die zogenaamd trauma hebben en daarmee naar hulp gaan.
Niets wijst erop dat valse beschuldigingen zowat gemeengoed zijn zoals jij en anderen het voordoen, alles wijst erop dat dat amper voorkomt.
http://www.telegraph.co.u(...)-warns-minister.htmlquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja? Ik heb het nog nooit opgemerkt...
Hoezo wordt het als vrouwenprobleem gezien? Hebben enkel vrouwen last van verkrachtingen? Lekkere insinuaties verder.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb liever dat er geen verkrachtingen en geen valse beschuldigingen meer plaats vind.
Maar aangezien mannen het nog steeds als een vrouwenprobleem zien en zich niet druk maken over dit onderwerp tot dat er een man in de problemen komt (Zoals jij nu met valse beschuldiging) dan gaan mannen zich er ineens wel mee bemoeien en vaak ten negatieve naar vrouwen toe.
Want wat boeit het dat duizenden vrouwen op een dag verkracht worden, zolang er maar geen man gekwetst wordt met valse beschuldiging.
Ik daarentegen, en dan wordt ik een feminist genoemd, vind beide even erg en beide moet gewoon gestopt worden, de verkrachtingen en de valse beschuldigingen, maar dat gaat lastig als 50% van de bevolking het niet zijn probleem vind.
Mannen hoor je er niet over als ze ongewild een pener in hun sterretje krijgenquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoezo wordt het als vrouwenprobleem gezien? Hebben enkel vrouwen last van verkrachtingen? Lekkere insinuaties verder.
Dat zit voor een heel groot deel in de mentaliteit, dat een vrouw een leugenachtig wezen is, dat vrouwen onbetrouwbaar zijn door hun emotie's, dat vrouwen kuis horen te zijn en geen gekke dingen mogen doen. Het is iets wat voorkomt uit het abrahamistisch denken, vandaar ook dat het in amerika zo'n enorm probleem is en hier een stuk minder.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, als er zo'n groot verschil zit tussen het feitelijke aantal valse aangiftes en de perceptie daarvan, dan kan je je afvragen waar dat verschil vandaan komt. En dat zit 'm dus waarschijnlijk in buitengerechtelijke 'veroordelingen' door de gemeenschap en/of uitlatingen van 'slachtoffers'.
Vrouwen horen kuis te zijn en geen gekke dingen te doen. Daarom ben jij niet verkracht, maar ben je uit vrije wil op die piemel geklommen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zit voor een heel groot deel in de mentaliteit, dat een vrouw een leugenachtig wezen is, dat vrouwen onbetrouwbaar zijn door hun emotie's, dat vrouwen kuis horen te zijn en geen gekke dingen mogen doen. Het is iets wat voorkomt uit het abrahamistisch denken, vandaar ook dat het in amerika zo'n enorm probleem is en hier een stuk minder.
Zelfs als een man verkracht wordt wordt het niet serieus genomen door vele andere mannen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoezo wordt het als vrouwenprobleem gezien? Hebben enkel vrouwen last van verkrachtingen? Lekkere insinuaties verder.
Dat gaat over kindermisbruik(tieners/kinderen), daar wordt idd wat hysterischer op gereageerd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-warns-minister.html
Misschien je ogen openen.
Ja, het is middeleeuws, maar wel waar(zoals gezegd hier een heel stuk minder, maar bv in amerika is dit een erg groot probleem).quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vrouwen horen kuis te zijn en geen gekke dingen te doen. Daarom ben jij niet verkracht, maar ben je uit vrije wil op die piemel geklommen.
Wat
Want als hij een lerares had "verkracht" dan was het koek en ei geweest en had hij gezellig door kunnen levenquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gaat over kindermisbruik(tieners/kinderen), daar wordt idd wat hysterischer op gereageerd.
Maar ik zou vooral het onderzoek graag eens zien, want artikeltjes hebben nogal de neiging zaken wat te overdrijven hier en daar.
Dan is de kans dat de vrouw in kwestie geloofd wordt vele malen kleiner. Nu had ik het daar ook in eerste instantie over mensen die wel bij de politie zijn geweest, maar weggestuurd zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:03 schreef DogCat het volgende:
[..]
Want als hij een lerares had "verkracht" dan was het koek en ei geweest en had hij gezellig door kunnen leven.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:23 schreef Koelkastdier het volgende:
TS is een nice guy en vraagt zich af waarom vrouwen alleen klootzakken neuken.
Ach, huiselijk geweld wordt ook gezien als een vrouwenprobleem, terwijl zo ongeveer de helft van de daders vrouw is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zelfs als een man verkracht wordt wordt het niet serieus genomen door vele andere mannen.
Pas rond 1990 is het volgens de wet mogelijk om een man te verkrachten, hoe bizar is dat?
En weet je wie die wet voor elkaar heeft gekregen? Een vrouwenbeweging nota bene! (women's liberation movement )
En ja, nu wordt verkrachting vooral gezien als een vrouwenprobleem, dat is geen aanname dat is een feit, terwijl het een mensenprobleem zou moeten zijn.
Wat bedoel je eigenlijk met weggestuurd? Mogen vrouwen gewoon massaal aanklachten indienen en is het ergste risico wat ze lopen om weggestuurd te worden?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan is de kans dat de vrouw in kwestie geloofd wordt vele malen kleiner. Nu had ik het daar ook in eerste instantie over mensen die wel bij de politie zijn geweest, maar weggestuurd zijn.
En dat is ook bizar en absoluut niet goed te praten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ach, huiselijk geweld wordt ook gezien als een vrouwenprobleem, terwijl zo ongeveer de helft van de daders vrouw is.
Mja, hoeveel procent van de (zware) misdrijven wordt opgelost?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef snakelady het volgende:
Overigens ook wel handig om te weten.
'' Volgens de meest recente veiligheidsmonitor wordt maar liefst 90 procent van de seksuele delicten niet aangegeven. “De politiestatistieken hebben dus enkel betrekking op personen die de moed hadden om aangifte te doen en geven bijgevolg een vertekend beeld”, zegt Amnesty.''
En om aan te tonen dat aangifte echt niet altijd resulteert in veroordeling.
''Eén van de problemen is dat verkrachtingen slechts zelden leiden tot veroordelingen. Uit onderzoek van The London Metropolitan University (2009) blijkt dat op de 100 Belgische dossiers die werden onderzocht er slechts 4 resulteerden in een effectieve veroordeling.''
http://www.dewereldmorgen(...)ouwen-ooit-verkracht
Zal ook veel te weinig zijn, maar dat maakt het niet zo dat dit verwaarloosd moet worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, hoeveel procent van de (zware) misdrijven wordt opgelost?
Nee, als je aangifte hebt gedaan dan draag je ook de gevolgen ervan als dat een valse beschuldiging was. Maar er is een voortraject waarin de slachtoffers aan de tand gevoeld worden, maar ook de kans op een veroordeling wordt bekeken. Erg veel (echte) slachtoffers worden met klem geadviseerd om geen aangifte te doen omdat de weg zo zwaar is en de kans op een veroordeling bar klein is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef DogCat het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk met weggestuurd? Mogen vrouwen gewoon massaal aanklachten indienen en is het ergste risico wat ze lopen om weggestuurd te worden?
Verder ben ik ervan overtuigd dat de geruchten ervoor zorgen dat de algemene opinie naar de verdachte toe allang geschaad zijn voordat er ook maar iemand bij de politie terecht komt.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
hugecooll is door 'n stelletje vrouwen verkracht en in elkaar geslagen.
Ow en daar hebben we Vice als bronquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij zal zich wel als wen slet gekleed hebben. Net als die op chick. Als je er zo bijlooptquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
En nog een blog erbijquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bronnen voor je
http://yesmeansyesblog.wo(...)llegations-are-rare/
http://www.theguardian.co(...)mestic-violence-rare
Ik wil het er niet over hebbenquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
Hoe weet je dat het echte slachtoffers zijn als er geen onderzoek of aangifte gedaan is?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, als je aangifte hebt gedaan dan draag je ook de gevolgen ervan als dat een valse beschuldiging was. Maar er is een voortraject waarin de slachtoffers aan de tand gevoeld worden, maar ook de kans op een veroordeling wordt bekeken. Erg veel (echte) slachtoffers worden met klem geadviseerd om geen aangifte te doen omdat de weg zo zwaar is en de kans op een veroordeling bar klein is.
Hebben ze twijfels aan de echtheid dan wordt er gedreigd met de gevolgen van een valse aangifte.
Ja, die nemen de vijftig procent onterecht veroordeelden niet mee natuurlijk. Enkel diegenen die niet vervolgd werden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 90% niet aangegeven verkrachtingen en de 4% van de aangegeven verkrachtingen die daadwerkelijk vervolgd worden ook niet...quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, die nemen de vijftig procent onterecht veroordeelden niet mee natuurlijk. Enkel diegenen die niet vervolgd werden.
Omdat ze wel bij de politie zijn geweest en het verhaal kloppend is. Helemaal zeker weten doe je het dan niet, maar ik denk dat de politie zelf wel een aardige inschatting kan maken, wat ze dan ook doen. Dit zijn niet mijn woorden, is niet mijn mening, maar wat politie zelf zegt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef DogCat het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het echte slachtoffers zijn als er geen onderzoek of aangifte gedaan is?
Het is ook enorm moeilijk om verkrachting te bewijzen, alleen als er echt fysiek geweld is aangebracht en er vloeistof in het lichaam te vinden is kan je het echt bewijzen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef hugecooll het volgende:
Maar goed. In principe is het dus zo dat het OM het voor zo'n 97-98% juist inschat. Dat betekent natuurlijk niet dat 97-98% van de vermeende verkrachtingen echt verkrachtingen waren. Even los van 'mensen die toch echt verkracht waren maar geen aangifte gedaan hebben' en 'mensen die dachten verkracht te zijn, maar bij wie later bleek dat daar geen sprake van was. Daarmee diskwalificeer je namelijk de rechter; de persoon die 'bepaalt' of iemand is verkracht. Je kan niet zomaar zeggen van "jJaaa is wel echt gebeurd hoor, maar zwaar traject, weet je. Gooi toch maar op de stapel van eckte verkrachtingen"
Verder meen ik me nog een artikel te herinneren uit een eerder topic waarin ik dr. mr. erodome tegenkwam, waarbij het ging over een Britse rechter die haar beklag deed dat 50% (of meer) van de verkrachtingszaken die voor de rechter kwamen, niet bewezen konden worden.
Ik krijg dus behoorlijk het idee dat er met de cijfertjes gesjoemeld wordt om tot een bepaald resultaat te komen.
Kwalijke zaak welquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:45 schreef snakelady het volgende:
Veel van de verkrachters geven het wel toe onder druk van politie.
Kan je je ook nog de citaten en links herinneren waaruit bleek dat die 40% van die rechter(want daar ging het om, niet om 50% of meer) geen enkele steek hielden?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef hugecooll het volgende:
Maar goed. In principe is het dus zo dat het OM het voor zo'n 97-98% juist inschat. Dat betekent natuurlijk niet dat 97-98% van de vermeende verkrachtingen echt verkrachtingen waren. Even los van 'mensen die toch echt verkracht waren maar geen aangifte gedaan hebben' en 'mensen die dachten verkracht te zijn, maar bij wie later bleek dat daar geen sprake van was. Daarmee diskwalificeer je namelijk de rechter; de persoon die 'bepaalt' of iemand is verkracht. Je kan niet zomaar zeggen van "jJaaa is wel echt gebeurd hoor, maar zwaar traject, weet je. Gooi toch maar op de stapel van eckte verkrachtingen"
Verder meen ik me nog een artikel te herinneren uit een eerder topic waarin ik dr. mr. erodome tegenkwam, waarbij het ging over een Britse rechter die haar beklag deed dat 50% (of meer) van de verkrachtingszaken die voor de rechter kwamen, niet bewezen konden worden.
Ik krijg dus behoorlijk het idee dat er met de cijfertjes gesjoemeld wordt om tot een bepaald resultaat te komen.
Sta je nu de boel in de zeik te nemen? Heb ik daar, naast een fucking uitspraak van een rechter (die ze echt niet zomaar doet), nog andere bronnen voor nodig? Het enige wat ze hoeft te doen is turvenquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan je je ook nog de citaten en links herinneren waaruit bleek dat die 40% van die rechter(want daar ging het om, niet om 50% of meer) geen enkele steek hielden?
Enorme onderzoeken die gaan over duizenden politie-rapporten en rechtbankverslagen zijn geen goede bronnen, de persoonlijke mening van 1 enkele rechter die wel meer beweerde in dat artikel waar je haren overeind van gaan staan wel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Sta je nu de boel in de zeik te nemen? Heb ik daar, naast een fucking uitspraak van een rechter (die ze echt niet zomaar doet), nog andere bronnen voor nodig? Het enige wat ze hoeft te doen is turven
Waarom heb jij eigenlijk een vrouw als avatar. Volgens mij heb je een hekel aan ze.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Sta je nu de boel in de zeik te nemen? Heb ik daar, naast een fucking uitspraak van een rechter (die ze echt niet zomaar doet), nog andere bronnen voor nodig? Het enige wat ze hoeft te doen is turven
Dus voor de goede orde:quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Enorme onderzoeken die gaan over duizenden politie-rapporten en rechtbankverslagen zijn geen goede bronnen, de persoonlijke mening van 1 enkele rechter die wel meer beweerde in dat artikel waar je haren overeind van gaan staan wel?
Onvoldoende bewijs voor een veroordeling is een heeeeeeeeeeeel erg ander verhaal dan vals.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus voor de goede orde:
Een zaak komt voor de rechter, de rechter zegt dat er onvoldoende bewijs is om iemand te veroordelen. Dit gebeurt dan in 40 procent van alle gevallen. Zij zegt dan dat er in 40% van de gevallen onvoldoende kan worden bewezen dat de verdachte iemand heeft verkracht. De rechtsprekende macht heeft dat dus bepaald.
Vervolgens pak jij er allerlei politierapporten bij die geen enkele legitimiteit hebben, en kom je, net als zij, tot de conclusie dat het 2 tot 3% is.
Vertel mij nou eens waarom jij 'duizenden politierapporten' overtuigender vindt dan een rechter.
Je bent je ervan bewust dat rechters kennisnemen van politierapporten middels het OM?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
Vertel mij nou eens waarom jij 'duizenden politierapporten' overtuigender vindt dan een rechter.
Uh,serieus?
Hey, niet veroordeeld is niet veroordeeld. 'Waarschijnlijk niet gebeurd' ligt dichter tegen 'niet' dan 'wel'quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Onvoldoende bewijs voor een veroordeling is een heeeeeeeeeeeel erg ander verhaal dan vals.
Niet veroordeeld is een heel ander verhaal dan waarschijnlijk niet gebeurd. Maar daarvoor moet je die politierapporten kennenquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hey, niet veroordeeld is niet veroordeeld. 'Waarschijnlijk niet gebeurd' ligt dichter tegen 'niet' dan 'wel'
Ja, toen ik het had gepost zat ik al vanquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet veroordeeld is een heel ander verhaal dan waarschijnlijk niet gebeurd.
Het ene geval waar die topic over ging en waarnaar die rechter haar mening spuide ging idd over iemand die het niet meer wist, dat die zaak twijfel-achtig is en nooit tot een veroordeling zou mogen komen is een open deur intrappen. Het was de dame in kwestie trouwens meer dan afgeraden deze aangifte door te zetten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, toen ik het had gepost zat ik al van
Niet veroordeeld impliceert in ieder geval dat het niet onwaarschijnlijk is dat een ander scenario zich heeft afgespeeld. Wat het ook impliceert is dat de vrouwen in kwestie waarschijnlijk weinig weerstand hebben geboden. Niet dat dat per se hoeft, maar ik meen me ook te herinneren dat dat mede door hun eigen overmatige alcoholconsumptie kwam.
Vergeten of je wel of niet met hem wilde neuken etc.
Dat maakt het onwaarschijnlijker dan wanneer er lichamelijk letsel is, dat bedoel ik. Wanneer er dus bewijzen zijn van verzet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ene geval waar die topic over ging en waarnaar die rechter haar mening spuide ging idd over iemand die het niet meer wist, dat die zaak twijfel-achtig is en nooit tot een veroordeling zou mogen komen is een open deur intrappen. Het was de dame in kwestie trouwens meer dan afgeraden deze aangifte door te zetten.
En (te) weinig weerstand geven maakt het onwaarschijnlijk dat er verkracht is? Zeg je dat nu echt serieus?
Nee, dat maakt het niet onwaarschijnlijker, wel lastiger om tot een veroordeling te komen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat maakt het onwaarschijnlijker dan wanneer er lichamelijk letsel is, dat bedoel ik. Wanneer er dus bewijzen zijn van verzet.
Nee, ik bekijk het vanuit een objectief oordelend oogpunt. Als jij geen lichamelijk letsel hebt, dan acht ik het, als ik moet bepalen of jij wel of niet bent verkracht, onwaarschijnlijker dan wanneer dat wel zo is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het niet onwaarschijnlijker, wel lastiger om tot een veroordeling te komen.
Dat is een nuance die je in moet zien om verder te kunnen discusieren hierover.
Gebeurd vaak genoeg, als man kan je dan weinig doen. Maar oordelen over mensen die je niet kent is nogal nutteloos, een normaal persoon verzint zoiets niet zomaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef vera166 het volgende:
Terechte klacht![]()
Lijkt me erg pijnlijk als mensen je niet geloven en roepen dat je het verzonnen hebt.
Vrouwen die het wel verzinnen: ......
Ja, kutstreken. Echt. Die vrouwen verdienen een flinke straf.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Gebeurd vaak genoeg, als man kan je dan weinig doen. Maar oordelen over mensen die je niet kent is nogal nutteloos, een normaal persoon verzint zoiets niet zomaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |