Het al dan niet gezien zijn: wat heeft dat met een gids te maken? Help me eens daarmee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Allereerst er moet niks.
Ten tweede is het geen nieuwe gedachte dat er mogelijk wel een gids mee was dus wordt ie niet nu opeens uit de hoge hoed getoverd.
Als, en ik zeg als, er niemand naar voren komt die K en L ze met zekerheid heeft gezien vanaf het hostel naar de mirador dan is het geen rare gedachte dat ze dus wel met een gids waren.
Dit heeft niets met tunnelvisie te maken maar met een mogelijkheid.
En die mogelijkheid moet hier niet uitgesloten worden
Als je in de buurt was wel.....quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:33 schreef schuschuho het volgende:
[..]
F is in mijn ogen een goedzak! Zijn zoon kunnen we niet over oordelen. Ook wij hebben een rode auto...zijn we nu ook verdacht?
Nee, ik heb een alibi. Ik was op mijn werk en de auto stond voor de deur. (gezien door de buren)quote:
Volgens mij is dat ook op andere aspecten gebaseerd. Maar dat wordt keer op keer herhaald, maar wordt er dan niet bij gezegd. Icm het belgedrag bijvoorbeeld. En ik wil ook wel wat meer weten over dat fosfor op een bot. Al met al kun je dan als je denkt aan o.a. doorlopen na de mirador denken nou, een misdrijf is zo onwaarschijnlijk nog niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:32 schreef Gorraay het volgende:
Wij hebben de route van het Pianistapad en de geografie van het gebied tot diep in het oerwoud nu goed in ons hoofd, maar voor de meiden gold dat niet. Mijn stelling is dat je je op 1 april niet goed kon voorbereiden op het internet, omdat er geen enkele duidelijke en uitgebreide beschrijving van het pad online stond, en geen enkele bruikbare kaart. Een routebeschrijving zoals je die in de ANWB-wandelgidsen vindt ontbreekt domweg.
Vader Kremers (wie verder niets kwalijk te nemen valt) heeft de discussie in eigen kring sterkt beperkt door twee vooringenomen ideeën te ventileren waarvan helemaal niet vaststaat dat ze juist zijn: 1) ze zouden nooit van het pad af gaan, 2) ze liepen door na de Mirador omdat het nog vroeg en mooi weer was. Die twee aannames vind je ook hier bij velen terug, en om ze staande te kunnen houden worden zelfs misdaadscenario's geïntroduceerd. Maar er is geen enkele reden om 1) en 2) tot onaantastbare feiten te maken.
Als dit niet jouw auto is in de Rio Culebra, heb je niets te vrezen:quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:33 schreef schuschuho het volgende:
F is in mijn ogen een goedzak! Zijn zoon kunnen we niet over oordelen. Ook wij hebben een rode auto...zijn we nu ook verdacht?
Ja sorry, maar van de bedroevende manier waarop in dit forum gediscussieerd wordt,quote:Op maandag 29 september 2014 23:08 schreef Lavenderr het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Waarom die term gebruiken. Nergens voor nodig
Eerst al beweren dat het niveau op ws hoger is dan hier en nu dit. Dat is best denigrerend.
Nu dwing je me dus om man en paard te noemen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef agter het volgende:
[..]
Het al dan niet gezien zijn: wat heeft dat met een gids te maken? Help me eens daarmee.
Me2quote:Ik ga me niet elke dag door 10
pagina's geruzie heenworstelen om daar misschien nog nuttige informatie uit te halen
(die er eerlijk is eerlijk soms wel is, maar ondergesneeuwd raakt door het
gekakel van de ruziemakers).
daar hoef je natuurlijk niet in mee te gaan, in dat afdwingenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nu dwing je me dus om man en paard te noemen.
Ja, ik acht het mogelijk dat F idd hun gids voor die dag was of hen een lift heeft gegeven naar het begin van de Pianista.
Of dat zoonlief H (with friends?) die dag de meiden meenam voor de hike (hij is wel vaker gids)
Nogmaals dit is een mogelijkheid.
Maar net als dat er rekening moet worden gehouden dat bepaalde getuigenissen misschien wel kloppen op die dag en ze dus niet met een gids waren moet deze deur ook open blijven en niet bij voorbaat gesloten worden.
Kom eens even van je voetstuk af waarop je jezelf plaatst, dat praat wat makkelijker. Als je maar vaak genoeg jungle zegt, geloof je het zelf. Maar menigeen, waaronder Poekje, Ouder1 en ik, hebben aan de hand van voorbeelden uitgelegd dat het Pianista pad, ook naar beneden, het best te omschrijven is, als "één duidelijk pad, door tropisch bos en langs omheinde weilanden".quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:42 schreef danyoromijn het volgende:
Het valt mij erg op dat de types die van het misdrijf-scenario overtuigd zijn en niet inzien
dat andere scenario's niet uit te sluiten zijn, volgens mij geen ervaren reizigers zijn en
zeker nog nooit in een oerwoud/regenwoud/jungle zijn geweest, anders hadden ze beseft
hoe makkelijk het is (ook overdag) om te verdwalen in een jungle. Ikzelf heb 1x een hike
gedaan in een jungle in Thailand (....)
Je moet er juist geen black box van maken. Het is juist makkelijker dan de Veluwe, of heides in Zuid-Limburg. Daar heb je iedere 50 meter een viersprong, zelfs achtsprong... in Panama kun je vooruit en achteruit op het pad. En je kunt een rivier oversteken. Meer smaken zijn er niet.quote:Als iedereen die dus helemaal geen reiservaring en/of ervaring met hiken in een jungle
heeft, nu eens een beetje minder eigenwijs zou zijn en denken alles te weten over die
jungle, terwijl ze nog nooit verder zijn geweest dan de Costa del Lol, dan komen we
misschien nog eens ergens op dit forum
Maar wat heeft dat dan met 'gezien worden' te maken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nu dwing je me dus om man en paard te noemen.
Ja, ik acht het mogelijk dat F idd hun gids voor die dag was of hen een lift heeft gegeven naar het begin van de Pianista.
Of dat zoonlief H (with friends?) die dag de meiden meenam voor de hike (hij is wel vaker gids)
Nogmaals dit is een mogelijkheid.
Maar net als dat er rekening moet worden gehouden dat bepaalde getuigenissen misschien wel kloppen op die dag en ze dus niet met een gids waren moet deze deur ook open blijven en niet bij voorbaat gesloten worden.
dat staat daarin?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:42 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Door steeds in dezelfde cirkels te blijven rondpraten, gaan jullie dit hier echt niet oplossen,
verder discussiëren op deze manier heeft echt geen nut, zonder dat we meer informatie krijgen.
Pas als we meer weten over de doodsoorzaak (naar aanleiding van het NFI-rapport) en over
de exacte vindplaats van alles en exacte plaatsen en tijden van de laatste foto's en GPS-
informatie van de smartphones, dan kunnen we misschien eindelijk vaststellen wat er
gebeurt is.
Ik moet ook steeds denken aan die getuigenverklaring die zegt ze moe en hongerig terug aan de Boquete zijde gezien te hebben. Wie weet zijn ze wel terug gelopen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
daar hoef je natuurlijk niet in mee te gaan, in dat afdwingen
Maar inderdaad, dingen uitsluiten omdat het niet waarschijnlijk is of omdat er geen aanwijzing voor is, is mij ook te voorbarig.
Wat, ik dacht grijzemassa, al eens zei, het meest logische was geweest dat ze gewoon weer terug waren gekomen en dat is dus niet gebeurd.
zijn initialen zijn R.E.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Is dat die met dezelfde achternaam als de uploader van de opmerkelijke video met zwaaiende machete en provocerende zang?
vanaf het begin heb ik gezegd dat ik denk dat die getuige redelijk zal kloppen, die man zegt ze 2 x gezien te hebben op die middag.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:53 schreef agter het volgende:
[..]
Ik moet ook steeds denken aan die getuigenverklaring die zegt ze moe en hongerig terug aan de Boquete zijde gezien te hebben. Wie weet zijn ze wel terug gelopen?
Ik begrijp je hier even niet: het laatste stuk van de Mirador tot Boquete is zonder gids nog welquote:Op maandag 29 september 2014 23:07 schreef Lutalo het volgende:
Ze heeft het wel over een trail van 3 dagen en niet zozeer over het - voor haar - laatste stuk van de Mirador tot Boquete.
Ik zal het wat uitgebreider proberen uit te leggen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:51 schreef agter het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan met 'gezien worden' te maken?
Als ze samen op weg waren, is de kans gezien te worden toch even groot als dat je met zijn drieën op weg bent?
Sterker nog: met zijn drieën (of een nog grotere groep, wat jij schrijft) geeft alleen maar meer kans gezien te worden.
Ik sluit in ieder geval uit dat K en L voor deze thug life locals zich anders dan normaal zouden hebben gekleed of geposeerd. Ze hebben er ook niet mee afgesproken.quote:
quote:Je moet er juist geen black box van maken. Het is juist makkelijker dan de Veluwe, of heides in Zuid-Limburg. Daar heb je iedere 50 meter een viersprong, zelfs achtsprong... in Panama kun je vooruit en achteruit op het pad. En je kunt een rivier oversteken. Meer smaken zijn er niet.
nou dit dus. Dat zou ook verklaren waarom ze nog even ACHTER de Mirador wilden kijken, ze hadden door die lift waarschijnlijk bijna nog niets gezien van het Pianista pad (VOOR de Mirador, omdat ze dat mogelijkerwijze niet lopend omhoog zijn gekomen).quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
....of een lift hebben gekregen of wel met een gids mee waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |