Ik heb dergelijke onderdelen al veelvuldig gezien bij stuntshows met auto's en motorfietsen. Ook daar de normaalste zaak van de wereld.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat zei ik niet meneer de advocaat...
Dat hij die actie in 2009 meerdere malen maakte had ervoor moeten zorgen dat hij nooit meer de gelegenheid kreeg dit nogmaals te doen.
Kwestie van; Niet mijn verantwoordelijkheid, dus laat maar gaan, Als ze al van het bestaan van deze show afwisten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:59 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af nu er zoveel mensen opstaan die wisten van de internationale regelgeving, waarom die nooit eerder aan de bel getrokken hebben.
Nou meldt die shows dan maar graag zodat er meer leed bespaard kan blijven. Publiek mag nooit onderdeel van de stunt uitmaken. Tenzij vrijwillig maar dan moet je daar ook echt voor tekenen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb dergelijke onderdelen al veelvuldig gezien bij stuntshows met auto's en motorfietsen. Ook daar de normaalste zaak van de wereld.
Het publiek vindt het blijkbaar prachtig, maar het blijven gemotoriseerde voertuigen. Er kan altijd iets fout gaan, ongeacht wat voor stunt je wil uitvoeren.
Dat zeg ik ook nergens... en of het nu een technisch mankement is of een verkeerde pedaal zal hij nog verantwoordelijk zijn. Denk echter niet dat hij dit gewild heeft en dat hij wel degelijk last heeft van het feit dat hij drie levens heeft beëindigd en talloze mensen heeft verwond.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja maar iemand die dat ding bestuurt is verantwoordelijk.
Als ik door groen rijd kijk ik ook om me heen en als ik dan een fietser door rood zie rijden dan stop ik alsnog.
Hij kan wel zielig doen en om een week rust vragen maar er zijn gewoon kinderen platgereden omdat hij de meneer moest uithangen ondanks dat hij donders goed wist dat zijn rem-actie voor publiek levensgevaarlijk is en daarbij het sowieso een te kleine ruimte was (voor zijn ego).
Als dat gelul over regels en vergunningen. Mensen moet hun verstand gebruiken en anders de consequenties dragen.
Die toeschouwers weten niet beter, sommige misschien en die staan achteraan of achter de truck ipv ervoor. Verstand dient de bestuurder te hebben, en zoals uit 2009 blijkt had hij het destijds niet en reed hij toch in dat ding.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens... en of het nu een technisch mankement is of een verkeerde pedaal zal hij nog verantwoordelijk zijn. Denk echter niet dat hij dit gewild heeft en dat hij wel degelijk last heeft van het feit dat hij drie levens heeft beëindigd en talloze mensen heeft verwond.
Ik ben het met je eens dat hij zelf ook had kunnen zeggen: Eh... dit is niet goed, te gevaarlijk etc etc... maar hey, ook bij hem zal het al tig keer goed zijn gegaan...
Maar dat hadden de toeschouwers ook... als je het over verstand gebruiken hebt? Moet je er dan maar niet heen gaan want stel dat het fout gaat?
En zoals ik zei: het moet altijd eerst fout gaan...
zonder training?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat hij gewoon een fout gemaakt heeft in de besturing. Verkeerde pedaal bijvoorbeeld en vervolgens freezed. Even een kleine blackout door de schrik.
Is mij ook wel eens overkomen in een voertuig van die omvang. Alleen daar stond niemand omheen.
Ik vind het verbazingwekkend hoe er in dit land omgegaan wordt met de regels omtrent zulke zaken. Als je ziet wat er aan regels geldt voor de automobilisten, verbaast mij het dat dit totaal niet het geval is met dit soort materiaal.
Het zelfde gaat ook op voor (land)bouw combinaties waar men zonder enige training de weg mee op mag terwijl we het over combinaties van 40 ton hebben.
Overmoedig, en even het besef kwijt waar je eigenlijk daadwerkelijk mee rond rijd.
Ja en ingehuurd personeel. De shovels, mobiele kranen en andere voertuigen waar iedereen met een veterstrik diploma opgezet wordt als ze maar niet te duur zijn?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:02 schreef butorol het volgende:
[..]
zonder training?
Euh boerenzonen en dochters gaan van kinds af aan mee op de trekker. Die hebben vanaf hun 5e al kennis ervan en op jonge leeftijd leren ze ermee rijden. En zo vaak gebeuren er geen ongelukken met landbouwvoertuigen op de openbarte weg.
Juist relatief wel vaak betrokken bij een ongeval.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:02 schreef butorol het volgende:
[..]
zonder training?
Euh boerenzonen en dochters gaan van kinds af aan mee op de trekker. Die hebben vanaf hun 5e al kennis ervan en op jonge leeftijd leren ze ermee rijden. En zo vaak gebeuren er geen ongelukken met landbouwvoertuigen op de openbarte weg.
Wat een kul, een ambtenaar zou geen vergunning af moeten geven voor iets waarvan hij niet weet wat het is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Eigenlijk moet in zo'n vergunning ook een plaatje van het vehikel en van de situatie: monster, hekken, publiek, sprong. En als er internationale regelgeving is, zou die gemeld moeten worden bij de vergunningaanvraag. Een ambtenaar kan niet alles weten.
Hier in de omgeving zie je dat niet, allemaal boerenvolk die die dingen bestiert.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja en ingehuurd personeel. De shovels, mobiele kranen en andere voertuigen waar iedereen met een veterstrik diploma opgezet wordt als ze maar niet te duur zijn?
Begrijp me niet verkeerd, in veel gevallen zit er capabel volk op een dergelijk voertuig. Maar lang niet altijd. Het bevreemd me vooral dat er geen/nauwelijks duidelijke regelgeving is omtrent dergelijke voertuigen. Terwijl de schade die aangericht kan worden in potentie een stuk hoger is dan bij een auto.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:05 schreef butorol het volgende:
[..]
Hier in de omgeving zie je dat niet, allemaal boerenvolk die die dingen bestiert.
Weet je wat ook vreemd is. Dat de overheid klakkeloos een licht en zwaar motor rijbewijs invoert voor beginnende bestuurders. Dat terwijl vaak ongelukken waarbij motoren zijn betrokken de ander geen voorrang verleend.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:10 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, in veel gevallen zit er capabel volk op een dergelijk voertuig. Maar lang niet altijd. Het bevreemd me vooral dat er geen/nauwelijks duidelijke regelgeving is omtrent dergelijke voertuigen. Terwijl de schade die aangericht kan worden in potentie een stuk hoger is dan bij een auto.
Bij een demonstratie van de brandweer, die ook genoemd wordt, verwacht jij dus ook dat er flinke vuurtjes geblust gaan worden? Nu was er, ondanks dat het aangevraagd was, geen demonstratie van de brandweer, maar ook daar zijn verschillende gradaties in.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat zal dan vermoedelijk ook niet als demonstratie staan aangegeven.
Bij de aanvraag voor Haaksbergen staat duidelijk dat er demonstraties worden gegeven met verschillende voertuigen, waaronder een 1500pk monstertruck.
Ik zou niet weten hoe je een demo met een monstertruck anders moet interpreteren, maar ik verwacht dan dat er in elk geval een aantal auto's worden platgereden.
Hoeveel demo's met monstertrucks heb jij gezien waarbij niet over obstakels/auto's gereden werd?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Een demonstratie met een monstertruck hoeft niet in te houden dat er andere auto's platgereden worden.
Hou toch eens op met de gemeente te verdedigen de hele tijd. Dat hangt me met alle respect de keel uit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:36 schreef Troel het volgende:
Een demonstratie met een monstertruck hoeft niet in te houden dat er andere auto's platgereden worden.
Ik heb nog nooit een demonstratie met een monstertruck gezien, dus ik zou daar in eerste instantie zeker niet aan denken. Ook niet omdat er in de vergunningsaanvraag specifiek een stuntteam genoemd wordt (wat overigens niets met die truck te maken heeft) ALs ik dat zo zie, verwacht ik dus daar een stunt en een rustige demonstratie van die andere zakenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Hoeveel demo's met monstertrucks heb jij gezien waarbij niet over obstakels/auto's gereden werd?
Ik ben de laatste die zal toegeven dat er door de gemeente geen fouten zijn gemaakt, op allerlei fronten. Net zoals bij de organisatie en bij het stuntteam. Maar ik baseer me op de zaken die ik allemaal gehoord heb, de mensen die ik gesproken heb en dergelijke en daaruit trek ik conclusies, naast dat ik nog een heleboel vragen heb. Op dit moment valt er voor mij geen schuldige aan te wijzen. Dat anderen dat wel kunnen, nouja, dat vind ik knap, want ik denk dat veel anderen veel minder kennis van het hele gebeuren hebben dan ik heb (no pun intended, gewoon realiteit).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hou toch eens op met de gemeente te verdedigen de hele tijd. Dat hangt me met alle respect de keel uit.
Die gemeente maakt fout op fout en de burgemeester blundert er keer op keer op los.
Knoop die vent op aan de hoogste boom ipv te verdedigen
Nou vertel eens zou ik zeggen dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:53 schreef Troel het volgende:
want ik denk dat veel anderen veel minder kennis van het hele gebeuren hebben dan ik heb
Maar jij bent wellicht redelijk gekleurd, en ik heb het idee dat men daar het allemaal een beetje met 'de mantel der liefde' probeert te bedekken. Beetje de gemoedelijke plattelandse 'ach, ze bedoelden het niet slecht' mentaliteit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die zal toegeven dat er door de gemeente geen fouten zijn gemaakt, op allerlei fronten. Net zoals bij de organisatie en bij het stuntteam. Maar ik baseer me op de zaken die ik allemaal gehoord heb, de mensen die ik gesproken heb en dergelijke en daaruit trek ik conclusies, naast dat ik nog een heleboel vragen heb. Op dit moment valt er voor mij geen schuldige aan te wijzen. Dat anderen dat wel kunnen, nouja, dat vind ik knap, want ik denk dat veel anderen veel minder kennis van het hele gebeuren hebben dan ik heb (no pun intended, gewoon realiteit).
Een monstertruck is gebouwd om over sloopauto's heen te rijden. Wat jij nu zegt is "Een demonstratie van een kettingzaag hoeft niet te betekenen dat er gezaagd word".quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Maar dat is net zoiets als zeggen dat een journalist zo objectief mogelijk informatie naar buiten brengt maar dat is ook niet altijd zo.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een monstertruck is gebouwd om over sloopauto's heen te rijden. Wat jij nu zegt is "Een demonstratie van een kettingzaag hoeft niet te betekenen dat er gezaagd word".
Agreed!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:58 schreef Geralt het volgende:
Of dat strafrechtelijk ook de schuldigen zijn straks moet nog blijken, maar die hebben allemaal gefaald en hebben allemaal bloed aan hun handen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |