Dan blijft je beton nog lang nat, daar moet gewoon geen water in blijven staan.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, die vriend van me had het ook over een speciekuip ingraven. Maar het is beton, daar kan ik niet zo makkelijk iets in ingravenEn waarom eigenlijk ingraven en een pomp niet gewoon in de betonnen bak zetten?
Dan zou ik eerst eens gaan uitzoeken waarom er vocht in die bak zit. Is de bodem van de bak lager dan de rest van de kruipruimtes?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die betonnen bak is de enige plaats waar water staat, onder de rest van de vloer ligt kurkdroog zand.
Nou vindt ik nogal een verschil. Ik heb 2 kelders, maar geen kruipruimte!quote:Op woensdag 12 november 2014 11:50 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Naja kelder dan.
wat wij als kruipruimte hebben hebben zij standaard kelder
Op de onderste foto kan je de rioleringsbuis zien. Die is nog in prima conditie en ligt er stabiel bij... Hij wordt namelijk door de gemetselde muurtjes op zijn plaats gehouden. Wat gelijk de reden voor die muurtjes verklaart! Weer een stukje van de puzzel op zijn plaats.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:42 schreef hans1985 het volgende:
dompelpomp in kruipruimte hebben duitsers ook veel
maar er loopt daar een rioleringsbuis?
Als dat zo'n oude grespijp is kan dat ook het probleem zijn.
Door verzakkingen willen die wel eens barsten/scheuren waardoor water weg loopt.
Ik weet niet of die bodem lager ligt en ik denk ook niet dat ik dat uit kan zoeken. Ik kan nergens anders in het huis graven zonder een compleet nieuwe laminaatvloer te moeten. Ik weet alleen dat er overal droog zand ligt behalve dus in de gangkast.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:51 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst eens gaan uitzoeken waarom er vocht in die bak zit. Is de bodem van de bak lager dan de rest van de kruipruimtes?
Je weet niet wat de buis verderop doet. Gres buizen staan erom bekend dat ze na verloop van tijd scheurtjes krijgen of barsten. Ook alleen al vanwege het feit dat het huis en de grond zich na verloop van tijd zet of kan verzakken.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op de onderste foto kan je de rioleringsbuis zien. Die is nog in prima conditie en ligt er stabiel bij... Hij wordt namelijk door de gemetselde muurtjes op zijn plaats gehouden. Wat gelijk de reden voor die muurtjes verklaart! Weer een stukje van de puzzel op zijn plaats.
Mja... Toch snap ik de constructie nog niet helemaal. De bovenste rand van de speciekuip wordt ingegraven ter hoogte van de bodem van de kelder toch? Dus als er water door het beton naar boven komt valt het in de speciekuip en gaat de pomp pompen. Maar dan is het beton toch ook al nat?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dan blijft je beton nog lang nat, daar moet gewoon geen water in blijven staan.
En in beton ingraven is niet zo gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk toch?
je moet eerst de oorzaak/herkomst van het vocht weten.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja... Toch snap ik de constructie nog niet helemaal. De bovenste rand van de speciekuip wordt ingegraven ter hoogte van de bodem van de kelder toch? Dus als er water door het beton naar boven komt valt het in de speciekuip en gaat de pomp pompen. Maar dan is het beton toch ook al nat?
Nou ja, ik weet wel dat ik verder nergens stank of vocht heb en dat de rioleringsbuis dus van het lijstje verdachten geschrapt kan worden voor wat betreft het vocht in de kelder.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Je weet niet wat de buis verderop doet. Gres buizen staan erom bekend dat ze na verloop van tijd scheurtjes krijgen of barsten. Ook alleen al vanwege het feit dat het huis en de grond zich na verloop van tijd zet of kan verzakken.
Op de buis zie je een klep, vanaf daar kan een bedrijfje er met een camera in en de hele buis controleren. Laatst ook laten doen, kost je 160 euro.
De buis zelf is op geen enkele plaats nat.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Mensen komen wel vreemdere dingen tegen, laatst nog ergens online het verhaal gelezen van iemand die een verborgen luik had ondekt een een compleet gangenstelsel tegenkwam.
Maar een lekkende gresbuis hoeft geen stank te veroorzaken. Als het scheurtjes zijn waar net water doorheen kan filtert het gres als het ware al een beetje het water en is het niet groot genoeg echt stank door te laten.
Ik zou ook in de hoek van de rotste balk zoeken, daar is het het natste. Toevallig niet het gat in de muur waar die balk "uitgerot" was de boosdoener?
Een dompelpomp gaat pas werken als hij een bepaald niveau heeft, Dat water kun je dus beter in de kuip hebben staan dan in je betonbak. Kan zijn dat je pomp maanden niet aanslaat, maar er wel water in staat! Snap je?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja... Toch snap ik de constructie nog niet helemaal. De bovenste rand van de speciekuip wordt ingegraven ter hoogte van de bodem van de kelder toch? Dus als er water door het beton naar boven komt valt het in de speciekuip en gaat de pomp pompen. Maar dan is het beton toch ook al nat?
kun je buis dan helemaal zien tot aan de voordeur?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De buis zelf is op geen enkele plaats nat.
Ik denk dat het vocht de keldervloer is binnengekomen en dat die vloer niet helemaal recht is waardoor het water linksachter net iets hoger staat. Via de linkermuur is het water opgetrokken en heeft zich zo over de vloerbalken, vloer en rest van de muur naar boven verspreid. Op de foto van het board dat onder het zeil van de gangkastvloer vandaan kwam zag je ook dat de schimmel vooral links zat.
Ah, ik moet de speciekuip natuurlijk wel op het laagste punt ingraven. Juistquote:Op woensdag 12 november 2014 12:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Een dompelpomp gaat pas werken als hij een bepaald niveau heeft, Dat water kun je dus beter in de kuip hebben staan dan in je betonbak. Kan zijn dat je pomp maanden niet aanslaat, maar er wel water in staat! Snap je?
Ok, nog een keer. Het is nergens nat behalve in de kelder. Daar is de buis niet nat, nog geen druppeltje. Waarom denk jij dan dat er is mis is met die buisquote:Op woensdag 12 november 2014 12:20 schreef hans1985 het volgende:
[..]
kun je buis dan helemaal zien tot aan de voordeur?
ohw dus die schimmel bij de voordeur is plotseling weg gegaan alsmede bij de buren?quote:Op woensdag 12 november 2014 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, nog een keer. Het is nergens nat behalve in de kelder. Daar is de buis niet nat, nog geen druppeltje. Waarom denk jij dan dat er is mis is met die buis![]()
Ik kan de buis vanaf de voordeur 9 meter zien. De laatste 4 meter kan ik er niet bij maar daar is geen probleem.
Ja, wel vervelend ja. Maar het had zo ontzettend veel erger kunnen zijn! Toen bleek dat die vloerbalken rot waren was ik in mijn hoofd al een nieuw laminaat voor de woonkamer en keuken aan het uitzoeken omdat ik dacht dat die balken doorliepen. Ik had ook gedoe met mijn buurman kunnen krijgen. Etc, etc.quote:
Dat was mijn gedachte ook. Door de schelpen verdwijnt het vocht niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:04 schreef machtpen het volgende:
Zolang je niet zeker bent wat de oorzaak is nog geen schelpen erin doen. Als er schelpen inliggen kun je het water ook niet wegzuigen en wordt het optrekkend vocht in je muren alleen maar erger. De enige echte oplossing is om de muren te injecteren.
Schimmelwerend klinkt leuk maar werkt totaal niet in de praktijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |