Nice, maar mogen dressuurpaarden daar wel bij aanwezig zijn?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:42 schreef Parzival het volgende:
Yeah. Eind november naar mijn eerste F1. Abu Dhabi weststand vooraan......
En dan de gratis concerten aan het eind van elke dag...
Had je niet liever vorig jaar willen gaan dan? Ik bedoel qua geluid en alles?quote:
Hopelijk maar 1 van die 2 op de grid.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Rossdale het volgende:
Hopelijk vd Garde en Bianchi bij Sauber volgend jaar
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nice, maar mogen dressuurpaarden daar wel bij aanwezig zijn?
Ik had dat wel gewildquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Had je niet liever vorig jaar willen gaan dan? Ik bedoel qua geluid en alles?
Zondequote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:23 schreef Beach het volgende:
De Silvestro's F1 career in jeopardy as Sauber deal hits trouble
Hey WEST, lang niet gezien in de F1 topics man! Of ik zit niet op te letten en dat behoort ook zeker tot de mogelijkhedenquote:
Ik denk dat je niet op zit te letten.Ik kom hier nog wel vrij regelmatig. Hoewel ik vaak ook nog gewoon mee lees.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hey WEST, lang niet gezien in de F1 topics man! Of ik zit niet op te letten en dat behoort ook zeker tot de mogelijkheden
Ik haal die altijd door de war met die met haar oog achterop die laadklep reed. De namen lijken niet op elkaar maar toch op een of andere manier weer wel. In mijn brein dan. Zeker in beschonken toestand kan ik niet zeggen wie wie is, want zelfs nuchter moet ik daar heel erg over nadenken.quote:
Ik denk dat ik even refereer aan bovenstaande post van mijquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:50 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet op zit te letten.Ik kom hier nog wel vrij regelmatig. Hoewel ik vaak ook nog gewoon mee lees.
Blijkbaar niet tegen Caterham maar tegen een leverancier.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.bbc.com/sport/formula1/29453016
Gezeik bij Caterham.
bailiffs= deurwaarders
quote:By order of The Sheriffs Office, authorised High Court Enforcement Officers, we hereby announce the impending sale of goods seized and removed from a Formula One team.
The goods include but are not limited to:
Caterham F1 test car (2013)
Caterham F1 car parts (due for Japan 2014)
Full size 6 DOF motion platform F1 simulator
Caterham F1 steering wheels
F1 wheels with tyres
High quality drilling & machining equipment
Caterham & Lotus F1 memorabilia
Various pit lane equipment including jacks, pumps and starters
TVs, monitors and other goods and equipment
We can confirm the goods have been removed from the Leafield enforcement address and are in secure storage.
The goods are to be sold by public auction to the highest bidder.
Sale by private treaty may be permissible with leave of the court.
The date and location of the sale are yet to be confirmed but early indications are mid-October at a UK location. Interested parties should contact auctions@thesheriffsoffice.com to register their interest.
Alternatively please follow us on Twitter @sheriffsonline where updates will be posted as soon as information is received.
quote:TJ13 was informed this afternoon that Bailiffs and the Police were called to the Leafield site, the home of Caterham F1. The staff were instructed to turn off the servers and leave the premises immediately.
This follows previous visits both last week and this from the Bailiffs, who were seeking on Monday to arrange for the removal of the autoclave. Old Lotus framed shirts were removed from the premises today.
John Iley informed sceptical staff to return as normal tomorrow, when the problems would be ‘ironed out’.
TJ13 reported an emergency meeting of the staff of Caterham was held on Monday, where it was repeated again that the problems the team were facing were due to ‘surprises’ (unpaid bills) left behind by the previous owner Tony Fernandes.
Apparently the Caterham team owe an 8 digit sum to a range of suppliers, mainly Renault and Red Bull for engine and gear box supply.
The 2013 cars were removed from the facility on Monday, though the mainstream media were informed this was to facilitate an F1 demonstration in Jerusalem. One concerned member of staff questioned whether this was in fact true, as show events require the attendance of just one car.
The race team were reportedly fed by other teams during the Singapore GP weekend, though no clear explanation for this has emerged.
Of course, were the Caterham outfit to fold, and a new team lined up to enter Formula One in the future – say offer, 10 pence in the pound for the assets of the company, this would be a most cost effective manner of acquiring the necessary equipment and even Intellectual Property for the 2015 car, to eventually go racing.
The mysterious nature of the new ‘Swiss based Arab’ investors has led those with questioning minds to believe not all was well with the alleged sale of the business by Fernandes before Silverstone.
Caterham Team Principal Manfredi Ravetto asserted at the Singapore GP that the new investors wished to remain anonymous because they had no interest in publicity, just ‘making a profit’. Formula One teams on the brink of collapse and due no monies for next year from FOM – do not fit this profile.
It has been suggested to TJ13 that in fact the formal transfer of the shares in the company which holds the racing license for Caterham F1 was never completed, due to disagreements over whether the debts of the team should be paid up by Fernandes or the new owners.
Should the team be wound up, it is convenient that there is no one publicly to hold to account. Fernandes claims to have sold the business but to whom we do not know.
Meantime, Kolles has been forcing ahead the development of the 2015 car, such that the tub has been designed and is good to go.
Het zou toch makkelijk onthouden moeten zijn, want de beste dame die tegen een laadklep aanreed, Maria de Villota, is inmiddels al enige tijd dood.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik haal die altijd door de war met die met haar oog achterop die laadklep reed. De namen lijken niet op elkaar maar toch op een of andere manier weer wel. In mijn brein dan. Zeker in beschonken toestand kan ik niet zeggen wie wie is, want zelfs nuchter moet ik daar heel erg over nadenken.
Tja, die Arabische investeerders bestaan natuurlijk niet. Dit was gewoon weer wanhopige poging nummer zoveel van Colin Kolles om een Formule 1 team te runnen zonder budget. Hij zal ongetwijfeld niks betaald hebben toen hij het team overnam van Fernandes. Die wilde gewoon af van dit team wat als een molensteen om zijn nek hing.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef sasquatsch het volgende:
Nog meer informatie.
Caterham’s doors closed in Leafield
[..]
Misschien is het ook wel geïnitieerd door Kolles zelf. Team failliet laten gaan en dan voor een prikkie de bezittingen overnemen zonder de schulden en herstarten onder de naam Forza Rossa.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tja, die Arabische investeerders bestaan natuurlijk niet. Dit was gewoon weer wanhopige poging nummer zoveel van Colin Kolles om een Formule 1 team te runnen zonder budget. Hij zal ongetwijfeld niks betaald hebben toen hij het team overnam van Fernandes. Die wilde gewoon af van dit team wat als een molensteen om zijn nek hing.
Hopelijk blijft het bij regenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:35 schreef aloa het volgende:
WKN / Tyfoon bedreiging voor Japan (F1 Suzuka)
We zullen zien, de huidige voorspellingen melden zondagavond/maandag pas.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Kans is groot dat het een waterballet gaat worden.
Volgens gfs begint de neerslag zaterdagavond al. De kern komt dan later..quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zullen zien, de huidige voorspellingen melden zondagavond/maandag pas.
Dat heeft toch geen zin meer man. Trek gewoon de stekker eruit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:24 schreef Beach het volgende:
Ik neem aan dat Caterham gewoon racet in Japan omdat alles wat ze nodig hebben daar al is?
Als monteur en coureur zijnde wil je toch nog één race knallen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen zin meer man. Trek gewoon de stekker eruit.
ja, maar daarna zal het wel over en uit zijn lijkt mequote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:24 schreef Beach het volgende:
Ik neem aan dat Caterham gewoon racet in Japan omdat alles wat ze nodig hebben daar al is?
Ze kunnen de spullen ook nog meenemen naar de volgende races. Updates zitten er dan waarschijnlijk niet meer in.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar daarna zal het wel over en uit zijn lijkt me
Grote kans jaquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel geïnitieerd door Kolles zelf. Team failliet laten gaan en dan voor een prikkie de bezittingen overnemen zonder de schulden en herstarten onder de naam Forza Rossa.
Alweer....quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:35 schreef aloa het volgende:
WKN / Tyfoon bedreiging voor Japan (F1 Suzuka)
Is ook veel goedkoper dan alles van scratch af aan op te bouwen. Je koopt voor niet al te veel geld een team met schulden en betaalt de ontwikkeling voor de auto van 2015 met geld dat je binnenkrijgt van de coureurs. Laat vervolgens het team failliet gaan om goedkoop de inboedel op te kopen zonder de schulden, zodat je voor een fractie van het geld dat het normaal kost volgend jaar een team op de grid hebt staan, waarvan het maar de vraag is hoe lang dat team het volhoudt gezien de achtergrond van CK.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
als ik dit zo lees dan lijkt me de mogelijkheid zeer reëel dat Colin Kolles alles gepland heeft en nu met het geld dat er nog is buitenshuis een auto laat ontwikkelen die in 2015 op de grid kan staan onder de noemer Forza Rossa
http://thejudge13.com/201(...)to%20be%20re-assured
downloadt hetquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:34 schreef alwaysonhold het volgende:
Vraagje fokkers, ik kan vannacht helaas de eerste meters van Verstappen in de F1 niet live meemaken want werk en vroeg op. Mijn decoder is ook helaas naar de ......, hoe kan ik dan toch morgen de training terug kijken?
Iemand tips? Graag dm of hier!
Die van Grosjeanquote:Q: (Ben Edwards - BBC TV Sport) Just a quick question for everybody following on the Max Verstappen question: what was the most powerful car/engine that you drove when you were 17 years old?
JB: I'm trying to think. It was a long time ago now. At 17, I will still be racing in karts, I was racing in - as it was then - Formula Super A. I'd driven three Formula Ford cars before that, when I was 14, so 30 horsepower, I guess.
KK: I think I did Formula Renault but I think that's it, and I don't remember how much horsepower.
SV: I think I did a test, when I was 17, in ChampCar in America so around 750 horsepower.
NH: Same as Jenson, karts.
JBi: Yeah, I was racing go-karts. I think I did a test in Formula Renault, so 180 horsepower.
RG: Technically, in horsepower, I think it was my mother's Subaru. On a race track, for the record.
Je had ook gewoon BBC aan kunnen zetten..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 02:53 schreef flipsen het volgende:
Nog 10 minuutjes, zou hij nerveus zijn?Gelukkig net op tijd de satellietschotel weer in het gareel kunnen krijgen, dus ik kan zo op Fox Sports kijken (God zij dank met professioneel Zuid Amerikaans commentaar).
Als ik in Europa had gewoond wel jaquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 04:10 schreef Fom het volgende:
[..]
Je had ook gewoon BBC aan kunnen zetten..
Er vanuitgaande dat je zelf dan ook in Zuid-America woont was jij de enige die FP1 op een beetje een fatsoenlijke tijd kon zienquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 05:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ik in Europa had gewoond wel ja
Indeed, hier was het om 22:00quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat je zelf dan ook in Zuid-America woont was jij de enige die FP1 op een beetje een fatsoenlijke tijd kon zien
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 05:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ik in Europa had gewoond wel ja
Oct.4 (GMM/Inautonews.com) A wild rumour is now a certainty: Sebastian Vettel is leaving Red Bull to replace Fernando Alonso at Ferrari in 2015quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:18 schreef Nymphetic13 het volgende:
Zojusit bekend gemaakt VETTEL vertrekt bij RBR. Gaat waarschijnlijk naar Ferrari. Kvyat volgt eerst genoemde op
quote:
En volgend jaar worden Ferrari en Red Bull om de oren gereden door Honda's McLaren, Mercedes & Williams. Eens kijken hoe dat gaat bevallen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:18 schreef Nymphetic13 het volgende:
Zojusit bekend gemaakt VETTEL vertrekt bij RBR. Gaat waarschijnlijk naar Ferrari. Kvyat volgt eerst genoemde op
Ik denk dat ze Button wel willen houden daar in Japan. Wanneer gaat die drie auto's per team regel ook alweer in?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:01 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Vettel is echt een idioot. Red Bull is de laaste jaren veel beter dan Ferrari. Alonso dus naar McLaren en Button out
Over 2 jaar. Magnussen is nog jong en Button zal wal waarschijnlijk de triatlon ingaan(1 van de beste van Engeland)quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Button wel willen houden daar in Japan. Wanneer gaat die drie auto's per team regel ook alweer in?
Ach ... geschikte peer, die Button, en een prima coureur maar om nou te zeggen dat ik 'm zal missen? Neuh.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:07 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Over 2 jaar. Magnussen is nog jong en Button zal wal waarschijnlijk de triatlon ingaan(1 van de beste van Engeland)
Hij was mijn favoriete coureur dus ik zal hem wel missenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... geschikte peer, die Button, en een prima coureur maar om nou te zeggen dat ik 'm zal missen? Neuh.
Afhankelijk van hoe het rijdersveld eruit ziet voor 2015 is er misschien tijdelijk wel een plekje voor 'm bij een ander team?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:09 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hij was mijn favoriete coureur dus ik zal hem wel missen
Massa blijft sws, dat heeft Williams bevestigd. Misschien als Button ergens een podium pakt mag hij blijven bij McLarenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe het rijdersveld eruit ziet voor 2015 is er misschien tijdelijk wel een plekje voor 'm bij een ander team?
Misschien dat Williams Massa al zat is en Button terug wil?![]()
Denk dat het er erg vanaf hangt wat Honda wil en die wil een wereldkampioen in McLaren. Alonso of Button, dus.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Massa blijft sws, dat heeft Williams bevestigd. Misschien als Button ergens een podium pakt mag hij blijven bij McLaren
Maar Magnussen doet het prima. Beetje vreemd als McLaren/Honda hem gaat dumpen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:19 schreef Meike26 het volgende:
Ik zelf denk (en hoop) Alonso & Button bij McLaren.![]()
![]()
Button heeft 2x zoveel punten en misschien wilt Alonso geen teammaat die hem eraf beukt. Wie weetquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar Magnussen doet het prima. Beetje vreemd als McLaren/Honda hem gaat dumpen.
Vettel,Alonso en Hamilton zijn ook populair in Japan...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:22 schreef Meike26 het volgende:
Button is voor Honda van grote waarde vanwege Button zijn connecties met Japan. Kan Honda een hoop poen weer opleveren (marketing en merchandise?) in tegenstelling tot Magnussen, wat maar een rauw ei is.
Met Button is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:23 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Vettel,Alonso en Hamilton zijn ook populair in Japan...
Riant salaris wil nog wel eens iemand over de streep trekken, daarom gaat Alonso ook weg.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:01 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Vettel is echt een idioot. Red Bull is de laaste jaren veel beter dan Ferrari. Alonso dus naar McLaren en Button out
Waar komt die populariteit van Button in Japan toch altijd vandaan? Zie er niks van.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:22 schreef Meike26 het volgende:
Button is voor Honda van grote waarde vanwege Button zijn connecties met Japan. Kan Honda een hoop poen weer opleveren (marketing en merchandise?) in tegenstelling tot Magnussen, wat maar een rauw ei is.
+, Volgens mij word Button dan niet betaald uit de zak van Honda, maar uit de zak van Johnny Walker en/of Gilette ?
Volgens mij al door de tijd dat hij begon te racen voor BAR. Zijn vriendin (Jessica Michibata ofzo) is ook een beroemdheid en Jenson heeft zich sowieso altijd thuis gevoeld in Japan. Zowel op als naast de baan. Hij kan volgens mij ook een aardig woordje Japans praten en is last but not least ook echt een English Gentleman, waar Japanners ook al verzot op zijn (Kevin Costner bijv. heeft ook veel fans daar) . Ik denk dat als je in de Japanse media duikt van 2009, na zijn WC-titel, dat je echt wel veel zal merken van zijn populairiteit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waar komt die populariteit van Button in Japan toch altijd vandaan? Zie er niks van.
Hij spreekt Japansquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waar komt die populariteit van Button in Japan toch altijd vandaan? Zie er niks van.
Volgens mij valt dat allemaal reuze mee. Daarnaast denk ik dat Honda erop aangedrongen heeft om een toprijder te contracteren, een salaris van 50miljoen per jaar voor Alonso kan McLaren zelf echt niet betalen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij al door de tijd dat hij begon te racen voor BAR. Zijn vriendin (Jessica Michibata ofzo) is ook een beroemdheid en Jenson heeft zich sowieso altijd thuis gevoeld in Japan. Zowel op als naast de baan. Hij kan volgens mij ook een aardig woordje Japans praten en is last but not least ook echt een English Gentleman, waar Japanners ook al verzot op zijn. Ik denk dat als je in de Japanse media duikt van 2009, na zijn WC-titel, dat je echt wel veel zal merken van zijn populairiteit.
Ook alleen maar omdat Hond hem zwaar overbetaalde. Ralf Schumacher was ook een echte Toyota manquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij spreekt Japans
Vrouw is half Japans en komt uit Japan
Hij is zodoende ook vaker in Japan dan de andere coureurs (behalve Koba)
En natuurlijk de hele sterke band met Honda (waar hij tot het einde loyaal aan is gebleven)
Voornamelijk Williams.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ralf Schumacher was ook een echte Toyota man
Dat slechte imago is zo verdwenen als Honda met McLaren races wint. Zeker niet kostbaar en zinloos.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:45 schreef Meike26 het volgende:
Maar ik vroeg mij net al af.. wat gebeurt er met de Japanners (waar Button echt wel geliefd is) als Honda/McLaren Button uit het team zetten? Dan hebben ze toch wel even een tijdje een slecht imago over zich... kostbaar en zinloos toch?
With Russian Kvyat stepping up at Red Bull’s senior team, it is expected Toro Rosso will fill the gap with Carlos Sainz jr in 2015.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:51 schreef WEST het volgende:
Ben benieuwd wie ze naast Max neer zetten. Zou Vergne blijven of zetten ze een Sainz jr. erin?
Wel jamer, ik had Kvyat en Max graag samen zien willen racen in de STR. Denk dat we nog 2 jaar geduld moeten hebbenquote:
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wel jamer, ik had Kvyat en Max graag samen zien willen racen in de STR. Denk dat we nog 2 jaar geduld moeten hebben
Tis wel des Toro Rosso om met 2 rookies in een seizoen te beginnen.quote:
Aan de andere kant laat Sainz jr maar komen. Ze zeikten erop los toen max voor Toro Rosso bevestigd werd. Laat Max dan Sainz jr. helemaal naar snot rijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:07 schreef caspervc het volgende:
Hmz Sainz Jr naast Max. Jammer dat Max zich niet tegen Kvyat (die al een seizoen ervaring heeft) kan bewijzen.
Dat zijn ze daar niet van gediend... aan de andere kant zullen ze het dan wel zoiets hebben van "laat dan ook maar zien"quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:33 schreef JohnB52 het volgende:
Sainz heeft ooklopen bitchen op Torro Rosso, dat ze hem niet kozen...
Crosspost uit het GP-topicquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:09 schreef WEST het volgende:
[..]
Aan de andere kant laat Sainz jr maar komen. Ze zeikten erop los toen max voor Toro Rosso bevestigd werd. Laat Max dan Sainz jr. helemaal naar snot rijden.
Die heeft gewoon inside info dat ze volgend jaar met 3 auto's gaan rijden!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:18 schreef Nymphetic13 het volgende:
Sky vraagt net aan Mattiachi of Vettel komt en Alonso weggaat, Grote smile en geen antwoord. Nou dan weet je het wel...
twitter:HondaRacing_HPD twitterde op donderdag 02-10-2014 om 23:49:08#TBT We know the #5 car is the 1967 @Honda #F1 car of John Surtees, but what do you know about the #14 car? Tell us! http://t.co/Z0L6c4FbRB
reageer retweet
Droomscenario voor Weltschmerzquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben wwel benieuwd hoe Vettel het doet tov Raikkonen volgend jaar.
Denk dat Vettel wel beter doet dan die middelmatige coureur.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben wwel benieuwd hoe Vettel het doet tov Raikkonen volgend jaar.
En dus Vettel van het niveau Alonso is en Ricciardo nog beter?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Denk dat Vettel wel beter doet dan die middelmatige coureur.
Ik ga hooguit erg hard lachen om de bochten waar jij je in gaat wringen om te verklaren waarom Kimi's ouderwets hard stampen niet zo heel hard gaat. Het verschil zal wel wat kleiner zijn dan met Alonso denk ik, maar dat hangt ook van de karakteristieken van de auto af.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Droomscenario voor Weltschmerz
We zullen het wel zien volgend jaar, de auto moet je ook liggen he ;-)quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dus Vettel van het niveau Alonso is en Ricciardo nog beter?
heb je hem weer die mensen komt vertellen wat ze nooit gezegd hebbenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ga hooguit erg hard lachen om de bochten waar jij je in gaat wringen om te verklaren waarom Kimi's ouderwets hard stampen niet zo heel hard gaat.
Ik weet niet meer precies wiet wat gezegd heeft inderdaad. Ik weet nog wel dat ik gezegd heb dat Raikkonen er tegen Alonso niet aan te pas zou komen, en dat velen om onduidelijke redenen aannamen dat hij het beter zou doen dan Massa.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb je hem weer die mensen komt vertellen wat ze nooit gezegd hebben![]()
Alonso speelt het spel zoals het gespeeld moet worden. Alleen bekend maken als het naar buiten mag komen. De plooien moeten nog even gladgestreken worden en dan vertrekt Alonso naar McLaren-Hondaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso die net zegt dat het alsnog een mogelijkheid is om Vettel en hem bij Ferrari te zien, de vuilak houdt van hoenderhokken en stokken![]()
Toch nog even op dat laatste inhaken. Hebben we het dan over de BAR periode? Wat ik me kan herinneren wilde hij daar juist graag (naar McLaren) weg maar hielden zij hem juist aan het contract. Tot aan de rechter toe. Toch?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:41 schreef Googolplexian het volgende:
En natuurlijk de hele sterke band met Honda (waar hij tot het einde loyaal aan is gebleven)
Alonso lacht omdat hij lekker 50mil per jaar gaat pakken bij McLaren, dat heeft alles in gang gezet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso's statement geeft wat mij betreft duidelijk aan dat hij blijft. Mooi team bij Ferrari volgend jaar dus.
quote:Stoelendans voor gevorderden.
De algemene verwachting is dus dat Vettel nu naar Ferrari gaat. De ietwat kleinzerige teamleiding van Red Bull heeft dat al (wellicht geïrriteerd door Sebastians plotselinge mededeling gisterenavond) opzettelijk laten doorsijpelen naar de pers.
De algemene verwachting is ook dat Alonso bij Ferrari weggaat. Fernando wil voorlopig alleen kwijt dat hij er al "een paar maanden" uit is wat hij wil en dat hij de keuze heeft uit meerdere teams. (McLaren-)Honda ligt dan voor de hand, maar omdat in de Formule 1 nu eenmaal veel dingen vaak raar lopen, is nog niets zeker. Neem alleen al deze, al dan niet idiote geruchten:
1. In Japan wordt beweerd dat Honda blanco cheques heeft ingezet op Alonso en Vettel of Hamilton en Vettel.
2. In Engeland wordt beweerd dat Hamilton niet bij Mercedes wil blijven als Rosberg dit jaar kampioen wordt, en dat hij dan naar McLaren-Honda of Ferrari zal gaan. En dat Alonso dan naar Mercedes gaat.
3. In Italië wordt (echt waar) beweerd dat Alonso gewoon een jaar niet rijdt en dan terugkeert met het dan inmiddels door Flavio Briatore gekocht Lotus-team.
4. In Spanje weten ze zeker dat Alonso naar McLaren-Honda gaat.
Onzin of niet, interessant blijft ook wat er met Button en/of Magnussen gaat gebeuren en wie er straks naast Max Verstappen de plaats van Kvyat inneemt. En of dit allemaal voor Max wel zo goed is, want Red Bull zal hierdoor wellicht een paar jaar op slot zitten. Hoe dan ook, Sainz Jr. ligt wellicht voor de hand, maar wil Toro Rosso een net door hun gepasseerde rijder alsnog inlijven? En wil het werkelijk met twee rookies racen? En zo niet, zelfs dan lijkt de net afgeserveerde Vergne ook geen logisch uit te leggen keuze.
Het silly season is, kortom, sillier dan ooit.
Ga er maar van uit dat Horner niet zomaar zit te lullen dat Vettel naar Ferrari gaat. Waarom zou hij Ferrari anders in de mond nemen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarom zou Vettel niet voor Honda gaan..? Alonso en Dennis liggen elkaar niet.
Klopt, maar het is wel een enorm bedrijf dat deelneemt aan een bedrijf dat iets doet wat verdomd veel op sport lijkt, maar vooral een commerciele onderneming is. Button is gewoon een heel leuke populaire vent en een Brit en daarmee is hij ivm sponsorbelangen aantrekkelijker om te houden dan een vergelijkbaar snelle coureur. Ook heeft McLaren eigenlijk liever een wat langzamere maar goede coureur dan twee even snelle die elkaars punten afpakken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:36 schreef rockstah het volgende:
Het is sowieso een beetje absurd om het vanuit een wie is vriendjes met wie perspectief te bekijken, uiteindelijk heb je het toch gewoon over een enorm bedrijf die vele miljoenen in mclaren gaat storten en die gaan dus echt niet vasthouden aan Button puur en alleen omdat ze hem een aardige kerel vinden.
Evensnel als Hamilton, wat een grap. Magnussen is ook een stukje sneller dan Button, mist alleen nog de ervaring om het om te zetten in punten, maar qua pure snelheid is hij beter dan Button.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:55 schreef Fer het volgende:
Ik denk Button de laatste jaren in topvorm is, sneller dan hij in 2009 kampioen werd. Evensnel als Hamilton, Perez en Magnussen in de Mclaren. Hamilton die slechts een fractie sneller is dan Rosberg op een goede dag, Perez die evensnel is als Hulkenberg die door velen ook de snelste wordt gezien en ik denk dat Magnussen ook gewoon het maximale uit de Mclaren haalt.
Als Alonso kwa sponsoring ook niet beter is dan Button, zie ik hem volgend jaar gewoon in de McLaren-Honda rondcrossen. Denk eerder dat Alonso in 2016 vertrekt en dat ze Raikonnen vervangen, omdat ie weer niet snel genoeg blijkt te zijn, net als in 2008/9.
quote:
En Huub Rothengatter is achter de schermen bezig om Caterham te kopen en wil Jos Verstappen als rijder. En ze willen met Honda motoren gaan rijden, dus Coronel heeft goede kansen op het tweede zitje vanwege zijn connecties in Japan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Of Briatore koopt achter de schermen Lotus(-Mercedes) op en haalt Boullier terug met Grosjean en Alonso achter het stuur. Kijk wat Mercedes voor Williams heeft gedaan, die waren vorig jaar zo snel als Sauber/Lotus nu. Lotus was vorig jaar in Japan op een maar seconden langzamer dan RedBull aan de finish,lijkt mij sterk dat ze niet terug kunnen komen met de juiste motor en funding.
Coronel wordt testrijder en Tarquini wordt 2de rijder volgens mijn bronnen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En Huub Rothengatter is achter de schermen bezig om Caterham te kopen en wil Jos Verstappen als rijder. En ze willen met Honda motoren gaan rijden, dus Coronel heeft goede kansen op het tweede zitje vanwege zijn connecties in Japan.
alleen jammer dat de reactie niet helemaal overeen kwam met mijn voorspellingquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:10 schreef JohnB52 het volgende:
Ps: je bent inderdaad de laatste Nederlander die het te horen kreeg dat Vettel er vandoor gaat
Briatore is sterk gelinkt aan het Enstone team, helemaal terug tot de tijd van Benneton.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En Huub Rothengatter is achter de schermen bezig om Caterham te kopen en wil Jos Verstappen als rijder. En ze willen met Honda motoren gaan rijden, dus Coronel heeft goede kansen op het tweede zitje vanwege zijn connecties in Japan.
De berichtgeving op Fok laat ook te wensen overquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:10 schreef JohnB52 het volgende:
Ps: je bent inderdaad de laatste Nederlander die het te horen kreeg dat Vettel er vandoor gaat
Lotus zit diep in de schulden, denk toch niet dat Flavio zo gek is om dat te doen. Kan wel zijn dat McLaren niet goed genoeg is, maar tegen een salaris van 50 miljoen per jaar zegt geen rijder nee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Briatore is sterk gelinkt aan het Enstone team, helemaal terug tot de tijd van Benneton.
Lotus kan in potentie een snelle auto bouwen. Ik zie dat nog eerder gebeuren dan dat Mclaren opeens 1,5s vindt.
Omdat geld, en je stapt niet even zomaar in een Ferrari.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:36 schreef Fer het volgende:
Waarom koopt Ferrari het contract van Raikonnen net af? Het duidelijk dat al het hele jaar niet presteert.
Kvyat vervangt Vettel bij Red Bullquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:58 schreef D. het volgende:
[..]
De berichtgeving op Fok laat ook te wensen over
Vettel weg is toch groot nieuws, maar ik lees het terug in een Kyvat-bericht
Wie?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef Fiorano het volgende:
Cross-post uit het normale F1 topic:
In other news: Andrea de Cesaris is vandaag overleden bij een motor ongeval.
"Vettel vervangen door Kvyat bij RB" was al meer een Vettel-bericht geweest, maar nog vind ik de nadruk op het vervangen liggen, niet het vertrekquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Kvyat vervangt Vettel bij Red Bull
De titel geeft toch beide weer
maar goed in de tekst gaat t eerst 2 alinea's over Vettelquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:00 schreef D. het volgende:
[..]
"Vettel vervangen door Kvyat bij RB" was al meer een Vettel-bericht geweest, maar nog vind ik de nadruk op het vervangen liggen, niet het vertrek
Alle info was aanwezig, maar ik had een "Vettel verlaat (of 'vertrekt bij') RB" titel verwachtquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:01 schreef franklop het volgende:
[..]
maar goed in de tekst gaat t eerst 2 alinea's over Vetteldus bericht zelf lijkt me prima in orde;)
quote:
Juan Manuel Fangio, Jim Clark en Ronnie Peterson zijn ook van voor mijn tijd, maar die ken ik ook. Net als Lorenzo Bandini, Jean-Pierre Jarier en Piercarlo Ghinzani. Om maar eens wat namen te noemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog van ver voor mijn tijd, ook niet enorm bekend.
Vanwege zijn vele crashes (en de logische bijnaam) werd hij af en toe nog wel aangehaald, zowel hier als op tv.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog van ver voor mijn tijd, ook niet enorm bekend.
Treurig, maar dat juist hij omkomt in een crash is natuurlijk wel weer typisch.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef Fiorano het volgende:
Cross-post uit het normale F1 topic:
In other news: Andrea de Cesaris is vandaag overleden bij een motor ongeval.
Ghe dat inderdaad Ja...quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Treurig, maar dat juist hij omkomt in een crash is natuurlijk wel weer typisch.
serieus!?quote:
Guy Ligier heeft hem niet voor niets ooit ontslagen omdat reparatie van de auto's gewoon te duur werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En De Cesaris...Toch wel een beetje een held, of anti-held. Vreselijk veel races gereden en er vooral de bijnaam De Crasheris aan overgehouden.
beetje als Maldonado zonder een hoop centenquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Guy Ligier heeft hem niet voor niets ooit ontslagen omdat reparatie van de auto's gewoon te duur werd.
Maar dan iets minder mongoligerquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
beetje als Maldonado zonder een hoop centen
Hij bracht anders aardig wat centjes van Marlboro binnen in het begin van zijn carrière.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
beetje als Maldonado zonder een hoop centen
Twee jaar geleden konden ze zich anders nog meten met Red Bull en ik zie niet waarom dat volgend jaar ook niet het geval kan zijn. Kijk maar naar Williams dit jaar. Vorig jaar helemaal niets en nu het tweede team.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Briatore is sterk gelinkt aan het Enstone team, helemaal terug tot de tijd van Benneton.
Lotus kan in potentie een snelle auto bouwen. Ik zie dat nog eerder gebeuren dan dat Mclaren opeens 1,5s vindt.
Je hebt gelijk als je alleen naar de kwalificatie kijkt. Maar daar worden geen punten uitgedeeld of geld verdient.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Evensnel als Hamilton, wat een grap. Magnussen is ook een stukje sneller dan Button, mist alleen nog de ervaring om het om te zetten in punten, maar qua pure snelheid is hij beter dan Button.
Lauda heeft op RTL en Sky al 10 keer verteld dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Joene het volgende:
Niemand nog gedacht dat Vettel eventueel naar Mercedes zou kunnen gaan ?
Dat had met zijn contract te maken meen ik, ze haalden de limiet in de constructeurs niet waardoor hij vrij was om te gaan en staan waar hij wilde. Kan Ferrari geen ongelijk geven dat ze niet tot het laatst willen wachten zeker als een andere goeie coureur interesse heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou het wel vreemd vinden als Ferrari er bewust voor gekozen zou hebben om Alonso in te wisselen voor Vettel. Gezien het feit dat Alonso nog nergens getekend heeft. Vettel heeft een Mark Webber die in de nadagen van zijn carrière zat weten te verslaan maar delft nu het onderspit tegen Daniel Ricciardo.
Misschien gaat hij wel naar Lotus ipv Grosjeanquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:57 schreef Joene het volgende:
Niemand nog gedacht dat Vettel eventueel naar Mercedes zou kunnen gaan ?
LAUDA zou zelf ook niet voor mercedes gaan werken 2 jaar terugquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:01 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Lauda heeft op RTL en Sky al 10 keer verteld dat dat niet gaat gebeuren.
2 dingen zijn zeker op dit moment, Kvyat gaat naar Red Bull en Vettel naar Ferrari. 100% zeker dat laatste ook.
Ja maar zou Alonso echt Ferrari in willen ruilen voor McLaren? McLaren beschikt nu over de beste motor van het veld en dat heeft ze maar twee schamele podiumplaatsen opgeleverd. Ze ontstijgen nauwelijks het niveau Force India. En dan gaan ze volgend jaar rijden met de Honda motor wat een groot vraagteken is. Alonso zit wel in een lastig parket nu. Het zou zonde zijn als hij in zijn carrière maar tot twee wereldtitels komt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat had met zijn contract te maken meen ik, ze haalden de limiet in de constructeurs niet waardoor hij vrij was om te gaan en staan waar hij wilde. Kan Ferrari geen ongelijk geven dat ze niet tot het laatst willen wachten zeker als een andere goeie coureur interesse heeft.
Het lijkt erop dat hij verder geen andere opties heeft. Ik had Alonso wel bij Red Bull in een Adrian Newey bolide willen zien, maar bij Red Bull hebben ze kennelijk hun zelf opgeleide coureurs heilig verklaart. Hopelijk komt Alonso nog op zijn pootjes terecht en behaald hij ooit nog zijn derde wereldtitel waar hij zeker recht op heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:37 schreef Joene het volgende:
Alonso , zit behoorlijk in de nadagen van zn carriere. ik zou het een zeer onverstandige move van hem vinden om weer opnieuw het wiel te gaan uitvinden bij mclaren.
Hij heeft pas recht op die 3de titel als hij aan het einde van het seizoen de meeste puntjes van iedereen verzameld heeftquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hopelijk komt Alonso nog op zijn pootjes terecht en behaald hij ooit nog zijn derde wereldtitel waar hij zeker recht op heeft.
Je moet natuurlijk de mazzel hebben om op het juiste moment bij het juiste team te zitten zoals Button in 2009.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij heeft pas recht op die 3de titel als hij aan het einde van het seizoen de meeste puntjes van iedereen verzameld heeft
Daar kan je motorisch gezien ook geen wonderen verwachten dus gokken op Honda begrijp ik nog wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat hij verder geen andere opties heeft. Ik had Alonso wel bij Red Bull in een Adrian Newey bolide willen zien, maar bij Red Bull hebben ze kennelijk hun zelf opgeleide coureurs heilig verklaart. Hopelijk komt Alonso nog op zijn pootjes terecht en behaald hij ooit nog zijn derde wereldtitel waar hij zeker recht op heeft.
RedBull heeft ook geen Adrian Newey auto meer volgend jaar.... dus Red Bull is ook niet meer wat het was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat hij verder geen andere opties heeft. Ik had Alonso wel bij Red Bull in een Adrian Newey bolide willen zien, maar bij Red Bull hebben ze kennelijk hun zelf opgeleide coureurs heilig verklaart. Hopelijk komt Alonso nog op zijn pootjes terecht en behaald hij ooit nog zijn derde wereldtitel waar hij zeker recht op heeft.
Alonso is een briljante Coureur idd. Maar de beste coureur kan met een kut auto geen wc worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso heeft in interviews ook weleens gezegd niet tevreden te zijn met zijn carrière als hij op twee wereldtitels blijft steken. En dat lijkt me ook logisch. Imo de beste coureur sinds Schumacher. Maar hij lijkt nu dus weer in een lastig parket te zitten. Zonde.
Klopt niet. Dat is Verstappen namelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Imo de beste coureur sinds Schumacher.
Ik verwacht anders dat Red Bull volgend jaar gewoon nog steeds een smerig drankje is waarbij ik me afvraag hoe dat in godsnaam zo populair is kunnen worden ooit.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Joene het volgende:
dus Red Bull is ook niet meer wat het was.
Maar de laatste twee jaar stront met de beste motor, zonder aanwijsbare reden. Er is daar iets grondig mis.quote:Op maandag 6 oktober 2014 00:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Twee jaar geleden konden ze zich anders nog meten met Red Bull en ik zie niet waarom dat volgend jaar ook niet het geval kan zijn. Kijk maar naar Williams dit jaar. Vorig jaar helemaal niets en nu het tweede team.
Tot begin dit jaar riep je nog Frijnsquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Klopt niet. Dat is Verstappen namelijk.
Toen was Verstappen nog geen F1 coureur hequote:Op maandag 6 oktober 2014 12:14 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tot begin dit jaar riep je nog Frijns
Dat mag die eerst gaan bewijzen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Klopt niet. Dat is Verstappen namelijk.
Dat gaat ie wel bewijzenquote:
Ik hoop het.quote:
Ouders zijn onderweg en zouden daar naar verluid laat maandagavond aankomen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:19 schreef Joene het volgende:
Blijft overigens angstvallig stil rondom Bianchi , gokje die heeft de nacht niet gehaald ofzo.
Dat dan juist niet hè.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:19 schreef Joene het volgende:
Blijft overigens angstvallig stil rondom Bianchi , gokje die heeft de nacht niet gehaald ofzo.
Ik dacht ook niet dat Schumacher nu nog zou leven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ouders zijn onderweg en zouden daar naar verluid laat maandagavond aankomen.
Voor die tijd zal er geen bericht naar buiten gaan lijkt me in geval van overlijden. Dat ze nog in de vlieger zitten en heel de wereldpers het al weet en zij geen idee hebben. Not gonna happen.
Ik verwacht vandaag ook niet eerder dan dat die ouders erbij zijn updates of die nou positief of negatief zijn.
Ik denk ook dat ie het niet gaat halen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Hoezo niet? Denk je dat ze bekend maken dattie het niet gehaald heeft als zijn ouders nog in het vliegtuig zitten? Ik denk dat ze die in het ziekenhuis opvangen en vertellen wat de status is en dan pas updates naar buiten brengen.quote:
Beetje met je ogen knipperen. Dat kan ik nauwelijks leven noemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik dacht ook niet dat Schumacher nu nog zou leven.
100% zeker niet, maar geen nieuws betekent in 90% van de gevallen ook echt geen nieuws.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Denk je dat ze bekend maken dattie het niet gehaald heeft als zijn ouders nog in het vliegtuig zitten? Ik denk dat ze die in het ziekenhuis opvangen en vertellen wat de status is en dan pas updates naar buiten brengen.
Ik denk dat zijn ouders de beslissing mogen gaan maken hoelang ze nog door willen gaan...quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Denk je dat ze bekend maken dattie het niet gehaald heeft als zijn ouders nog in het vliegtuig zitten? Ik denk dat ze die in het ziekenhuis opvangen en vertellen wat de status is en dan pas updates naar buiten brengen.
208 keer starten en nooit vaker dan 5 keer achter elkaar de finish halenquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
En over dode coureurs gesproken: Eerder vandaag overleed Andrea de Cesaris bij een eenzijdig motorongeluk in Italië:
http://www.gpupdate.net/n(...)aris-55-verongelukt/
De man die nog steeds het meeste aantal races (208) heeft gereden zonder er ook maar eentje te winnen, en hoogstpersoonlijk bij McLaren heeft aangetoond dat de carbon fiber monocoque wel degelijk veilig is. (Vandaar zijn bijnaam 'de Crasheris') Van zijn 208 starts kwam hij er slechts 62 keer over de finish, scoorde hij in totaal 59 punten, een pole en een snelste ronde. Desondanks wist hij het toch 15 jaar vol te houden in F1.
Daar zat ook wel veel mechanische pech bij, hij heeft niet alleen maar continu auto's afgeschreven. Een ander record wat hij nog steeds in handen heeft is 14 van de 16 races in een seizoen uitvallen..quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
208 keer starten en nooit vaker dan 5 keer achter elkaar de finish halen
Red Bull gaat het salaris van Alonso niet betalen, daarom was het nooit een optie. Red Bull heeft een andere filosofie, zelf jonge rijders opleiden tegen lagere salarissen. Het personeel in de fabriek betalen ze wel heel goed, omdat de auto nou eenmaal het verschil maakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat hij verder geen andere opties heeft. Ik had Alonso wel bij Red Bull in een Adrian Newey bolide willen zien, maar bij Red Bull hebben ze kennelijk hun zelf opgeleide coureurs heilig verklaart. Hopelijk komt Alonso nog op zijn pootjes terecht en behaald hij ooit nog zijn derde wereldtitel waar hij zeker recht op heeft.
Ik heb gelezen dat Vettel 30 miljoen dollar per jaar verdiend bij Red Bull dus dat is ook geen kattenpis natuurlijk. Maar hun filosofie is inderdaad het zelf opleiden van rijders dus is Alonso inderdaad geen optie voor hun. Wel jammer want nu is Alonso veroordeelt tot McLaren wat momenteel het slechtst presterende Mercedes team is en volgend jaar een sprong in het duister maakt met Honda. Absoluut geen garantie voor succes dus voor Alonso, na al die jaren aanmodderen met beroerde Ferrari's.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Red Bull gaat het salaris van Alonso niet betalen, daarom was het nooit een optie. Red Bull heeft een andere filosofie, zelf jonge rijders opleiden tegen lagere salarissen. Het personeel in de fabriek betalen ze wel heel goed, omdat de auto nou eenmaal het verschil maakt.
Omdat Hamilton wat meer pech had. Waarom denk je dat Mercedes geen enkele interesse in Button had?quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk als je alleen naar de kwalificatie kijkt. Maar daar worden geen punten uitgedeeld of geld verdient.
Maar ik meen dat Button in de 3 jaar dat hij naast HAM heeft gereden meer punten heeft behaald in totaal.
En dit jaar staat hij momenteel op meer dan het dubbele punten van Magnussen.
Als je een nieuw avontuur aangaat met Honda is het misschien niet onverstandig om 2 ervaren en constante coureurs te hebben
Als de Honda motor presteert en McLaren net zoals twee jaar geleden een goede auto weet te bouwen zou het zomaar een topper kunnen zijn. Ferrari heeft al aangegeven dat het minimaal twee jaar kost om het team opnieuw op te bouwen waar ze mee bezig zijn en daar wil Alonso niet op wachten. Dan maar de gok met McLaren. Sowieso kan hij nog wel een jaartje of 5 of meer mee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat Vettel 30 miljoen dollar per jaar verdiend bij Red Bull dus dat is ook geen kattenpis natuurlijk. Maar hun filosofie is inderdaad het zelf opleiden van rijders dus is Alonso inderdaad geen optie voor hun. Wel jammer want nu is Alonso veroordeelt tot McLaren wat momenteel het slechtst presterende Mercedes team is en volgend jaar een sprong in het duister maakt met Honda. Absoluut geen garantie voor succes dus voor Alonso, na al die jaren aanmodderen met beroerde Ferrari's.
30 miljoen? http://www.therichest.com(...)1-drivers-in-2014/7/quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat Vettel 30 miljoen dollar per jaar verdiend bij Red Bull dus dat is ook geen kattenpis natuurlijk. Maar hun filosofie is inderdaad het zelf opleiden van rijders dus is Alonso inderdaad geen optie voor hun. Wel jammer want nu is Alonso veroordeelt tot McLaren wat momenteel het slechtst presterende Mercedes team is en volgend jaar een sprong in het duister maakt met Honda. Absoluut geen garantie voor succes dus voor Alonso, na al die jaren aanmodderen met beroerde Ferrari's.
Call me a pessimist, maar ik geloof er geen flikker vanquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:35 schreef Ferry_76 het volgende:
Beetje goed nieuws vandaag: http://www.autoblog.nl/ni(...)den-70862#post-70862
Ik ook niet, tenzij het echt Jean is die het gezegd heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Call me a pessimist, maar ik geloof er geen flikker van
Na ja als ik het verhaal verder lees staat er "niet als een kastplantje" dus dan is zelf kunnen eten of spraak communicatie al veel meer natuurlijk dan dat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Call me a pessimist, maar ik geloof er geen flikker van
Staat er nog steeds, en waarom op de hype afgaan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:18 schreef twiFight het volgende:
Verder niet erg significant of zo, maar ik vraag me af of de #keepfightingmichael nog op de mercedes wagen staat en/of die er nu af gaat. Ik vond het een mooi gebaar, vooral omdat die tekst er stond toen de mediahype gaande was, maar er ook nog steeds stond toen die mediahype al lang weer voorbij was.
Dat zijn er best watquote:Honda-powered F1 Championship laps:
43.502
http://www.formule1.nl/ni(...)car-bij-elk-ongeluk/quote:“Ik verbaas me erover dat zoiets nog niet eerder is gebeurd. We hebben gewoon geluk gehad”, zegt de elfvoudig racewinnaar over Bianchi’s bizarre ongeval. “Als ik crashte, was ik altijd bang dat er iemand anders tegen me aan zou vliegen. Je ziet vaker dat mensen er vanaf spinnen en een gecrashte auto op een haar missen. In gele vlaggen heb ik nooit veel vertrouwen gehad. Je moet vertragen, maar hoeveel dan? Daarnaast kan er ook altijd iets stuk gaan aan je auto.”
http://en.wikipedia.org/wiki/1997_Japanese_Grand_Prixquote:"I clearly saw the yellow flag. If they had been waved in a corner, I would have slowed down. But on a straight it was not necessary."
Jacques Villeneuve, commenting on not slowing down under a yellow flag zone during the first Saturday practice session.[2]
quote:Lotus says only final paperwork issues with Renault are preventing it from confirming its switch to Mercedes-Benz Formula 1 engines for 2015.
AUTOSPORT revealed back in July that Lotus had agreed terms to switch power units next season after a difficult campaign with Renault. But since then there has been no official word about the change, even though it is understood that technical preparations are already under way with the German car manufacturer.
Lotus's deputy technical director Federico Gastaldi insisted in Japan that the delay in announcing its engine plans is not a sign of trouble, and that things should be completed imminently. "We are hoping to do that as soon as possible," he said. "We are still working on it, but we haven't done it because it is not finished. We are working in that direction.
"It is paperwork with Renault more than anything. We need to respect the contract with them – and whenever they are ready we will be ready."
When asked if there were any doubts about the Mercedes deal, Gastaldi replied: "There is no doubt. It is just a reality: at the moment we are trying to find the way to put things together to make an announcement."
Dan zijn ze goed geïnformeerd want geen enkele F1 site heeft dit nieuws al.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:54 schreef Wombcat het volgende:
IN het Sportjournaal zeggen ze net dat Vettel voor 3 jaar bij Ferrari heeft getekend, met een optie voor 2 jaar. Hij gaat daar 25 miljoen per jaar verdienen
Ze hadden een duits blad als bron. Ik ben kwijt welkequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zijn ze goed geïnformeerd want geen enkele F1 site heeft dit nieuws al.
stond gister in Bildquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hadden een duits blad als bron. Ik ben kwijt welke
quote:Formel-1-Weltmeister Sebastian Vettel (27) hat nach Informationen der SPORT BILD bei Ferrari einen Dreijahres-Vertrag plus Option für zwei weitere Jahre unterschrieben. Insgesamt soll er pro Jahr 25 Millionen Euro Gehalt kassieren. Heißt: 125 Mio in fünf Jahren.
Vettel hatte am Wochenende bekannt gegeben, dass er den Rennstall Red Bull verlässt. Sein Vertrag lief zwar noch bis Ende 2015, aber eine geheime Zusatzklausel erlaubte ihm einen Teamwechsel, falls er bis zum 30. September der laufenden Saison in der Fahrer-WM schlechter als Platz 3 ist.
Kurios, was „auto-motor-und-sport-de“ berichtet: Danach soll Vettel vor einem halben Jahr in Maranello einen Ferrari gekauft haben. Dabei soll es auch zum Gespräch mit Noch-Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo gekommen sein. Vettel habe di Montezomlo auch von seinem Kindheitstraum erzählt einmal für Ferrari fahren. Der Traum geht nächstes Jahr in Erfüllung.
Nach BILD-Informationen hat Vettel den Ferrari-Vertrag mit Fiat-Boss und Montezemolo-Nachfolger Sergio Marchionne (62) ausgehandelt. Der Italiener ist seit 2004 Geschäftsführer des Fiat-Konzerns.
Voor sportnieuws is Bild wel degelijk een betrouwbare bron. Daarbuiten is het een sensatiebladquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:20 schreef Wombcat het volgende:
Ik dacht al dat ze Bild zeiden, maar kon het daar niet direct vinden, dus dacht dat ik het misschien verkeerd gehoord had.
Bild is niet zo'n hele betrouwbare bron.
Kan 'ie in 2016 meteen weer ergens anders heenquote:Vettel hatte am Wochenende bekannt gegeben, dass er den Rennstall Red Bull verlässt. Sein Vertrag lief zwar noch bis Ende 2015, aber eine geheime Zusatzklausel erlaubte ihm einen Teamwechsel, falls er bis zum 30. September der laufenden Saison in der Fahrer-WM schlechter als Platz 3 ist.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat-ie naar Williams gaat. Die zijn op een droge baan beter dan de Red Bull. Eerder dit seizoen zei Lauda al dat hij blij was dat Alonso niet in een Williams zat.
Misschien iets aan je topografie doen dan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16459.html
De Europese GP. In 2016. In Azerbeidzjan.
IK WEET GODVERDOMME NIET EENS WAAR DAT LIGT HOEZO EUROPESE GRAND PRIX WAT IS DIT?!![]()
![]()
Nee. Ik kan alle landen in Europa aanwijzen. Een land waarvan mijn F7 niet eens weet hoe je het schrijft ligt gewoon niet in Europa.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien iets aan je topografie doen dan.
Naast je topografie ook even je taalkunde opspijkeren danquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Ik kan alle landen in Europa aanwijzen. Een land waarvan mijn F7 niet eens weet hoe je het schrijft ligt gewoon niet in Europa.
Kan ook de 2e Russische GP zijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16459.html
De Europese GP. In 2016. In Azerbeidzjan.
IK WEET GODVERDOMME NIET EENS WAAR DAT LIGT HOEZO EUROPESE GRAND PRIX WAT IS DIT?!![]()
![]()
Volgend jaar zijn daar de Europese Spelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Ik kan alle landen in Europa aanwijzen. Een land waarvan mijn F7 niet eens weet hoe je het schrijft ligt gewoon niet in Europa.
Gaan we nu letterlijk een blokkie om en een rondje om de kerk (of moskee) doen?quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16459.html
De Europese GP. In 2016. In Azerbeidzjan.
IK WEET GODVERDOMME NIET EENS WAAR DAT LIGT HOEZO EUROPESE GRAND PRIX WAT IS DIT?!![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit circuit gaat duidelijk een sleutelrol in het WK spelen volgend jaar.
Dat is Kazachstanquote:
1 pot natquote:
Zou mooi zijn, alleen begin dan zelfs ik paranoia te worden. Nico blijft, is Duits, die zal vast meer steun krijgen dan Lewis vanaf nu!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:44 schreef Geralt het volgende:
Goed. Ik lees net dat Lewis komend jaar terug naar McLaren gaat en dat Alonso teamgenoot van Nico gaat worden
De geruchtenmolen draait weer overuren!
Die had ik overigens niet zien aankomen. Afwachten dan maar.
Lijkt me wel een veiligere keuze voor Alonso. McLaren is maar afwachten hoe die Honda het gaat doen.
Ik ben benieuwd
Dit is een Formule E circuitquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Een race in Azerbeidjan is op zich al dikke kak, maar nog te overzien. Maar het feit dat het dan ook weer zo'n verplicht Tilke circuit is baal ik nog meer van.
Ik weet het niet . F1Today is geen betrouwbare bron. Die verzinnen berichten om maar lezers te trekken heb ik van een voormalige verslaggever van deze site (die daarom daar weg is gegaan).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:44 schreef Geralt het volgende:
Goed. Ik lees net dat Lewis komend jaar terug naar McLaren gaat en dat Alonso teamgenoot van Nico gaat worden
De geruchtenmolen draait weer overuren!
Die had ik overigens niet zien aankomen. Afwachten dan maar.
Lijkt me wel een veiligere keuze voor Alonso. McLaren is maar afwachten hoe die Honda het gaat doen.
Ik ben benieuwd
Nee joh, die staan halverwege dat rechte stuk stilquote:
Goed puntquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee joh, die staan halverwege dat rechte stuk stil.
twitter:NobleF1 twitterde op woensdag 08-10-2014 om 13:19:27Max Verstappen and Roberto Merhi confirmed for Macau GP http://t.co/vy2jN5m8Y3 reageer retweet
Wisten we toch alquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:22 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op woensdag 08-10-2014 om 13:19:27Max Verstappen and Roberto Merhi confirmed for Macau GP http://t.co/vy2jN5m8Y3 reageer retweet
Lauda heeft afgelopen weekend ook nog aangegeven dat ze met Rosberg en Hamilton doorgaan en een mogelijke komst van Alonso niet aan de orde is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik weet het niet . F1Today is geen betrouwbare bron. Die verzinnen berichten om maar lezers te trekken heb ik van een voormalige verslaggever van deze site (die daarom daar weg is gegaan).
Verder is er geen enkele andere F1 nieuws site die dit bericht heeft en lees ik net dat Hamilton zijn contract bij Mercedes wil verlengen en dat Alonso al voor McLaren zou hebben getekend.
hier: gebaseerd op Bernie's eigen handquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16459.html
De Europese GP. In 2016. In Azerbeidzjan.
IK WEET GODVERDOMME NIET EENS WAAR DAT LIGT HOEZO EUROPESE GRAND PRIX WAT IS DIT?!![]()
![]()
Geucht is al eerder langsgekomen vandaag.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef Fiorano het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)or-mclaren-for-2015/
Weer een nieuw gerucht:Hamilton nu weer naar Mclaren volgend seizoen.
F1Today is even betrouwbaar als de eigenaar van die site. Niet dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geucht is al eerder langsgekomen vandaag.
F1Today is niet erg betrouwbaar qua artikelen, al las ik ergens dat de bron een krant in Spanje zou zijn, die probeert een plekje bij Mercedes te creëren voor een Spaanse coureur door allerlei misinformatie over McLaren en Hamilton rond te strooien.
Marciello racet dustwitter:R_Marciello twitterde op woensdag 08-10-2014 om 21:56:53This weekend I will race for you zio...You will be fine I know it..🙏pleaseeee http://t.co/5Um4Scmca1 reageer retweet
De ene Ferrari Academy driver vervangt dus de andere.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:25 schreef Beach het volgende:
Marciello racet dustwitter:R_Marciello twitterde op woensdag 08-10-2014 om 21:56:53This weekend I will race for you zio...You will be fine I know it..🙏pleaseeee http://t.co/5Um4Scmca1 reageer retweet
Hij kan ook bedoelen dat hij eventueel een zege in de GP2 aan Jules opdraagt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De ene Ferrari Academy driver vervangt dus de andere.
heeft hij wel een Superlicentie?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hij kan ook bedoelen dat hij eventueel een zege in de GP2 aan Jules opdraagt.
Mogelijk, omdat hij regerend Europees F3 kampioen is.quote:
Tot voor de kwalificatie. Uit de regels:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:43 schreef twiFight het volgende:
Is er trouwens ook een deadline voor teams om te beslissen wie in welke sessie rijdt? Of mogen ze in feite (los van de andere regels) ad hoc beslissen wie instapt?
[edit] nu heb ik het even over geplande acties. Niet wanneer de reguliere coureur 10 minuten voor de sessie boven de pot hangt, of zo.
quote:19.1
a)
During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mogelijk, omdat hij regerend Europees F3 kampioen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |