tja dat kan natuurlijk ook, maar je kunt je ook wat meer verdiepen in wat je je lichaam en het milieu (en andere levende wezens) aandoet met dat speklapje.quote:Op maandag 29 september 2014 13:48 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Gewoon een speklapje op de grill gooien.
Heb ik ook nooit ontkent.quote:Op maandag 29 september 2014 13:44 schreef k_man het volgende:
Je had het ook in vier woorden kunnen zeggen: ik kan niet koken.
Deze week nog een geweldige spruitjesschotel met spek en gehakt gegeten. Moeders keuken.quote:Op maandag 29 september 2014 13:48 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Gewoon een speklapje op de grill gooien.
Ik had die Tafu nu juist van de AH. Heb ik het slecht getroffen ?quote:Op maandag 29 september 2014 13:50 schreef Pixxie. het volgende:
Ben 4 jaar vega geweest en vond dat 'vlees' prima te doen.
Het is wel even wennen maar daarna is het best lekker![]()
Vooral van AH merk
Tofu lust ik ook niet hoorquote:Op maandag 29 september 2014 14:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had die Tafu nu juist van de AH. Heb ik het slecht getroffen ?
Ok. Dan was het een slechte eerste kennismaking met vegetarisch voedsel.quote:Op maandag 29 september 2014 14:12 schreef Pixxie. het volgende:
[..]
Tofu lust ik ook niet hoorMaar die burgers etc zijn wel lekker
Die gehakt is ook goed te toen
Dat jij geen lekker vegetarisch eten kunt maken, wil niet zeggen dat vegetarisch eten vreselijk is.quote:Op maandag 29 september 2014 14:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik ook nooit ontkent.
Wat wil je zeggen ?
Ik laat uit de Hollandsche pot door m'n moeder maken terwijl ze niet lesbisch is.quote:Op maandag 29 september 2014 14:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat jij geen lekker vegetarisch eten kunt maken, wil niet zeggen dat vegetarisch eten vreselijk is.
jij bent dan ook (net als ik) dol op de Aziatische keuken..quote:Op maandag 29 september 2014 14:00 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben geen vegetariër maar zou zonder tofu toch niet willen leven.
Ga ik dan eerdaags eens proberen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet waarom vegetariers altijd met tofu komen, tempeh is veel lekkerder en heeft een mooie kauwbare structuur
Met die redenatie (alles in een rangorde plaatsen) zou ik alleen nog biefstuk eten....quote:Op maandag 29 september 2014 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet waarom vegetariers altijd met tofu komen, tempeh is veel lekkerder en heeft een mooie kauwbare structuur
Snel een erwt onder robins matras legquote:Op maandag 29 september 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Met die redenatie (alles in een rangorde plaatsen) zou ik alleen nog biefstuk eten....
Piet eet ook bijna altijd biefstukquote:Op maandag 29 september 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Met die redenatie (alles in een rangorde plaatsen) zou ik alleen nog biefstuk eten....
Vraag mij altijd af, wat is biefstuk? Ken ossehaas, prime rib, entracote, flanksteak, contrafilet, sucadesteak, zadel, longhaas, staartstuk etc etc etc, maar biefstuk eet ik nooitquote:Op maandag 29 september 2014 18:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Piet eet ook bijna altijd biefstuk
Allemaal heerlijk, en ik doe graag met je meequote:Op maandag 29 september 2014 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af, wat is biefstuk? Ken ossehaas, prime rib, entracote, flanksteak, contrafilet, sucadesteak, zadel, longhaas, staartstuk etc etc etc, maar biefstuk eet ik nooit
Daarmee is biefstuk dus een nietszeggende term.quote:
Huh?quote:Op maandag 29 september 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Anyway, jij vind dus tempeh "biefstuk"
Jullie gaan lekker die een-tweetjes.quote:Op maandag 29 september 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima, mijn vraag, waarom komen vegetariers altijd met die smakeloze stuctuurloze kwark aan?
Als ik elke avond een linzenschotel moet eten knal ik in mijn eentje de hele ozonlaag aan gortquote:Op maandag 29 september 2014 13:46 schreef Deetch het volgende:
Als vegetarier hoef je echt die vleesvervangers niet te eten. Zeker die vieze tofu en soja (karton) imitatie burgers
Daarnaast is soja en tofu milieutechnisch behoorlijk belastend in vergelijking met "gewone" groenten.
Het is een kwestie van je menusamenstelling aanpassen zodat je niet om een stuk vlees(vervanger) heen kookt maar de groente als basis neemt.
Stoofschotels met linzen of bonen geven je al een hele boost eiwitten die je normaal uit vlees haalt.
Als je toch persé tofu wilt eten (god knows why??) moet je het eerst een nachtje marineren en dan in een gerecht meebakken, zoals in de nasi of roerbakmie oid. Gerookte tofu is al iets beter te hachelen maar nog steeds
quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Er zijn meer varianten te bedenken gekkie. En de hoeveeheid eiwit die de gemiddelde nederlander binnenkrijgt is veel meer dan nodig. Je kunt rustig 3 dagen in de week zonder een zware dosis eiwitten maar gewoon groente en koolhydraten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 01:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ik elke avond een linzenschotel moet eten knal ik in mijn eentje de hele ozonlaag aan gortdat kan toch ook niet de bedoeling zijn, wel?
Gemakzucht, gebrek aan creativiteit. Als ik ergens wordt uitgenodigd om te eten zeg ik ook altijd dat ze voor mij geen vleesvervanger hoeven te koken dan sla ik liever een dagje over.quote:Op maandag 29 september 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Prima, mijn vraag, waarom komen vegetariers altijd met die smakeloze stuctuurloze kwark aan?
quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
Gemakzucht, gebrek aan creativiteit. Als ik ergens wordt uitgenodigd om te eten zeg ik ook altijd dat ze voor mij geen vleesvervanger hoeven te koken dan sla ik liever een dagje over.
Meestal krijg ik dan vragen over wat voor alternatieven en die bied ik dan ook aan met linkjes naar recepten enzo.
In restaurants vindt je als vegetarische varianten ook bijna nooit een gerecht zoals biefstuk met bijlagen maar dan met een blok tofu. Dat is omdat dat gewoon viessss is
Stoere jongen ben je hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Jullie gaan lekker die een-tweetjes.Houd ik wel van en houd mensen scherp
![]()
On topic.
Omdat vegetariers net zo als hun uiterlijk en geestelijk voorkomen erg blasé zijn om het maar even netjes te zeggen?![]()
Ik hoor vaak van die vegi's dat ze juist veel ervaring met vlees hebben en daarom juist over zijn geschakeld naar het vegetarische naast het welzijn van het dier. Kortom men is veel dier en mileubewuster dan "jullie"vleesbarbaren.![]()
Ik zeg dan vaak: Waarom draag je dan nog je sandalen of lederen schoentjes?
Dat is wel een beetje een flauw tegen-argument natuurlijk, voel je je misshcien toch een beetje aangevallen dan? Door geen vlees te eten bespaar je al 80% van het dierenleed dat een "vleesbarbaar" veroorzaakt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 september 2014 13:44 schreef k_man het volgende:
Nee, de redenatie is, jij vindt tempeh lekkerder dan tofu, dus daarom snap je niet dat mensen tofu eten.quote:Op maandag 29 september 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Op maandag 29 september 2014 13:44 schreef k_man het volgende:
Dacht toen ik jong was en uit eten ging met m'n ouders. Kom ik bestel eens Duitse biefstuk. Kreeg ik een grote kouwe tartaar op m'n bord. Durfde niet teleurgesteld te zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af, wat is biefstuk? Ken ossehaas, prime rib, entracote, flanksteak, contrafilet, sucadesteak, zadel, longhaas, staartstuk etc etc etc, maar biefstuk eet ik nooit
Dat lees ik al vanaf 2002.quote:Op maandag 29 september 2014 20:35 schreef Red_85 het volgende:
Tong.
Eindelijk na al die jaren een kwaliteitstopic van je.
Ik moet altijd om jou lachen. Weet niet zo zeer of je er zelf zo blij om zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Jullie gaan lekker die een-tweetjes.Houd ik wel van en houd mensen scherp
![]()
On topic.
Omdat vegetariers net zo als hun uiterlijk en geestelijk voorkomen erg blasé zijn om het maar even netjes te zeggen?![]()
Ik hoor vaak van die vegi's dat ze juist veel ervaring met vlees hebben en daarom juist over zijn geschakeld naar het vegetarische naast het welzijn van het dier. Kortom men is veel dier en mileubewuster dan "jullie"vleesbarbaren.![]()
Ik vind Ajax beter dan Feyenoord. Dus waarom zou ik naar een samenvatting van Feyenoord kijken ?quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind biefstuk ook lekkerder dan buikspek, dus waarom zou ik buikspek eten?
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat er altijd en eeuwig met tofu aangekomen wordt en dat dit terecht mensen afschrikt. Biefstuk versus buikspek is veel meer een budgettaire keuze, en buikspek is ook gewoon lekker.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:34 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, de redenatie is, jij vindt tempeh lekkerder dan tofu, dus daarom snap je niet dat mensen tofu eten.
In diezelfde redenatie zeg ik, ik vind biefstuk lekkerder dan tempeh, dus waarom zou je dan nog tempeh eten?
Ik vind biefstuk ook lekkerder dan buikspek, dus waarom zou ik buikspek eten?
Ik let normaal niet op geld. Nu wel. Tofu was in de aanbieding. Dacht dat het wel te eten zou zijn. Was niet eens als vervanging van vlees. Gewoon om te proberen. Denk dat het in een gerecht ook niet te vreten is. Wat ik al eerder postte, slap, zouteloos, smakeloos.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat er altijd en eeuwig met tofu aangekomen wordt en dat dit terecht mensen afschrikt. Biefstuk versus buikspek is veel meer een budgettaire keuze, en buikspek is ook gewoon lekker.
Je bent nu zwaar in mijn waardering gezaktquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind Ajax beter dan Feyenoord. Dus waarom zou ik naar een samenvatting van Feyenoord kijken ?
Ben aan het afvallen hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:05 schreef renwan het volgende:
[..]
Je bent nu zwaar in mijn waardering gezakt
Wel, dat zei je wel. Je zei dat tempeh veel lekkerder is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat er altijd en eeuwig met tofu aangekomen wordt en dat dit terecht mensen afschrikt. Biefstuk versus buikspek is veel meer een budgettaire keuze, en buikspek is ook gewoon lekker.
En weer ga je voorbij aan mijn puntquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wel, dat zei je wel. Je zei dat tempeh veel lekkerder is.
Lekker, lekkerder, lekkerst. Tofu is dus lekker, tempeh lekkerder.
Dan moet had je moeten zeggen dat tempeh wèl lekker is. En daarmee geef je aan dat je tofu niet lekker vindt.
Nee, dat was het niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef RobinOok het volgende:
Jouw punt is blijkbaar dat je tofu vies vindt en tempeh lekker.
Als je dat gewoon meteen gezegd had was het klaar geweest.
Ik weet niet welk punt zou ik nu alsnog missen?
Dat zegt genoeg over vegetariers dan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef RobinOok het volgende:
Je bedoelt dat je antwoord wilt op je vraag waarom vegetariers altijd met die smakeloze stuctuurloze kwark aan komen zetten? Nou, gewoon, omdat ze dat lekker vinden. Duhuh.
En als dat nog steeds je punt niet is/was, dan geef ik het op.
Zet die eens de keus voor tussen tofu en crispy porkbelly of peking eendquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:03 schreef RobinOok het volgende:
En over 1 miljard chinezen ja.
Pffffff.
En jij moet je ook doodschamen om met zo'n ongelofelijk afgezaagd non argument te komen. Echt genant anno 2014. Wat zeg ik, dat was 20 jaar geleden al een suffe jij-bak.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hallo Bep, gaatie lekker?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:25 schreef RobinOok het volgende:
En jij moet je ook doodschamen om met zo'n ongelofelijk afgezaagd non argument te komen. Echt genant anno 2014. Wat zeg ik, dat was 20 jaar geleden al een suffe jij-bak.
Welke "mensen" Ik wil namen en adressen.quote:Mensen vinden tofu lekker. Punt.
Waren zeker van Sionglish types.quote:Ik heb 2,5 jaar in China gewoond en als ik met (Chinese) collega's uit eten gingen werd er ALTIJD minstens 1 tofu-gerecht besteld, zonder dat er een vegetarier aan tafel zat.
Ik eet zelden of nooit tofu omdat ik die stoofpotjes wel geloof en meestal in bereiding flauw vind. Ik wil daarbij geen sponsig gedoe in mijn mond hebben. Hooguit gevogelte of schaaldieren!quote:Dat kozen ze uit eigen, vrije wil. Niet omdat ze iets anders niet konden betalen of weet ik veel wat jij nou probeert te suggeren. Net zoals dat ik regelmatig tofu eet, zonder dat ik vegetarisch wil eten of geen geld heb voor iets anders of weet ik veel waarom je zou denken dat iemand nooit zou kiezen voor tofu als ze konde kiezen uit tofu, spek of eend....
quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:12 schreef Iwanius het volgende:
Misschien ga je aan het punt voorbij dat als je al zoveel smaken hebt uitgeprobeerd je op een bepaalt moment juist niet meer openstaat voor alles en nog wat omdat op een bepaalt moment alles elkaar in smaak niet zoveel meer ontloopt. Dan beperk jij je op een bepaalt moment tot de smaak die bij jou het beste past.
Is dat een tekortkoming? Nee, dat is gewoon jouw smaak gebasseerd op vele smaken die je daarvoor hebt uitgeprobeerd.
Heb ik ergens gezegd dat tofu vies is? Ik kan het nergens terugvinden Bep.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:20 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan eigenwijs zijn, ja. Dat is nogal een verschil, eigenwijs zijn of een domme, afgezaagde boerenpummelmening verkondigen die het gros van de suffe Hollanders verkondigen.
Als ik ga roepen "homoseksualiteit is tegennatuurlijk" is dat ook niet eigenwijs maar net zo tenenkrommend dom, afgezaagd en bekrompen als beweren dat tofu vies is.
Nee man, die tempeh vind je vast ook niets! Pietverdriet heeft veel verstand van voedsel, maar als je een keer een goede vegetarisch gerecht wil eten, kan je waarschijnlijk beter naar een vegetariër luisteren.quote:Op maandag 29 september 2014 15:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga ik dan eerdaags eens proberen.
Dit was niks.
door het aanblik ontgaat me de eetlust al.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:25 schreef virl3 het volgende:
Ik ben geen vegetariër, maar doe wel vaak een vleesloos dagje in de week. En dan koop ik wel 's een vleesvervanger. Dit spul is goed te kanen:
[ afbeelding ]
Een aantal dingen zijn goed te doen, sommige dingen zijn echt niet te eten thoughquote:Op maandag 29 september 2014 13:50 schreef Pixxie. het volgende:
Ben 4 jaar vega geweest en vond dat 'vlees' prima te doen.
Het is wel even wennen maar daarna is het best lekker![]()
Vooral van AH merk
waarom? tempeh rules!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:05 schreef borisz het volgende:
Niets mis met vegetarisch voer, maar laat die vegetarische troep gewoon in de winkel liggen.
Doe gewoon verschillende groentegerechten maar laat de tofu/tempeh/vegatroep gewoon in de winkel liggen.
meestal als sambal goreng.. marineren in sambal en indo specerijen enz, dan bakken. Zonder marineren beetje frituren kan ook, en daarna in iets smaakvols donderen zodat t wat smaak opneemt..quote:
Alles van die lijn isquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:25 schreef virl3 het volgende:
Ik ben geen vegetariër, maar doe wel vaak een vleesloos dagje in de week. En dan koop ik wel 's een vleesvervanger. Dit spul is goed te kanen:
[ afbeelding ]
Ik eet bijna geen vleesvervangers, maar ik ben wel altijd nieuwsgierig, dus deze ga ik eenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:25 schreef virl3 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je persé een vega gehaktbal wil eten, kan je hem beter zelf maken, met vega gehackt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:50 schreef DrNick het volgende:
Mijn moeder kocht laatst neppe gehaktballetjes, wat een deceptie
Nouja, het was wel goed te doen hoor. Maar ik had toch liever balletjes half om half gehad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Als je persé een vega gehaktbal wil eten, kan je hem beter zelf maken, met vega gehackt.
Dan kan je hem gewoon maken zoals je je je gehaktbal altijd al maakte, die kant en klaar
dingen zijn niet te pruimen...
Ah, tja, dat gaat niet met Vega gehackt natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:07 schreef DrNick het volgende:
[..]
Nouja, het was wel goed te doen hoor. Maar ik had toch liever balletjes half om half gehad.
Die zijn inderdaad wel lekker ja, ik wist niet eens dat er tofu in zatquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:10 schreef Riann het volgende:
En ik ben fan van de groentekroketten van van dobben. En daar zit
Tofu in daar vind ik het wel lekker in.
Deze vega heeft hem al eens getest, ik ben geen fanquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik eet bijna geen vleesvervangers, maar ik ben wel altijd nieuwsgierig, dus deze ga ik een
keer proberen
Dat is zijn die witte blokjes die erin zitten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad wel lekker ja, ik wist niet eens dat er tofu in zat
Ik zal volgende keer eens opletten...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:36 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat is zijn die witte blokjes die erin zitten.
Dat je tempeh lekker vind smaken wil niet zeggen dat een gerecht als mapo tofu daadwerkelijk beter smaakt met tempeh in plaats van tofu. Miso soep waarbij je de blokjes tofu vervangt door tempeh klinkt ook niet echt smakelijk. Tempeh en tofu zijn totaal verschillende producten uit verschillende keukens. Het een is geen substituut voor de ander.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zet die eens de keus voor tussen tofu en crispy porkbelly of peking eend
Soja is niet per definitie milieubelastend, zeker niet meer dan andere gewassen. Het is juist zo’n populair gewas doordat het een hoge eiwit opbrengst heeft per vierkante meter. Daar moet je heel wat groentes voor eten. De enige reden waarom soja een slechte naam heeft komt door de massale bouw voor de veeteelt, maar dat kun je die boon of tofu niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:46 schreef Deetch het volgende:
Als vegetarier hoef je echt die vleesvervangers niet te eten. Zeker die vieze tofu en soja (karton) imitatie burgers
Daarnaast is soja en tofu milieutechnisch behoorlijk belastend in vergelijking met "gewone" groenten.
Het is een kwestie van je menusamenstelling aanpassen zodat je niet om een stuk vlees(vervanger) heen kookt maar de groente als basis neemt.
Stoofschotels met linzen of bonen geven je al een hele boost eiwitten die je normaal uit vlees haalt.
Als je toch persé tofu wilt eten (god knows why??) moet je het eerst een nachtje marineren en dan in een gerecht meebakken, zoals in de nasi of roerbakmie oid. Gerookte tofu is al iets beter te hachelen maar nog steeds
Van de vegetarische slager bedoel je? Ik durf niks meer van die arme man te proberen na het vegan spekjesfiascoquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Als je persé een vega gehaktbal wil eten, kan je hem beter zelf maken, met vega gehackt.
Dan kan je hem gewoon maken zoals je je je gehaktbal altijd al maakte, die kant en klaar
dingen zijn niet te pruimen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |