abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145009672

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 29-09-2014 22:33:22 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145009694
Haha en toen wassie halverwege mijn reactie ineens dicht :D

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:13 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Er staan gewoon belachelijke dingen hier en daar kom ik op af.
Met name je post over die halve liter melk en 2 eieren teveel.
TOTAAL ONGEGROND helemaal nergens op gebaseerd
teveel wel voor hardlopen.. als ik op mijn KT dagen het zelfde zou eten als op hardloopdagen dan gaan mijn darmen ook over de zeik.. dát was ook de vraag niet of het gezond is of niet.. dus lees voortaan even naar de vraag van je sportmaatje voordat je over je theewater gaat..
pi_145009730
Is Guard al wakker om een verslag van gisteren te tikken? Ik zit te wachten.
  maandag 29 september 2014 @ 09:19:10 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145009745
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:16 schreef Danter het volgende:
Haha en toen wassie halverwege mijn reactie ineens dicht :D

[..]

teveel wel voor hardlopen.. als ik op mijn KT dagen het zelfde zou eten als op hardloopdagen dan gaan mijn darmen ook over de zeik.. dát was ook de vraag niet of het gezond is of niet.. dus lees voortaan even naar de vraag van je sportmaatje voordat je over je theewater gaat..
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 09:15 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Het is gewoon voor een hardloper veel te veel van het goede. That's it. Voor een krachtsporter is het allemaal prima, maar daar is dit het topic niet voor. Bewijs zat in talloze hardloopboeken.
Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau. ipv te zeggen dat i 2 eieren teveel eet LOL

Kan het gemist hebben, maar dat is volgens mij nog helemaal niet aan de orde geweest.
pi_145009761
Hij vraagt om advies voor eten om te hardlopen, niet om te krachtpatsen. En nu ben ik er klaar mee.

Ik wil verslagen van de marathons van gister.
pi_145009772
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau.

Kan het gemist hebben, maar dat is volgens mij nog helemaal niet aan de orde geweest.
Daar is dit topic verder niet voor, laten we deze discussie ook maar stoppen maar het is onder hardlopers algemeen bekend dat zuivel en teveel dierlijke eiwitten voor problemen met de darmen kan zorgen. ongeacht je lichaamsgewicht en inspanningsniveau..

ik wacht ook in spanning op guard :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 09:21:00 ]
pi_145009802
Straks even langs de Lidl kijken naar LED armbandje en een lange broek. :)

quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
Hij vraagt om advies voor eten om te hardlopen, niet om te krachtpatsen. En nu ben ik er klaar mee.

Ik heb geen marathon gelopen :'(

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:20 schreef Danter het volgende:

[..]

Daar is dit topic verder niet voor, laten we deze discussie ook maar stoppen maar het is onder hardlopers algemeen bekend dat zuivel en teveel dierlijke eiwitten voor problemen met de darmen kan zorgen. ongeacht je lichaamsgewicht en inspanningsniveau..

ik wacht ook in spanning op guard :D
Ik denk dat Guard een flinke kater heeft :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  maandag 29 september 2014 @ 09:26:36 #8
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_145009873
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef RaymondK het volgende:
Als je uberhaupt iets nuttigs over iemand z'n eetpatroon zou willen zeggen, vraag dan om te beginnen eens naar z'n lichaamsgewicht en inspanningsniveau.
Leuk om een fitness/bodybuilding (of wat dan ook) benadering in een hardlooptopic te zien :D
Als je een hardloper vraagt om een menu samen te stellen, zie je in verhouding meer koolhydraten en bij body building (of hoe het ook precies mag heten), zie je veel meer eiwitten...

Maar ik heb geen recht van spreken met mijn voedingspatroon, gelukkig...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 29 september 2014 @ 09:28:51 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_145009915
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:26 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Leuk om een fitness/bodybuilding (of wat dan ook) benadering in een hardlooptopic te zien :D
Als je een hardloper vraagt om een menu samen te stellen, zie je in verhouding meer koolhydraten en bij body building (of hoe het ook precies mag heten), zie je veel meer eiwitten...

Maar ik heb geen recht van spreken met mijn voedingspatroon, gelukkig...
als het in de hardloopwereld normaal is om iemand van 165cm en 55kg het zelfde voor te schotelen als iemand van 2 meter en 100kg, dan begrijp ik nu opeens waarom je wel eens van die wandelende lijken ziet lopen :Y

maargoed, een fansoenlijke discussie is hierover geloof ik niet gewenst in dit topic.

de groeten
pi_145009934
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Helemaal prima als het voor jou werkt, maar je vroeg waar je winderigheid vandaan komt, en waarschijnlijk heeft die grote hoeveelheid dierlijke eiwitten daar wel mee te maken :P
Denk dan dat het door de extra eieren komt want de andere twee maaltijden zijn vrijwel een constante.

quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 09:08 schreef mosselmossel het volgende:
Ah, er worden krachtpatser-vriendjes bij geroepen.

Maar hij komt met vragen over eten om te hardlopen hoor.
Niet met vragen over eten om je lijf op te pompen.
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 09:19 schreef mosselmossel het volgende:

Hardlopen is en blijft voor mij niet de focus. Nog minder de focus is 'om mijn lijf op te pompen'. Ik snap niet dat er met een dergelijke afgunst naar krachtsporters wordt gekeken. Mijn doel is om algeheel fit te zijn. Daarvoor werk ik aan mijn kracht, flexibiliteit en ook mijn conditie. Omdat eerstgenoemde voor mij het leukste is ligt daar voor mij de focus maar dat maakt flexibiliteit en conditie m.i. niet minder belangrijk.

Conclusie van mijn vraag van gisteren is dat het waarschijnlijk de extra eieren zijn geweest die voor de extra winderigheid (ook wel turboboost voor het hardlopen genoemd) hebben gezorgd. Waar ik wel verder op in wil gaan is de issue of 1 liter melk per dag teveel is. Mocht dit zo zijn dan neem ik dat mee in mijn overwegingen m.b.t. mijn ontbijt. Het aantal eieren is voor mij niet relevant omdat ik gemiddeld genomen 'slechts' 10 eieren per week eet maar dat neemt niet weg dat ik ook dit een interessant punt vindt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 29 september 2014 @ 09:30:32 #11
236410 MaleDuck
pi_145009935
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 09:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

als het in de hardloopwereld normaal is om iemand van 165cm en 55kg het zelfde voor te schotelen als iemand van 2 meter en 100kg, dan begrijp ik nu opeens waarom je wel eens van die wandelende lijken ziet lopen :Y

maargoed, een fansoenlijke discussie is hierover geloof ik niet gewenst in dit topic.

de groeten
Humor, lezen is ook een kunst, ik spreek niet over hoeveelheden, die zijn per persoon verschillend.
En gelukkig zien alle bodybuilders er wel heel normaal uit :')
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 29 september 2014 @ 09:30:51 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145009939
Ik ga een Duitse kelder in om op een loopband hard te lopen 8)7
Als ik morgen nog niks heb gepost...
pi_145009950
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:22 schreef Pandaplint het volgende:
Straks even langs de Lidl kijken naar LED armbandje en een lange broek. :)

[..]

Ik heb geen marathon gelopen :'(

[..]

Ik denk dat Guard een flinke kater heeft :')
Dit zijn ook wel goeie lampies:
http://all4running.nl/see(...)eo-led-sy-red-1.html

Valt een stuk beter op dan een paar van die ledjes in een bandje.
  maandag 29 september 2014 @ 09:32:52 #14
236410 MaleDuck
pi_145009976
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Quoi het volgende:
Ik ga een Duitse kelder in om op een loopband hard te lopen 8)7
Als ik morgen nog niks heb gepost...
Dan gaan we uit steunbetuiging Der Untergang kijken :Y

quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Klokov het volgende:
Mijn doel is om algeheel fit te zijn.
Dan wil ik je aanraden om variatie aan te brengen in je etenspatroon.
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 09:33:27 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_145009985
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:30 schreef Klokov het volgende:

[..]

Denk dan dat het door de extra eieren komt want de andere twee maaltijden zijn vrijwel een constante.

[..]

[..]

Hardlopen is en blijft voor mij niet de focus. Nog minder de focus is 'om mijn lijf op te pompen'. Ik snap niet dat er met een dergelijke afgunst naar krachtsporters wordt gekeken. Mijn doel is om algeheel fit te zijn. Daarvoor werk ik aan mijn kracht, flexibiliteit en ook mijn conditie. Omdat eerstgenoemde voor mij het leukste is ligt daar voor mij de focus maar dat maakt flexibiliteit en conditie m.i. niet minder belangrijk.

Conclusie van mijn vraag van gisteren is dat het waarschijnlijk de extra eieren zijn geweest die voor de extra winderigheid (ook wel turboboost voor het hardlopen genoemd) hebben gezorgd. Waar ik wel verder op in wil gaan is de issue of 1 liter melk per dag teveel is. Mocht dit zo zijn dan neem ik dat mee in mijn overwegingen m.b.t. mijn ontbijt. Het aantal eieren is voor mij niet relevant omdat ik gemiddeld genomen 'slechts' 10 eieren per week eet maar dat neemt niet weg dat ik ook dit een interessant punt vindt.
Je stelde gewoon een serieuze vraag waar we hier serieus op in gingen. Dat RaymondK het voor je komt verpesten, kun jij ook niks aan doen. Ik denk dat als je wat je hierboven zegt in overweging neemt, je een heel eind kunt komen. Moet je wel harder gaan lopen, want je turbo-boost gaat eraf dan ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 september 2014 @ 09:33:34 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145009986
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Die heb ik sinds vorige week :Y
Bij Hema 8,95 euro.
  maandag 29 september 2014 @ 09:34:27 #17
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_145010002
quote:

[..]

Lidl heeft nu bandjes die werken volgens hetzelfde principe.
2Ledjes die door een lichtgeleidend kunststof schijnen.
pi_145010040
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:34 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Lidl heeft nu bandjes die werken volgens hetzelfde principe.
2Ledjes die door een lichtgeleidend kunststof schijnen.
[ afbeelding ]
En een Tamagotchi in het midden? Of wat is dat 'display' in godsnaam? Haha.

SPOILER
Jack does it in real time...
  maandag 29 september 2014 @ 09:37:24 #19
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_145010055
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 09:36 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En een Tamagotchi in het midden? Of wat is dat 'display' in godsnaam? Haha
Volgens mij is dat gewoon een knop :P
pi_145010140
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Moet je wel harder gaan lopen, want je turbo-boost gaat eraf dan ;)
_O-

Voor de geinteresseerden, macro's van ontbijt en dinner:

1958 kcal, 291g koolhydraten, 31g vet, 92g eiwitten
Dinner is meestal ~1000 kcal waar ik de verhouding wat rechter trek maar zoals jullie zien valt het reuze mee met de eiwitten en eindig ik meestal 50/20/30 qua verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten

edit: +1 banaan bij de kwark
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145010144
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef Quoi het volgende:
nds vorige week
Bij Hema 8,95 euro.
Thanks voor de tip! Scheelt weer centjes :D Ik was van plan er deze week een te halen.
  maandag 29 september 2014 @ 09:45:54 #22
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_145010215
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Scheelt weer centjes :D Ik was van plan er deze week een te halen.
Lidl 7,99 :7
pi_145010246
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:45 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Lidl 7,99 :7
Ik wil geen Tamagotchi om m'n arm :P Ik had dit bandje bij een AV-genootje gezien, en het zag er goed en relatief comfortabel uit.
  maandag 29 september 2014 @ 09:50:27 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145010312
Spierpijn als nog niet eerder, vooral in mn bovenbenen :+
F means you're fucked
pi_145010341
quote:

[..]

Als je alleen loopt prima, maar in de loopgroep krijg ik regelmatig verblindingsklachten van mensen die achter me lopen. Vooral als de lampjes in knippermodus staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')