quote:Op zondag 28 september 2014 14:20 schreef Parzival het volgende:
als het goed is heb je een plate bij je mobo gekregen.. anders even bij een pc winkel naar binnen met deze foto..
Haha, het is een HP OEM moederbord.quote:Op zondag 28 september 2014 14:20 schreef AeroxV8 het volgende:
Als het goed is wordt er een bracket bij geleverd, die je in de opening kunt drukken.
Ik weet ook niet of dat een standaard, universele maat is.quote:Op zondag 28 september 2014 14:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Haha, het is een HP OEM moederbord.
Maar daar zit dus wel een bracket in, maar die vult niet heel die ruimte op volgens mij. Eens even kijken.
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.quote:Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of dat een standaard, universele maat is.
Maar bij ieder moederbord wordt zo'n ding geleverd, dus je zou haast denken van wel.
Op zich is zo'n gat geen probleem, alleen je luchtstroom kan wat verstoord worden. Dat kan weer hogere temperaturen veroorzaken (al is dat niet schrikbarend) en misschien stof wat meer je kast binnenkomt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.
Vreemd, zou toch echt geen probleem moeten zijn als je je moederbord eruit haalt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.
Het is gelukt.quote:Op zondag 28 september 2014 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Vreemd, zou toch echt geen probleem moeten zijn als je je moederbord eruit haalt.
Als je goed kijkt zie je dat dat pinnetje op jouw stekker ook niet is aangesloten.quote:Op zondag 28 september 2014 15:56 schreef robin007bond het volgende:
Echter zit ik nog wel met een probleempje.
[ afbeelding ]
Dit is de front_USB, maar de front_USB op mijn mobo mist een pinnetje.
[ afbeelding ]
Wat voel ik me nu een retard.
quote:
Godsamme. Ik ben echt blind. Bedankt.quote:Op zondag 28 september 2014 15:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat dat pinnetje op jouw stekker ook niet is aangesloten.
Oh, foto van dat stekkertje?quote:Op zondag 28 september 2014 15:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Helemaal mee eens. Alleen zou de handleiding wat uitgebreider mogen. Zo is er ook een kabel waar geen labeltje op staat en waar ik geen idee heb waar die in moet.
Ben nu ff niet thuis maar volgens mij zit er achter het deurtje, rechtsboven, een schakelaar waarmee je de fans op 5, 7 of 12 volt kan laten draaien en is dat de input (molex) en output (3 pins) daarvoor.quote:Op zondag 28 september 2014 16:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Deze drie:
http://i.imgur.com/HqdJo3Ah.jpg
Helder.quote:Op zondag 28 september 2014 16:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben nu ff niet thuis maar volgens mij zit er achter het deurtje, rechtsboven, een schakelaar waarmee je de fans op 5, 7 of 12 volt kan laten draaien en is dat de input (molex) en output (3 pins) daarvoor.
Heb het zelf niet aangesloten, fan-snelheid wordt al via mainboard geregeld waar nodig.
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.quote:Op zondag 28 september 2014 19:53 schreef MaGNeT het volgende:
"Vierkante" 4 pins stekker niet aangesloten.
Zie ergens links onder die zwarte opgeknoopte kabel van de rear-fan. Daar zit hij achter verstopt.
Au... bord en voeding eruit, op stukje karton leggen en testen of het dan wel werkt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.
Verder bleek dat ik de standoffs onder het moederbord was vergeten.Mijn oude kast had die niet eens.
Hoeft niet, als kortsluitbeveiliging in voeding op tijd ingreep. Anders kan het bord de kliko in. Heb wel stagiairs gezien die het ook zo deden en waar alles toch nog leefde bij testenquote:
Uhr, je bedoelt de afstandhouders? Die pennetjes die moederbord isoleren van je kast?quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.
Verder bleek dat ik de standoffs onder het moederbord was vergeten.Mijn oude kast had die niet eens.
Ja die was ik vergeten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Uhr, je bedoelt de afstandhouders? Die pennetjes die moederbord isoleren van je kast?![]()
Hopen dat dit is goed gegaan dan
Nu met standoffs proberen maar ik vrees het ergste.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoeft niet, als kortsluitbeveiliging in voeding op tijd ingreep. Anders kan het bord de kliko in. Heb wel stagiairs gezien die het ook zo deden en waar alles toch nog leefde bij testen
Goede reden om te upgraden.
Ik dacht het direct al te zien om dat je ding zo laag ter hoogte van je moederbordgat waar dat plaatje moetquote:
Alles heb ik nu goed gedaan maar de PC gaat echt niet aan. Standoffs zitten erin.quote:Op zondag 28 september 2014 20:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik dacht het direct al te zien om dat je ding zo laag ter hoogte van je moederbordgat waar dat plaatje moet.
Ontopic:
Maak eens close-up foto's van al je belangrijke delen een aansluitingen en ga en de TS bij houden wat je al gedaan hebt. Grote kans dat je eruit gaat komen.
Wss. alleen het moboquote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alles heb ik nu goed gedaan maar de PC gaat echt niet aan. Standoffs zitten erin.
Helaas, kortgesloten. Is alle apparatuur aan het moederbord ook kapot of is het enkel het moederbord zelf die sterft?
Bedankt voor het draadje.quote:Op zondag 28 september 2014 20:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wss. alleen het mobo
Weet je zeker dat die dood is? Zit er geen jumper op? Of ouderwetser twee pinnentjes die kan kortsluiten om te booten?
Ken je dit draadje? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492
Al naar gekeken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:37 schreef remi1986 het volgende:
ik vraag het toch maar voor de zekerheid. Heeft de voeding geen on/off switch?
Helaas. Dan hoor je ook niets.quote:Op zondag 28 september 2014 20:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Probeer ook eens minimaal te booten alleen mobo en cpu. Ding start vanzelfsprekend niet helemaal op maar hij zet wel even de fans aan en als je een mobo-speaker hebt hoor je ook de mobo-beebs.
Werkt dat dan is die waarschijnlijk nog heel. En probeer niet alleen via de aan/uitknop te booten aansluiting kan stuk zijn/verkeerd aangesloten probeer het via de jumper.
Kortsluiting moet het wel zijn geweest. Want ik ben de standoofs vergeten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel het altijd wordt aanbevolen om maatregelen te nemen om statische stroompjes via je huid te voorkomen (metalen bandje, niet op tapijt staan etc.) komt het in de praktijk erg weinig voor dat je daadwerkelijk op die manier je hardware kan slopen. Een verkeerde aansluiting zou normaal gesproken ook niet je hardware mogen beschadigen zolang je geen lomp geweld gebruikt. Ik gok momenteel dus dat er toch een ander probleem is dan een kortsluiting van het moederbord.
Is dat moederbord nog een beetje up to date?
- USB 3.0?
- SSD-aansluiting?
- socket voor huidige CPU?
- sneller RAM-geheugen?
- aansluitingen voor allerlei externe hardware (2 sloten naast elkaar voor een goede grafische kaart etc.)
Ik vraag me trouwens wel af of dat het voor jou wel belangrijk is dat de hardware topnotch is aangezien jij als Linux-gebruiker weinig veeleisende spellen zal spelen (al kan een emulatie van een primitiever spel ook behoorlijk veel eisen van je computer).
Weghalen lijkt mij onwaarschijnlijk maar een verkeerde stand van de jumpers is de meest waarschijnlijke oorzaak als je computer niet wil starten en alles correct is aangesloten op elkaar.quote:Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas. Dan hoor je ook niets.
Er zit een jumper bij CMOS + PM. Moet ik die weghalen?
De jumper staat op precies dezelfde plek als eerst, toen die in een andere kast zat en het nog deed.quote:Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weghalen lijkt mij onwaarschijnlijk maar een verkeerde stand van de jumpers is de meest waarschijnlijke oorzaak als je computer niet wil starten en alles correct is aangesloten op elkaar.
Waarom denk jij dat dat kortsluiting veroorzaakt?quote:Op zondag 28 september 2014 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kortsluiting moet het wel zijn geweest. Want ik ben de standoofs vergeten.![]()
Ik had eerder van jou begrepen dat je vooral gamet met consoles. In dat geval is het toch tijd om een nieuw moederbord te kopen.quote:Verder heb ik een dual boot en game ik dus wel op Windows.
Dat was mijn streven. Maar op de PC gamen is toch wel erg fijn.quote:Op zondag 28 september 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat kortsluiting veroorzaakt?
[..]
Ik had eerder van jou begrepen dat je vooral gamet met consoles. In dat geval is het toch tijd om een nieuw moederbord te kopen.
Wat ik altijd doe is even alleen ram + proc erin en alles minimaal aansluiten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat was mijn streven. Maar op de PC gamen is toch wel erg fijn.![]()
En omdat dan je moederbord dicht tegen je kast zit. Verder kan ik ook geen logische verklaring vinden.
Ook geprobeerd. Ook met het forceren van PWR met een schroevendraaier.quote:Op zondag 28 september 2014 21:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is even alleen ram + proc erin en alles minimaal aansluiten.
Daarna met een schroevendraaier even 2 pinnetjes kortsluiten om hem aan te zetten(zullen PWR genaamd zijn).
Als dan niks gebeurd is er inderdaad iets mis.
Je moest eens wetenquote:Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef robin007bond het volgende:
Misschien ben ik dan toch iets vergeten. Het lijkt me sterk dat een keer verkeerd aansluiten gelijk een gefrituurd moederbord betekent.![]()
Ach ja. Morgen weer een dag.
Vertel.quote:
Zelf altijd wel voorzichtig geweest, maar ik ken zat verhalen van overleden moederborden. Een beetje kortsluiting in het mobo en hij is dood. Ik weet daarom ook dat ik ooit extreem veel mazzel heb gehad met een overleden voeding.quote:Op zondag 28 september 2014 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vertel.
Overigens, weet iemand of ik dit bij een verzekering kan declareren?Wellicht valt het ergens onder zonder dat ik dat weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |