quote:Op zondag 28 september 2014 14:20 schreef Parzival het volgende:
als het goed is heb je een plate bij je mobo gekregen.. anders even bij een pc winkel naar binnen met deze foto..
Haha, het is een HP OEM moederbord.quote:Op zondag 28 september 2014 14:20 schreef AeroxV8 het volgende:
Als het goed is wordt er een bracket bij geleverd, die je in de opening kunt drukken.
Ik weet ook niet of dat een standaard, universele maat is.quote:Op zondag 28 september 2014 14:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Haha, het is een HP OEM moederbord.
Maar daar zit dus wel een bracket in, maar die vult niet heel die ruimte op volgens mij. Eens even kijken.
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.quote:Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of dat een standaard, universele maat is.
Maar bij ieder moederbord wordt zo'n ding geleverd, dus je zou haast denken van wel.
Op zich is zo'n gat geen probleem, alleen je luchtstroom kan wat verstoord worden. Dat kan weer hogere temperaturen veroorzaken (al is dat niet schrikbarend) en misschien stof wat meer je kast binnenkomt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.
Vreemd, zou toch echt geen probleem moeten zijn als je je moederbord eruit haalt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik de backplate. Ik krijg het er alleen voor geen mogelijkheid in.
Het is gelukt.quote:Op zondag 28 september 2014 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Vreemd, zou toch echt geen probleem moeten zijn als je je moederbord eruit haalt.
Als je goed kijkt zie je dat dat pinnetje op jouw stekker ook niet is aangesloten.quote:Op zondag 28 september 2014 15:56 schreef robin007bond het volgende:
Echter zit ik nog wel met een probleempje.
[ afbeelding ]
Dit is de front_USB, maar de front_USB op mijn mobo mist een pinnetje.
[ afbeelding ]
Wat voel ik me nu een retard.
quote:
Godsamme. Ik ben echt blind. Bedankt.quote:Op zondag 28 september 2014 15:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat dat pinnetje op jouw stekker ook niet is aangesloten.
Oh, foto van dat stekkertje?quote:Op zondag 28 september 2014 15:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Helemaal mee eens. Alleen zou de handleiding wat uitgebreider mogen. Zo is er ook een kabel waar geen labeltje op staat en waar ik geen idee heb waar die in moet.
Ben nu ff niet thuis maar volgens mij zit er achter het deurtje, rechtsboven, een schakelaar waarmee je de fans op 5, 7 of 12 volt kan laten draaien en is dat de input (molex) en output (3 pins) daarvoor.quote:Op zondag 28 september 2014 16:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Deze drie:
http://i.imgur.com/HqdJo3Ah.jpg
Helder.quote:Op zondag 28 september 2014 16:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben nu ff niet thuis maar volgens mij zit er achter het deurtje, rechtsboven, een schakelaar waarmee je de fans op 5, 7 of 12 volt kan laten draaien en is dat de input (molex) en output (3 pins) daarvoor.
Heb het zelf niet aangesloten, fan-snelheid wordt al via mainboard geregeld waar nodig.
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.quote:Op zondag 28 september 2014 19:53 schreef MaGNeT het volgende:
"Vierkante" 4 pins stekker niet aangesloten.
Zie ergens links onder die zwarte opgeknoopte kabel van de rear-fan. Daar zit hij achter verstopt.
Au... bord en voeding eruit, op stukje karton leggen en testen of het dan wel werkt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.
Verder bleek dat ik de standoffs onder het moederbord was vergeten.Mijn oude kast had die niet eens.
Hoeft niet, als kortsluitbeveiliging in voeding op tijd ingreep. Anders kan het bord de kliko in. Heb wel stagiairs gezien die het ook zo deden en waar alles toch nog leefde bij testenquote:
Uhr, je bedoelt de afstandhouders? Die pennetjes die moederbord isoleren van je kast?quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inmiddels gedaan en dat werkt ook niet.
Verder bleek dat ik de standoffs onder het moederbord was vergeten.Mijn oude kast had die niet eens.
Ja die was ik vergeten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Uhr, je bedoelt de afstandhouders? Die pennetjes die moederbord isoleren van je kast?![]()
Hopen dat dit is goed gegaan dan
Nu met standoffs proberen maar ik vrees het ergste.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoeft niet, als kortsluitbeveiliging in voeding op tijd ingreep. Anders kan het bord de kliko in. Heb wel stagiairs gezien die het ook zo deden en waar alles toch nog leefde bij testen
Goede reden om te upgraden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |