Ik dacht het direct al te zien om dat je ding zo laag ter hoogte van je moederbordgat waar dat plaatje moetquote:
Alles heb ik nu goed gedaan maar de PC gaat echt niet aan. Standoffs zitten erin.quote:Op zondag 28 september 2014 20:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik dacht het direct al te zien om dat je ding zo laag ter hoogte van je moederbordgat waar dat plaatje moet.
Ontopic:
Maak eens close-up foto's van al je belangrijke delen een aansluitingen en ga en de TS bij houden wat je al gedaan hebt. Grote kans dat je eruit gaat komen.
Wss. alleen het moboquote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alles heb ik nu goed gedaan maar de PC gaat echt niet aan. Standoffs zitten erin.
Helaas, kortgesloten. Is alle apparatuur aan het moederbord ook kapot of is het enkel het moederbord zelf die sterft?
Bedankt voor het draadje.quote:Op zondag 28 september 2014 20:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wss. alleen het mobo
Weet je zeker dat die dood is? Zit er geen jumper op? Of ouderwetser twee pinnentjes die kan kortsluiten om te booten?
Ken je dit draadje? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492
Al naar gekeken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:37 schreef remi1986 het volgende:
ik vraag het toch maar voor de zekerheid. Heeft de voeding geen on/off switch?
Helaas. Dan hoor je ook niets.quote:Op zondag 28 september 2014 20:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Probeer ook eens minimaal te booten alleen mobo en cpu. Ding start vanzelfsprekend niet helemaal op maar hij zet wel even de fans aan en als je een mobo-speaker hebt hoor je ook de mobo-beebs.
Werkt dat dan is die waarschijnlijk nog heel. En probeer niet alleen via de aan/uitknop te booten aansluiting kan stuk zijn/verkeerd aangesloten probeer het via de jumper.
Kortsluiting moet het wel zijn geweest. Want ik ben de standoofs vergeten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel het altijd wordt aanbevolen om maatregelen te nemen om statische stroompjes via je huid te voorkomen (metalen bandje, niet op tapijt staan etc.) komt het in de praktijk erg weinig voor dat je daadwerkelijk op die manier je hardware kan slopen. Een verkeerde aansluiting zou normaal gesproken ook niet je hardware mogen beschadigen zolang je geen lomp geweld gebruikt. Ik gok momenteel dus dat er toch een ander probleem is dan een kortsluiting van het moederbord.
Is dat moederbord nog een beetje up to date?
- USB 3.0?
- SSD-aansluiting?
- socket voor huidige CPU?
- sneller RAM-geheugen?
- aansluitingen voor allerlei externe hardware (2 sloten naast elkaar voor een goede grafische kaart etc.)
Ik vraag me trouwens wel af of dat het voor jou wel belangrijk is dat de hardware topnotch is aangezien jij als Linux-gebruiker weinig veeleisende spellen zal spelen (al kan een emulatie van een primitiever spel ook behoorlijk veel eisen van je computer).
Weghalen lijkt mij onwaarschijnlijk maar een verkeerde stand van de jumpers is de meest waarschijnlijke oorzaak als je computer niet wil starten en alles correct is aangesloten op elkaar.quote:Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helaas. Dan hoor je ook niets.
Er zit een jumper bij CMOS + PM. Moet ik die weghalen?
De jumper staat op precies dezelfde plek als eerst, toen die in een andere kast zat en het nog deed.quote:Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weghalen lijkt mij onwaarschijnlijk maar een verkeerde stand van de jumpers is de meest waarschijnlijke oorzaak als je computer niet wil starten en alles correct is aangesloten op elkaar.
Waarom denk jij dat dat kortsluiting veroorzaakt?quote:Op zondag 28 september 2014 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kortsluiting moet het wel zijn geweest. Want ik ben de standoofs vergeten.![]()
Ik had eerder van jou begrepen dat je vooral gamet met consoles. In dat geval is het toch tijd om een nieuw moederbord te kopen.quote:Verder heb ik een dual boot en game ik dus wel op Windows.
Dat was mijn streven. Maar op de PC gamen is toch wel erg fijn.quote:Op zondag 28 september 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat kortsluiting veroorzaakt?
[..]
Ik had eerder van jou begrepen dat je vooral gamet met consoles. In dat geval is het toch tijd om een nieuw moederbord te kopen.
Wat ik altijd doe is even alleen ram + proc erin en alles minimaal aansluiten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat was mijn streven. Maar op de PC gamen is toch wel erg fijn.![]()
En omdat dan je moederbord dicht tegen je kast zit. Verder kan ik ook geen logische verklaring vinden.
Ook geprobeerd. Ook met het forceren van PWR met een schroevendraaier.quote:Op zondag 28 september 2014 21:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is even alleen ram + proc erin en alles minimaal aansluiten.
Daarna met een schroevendraaier even 2 pinnetjes kortsluiten om hem aan te zetten(zullen PWR genaamd zijn).
Als dan niks gebeurd is er inderdaad iets mis.
Je moest eens wetenquote:Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef robin007bond het volgende:
Misschien ben ik dan toch iets vergeten. Het lijkt me sterk dat een keer verkeerd aansluiten gelijk een gefrituurd moederbord betekent.![]()
Ach ja. Morgen weer een dag.
Vertel.quote:
Zelf altijd wel voorzichtig geweest, maar ik ken zat verhalen van overleden moederborden. Een beetje kortsluiting in het mobo en hij is dood. Ik weet daarom ook dat ik ooit extreem veel mazzel heb gehad met een overleden voeding.quote:Op zondag 28 september 2014 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vertel.
Overigens, weet iemand of ik dit bij een verzekering kan declareren?Wellicht valt het ergens onder zonder dat ik dat weet.
Mooi dat je het in ieder geval niet hebt meegemaakt met een mobo.quote:Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelf altijd wel voorzichtig geweest, maar ik ken zat verhalen van overleden moederborden. Een beetje kortsluiting in het mobo en hij is dood. Ik weet daarom ook dat ik ooit extreem veel mazzel heb gehad met een overleden voeding.
Je bent net drie jaar te laat, anders had ik er nog een voor je gehadquote:Op zondag 28 september 2014 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Als er mensen zijn die een oud socket 775 moederbord willen doneren dan mag dat.
Ik weet niet. Wellicht dat ik dan beter gelijk een nieuwe kan kopen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef DrNick het volgende:
Op MP zijn ze toch wel voor een appel en een ei te krijgen?
Hmm, ja dat kan, maar dan heb ik er een processor bij die ik niet hoef. Ik heb verder gekeken en zie inderdaad goedkope moederborden. Maar dan nog kan ik net zo goed voor een nieuwe gaan vind ik. Als ik er dan toch geld aan moet besteden.quote:Op maandag 29 september 2014 07:42 schreef Parzival het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
nou 29 euro is wel heel goedkoop hoor(zelfs nog met proc)
maar.. is dit de eerste PC die je in elkaar schroeft ofzo?
sorry hoor.. maar dat is echt gewoon TE dom voor woorden.. ik heb vroeger heul veel systemen gebouwd.. en ook foutjes gemaakt.. maar die dingen vergeten echt nog nooit..quote:Op maandag 29 september 2014 08:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, dit is niet mijn eerste PC. Ik ben gewoon wat warrig en die stap van de standoffs vergeten.
Hij heeft z'n moederbord gemonteerd zonder afstandsbussen en vervolgens tóch de backplate weten te plaatsen.quote:Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel het altijd wordt aanbevolen om maatregelen te nemen om statische stroompjes via je huid te voorkomen (metalen bandje, niet op tapijt staan etc.) komt het in de praktijk erg weinig voor dat je daadwerkelijk op die manier je hardware kan slopen. Een verkeerde aansluiting zou normaal gesproken ook niet je hardware mogen beschadigen zolang je geen lomp geweld gebruikt. Ik gok momenteel dus dat er toch een ander probleem is dan een kortsluiting van het moederbord.
Is dat moederbord nog een beetje up to date?
- USB 3.0?
- SSD-aansluiting?
- socket voor huidige CPU?
- sneller RAM-geheugen?
- aansluitingen voor allerlei externe hardware (2 sloten naast elkaar voor een goede grafische kaart etc.)
Ik vraag me trouwens wel af of dat het voor jou wel belangrijk is dat de hardware topnotch is aangezien jij als Linux-gebruiker weinig veeleisende spellen zal spelen (al kan een emulatie van een primitiever spel ook behoorlijk veel eisen van je computer).
beetje buigen..quote:Op maandag 29 september 2014 09:03 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hij heeft z'n moederbord gemonteerd zonder afstandsbussen en vervolgens tóch de backplate weten te plaatsen.
Het lijkt me vrij veilig te stellen dat er érgens in dat traject lomp geweld aan te pas moet zijn gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |