abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:24:28 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_145112775
Verbazing over Zwarte Piet bij HEMA in Steenwijk onterecht: "dat mag gewoon"

Er is dus geen sprake van een ban op Zwarte Piet bij Hema.
pi_145113040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:24 schreef beantherio het volgende:
Verbazing over Zwarte Piet bij HEMA in Steenwijk onterecht: "dat mag gewoon"

Er is dus geen sprake van een ban op Zwarte Piet bij Hema.
Dat was al maanden duidelijk. Maar Ceberut blijft maar beweren dat Hema zwarte piet in de ban heeft gedaan en dan gaan mensen dat geloven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 23:37:02 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145113382
ja en al die andere figuren blijven roepen dat de HEMA buigt voor de pietenhaters ofzoiets vaags

nagenoeg elk argument werkt twee kanten op inmiddels in deze middelmatige hype :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145113773
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat was al maanden duidelijk. Maar Ceberut blijft maar beweren dat Hema zwarte piet in de ban heeft gedaan en dan gaan mensen dat geloven.
Matige troll.
Check de eerste tig topics in deze reeks even en wie daar beweerde dat HEMA ZP in de ban had gedaan....zelfs Geert twitterde vorige maand nog dat hij er niet meer ging winkelen.
pi_145116171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben op zoek naar een regenboogpietenpak omdat ik de sintviering dit jaar graag in nieuwe stijl wil vieren. Iemand enig idee waar ik deze dit/dat kan vinden?

Iemand ook ideeen wat te doen met Sint? Zou deze graag een donkere kleur geven maar de witte baard lijkt me dan niet te kloppen?
Je vraagt waar een ...pak is te vinden. Pak is een onzijdig woord, dus er wordt naar verwezen met dit of dat. Dit voor dichtbij, dat voor veraf.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145116226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

ahhhh... racistische opvatting of het bevordert racisme.
Des te meer reden om tot herbezinning te komen
Je kletst echt uit je nek.
Ik zeg uitdrukkelijk dat ik in dit geval zwart niet verbind met een ras en jij beschuldigt me van racisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145116465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je vraagt waar een ...pak is te vinden. Pak is een onzijdig woord, dus er wordt naar verwezen met dit of dat. Dit voor dichtbij, dat voor veraf.
Bedankt kees22 :)
pi_145118864
Maar stel nou hij is niet zwart welke kleur dan? En hoe zorg je dan dat de pieten niet direct herkend worden? Een kind van 5,6,7, kan contouen in een gezicht goed plaatsen maar odner de donkere kleur vallen die weg en is het lastiger maar als ze zeg bijvoorbeeld geel zijn tja dan herken je iemand wel. En dat is landelijk misschien nog niet zo een probleem maar plaatselijk natuurlijk wel.

Overigens kan geel niet want dat is racisme tegen onze aziatische medemens, evenzo kan rood niet want daar zullen de communisten niet blij mee zijn etc.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_145127823
Goed stuk in NRC over hoe het geklaag van enkelen steeds meer een soort dictatuur wordt die aan een grote meerderheid wordt opgelegd: http://www.nrc.nl/opinie/(...)de-enkeling-bepaalt/

Kort samengevat: een enkeling schreeuwt moord en brand, terwijl de stem en de mening van het leeuwendeel er kennelijk niet toe doet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:47:32 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145128061
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Goed stuk in NRC over hoe het geklaag van enkelen steeds meer een soort dictatuur wordt die aan een grote meerderheid wordt opgelegd: http://www.nrc.nl/opinie/(...)de-enkeling-bepaalt/

Kort samengevat: een enkeling schreeuwt moord en brand, terwijl de stem en de mening van het leeuwendeel er kennelijk niet toe doet.
LOL, wat een achterlijk stuk. Tenzij die schrijver wil dat privébedrijven door de overheid verplicht worden om alles bij het oude te houden, kun je het grootste deel van die voorbeelden schrappen. Tenzij de schrijver wil dat ook de rechtsstaat geschrapt wordt, kun je het Zwarte Piet-voorbeeld ook schrappen. Wat blijft er dan nog over?
pi_145128692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

LOL, wat een achterlijk stuk.
De reacties op dat stuk zijn voor het grootste gedeelte wel interessant.
Overigens vindt de schrijver van dit stuk GeenStijl de Spinoza van onze eeuw, dus niet serieus te nemen.
pi_145128951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kletst echt uit je nek.
Ik zeg uitdrukkelijk dat ik in dit geval zwart niet verbind met een ras en jij beschuldigt me van racisme.
Je ontkent botweg dat het zwart van ZP komt omdat hij een neger.
In dit geval is de man verbonden aan een ras.
Je kunt wel doorgaan met het leugentje voor je eigen geweten , maar je legitimeert wel dat het nobel en kindervreugde is donkere mensen te associeren met 'het kwaad'.
Dat is minstens racisme bevorderend.
pi_145129112
And the discussion goes on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on and on
pi_145130709
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

Zo werkt het nou eenmaal in een rechtsstaat. Als een meerderheid fout bezig is, dan kan een minderheid ervoor zorgen dat die meerderheid terecht gewezen wordt.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 17:12:45 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145130721
tot dat van zwarte mensen discriminerend zou zijn las het redelijk weg ... ietwat belerend maar soit

daarna werd het gewoon echt afschuwelijk slecht, ik heb het volgehouden maar ik ben er niet vrolijker van geworden

ik heb het verkeerde vak gekozen denk ik, met een goede hoofdredacteur die de spelling enzo corrigeert moet ik betere onzin kunnen produceren in 5 minuutjes
pi_145130767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klets toch niet. Je weet precies wat ik zeg. De Hema ziet er van af om het woord Zwarte te gebruiken en heeft het gewoon over Piet. Dat is m.i. al een signaal.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 17:14:26 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145130805
maar ze zijn dus niet in de ban
pi_145131927
Piet niet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:51:42 #120
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145131996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Klets toch niet. Je weet precies wat ik zeg. De Hema ziet er van af om het woord Zwarte te gebruiken en heeft het gewoon over Piet. Dat is m.i. al een signaal.
Dit ook?
quote:
HEMA
Bij deze willen wij graag aan iedereen duidelijk maken dat HEMA Zwarte Piet niet in de ban doet.

Wij kijken net als alle Nederlanders en als elk jaar enorm uit naar het Sinterklaasfeest. Wij weten dat de meningen over Zwarte Piet verdeeld zijn. Via social media reageren veel mensen op het onjuiste idee dat HEMA Zwarte Piet in de ban zou doen. Dit berust echt op een hardnekkig misverstand. HEMA doet Zwarte Piet niet in de ban.

https://nl-nl.facebook.co(...)186004198075/?type=1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')