Dat was al maanden duidelijk. Maar Ceberut blijft maar beweren dat Hema zwarte piet in de ban heeft gedaan en dan gaan mensen dat geloven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:24 schreef beantherio het volgende:
Verbazing over Zwarte Piet bij HEMA in Steenwijk onterecht: "dat mag gewoon"
Er is dus geen sprake van een ban op Zwarte Piet bij Hema.
Matige troll.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was al maanden duidelijk. Maar Ceberut blijft maar beweren dat Hema zwarte piet in de ban heeft gedaan en dan gaan mensen dat geloven.
Je vraagt waar een ...pak is te vinden. Pak is een onzijdig woord, dus er wordt naar verwezen met dit of dat. Dit voor dichtbij, dat voor veraf.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben op zoek naar een regenboogpietenpak omdat ik de sintviering dit jaar graag in nieuwe stijl wil vieren. Iemand enig idee waar ik deze dit/dat kan vinden?
Iemand ook ideeen wat te doen met Sint? Zou deze graag een donkere kleur geven maar de witte baard lijkt me dan niet te kloppen?
Je kletst echt uit je nek.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh... racistische opvatting of het bevordert racisme.
Des te meer reden om tot herbezinning te komen
Bedankt kees22quote:Op donderdag 2 oktober 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vraagt waar een ...pak is te vinden. Pak is een onzijdig woord, dus er wordt naar verwezen met dit of dat. Dit voor dichtbij, dat voor veraf.
LOL, wat een achterlijk stuk. Tenzij die schrijver wil dat privébedrijven door de overheid verplicht worden om alles bij het oude te houden, kun je het grootste deel van die voorbeelden schrappen. Tenzij de schrijver wil dat ook de rechtsstaat geschrapt wordt, kun je het Zwarte Piet-voorbeeld ook schrappen. Wat blijft er dan nog over?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Goed stuk in NRC over hoe het geklaag van enkelen steeds meer een soort dictatuur wordt die aan een grote meerderheid wordt opgelegd: http://www.nrc.nl/opinie/(...)de-enkeling-bepaalt/
Kort samengevat: een enkeling schreeuwt moord en brand, terwijl de stem en de mening van het leeuwendeel er kennelijk niet toe doet.
De reacties op dat stuk zijn voor het grootste gedeelte wel interessant.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
LOL, wat een achterlijk stuk.
Je ontkent botweg dat het zwart van ZP komt omdat hij een neger.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kletst echt uit je nek.
Ik zeg uitdrukkelijk dat ik in dit geval zwart niet verbind met een ras en jij beschuldigt me van racisme.
Zo werkt het nou eenmaal in een rechtsstaat. Als een meerderheid fout bezig is, dan kan een minderheid ervoor zorgen dat die meerderheid terecht gewezen wordt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Goed stuk in NRC over hoe het geklaag van enkelen steeds meer een soort dictatuur wordt die aan een grote meerderheid wordt opgelegd: http://www.nrc.nl/opinie/(...)de-enkeling-bepaalt/
Kort samengevat: een enkeling schreeuwt moord en brand, terwijl de stem en de mening van het leeuwendeel er kennelijk niet toe doet.
Klets toch niet. Je weet precies wat ik zeg. De Hema ziet er van af om het woord Zwarte te gebruiken en heeft het gewoon over Piet. Dat is m.i. al een signaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was al maanden duidelijk. Maar Ceberut blijft maar beweren dat Hema zwarte piet in de ban heeft gedaan en dan gaan mensen dat geloven.
Dit ook?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Klets toch niet. Je weet precies wat ik zeg. De Hema ziet er van af om het woord Zwarte te gebruiken en heeft het gewoon over Piet. Dat is m.i. al een signaal.
quote:HEMA
Bij deze willen wij graag aan iedereen duidelijk maken dat HEMA Zwarte Piet niet in de ban doet.
Wij kijken net als alle Nederlanders en als elk jaar enorm uit naar het Sinterklaasfeest. Wij weten dat de meningen over Zwarte Piet verdeeld zijn. Via social media reageren veel mensen op het onjuiste idee dat HEMA Zwarte Piet in de ban zou doen. Dit berust echt op een hardnekkig misverstand. HEMA doet Zwarte Piet niet in de ban.
https://nl-nl.facebook.co(...)186004198075/?type=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |