ik slaap meestal meteen weer in, dat scheelt aanzienlijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
8 x maar? Valt wel mee ja![]()
Stardust veel plezier bij de pretecho!
dan heb je idd een karige nachtquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja dat maakt een hoop uit inderdaad. Als je na elke pisbeurt nog een uur met koude poten in bed ligt is het de hel
http://www.curanol.nl/quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:32 schreef Danaa het volgende:
Wauuuwww zoveel wisseldagen op een zaterdag!
Ook hier onze wisseldag; 19 weken!
Dames, ik voel me er zo ontzettend naar bij; aambeien![]()
Zijn er meerdere met tips oid?
Veel plezier Stardust!!
kijk uit mallootquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:14 schreef Crumpette het volgende:
Onwillekeurig moet ik altijd aan Ovide denken bij het noemen van de kokosnoot
quote:
ohja Boesquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Het deuntje van Boes komt er automagisch achteraan in mijn hooft
Echt? Ahwww jammer! Strakblauwe lucht hier!quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Heerlijk weer ja? Hier kon het niet troostelozer![]()
Fijne mijlpaal Zoë! En gelukkig goed nieuws voor Cactus!
ik was ook al aan het zoekenquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Heerlijk weer ja? Hier kon het niet troostelozer![]()
Fijne mijlpaal Zoë! En gelukkig goed nieuws voor Cactus!
SQ, Sperti heb ik inderdaad gister gehaald! Maar ik als mien ongeduld vind het allemaal niet snel genoeg gaan..quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:58 schreef Skoap het volgende:
[..]
http://www.curanol.nl/
Te koop bij de apotheek zonder recept!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heel veel vezels eten. Heel veel water drinken. En haal vochtig toilet papier! En poep gewoon, als je voorzichtig gaat doen blaas je de rest ook nog opquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:48 schreef Danaa het volgende:
[..]
SQ, Sperti heb ik inderdaad gister gehaald! Maar ik als mien ongeduld vind het allemaal niet snel genoeg gaan..
Skoap bedankt voor je tip, heb het via internet zojuist besteld.
Maandag even VK bellen, het is geen groot probleem maar wel super vervelend!!
Inderdaad super lekker weer... ik maak mezelf er nog blijer mee door het bed lekker buiten te hangen, wasjes buiten laten drogen
Gewoon met je vingers rondjes draaien langs je vliezen/bmm! Dat heb ik gelezen op babybytes. Haaknaald 2 mag je bewaren voor morgen om ze te breken als dit njet werkt.quote:
oh ok. Kan mijn man dat ook?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gewoon met je vingers rondjes draaien langs je vliezen/bmm! Dat heb ik gelezen op babybytes. Haaknaald 2 mag je bewaren voor morgen om ze te breken als dit njet werkt.
én posten! Alle wijsheid voor jezelf houden is niet aardig.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Vast wel. En niet vergeten te filmen hè.
nou, deze zat nog wel in de lijn der verwachting hoorquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Zoë23 het volgende:
JM
Dat is zeker een mooi initiatieferg bijzonder
SQpff ze houden ook maar niet op.
tepels draaien?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
SQ: tepels draaien en zaad, veel zaad!
Oh, en pannekoeken, tonic en ananasharten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
SQ: tepels draaien en zaad, veel zaad!
ik vraag mijn man wel om tijdens het zaadpompen es flink aan die knoppen te zuigenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
YW!
[..]
Daarvan kán je baarmoeder gaan samentrekken. Kan he.. Kan...
2 verhuisdozen kleding tot en met maat 68 en 2 dozen hydrofiel/omslagdoeken/beddengoed/draagdoeken/waskussenhoezen en dat soort meuk, en dan mis ik tot nu toe de babyinsert van m'n kinderstoel nog.quote:
Ooh dan valt het meequote:Op zaterdag 27 september 2014 13:48 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
2 verhuisdozen kleding tot en met maat 68 en 2 dozen hydrofiel/omslagdoeken/beddengoed/draagdoeken/waskussenhoezen en dat soort meuk, en dan mis ik tot nu toe de babyinsert van m'n kinderstoel nog.
Oh ja, bekleding van de Maxicosi/kinderwagen/boxkleden hebben we nog niet meegenomen.
Zeker dubbel.. Ik ben (voorlopig) gestopt toen ons ivf-traject startte, toen trok ik het echt niet. Geen idee of en zo ja wanneer ik weer start. Maar het netwerk is groot, landelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Zoë23 het volgende:
JM
Dat is een mooi initiatieferg bijzonder (en ook erg moeilijk lijkt me om te doen)
Begrijpelijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:15 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Zeker dubbel.. Ik ben (voorlopig) gestopt toen ons ivf-traject startte, toen trok ik het echt niet. Geen idee of en zo ja wanneer ik weer start. Maar het netwerk is groot, landelijk.
Gek idee dat mijn dame dan alweer 10 dagen uit mijn buik is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:16 schreef Vue het volgende:
Ik vind het super knap dat je er zo nuchter in staat SQ, petje af!!
Hier nog steeds met baby IN buik...
Niet echt buikpijn. Wel als ik opsta of loop dat het een zwaarder gevoel geeft bij m'n doos alsof ze er elk moment uit kan vallen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijpelijk
SQ
Ik blijf duimen voor een mooie thuisbevalling. En als dat m niet gaat worden ivm groot kind, kun je dan de baarkruk ook gebruiken in het ziekenhuis?
Heb behoorlijke buikpijn in onderbuik. Gister ook al. Hebben andere LLM'ers dit ook? Komt t door het gewicht van het kind ofzo?
(ik ben geen LLM'er maar heb wel 2x 40cm baby en samen ongv 3kg in mijn buik)
Voelt echt ongemakkelijk.
Ja dat herken ik ook.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet echt buikpijn. Wel als ik opsta of loop dat het een zwaarder gevoel geeft bij m'n doos alsof ze er elk moment uit kan vallen.
ja. niet helemaal constant, maar wel vaak...quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Begrijpelijk
SQ
Ik blijf duimen voor een mooie thuisbevalling. En als dat m niet gaat worden ivm groot kind, kun je dan de baarkruk ook gebruiken in het ziekenhuis?
Heb behoorlijke buikpijn in onderbuik. Gister ook al. Hebben andere LLM'ers dit ook? Komt t door het gewicht van het kind ofzo?
(ik ben geen LLM'er maar heb wel 2x 40cm baby en samen ongv 3kg in mijn buik)
Voelt echt ongemakkelijk.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja. niet helemaal constant, maar wel vaak...
drukkend gevoel op schaambot en stuitje, hoop dat een indalend kint is...
verder de gebruikelijke bandenpijn als ik dubbelgevouwen heb gezeten en weer recht ga staan of als ik loop, maar de afgelopen week is de botpijn aan stuitje/ik moet poepen gevoel en zeurende pijn in onderbuik erbij gekomen...
dinsdag! en vanaf dan elke week...quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:01 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Herkenbaar
Fijn
(niet dat jij t hebt natuurlijk maar dat t erbij hoort)
Baby1 was al bijna volledig ingedaald dus zou best kunnen dat het daarmee te maken heeft.
Wanneer heb je weer controle?
Geilquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
En de ananas! Heel erin met stekels
Edit:
Of er komt nog een pagina![]()
@Sq dus
Leuk!!! Kan Henka lekker op rollen en knuffelen en kwijlen laterquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Maar! Mijn laatste deken is ook af!
[ afbeelding ]
*hijg*
Dit jaquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet echt buikpijn. Wel als ik opsta of loop dat het een zwaarder gevoel geeft bij m'n doos alsof ze er elk moment uit kan vallen.
Mijn ontlasting is eigenlijk altijd al, nouja je weet wel: soepel..quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:09 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heel veel vezels eten. Heel veel water drinken. En haal vochtig toilet papier! En poep gewoon, als je voorzichtig gaat doen blaas je de rest ook nog op
quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:31 schreef AwayTL het volgende:
mooi sd!! Wat een lief plaatje zo!
sq, wil je mijn haakaspiraties niet zo demotiveren met zo'n mooie deken? Denk dat Henka daar op aan t wachten was. En nu de magische pannenkoek zijn werk laten verrichten!
Ben naar de tyfus van een uurtje fietsen met de kleine man.. Echt why kan je zwanger niet goed meer fietsen.
mens, jij tennist, ik kan nog niet eens naar de jumbo lopen zonder dat mensen me een rolstoel aanbiedenquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:48 schreef AwayTL het volgende:
Dus het ligt gewoon aan mijn conditie. Ik dacht dat ik een legitiem excuus had..
*gaat in een hoekje huilen
Jaaahhh ze heeft je gevondenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:43 schreef Crumpette het volgende:
Niet bijgelezen, maar ik krijg ineens groetjes van Rady, via haar moeder!goed gezien hoor in het program!
groetjes terug!
Is een compliment joh!quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:44 schreef Stormqueen het volgende:
wat ben je nog actief, Hilmo!
Ik waggelde net terug van de Jumbo, want stroop en bitter lemon halenstond de vrouw van de schoenmaker d'r stoepke te vegen. Zegt ze: 't wordt vast een jongen! Ik zo: Nee, 't is een meisje!
Kreeg ik als antwoord: "Oh, echt? Je ziet er nog zò goed uit, ik denk, dat moèt wel een jongen zijn!"
quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:48 schreef Skittles het volgende:
Is er een nieuwe smaak McFlurry Hilmo? Welke?!
[..]
Is een compliment joh!
Bij mij zeggen ze altijd dat ik overduidelijk een meisje krijg. Zo verlept zie ik er dus uit
Nah geintje hoor, het is blijkbaar omdat ik een typische meisjesbuik heb. Ook al weet ik niet wat dat dan inhoudtquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Awww!
Ik vind die bakerpraatjes echt fascinerend
Bij die in Heerenveen in elk geval wel, een tijdelijke smaak. Pecan caramel is de smaak (stukjes walnoot en karamel dus, erg zoet maar lekker). Man had de tijdelijke smaak appel kers milkshake.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:48 schreef Skittles het volgende:
Is er een nieuwe smaak McFlurry Hilmo? Welke?!
[..]
Is een compliment joh!
Bij mij zeggen ze altijd dat ik overduidelijk een meisje krijg. Zo verlept zie ik er dus uit
'quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:58 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Bij die in Heerenveen in elk geval wel, een tijdelijke smaak. Pecan caramel is de smaak (stukjes walnoot en karamel dus, erg zoet maar lekker). Man had de tijdelijke smaak appel kers milkshake.
Haha goed compliment SQ!
ja, datquote:Op zaterdag 27 september 2014 19:06 schreef AwayTL het volgende:
Maar pecan is toch gewoon met pecannoten en niet met walnoot?![]()
Pecannoot lijkt ook wel een beetje op een van bovenaf gehalveerde walnoot hoor. Heeft ook wel twee helften!quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:10 schreef Hilmo het volgende:
OhEr stond een plaatje bij van walnoten oid en ik zo tegen mijn man, oooh is dat walnoot
Dacht al, dat valt wel mee, die walnoot![]()
ga stofzuigen!quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:23 schreef AwayTL het volgende:
Iemand tips om mijn schoonvader mijn huis uit te kijken? Als ik ga zeggen dat hij op moet donderen, heb ik ruzie denk ik
.
Hatelijk, geen poort hebben.
Henka, draus!!!
ga naar bed ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:23 schreef AwayTL het volgende:
Iemand tips om mijn schoonvader mijn huis uit te kijken? Als ik ga zeggen dat hij op moet donderen, heb ik ruzie denk ik
.
Hatelijk, geen poort hebben.
Henka, draus!!!
Jaaa it is working!!!quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:29 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jaaa it is working!!!
Haha skittles, hier komt ook niemand via de voordeur.
Oh, dat wordt dan moeilijk. Voor de volgende keer dan maar nepkots maken en zeggen dat je je echt echt niet lekker voelt en er iets heerst. Je bent natuurlijk de ideale lieve schoondochter die niet wil dat hij het ook krijgt, dus win-winquote:Op zaterdag 27 september 2014 19:29 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jaaa it is working!!!
Haha skittles, hier komt ook niemand via de voordeur.
Hoe denk je dat je je voelt na de bevalling dan? Beetje hetzelfdequote:Op zaterdag 27 september 2014 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voel me nu wel een beetje vies en misbruikt na al die pannekoeken
jaa ik was ook de enige met een zwangerbuik, dus dat kon niet missenquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Jaaahhh ze heeft je gevonden
Maar je bent natuurlijk niet te missen met je buik en zo'n bos krullen
Kon zelf niet mee.. maar ik vond het wel heel toevallig dat mijn moeder bach-festival-vrijwilliger is en ze toevallig vandaag naar Alblasserdam ging voor het concert daar. Klonk me bekend in de oren omdat jij had verteld dat je daar ging zingen
Dus mijn moeder op je afgestuurd hihi![]()
Ging het concert goed?
mwah, dat leer je wel op een gegeven moment, het kan wel, als je technisch een beetje vaardig bent. Je kunt op een dag repeteren toch moeilijk de hele dag staan. Maar bij dingen die heel energiek zijn (en vaak ook heel hoog idd) is het wel handig om even te gaan staan, maar dat vragen de sopranen dan meestal welquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:37 schreef Skittles het volgende:
Is het niet enorm moeilijk om te zingen als je zit Crumpette? Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar in mijn hoofd klinkt het logisch dat in ieder geval de hoge(re) noten moeilijker worden![]()
Ahw Risu, wat leuk. Gezellig
Thanksquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Nommie, pannenkoeken!
En mooie echo is dat SD!
Crumpette klinkt echt lastig zo, dat gedoe met kwaaltjes en optreden![]()
Hier een miljoen harde buiken maar niks pijnlijks of regelmatigs. 39 weken dus sowieso gehaald
hoezo twijfel je ineens?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mooie echo, SD!.
Crumpette, goed gedaan.. Nu lekker met de benen omhoog.
Ik voel me een beetje opgejaagd, soms. Heb het nergens op gebaseerde idee dat de baby eerder komt en dat ik nog twee weken moet werken en daarvan zo vermoeid ben dat ik verder eigenlijk nergens meer aan toe kom, zorgt af en toe voor lichte paniek.. De nesteldrang heeft toegeslagen, denk ik.
.
Begin ook steeds meer te twijfelen aan mijn keus voor een ziekenhuisbevalling..
Hoe meer ik lees en hoor over de bevalling, hoe meer ik het voordeel inzie van op je eigen plek zijn, in alle rust, zonder tijdens de ontsluitingsfase nog te moeten verkassen.quote:
ook die ene met baard?quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nu maar mutsjes aan het haken
nee, ik heb nog geen grijze wolquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:05 schreef Crumpette het volgende:
Twist leuk, dat vertellen!
Ik dacht ook niet dat er zo veel geregeld moest voor een thuisbevalling?
[..]
ook die ene met baard?
Nee, gewoon op de eerste verdieping. Maar dan moet ons bed alsnog op klossen denk ik, en bedenken hoe dat moet is nu gewoon te veel moeite.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
Wat leuk, twist!
En DaD, zoveel hoef je niet te regelen voor een thuisbevalling. Of slaap je op zolder?
Ja, of zo van mjaaa klein beetje nog maar. (Dat idee heb ik nu nog. Ik ben maar een beetje zwanger hoor.)quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:06 schreef twist02 het volgende:
Ja, het duurde voor m'n gevoel ook echt heel lang voordat het kwartje viel, zo mooi om te zien
Morgen tegen m'n ouders en andere (schoon)zussen/-broers vertellen. En over een paar weken een feestje waarbij ik vrij zeker weet dat ik de vraag "Hoezo, ben je zwanger?" krijg als ik iets fris drink. Verheug met er nu al op om dan met een stalen gezicht "Ja" te zeggen
Ik wilde ook maar wat graag een thuisbevalling, maar wat was ik blij toen ik eenmaal in het ziekenhuis lag tijdens mijn bevalling!quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:11 schreef Risu het volgende:
Ik zit nog erg te twijfelen of ik niet toch een thuisbevalling wil. Het lijkt me eigenlijk best relaxed om thuis te zijn. Hoef ik ook niet meer weg met die weeen. Alles je eigen ding, en meteen thuis als je dan 'klaar' bent.
Eerst maar eens in het ziekenhuis kijken.
Haha, ja da's zo'n stom gevoel!quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:13 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, of zo van mjaaa klein beetje nog maar. (Dat idee heb ik nu nog. Ik ben maar een beetje zwanger hoor.)
die klossen moeten sowiesoquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, gewoon op de eerste verdieping. Maar dan moet ons bed alsnog op klossen denk ik, en bedenken hoe dat moet is nu gewoon te veel moeite.. En wordt het niet juist stressvol als ik toch op een gegeven moment nog naar het ziekenhuis moet?
Ik twijfel nog even verder, in ieder geval.
Van de kraamverzorgster die hier tijdens de intake was hoeft het niet, maar dat was wel uitgaande van een ziekenhuisbevalling.quote:
klossen moeten sowieso, je vk komt sowieso eerst bij jd thuis en als je poliklinisch wil bevallen ga je pas rond 5/6 cm naar het zh bij je eerste kind. Je bent de eerste tijd dus best aankijken. Klossen en je kraampakket, das het belangrijkst. voor de rest een rol vuilniszakken, das echt het minimale wat ik extra nodig heb. Dingen als hydrofielen en kruiken heb je toch al in huis dus daar hoef je je niet druk km te maken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, gewoon op de eerste verdieping. Maar dan moet ons bed alsnog op klossen denk ik, en bedenken hoe dat moet is nu gewoon te veel moeite.. En wordt het niet juist stressvol als ik toch op een gegeven moment nog naar het ziekenhuis moet?
Ik twijfel nog even verder, in ieder geval.
lekker dan, die is makkeljjk... hahahaquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Van de kraamverzorgster die hier tijdens de intake was hoeft het niet, maar dat was wel uitgaande van een ziekenhuisbevalling.
Mijn telefoon kan er alleen niet mee omgaanquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nu maar mutsjes aan het haken
Leuk! Wat voor cadeautjes heb je gehad?quote:Op zaterdag 27 september 2014 23:52 schreef krijgerrtje het volgende:
Mij werd door de kraamzorg ook verteld dat het bed voor een thuisbevalling echt op 80 cm hoogte moest, maar omdat ik van plan was poliklinisch te bevallen vonden ze 70cm ook goed genoeg.
Hier werd ik vanavond toch nog compleet verrast met een babyshowernormaal gesproken kom ik heel snel achter verrassingen, maar had niks door gehad! Heel gezellig, paar vrienden en familie, hapjes en drankjes en cadeautjes
Niks over the top gelukkig!
klinkt als een goed project! Ik ga ook maar eens leren breien!quote:Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef kwakz0r het volgende:
Ik dacht dat DaD's bed maar 5 cm lager was dan de norm ofzo...
Verder niet bijgelezen, heb zitten breien aan een patroon met een lace-rand van 400+ steken dus ik heb heel autistisch zitten tellen
lief mutsje SQ!
Nee, niet doen. Is ons hier ook afgeraden ivm de stabiliteit (wij hadden dan 16 klossen nodig en moesten dan de onderrand en het hoofdeinde eraf halen) Ons bed is ook 70cm en bij Draak mochten we, zodra de bevalling begon, er een matras bovenop leggen.quote:Op zondag 28 september 2014 06:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ons bed is ook 70 cm hoog.
Beetje late reactie, maar Fok lag er hier gisteravond steeds uit en ik kreeg van de reactie van mignonne over dat het toch zou moeten een hysterische huilbui..
Kunnen er gewone klossen onder een loodzware (want motor) boxspring met acht poten?
Krijgerrtje, wat leuk!.
kotsenquote:Op zondag 28 september 2014 08:51 schreef AwayTL het volgende:
Bruce, komt wel goed schatje . Alle regeldingen muv kleertjes, een slaapplekje, contact over eventuele thuisbevalling moet niet he. Het is alleen wat makkelijker. Laat je niet gek maken. Een weekje vrij nemen om even rust te pakken is niet echt mogelijk met jouw baan he? Extra uurtjes misschien wel?
Krijgertje wat leuk een shower! Wat heb je gekregen?
Sq haakwonder.
Crumpette, wat fijn dat het wel leuk was. Ga je nog meer optredens doen voor de bevalling? Lijkt me wel pittig.voor Loj!! Bijna oktober!
Vanochtend een all time low op kotsgebied. Over je nek gaan van het ophoesten van je eigen slijm omdat je verkouden bent![]()
![]()
.
Ah, ok. Dacht dat de babydingen de druppel waren, met het bed enzo...quote:Op zondag 28 september 2014 09:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het zijn ook niet de babydingen die me stress bezorgen, maar wel het idee van nog twee weken moeten werken, vanmiddag naar een kinderverjaardag, volgende week weer, en de week erna familieweekend. Ik ben gewoon aan verlof toe.
Lijstjes heb ik al zat, Crump..
Aww, Away, niet tof!
Veel plezier in de dierentuin, Loj!
Regelen niet. Kijk wel wat je belangrijk vindt, zoals of ze mag roken etc. En als je vragen hebt over of je bepaalde dingen wel moet halen, welke noodzaak er voor us zeg maar. Dat soort dingetjes.quote:Op zondag 28 september 2014 09:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Dinsdag intake van de kraam... Geen idee wat ik kan verwachten. Zijn er dingen die van te voren moet regelen nog?
lijkt me juist een goed moment om van zo'n kraam te horen wat je nog moet regelen, en vragen stellen iddquote:Op zondag 28 september 2014 09:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Dinsdag intake van de kraam... Geen idee wat ik kan verwachten. Zijn er dingen die van te voren moet regelen nog?
quote:Op zondag 28 september 2014 08:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Loj, 38 weken, wow!
Ik wil het ook niet laten afketsen op iets als het verhogen van het bed inderdaad, maar ik zie op dit moment even torenhoog tegen alles op. Lig al een hele poos te huilen in bed puur vanwege vermoeidheid en om alles wat nog moet. Zo ken ik mezelf niet en het bevalt me voor geen meter.
Zo maar opstaan en iets gaan doen, want hier schiet ik ook niets mee op.
goeie vraag - waar blijft SQ?quote:Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Spees_Eend het volgende:
DaD kun je niet een van die kinderverjaardagen overslaan? Of een half uurtje gaan ofzo? Dat regelen allemaal van de spullen en het verhogen van je bed komt wel goed.
Ben vandaag 39 wekenhet idee dat ik nu net als de vorige keer nog 2 weken en 3 dagen zou moeten vind ik echt raar. Maar t kan
Niemand aan het ontsluiten hier?
Zo dacht ik ook, een dag later was ze erquote:Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Spees_Eend het volgende:
DaD kun je niet een van die kinderverjaardagen overslaan? Of een half uurtje gaan ofzo? Dat regelen allemaal van de spullen en het verhogen van je bed komt wel goed.
Ben vandaag 39 wekenhet idee dat ik nu net als de vorige keer nog 2 weken en 3 dagen zou moeten vind ik echt raar. Maar t kan
Ze zijn allebei op een uur rijden, dus dan blijf je niet maar een half uurtje. En ik vind dat ik het niet kan maken om wel naar mijn nichtje te gaan en niet naar mijn neefje (of andersom), maar dat is iets waar ik me dan maar gewoon overheen moet zetten misschien.quote:Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik wist niet dat het om je neefje en nichtje ging. Dan zou ik ook naar beiden gaan. Als je er eenmaal bent is t misschien wel erg gezellig, wel jammer dat t zo ver rijden is.quote:Op zondag 28 september 2014 10:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ze zijn allebei op een uur rijden, dus dan blijf je niet maar een half uurtje. En ik vind dat ik het niet kan maken om wel naar mijn nichtje te gaan en niet naar mijn neefje (of andersom), maar dat is iets waar ik me dan maar gewoon overheen moet zetten misschien.
Heb je het gevoel dat deze baby eerder komt?
Nee, ook niet. Wel wat meer harde buiken maar geen pijnlijke. Het begon echt uit het niets met gebroken vliezen.quote:Op zondag 28 september 2014 10:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Had jij veel voorweeën Soesa? Ik echt bijna niet namelijk.
geen idee, ik woon in Eindhoven. Maar kwakzor kan het ook heel goed, en phaidra en Sicilia volgens mij ookquote:Op zondag 28 september 2014 10:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
SQ: woon jij niet ergens bij mij in de buurt? Ik wil zo graag een cursusje haken
Gefeliciteerd aan de 38 en 39 weken. Wat klinkt dat ver weg!
Ik ben vandaag 12 weken! De 'magische' grens, zeggen ze. Iedereen weet het bij ons al, dus zo magisch is het niet
quote:Op zondag 28 september 2014 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Verder hebben de pannenkoeken, bitter lemon en prostaglandingesen nog niet eens een harde buik gegeven. Henka heeft het veel te goed daar binnen(Well duh. Je wordt niet zomaar een vetlebber).
Dat is nog best dichtbijquote:Op zondag 28 september 2014 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen idee, ik woon in Eindhoven. Maar kwakzor kan het ook heel goed, en phaidra en Sicilia volgens mij ook
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 28 september 2014 11:01 schreef -Spring het volgende:
[..]♡
En hoi. Ik ben ook een beetje zwanger. Dus.
Jaa doe mn best, maar kan er niet zo goed tegen als oma, sm en sz gaan roddelen over dat mijn ramen goor zijnquote:Op zondag 28 september 2014 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt als wat ik zou doen, even rustig zitten, wat drinken, als het over een uur niet beter gaat even bellen?
Oh en je bent ruim dertig weken zwanger muts. Doe rustig!
Herkenbaar.quote:Op zondag 28 september 2014 11:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jaa doe mn best, maar kan er niet zo goed tegen als oma, sm en sz gaan roddelen over dat mijn ramen goor zijn. Dan word ik boos, omdat ik vind dat ze dan best ff kunnen helpen met schoonmaken als ze het toch constateren...
En dan word ik chagrijnig en ga ik het zelf doen, want dat kan ik wel en heb gee hulp nodig![]()
.
Dan maar niet grrr(hormonstertjes
)
Dank je! Ik ben vier weken. Hartstikke pril maar ook hartstikke zwanger.quote:Op zondag 28 september 2014 11:46 schreef Radyhyn het volgende:
Krijgerrtje wat leuk van je verrassingsbabyshower!
Schattig mutsje SQ!
DAD komt wel goed hoor meis.. en ff een potje janken kan ook al opluchtten
Hoera voor alle weken wissels!
Crump bikkel met zo'n zangagenda!
Away rustig aan doen gekkie! Als het niet beter wordt ff de vk bellen ja! Je was ook al verkouden.. dus dat is ook al helemaal geen combi met ramen lappen
Gefeliciteerd Spring en welkom!Hoe ver ben je? Eerste kindje?
Hier zijn mijn man en een vriend druk bezig met de plinten en ze gaan straks de babymeubels in elkaar zetten!
En ik ga het huis maar poetsen.. want morgen hier ook kraamintake!
Waar ze zich druk om kunnen maken zeg...quote:Op zondag 28 september 2014 11:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jaa doe mn best, maar kan er niet zo goed tegen als oma, sm en sz gaan roddelen over dat mijn ramen goor zijn. Dan word ik boos, omdat ik vind dat ze dan best ff kunnen helpen met schoonmaken als ze het toch constateren...
En dan word ik chagrijnig en ga ik het zelf doen, want dat kan ik wel en heb gee hulp nodig![]()
.
Dan maar niet grrr(hormonstertjes
)
Ik heb al een echo gehad met 7 weken vorige week wegens een eerdere missed abortion.quote:Op zondag 28 september 2014 12:48 schreef -Spring het volgende:
Waarom wil je een extra (vroege) echo? En wakostda?
Ik hoop met je mee dat ze gewoon spontaan komen ergens tussen 37-40 weken.quote:Op zondag 28 september 2014 14:59 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Ik zie dat wel zo voor me, dat ze pas met 38wk komen (sowieso een inleiding)
Al lijkt het me ook wel bijzonder om 'spontaan' te bevallen.
Maar met een inleiding is alles wel makkelijker te plannenAchja alles heeft z'n voors en tegens
Leuk mutsje!
Weet niet wat je budget is, maar de serie goede compactcamera's in de categorie Fuji X100 (en opvolgers) enzo zijn echtquote:Op zondag 28 september 2014 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
pfff, ik wil een compactcamera kopen voor naast mijn Canon EOS D550. Iets eenvoudigs wat ik zo in mijn tas kan gooien en wat betere plaatjes schiet dan een telefoon. Heeft iemand tips?
(ja, ik weet dat het eigenlijk in FOT thuis hoort, maar daar gaan ze meteen 635782 extra vragen stellen waar ik geen antwoord op heb. Er is zoveel aanbod en ik zie het bos niet meer)
200 euro met maximale uitloper naar 300. Anders neem ik mijn Canon wel. Ik ga eens kijken!quote:Op zondag 28 september 2014 16:19 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Weet niet wat je budget is, maar de serie goede compactcamera's in de categorie Fuji X100 (en opvolgers) enzo zijn echtIk heb als compact naast m'n bakbeesten een Fuji en ben echt blij met de kwaliteit en mogelijkheden (veel dingen kunnen automatisch, fijn voor
en naast de A-stand kun je ook vanalles instellen indien gewenst, dat vind ik zelf erg fijn (word enorm opstandig van camera's die vanalles voor me bepalen
) That's my 2 cents. voor 'nog compacter' ben ik niet de aangewezen persoon voor tips vrees ik
hehehe, ik zei ook sony cybershotquote:Op zondag 28 september 2014 16:20 schreef Radyhyn het volgende:
Wij hebben een Sony cyber-shot dsc-hx20v.
Ideaal ding, zit altijd in mijn tas (hebben we wel een paar jaar geleden gekocht.. dus misschien is er nu wel een nieuwer model). Destijds speciaal uitgezocht ivm vele functies en goed foto's om spiegelreflex te vervangen tijdens huwelijkreis naar Japan. We zijn er nog steeds heel blij mee.
Haha, kun je nagaan wat de mijnes kostenquote:Op zondag 28 september 2014 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
200 euro met maximale uitloper naar 300. Anders neem ik mijn Canon wel. Ik ga eens kijken!
edit - ermahgerd die units zijn duurder dan mijn spiegelreflex
ik waardeer het advies absoluut, maar dat soort investeringen gaan me nu iets te verquote:Op zondag 28 september 2014 16:32 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Haha, kun je nagaan wat de mijnes kostenDit was voor mij een redelijk beperkte uitgave vergeleken bij wat ik zakelijk betaal voor m'n spul
Maar ik snap het, houd verder m'n mond
het staat qua tips 2-2 tussen Sony cybershot en Nikon coolpixquote:Op zondag 28 september 2014 16:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
hehehe, ik zei ook sony cybershot. Al weet ik niet welk type ik heb...
Snap ik joh!! Ik heb overigens wel de 'oude' versie hoor, de X100-zonder-letter, was ¤600 ipv de dik ¤1000 die de nieuwere kosten. En ik heb dan weer geen Borettiquote:Op zondag 28 september 2014 16:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik waardeer het advies absoluut, maar dat soort investeringen gaan me nu iets te verik ben maar een amateur-consumentje he
ik heb ook bijna elke avond wel hoofdpijn, al weet ik dan de oorzaak. Bij onverklaarbare (aanhoudend) hoofdpijnen idd even je vk bellen. het eten herken ik niet .. ik kan blijven eten momenteel ..quote:Op zondag 28 september 2014 16:18 schreef Gevalletje het volgende:
Heb nog niet bijgelezen.. Gister drukke dag, dansoptreden gehad en ging best goed. Nog wat gegeten met dansgroep en 's avonds weer lichte hoofdpijn gekregen. Kort na het in bed gaan liggen maar even rechtop gezeten omdat m'n brandende maagzuur omhoog kwam, maar gelukkig snel weer weg ging. Vanmorgen weer met hoofdpijn wakker geworden, heb dat nu zo vaak
. Geen idee of dat iets slechts is? Word dr ook een beetje duizelig van. Na elk eten nu ook standaard pijn in m'n maag. Argh, dacht dat 2e trimester minder klachten zou geven.. Misschien morgen voor de zekerheid toch maar vk bellen..
ja vroeger... toen we nog geld hadden voor dat soort uitspattingen....quote:Op zondag 28 september 2014 16:36 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Snap ik joh!! Ik heb overigens wel de 'oude' versie hoor, de X100-zonder-letter, was ¤600 ipv de dik ¤1000 die de nieuwere kosten. En ik heb dan weer geen Boretti
quote:Op zondag 28 september 2014 16:38 schreef kwakz0r het volgende:
nu wil ik ook ineens een camera voor de baby komt
ik heb een stokoude olympus digitale camera die heel slechte foto's maakt, en we doen al een paar jaar alles met de telefoons...quote:
Maar pst, ik zou het wel doen. Ben heel blij met de foto's van V en zijn eerste jaar boekquote:Op zondag 28 september 2014 16:38 schreef kwakz0r het volgende:
nu wil ik ook ineens een camera voor de baby komt
quote:Op zondag 28 september 2014 16:44 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Maar pst, ik zou het wel doen. Ben heel blij met de foto's van V en zijn eerste jaar boek.
Gekloot met batterijen zou ik overigens te allen tijde willen vermijden overigens. Dan nog liever een extra accu erbij kopen.quote:Op zondag 28 september 2014 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik wil t ook echt, dan wachten we nog maar een maandje met wat andere dingen.
voor zover ik kan zien is de cybershot qua megapixels en zoom beter, maar waar ik echt niks van begrijp zijn de verschillen in diafragma (staat er alleen bij de Fuji) en belichtingsprogramma etc...
Ik ben ff voor je aan het kijken Kwak, komt goedquote:Op zondag 28 september 2014 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik wil t ook echt, dan wachten we nog maar een maandje met wat andere dingen.
voor zover ik kan zien is de cybershot qua megapixels en zoom beter, maar waar ik echt niks van begrijp zijn de verschillen in diafragma (staat er alleen bij de Fuji) en belichtingsprogramma etc...
oh ik heb juist liever batterijen...quote:Op zondag 28 september 2014 16:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Gekloot met batterijen zou ik overigens te allen tijde willen vermijden overigens. Dan nog liever een extra accu erbij kopen.
Zal verder even kijken of er buiten bol meer info te krijgen is.
quote:Op zondag 28 september 2014 16:48 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ik ben ff voor je aan het kijken Kwak, komt goed
Ja dat heb ik ook gedaan!quote:Op zondag 28 september 2014 16:58 schreef BlueEyes het volgende:
Als je kleine straks geboren is en het CB komt langs voor de gehoortest en hielprik druk dan de camera in de handen van je kraamzorg. Zo kan je zelf op je kindje focussen en heb je (als het goed is) ook nog foto's ervan.
En wat 'leuk' is, mocht je voor een CTG naar het ziekenhuis moeten, vraag of ze van het CTGapparaat het volume hard willen zetten en neem de hartslag op op je telefoon.
Ik kan daar nu nogsteeds helemaal week naar luisteren
Ok, komt-ie:quote:
Super! Onwijs bedankt! Ik ga met vriendje overleggen wat hij wil, neig naar de Fuji of de Canon, dat ze geen accu hebben kom ik wel overheen.quote:Op zondag 28 september 2014 17:01 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ok, komt-ie:
diafragma's bij alle3 gelijk (uitleg op aanvraag), alleen bij Fuji handmatig in te stellen, bij de andere 2 alleen automagisch. Fuji heeft sws de meeste mogelijkheden om dingen handmatig in te stellen, de andere 2 doen zo te zien vrijwel alles (alleen) op auto. Ik kan niet inschatten of je dat juist wel of juist niet wilt
Nikon is recent bij de consumentenbond (waarbij de Sony niet is getest) als best uit de test gekomen, opvallende punten: snel (zowel snel 'aan' als snelle reactie bij afdrukken), behoorlijk nette prestaties bij weinig licht (handig bij binnen en baby)
Sony is van deze de enige met accu, de andere 2 werken op batterijen (setje oplaadbare meegeleverd). Accu gaat idd langer mee, maar ik zou dan wel altijd een extra accu aanschaffen zodat je niet snel met lege accu komt te zitten. Kost weer een beetje extra dus.
ermahgerd, ik zag t!quote:Op zondag 28 september 2014 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Gelukkig krijg ik op Facebook ook meteen fantastisch advies a la "Samsung galaxy"
Telt fotograaf? Als 'kenner'..? Zo ja: wees welkomquote:Op zondag 28 september 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
En dan nog iets, is er iemand met èchte photoshopkennis in de zaal?
Ik heb namelijk mijn kaartje ontworpen, maar de kleuren kwamen nogal flets uit de printer (profi printer!) en ik zoek nog wat tips om het geheel wat op te frissen
Zie mijn post onderaan pagina 9quote:Op zondag 28 september 2014 17:28 schreef Heliotrope het volgende:
Herkenbare cameraperikelen, ik wilde er opeens een toen ik net zwanger was (oke, toen gingen we ook bijna op vakantie) zodat ik ook de buikfoto's er vast mee kon makenook gewoon een compactcamera wel, maar toch beter dan telefoon.
Spring welkom en gefeliciteerd!
Rady morgen ook alweer kraamzorgbezoek!
Away fijn dat je je weer wat beter voelt nu.
Ik heb nu al geen zin in teveel mensen lang om me heen merk ik, beetje te vroeg voor cocon toch met 33 weken?
en portemonnee van vriendjequote:Op zondag 28 september 2014 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
tevens: sorry, portemonnee van Kwak
Ohja!quote:Op zondag 28 september 2014 17:36 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Zie mijn post onderaan pagina 9
Herkenbaar dus
quote:Op zondag 28 september 2014 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
op zoek naar tekstjes voor een geboortekaartje kwam ik net tegen:
"Twee paar oogjes kijken ons aan
We weten het zeker, wonderen bestaan"
Voor de geboorte van een eenling en eerste kindje![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
op zoek naar tekstjes voor een geboortekaartje kwam ik net tegen:
"Twee paar oogjes kijken ons aan
We weten het zeker, wonderen bestaan"
Voor de geboorte van een eenling en eerste kindje![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wats jouw probleem?![]()
![]()
Oja meld!![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 17:59 schreef Skittles het volgende:
[..]SkittlesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wats jouw probleem?![]()
![]()
Oja meld!
disclaimer
Kon je nou niet even een paar seconde wachten met die opmerking tot ik postte?quote:Op zondag 28 september 2014 17:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb ook zo'n visual van een tweekoppig kint meteen
kijk dan naar het tijdstip van de posts! It's cosmic!quote:Op zondag 28 september 2014 17:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Kon je nou niet even een paar seconde wachten met die opmerking tot ik postte?
Nicequote:Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kijk dan naar het tijdstip van de posts! It's cosmic!
ah okequote:Op zondag 28 september 2014 09:30 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Regelen niet. Kijk wel wat je belangrijk vindt, zoals of ze mag roken etc. En als je vragen hebt over of je bepaalde dingen wel moet halen, welke noodzaak er voor us zeg maar. Dat soort dingetjes.
woont ie in?quote:Op zondag 28 september 2014 19:00 schreef AwayTL het volgende:
Zou ik gewoon weer kunnen gaan stofzuigen om schoonvaders het huis uit te werken..?![]()
Bij mijn eigen vader zou ik allang hebben gevraagd of hij misschien een kamer wilde huren, heb ik er nog inkomsten uit.
Gelukkig niet!!!!quote:
quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Kun je niet over je slijmprop beginnen?
Dat ja.quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
quote:Op zondag 28 september 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |