abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145121925
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:51 schreef Goesten het volgende:
Zag dat ze ook een investeringsmanager hebben die dan voor jou geld inlegt. Om in particulieren leningen te investeren met kleine bedragen lijkt mij dat wel makkelijk. Maar wordt de aflossingen en rentes per project gestort op je rekening (zoals bij GvE) of geclusterd 1 keer in de maand of week?

Zit namelijk niet te wachten dat ik op mijn rekening dadelijk 100 keer een paar euro gestort krijgt. Raak dan het overzicht een beetje kwijt denk ik
In de algemene voorwaarden staat dat alle projecten op de 25e van de maand worden geïncasseerd en vervolgens een paar dagen later worden overgemaakt naar de investeerders. Als een project minder dan 30 dagen voor de 25e is afgesloten wordt er enkel rente overgemaakt en zal er nog geen aflossing plaats vinden. Je zult dus enkel op een datum geld ontvangen van Lendico wat de overzichtelijkheid ten goede komt. Op mijn betaalrekening is het mede door de betalingen van
GvE en KoM een beetje onoverzichtelijk geworden. Als GvE toch meeleest dan adviseer ik hen een soortgelijk systeem als Lendico te gaan hanteren.

IK had ook al gezien dat je automatisch kan investeren; aan de ene kant neemt het me wel wat werk uithanden maar aan de andere kant raak je daardoor wel een de controle over je portofolio kwijt.

In de algemene voorwaarden stond ook dat er een incasso-procedure wordt gestart na 60 dagen in het geval van wanbetaling (en bij particuliere kredietvragers is er natuurlijk altijd sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid).

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:44 schreef crowd_funder het volgende:
Nieuws over repoint:

Ik had toch besloten om het repoint project wel te doen(geld al overgemaakt), mede ook omdat er ook aandeelhouders zijn die hierin bereid zijn te investeren. Al vond ik hoelang het open stond en hier geen communicatie over was zeker geen pluspunt.

Ik kreeg net de volgende reactie van GVE:

Onlangs heeft u geïnvesteerd in project 7326 Repoint. Zoals u heeft gemerkt duurt de afhandeling van dit project langer dan verwacht. Met ons bericht van 16 september 2014 zijn de oorzaken van deze vertraging reeds aan u medegedeeld.

Tot het moment van uitboeken van de lening blijven wij het project volgen. In dit geval was de lening van Geldvoorelkaar.nl een onderdeel van een herfinancieringstraject. Zo waren er door externe aandeelhouders toezeggingen gedaan gelden in Repoint te storten bij een succesvol crowdfundingstraject. Dit werd destijds ook in de pitch aangegeven. Ondanks de schriftelijke vastlegging van deze toezegging komt deze (private) investeerder haar toezegging niet na.

Voor ons is dit aanleiding, conform artikel 2 van de Algemene Voorwaarden, ons uit dit project terug te trekken. Indien u het investeringsbedrag al heeft overgemaakt dan wordt dit bedrag een dezer dagen teruggeboekt.

Wij betreuren de gang van zaken.

Indien gewenst zijn wij graag bereid e.e.a. nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

Ik had toch naar m'n eerste gevoel moeten luisteren en dit project moeten cancellen.

Kennelijk is niet alleen de afhandeling traag, maar zit er ook wat niet helemaal lekker. Ik ben blij dat ik m'n geld terug krijg en niet meer aan dit project vastzit.
Dit was ook 1 van mijn honderd projecten, en ik heb dus ook deze mail ontvangen. In eerste instantie was ik ook van plan om het geld over te maken maar na onder andere wat discussie op dit forum heb ik besloten het geld niet over te maken; waar een beetje kritische kijk van forumleden al niet goed voor kan zijn (en waarschijnlijk zal GvE ook weer mee hebben gelezen;))
pi_145123296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Dit was ook 1 van mijn honderd projecten, en ik heb dus ook deze mail ontvangen. In eerste instantie was ik ook van plan om het geld over te maken maar na onder andere wat discussie op dit forum heb ik besloten het geld niet over te maken; waar een beetje kritische kijk van forumleden al niet goed voor kan zijn (en waarschijnlijk zal GvE ook weer mee hebben gelezen;))
Dit werd gewoon zonder slag of stoot geaccepteerd door GVE? Heb je dit aan hen gecommuniceerd en is daar antwoord op gekomen?
pi_145123828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:06 schreef BartNH het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist. Ik hoop dat het inderdaad zo simpel is. Ik heb nog steeds zo iets dat ik voor iets getekend heb en niet op wat anders zit te wachten.

Volgens mij is het zo simpel, zou mij er nog even niet druk om maken en in jou situatie niet overstappen.
pi_145123887
quote:

Off topic:
Soms heb ik het idee dat er een stoorzender in dit topic zit. Hm, zal wel aan mij liggen.
Als iedereen deze nou negeert, dan is de lol er denk ik snel af.
pi_145123981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit in dezelfde schuitje. Niet overgemaakt. Verbaasd dat het op een andere manier mislukt is.

Nou zal dat project dus sowieso mislukken omdat zoveel mensen denken "lamazitten" :P
pi_145124011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:57 schreef Graankorrel het volgende:
ok 1 van mijn honderd projecten, en ik heb dus ook deze mail ontvangen. In eerste instantie was ik ook van plan om het geld over te maken maar na onder andere wat discussie op dit forum heb ik besloten het geld niet over te maken; waar een beetje kritische kijk van forumleden al niet goed voor kan zijn (en waarschijnlijk zal GvE ook weer mee hebben gelezen;))
Dit werd gewoon zonder slag of stoot geaccepteerd door GVE? Heb je dit aan hen gecommuniceerd en is daar antwoord op gekomen?
Ik heb ze niet geïnformeerd, wat natuurlijk niet zo netjes van mij is, maar ik heb al zo vaak te lang op informatieverstrekking van GvE's kant moeten wachten dat ik me niet schuldig voel. Als GvE op zijn strepen was gaan staan dan had ik het geld wel over gemaakt want ik ben dat inprincipe verplicht door de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan.

BTW: doordat deze investering vervallen is kan ik weer in een nieuw project investeren:)
pi_145124182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:44 schreef crowd_funder het volgende:
Nieuws over repoint:

Ik had toch besloten om het repoint project wel te doen(geld al overgemaakt), mede ook omdat er ook aandeelhouders zijn die hierin bereid zijn te investeren. Al vond ik hoelang het open stond en hier geen communicatie over was zeker geen pluspunt.

Ik kreeg net de volgende reactie van GVE:

Onlangs heeft u geïnvesteerd in project 7326 Repoint. Zoals u heeft gemerkt duurt de afhandeling van dit project langer dan verwacht. Met ons bericht van 16 september 2014 zijn de oorzaken van deze vertraging reeds aan u medegedeeld.

Tot het moment van uitboeken van de lening blijven wij het project volgen. In dit geval was de lening van Geldvoorelkaar.nl een onderdeel van een herfinancieringstraject. Zo waren er door externe aandeelhouders toezeggingen gedaan gelden in Repoint te storten bij een succesvol crowdfundingstraject. Dit werd destijds ook in de pitch aangegeven. Ondanks de schriftelijke vastlegging van deze toezegging komt deze (private) investeerder haar toezegging niet na.

Voor ons is dit aanleiding, conform artikel 2 van de Algemene Voorwaarden, ons uit dit project terug te trekken. Indien u het investeringsbedrag al heeft overgemaakt dan wordt dit bedrag een dezer dagen teruggeboekt.

Wij betreuren de gang van zaken.

Indien gewenst zijn wij graag bereid e.e.a. nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

Ik had toch naar m'n eerste gevoel moeten luisteren en dit project moeten cancellen.

Kennelijk is niet alleen de afhandeling traag, maar zit er ook wat niet helemaal lekker. Ik ben blij dat ik m'n geld terug krijg en niet meer aan dit project vastzit.
Wel positief om te horen dat GvE uiteindelijk wel hun verantwoordelijkheid genomen heeft, daarnaast heeft dit forum zijn functie weer bewezen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:27:29 #161
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145124248
Alle betalingen op (ongeveer) dezelfde dag ontvangen is opzich wel handig ja, al moet ik zeggen dat het ook wel leuk is dat ik nu om de dag wel iets ontvang van GVE.

Een beetje of het geld regent :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145124262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:57 schreef Graankorrel het volgende:
Ik heb GVE gebeld en gevraagd of ik van dit of een ander project af zou kunnen als ik een goede reden had om toch niet deel te nemen aan een project. Als ik gewild had, had dit wel gekund voor betaling. Dit is dan natuurlijk wel uitzondering, want je bent wel bewust akkoord gegaan.

Omdat GVE aangaf dat er geen risico wijziging was in het project heb ik besloten om het project toch te houden.

Geld wat ik overigens wel had overgemaakt is al teruggestort door GVE.

Eind goed al goed dus met Repoint :)
pi_145124274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:20 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb ze niet geïnformeerd, wat natuurlijk niet zo netjes van mij is, maar ik heb al zo vaak te lang op informatieverstrekking van GvE's kant moeten wachten dat ik me niet schuldig voel. Als GvE op zijn strepen was gaan staan dan had ik het geld wel over gemaakt want ik ben dat inprincipe verplicht door de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan.

BTW: doordat deze investering vervallen is kan ik weer in een nieuw project investeren:)
Waarom ik het vroeg; afgelopen zomer had ik een investering toegezegd, vervolgens een week later op vakantie gegaan. Zo'n beetje de eerste dag dat ik op vakantie was werd een mail rondgestuurd met de roep om het overmaken van de investering. Deze mail pas gelezen toen ik 2 weken later weer terug was; gelijk overgemaakt, maar dezelfde werkdag werd ik opgebeld door een medewerker van GVE met de vraag waar mijn geld bleef ;) Was dus benieuwd of dit bij jou ook gebeurd is en hoe ze reageren als je vertelt dat je niet wilt overmaken...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:33:21 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145124409
quote:

Er zit iets van 10% van mijn crowdfundbudget in. Alle geld wat in crowdfunding zit kan ik uiteraard missen als het moet. Die boterham kan ik evengoed nog wel betalen. Maar ik hou er niet van om veel risico te nemen voor de kaas, zelfs niet als me roomboter beloofd wordt.

Dan ook zeker niet doen, hoe je je er bijvoelt is ook een belangrijk gegeven.
pi_145124428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:28 schreef Graankorrel het volgende:
Denk goed na over welk project je nu gaat kiezen. Voor hetzelfde geld komt er binnen 2 jaar een beter project voorbij waar je niet meer voor kan intekenen. 8)7
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:34:42 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_145124451
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:33 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Denk goed na over welk project je nu gaat kiezen. Voor hetzelfde geld komt er binnen 2 jaar een beter project voorbij waar je niet meer voor kan intekenen. 8)7
En wellicht een iets hoger bedrag dan 100 euro :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:37:18 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_145124513
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:27 schreef AQuila360 het volgende:
Alle betalingen op (ongeveer) dezelfde dag ontvangen is opzich wel handig ja, al moet ik zeggen dat het ook wel leuk is dat ik nu om de dag wel iets ontvang van GVE.

Een beetje of het geld regent :P
Voor mijn eigen administratie zou ik het wel fijn vinden om alles op dezelfde dag binnen te krijgen, nu heb ik pas 16 projecten dus is het allemaal wel te doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik het heel fijn vind als ik 50+ projecten zou hebben.
pi_145124720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:27 schreef AQuila360 het volgende:

Een beetje of het geld regent
Bij GvE vind ik het ook niet storend omdat ik zo geïnvesteerd heb dat het bijna altijd bedragen boven de 10 euro zijn. Maar kan me in denken dat het bij Lendico wel zwaar irritant zou zijn als je bedragen van 25 euro uit gaat lenen
pi_145125322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:02 schreef nikao het volgende:
Lendico.nl ziet er trouwens ook wel ok uit. Van de makers van Zalando en net gelanceerd zo te zien. (2 projecten nog maar?)

Zie ook dit artikel
http://www.sprout.nl/arti(...)et-p2p-lener-lendico
Soort Bondora achtige leningen met voor het risico profiel nog (te) lage rentes (10%)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:21:18 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145125758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef Goesten het volgende:

[..]

Bij GvE vind ik het ook niet storend omdat ik zo geïnvesteerd heb dat het bijna altijd bedragen boven de 10 euro zijn. Maar kan me in denken dat het bij Lendico wel zwaar irritant zou zijn als je bedragen van 25 euro uit gaat lenen
Ik heb ook alles minimaal 10,- per maand terug of meer, leg ook altijd wel 100 per jaar in en eventueel nog iets meer als het echt een tof project is.

Maar wel leuk idd als je kijkt er zijn weer 4 bedragen gestort ofzo.
pi_145129520
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:28 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Waarom ik het vroeg; afgelopen zomer had ik een investering toegezegd, vervolgens een week later op vakantie gegaan. Zo'n beetje de eerste dag dat ik op vakantie was werd een mail rondgestuurd met de roep om het overmaken van de investering. Deze mail pas gelezen toen ik 2 weken later weer terug was; gelijk overgemaakt, maar dezelfde werkdag werd ik opgebeld door een medewerker van GVE met de vraag waar mijn geld bleef ;) Was dus benieuwd of dit bij jou ook gebeurd is en hoe ze reageren als je vertelt dat je niet wilt overmaken...
Het nadeel daarvan is dat alle overige investeerders en de lener dus twee weken moet wachten en die klagen dan weer dat het allemaal zo lang duurt voor een project opgestart gaat worden en ja, op tientallen en soms honderden investeerders is er altijd wel een die op vakantie is. Gewoon even van te voren overmaken.
pi_145129654
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan is dat alle overige investeerders en de lener dus twee weken moet wachten en die klagen dan weer dat het allemaal zo lang duurt voor een project opgestart gaat worden en ja, op tientallen en soms honderden investeerders is er altijd wel een die op vakantie is. Gewoon even van te voren overmaken.
of tijdens je vakantie, bijna overal heb je wel internet tegenwoordig
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_145129779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Joh, natuurlijk is dat een nadeel en gewoon stom van mijn kant. Hartstikke goed ook van GVE dat ze na een aantal herinneringsmails gelijk de telefoon oppakken om te vragen waar je geld blijft. Mijn hele punt was echter dat nu ik dat weet ik wel benieuwd ben naar hoe ze reageren als je na toezegging opeens besluit helemaal niet meer over te maken.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:57:50 #174
132191 -jos-
Money=Power
pi_145130152
Weer een nieuw project met 9%, heb er 100e ingestopt :)

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7749
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2014 @ 17:00:43 #175
230491 Zith
pls tip
pi_145130273
Ook 100 hier...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145130330
en vol!
pi_145130971
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef -jos- het volgende:

En weer iets geleerd vandaag. Ik had ook iets in gedaan, hij stond op 67%vol, ik krijg de activering mail, bevestig hem binnen 1 a 2 minuten en krijg de melding "U wilde ¤ 500 investeren in project 007749 maar er kan nog maar ¤ 0 geïnvesteerd worden. Waarschijnlijk heeft net iemand anders geïnvesteerd op dit project." Of te wel, pas nadat je op "Nu activeren" hebt geklikt heb je hem daadwerkelijk. Gevalletje jammer dan...... Ik moet toch eigenlijk korter lopende projecten hebben ;)
pi_145132296
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En weer iets geleerd vandaag. Ik had ook iets in gedaan, hij stond op 67%vol, ik krijg de activering mail, bevestig hem binnen 1 a 2 minuten en krijg de melding "U wilde ¤ 500 investeren in project 007749 maar er kan nog maar ¤ 0 geïnvesteerd worden. Waarschijnlijk heeft net iemand anders geïnvesteerd op dit project." Of te wel, pas nadat je op "Nu activeren" hebt geklikt heb je hem daadwerkelijk. Gevalletje jammer dan...... Ik moet toch eigenlijk korter lopende projecten hebben ;)
Ik was het in elk geval niet. Het project valt niet in mijn top 100 :P
pi_145132514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef -jos- het volgende:

Tering Jos, heb je straks een fucking 9 euro winst! Money = Power!!
pindazakje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:10:41 #180
132191 -jos-
Money=Power
pi_145132595
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:')
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_145132619
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee hoor, ¤ 22,63 winst.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_145132703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:11 schreef Kirov het volgende:

[..]

Nee hoor, ¤ 22,63 winst.
Hoe heb je dat berekend? Want het klopt niet.
pindazakje
pi_145132714
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het is annuïtair.
Beneath the gold, the bitter steel
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2014 @ 18:16:32 #184
230491 Zith
pls tip
pi_145132736
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Welkom in dit topic, je bent een echte aanwinst.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145132754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:15 schreef Kirov het volgende:

[..]

Het is annuïtair.
Oké, dan klopt het wel. Een stunning ¤ 22,63 na 5 jaar gainen!
pindazakje
pi_145132796
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Welkom in dit topic, je bent een echte aanwinst.
Bedankt, je maakt me verlegen. :@
pindazakje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:53:03 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145136411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Echt een aanwinst voor dit topic deze user. Een man die snapt hoe het werkt en een nuttige bijdrage levert. Welkom!

OT: Dat 9% project niet gedaan. Heb het niet zo op startende ondernemingen wat betreft crowdfunding.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:05:48 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145136920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Gast :P

Bij crowdfunding is dat de bedoeling, een hele hoop projecten met relatief weinig geld er in, je hebt niet 1 x 100 maar misschien wel 100 projecten en dan is het bij elkaar een mooi bedragje.
pi_145137344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gast :P

Bij crowdfunding is dat de bedoeling, een hele hoop projecten met relatief weinig geld er in, je hebt niet 1 x 100 maar misschien wel 100 projecten en dan is het bij elkaar een mooi bedragje.
Dan heb je dus wel 10k uitstaan bij 100 onbekende projecten, waarvan je nog maar af moet wachten of je het weer volledig terugkrijgt. Garantie is er immers niet, mij te link.
pindazakje
pi_145138264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dan heb je dus wel 10k uitstaan bij 100 onbekende projecten, waarvan je nog maar af moet wachten of je het weer volledig terugkrijgt. Garantie is er immers niet, mij te link.
Dan doe je het niet en blijf je weg uit dit soort topics.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:01:33 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145138652
quote:

[..]

Dat is de afweging die je moet maken ja.
pi_145139242
quote:

[..]

Dan zal je het bij een spaarrekening moeten houden, verder zul je bij geen enkele investering dat soort garanties krijgen.

Je moet het extra rendement afwegen tegen de extra risico's die je loopt. Bij 100 projecten is de kans vrij groot dat een paar projecten niet volledig terug zullen betalen en je dus op die projecten geld verliest wat je moet compenseren met de andere projecten (wat dus in je rendement snijdt). Als het aantal defaults redelijk in lijn is met wat je mag verwachten op basis van de Graydon ratings, dan is het verwachte rendement voor vrijwel alle projecten beter dan een gewone spaarrekening. Maar natuurlijk kan er altijd iets systematisch gebeuren waardoor het aantal defaults hoger zal zijn dan verwacht en je (ook bij een flinke spreiding) met een negatief rendement achterblijft. GvE zegt dan ook terecht: "We adviseren u slechts een verantwoord deel van uw vermogen te investeren in crowdfundingprojecten. Tevens adviseren we u, uw inleg te spreiden over meerdere projecten."
pi_145139612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan zal je het bij een spaarrekening moeten houden, verder zul je bij geen enkele investering dat soort garanties krijgen.

Je moet het extra rendement afwegen tegen de extra risico's die je loopt. Bij 100 projecten is de kans vrij groot dat een paar projecten niet volledig terug zullen betalen en je dus op die projecten geld verliest wat je moet compenseren met de andere projecten (wat dus in je rendement snijdt). Als het aantal defaults redelijk in lijn is met wat je mag verwachten op basis van de Graydon ratings, dan is het verwachte rendement voor vrijwel alle projecten beter dan een gewone spaarrekening. Maar natuurlijk kan er altijd iets systematisch gebeuren waardoor het aantal defaults hoger zal zijn dan verwacht en je (ook bij een flinke spreiding) met een negatief rendement achterblijft. GvE zegt dan ook terecht: "We adviseren u slechts een verantwoord deel van uw vermogen te investeren in crowdfundingprojecten. Tevens adviseren we u, uw inleg te spreiden over meerdere projecten."
Ik vind het rendement te klein voor het risico wat je loopt. Bij aandelen bv kun je nog een stoploss gebruiken en heb je altijd de mogelijkheid tot verkoop en heb je dus veel meer grip op je geld. Bij crowdfunding geef je je geld uit handen en moet je maar hopen dat je het na na een paar jaar weer helemaal terug hebt gekregen. Niet voor niets wordt er geadviseerd om een 'verantwoord' gedeelte van je vermogen investeren, maw high risk.
pindazakje
pi_145139846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik vind het rendement te klein voor het risico wat je loopt. Bij aandelen bv kun je nog een stoploss gebruiken en heb je altijd de mogelijkheid tot verkoop en heb je dus veel meer grip op je geld. Bij crowdfunding geef je je geld uit handen en moet je maar hopen dat je het na na een paar jaar weer helemaal terug hebt gekregen.
Je zei net "waarvan je nog maar af moet wachten of je het weer volledig terugkrijgt" en "garantie is er immers niet" en dan begin je over aandelen? Een aandeel (of zelfs een hele index) kan van het ene op het andere moment compleet inzakken (waardoor je voor ver onder je stoploss kan verkopen) en het verwachte rendement (zeker in een paar jaar tijd) is daar helemaal niet in te schatten (terwijl dat voor obligaties/bedrijfsleningen met een vaste rente wel redelijk in te schatten is). Bij aandelen is het dus helemaal de vraag wat je er in de toekomst voor krijgt, garanties zijn daar helemaal niet te vinden.

quote:
Niet voor niets wordt er geadviseerd om een 'verantwoord' gedeelte van je vermogen investeren, maw high risk.
Dat is bij aandelen (of welke andere investeringsvorm dan ook) natuurlijk niet anders.
pi_145140355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:45 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Mijn hele punt was echter dat nu ik dat weet ik wel benieuwd ben naar hoe ze reageren als je na toezegging opeens besluit helemaal niet meer over te maken.
Als het eenmalig is en je er een goede reden voor hebt zal het uiteindelijk wel kunnen. Moet het geld natuurlijk nog niet opgevraagd zijn bij de investeerders. Betaal je gewoon niet, zonder reden, kunnen ze je weigeren om voor nieuwe projecten in te schrijven.
pi_145140600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je zei net "waarvan je nog maar af moet wachten of je het weer volledig terugkrijgt" en "garantie is er immers niet" en dan begin je over aandelen? Een aandeel (of zelfs een hele index) kan van het ene op het andere moment compleet inzakken (waardoor je voor ver onder je stoploss kan verkopen) en het verwachte rendement (zeker in een paar jaar tijd) is daar helemaal niet in te schatten (terwijl dat voor obligaties/bedrijfsleningen met een vaste rente wel redelijk in te schatten is). Bij aandelen is het dus helemaal de vraag wat je er in de toekomst voor krijgt, garanties zijn daar helemaal niet te vinden.

[..]

Dat is bij aandelen (of welke andere investeringsvorm dan ook) natuurlijk niet anders.
Een index zakt niet in een moment compleet weg, er is genoeg tijd om het verlies te beperken. Ik zou liever 50% van m'n vermogen in aandelen of ETF's beleggen dan te investeren in crowdfunding.
pindazakje
pi_145140660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een index zakt niet in een moment compleet weg, er is genoeg tijd om het verlies te beperken. Ik zou liever 50% van m'n vermogen in aandelen of ETF's beleggen dan te investeren in crowdfunding.
En hop... naar je nieuwe job topic
జ్ఞ‌ా
pi_145140840
quote:

[..]

Een index kan ook zo wegzakken, zeker tussen twee handelsdagen in. Ik stop trouwens op dit moment liever in geen van beide 50% van mijn vermogen (in aandelen heb ik nu sowieso niks zitten, die markt is naar mijn mening ver overgewaardeerd). Punt is dat als je zorgen zijn dat je moet afwachten of je je geld wel volledig terug krijgt en je geen garanties hebt, dat aandelen dan nog minder geschikt zijn.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:38:00 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145142724
quote:

[..]

succes daarmee
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:49:00 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145143177
Mijn huidige verdeling is overigens momenteel ongeveer zo:

10% vrij opneembaar rendement 1,6%
40% deposito gemiddeld rendement 2,4%
20% beleggingen gemiddeld rendement 4,5% (over laatste jaren, redelijk stabiel)
20% crowdfunding rendement 8,1% annuïtair
10% geïnvesteerd in eigen onderneming, rendement nog 0% :P

Dus 50% is niet gegarandeerd. Aardig wat als je het zo bekijkt. Aan de andere kant, niks met je centen doen is ook maar zonde :P
pi_145149733
holy crap :o

¤ 120.000 013326 2 oktober 2014

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6953

Dat was stiekem wel te verwachten natuurlijk
pi_145149783
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:58 schreef CaLeX het volgende:
holy crap

Hij heeft toch nog een hele weg te gaan, voordat hij vol zit
pi_145149807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:01 schreef Goesten het volgende:

[..]

Hij heeft toch nog een hele weg te gaan, voordat hij vol zit
Dat wel, maar verwacht nog steeds dat het wel vol komt.
pi_145150102
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:58 schreef CaLeX het volgende:
holy crap :o

Damn dat lijkt me nog niet makkelijk terug te verdienen..... Leuk idee en (in de toekomst) wellicht leuk product, maar juist de doelgroep waar de vraag zit lijkt me nou niet bepaald 'bekend met techniek' en vraag me dan ook af of daarin wel een match te vinden is.

Maar 120k.. damn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')