Ik denk dat hij nog steeds op zoek is naar het loketquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:23 schreef spijkerbroek het volgende:
We wisten toch allang dat hij niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van de IQ-punten?
Zo dom is hij nou ook weer niet, hij studeerde aan de universiteit totdat hij zich volledig richtte op het rappen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:23 schreef spijkerbroek het volgende:
We wisten toch allang dat hij niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van de IQ-punten?
Fixed.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik hoor deze theorie hypothese echt steeds vaker.
Daar doet ie anders helemaal niks mee.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:25 schreef Ceberut het volgende:
Zo dom is hij nou ook weer niet, hij studeerde aan de universiteit totdat hij zich volledig richtte op het rappen.
Ik vraag me serieus af waarom zo iemand een podium krijgt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:28 schreef trucker3 het volgende:
Lange Frans gelooft ook in UFO's..........
http://www.ninefornews.nl/lange-frans-god-een-kosmonaut/
Wie zegt dat hij er helemaal niets mee doet? Omdat hij een ander carrièrepad volgt, wil niet zeggen dat hij niets doet met wat hij geleerd heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar doet ie anders helemaal niks mee.
Gehehehehquote:Vanaf 7 mei zendt de EO een nieuw seizoen uit van het programma ‘Op zoek naar God’, waarin ook Frans te gast zal zijn. Tijdens één van de uitzendingen legt de rapper uit waarom hij gelooft dat God een kosmonaut was. Hij verwijst daarmee onder meer naar het boek ‘Waren de goden kosmonauten?’ van de Zwitserse auteur Erich von Däniken.
Zie jij iets waaruit blijkt dat hij er wel iets mee doet ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er helemaal niets mee doet? Omdat hij een ander carrièrepad volgt, wil niet zeggen dat hij niets doet met wat hij geleerd heeft.
Moeten wij dat zien dan?quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie jij iets waaruit blijkt dat hij er wel iets mee doet ?
Hij is vrij ondernemend bezig, ongetwijfeld neemt hij de kennis mee die hij opgedaan heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie jij iets waaruit blijkt dat hij er wel iets mee doet ?
Voor een gedeelte heeft hij gewoon gelijk. Alleen door de bovenstaande regel, hoop ik bijna dat er dan als er iets gebeurt, er mensen bij zijn betrokken die zeer dicht nabij lange Frans staan. Kijken of hij dan nog geen traan laat. Maar ik zeg "bijna hopen" want anders ben ik net zo als lange Frans. Je gunt niemand een verlies door een aanslag.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef Reconquista. het volgende:
'Mocht er wel wat gebeuren dan is het onze eigen schuld. Niet alleen die van de politici, want wij (de kiezer) hebben ze die plek gegeven. Ik zal geen traan laten als er wat zou gebeuren. Al denk ik niet dat er wat gaat gebeuren. Het is vooral bangmakerij.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-door-de-CIA.dhtml
Baas B. was een infiltrant van de AIVD. LF heeft dit gelukkig op tijd ontdekt en zijn vrouw erop af gestuurd.quote:
Instant ooraidsquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die heeft tegenwoordig een succesvolle solocarriere:
Dit. Ik vind het ook vrij naïef om er op voorhand vanuit te gaan dat het Westen er niets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Geen conclusies enkel mijn waarneming.
Net zoals 9/11 biedt IS weer enorm veel kansen en mogelijkheden voor overheden. Ik vind het ook opvallend hoe IS zo uit het niets in de media is opgedoken, het lijkt een ware hype te zijn geworden.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ik vind het ook ronduit schokkend hoe men weer blindelings zonder na te denken of kritische noot te slaan achter de media aanrent.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het ook vrij naïef om er op voorhand vanuit te gaan dat het Westen er niets mee te maken heeft.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:58 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Baas B. was een infiltrant van de AIVD. LF heeft dit gelukkig op tijd ontdekt en zijn vrouw erop af gestuurd.
Nja wat ik wel denk is dat dit het Westen goed uitkomt. Maar heb bij dit soort gedachtes altijd beetje het gevoel alsof er een verklaring gevonden moet worden ipv te accepteren dat iets is zoals het is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het ook vrij naïef om er op voorhand vanuit te gaan dat het Westen er niets mee te maken heeft.
Hoe weet jij hoe het is dan?quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja wat ik wel denk is dat dit het Westen goed uitkomt. Maar heb bij dit soort gedachtes altijd beetje het gevoel alsof er een verklaring gevonden moet worden ipv te accepteren dat iets is zoals het is.
Dat weet ik dus niet. Dat is wat ik denk:pquote:
De Taliban is een creatie van Amerika ?quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Amerika heeft dit toch eerder geflikt in Afghanistan met de taliban? Waarom zijn jullie zo naïef ?
De waarheid ligt in het midden. Als je een situatie enorm opblaast en groter maakt dan het is dan kan je burgers zover krijgen dat ze je maatregelen steunen. Maatregelen die zonder die escalatie veel lastiger uit te leggen waren geweest.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet. Dat is wat ik denk:p
Het is waarschijnlijk naïef maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen zo ver gaan in een vooropgezet plan met zoveel ellende.
Ja oke maar dan maken ze er gebruik van. Dat is iets anders dan dat zij het ook hebben gecreëerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De waarheid ligt in het midden. Als je een situatie enorm opblaast en groter maakt dan het is dan kan je burgers zover krijgen dat ze je maatregelen steunen. Maatregelen die zonder die escalatie veel lastiger uit te leggen waren geweest.
Niet helemaal vergelijkbaar maar moet jij eens kijken wat 9/11 voor overheden mogelijk heeft gemaakt, dat is echt gigantisch en was anders totaal onmogelijk geweest.
IS is naar mijn inziens ook zo'n soort geval.
Lolololquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die heeft tegenwoordig een succesvolle solocarriere:
Dat is dan wel weer waar, als wapen tegen de sovjets.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Taliban is een creatie van Amerika ?
Krijg een beetje het idee alsof al die extreme moslims een creatie van iemand zijn:Pquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar, als wapen tegen de sovjets.
De Moedjahedien bestond al, alleen zijn groot gemaakt door de VS ten tijde van de sovjetbezetting in Afghanistan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee alsof al die extreme moslims een creatie van iemand zijn:P
En Vietnam was ook behoorlijk vooropgezet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Amerika heeft dit toch eerder geflikt in Afghanistan met de taliban? Waarom zijn jullie zo naïef ?
Er zijn theorieën die beweren dat taliban een creatie van CIA is, of in ieder geval ondersteund werden door de CIA, om de russen af te vechten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee alsof al die extreme moslims een creatie van iemand zijn:P
Indien het, zuiver hypothetisch natuurlijk, een oorlog zou zijn in de categorie die niet bedoeld is om gewonnen te worden maar om voort te duren, hebben ze ten aanzien van Irak en IS het ook uitstekend gedaan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar, als wapen tegen de sovjets.
Hmmm mja. Weet er te weinig van af. Wat ik wel denk dat het bepaalde partijen goed uit komt. En ze zullen het vast sturen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Er zijn theorieën die beweren dat taliban een creatie van CIA is, of in ieder geval ondersteund werden door de CIA, om de russen af te vechten.
Lees dit maar:
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA%E2%80%93al-Qaeda_controversy
"als ze de maanlanding konden faken in '69, kunnen ze die doden nu zéker faken!"quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:09 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die roepen dat IS nep is. Zijn alle Koerdische en Christelijke doden in Irak dan ook in scène gezet of wat?
Dat inderdaad ja. Al die mensen die klakkeloos aannemen dat de CIA of de zionisten iets ermee te maken hebbenquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het ook ronduit schokkend hoe men weer blindelings zonder na te denken of kritische noot te slaan achter de media aanrent.
Dat beweert hij dan ook niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:09 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die roepen dat IS nep is. Zijn alle Koerdische en Christelijke doden in Irak dan ook in scène gezet of wat?
Moslims bestaan helemaal niet, zijn verzonnen door de CIA.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:31 schreef Pharmacist het volgende:
Natuurlijk is het de CIA. Stel je eens voor dat bepaalde extremistische Moslims gewoon niet-Moslims dood willen maken. Dat is natuurlijk een zeer ongemakkelijke en implausibele conclusie.
Als Moslims mensen dood maken, is het de schuld van iemand anders. Bij voorkeur het Westen, of de Joden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt Hans.
Mensen die een dergelijke uitleg nodig hebben kun je natuurlijk van alles wijsmaken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:27 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat beweert hij dan ook niet.
In twijfel trekken dat IS tot stand gekomen is op de manier waarop dat algemeen geschetst wordt =/= roepen dat IS en de daaruit volgende doden nep zijn
Matig geacteerd. 2/10quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Er zijn theorieën die beweren dat taliban een creatie van CIA is, of in ieder geval ondersteund werden door de CIA, om de russen af te vechten.
Lees dit maar:
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA%E2%80%93al-Qaeda_controversy
Dit roep ik al tijden, maar het wordt weggehoond. Lange Frans heeft gelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef Reconquista. het volgende:
Lange Frans heeft zich vanochtend op Twitter kritisch uitgelaten over de inmenging van Nederland in de strijd tegen Islamitische Staat (IS). Volgens de voormalige rapper moet Nederland zich niet bemoeien met de situatie. 'Weet je hoe je aanslagen in Nederland kan voorkomen? Geen oorlog voeren in het buitenland.'
De radio-dj van Slam FM vindt dat Nederland niets te zoeken heeft in de oorlog tegen IS. 'Tegen mensen die we niet kennen, ons niks hebben gedaan en hoogstwaarschijnlijk ook een normaal leven willen leiden.'
Een reactie van IS zou Lange Frans niet verbazen. 'Mocht er wel wat gebeuren dan is het onze eigen schuld. Niet alleen die van de politici, want wij (de kiezer) hebben ze die plek gegeven. Ik zal geen traan laten als er wat zou gebeuren. Al denk ik niet dat er wat gaat gebeuren. Het is vooral bangmakerij.'
Tot slot geeft hij nog zijn visie over het ontstaan van de organisatie. 'Heel IS is opgezet door de CIA. Bewapend, getraind alles erop en er aan.'
Twitteraars reageren verbaasd en kritisch op de tweets van Lange Frans. Hij houdt er daarom al gauw mee op. 'Nee ik ben niet gehackt. Maar goed laat maar weer zitten allemaal. Maak er een mooie dag van.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-door-de-CIA.dhtml
Bang zijn de Libelle-gansjes die nu massaal schreeuwen om meer veiligheidsmaatregelen tegen deze fictieve organisatie genoemd naar een Egyptische God Isis (vrede zij met deze Egyptische God), waaraan grote broer Ivo O. alias de Jeneverneus en Fred T. alias de Psycho graag gehoor geven, teneinde de rechtsstaat nog verder te ontmantelen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:30 schreef DonJames het volgende:
Die gast spoort gewoon niet. Bange Frans
Joh, of het nou rappende aluhoedjes zijn of Libelle-gansjes, ik minacht ze allemaal even veelquote:Op vrijdag 26 september 2014 15:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bang zijn de Libelle-gansjes die nu massaal schreeuwen om meer veiligheidsmaatregelen tegen deze fictieve organisatie genoemd naar een Egyptische God Isis (vrede zij met deze Egyptische God), waaraan grote broer Ivo O. alias de Jeneverneus en Fred T. alias de Psycho graag gehoor geven, teneinde de rechtsstaat nog verder te ontmantelen.
Lange Frans is niet bang. Je hoeft niet bang te zijn voor Isis. Angst is een slechte raadgever en zorgt er alleen maar voor dat de Nederlandse regering de democratie en rechtsstaat nog verder afschaft en uiteindelijk leven we in een soort politiestaat die ongeveer net zo luguber is als het Kalifaat. Fanatici leven bij de gratie van angst.
Een volk dat niet bang is en niet zwicht voor tirannen en zich geen sprookjes op de mouw laat spelden, overwint. Een volk dat bestaat uit louter Libelle-gansjes zal ten onder gaan.
Is dat zo?quote:
Veel mensen buiten het internet geloven de sprookjes van de Amerikaanse overheid ook niet langer. En ik houd mijn mond ook niet meer voor de goede lieve vrede als mensen in de supermarkt onzin uitkramen. 11 September was gewoon een werk van de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Je moet wel enorm dom zijn als je nu nog de officiele Bush-versie van het gebeuren verkondigt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:16 schreef bascross het volgende:
Alle gekkies van fok! zien wel iets in een complot. Dat is nog eens opvallend.
Ja.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Taliban is een creatie van Amerika ?
Tja, een linkse boomknuffelaar neem ik sowieso niet serieus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Veel mensen buiten het internet geloven de sprookjes van de Amerikaanse overheid ook niet langer. En ik houd mijn mond ook niet meer voor de goede lieve vrede als mensen in de supermarkt onzin uitkramen. 11 September was gewoon een werk van de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Je moet wel enorm dom zijn als je nu nog de officiele Bush-versie van het gebeuren verkondigt.
Wat een fantastische reden om complete onzin theorieën aan te hangen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De waarheid ligt in het midden. Als je een situatie enorm opblaast en groter maakt dan het is dan kan je burgers zover krijgen dat ze je maatregelen steunen. Maatregelen die zonder die escalatie veel lastiger uit te leggen waren geweest.
Niet helemaal vergelijkbaar maar moet jij eens kijken wat 9/11 voor overheden mogelijk heeft gemaakt, dat is echt gigantisch en was anders totaal onmogelijk geweest.
IS is naar mijn inziens ook zo'n soort geval.
quote:Oud-rapper Lange Frans heeft doodsbedreigingen ontvangen na zijn tweets over Islamitische Staat (IS). Hij zei onder meer dat IS opgezet zou zijn door de CIA. Verschillende twitteraars en mailers bedreigden hem daarna.
Lange Frans reageerde al snel op de bedreigingen: Voor de ge-emailde doodsbedreigingen ; kom maar op! Want blaffende honden die bijten niet. Ik verstop me niet.'
De tweets waren niet om aandacht te krijgen, zo twitterde hij later: 'Ik heb absoluut geen aandacht nodig. Wil niet in de krant, op websites of bij boulevard. Echt niet.'
Een aantal twitteraars was het met de rapper eens. Die tweets werden door hem geretweet. Lange Frans hoopt in ieder geval mensen aan het denken te zetten: 'Ik hoop dat iedereen die mij nu voor gek, junk, collaborateur, alu-hoedje etc. uitmaakt ook de moeite neemt om zich echt te verdiepen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)IS-uitlatingen.dhtml
Anti-tanks wapens zijn licht? En de rebellen die het westen bewapend zijn soennitische extremisten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:36 schreef Reconquista. het volgende:
Lange refereert aan het bewapenen van rebellen in Syrië. Het westen bewapend alleen de democratisch gezinde rebellen met lichte wapens. Een onderscheidt dat het westen blijkbaar wel kan maken in tegenstelling tot lange Frans.
Waar?quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik hoor deze theorie echt steeds vaker.
Op fb. hier. in gesprekken die andere voeren.quote:
Wat voor argumenten heeft men dan?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Op fb. hier. in gesprekken die andere voeren.
En mensen die het er niet mee eens zijn worden voor 'sheeple' uitgemaakt :p
Uhh ze hadden een foto van een paar schoenen die door die beul en door Amerikaanse militairen werden gedragen. En een isis lid met een Amerikaanse tattooquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor argumenten heeft men dan?
Mm.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh ze hadden een foto van een paar schoenen die door die beul en door Amerikaanse militairen werden gedragen. En een isis lid met een Amerikaanse tattooDit was op fb dan.
quote:Jarenlang liep ik mee met de massa
Onwetend en blind ik was éens met de massa
Shit ik heb geen zin meer om mijn bek te houden
Want we worden met zijn allen voor de gek gehouden
Ik heb kamervragen
Kamervragen
Ik heb kamervragen
Mediapark 6 mei 2002
Volkert van der G. opgebekt door de M.E.
Niet alleen maar schizofreen en gehersenspoeld
Zijn bloed is koel, geen gevoel, en hij kent zijn doel
Rapapapapapa (pa) de minuut was kil
Vraag het Fillemon, vraag het Ruud de Wild
Tweede, derde, vierde schutters om te helpen
Kennedy en Lee, Harvey, Oswald was hetzelfde
Sluipschutters op het dak, klaar voor die sniper
Hadden het wat te maken met die Joint Strike Fighter
Hoe kwam Mat Herben aan de macht
Hij was niet hoog gelijst
Omdat een vliegtuigspotter niet naar vogels kijkt
En hij de laatste was het plan tegen te houden
Om een mede-Nederlands gevechtsvliegtuig te bouwen
En ik maak het niet te bont, ik wil geen mens of dier kwetsen
Maar de moord op Pim Fortuijn heeft niets te maken met die nertsen
(oooh aah ooh aah)
Ik las é©® man tegen de staat van Fred Spijkers
Uw overheid gaat over lijken
AB23 malafide landmijnen
Niet in de media ik laat je via Frans kijken
Open je ogen volg de sporen met me mee
Naar de zogenaamde vuurwerkramp in Enschede
Een woonwijk weg en de lippen blijven op elkaar
Minister van Defensie lagen uw mijnen daar?
Wie is er ooit gestraft voor de bouwfraude
Zoals ik het zie is alles terug bij het oude
Waarom rappen we voor voedsel in de HMH?
Omdat de rijen van de voedselbank de hoek omgaan
En als er iemand in de kamer fokking ballen had gehad
Zaten Erik en Peter nu niet vast in Irak
want Bush wordt gebaft, tong in zijn billen
Ik ben klaar voor een coupe dit is niet wat willen
Mennsen wordt wakker en open je ogen
Niet alles wat ze vertellen mag je geloven
Check de feiten en blijf niet dromen
Zodat het volk aan de waarheid kan komen
Ik heb kamervragen
Kamervragen
Ik heb kamervragen
En B. dit komt niet meer goed want ik eet geen truffels
Je kan veel van me verwachten maar geen vriendelijke knuffels
Ik zei nee tegen de oorlog, nee tegen de grondwet,
nee tegen de Euro, en toch komt het!
Het volk schreeuwt naar een dove en corrupte top
Els Borst waar is mijn biertje in de coffeeshop
Wat weet minister Remkes af van buitenaards leven
Het is tijd dat de kamer antwoorden gaat geven
Ik heb kamervragen
Oh zo bedoel je. Naar mijn mening idd niet. Ik vond die foto's weinig overtuigend. Iemand anders ook. Die werd uit de vriendenlijst geflikkerd en daarna belachelijk gemaaktquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn niet echt argumenten, toch?
Ze hebben niet echte argumenten wrs?
De tering zeg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:56 schreef Monolith het volgende:
Samen met zijn compagnon Baas BNW schreef hij ook al scherpe teksten.
[..]
Los ervan dat zo'n tatoe (van de US marines) bij een ISIS strijder niet een argument kan zijn waarmee je bewijst dat dus de CIA heel Isis heeft opgezet en bewapend, natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je. Naar mijn mening idd niet. Ik vond die foto's weinig overtuigend. Iemand anders ook. Die werd uit de vriendenlijst geflikkerd en daarna belachelijk gemaakt
Volgens hen in combinatie met dezelfde schoenen dus wel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Los ervan dat zo'n tatoe (van de US marines) bij een ISIS strijder niet een argument kan zijn waarmee je bewijst dat dus de CIA heel Isis heeft opgezet en bewapend, natuurlijk.
Een kinderhand is gauw gevuld.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens hen in combinatie met dezelfde schoenen dus wel.
Ze gaan sws geen onthoofders inzetten, dan snij je je in eigen vingers natuurlijk PR-wise, en die olie krijgen zij en wij sws wel, want die gasten daar willen wel verkopen... Overigens over 20 jaar zijn de VS niet meer afhankelijk van die regio voor olie.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:13 schreef Nintex het volgende:
Wat ik altijd mis in de conspiracy verhaaltjes is het 'doel'. Het doel in Irak was olie (volgens de aluhoedjes) en Amerika is gaan fracken in eigen land en de olie is naar China gegaan. Ze willen juist geen troepen daar hebben. Andere groepen in Syrie en nu de Koerden geven ze openlijk steun. De VS heeft daarnaast helemaal geen onthoofders in Irak nodig om daar een oorlog te beginnen dat kunnen ze doen wanneer ze willen dus ook dat argument gaat niet op.
Daarom slaan al die aluhoedjes verhalen helemaal nergens op, want 'echte' conspiracies, zoals de contra's of de bay of pigs hadden altijd een duidelijke reden of doel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan sws geen onthoofders inzetten, dan snij je je in eigen vingers natuurlijk PR-wise, en die olie krijgen zij en wij sws wel, want die gasten daar willen wel verkopen... Overigens over 20 jaar zijn de VS niet meer afhankelijk van die regio voor olie.
De kans dat Lange Frans een project is van de CIA om met ons te kloten, acht ik groter.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daarom slaan al die aluhoedjes verhalen helemaal nergens op, want 'echte' conspiracies, zoals de contra's of de bay of pigs hadden altijd een duidelijke reden of doel.
Puike MBO-zin.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
hij studeerde aan de universiteit
quote:
En dan:quote:Inmiddels is Frans vergevorderd met zijn studie bedrijfskunde. Hij merkt steeds duidelijker waar zijn ware passie ligt: muziek. Een jaar voor de eindstreep stopt hij met zijn studie om alles te richten op zijn artiestenbestaan. Een goede keuze, blijkt al snel. Van het underground succes van de Straatremixes is het een kleine stap naar landelijke bekendheid.
Bron:quote:Lange Frans heeft twee jaar Bedrijfskunde gestudeerd
quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:56 schreef Monolith het volgende:
Samen met zijn compagnon Baas BNW schreef hij ook al scherpe teksten.
[..]
Lijkt me goed mogelijk dat een Amerikaanse oud-marinier die moslim is extremistische trekjes krijgt en op jihad gaat.. mensen die er meteen een hele samenzwering van de CIA achter zien zijn niet goed bij hun paaseiquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Los ervan dat zo'n tatoe (van de US marines) bij een ISIS strijder niet een argument kan zijn waarmee je bewijst dat dus de CIA heel Isis heeft opgezet en bewapend, natuurlijk.
Klopt idd, dat zal wrs ook wel de reden zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt me goed mogelijk dat een Amerikaanse oud-marinier die moslim is extremistische trekjes krijgt en op jihad gaat.. mensen die er meteen een hele samenzwering van de CIA achter zien zijn niet goed bij hun paasei
Klinkt als een oproep om niet meer gaan stemmen. Hele hoge of hele lage verkiezingsopkomsten zijn revolutionair (kunnen zorgen voor een historisch gevolg) Hele lage opkomsten en de politiek kan op een dag stoppen te bestaan, wat kan zorgen voor chaos, nieuwe bewegingen en revolts (dus versterkte strijd in grote groepen burgers) Hele hoge opkomst kan leiden tot een populist die opstaat. En een gemiddelde opkomst zorgt voor een eeuwige politieke worsteling.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef Reconquista. het volgende:
Een reactie van IS zou Lange Frans niet verbazen. 'Mocht er wel wat gebeuren dan is het onze eigen schuld. Niet alleen die van de politici, want wij (de kiezer) hebben ze die plek gegeven.
Beetje vreemde reactie, het kan ook zijn eigen gezin of een familielid of goede vriend treffen als het allemaal echt zo is, wat wel zou kunnen gebeuren in een wereld vol terreur (George Orwell zag dit toen heel erg scherp. Uit zijn boek 1984 - It will be a world of terror as much as a world of triumph - , beetje te scherp, waarschijnlijk ook een insider of meedoener geweest)quote:Ik zal geen traan laten als er wat zou gebeuren. Al denk ik niet dat er wat gaat gebeuren. Het is vooral bangmakerij.'
Zou kunnen, maar zonder hard bewijs doet zulke dingen zeggen iets anders. Namelijk dat je erin gaat geloven en er een anti-CIA houding in je ontstaat.quote:Tot slot geeft hij nog zijn visie over het ontstaan van de organisatie. 'Heel IS is opgezet door de CIA. Bewapend, getraind alles erop en er aan.'
Ha, je lacht. Je meent het dus niet. Eindelijk heb je een vergissing begaan. Dat komt er nu van, met al die flanken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:46 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Klinkt als een oproep om niet meer gaan stemmen. Hele hoge of hele lage verkiezingsopkomsten zijn revolutionair (kunnen zorgen voor een historisch gevolg) Hele lage opkomsten en de politiek kan op een dag stoppen te bestaan, wat kan zorgen voor chaos, nieuwe bewegingen en revolts (dus versterkte strijd in grote groepen burgers) Hele hoge opkomst kan leiden tot een populist die opstaat. En een gemiddelde opkomst zorgt voor een eeuwige politieke worsteling.
Hij doet in ieder geval niet wat Robin Hood als hij nu had bestaan waarschijnlijk wel zou doen, je vertellen stoppen deel te nemen aan elk revolutionair proces, die je meestal niet in de gaten hebt.
LF doet waar de politiek of bewegingen op zitten te wachten, op strijdende en bewegelijke kiezers, dat is erg revolutionair.
[..]
Beetje vreemde reactie, het kan ook zijn eigen gezin of een familielid of goede vriend treffen als het allemaal echt zo is, wat wel zou kunnen gebeuren in een wereld vol terreur (George Orwell zag dit toen heel erg scherp. Uit zijn boek 1984 - It will be a world of terror as much as a world of triumph - , beetje te scherp, waarschijnlijk ook een insider of meedoener geweest)
Van wie terreur af komt is meestal erg duister, maar sinds begin van deze eeuw is het volop gaande op allerlei manieren, en tirannie net zo (wat je niet merkt, want het wordt geraffineerd en geniepig gedaan) Terreur en tirannie zorgen ervoor dat bevolkingen in beweging, dus in verzet en strijd beginnen te komen of erdoor ontwaken (uit vorige emotietoestand), dat is precies waar de politiek en andere politiek georienteerde bewegingen en revolutionairen op zitten te wachten)
Propaganda heeft veel meer invloed en impact nu iedereen televisie heeft.
[..]
Zou kunnen, maar zonder hard bewijs doet zulke dingen zeggen iets anders. Namelijk dat je erin gaat geloven en er een anti-CIA houding in je ontstaat.
Snowden en Assange veroorzaakten een zelfde soort houding in miljoenen, zorgden voor een anti NSA en een anti-overheid (leaks) houding in vele miljoenen.
Propaganda is altijd op de massa gericht geweest, via Twitter, Facebook en Geenstijl bereik je velen 'volgers', de zieltjeswinnende systemen waar godwins, inclusief politici en bekende Nederlanders op zitten.
Conclusie: LF heeft contact met spindoctors?
quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Frans zegt eindelijk eens iets verstandigs. Goed van hem dat ie het de media ingooit dit zouden er meer moeten doen.
Zijn! De media zijn!quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:57 schreef JCats het volgende:
These recent beheadings of American and British nationals, whether authentic or not, are obviously exploited to pave the way for a military intervention in Syria. This is a basic propaganda technique used time and time again to gather support for war and the mainstream media is there to convey this propaganda.
[ afbeelding ]
Frans heeft het door.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:14 schreef Specularium het volgende:
Frans denkt ook dat Stonehenge door aliens is gebouwd.
Bedankt Frans.quote:Ik ben sowieso niet voor dode mensen, maar levende mensen. Want die kunnen elkaar knuffelen, muziek maken en gezellig dansen.
Of Frans heeft niet dezelfde filmpjes gezien als iedereen, over wat ISIS onder 'normaal leven' verstaat, of hij is niet goed bij zijn hoofd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:33 schreef Frans het volgende:
"Geen oorlog voeren in het buitenland. Tegen mensen die we niet kennen, ons niks hebben gedaan en hoogstwaarschijnlijk ook een normaal leven willen leiden."
Lange Frans?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:21 schreef Monolith het volgende:
Als het westen en dan met name Obama één ding liever niet wil dan is het
Daar is het al veel te laat voor, de schade is al aangericht.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:29 schreef Monolith het volgende:
Bood ie zijn excuses maar eens aan voor zijn muziek.
Frans heeft gewoon gelijk, maar jullie verdiepen je nergens is.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Frans zegt eindelijk eens iets verstandigs. Goed van hem dat ie het de media ingooit dit zouden er meer moeten doen.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:15 schreef Randle het volgende:
[..]
Frans heeft gewoon gelijk, maar jullie verdiepen je nergens is.
Jullie lezen wat krantenkoppen baseren daar een mening op en likken Obama zijn reet.
Jullie zijn de idioten.
Daarom is de gedachte alleen al volkomen debiel. Als de VS ingrijpt in Syrie mengen ze zich praktisch gezien in een burgeroorlog. Afghanistan was payback voor 9/11, Irak invasie het sluitstuk van de strijd tegen Saddam. Een invasie van Syrie heeft geen 'doel' en had al veel eerder moeten plaatsvinden, want zowel Assad als zijn tegenstanders zijn nu tot de tanden bewapend.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:21 schreef Monolith het volgende:
Als het westen en dan met name Obama één ding liever niet wil dan is het interventie in Syrië, laat staan weer grondtroepen gaan sturen.
Wat ik grappig vind is dat je altijd verhalen hoort van "jullie zijn een stelletje schapen dat jullie alles geloven wat de media zeggen blablabla", komen dan met een complottheorie die amper steunt op bewijs, meestal vage foto's en een diepe Amerika/CIA/NSA-haat, en dat dan presenteren als zijnde 'de waarheid'...quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:15 schreef Randle het volgende:
[..]
Jullie lezen wat krantenkoppen baseren daar een mening op en likken Obama zijn reet.
Jullie zijn de idioten.
Nee hoor, wij zijn gewoon ingehuurd door de CIA om Frans zwart te maken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:15 schreef Randle het volgende:
[..]
Jullie zijn de idioten.
Je bedoelt dat ze die olie min of meer gratis krijgen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:48 schreef Fer het volgende:
Het is naief, om te denken dat grote bedrijven en aandeelhouders geen invloeden hebben om onrust te zaaien in gebieden waar veel grondstoffen in de bodem zitten.
Afrika is stinkend rijk met goud, zilver, diamanten en de bodem. Toch hebben ze daar ruzie, stammennijd en armoe, terwijl het westen met die bling bling rondloopt.
Het middenoosten is een bak zand op een grote plas olie. Die verschillende stammen van Mohammed snijden daar de koppen af, terwijl wie er straks met de olie vandoor gaat?
Nee hoor alleen Zuid -Afrika. Daar komt zelfs 70% van al het wereldgoud vandaan. En dat goud wordt gewoon netjes gekocht door de rest van de wereld (en niet alleen door het westen, met name China is daar goed bezig)quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:48 schreef Fer het volgende:
Het is naief, om te denken dat grote bedrijven en aandeelhouders geen invloeden hebben om onrust te zaaien in gebieden waar veel grondstoffen in de bodem zitten.
Afrika is stinkend rijk met goud, zilver, diamanten en de bodem. Toch hebben ze daar ruzie, stammennijd en armoe, terwijl het westen met die bling bling rondloopt.
Met de olie vandoor gaat ?? Hoe zie je dat voor je ?? Wij betalen gewoon voor die olie hoor en die is ook niet echt goedkoop. En ook hier geldt dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de stammenstrijden en koppensnellers in die gebieden.quote:[
Het middenoosten is een bak zand op een grote plas olie. Die verschillende stammen van Mohammed snijden daar de koppen af, terwijl wie er straks met de olie vandoor gaat?
Wat het westen vooral wil in het midden oosten is stabiliteit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:48 schreef Fer het volgende:
Waarom eigenlijk? Wat maakt de versie van regeringen die bewezen leugenaars zijn en de meest bizarre theorien naar voren brengen zoveel geloofwaardiger?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:24 schreef Lothiriel het volgende:
Ik neem niet alles klakkeloos aan wat er in de media verschijnt, maar ik vind dat nog net wat geloofwaardiger dan artikels van één of andere blogger die overal wel complotten in ziet.
Hij is helemaal niet klaar voor een coup omdat hij erover zingt. Komt puntje bij paaltje dan is hij een lafaard.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Is dat zo?
Hij zong jaren geleden al 'Ik ben klaar voor een coup, dit is niet wat we willen' toen hij zong over o.m. de moord op Pim door de veiligheidsdiensten van Nederland.
Geer en Goor hebben het slechts over coup als in een nieuw kapsel, Lange Frans steekt werkelijk zijn nek uit en haalt in zijn lied ook ons door en door verrotte en zieke koningshuis erbij. Beatrix wordt al in een van de eerste bladzijde genoemd in het Russische werk (later vertaald naar het Spaans): El imperio invisible van Daniel Estulin.
Er wordt met smart op gewacht.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:29 schreef LTVDK het volgende:
Iemand zijn account in BNW al kunnen ontdekken?
LambiekjeFrans.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er wordt met smart op gewacht.
Het gaat er niet om wie je geloofwaardiger vind, de complotters of een of andere regering, het gaat erom of je het vermogen hebt om te kunnen relativeren. En bij 12% tot 20% van de mensen ontbreekt dat vermogen (in het westen, daarbuiten is het nog erger). Zo paranoïde als ze zijn zien ze de wereld als een spannende Hitchcock film. Dat is iets psychisch. South Park heeft daar een mooie persiflage op gemaakt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Wat maakt de versie van regeringen die bewezen leugenaars zijn en de meest bizarre theorien naar voren brengen zoveel geloofwaardiger?
quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:09 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Nee hoor alleen Zuid -Afrika. Daar komt zelfs 70% van al het wereldgoud vandaan. En dat goud wordt gewoon netjes gekocht door de rest van de wereld (en niet alleen door het westen, met name China is daar goed bezig)
Ahaa Afrika is flink gekelderd zie ik. Ik wist niet dat China zoveel goud in de bodem had zitten. Thanks voor de informatie maar doet verder niets af aan mijn verhaal.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
China produceert zelf al 2* zoveel goud als ZA.
Aangezien Isis een Amerikaans verzinsel is, zal je de V.S. moeten bestrijden. De V.S. bestrijden - de V.S. is de duivel in de wereld - is altijd een goed idee.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet klaar voor een coup omdat hij erover zingt. Komt puntje bij paaltje dan is hij een lafaard.
Het belichaamde kwaad (ISIS) moet ten alle tijde bestreden worden. Lange Frans wordt dan bang voor zijn eigen hachje.
Dat doet alles af aan je verhaal wanneer we het over feiten hebben moeten deze kloppend zijn, dat geldt zowel voor de aluhoedjes als voor degene die aluhoedjes aanvallen. Als je verhaal niet klopt wordt je vanzelf prooi voor de tegenpartij en denkt men valide punten te pakken te hebben wat strikt beschouwd natuurlijk ook nog eens klopt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:39 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ahaa Afrika is flink gekelderd zie ik. Ik wist niet dat China zoveel goud in de bodem had zitten. Thanks voor de informatie maar doet verder niets af aan mijn verhaal.
Ah, jij bent dus zo'n aluhoedje die meent dat de VS OVERAL achter zit. Alsof ze die macht hebben....quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Aangezien Isis een Amerikaans verzinsel is, zal je de V.S. moeten bestrijden. De V.S. bestrijden - de V.S. is de duivel in de wereld - is altijd een goed idee.
Zo boycot ik al jaren Amerikaanse producten en daarmee boycot ik dus ook Isis (ik doel hierop niet op de Egyptische God, want daar is niet mis mee, glorie aan Isis [doelende dus op de God Isis en niet op de CIA-organisatie Isis]).
Want Isis staat bekent om zijn uitstekende muziek recensenten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet klaar voor een coup omdat hij erover zingt. Komt puntje bij paaltje dan is hij een lafaard.
Het belichaamde kwaad (ISIS) moet ten alle tijde bestreden worden. Lange Frans wordt dan bang voor zijn eigen hachje.
Maar bijvoorbeeld de Amerikaanse regering slingert toch ook de ene na de andere complottheorie de wereld in? Wie samenwerkt met wie om hun way of life te vernietigen, wie er allemaal samenspant om WMD's te maken en wie ze zou hebben gebruikt. Ze beweren zelfs van zichzelf dat ze samenspannen met Saudi-Arabi"om in een vlaag van menselijkheid democratie te komen brengen in allerlei andere oliestaten. Maar ondanks dat het theorien zijn waarvoor het bewijs ontbreekt, vaak door eigen vernietiging daarvan, en ondanks dat het allerlei complotten betreft, plaatsen mensen dat in een andere categorie omdat het van een autoriteit afkomstig is. Dat lijk mij nou iets psychisch.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:33 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie je geloofwaardiger vind, de complotters of een of andere regering, het gaat erom of je het vermogen hebt om te kunnen relativeren. En bij 12% tot 20% van de mensen ontbreekt dat vermogen (in het westen, daarbuiten is het nog erger). Zo paranoïde als ze zijn zien ze de wereld als een spannende Hitchcock film. Dat is iets psychisch.
Anti-Amerikanisme heeft dezelfde achtergrond als anti-semitisme. Het succes van de een wordt gehaat door de ander. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar (kijk maar eens in de spiegel)quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Aangezien Isis een Amerikaans verzinsel is, zal je de V.S. moeten bestrijden. De V.S. bestrijden - de V.S. is de duivel in de wereld - is altijd een goed idee.
Zo boycot ik al jaren Amerikaanse producten en daarmee boycot ik dus ook Isis (ik doel hierop niet op de Egyptische God, want daar is niet mis mee, glorie aan Isis [doelende dus op de God Isis en niet op de CIA-organisatie Isis]).
Wat is het nut van stabiliteit, dan moet je de olie van democratische regering kopen die een groot gedeelte van het volk vertegenwoordigd kopen. Die zullen de hoogste prijs vragen en samenwerken met andere regeringen om de prijs hoog te houden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat het westen vooral wil in het midden oosten is stabiliteit.
Dat heeft inderdaad enerzijds te maken met de oliereserves. Niet in Syrië, wel in Irak.
Anderzijds heeft het natuurlijk ook nog wel weer te maken met Israël.
Vertel !! Waar doet het af aan het verhaal dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de stammenstrijden en andere onzin in Afrika ?? Dat er inmiddels geen 70% van goud meer uit Afrika komt maar iets minder heeft er toch totaal niets mee te maken ?? Je probeert nu met woordspelletjes een discussie te winnen die je bij voorbaat al verloren hebt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat doet alles af aan je verhaal wanneer we het over feiten hebben moeten deze kloppend zijn, dat geldt zowel voor de aluhoedjes als voor degene die aluhoedjes aanvallen. Als je verhaal niet klopt wordt je vanzelf prooi voor de tegenpartij en denkt men valide punten te pakken te hebben wat strikt beschouwd natuurlijk ook nog eens klopt.
Wie zegt dat een dictatuur niet stabiel kan zijn? Sterker nog, je ziet ook dat juist de dictatoriale landen in het M-O relatief stabiel waren de laatste decennia. Het westen heeft verdere weinig moeite met Saoedi-Arabië en ook niet echt met Iran, afgezien van hun kernambities.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat is het nut van stabiliteit, dan moet je de olie van democratische regering kopen die een groot gedeelte van het volk vertegenwoordigd kopen. Die zullen de hoogste prijs vragen en samenwerken met andere regeringen om de prijs hoog te houden.
Beter is het onrust te stoken en de prijs te manipuleren door op strategische momenten de op dat moment bepaalde groepen te steunen of niet. Het is goedkoper om een dictator te spekken, dan een eerlijke prijs aan een heel volk van een olieland te betalen.
Als het over stammenstrijd gaat is dat ons als oud kolonisten van dat continent waar we daarna arbitriar grenzen hebben getrokken bij de verzelfstandiging natuurlijk ook aan te rekenen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:03 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Vertel !! Waar doet het af aan het verhaal dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de stammenstrijden en andere onzin in Afrika ?? Dat er inmiddels geen 70% van goud meer uit Afrika komt maar iets minder heeft er toch totaal niets mee te maken ?? Je probeert nu met woordspelletjes een discussie te winnen die je bij voorbaat al verloren hebt.
Nogmaals, al het goud dat vanuit Zuid-Afrika naar het westen gaat, en of dat 70% is of 20% is, wordt allemaal netjes betaald.
En dat was het onderwerp van de discussie. Lees anders eerst het draadje even terug voordat je reageert.
Want alle complottheorieën zijn de waarheid omdat de regering wel eens liegt of op z'n minst niet de hele waarheid vertelt?quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Wat maakt de versie van regeringen die bewezen leugenaars zijn en de meest bizarre theorien naar voren brengen zoveel geloofwaardiger?
De vraag is waarom de complottheorien van regeringszijde wél voor waar worden aangenomen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Want alle complottheorieën zijn de waarheid omdat de regering wel eens liegt of op z'n minst niet de hele waarheid vertelt?
Ongure types heb je overal. Maar om dan alleen weer de westerlingen eruit te pikken, wiens overheden in iedere geval nog iets doen tegen dit soort praktijken, terwijl er toch meer arabieren en Chinezen in Afrika rondlopen die soort praktijken op na houden vind ik behoorlijk selectief. Maar goed naast een paar misstanden met illegale handel ben je het er hopelijk toch wel mee eens dat wij de olie, gas, goud, diamanten, zilver etc. in ons land gewoon betaald hebben ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het over stammenstrijd gaat is dat ons als oud kolonisten van dat continent waar we daarna arbitriar grenzen hebben getrokken bij de verzelfstandiging natuurlijk ook aan te rekenen.
En dat het goud in ZA netjes betaald wordt en er toevallig nog een redelijk regime zit doet niets af aan het feit dat er ook meer dan genoeg andere landen in Afrika zijn waar het een grote teringbende is waardoor extremisten daar het voor het zeggen hebben. Kijk eens de film blood diamonds, dan zien we een andere kant van het verhaal en duidelijk dat sommige figuren uit het westen wel degelijk flinke financiële winsten maken door diamanten voor wapens te ruilen.
Wij betalen altijd alles maar tegen welke prijs in die landen. Dat we bijvoorbeeld veel van ons productie en vervuilende werk naar andere landen geoutsourced hebben en hun dus met de extrenaliteiten opschepen verdient ook niet de schoonheidsprijs.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:51 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ongure types heb je overal. Maar om dan alleen weer de westerlingen eruit te pikken, wiens overheden in iedere geval nog iets doen tegen dit soort praktijken, terwijl er toch meer arabieren en Chinezen in Afrika rondlopen die soort praktijken op na houden vind ik behoorlijk selectief. Maar goed naast een paar misstanden met illegale handel bent je het er hopelijk toch wel mee eens dat wij de olie, gas, goud, diamanten, zilver etc. in ons land gewoon betaald hebben ?
Om te beginnen geloof ik niet in 'de regering vertelt alleen complottheorieën', meer nog, ik denk dat de meerderheid van wat de regering zegt gewoon waar is, dat wilt overigens niet zeggen dat ik er blij mee ben oid.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vraag is waarom de complottheorien van regeringszijde wél voor waar worden aangenomen.
Is blijkbaar goedkoper en als er een klus is die daar vervuiling geeft dan is dat toch echt hun probleem en niet het onze. We verplichten ze nergens toe en wij zijn niet verantwoordelijk voor hoe ze aan de anderen kant van de wereld hun leven leiden of hun werk doen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij betalen altijd alles maar tegen welke prijs in die landen. Dat we bijvoorbeeld veel van ons productie en vervuilende werk naar andere landen geoutsourced hebben en hun dus met de extrenaliteiten opschepen verdient ook niet de schoonheidsprijs.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:05 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Is blijkbaar goedkoper en als er een klus is die daar vervuiling geeft dan is dat toch echt hun probleem en niet het onze.
Omdat regelgeving daartoe verplicht. Dat is ook de reden dat multinationals zoals Shell er verder op een puinhoop van maken; er is geen haan die er naar kraait en het betreffende land krijgt zwijggeld toegestopt. Dat is gewoon misbruik maken van de machtspositie en van vrijwilligheid is nauwelijks sprake.quote:Wij kiezen tegenwoordig voor de milieu vriendelijke aanpak maar je hebt ook landen die daar niet in geïnteresseerd zijn. Thats the way it is. Ik heb geen enkele intentie om de problemen van de hele wereld op me te nemen.
Onze overheden en een groot deel van de westerse bevolking is in principe zo hypocriet als de pest. Als industrie hier aan bepaalde sociale en milieu eisen moeten voldoen, waarom zou de rotzooi die we importeren dan niet onder dezelfde omstandigheden als we hier eisen geproduceerd moeten zijn?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:05 schreef Reconquista. het volgende:
Is blijkbaar goedkoper en als er een klus is die daar vervuiling geeft dan is dat toch echt hun probleem en niet het onze. We verplichten ze nergens toe en wij zijn niet verantwoordelijk voor hoe ze aan de anderen kant van de wereld hun leven leiden of hun werk doen.
Vele landen, ook niet westerse, slopen b.v. schepen in India waardoor het milieu belast wordt maar wat moeten wij daaraan doen ?? Ik zou zeggen schrijf een brief naar de Indiase regering en vraag of ze dat niet meer willen doen. Maar wij kunnen simpelweg niet gaan bepalen hoe ze in andere landen wel of niet mogen werken. Je kan adviseren maar je kan niet de hele wereld jou milieuvriendelijke manier van werken gaan opleggen. En eerlijke concurrentie...wat moet ik daarmee. Moeten wij onze vooruitstrevende welvarende manier van leven maar opgeven omdat volkeren aan de andere kant van de wereld niet zo goed meekomen ??quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze overheden en een groot deel van de westerse bevolking is in principe zo hypocriet als de pest. Als industrie hier aan bepaalde sociale en milieu eisen moeten voldoen, waarom zou de rotzooi die we importeren dan niet onder dezelfde omstandigheden als we hier eisen geproduceerd moeten zijn?
Tuurlijk kunnen we wel lekker hautain doen en zeggen dat die landen en de mensen die daar wonen daar zelf verantwoordelijk voor zijn, maar dat is in mijn opinie niet het geval, dat zou wel het geval zijn als er daadwerkelijke eerlijk concurrentie op alle gebieden zou zijn, dus niet alleen op de harde economische prijs maar ook op de eerder genoemde externaliteiten.
Alsof alle Amerikanen "slecht" zijn....quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zo boycot ik al jaren Amerikaanse producten en daarmee boycot ik dus ook Isis
Hier zit idd een kern van waarheid in. Dat gebeurt al snel als je 1 van de grootste wapenleveranciers ter wereld bent.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:40 schreef JerryWesterby het volgende:
Frans bedoelt blijkbaar dat het westen de rebellen tegen Assad wapens heeft geleverd, en dat die wapens later bij ISIS terecht zijn gekomen omdat die rebellen voor een groot deel extremisten bleken te zijn. En hetzelfde geldt eigenlijk voor een deel van het Irakese leger dat zijn Amerikaans materieel aan ISIS heeft gegeven.
Maar dat zijn natuurlijk allemaal niet-bedoelde gevolgen. Dat is iets heel anders dan beweren dat het westen ISIS doelbewust heeft gecreeerd. Blijkbaar is dat het wat Frans niet snapt.
Tsja, in dat geval kan je net zo goed Rusland de schuld geven. Je ziet die kakkerlakken immers altijd met AK's rondlopen. En oude chinese/japanse wagentjes zijn blijkbaar ook populair daar, dus eigenlijk zijn die ook schuldig.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hier zit idd een kern van waarheid in. Dat gebeurt al snel als je 1 van de grootste wapenleveranciers ter wereld bent.
Maar om ze dan het hele IS gebeuren in de schoenen te schuiven...
Niets mis mee hoor.quote:
Dat komt omdat er weinig informatie voor het grote publiek beschikbaar is. Daarom blijft het voor velen gissen.quote:Op zondag 28 september 2014 16:18 schreef waht het volgende:
Regelmatig denkt zo'n achterlijk figuur een openbaring te hebben gekregen. In de VS is het schering en inslag met artiesten en atleten, kennelijk mogen wij zulke mongooltjes ook verwelkomen.
Ach, mogelijk helpt dat een beetje. Maar je zult nooit voorkomen dat complete idioten die op een bepaald gebied 'succesvol' zijn gaan denken dat ze iets nieuws uitvinden en hun geloof willen delen met de wereld.quote:Op zondag 28 september 2014 17:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat er weinig informatie voor het grote publiek beschikbaar is. Daarom blijft het voor velen gissen.
Een goede documentaire over IS is wat wij op de Nederlandse tv nodig hebben. Dat helpt dan alle misverstanden de wereld uit.
- Hoe is IS ontstaan
- Een vergelijking met andere kalifaten door de eeuwen heen
- Wat houdt een kalifaat in?
- De gemeenschappelijke en niet-gemeenschappelijke punten tussen IS en de islam.
- Hoe nu verder?
Dat soort informatie missen we op tv. In plaats van Boer zoekt Vrouw en dag soort programma's kunnen ze best eens wat educatie tv uitzenden.
Eens.quote:Op zondag 28 september 2014 18:47 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, mogelijk helpt dat een beetje. Maar je zult nooit voorkomen dat complete idioten die op een bepaald gebied 'succesvol' zijn gaan denken dat ze iets nieuws uitvinden en hun geloof willen delen met de wereld.
Lange Frans is typisch zo'n knuppel. Waarschijnlijk heeft 'ie nog nooit een boek gelezen maar het is een artiestje met kennelijk wat vrije tijd om op internet te speuren naar 'de waarheid'.
Kimo pakte hem wel goed aan jaquote:Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef flufffy het volgende:
ik hoop dat kimo hem bewerkt met een honkbalknuppel
Maakt niet uitquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, Baas B was die andere knakker.
Schappen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Schappen die Lange Frans aanvallen.
Wake up sheeple111!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Schaapjes die Lange Frans aanvallen.
Evenals Amerika Mujahihoehetenzeookalweer bewapenden en trainden om Russen uit afghanistan te verjagen. Waarvan Al Qaeda een onderdeel van was. Of was het eignelijk wat Amerika deed waarop Rusland reageerde?quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:36 schreef Reconquista. het volgende:
Lange refereert aan het bewapenen van rebellen in Syrië. Het westen bewapend alleen de democratisch gezinde rebellen met lichte wapens. Een onderscheidt dat het westen blijkbaar wel kan maken in tegenstelling tot lange Frans.
Dat werd pas 15 jaar later Al Qaida. Laat er nog een paar wapens uit de Mujahedin tijd hebben rondgeslingerd en de complotters leggen vervolgens onzinnige verbanden alsof de CIA Al Qaida bewapend heeft terwijl Al Qaida op dat moment nog niet eens bestond. De geallieerden gebruikten soms wapens die op de nazi's waren buitgemaakt. Zijn de geallieerden nu bewapend door de nazi's ?? .Natuurlijk niet. Onzinnige verbanden gelegd door mensen die niet kunnen relativeren en hun eigen waarheden creëren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:18 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Evenals Amerika Mujahihoehetenzeookalweer bewapenden en trainden om Russen uit afghanistan te verjagen. Waarvan Al Qaeda een onderdeel van was. Of was het eignelijk wat Amerika deed waarop Rusland reageerde?
Te veel toe val.
Precies dezelfde modus operandi ivm ISIS toch? Het Westen heeft ISIS helemaal niet bewapend nog gematigde rebellen getraind/gesteund met wapens. Hahaha..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:20 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Dat werd pas 15 jaar later Al Qaida. Laat er nog een paar wapens uit de Mujahedin tijd hebben rondgeslingerd en de complotters leggen vervolgens onzinnige verbanden alsof de CIA Al Qaida bewapend heeft terwijl Al Qaida op dat moment nog niet eens bestond. De geallieerden gebruikten soms wapens die op de nazi's waren buitgemaakt. Zijn de geallieerden nu bewapend door de nazi's ?? .Natuurlijk niet. Onzinnige verbanden gelegd door mensen die niet kunnen relativeren en hun eigen waarheden creëren.
Maar dat ontken ik ook niet. Dat was een strijd in het kader van de koude oorlog. Maar dan kan je toch niet gaan roepen dat de Amerikanen Al Qaida bewapend hebben ?? Enkel en alleen omdat veel strijders (en hun wapens) van de Mujahedin zich na de oorlog met Rusland bij Al Qaida hebben aangesloten !? Zover ik weet kunnen ook de Amerikanen niet in de toekomst kijken. Amerika heeft ook het huidige Iraakse leger van wapens voorzien. Als over 20 jaar in Irak een dictator het voor het zeggen krijgt die een oorlog begint kan je toch ook niet roepen dat de Amerikanen die dictator hebben bewapend.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:00 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Precies dezelfde modus operandi ivm ISIS toch? Het Westen heeft ISIS helemaal niet bewapend nog gematigde rebellen getraind/gesteund met wapens. Hahaha..
3 Juli 1979, tekende Jimmy Carter een richtlijn voor het actief steunen van de anti pro-russische Kabul-regime in Afghanistan. Dit is dus 6 maanden vóór de invasie Rusland-Afghanistan van December 1979,
Zbigniew Brzezinski heeft zelf toegegeven dat hij/zij wisten dat zij Rusland zouden uitlokken voor invasie met het steunen van de Mujahadeen. Okay hij zei dat zij wisten dat die kans er dik in zou zitten. En met Amerika bestaat wat mij betreft geen toeval.
Ex CIA director Robert Gates heeft dit ook bevestigd in zijn memoires "from the shadows", dat Amerika Mujahadeen 6 maanden voor de Russische inval hebben gesteund, getraind, bewapend, (gehersenspoeld, zakgeld gegeven wat dan ook)
Dus je mag mij en anderen gek noemen wat je wilt. Het wordt open en bloot toegegeven dat de aluhoeden wat dat betreft gelijk hebben!
Deze plan van aanpak is altijd een backfire gebleken. En wat mij betreft geen toeval. Ik denk dat je mijn stuk nogeens moet lezen. De Amerikanen hadden een dik vermoeden dat Rusland juist getriggered zou worden om Afghanistan binnentevallen. Wanneer Amerika onder Carter de Mujahadeen zou steunen. Dit gebeurde dus 6 maanden voor de algemene indruk dat Rusland zomaar Afghanistan binnen zou vallen December 1979. Dit is toegegeven door twee leden van de Amerikaanse regering. Ex CIA director Robert Gates in zijn memoires, en Zbigniew Brzezinski in een interview in navraag omtrent Robert Gates.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Maar dat ontken ik ook niet. Dat was een strijd in het kader van de koude oorlog. Maar dan kan je toch niet gaan roepen dat de Amerikanen Al Qaida bewapend hebben ?? Enkel en alleen omdat veel strijders (en hun wapens) van de Mujahedin zich na de oorlog met Rusland bij Al Qaida hebben aangesloten !? Zover ik weet kunnen ook de Amerikanen niet in de toekomst kijken. Amerika heeft ook het huidige Iraakse leger van wapens voorzien. Als over 20 jaar in Irak een dictator het voor het zeggen krijgt die een oorlog begint kan je toch ook niet roepen dat de Amerikanen die dictator hebben bewapend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |