abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144969115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Herhaal de voor jouw zeer overtuigende argumenten dan.
Als jij niet inziet waarom ZP als een negatieve stereotypering wordt ervaren, nadat je kennis hebt genomen van de argumenten, dan hebben wij een onoverbrugbaar verschil van mening op dat punt. Lijkt me onnodig om daaromtrent een discussie te gaan voeren.

Neem het als een waarheid dat er mensen zijn die een negatief stereotype zien in ZP, met een onderbouwing die zij daarvoor voldoende achten.
pi_144969168
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voor jezelf en je eigen kortzichtige mening. Heb jou zelf nog steeds geen steekhoudend argument zien geven. Je schuilt je continu achter meningen van anderen zonder eigen toevoeging. Je probeert iedere keer mensen weg te zetten als hypocriet terwijl je zelf niets toevoegt in een discussie, dus maak ons eens blij trolletje..
Vaak genoeg die inhoudelijke punten herhaald in deze reeks. Ik heb er geen behoefte aan om die punten steeds te herhalen tegenover mensen die bepaalde zaken niet willen of kunnen zien.

Ik hou het liever bij de actuele ontwikkelingen.
pi_144969180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als jij niet inziet waarom ZP als een negatieve stereotypering wordt ervaren, nadat je kennis hebt genomen van de argumenten, dan hebben wij een onoverbrugbaar verschil van mening op dat punt. Lijkt me onnodig om daaromtrent een discussie te gaan voeren.

Neem het als een waarheid dat er mensen zijn die een negatief stereotype zien in ZP, met een onderbouwing die zij daarvoor voldoende achten.
Ik vraag je om die argumenten, ik krijg toch sterk de indruk dat je ze niet hebt. Als je ze hebt, herhaal die zeer overtuigende argumenten uit dat linkje van die uitspraak dan eens.
pi_144969216
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag je om die argumenten, ik krijg toch sterk de indruk dat je ze niet hebt. Als je ze hebt, herhaal die zeer overtuigende argumenten uit dat linkje van die uitspraak dan eens.
Zoek in de vorige delen en gij zult vinden. Heb je nu al diverse malen duidelijk gemaakt dat ik er geen behoefte aan heb. Als jij die behoefte wel voelt, mag je er zelf energie in gaan steken.
pi_144969229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De rechtbank heeft ook niet echt steekhoudende (eigen) argumenten, dus je vraagt nu wel erg veel van iemand die zelfs de Armeense genocide ontkent.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144969265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zoek in de vorige delen en gij zult vinden. Heb je nu al diverse malen duidelijk gemaakt dat ik er geen behoefte aan heb. Als jij die behoefte wel voelt, mag je er zelf energie in gaan steken.
Kleine moeite om de zeer overtuigende argumenten voor iedereen even te herhalen, ze zijn immers zeer overtuigend.

Ik ga geen 17 delen met honderden reacties afzoeken.
pi_144969314
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De rechtbank heeft ook niet echt steekhoudende (eigen) argumenten, dus je vraagt nu wel erg veel van iemand die zelfs de Armeense genocide ontkent.
Vind ik ook. Ceberut denkt er kennelijk anders over:

quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind de argumenten die in die uitspraak worden aangehaald zeer overtuigend.
pi_144969321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik ga geen 17 delen met honderden reacties afzoeken.
Dan heb je pech.
pi_144969366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ceberut denkt er kennelijk anders over:

[..]

Je kan wel blijven schoppen tegen een dood paard, maar dit is niet iets wat je nog kan winnen. Als iemand het overduidelijke ontkent dan is het soms beter om niet meer serieus te reageren :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 22:26:09 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144969373
ik ervaar die negatieve stereotypering niet dus ik ben ook wel benieuwd naar de argumentatie

en dat gezeur over die genocide mag in een daarvoor geschikt topic voortaan, das sowieso gewoon een zwaktebod ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144969390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hapt er erg graag in ? Je ziet al je haat zo gerechtvaardigd .?
Dit twitteraccount van geenstijl is fake. Of door hen zelf gemaakt.. of ze willen ook graag dat het waar is.
het vervalste adres is @QUINSYG.... met hoofdletters
Het echte adres van Quinsy is met kleine letter @quinsyg
https://twitter.com/quinsyg
Blijkbaar hebben sommigen in dit topic er moeite mee om te erkennen dat ze fout zaten.
pi_144969478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
ik ervaar die negatieve stereotypering niet dus ik ben ook wel benieuwd naar de argumentatie

en dat gezeur over die genocide mag in een daarvoor geschikt topic voortaan, das sowieso gewoon een zwaktebod ...
Alsof er ook maar IETS is dat een zwaktebod kan zijn in deze discussie. Die is al eerder vakkundig om zeep geholpen door middel van het onjuist beschuldigen van racisme en het op de man spelen.
pi_144969661
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Viezerik. En het bewijst wat wij al heel lang weten. Hypocriet onderkruipseltje.
En dat die viezerik hier het doodleuk negeert, zegt genoeg.

Witnekken.. Gatverdamme.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gossie, jij hebt ook issues, of nie?
_O-
pi_144969706
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:

De rechtbank haalt aan:
Met name de rol van knecht en het uiterlijk en het gedrag van Zwarte Piet leiden immers tot het beeld dat zwarte mensen ondergeschikt en dom zijn.

En dat is natuurlijk de essentie van de hele discussie. Het uiterlijk van ZP wordt als volgt omschreven:
Het gangbare uiterlijk van Zwarte Piet is dat hij dikke rode lippen heeft, zwart kroeshaar en ringoorbellen. Hij spreekt gebroken Nederlands. Hij vervult de rol van knecht.

Wat zegt de gemeente zelf?
Volgens verweerder (de gemeente A'dam) moet Zwarte Piet blijven, maar moet Zwarte Piet steeds minder zwart en minder knecht worden. Krompraat, kroeshaar, dikke lippen, oorringen en onderdanigheid bevestigen de door menigeen gevoelde band met slavernij en zijn daarom te vermijden, aldus verweerder.

In de kern spelen dus 3 zaken een rol bij de negatieve stereotypering:
1. onderdanigheid als knecht;
2. overdreven uiterlijk: rode lippen, kroeshaar, ringoorbellen;
en overkoepelend de band met slavernij.

Dit zijn objectief waarneembare zaken. Vervolgens vindt er een tweedeling plaats met betrekking tot hoe deze feiten worden geïnterpreteerd. Voor mij is het overduidelijk dat de huidige ZP een "neger" moet voorstellen, getuige de lippen en het kroeshaar. Ook zie ik een band met slavernij vanwege de relatie als knecht. In ieder geval is er sprake van ondergeschiktheid.

En dat laatste is wat ik het meest bezwaarlijk vind. Kinderen leren als spelende. En al spelende leren kinderen dat zwarten ondergeschikt zijn aan blanken. Ik vind dat zeer onwenselijk. Deze voorbeeldfunctie vind ik verwerpelijk.

Dit is in kern de argumentatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceberut op 27-09-2014 22:51:21 ]
pi_144969822
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Alsof er ook maar IETS is dat een zwaktebod kan zijn in deze discussie. Die is al eerder vakkundig om zeep geholpen door middel van het onjuist beschuldigen van racisme en het op de man spelen.
Vorig jaar ging het precies hetzelfde.
Moeten de vaste posters toch wel weten.
pi_144969838
Downtime is voor anti-pieten.
pi_144970113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vaak genoeg die inhoudelijke punten herhaald in deze reeks.
Jaja...
quote:
Ik heb er geen behoefte aan om die punten steeds te herhalen tegenover mensen die bepaalde zaken niet willen of kunnen zien.
Pot en ketel tegelijkertijd. Of wil je dat ook niet inzien?
quote:
Ik hou het liever bij de actuele ontwikkelingen.
Inderdaad, om verder te kunnen trollen en te schermen met een ander's mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144970303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jaja...

[..]

Pot en ketel tegelijkertijd. Of wil je dat ook niet inzien?

[..]

Inderdaad, om verder te kunnen trollen en te schermen met een ander's mening.
Je moet wat aan je timing doen. Kijk eens drie posts omhoog.

Daarnaast, had je al gezien dat je in een fake account was getrapt? Ik neem aan dat je je excuses gaat aanbieden aan Quincy.
pi_144970332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:

(...)

Dit zijn objectief waarneembare zaken. Vervolgens vindt er een tweedeling plaats met betrekking tot hoe deze feiten worden geïnterpreteerd. Voor mij is het overduidelijk dat de huidige ZP een "neger" moet voorstellen, getuige de lippen en het kroeshaar. Ook zie ik een band met slavernij vanwege de relatie als knecht. In ieder geval is er sprake van ondergeschiktheid.

Dan is dus iedere donkere persoon die werkt in loondienst bij een blanke, een slaaf? Immers die is ondergeschikt aan zijn chef.
Ofwel, donkere mensen mogen niet bij blanke in loondienst zijn, want dat kan discriminerend worden opgevat?

quote:
En dat laatste is wat ik het meest bezwaarlijk vind. Kinderen leren als spelende. En al spelende leren kinderen dat zwarten ondergeschikt zijn aan blanken. Ik vind dat zeer onwenselijk. Deze voorbeeldfunctie vind ik verwerpelijk.

Kinderen zien ook het verschil niet tussen huidskleur of rassen. De kleur natuurlijk wel, maar ze hebben geen enkel vooroordeel. Door mensen met gedachten zoals jij, worden die juist gevoedt. Daardoor gaan ze in discriminerende termen denken een vooroordelen. Als mensen zoals jij nou eens stoppen met het benoemen van zwarten en blanken... Dan wordt het misschien nog wel eens wat.

[ Bericht 14% gewijzigd door Red_85 op 28-09-2014 00:08:48 ]
1947-2016
pi_144970494
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je moet wat aan je timing doen. Kijk eens drie posts omhoog.
Ik zie nog steeds geen steekhoudende argumenten van jezelf. Alleen wat algemeen geroeptoeter wat je uit de antiZP groep vaker hoort. Herhaling van zetten.
quote:
Daarnaast, had je al gezien dat je in een fake account was getrapt? Ik neem aan dat je je excuses gaat aanbieden aan Quincy.
Nee, waarom zou ik? quicy is een vieze vuile rat en tevens een racist. Alles kwam uit toen hij die 'MH017' tweet uitzendde en bij giel beelen werd weggezet als nutteloze mafklapper..
1947-2016
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 00:22:58 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144970998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De rechtbank haalt aan:
Met name de rol van knecht en het uiterlijk en het gedrag van Zwarte Piet leiden immers tot het beeld dat zwarte mensen ondergeschikt en dom zijn.

En dat is natuurlijk de essentie van de hele discussie. Het uiterlijk van ZP wordt als volgt omschreven:
Het gangbare uiterlijk van Zwarte Piet is dat hij dikke rode lippen heeft, zwart kroeshaar en ringoorbellen. Hij spreekt gebroken Nederlands. Hij vervult de rol van knecht.

Wat zegt de gemeente zelf?
Volgens verweerder (de gemeente A'dam) moet Zwarte Piet blijven, maar moet Zwarte Piet steeds minder zwart en minder knecht worden. Krompraat, kroeshaar, dikke lippen, oorringen en onderdanigheid bevestigen de door menigeen gevoelde band met slavernij en zijn daarom te vermijden, aldus verweerder.

In de kern spelen dus 3 zaken een rol bij de negatieve stereotypering:
1. onderdanigheid als knecht;
2. overdreven uiterlijk: rode lippen, kroeshaar, ringoorbellen;
en overkoepelend de band met slavernij.

dit klinkt op zich wel aardig maar de huidige officiele zwarte piet praat niet in gebroken Nederlands, is ook niet overdreven onderdanig of dommig

dan is het probleem toch opgelost?

hij ziet eruit als een neger ja maar de negatieve aspecten zijn er allang uit, ouders zullen hier gelijdelijk aan vanzelf in meegaan omwille van de geloofwaardigheid
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 00:23:25 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144971014
voorzover ze dat nog niet doen
pi_144971488
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:07 schreef Red_85 het volgende:

Nee, waarom zou ik? quicy is een vieze vuile rat en tevens een racist. Alles kwam uit toen hij die 'MH017' tweet uitzendde en bij giel beelen werd weggezet als nutteloze mafklapper..
Weet je zeker dat jij zelf geen racist ben? Immers volgens jouw maatstaven voor Quinsy op jou toegepast geeft dezelfde uitkomst ....
Die MH17 tweet was pulp, maar wat was de letterlijke tekst en waarom was dat racistisch ?

Tjaaaa.... mensen voor vuile rat uitschelden is nutteloze agressie waardoor dit debat verziekt raakt.
De hele samenleving raakt verziekt door dit soort agressie
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 00:41:57 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144971628
was ookniet racistisch, gewoon compleet achterlijk *O*
pi_144971727
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit was niet aan mij gericht maar ik wil hier wel even op reageren.
• huidskleur: zwart en niet lichtbruin, middelmatig bruin of chocoladebruin. Donkerder dan chocolade met een hoog cacaopercentage kom je in het echt niet tegen. Dus hoezo een negatieve stereotypering
• kleding: ooit de mode, ook onder mensen die een rozekleurige huid hadden. Laten we bovendien niet vergeten dat voorafgaande aan onze renaissance (tussen het Romeinse rijk en de renaissance) de macht in het ZO van Europa, het ZW van Azië en het noorden van Africa lag. Je weet wel, de Byzantijnen en Moren en zo.
• lippen en oorringen: vooruit, dat mag je misschien opvatten als een stereotypering en het is niet noodzakelijk voor het figuur ZP. Dan passen we dat aan en lullen we niet meer over de kleur. Deal? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')