Racistische gedachten zijn natuurlijk niet strafbaar, alleen racistische uitlatingen. (Duh.)quote:Nee hoor. En gelukkig maar. Thought police much?
Racistische uitingen zijn ook niet strafbaar. Ik neuk dagelijks geen donkere chicks. Lijkt mij een racistische uiting. Ik mag ook gewoon tegen mijn buurman zeggen dat ik niks van spleetogen moet hebben. Vrijheid van expressie, he. Je mag vinden en zeggen wat je wil tot op het punt dat je mensen aan het overtuigen bent om met fakkels en hooivorken minderheden te gaan lynchen. Dat mag dan weer niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:34 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Racistische gedachten zijn natuurlijk niet strafbaar, alleen racistische uitlatingen. (Duh.)
Maar op dezelfde manier kan "ZP kan geen racistische aspecten hebben omdat hij niet racistisch is bedoeld" evenmin als geldig excuus worden aangevoerd.
Ik ben het hiermee eens. Zwart hoort er bij omwille van de symboliek, die andere uiterlijke kenmerken zijn eerder een gevolg van de tijdsgeest en kunnen rustig geleidelijk aan worden aangepast al zou ik die kleding (waar ik oorringen niet toe reken, het boeit me niet of dat ZP wel of niet oorringen heeft) bijv. zeker niet aanpassen, een beetje historie is wel leuk en je kan ZP moeilijk in hedendaagse kleding laten rondlopen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het gaat dan wellicht niet zozeer om de huidskleur maar om de symboliek, zwart staat immers voor het verborgene, duisternis, afwezigheid van licht.
De kleur van Zwarte Piet is dus geen toevalligheid maar symbolisch en heeft niets met negers, slavernij of racisme te maken.
Daar horen dan echter geen rode lippen kroeshaar of oorringen bij, dus in die zin ben ik voor aanpassen, maar wat mij betreft blijft Zwarte Piet zwart.
Ik zal de laatste zijn om die mensen te willen verbieden om hun mening te uiten. Alleen ga dan niet als een verongelijk kindje het feest verpesten voor de kindjes die nog kind mogen zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:25 schreef Ceberut het volgende:
Fatsoen is ook accepteren dat een ander gebruik maakt van zijn grondwettelijke rechten in plaats van te roepen dat mensen "de democratie niet snappen", zoals Isee het verdedigde.
Viezerik. En het bewijst wat wij al heel lang weten. Hypocriet onderkruipseltje.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Quinsy is een vieze racist:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/GarioTweet.html
Vind je het niet heerlijk? Slachtoffer zijn van racisme?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Viezerik. En het bewijst wat wij al heel lang weten. Hypocriet onderkruipseltje.
En dat die viezerik hier het doodleuk negeert, zegt genoeg.
Witnekken.. Gatverdamme.
De meeste worden al moe van al er weer een jankert voorbij komt. Ieder politiek bericht wordt niet eens gelezen of wordt uitgezet in de huiskamer.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze begint al te zeveren bij de opmerking dat "er een maatschappelijke discussie is". Die is er niet. Er zijn een paar relnichten die bovenmatig veel media-aandacht hebben gegenereerd door in een high-profile programma hun zegje te mogen doen. Puur maatschappelijk gezien zijn er erg weinig mensen die hier serieus over willen discussiëren.
weet je zeker dat je geen racist ben met gewelddadige fantasieën ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vind je het niet heerlijk? Slachtoffer zijn van racisme?![]()
Die domme nikker roept maar wat, hij verlangt gewoon naar de zweep.
Maak me gek en noem me nancy...quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vind je het niet heerlijk? Slachtoffer zijn van racisme?![]()
Die domme nikker roept maar wat, hij verlangt gewoon naar de zweep.
Zweep=geweldadig=racisme?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weet je zeker dat je geen racist ben met gewelddadige fantasieën ?
Nee, ik weet alleen dat ik wil dat Zwarte Piet intact gelaten wordt zodat ik 'm kan uitlachen en vernederen omdat hij zwart is. Niet eens omdat hij Piet heet, maar omdat hij zwart is. En dat is een huidskleur die minderwaardig is. Bahbah, stomme negers.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weet je zeker dat je geen racist ben met gewelddadige fantasieën ?
Ach, het bewijs dat hij een racist is en gesteund wordt door racisten vind ik heerlijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 21:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maak me gek en noem me nancy...
Nee, daarom vind ik het niet lekker. Alleen wel omdat het t bewijs is van wie hier nu discrimineert.
Je hapt er erg graag in ? Je ziet al je haat zo gerechtvaardigd .?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Viezerik. En het bewijst wat wij al heel lang weten. Hypocriet onderkruipseltje.
Witnekken.. Gatverdamme.
Dan ben je een racist dus. Dank je wel voor je eerlijkheid onder punt 2quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:54 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb een hekel aan twee dingen op aarde:
1. racisme
2. negers
Je ziet bewezen wat je graag wilde zien ?quote:Ach, het bewijs dat hij een racist is en gesteund wordt door racisten vind ik heerlijk
Shit je hebt me door. Leefde ik maar 200 jaar geleden, dan kon ik mooi een paar nikkers met de zweep geven. Of nog beter, kon ik ze in een boot laden en me helemaal verliezen in de puzzel 'hoe krijg je er zo veel mogelijk in het ruim?'. Shit, je hebt me door.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan ben je een racist dus. Dank je wel voor je eerlijkheid onder punt 2
[..]
Je ziet bewezen wat je graag wilde zien ?
Jammer joh ... het account is vals en jij bent kennelijk de racist.... of je vind het grappig de racist uit te hangen. Wat eigenlijk ook al racistisch is
Gossie, jij hebt ook issues, of nie?quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hapt er erg graag in ? Je ziet al je haat zo gerechtvaardigd .?
Dit twitteraccount van geenstijl is fake. Of door hen zelf gemaakt.. of ze willen ook graag dat het waar is.
het vervalste adres is @QUINSYG.... met hoofdletters
Het echte adres van Quinsy is met kleine letter @quinsyg
https://twitter.com/quinsyg
quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Witnekken.. Gatverdamme.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, jij hebt ook issues, of nie?
Jij lacht om racisme?quote:
Ik vraag je om je mening, waarom Zwarte Piet storend is. Jij komt alleen met een link waar je je wel in kan vinden.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zie: http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Hier kan ik mij wel in vinden.
Ik vind de argumenten die in die uitspraak worden aangehaald zeer overtuigend.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag je om je mening, waarom Zwarte Piet storend is. Jij komt alleen met een link waar je je wel in kan vinden.
Ik vond de uitspraak van de rechter uit Amsterdam juist zwak. Er is voor mij geen duidelijk argument naar voren gekomen waarom Zwarte Piet een negatief stereotype is voor donkere personen. Er wordt zelfs expliciet gezegd dat Zwarte Piet beledigend is voor zwarte personen. Kunnen witte personen zich hier dan niet beledigd door voelen?
Herhaal de voor jouw zeer overtuigende argumenten dan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind de argumenten die in die uitspraak worden aangehaald zeer overtuigend.
Voor jezelf en je eigen kortzichtige mening. Heb jou zelf nog steeds geen steekhoudend argument zien geven. Je schuilt je continu achter meningen van anderen zonder eigen toevoeging. Je probeert iedere keer mensen weg te zetten als hypocriet terwijl je zelf niets toevoegt in een discussie, dus maak ons eens blij trolletje..quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind de argumenten die in die uitspraak worden aangehaald zeer overtuigend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |