abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144956432
En ze dreigen omdat ze hun zin niet krijgen, waarmee ze hun ware gezicht laten zien. ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144957043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet dat we in Nederland geen dictatuur van de meerderheid hebben. Nederland is naast een democratie ook een democratische rechtsstaat. En anti-ZP'ers gaan tegen de stroming in door gebruik te maken van de waarborgen van de rechtsstaat.

Ze demonstreren, want ze hebben een recht op betoging.
Ze klagen, want ze hebben recht op vrijheid van meningsuiting.
En ze gaan naar de rechter, want we hebben een scheiding van machten met daarbij een onafhankelijke rechter.

Dus voordat je mensen ervan beticht het systeem van Nederland niet te snappen, moet je misschien zelf wat onderzoek doen.
Je vergeet nog één punt: ze trollen.
pi_144958473
quote:
Degenen die racisme in Zwarte Piet zien, zijn uiteindelijk de echte racisten.
Blijft dus de vraag waarom er dan geen aangifte tegen deze "echte racisten" wordt gedaan. Iedereen die oprecht kennis meent te hebben van een mogelijk strafbaar feit (en racisme *is* strafbaar) mag daarvan immers vrijelijk en zonder risico op gerechtelijke represailles aangifte doen.

Dus wat wordt het? Maandag meteen naar het politieburo voor aangifte of toch maar alleen boos op Fok! typen dat je wel kénnis van een ernstig delict hebt, maar bewust kiest er verder niks aan te doen? :P
pi_144958984
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb hem in andere topics wel een de Turkse genocide op Armenen horen ontkennen dus ik vermoed dat het hem niet deert.
Feit dat hij er niet op reageert zegt genoeg, fascist en/of troll.
pi_144959039
quote:

[..]

Volgens mij snap jij niet dat we in Nederland geen dictatuur van de meerderheid hebben. Nederland is naast een democratie ook een democratische rechtsstaat. En anti-ZP'ers gaan tegen de stroming in door gebruik te maken van de waarborgen van de rechtsstaat.

En ze gaan naar de rechter, want we hebben een scheiding van machten met daarbij een onafhankelijke rechter.

Dus voordat je mensen ervan beticht het systeem van Nederland niet te snappen, moet je misschien zelf wat onderzoek doen.
En zodra ze een intocht verstoren gaat de wapenstok eroverheen _O_ hopelijk snappen je matties dat ook :D
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:49:14 #206
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144959571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:15 schreef DarkSkywise het volgende:
(en racisme *is* strafbaar)
Nee hoor. En gelukkig maar. Thought police much?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_144959776
quote:
Ze winkelen alleen erg selectief met rechten, ze gunnen het andere mensen niet om hun feestje te vieren en hierbij kinderen niet ontzien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144959792
Uitgeverijen worstelen met Zwarte Piet in kinderboeken

quote:
Uitgeverij Gottmer heeft wel boeken aangepast. De uitgever is zeer begaan bij wat er speelt en brengt dit jaar meerdere boeken uit die aansluiten bij het 'huidige milieu'.

De boeken zijn enigszins aangepast, maar zodanig, dat 'we hopen dat mensen het niet eens zouden opvallen'. Het enige dat Gottmer heeft weggelaten, is 'de baas-knechtverhouding en het zwart'. Zo heeft Piet in Snelle Piet ging uit fietsen van Geertje Aalders verschillende huidskleuren, van heel blank tot heel donker.
w/ *O*
pi_144959819
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze winkelen alleen erg selectief met rechten, ze gunnen het andere mensen niet om hun feestje te vieren en hierbij kinderen niet ontzien.
Is het recht om Sinterklaas met negatieve stereotypering te vieren vastgelegd in de grondwet? Die andere rechten zijn dat wel namelijk.
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:04:00 #210
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144959918
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Is het recht om Sinterklaas met negatieve stereotypering te vieren vastgelegd in de grondwet? Die andere rechten zijn dat wel namelijk.
Vrijheid van meningsuiting is vastgelegd in de grondwet. Artikel 7: zoek het maar op.
pi_144959948
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is vastgelegd in de grondwet. Artikel 7: zoek het maar op.
Dat was mijn vraag niet.
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:10:55 #212
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144960065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.
Dat klopt. Dat was mijn antwoord op jouw vraag.
pi_144960093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik weet niet was het was, maar het was in ieder geval geen antwoord op mijn vraag.
pi_144960153
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sterk :D
Maar denk dat je iets moet zeggen dat hij wil horen. Zo zijn dat soort mensen nou eenmaal...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144960337
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iedereen mag zijn feestje vieren in zijn eigen huis en niemand die een huis binnen zal gaan dringen.
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:27:45 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_144960446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Iedereen mag zijn feestje vieren in zijn eigen huis en niemand die een huis binnen zal gaan dringen.
alleen zwarte piet, door de schoorsteen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_144960602
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat ze niet hun mening mogen uiten. Ze doen maar lekker.
Het punt is dat alleen dat ze kosten wat kost de uitkomst van de dialoog willen afdwingen. Al moet een hele school/een heel land er onder leiden, hun punt moet er door worden gedrukt (desnoods met geweld tijdens de intochten). Sowieso is het wel heel erg sneu om als volwassen weldenkend persoon zo te lopen drammen over een feest dat puur en alleen bedoeld is voor kinderen. Een feest waarin zowel sinterklaas als zwarte piet zeer geliefde personen zijn. Om daar dan iets negatiefs achter te gaan lopen zoeken is heel erg kleinzerig en dat geeft weer dat je de intentie van het feest totaal niet snapt.
pi_144960956
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:33 schreef Isee het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze niet hun mening mogen uiten. Ze doen maar lekker.
Het punt is dat alleen dat ze kosten wat kost de uitkomst van de dialoog willen afdwingen. Al moet een hele school/een heel land er onder leiden, hun punt moet er door worden gedrukt (desnoods met geweld tijdens de intochten). Sowieso is het wel heel erg sneu om als volwassen weldenkend persoon zo te lopen drammen over een feest dat puur en alleen bedoeld is voor kinderen. Een feest waarin zowel sinterklaas als zwarte piet zeer geliefde personen zijn. Om daar dan iets negatiefs achter te gaan lopen zoeken is heel erg kleinzerig en dat geeft weer dat je de intentie van het feest totaal niet snapt.
Vanuit jouw beeld is er niets aan de hand. Daar zijn andere meningen over. Daarnaast kun je het niet bagatelliseren door het een kwestie voor kinderen te noemen. Juist het voorbeeld dat aan kinderen wordt gegeven (bewust of onbewust) wordt namelijk kwalijk gevonden. En dat het een kinderfeest is, waar kinderen bijna een maand in het jaar mee bezig zijn, maakt het juist bijzonder belangrijk. Kinderen zijn namelijk de toekomst en het takje kun je nog buigen als hij jong is.

Daarom wordt er ook zo principieel gedaan over de kwestie Zwarte Piet. Daarom wordt er bewust tegen de stroming in gegaan. Omdat het belang groot is.
pi_144961121
Precies, dus hoe sneller we ophouden met dit gezeur over dat piet racistisch is hoe eerder we weer het goede voorbeeld kunnen geven aan kinderen door de zeurpieten te negeren.
Conscience do cost.
pi_144961245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vanuit jouw beeld is er niets aan de hand. Daar zijn andere meningen over. Daarnaast kun je het niet bagatelliseren door het een kwestie voor kinderen te noemen. Juist het voorbeeld dat aan kinderen wordt gegeven (bewust of onbewust) wordt namelijk kwalijk gevonden. En dat het een kinderfeest is, waar kinderen bijna een maand in het jaar mee bezig zijn, maakt het juist bijzonder belangrijk. Kinderen zijn namelijk de toekomst en het takje kun je nog buigen als hij jong is.

Daarom wordt er ook zo principieel gedaan over de kwestie Zwarte Piet. Daarom wordt er bewust tegen de stroming in gegaan. Omdat het belang groot is.
In plaats van de linkse betweterige querulant te spelen. Even opbouwend.

Waarom is Zwarte Piet dan zo kwalijk? Zwarte Piet is toch geen slaaf, zo is hij niet bedacht. Leg het mij eens uit, waarom is hij zo schadelijk, waarom zouden mensen zich gekwetst moeten voelen?
pi_144962525
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mooi. Die moeder heeft gelijk.
Ze begint al te zeveren bij de opmerking dat "er een maatschappelijke discussie is". Die is er niet. Er zijn een paar relnichten die bovenmatig veel media-aandacht hebben gegenereerd door in een high-profile programma hun zegje te mogen doen. Puur maatschappelijk gezien zijn er erg weinig mensen die hier serieus over willen discussiëren.
#NoDAPL
pi_144962595
Uitgeverij Gottmer heeft wel boeken aangepast. De uitgever is zeer begaan bij wat er speelt en brengt dit jaar meerdere boeken uit die aansluiten bij het 'huidige milieu'.

Een uitgeverij is een commerciëel bedrijf, het doet waarmee het de meeste winst denkt te kunnen behalen binnen de grenzen van de wet en van wat ze verantwoord vindt. Ik durf rustig te stellen dat zo'n bedrijf geen moeite heeft met het winst maken op boekjes met Zwarte Piet (de enige echte Zwarte Piet dus). Zo'n bedrijf gaat echt niet de boekjes aanpassen omdat ze denkt dat het zo hoort, het bedrijf doet dat omdat het hoopt meer te verkopen. Prima hoor maar lieg er niet over. Een geval van PR en spinning.
#NoDAPL
pi_144962801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het recht om Sinterklaas te vieren is niet vastgelegd in de grondwet. Dat is natuurlijk irrelevant aangezien het om de gewone wetgeving gaat als je het in die hoek wil zoeken, niet om de grondwet. De grondwet wordt in Nederland niet gehandhaafd - een rechter mag niet toetsen aan de grondwet vanuit de naïeve veronderstelling dat politici dit wel doen - dus puur wettelijk gezien heb je er meer aan als het in de gewone wetgeving valt dan in de grondwet.

Is er een wet die voorschrijft dat je ongestoord Sinterklaas mag vieren? Nee. Is het belangrijk? Niet echt. Bijna iedereen begrijpt dat het een kwestie van fatsoen is dat je dit feestje niet verpest voor alle mensen die het wel willen vieren. Vergelijk het maar met dat je ook niet eventjes carnaval gaat verpesten voor de carnavalvierders, ook al wekt het 'feest' veel ergernis bij je op.
#NoDAPL
pi_144964148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het recht om Sinterklaas te vieren is niet vastgelegd in de grondwet. Dat is natuurlijk irrelevant aangezien het om de gewone wetgeving gaat als je het in die hoek wil zoeken, niet om de grondwet. De grondwet wordt in Nederland niet gehandhaafd - een rechter mag niet toetsen aan de grondwet vanuit de naïeve veronderstelling dat politici dit wel doen - dus puur wettelijk gezien heb je er meer aan als het in de gewone wetgeving valt dan in de grondwet.
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het toetsingsverbod laat onverlet dat individuen rechten aan de Grondwet kunnen ontlenen jegens de overheid. In sommige gevallen is er ook sprake van horizontale werking.

quote:
Is er een wet die voorschrijft dat je ongestoord Sinterklaas mag vieren? Nee. Is het belangrijk? Niet echt. Bijna iedereen begrijpt dat het een kwestie van fatsoen is dat je dit feestje niet verpest voor alle mensen die het wel willen vieren. Vergelijk het maar met dat je ook niet eventjes carnaval gaat verpesten voor de carnavalvierders, ook al wekt het 'feest' veel ergernis bij je op.
Fatsoen is ook accepteren dat een ander gebruik maakt van zijn grondwettelijke rechten in plaats van te roepen dat mensen "de democratie niet snappen", zoals Isee het verdedigde.
pi_144964236
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In plaats van de linkse betweterige querulant te spelen. Even opbouwend.

Waarom is Zwarte Piet dan zo kwalijk? Zwarte Piet is toch geen slaaf, zo is hij niet bedacht. Leg het mij eens uit, waarom is hij zo schadelijk, waarom zouden mensen zich gekwetst moeten voelen?
Zie: http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888

Hier kan ik mij wel in vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')