abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144916292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die Nederlandse patholoog-anatoom had het eerder ook al over 1 of 2 weken (weet niet meer welke van de 2). Want in de jungle.

Verder staat ervoor mij weinig verrassends in (wel bevestigende dingen ^O^ ).
Dank voor het vragen en het posten van het antwoord! ^O^

En nu moet ik hoognodig eens gaan slapen, morgen (vandaag) weer vroeg op :W
In twee weken volledig ontbonden? Dat is nog sneller dan ik dacht.
Make my day!
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:22:51 #252
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144916549
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 september 2014 05:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

uh ja, je reageert dan ook op een bericht van jezelf
_O-
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144917938
Lees al een tijdje mee, maar bemoei me er nu ook maar even mee.
Er was een foto van een gids vanaf de mirador, op vrijwel dezelfde plek als die foto van Lisanne. De foto was een paar dagen later genomen.
Voor mij lijkt die foto (iets) eerder op de dag te zijn gemaakt dan de foto van Lisanne. Op zijn foto zie je schaduwen in de achtergrond op de bergen. En aangezien de foto gemaakt is in oostelijke richting (volgens mij), zou dat betekenen dat de zon nog niet zo hoog is als op de foto van Lisanne. Is al uitgezocht hoe laat die foto van de gids precies gemaakt is?

Over het uitzetten van de telefoons de volgende dag: ik denk dat ze schrokken hoezeer de batterij al leeg was na een nachtje in een gebied zonder bereik. Dat vreet namelijk stroom!
pi_144918092
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:34 schreef suddenintuition het volgende:
waarna LATER......de diverse zaken zijn verspreidt om het op een verdwaling te laten lijken, daar inmiddels de daders, er lucht van kregen, dat het groots aangepakt werd in de MEDIA over de halve wereld, in dit geval......bekeken vanuit het standpunt van de daders, was dit het slimste wat ze konden doen......ONGEVEER op deze manier, moet het volgens mij gegaan zijn......details kunnen altijd nog ingevuld worden......
Het gat in deze gedachtegang (die is al vaker voorbij gekomen) is dat mogelijke daders niet op de 2e dag al in de gaten gehad kunnen hebben dat 'het zo groot werd'. En toch zou dat 'dwaalspoor' al op de ochtend van de tweede dag dan uitgezet moeten zijn met de noodoproepen in de ochtend. Toen waren ze dus nog niet eens opgegeven als vermist.
pi_144918405
heb even een `google alert ` gemaakt van het woord : orgaanhandel
wat blijkt : ...er heeft een artikel gestaan in het AD van 8 juni 2014.....dit artikel is blijkbaar ook nog
`terug getrokken ` wegens : onvoldoende journalistieke basis ( ammehoela ! )
Ook op PowNed is dit artikel te vinden op 8 juni jongstleden.....( ik weet niet hoe ik deze artikelen
hier moet krijgen, maar makkelijk te vinden via de zoekterm : orgaanhandel
zeer interessant, nog interessanter wordt zo `n artikel, wanneer er dan besloten wordt zo `n artikel te rectificeren....d a t is pas verdacht, wat een slimmerikken....
En wat is dit onderwerp GROOT, daar ben ik van geschrokken, Thailand, India, Israel, Kosovo, Suriname, Bolivia, Turkije ....alle werelduithoeken worden genoemd......
en dan wordt hier gezegd : onwaarschijnlijk......
het is nog ` waarschijnlijker ` als ik zelf dacht.......
dus op naar het begin : de getuigen.....die het woord `` taxi `` noemen......je moet ergens beginnen !
pi_144918558
het kan ook zijn dat het op 'panische' wijze proberen vast te houden aan een min of meer regulier belpatroon, ondanks dat dat in een gebied zonder netwerkbereik leidt tot niets, wijst op iemand die (alleen) in een afschuwelijke situatie zit, en wanhopig probeert een soort logisch organisatiepatroon in verwarde gedachten aan te brengen. Een vorm van vastklampen, om voor zichzelf te laten zien, 'ik' (of wij) ben dan wel verdwaald, maar ik kan nog wel gewoon nadenken, en een schema aanhouden. Echt logisch vind ik die pogingen na 2 dagen nog steeds niet. Een foto van elkaar maken wel.
pi_144918611
Dat er geen foto van elkaar is, vind ik ook vreemd. Kennelijk waren ze niet meer bij elkaar?
Make my day!
pi_144918744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:
Ik geloof best wel in suggestieve vraagstelling met verkeerde antwoorden maar niet bij 8 mensen
Juist dat alle 8 mensen fout zitten wijst op suggestieve vraagstelling; ze zijn allemaal door dezelfde man 'verhoord'. Een man die uitging van in zijn ogen een vaststaand feit dat ze na 13:00 de taalschool verlieten. De enige die openlijk twijfelt aan zijn getuigenis is ook de enige die vasthoudt aan een tijd die klopt met de camera.
pi_144918816
En was het nou definitief 3 april 00.15 uur, dat de ouders van Lisanne dat telefoontje kregen van E
.....of toch 2 april 00.15 uur ???
( Indien toch 2 april 00.15 uur......min 7 uren....is 17.15 uur in Panama.....dat is zo `n 3 kwartier
NA de eerste nood-oproep ??? )
dan is er helemaal stront aan de knikker....
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:09:39 #260
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144918821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Juist dat alle 8 mensen fout zitten wijst op suggestieve vraagstelling; ze zijn allemaal door dezelfde man 'verhoord'. Een man die uitging van in zijn ogen een vaststaand feit dat ze na 13:00 de taalschool verlieten. De enige die openlijk twijfelt aan zijn getuigenis is ook de enige die vasthoudt aan een tijd die klopt met de camera.
Juist daarom komt hij voor mij betrouwbaar over: omdat hij vraagtekens bij zijn eigen verklaring zet.
pi_144918832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:57 schreef suddenintuition het volgende:
kan het zijn, dat sommige getuigen in de war zijn met 31 maart ? Toen hebben ze toch ookgewandeld ? Is dat nu na al die tijd, nog te achterhalen ? Wat doen die rechercheurs dan eigenlijk ?Constant aan de koffie zitten, of wat ??? Lekker makkelijk ......het zijn hun kinderen niet.....
Dat is idd precies wat ze doen. In een kantoortje waar de getuigen zich vrijwillig kunnen melden om in het Spaans hun getuigenis af te leggen. Ze gaan niet actief opzoek naar getuigen: dat heeft die privédetective gedaan die uitging van 13:00 taalschool.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:12:24 #262
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144918897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:09 schreef suddenintuition het volgende:
En was het nou definitief 3 april 00.15 uur, dat de ouders van Lisanne dat telefoontje kregen van E
( Indien toch 2 april 00.15 uur......min 7 uren....is 17.15 uur in Panama.....dat is zo `n 3 kwartier
Helemaal definitief is die tijdlijn natuurlijk niet. Maar het was 2 april in Panama en 3 april in NL, en een foutje is snel gemaakt in een krantenartikel.
pi_144918903
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:01 schreef agter het volgende:
Dat er geen foto van elkaar is, vind ik ook vreemd. Kennelijk waren ze niet meer bij elkaar?
ja, ik kan die foto van voorovergebogen K nog steeds niet plaatsen, zijn haar handen nou vastgebonden op haar rug (bv met tie raps) ? volgens mij kijkt ze ook helemaal niet happy, kan het niet goed zien, zou dat dan toch de laatste foto zijn van haar, maar nee, dat kan dan weer helemaal niet in die fotoreeks qua cameratijd, en nummer, of kan dat wel en heeft iemand de volgorde omgegooid? gaat zeker wel heel ver...?
pi_144919018
er is al aangetoond hier, dat de er met de volgorde `geknoeid ` is.....ik weet niet meer wie dit schreef, was nog hier in # 107 meen ik......dus blijkbaar gaat niets te ver.....
pi_144919129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:09 schreef suddenintuition het volgende:
3 april Nederland.

De verdwijning werd pas 2 april Panam datum ontdekt door E en Chiani. En s' avonds op 2 april doorgebeld naar Nederland, rond 17:15 PM Panam. tijd.

Toen was het in Nederland al 7 uur later, dus midden in de nacht, om 00:15u AM.
En formeel in Nederland dus al 3 april.
pi_144919218
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:20 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

3 april Nederland.

De verdwijning werd pas 2 april Panam datum ontdekt door E en Chiani. En s' avonds op 2 april doorgebeld naar Nederland, rond 17:15 PM Panam. tijd.

Toen was het in Nederland al 7 uur later, dus midden in de nacht, om 00:15u AM.
En formeel in Nederland dus al 3 april.
okeee.......weer een stapje verder.....
pi_144919223
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, ik kan die foto van voorovergebogen K nog steeds niet plaatsen, zijn haar handen nou vastgebonden op haar rug (bv met tie raps) ? volgens mij kijkt ze ook helemaal niet happy, kan het niet goed zien, zou dat dan toch de laatste foto zijn van haar, maar nee, dat kan dan weer helemaal niet in die fotoreeks qua cameratijd, en nummer, of kan dat wel en heeft iemand de volgorde omgegooid? gaat zeker wel heel ver...?
Foto is al uitgebreid besproken hier en algemeen was duidelijk dat haar handen niet op haar rug zitten. Rechterhand zit bij haar hoofd als je goed kijkt, wellicht een soort groet, of tegen de zon.
pi_144919379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:16 schreef suddenintuition het volgende:
er is al aangetoond hier, dat de er met de volgorde `geknoeid ` is.....
is wel kritisch besproken maar "geknoei" is niet hier aangetoond volgens mij....

of bedoel je de 6-seconden discussie......?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:30:02 #269
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144919418
Orgaanhandel, illegaal maar op vrijwillige basis, komt veel voor in Latijns Amerika. Orgaanroof is uiterst zeldzaam of bestaat helemaal niet.

quote:
Organ Theft Investigation Casts Doubt Over Recent LatAm Scandals

Written by Charles Parkinson
Wednesday, 07 May 2014

Up to 20,000 kidneys are illegally transplanted each year Up to 20,000 kidneys are illegally transplanted each year

An investigation into organ trafficking has seen experts refute the feasibility of organ theft, though this does not discount the possibility of Latin American organized crime's involvement in trafficking.

According to the report from BBC Mundo, while illegal organ trafficking is an undeniable reality across the globe, the concept of criminals kidnapping people to harvest their organs is extremely unlikely.

(...)
http://www.insightcrime.o(...)ecent-latam-scandals

Zie ook: http://www.skepsis.nl/orgaanroof.html
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144919450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:53 schreef suddenintuition het volgende:
heb even een `google alert ` gemaakt van het woord : orgaanhandel
wat blijkt : ...er heeft een artikel gestaan in het AD van 8 juni 2014.....dit artikel is blijkbaar ook nog
`terug getrokken ` wegens : onvoldoende journalistieke basis ( ammehoela ! )
Ook op PowNed is dit artikel te vinden op 8 juni jongstleden.....( ik weet niet hoe ik deze artikelen
hier moet krijgen, maar makkelijk te vinden via de zoekterm : orgaanhandel
zeer interessant, nog interessanter wordt zo `n artikel, wanneer er dan besloten wordt zo `n artikel te rectificeren....d a t is pas verdacht, wat een slimmerikken....
En wat is dit onderwerp GROOT, daar ben ik van geschrokken, Thailand, India, Israel, Kosovo, Suriname, Bolivia, Turkije ....alle werelduithoeken worden genoemd......
en dan wordt hier gezegd : onwaarschijnlijk......
het is nog ` waarschijnlijker ` als ik zelf dacht.......
dus op naar het begin : de getuigen.....die het woord `` taxi `` noemen......je moet ergens beginnen !
Het onwaarschijnlijke aan orgaanhandel is dat je niet in de rimboe of een achterkamertje de organen kunt 'oogsten'. Daar heb je een geavanceerde goed uitgeruste steriele operatiekamer voor nodig. Daarnaast een goed en snel transport naar het ziekenhuis waar de ontvanger is.
De afstand en infrastructuur tussen de Pianista trail en zo'n modern geütiliseerd ziekenhuis is gewoon te groot om dit aannemelijk te maken. Het is voor orgaanhandelaren veel gemakkelijker om een slachtoffer in een stad uit te kiezen of zelfs te betalen om naar het ziekenhuis te komen.
In landen waar dit geregeld voorkomt zie je dan ook dat het zich in grote steden afspeelt en niet midden in de rimboe.
En al zouden ze levend naar zo'n ziekenhuis gebracht zijn.. dan is het uitermate vreemd om de resten vervolgens terug te brengen naar Boquete. Veel eenvoudiger kunnen ze van de lichamen af in of in de buurt van dat ziekenhuis. Al zouden ze de lichamen gewoon meenemen in de vernietiging van ziekenhuisafval zoals geamputeerde benen en zo.
pi_144919485
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:01 schreef agter het volgende:
Ik vind dat juist helemaal niet vreemd. Foto's maken van elkaar doe je onder plezierige omstandigheden, niet in doffe ellende.
pi_144919505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende: Het onwaarschijnlijke aan orgaanhandel is dat je niet in de rimboe of een achterkamertje de organen kunt 'oogsten'. Daar heb je een geavanceerde goed uitgeruste steriele operatiekamer voor nodig. Daarnaast een goed en snel transport naar het ziekenhuis waar de ontvanger is. De afstand en infrastructuur tussen de Pianista trail en zo'n modern geütiliseerd ziekenhuis is gewoon te groot om dit aannemelijk te maken.
Precies, dit punt is inderdaad waarom ik toch enigszins twijfel aan het orgaan-scenario. Maar wie weet, misschien kwamen de daders daar wel te laat achter :7

Niet iedere dader heeft een even grote hersenpan, misschien dachten ze wel dat ze die organen wel even om de hoek eruit konden hakken/konden verkopen :7
pi_144919510
Alle getuigenverklaringen aan de hand van statistieken bij voorbaat als onbetrouwbaar wegzetten vind ik waanzin. Er heeft nooit een echt onderzoek plaats gevonden. Laat nu maar eens een professioneel iemand met de getuigen gaan praten en een betrouwbaarheidsgehalte inschatten. Wie weet wat er nog meer aan informatie naar boven komt. Of als blijkt dat de getuigen (bewust?) beïnvloed zijn, dan wil je ook weten hoe en waarom. Toen de broer van Lisanne in Boquete was noemde hij de getuigenis van de eigenaar van Casa de Pedro 100% betrouwbaar. Dat is misschien wat veel gezegd maar geeft wel de tegenstelling aan met wat er nu wordt aangenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 26-09-2014 11:45:11 ]
pi_144919544
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Juist daarom komt hij voor mij betrouwbaar over: omdat hij vraagtekens bij zijn eigen verklaring zet.
Ik denk dat hij is gaan twijfelen omdat hem verteld is dat zijn getuigenis niet kán kloppen omdat de meiden toen nog in de taalschool waren.
pi_144919580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Helemaal definitief is die tijdlijn natuurlijk niet. Maar het was 2 april in Panama en 3 april in NL, en een foutje is snel gemaakt in een krantenartikel.
Ik heb ergens gelezen dat in Panama de nacht hoort bij de volgende dag terwijl wij in Nederland de nacht optellen bij de vorige dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')