abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144886464
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_144886535
En ik gooi lekker mijn laatste post in herhaling. :+

quote:
Eerst even een _O_ voor Karstman, niet alleen voor hoever 'ie al is, maar ook voor de manier waarop. :D

En hoe ik dik ben geworden? Lijkt wel wat op het verhaal van danter, vooral veel eten en daarnaast ook nog eens aan de zooi. Wel heel lang aan sport gedaan ook, ik heb denk ik max 2 jaar niet gesport.

Maar goed ook, ik wil niet weten hoe mijn lijf er anders aan toe was geweest. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_144886558
Hmm. Voedingcentrum zegt twee ons groente per dag, maximaal twee keer per week nitraatrijk. Dat is veel meer dan sla alleen. Volgens mij valt het allemaal wel wat mee, ben alsnog benieuwd als er hier iemand is die er toevallig meer over weet.

Zit dus wel een kern van waarheid in, ik verklaarde hem eigenlijk voor gek :X

[ Bericht 27% gewijzigd door CrunchySelf op 25-09-2014 11:31:51 (.) ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144886586
Ik ben ook altijd te dik geweest, op mijn 15e woog ik 100+
Vloeibare kcal hebben bij mij ook wel meegeholpen.
Vroeger fristi en daarna frisdranken.
Maar wij aten ook altijd te grote porties, snoepen viel nog best mee.
pi_144886599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef CrunchySelf het volgende:
Hmm. Voedingcentrum zegt twee ons groente per dag, maximaal twee keer per week nitraatrijk. Dat is veel meer dan sla alleen. Volgens mij valt het allemaal wel wat mee, ben alsnog benieuwd als er hier iemand is die er toevallig meer over weet.

Heb het inderdaad wel vaker gehoord :Y maar hoe en wat precies weet ik verder ook niet.
pi_144886625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:54 schreef Danter het volgende:

Dus.. ik ben/was gewoon een vreetzak :P ik heb geluk dat ik altijd gelijkmatig ben aangekomen en hoe dik ik ook was.. mijn lichaam was altijd redelijk in "proportie" mensen geloofde mij ook nooit als ik mijn gewicht zei.. en ik maakte mijzelf altijd wijs dat het spieren waren door het vele sporten..

tot ik naar de dokter ging voor iets anders en hoorde dat ik voor 39% uit vet bestond.. en dat dat niet echt gezond is.. icm een BMI van 28/29... vanaf toen ben ik mijn leefstijl gaan omgooien
Ik herken dat wel. Boven een bepaald gewicht kunnen mensen het moeilijk meer schatten. Ik ben ook nog eens 1,95 en dat maakte, zei men, dat ik vooral groot overkwam maar niet extreem dik, nog enigszins in proportie. Maar wel met een BMI van fucking 42

Als ik naar mijn foto hierboven in het vorige deeltje kijk en ook naar een hoop foto's die ik tegenkwam toen ik iets passends zocht voor hier te posten kan ik het maar moeilijk geloven dat ze dat zeiden. Best confronterend eigenlijk als je zo een hele rij foto's terug ziet.

En allen dank voor de complimenten!! *O* doet je toch altijd goed c_/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 25 september 2014 @ 11:40:07 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144886802
Thx voor de antwoorden en succes met afvallen ^O^
pi_144886840
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:40 schreef hugecooll het volgende:
Thx voor de antwoorden en succes met afvallen ^O^
Ga je nu weer weg uit het topic of behoor je niet tot de doelgroep? :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144886879
Hmm, meting gehad bij m'n PT.. Spiermassa omhoog gegaan, maar vet was ook iets omhoog gegaan.. :')

Het viel allemaal hartstikke mee achteraf, had het veel erger verwacht..

En hoe ik dik geworden ben? Was altijd al dik, zolang ik me kan heugen, daarnaast nooit gesport, grote porties, calorierijk voedsel, veel snacken etc. Veel pogingen gedaan ook om af te vallen.. hield ik nooit lang vol. Gezond eten, normale porties en sporten ftw.
  donderdag 25 september 2014 @ 11:43:50 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144886904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:41 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ga je nu weer weg uit het topic of behoor je niet tot de doelgroep? :D
Ik vroeg het me alleen af :P Bij mij mag er 'op zich' wel iets van af, maar ik geloof niet dat ik tot de doelgroep behoor
pi_144886958
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vroeg het me alleen af :P Bij mij mag er 'op zich' wel iets van af, maar ik geloof niet dat ik tot de doelgroep behoor
Duidelijk ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 25 september 2014 @ 11:45:41 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144886960
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:40 schreef hugecooll het volgende:
Opmerkelijk dat er hier zo weinig mannen zitten. Afvallen is toch niet iets alleen voor vrouwen? :P

Vraagje: zijn de meesten van jullie te zwaar/dik geworden door te veel eten (en te weinig bewegen) of zijn het ook vaak overgebleven kilo's van zwangerschappen etc. En zijn er hier ook mensen die eigenlijk wel normaal eten/aten, maar bijvoorbeeld veel te veel suikerhoudende drankjes (energiedrankjes, cola etc.) drinken/dronken?
Ik sportte vroeger heel veel en at daarbij ook veel. Toen ik geblesseerd raakte en naar de middelbare school ging, gingen we in tussenuren snoep en chips halen en gazeuse drinken. In combinatie met het vele sporten ging dat al redelijk mis. Zat toen rond de 90 kilo met een jaar of 16 denk ik (tov 60 kilo in groep acht). Toen ik op kamers ging wonen, was de rem er helemaal af. Veel drinken, veel eten, ontbijten met worstenbrood van de uni, voor twee dagen eten in één keer opeten, een hele beker roomkwark als tussendoortjes...

Frisdrank heb ik nooit veel gedronken, vind ik ook echt niks aan.

Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren, kh-arme brood is gelukkig bijna op. 200 ml lv yoghurt, handje aardbeien
T: Banaan.
L: 4 volkoren, oude kaas, ananas.
T: Melbatoastje of stukje rijstmelkchocolade ofzo.
D: In de stad. Wordt een wok to go ofzo.
S: Lekker paar uurtjes winkelen en dus minimaal 10 keer aan- en uitkleden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144886986
Ik ben binnen één jaar dik geworden. Vorig jaar rond deze periode woog ik nog 58 en was ik gewoon slank. Toen ik stopte met sporten en veel chocolade/chips/snoep ging eten, kwam ik (logisch) heel snel aan. Maar omdat ik nog steeds in maat 36-38 pas, vond ik het allemaal wel meevallen. Maar goed, ik ben toch wel heel wat steviger geworden :')

Maar ik word wel een beetje gek van het feit dat ik blijkbaar niet afval. Goed, er is nog maar één week voorbij en ik moet wellicht geduld hebben.. Maar ik heb vriendinnen die 53 kilo wegen, 50 kilo willen wegen en binnen twee weken gewoon 3 kilo afvallen. -O- En ik wil gewoon resultaat zien.
pi_144887015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:30 schreef IJsdraakje het volgende:
En ik gooi lekker mijn laatste post in herhaling. :+

[..]

Wat ik achteraf zo'n openbaring vond was dat mijn slanke vriendinnetje alleen in het weekend cola mocht en zich kon houden aan 1 klein snoepje per dag. Ook at ze bruin brood en vrijwel geen tussendoortjes. Als kind denk je dan 'slank is gewoon haar bouw en ik ben gewoon voller', maar dat is onzin. Ze at gewoon veel en veel minder dan ik en fietste elke dag een uur. Ik voelde me natuurlijk altijd dikker omdat ik vroeg in de puberteit kwam en meer een peerfiguur had (stevige benen). Als iedereen dunnere benen heeft dan jij en nog geen vrouwelijke vormen, dan lijkt slank zijn onbereikbaar. Waarom zou je dan nog letten op wat je eet?

Zodoende....
  donderdag 25 september 2014 @ 11:47:40 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144887022
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:46 schreef Yaaar het volgende:
Ik ben binnen één jaar dik geworden. Vorig jaar rond deze periode woog ik nog 58 en was ik gewoon slank. Toen ik stopte met sporten en veel ging eten, kwam ik heel snel aan.

Maar ik word wel een beetje gek van het feit dat ik blijkbaar niet afval. Goed, er is nog maar één week voorbij en ik moet wellicht geduld hebben.. Maar ik heb vriendinnen die 53 kilo wegen, 50 kilo willen wegen en binnen twee weken gewoon 3 kilo afvallen. -O- En ik wil gewoon resultaat zien.
Lees je eigen post eens terug. Je bent goed bezig en verwacht nu meteen 3 kilo? Als je op een gezonde manier aan de slag gaat, gaat het soms iets langzamer, maar op de lange termijn is dat een stuk gezonder dan drie weken crashen en vervolgens weer omhoog jojo-en. Je at er geen 3 kilo per week bij, er gaan ook geen 3 kilo per week af.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144887037
Ohja, frisdrank.. ik dronk zo 1,5 a 3 liter op een dag weg.. :+
pi_144887089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lees je eigen post eens terug. Je bent goed bezig en verwacht nu meteen 3 kilo? Als je op een gezonde manier aan de slag gaat, gaat het soms iets langzamer, maar op de lange termijn is dat een stuk gezonder dan drie weken crashen en vervolgens weer omhoog jojo-en. Je at er geen 3 kilo per week bij, er gaan ook geen 3 kilo per week af.
Nee, maar het is toch opmerkelijk dat er helemaal niks vanaf is vind ik. Vocht vasthoudend of niet, ik vind het kut. Niet eens dat ik er meteen 3 kilo vanaf wil, maar 1 kilo was al leuk geweest.
pi_144887098
Ik ben niet altijd te dik geweest.
Heb ook nooit gesnoept.
Waarschijnlijk ben ik dikker geworden door te weinig eten, te veel koolhydraten, te weinig drinken en nooit gaan sporten.
Maar de hoogste bmi die ik ooit gehad heb was 27,6 ofzo.
pi_144887100
quote:
Ik ben binnen één jaar dik geworden. Vorig jaar rond deze periode woog ik nog 58 en was ik gewoon slank. Toen ik stopte met sporten en veel chocolade/chips/snoep ging eten, kwam ik (logisch) heel snel aan. Maar omdat ik nog steeds in maat 36-38 pas, vond ik het allemaal wel meevallen. Maar goed, ik ben toch wel heel wat steviger geworden :')

Je spieren houden vocht vast als je net weer begint met sporten. Ik ben ook altijd minstens een kilo zwaarder als ik heb hardgelopen. Of als het toevallig die tijd van de maand is. Geef het in ieder geval 2 weken. :) Een kilo per week is sowieso best veel als je al een gezond gewicht hebt.
pi_144887116
Ik doe nooit meer chocolade door m'n havermout. :r Maagpijn als een malle nu.
pi_144887200
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat ik achteraf zo'n openbaring vond was dat mijn slanke vriendinnetje alleen in het weekend cola mocht en zich kon houden aan 1 klein snoepje per dag. Ook at ze bruin brood en vrijwel geen tussendoortjes. Als kind denk je dan 'slank is gewoon haar bouw en ik ben gewoon voller', maar dat is onzin. Ze at gewoon veel en veel minder dan ik en fietste elke dag een uur. Ik voelde me natuurlijk altijd dikker omdat ik vroeg in de puberteit kwam en meer een peerfiguur had (stevige benen). Als iedereen dunnere benen heeft dan jij en nog geen vrouwelijke vormen, dan lijkt slank zijn onbereikbaar. Waarom zou je dan nog letten op wat je eet?

Zodoende....
Exact dat!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 25 september 2014 @ 12:34:04 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144888355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:54 schreef Danter het volgende:
Ik ben eigenlijk al heel mijn leven "stevig" in mijn familie is wat steviger zijn algemeen geaccepteerd.. en toen werd ik gewoon steeds dikker door veel en veel te veel te eten (ik ben altijd wel redelijk actief geweest) ik at makkelijk 6000+ Kcal op een dag.. ik at gezonde maaltijden maar naast die maaltijden elke dag chips, nootjes, toastjes met roomkaas.. en wat ik "gezond" at at ik ook veel.. een hele broccoli voor mijzelf 1,5 stuk vlees groot bord aardappels.. 2 borden pasta.. 2 broodjes én havermout als ontbijt etc.

Nou ja, ik eet ook een hele broccoli, bloemkool, 1kg sperziebonen, 1kg wortelen, ect hoor. Maar idd als je daar niet bij beweegt zetten ook gezonde dingen aan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 25 september 2014 @ 12:35:54 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144888407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef CrunchySelf het volgende:

Voedingcentrum neem ik niet serieus. Die zegt 2 eieren per week ofzo. Ik eet er 14.
  donderdag 25 september 2014 @ 12:38:23 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144888479
quote:

pi_144888533
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Voedingcentrum neem ik niet serieus. Die zegt 2 eieren per week ofzo. Ik eet er 14.
Tsja, het is en blijft een advies. Misschien hangt dat samen met andere dingen.

Heb geen idee. Op bijna elke onderwerp is er wel weer iets te vinden wat het tegenspreekt, vooral voedsel. Lekker handig...
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')