SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Angst is een slechte raadgever, als door Nederlandse hulp moslims in Nederland in opstand komen dan steunen ze IS en schaar ik me achter de woorden van Ahmed Aboutaleb.quote:
Wat vind jij hiervan?quote:Op woensdag 24 september 2014 22:11 schreef Lavenderr het volgende:
VN-Veiligheidsraad eist actie tegen jihadistenstromen
Alle staten moeten krachtige nationale wetgeving aannemen om de stroom van jihadisten te stoppen die de wereld rond reizen om in brandhaarden te vechten.
Dat heeft de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties woensdag geëist tijdens een zitting die werd voorgezeten door de Amerikaanse president Barack Obama.
De resolutie is unaniem aangenomen. Tevens maakte de raad gebruik van hoofdstuk 7 van het Handvest van de VN. Daarin is vastgelegd dat de raad resoluties kan aannemen die voor alle 193 VN-lidstaten bindend zijn, als de raad van mening is dat vrede en veiligheid in de wereld in gevaar zijn.
Naleving van zo'n resolutie kan worden afgedwongen met geweld of economische sancties.
Ernstige misdaad
Staten moeten het vertrek naar het buitenland om met militante groepen te vechten tot een ernstige misdaad maken. Ook het rekruteren van anderen voor de jihad en het financieren van jihadisten moeten in alle landen strafbaar worden.
Tevens worden staten verplicht tot betere grenscontroles en het beter bijhouden van reisbewegingen. Critici vrezen dat de resolutie leidt tot de vervolging van onschuldige mensen.
Volgens deskundigen zijn zo'n twaalfduizend strijders uit meer dan zeventig landen naar Syrië en Irak gereisd om daar te vechten met organisaties zoals Islamitische Staat (IS) en het al-Nusrafront, de Syrische tak van terreurnetwerk al-Qaeda.
De resolutie spreekt de vrees uit dat ''buitenlandse terroristische strijders de intensiteit, duur en onhandelbaarheid van conflicten vergroten''.
http://www.nu.nl/buitenla(...)hadistenstromen.html
Ja dat ging beetje over en weerquote:Op woensdag 24 september 2014 21:04 schreef Bombvis het volgende:
Het is IS, geen ISIS. Doe dan nog ISIL, dit is gewoon fout
Je bent een optimistisch persoon he?quote:Op donderdag 25 september 2014 10:54 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb wel weer zin in een middagje gaten schieten in complot theorieën. Op dit moment ook wel redelijk de tijd voor.
Ik wacht even op controlaltdelete die zo meteen met bronnen komt.
Stelling: IS = CIA
Groepen in nederland;quote:Het begon allemaal zo: eind 2002 woont de Syriër Abu Khaled in een kamer boven een belwinkel in Schiedam, waar hij lessen geeft aan leergierige moslimjongens. Hij is een asielzoeker die naar eigen zeggen in Syrië werd vervolgd omdat hij lid was van het fundamentalistische 'moslimbroederschap'. Het belhuis is van een Turk 'Abu Ahmed', een vriend van Abu Khaled. Een van zijn leerlingen is de Marokkaans-Nederlandse verdachte Nouredine el F., een ander is Nouredines huisgenoot Mohammed B - de vermoedelijke moordenaar van Van Gogh. Zij komen voor de cursus helemaal uit Amsterdam.
Volgens Nouredine leest Abu Khaled vooral jihadistische literatuur en spreekt hij over de ideologie van de extremistische Takfir wal Hijra-beweging, die propageert dat ongelovigen en 'afvallige' moslims moeten worden gedood.
Al snel gaat Abu Khaled ook bij Nouredine en Mohammed B. thuis cursussen geven. De twee wonen samen in Amsterdam-West, in een seniorenwoning in de Marianne Philipsstraat. Die woning fungeert dan al als ontmoetingsplaats voor 'zoekende moslimjongeren'. In december 2002 signaleert de Regionale Inlichtingen Dienst van de Amsterdamse politie er voor het eerst ,,huiskamerbijeenkomsten''. Soms komt Abu Khaled spreken. Later leidt Mohammed B. de bijeenkomsten zelf.
Van nature!quote:Op donderdag 25 september 2014 11:00 schreef Lavenderr het volgende:
Je bent een optimistisch persoon he?
R. Heinleinquote:Don't ever become a pessimist... a pessimist is correct oftener than an optimist, but an optimist has more fun, and neither can stop the march of events.
Heinlein snapt hetquote:Op donderdag 25 september 2014 11:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Van nature!Pessimisten zijn meestal zo ongezellig.
[..]
R. Heinlein
Is was CIA /mossad.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:54 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb wel weer zin in een middagje gaten schieten in complot theorieën. Op dit moment ook wel redelijk de tijd voor.
Ik wacht even op controlaltdelete die zo meteen met bronnen komt.
Stelling: IS = CIA
Snowden is toch een hologram ? Dus zijn theorie kan de prullenbak in.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Is was CIA /mossad.
Balletje aan het rollen gebracht, inmiddels een lawine.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar het illustreert wel hoe de mossad werkt.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:48 schreef SicSicSics het volgende:
Ik wil ook best geloven dat het CIA/ Mossad er beiden heil in zagen rebellen tegen Assad te steunen.
Snowden heeft overigens niet gezegd dat Baghdadi door CIA en/of MOSSAD is getraind en dat hij Elliot Shimon (oid.) zou zijn. Zowel Glenn Greenwald (journalist en vriend) als Ben Wizner (zijn advocaat) ontkennen dat Snowden dit gezegd heeft.
Die laatste foto is oud en heeft niets met ISIL te maken; dat is een Hamas strijder.
Die foto is ook wel erg karig 'bewijs' voor een Israëliër in Hamasquote:Op donderdag 25 september 2014 15:17 schreef Resonancer het volgende:
Maar het illustreert wel hoe de mossad werkt.
Bij hamas wel maar bij IS niet?
Ik ook niet.quote:Snowden kan dat best ontkennen, heb zelf idd ook nog geen papieren gezien.
Daar weet ik niks van.quote:In ander topic heb ik ook al eens gepost dat alle guantanamo gangers met geesteveranderende middelen zijn ingespoten, ingekocht door de CIA. Ik vermoed dat veel van hen nu IS strijders zijn. En wie weet wat voor MK ultra praktijken er nog meer zijn toegepast?
Op hem b.v.
[ afbeelding ]
Ga eens ff wat?quote:Ga s ff uitzoeken waarom ze hem weer hebben vrijgelaten.
Waarom staat mccain met dit figuur op de foto?
[ afbeelding ]
Hoi bedoelde dat ik het zelf uit ging zoeken. Maar Thx voor je info. Hij is dus 5 Jr later Vrijgelaten? Genoeg tijd om hem s flink te brainwashen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die foto is ook wel erg karig 'bewijs' voor een Israëliër in Hamas
[..]
Ik ook niet.
[..]
Daar weet ik niks van.
[..]
Ga eens ff wat?Pardon?
In 2004 was hij inderdaad gevangen genomen in Fallujah en er zijn toen meer dan 1000 gevangenen vrijgelaten die toen als 'niet belangrijk' werden gezien. Misrekening? Kan gebeuren.
McCain is op bezoek geweest bij rebellen in Syrie, maar nooit bij Baghdadi. Het is ook helemaal niet zeker dat hij hier op de foto staat. Niet elke rebel in Syrie is ISIL.
Verkeerd gelezenquote:Op donderdag 25 september 2014 16:50 schreef Resonancer het volgende:
Hoi bedoelde dat ik het zelf uit ging zoeken. Maar Thx voor je info. Hij is dus 5 Jr later Vrijgelaten? Genoeg tijd om hem s flink te brainwashen.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:48 schreef Lavenderr het volgende:
Tja als een bolleboos als Lange Frans het zegt zal het wel zo zijn:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-door-de-CIA.dhtml
Ja doe dat nou eens! Neem een voorbeeld aan wijsgeer Lange Frans:quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:20 schreef ems. het volgende:
"Ik hoop dat iedereen die mij uitmaakt voor blablabla zich ook echt gaat verdiepen"
Leuk om te zien dat niet alleen BNW regulars dat als argument gebruiken. Als je het er niet mee eens bent moet je je gewoon meer "verdiepen"
Nog meer? ik zit er al tot aan mijn enkels in! en zo tegenstrijdig allemaal.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:20 schreef ems. het volgende:
"Ik hoop dat iedereen die mij uitmaakt voor blablabla zich ook echt gaat verdiepen"
Leuk om te zien dat niet alleen BNW regulars dat als argument gebruiken. Als je het er niet mee eens bent moet je je gewoon meer "verdiepen"
Hét bewijs dat het een voorgekookt verhaal is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:23 schreef theguyver het volgende:
Nog meer? ik zit er al tot aan mijn enkels in! en zo tegenstrijdig allemaal.
volgens de ene Site is israel de dader pagina verder VS pagina verder de illuminatie pagina verder de NWO pagina verder, henk de vries, pagina verder ALEEN Obama, etc etc etc etc..
Welke moet je nou geloven?
Dan blijft de msm nog redelijk consequent tenzij er nieuwes is over het onderwerp wat de zaak veranderd.
Ohoh fransje.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:48 schreef Lavenderr het volgende:
Tja als een bolleboos als Lange Frans het zegt zal het wel zo zijn:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-door-de-CIA.dhtml
De hetze is nu wel weer genoeg geweest.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja doe dat nou eens! Neem een voorbeeld aan wijsgeer Lange Frans:
Zeg dat. Hoeveel moeten er nog komenquote:Op vrijdag 26 september 2014 15:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De hetze is nu wel weer genoeg geweest.
Bange Frans.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeg dat. Hoeveel moeten er nog komen
Zing een liedje voor me met Thé Lau vond ik wel leuk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Bange Frans.
Maar zijn eerste hitje met Kamervragen vond ik best aardig anders.
De Britten doet ook mee:quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:27 schreef Tjacka het volgende:
Guyvie.
Waar baseer je op dat het best mogelijk is zo'n inmens groot kalifaat?
Iedereen verliest van de VS/NAVO ze kunnen vanaf nu alleen nog speldenprikjes uitdelen. Die kunnen wel heel goed steken maar half afrika en delen van Europa gaat nooit lukken.
Dat je bang bent voor 'ze'.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:38 schreef ems. het volgende:
Ik snap er eerlijk gezegd weinig van. Je moet je nu als militair gaan verstoppen?Wat voor signaal stuur je dan de wereld in.
Ze zouden toch eens een praatje met de ouders van dit joch moeten maken. Hoe komt hij bij al die Jodenhaat en dit soort ideeën? Hij is veertien en nu al bekend bij de politie om niet echt kinderachtige dingen. Het idee dat er dit soort idioten rondlopen in Nederland is toch echt bizar. Neem dat stel in Hoorn met die Isis-vlag. Alleen de vlag afgepakt en verder niks. Hoe kan dat nou?quote:
Jow wat bedoel je tjacka?quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:27 schreef Tjacka het volgende:
Guyvie.
Waar baseer je op dat het best mogelijk is zo'n inmens groot kalifaat?
Iedereen verliest van de VS/NAVO ze kunnen vanaf nu alleen nog speldenprikjes uitdelen. Die kunnen wel heel goed steken maar half afrika en delen van Europa gaat nooit lukken.
Het gebeurt weleens dat iemand hardhandig opgepakt wordt om een vlag.quote:Op zondag 28 september 2014 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zouden toch eens een praatje met de ouders van dit joch moeten maken. Hoe komt hij bij al die Jodenhaat en dit soort ideeën? Hij is veertien en nu al bekend bij de politie om niet echt kinderachtige dingen. Het idee dat er dit soort idioten rondlopen in Nederland is toch echt bizar. Neem dat stel in Hoorn met die Isis-vlag. Alleen de vlag afgepakt en verder niks. Hoe kan dat nou?
Bizar hequote:Op zondag 28 september 2014 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gebeurt weleens dat iemand hardhandig opgepakt wordt om een vlag.
Yup.quote:
We mogen toch hopen dat ze de gegevens van die gasten hebben genoteerd.quote:Op zondag 28 september 2014 20:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup.
Maar goed, in het geval van die ventjes met IS vlag weten we weinig van wat hun intentie is geweest. Gewoon baldadigheid of echt angst willen zaaien? Iemand oppakken voor een vlag zonder andere verdenkingen zou ik een redelijk zware maatregel vinden. En daarbij... laat ze maar zwaaien met die vlag, heb je ze gelijk in het vizier.
Waarom zou dit geen baldadigheid kunnen zijn?quote:Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ach, het is maar baldadigheid. Blijf maar rustig slapen mensen![]()
Gebouwen Voorburg beklad met anti-Joodse leuzen
In Voorburg zijn meerdere gebouwen met diverse anti-Joodse leuzen beklad. Ook waren er lovende woorden voor de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS).
Een woordvoerster van de politie bevestigde maandag een bericht hierover van Omroep West.
De teksten zijn vermoedelijk in het weekeind aangebracht. Het gebeurde onder meer op een basisschool in de Zuid-Hollandse plaats. De politie gaat uit van baldadigheid. Om hoeveel gebouwen het precies gaat is niet bekend.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-joodse-leuzen-.html
Omdat we niet weten of het kinderen waren die dit gedaan hebben. Kan iedereen geweest zijn. En om het dan tot 'baldadigheid' te bombarderen moet de politie toch zeker weten dat het om kinderen gaat?quote:Op maandag 29 september 2014 11:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zou dit geen baldadigheid kunnen zijn?
Die zijn er.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er echt mensen die geloven dat IS gesteund wordt vanuit de VS?
Daar doen ze het ook om.quote:Ik bedoel, dat druist tegen alle logica in..
Dus zonder enige basis maar een beetje overal tegenaan schoppen? Nouja, dat mag, maar ik geloof dat er alleen dingen gebeuren als iemand er direct baat bij heeft. De VS heeft er natuurlijk nul baat bij als de olie buiten hun handen komt. Want olie is alles, dat lijkt me evident.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Die zijn er.
[..]
Daar doen ze het ook om.
Indirect doen ze dat wel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er echt mensen die geloven dat IS gesteund wordt vanuit de VS? Ik bedoel, dat druist tegen alle logica in..
Indirect, via wat louche organisaties waarop de VS zelf relatief weinig grip heeft.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Indirect doen ze dat wel.
Het FSA werkte eerst samen met IS in Syrië:
Nu werken ze nog samen in Libanon en pas heeft het door de VS gesteunde SRF een wapenstilstand getekend met IS in Damascus.
Indirect inderdaad, veel strijders zijn overgeheuld naar de IS of ISIS dus de wapens ook, niemand rept over al die AK47 en anti tank wapens die gewoon vanuit rusland gekocht worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Indirect, via wat louche organisaties waarop de VS zelf relatief weinig grip heeft.
Verder heb ik weinig met de VS, sterker nog, de VSmaar ik geloof niet dat de VS op deze manier de boel manipuleert.
Het is zo bizar. Je geest kan het eigenlijk gewoon niet bevatten, die gruwelijkheden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:15 schreef SicSicSics het volgende:
IS bestaat helemaal niet, dus ook deze onthoofdingen zijn in scene gezet?
Wel een betrouwbaar clubje? Of valt dit ook niet binnen de maatstaven van BNW betrouwbaarheid?
http://syriahr.com/en/
Het is daar nog veel vreselijker dan hier doorkomt in het nieuws. Ik word er een beetje triest van.
dit guyviequote:Natuurlijk wil iedereen met macht meer, het liefst de hele wereld, dit doel wat op de kaart aangegeven is, lijkt me best mogelijk als ze door gaan waar ze nu mee bezig zijn!
Doelstelling: Stichting van salafistisch kalifaat, eventueel wereldwijd!quote:
Dat begreep ik. Waar ik op doel is het dat jij denk dat het ook echt mogelijk is. Doe je dat met argumenten of was dat gewoon een mening?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doelstelling: Stichting van salafistisch kalifaat, eventueel wereldwijd!
Het doel vooralsnog was na het succes in Syrie en Irak om van het hele midden oosten en een gedeelte van afrika een grote islamitische staat te maken, het gebied wat aangegeven is, valt daaronder.
Nu niet meer.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat begreep ik. Waar ik op doel is het dat jij denk dat het ook echt mogelijk is. Doe je dat met argumenten of was dat gewoon een mening?
Valt wel mee toch. Er is gewoon weinig BNW aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 01:41 schreef Boswachtertje het volgende:
Ook vind ik het wel interessant dat dit min of meer het eerste topic over IS is op BNW. Alsof het te heet is om aan te branden..
Marketingtechnischquote:De manier waarop er opeens de IS was.. persoonlijk vind ik dat op zijn minst opmerkelijk. En dat er dan een filmpje zonder onthoofding te zien is bij dhr Foley, marketingtechnisch klopt het iig prima.
Er zijn genoeg video's te zien van IS die en masse mensen omleggen. Ik begrijp persoonlijk de ophef niet zo om de vermeende onthoofding als je een ruime keuze hebt uit andere genocidefilmpjes van IS.quote:Kan veel kanten op. Media heeft gewacht totdat zij IS op de kaart kunnen zetten, of IS heeft ingezien dat te veel bloed nooit wordt uitgezonden op de mainstream. Maar hoeveel fake video's van Bin Laden waren er op een gegeven moment wel niet??
IS bestaat pas sinds begin januari.quote:Samenvatting: ik verbaas me over de plotselinge aandacht voor de IS terwijl het conflict in Syrië al jaren suddert. En nu gaan ze/we opeens bombarderen
Jammer maar je gaat toch dokken. Wel vrijwel niets, trouwens.quote:Hamvraag. Wil ik er voor betalen? Antwoord: nee!
Is Bin laden wel echt dood trouwens? I wonder...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 01:41 schreef Boswachtertje het volgende:
Wat mij vooral verbaast, is hoe de IS opeens in de picture is gezet. Als je kijkt naar de houding van de gemiddelde nederlander tov moslims, dan was er lange tijd sprake van nuance. Sinds IS bekend is, zie ik dat de nuance meer en meer verdwijnt. Ik vind dit persoonlijk vrij kwalijk.
Ook vind ik het wel interessant dat dit min of meer het eerste topic over IS is op BNW. Alsof het te heet is om aan te branden..
De manier waarop er opeens de IS was.. persoonlijk vind ik dat op zijn minst opmerkelijk. En dat er dan een filmpje zonder onthoofding te zien is bij dhr Foley, marketingtechnisch klopt het iig prima.
Kan veel kanten op. Media heeft gewacht totdat zij IS op de kaart kunnen zetten, of IS heeft ingezien dat te veel bloed nooit wordt uitgezonden op de mainstream. Maar hoeveel fake video's van Bin Laden waren er op een gegeven moment wel niet??
Samenvatting: ik verbaas me over de plotselinge aandacht voor de IS terwijl het conflict in Syrië al jaren suddert. En nu gaan ze/we opeens bombarderen
Hamvraag. Wil ik er voor betalen? Antwoord: nee!
Eigenlijk stelt het niet veel voor he?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Is Bin laden wel echt dood trouwens? I wonder...
IS is je door de strot geduwd maar nu komen ze met nieuwe sterren Chorasan Group dat we maar goed bang zijn voor al die terroristen.
Dat vroeg ik me ook al jaren af, maar iedereen kent zijn gezicht nu wel denk dat velen hem ook wel zonder evt baard zouden herkennen, mocht hij nog leven dan zou er toch wel een keer een nieuws item of een foto of iets ergens opduiken vooral buiten de MSM.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Is Bin laden wel echt dood trouwens? I wonder...
IS is je door de strot geduwd maar nu komen ze met nieuwe sterren Chorasan Group dat we maar goed bang zijn voor al die terroristen.
Die messen wel hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al jaren af, maar iedereen kent zijn gezicht nu wel denk dat velen hem ook wel zonder evt baard zouden herkennen, mocht hij nog leven dan zou er toch wel een keer een nieuws item of een foto of iets ergens opduiken vooral buiten de MSM.
IS moord gewoon hele groepen mensen uit! Dus dat het door de strot gedrukt word... nou nee, Als in Azie of Amerika Afrika of noem maar op duizenden mensen voor hun religie gaan moorden en niemand kan ze even 123 tegenhouden, komt ook dat in het nieuws!
Zeker als die groep er ook nog vrolijk mee weg komt! .
quote:
En op de FP las ik dat er jihadisten worden getraind in de Ardennen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:24 schreef theguyver het volgende:
[..]Ja beetje verkeerde woorden,
April tot Juni 1994, soort gelijk iets maar dan in Afrika.
[ afbeelding ]
Bah die beelden staan nog steeds op mijn netvlies gebrand..
Als westerling kun je daar maar beter wegblijven, zeker nu er bombardementen uitgevoerd worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
De barbaren![]()
Britse gijzelaar Alan Henning door IS onthoofd
Terreurgroep Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) heeft de Britse gijzelaar Alan Henning onthoofd. Dat is te zien op een video die de groep heeft vrijgegeven.
Henning was vorige maand te zien in een video van de jihadistische beweging waarop de onthoofding van een andere Britse hulpverlener, David Haines, werd getoond.
Henning werkte voor een liefdadigheidsorganisatie en werd in december in Syrië ontvoerd. Vorige maand stuurde hij zijn familie een audioboodschap waarin hij om zijn leven smeekte.
http://www.nu.nl/buitenla(...)enning-onthoofd.html
quote:De luchtaanvallen zijn een aanval op de islam, zegt ook de Iraaks-Nederlandse student islamitische theologie Faisal Mughahadi (25). "De Iraakse regering die daar geplaatst is door de Amerikanen heeft systematisch de soennitische minderheid onderdrukt. Geen haan die ernaar kraaide. Nu de soennieten het heft in handen nemen, grijpt ineens iedereen in. Al die jaren daarvoor is iedereen collectief vergeten. Neem van mij aan: het gaat hier om de islam. Als een christelijke beweging tegen de Iraakse regering in opstand zou komen, zou niemand in actie komen. Sterker, ze zouden zelfs worden gesteund, want Amerika, Nederland, Groot-Brittannië zijn christelijke landen", zegt de soennitische moslim. "Dit is niet alleen olie, of die arme vluchtelingen en minderheden. Dit is een strijd tegen de islam."
Turkije neemt ook maatregelen:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als westerling kun je daar maar beter wegblijven, zeker nu er bombardementen uitgevoerd worden.
Als ik zo hier en daar de reacties lees dan is dat artikel van Trouw vorige week zeker niet overdreven.
[..]
quote:'ISIS wil terroristen als vluchtelingen sturen'
BERLIJN -
De extremisten van Islamitische Staat (ISIS) smeden in hun bolwerken in het noorden van Syrië en Irak plannen om groepjes terroristen als vluchtelingen naar West-Europa te loodsen.
Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Syriërs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Foto: EPA
Dit meldde zondag de Duitse krant Bild am Sonntag die zich op kringen in de veiligheidsdiensten beroept.
Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Bild am Sonntag bevestigd dat ze van dit scenario op de hoogte is. Maar er zijn geen aanwijzingen dat er concreet aanslagen in Duitsland worden voorbereid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_van_Troje___.html
Dat ze buiten willen en mogen (vergunning) demonsteren is tot daar aan toe, maar het tweede kamer gebouw binnen dringen? sympathie is wat mij betreft hier niet op zijn plaats.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
150 man Koerden in het Tweede Kamer-gebouw.
Ben heel benieuwd hoe dit verder aangepakt gaat worden. Heb het idee dat men hier heel sympathiek tegenover staat.
Hoop dat de Koerden hulp krijgen. En wapens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |