Jezus 3 stichtingen...quote:Op woensdag 24 september 2014 12:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
- fulltime baan
- 3 stichtingen, maandelijks (en soms 2x per maand) vergaderen, tussendoor wat werkzaamheden daarvoor verrichten.
- Eigen bedrijfje (waarvoor ik zo min mogelijk doe ivm tijd)
- wekelijks samenwerken met die ene persoon (die teveel / te vaak mij claimt)
- Kennissen die mijn hulp nodig denken te hebben voor de computer
- Avondje sporten (is wel voor mezelf, maar gaat ten koste van een avond niks doen of iets anders voor mezelf)
en zo kan ik nog wel doorgaan met activiteiten. Het klinkt nu als meevallen, maar toch kom ik gewoon tijd te kort.
quote:Op woensdag 24 september 2014 12:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Probleem 1 is dat ik geen nee kan zeggen
Probleem 2 is dat anderen ik anderen toesta daar misbruik van maken.
Je hoeft ook helemaal geen ruimte te geven aan de ander om dingen in te vullen.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
A: Ik heb een pc probleem, kan je me helpen?
B: Nee, ik heb het echt te druk
A: Maar ik zit echt heel erg omhoog en heb de pc dringend nodig voor studie/examen/werk/foto's
B: Ik kom om in het werk, lukt echt niet
A: Waar heb je het dan zo druk mee?
B: Mijn werk, vrijwilligerswerk, andere mensen helpen
A: Dus die help je wel?
B: Die afspraken heb ik al lopen
A: Kan je dat dan niet een beetje opschuiven? Het is echt heel belangrijk
B: Nee, dat wacht al te lang
A: Als ze al zo lang wachten dan kan daar vast wel een dagje bij
Zo gaat dat volgens mij.
Ik zou het heel vreemd vinden als ik iemand iets vraag en ik krijg alleen een bot "Nee" als antwoord.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen ruimte te geven aan de ander om dingen in te vullen.
Alleen een kort en duidelijk "nee" is voldoende. Excuses, oorzaken, smoesjes, zijn allemaal niet nodig, want daar heeft de ander helemaal geen recht op.
Wat is er nou weer ''bot'' aan ''nee'' ?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zou het heel vreemd vinden als ik iemand iets vraag en ik krijg alleen een bot "Nee" als antwoord.
Opgelostquote:Op woensdag 24 september 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
A: Ik heb een pc probleem, kan je me helpen?
B: Nee, ik heb het echt te druk
A: Maar ik zit echt heel erg omhoog en heb de pc dringend nodig voor studie/examen/werk/foto's
B: Dan moet je even naar www.fixmijncomputer.nl [of whatever] gaan, die kunnen dat zo voor je oplossen![]()
A: Oké dank voor de tip
Dan weet de ander mij toch te bewerken dat het van nee verandert in uitstel van executie.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:09 schreef sacha het volgende:
ik ga het anders proberen![]()
wat gebeurt er, in het ergste geval, als je nee zegt?
Ik vind het juist brutaal dat mensen dan gaan vragen waarom dan wel niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zou het heel vreemd vinden als ik iemand iets vraag en ik krijg alleen een bot "Nee" als antwoord.
Nee, jij laat jezelf ‘’bewerken’’ door de ander.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:31 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan weet de ander mij toch te bewerken dat het van nee verandert in uitstel van executie.
Grow a pairquote:Op woensdag 24 september 2014 13:31 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan weet de ander mij toch te bewerken dat het van nee verandert in uitstel van executie.
Dit dus. Het eerste voorbeeld dat je zelf geeft begint al met 'vind je het erg als ik nee zeg?'. Wat kan jou schelen wat hij er van vindt? Jij kan immers niet, laat jezelf dan ook geen schuldgevoel aanpraten.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen ruimte te geven aan de ander om dingen in te vullen.
Alleen een kort en duidelijk "nee" is voldoende. Excuses, oorzaken, smoesjes, zijn allemaal niet nodig, want daar heeft de ander helemaal geen recht op.
Dat mag. Als dat een manier is om te zorgen dat je verder geen verantwoording hoeft af te leggen, omdat mensen dan niet meer verder vragen, is het toch prima? Als je allerlei redenen geeft die een ander kan weerleggen, kom je natuurlijk nergens.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
heb je wel eens gewoon nee gezegd, zonder jezelf meteen te verontschuldigen?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:31 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat doet de ander niet, dat doe je zelf.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:31 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik weet helaas uit ervaring dat dat zo werkt, vooral als ze gewend zijn dat jij altijd wel "Ja" zegt.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag. Als dat een manier is om te zorgen dat je verder geen verantwoording hoeft af te leggen, omdat mensen dan niet meer verder vragen, is het toch prima? Als je allerlei redenen geeft die een ander kan weerleggen, kom je natuurlijk nergens.
quote:Op woensdag 24 september 2014 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doet de ander niet, dat doe je zelf.
Plus afronden naar boven op het hele uur, en voorrijkosten.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:16 schreef Re het volgende:
125 euro excl. per uur, minimale afname 2 uur
quote:Op woensdag 24 september 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
Pas nog zo'n pakketjes'dame' aan de deur voor de buurvrouw. Dus ik zeg dat ik geen pakketjes voor die buurvrouw aanneem. Kreeg ik toch een hoop gezeik over, echt WTF.
P: Pakketje voor de buren
O: Welke buren?
P: Wijst..
O: Nee, daar neem ik geen pakketjes voor aan
P: Waarom niet (snibbig)
O: Omdat ik daar vervelende ervaringen mee heb gehad. Goededag verder![]()
Ik dacht dat we net tot de conclusie waren gekomen dat elke vorm van uitleg een opening kan zijn voor discussie.quote:
Je uitleg moet zo kort maar bondig zijn dat er géén opening meer is voor discussiequote:Op woensdag 24 september 2014 14:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat we net tot de conclusie waren gekomen dat elke vorm van uitleg een opening kan zijn voor discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |