abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144882923
Nee, dat lijkt me prima. Daarmee geef je aan: hier alsjeblieft, zoek het zelf maar uit. En dat is prima, want dat recht heb je :) Je hebt er niets aan om dat spul bij je te houden, aangezien ze dan toch bij je aan blijven kloppen.

Nee zeggen moet je echt leren als je het zelf niet gewend bent. Dat kun je al oefenen met kleine dingen en langzaam uitbouwen tot grotere dingen. Je bent niemand een uitleg verplicht. Maar nogmaals: kijk eens of het mogelijk is om een assertiviteitstraining te volgen ergens, dat gaat jou hiermee écht helpen. (ik spreek uit ervaring, heb er vorig jaar zelf eentje gevolgd, is zeer zinvol)
Don't let my username fool you...
  donderdag 25 september 2014 @ 09:34:25 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144883855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
Iederen weer hartelijk dank voor de input.

Net weer 1 van m'n voorzitters aan de telefoon:
"Kan je die en die misschien helpen met de vulling van de website"
-"Daar moet ik echt nee op zeggen, want dat kan ik er niet meer bij hebben. Materiaal kan ik aanleveren maar meer ook niet"

Zo goed?
(logo's etc die ik in mijn bezit heb, en zij nodig hebben, moet ik wel doormailen. Maar dat betekent nog niet een beetje toegeven toch).
Lijkt me een prima oplossing.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144883979
quote:

-"Daar moet ik echt nee op zeggen, want dat kan ik er niet meer bij hebben. Materiaal kan ik aanleveren maar meer ook niet"

Zo goed?
(logo's etc die ik in mijn bezit heb, en zij nodig hebben, moet ik wel doormailen. Maar dat betekent nog niet een beetje toegeven toch).
Hoe voelt het voor jezelf? Goed? Want dat is de enige graadmeter hier.
Somebody that I used to know
pi_144884848
quote:

Zo goed?
Bij stichtingen kan je in een vergadering ook aangeven dat het je teveel wordt en daar afspraken over maken. Bv dat die logo's e.d. door iemand anders beheerd gaan worden.
pi_144885178
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij stichtingen kan je in een vergadering ook aangeven dat het je teveel wordt en daar afspraken over maken. Bv dat die logo's e.d. door iemand anders beheerd gaan worden.
Op zich is het werk voor de stichtingen het probleem niet. Okee daar zitten soms drukke perioden bij, maar dat hoort erbij. Het zijn organisatoren van bepaalde evenementen, dus zodra het evenement dichtbij komt, dan neemt de hoeveelheid werk vanzelfsprekend toe .

In dit geval ging het over een activiteit die aansluit aan ons evenement, maar door iemand anders wordt opgezet. Die maakt daar ook een website voor, en had dus logo's van onze stichting nodig. Dat is alleen even een kwestie van doorsturen, geen enkel punt. Maar de vraag was nu of ik die partij zou kunnen helpen met hun website. Daarop heb ik dus nee moeten zeggen (en gezegd).

quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:40 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe voelt het voor jezelf? Goed? Want dat is de enige graadmeter hier.
Ja, voelt beter dan dat ik nu had gedacht: "waarom heb ik nu weer ja gezegd, wanneer zou ik dat in godsnaam moeten doen?!"
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_144886543
quote:
Zo goed?
Keurig opgelost ^O^
pi_144886943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:34 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja, voelt beter dan dat ik nu had gedacht: "waarom heb ik nu weer ja gezegd, wanneer zou ik dat in godsnaam moeten doen?!"
^O^
Somebody that I used to know
pi_144888265
quote:

Zo goed?
Goed aangepakt :) ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_145046817
Inmiddels belde dezelfde persoon net weer:
"Het gaat niet om een complete nieuwe site maar enkel om de vulling"
- "Ik heb er echt geen tijd voor, want heb ook nog andere klussen liggen"
"Ja maar blabla... denk er maar even over na we hebben het er morgen nog wel over in de vergadering".

Dus ik heb voor nu nee gezegd, morgenavond komt hij er weer op terug.
[ afbeelding ]
pi_145046868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:56 schreef Walter81 het volgende:
"Ja maar blabla... denk er maar even over na we hebben het er morgen nog wel over in de vergadering".

En dan zeg je, waar iedereen bij is: "Volgens mij heb ik gisteren al gezegd dat ik er echt geen tijd voor heb, dat is niet veranderd."

:)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145046888
quote:

Zie dit niet als een achteruitgang oid. Het lijkt er gewoon op dat hij niet wil luisteren, en dat is verder helemaal niet jouw probleem. Gewoon voet bij stuk houden, je doet het prima.
pi_145048157
quote:

Zo, dat is onbeschoft zeg. :o
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:28:44 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145049909
Maar al die ongein doe je gratis? Ga er geld voor vragen en je agenda is weer leeg. 50 euro per uur, vriendenprijsje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_145051202
Zet je telefoon voor aantal dagen of een week uit
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:08:01 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145051303
Uurtje factuurtje. 50 eu excl btw rekenen. Dat doet de timmerman of de metselaar ook.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:19:52 #117
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_145051690
quote:

Tja, als jij ineens van het een op het andere moment aangeeft dat je geen tijd meer hebt om die site te onderhouden, dan snap ik wel dat ze wat paniek hebben.
Erg betrouwbaar ben je niet :N

En voordat de flames komen: deze meneer wordt dus de dupe van het feit dat jij geen time-management skills hebt. Zeker ook nog eens omdat je hem geen normale termijn geeft om achter alternatieven aan te gaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_145051777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:19 schreef avotar het volgende:

[..]

Tja, als jij ineens van het een op het andere moment aangeeft dat je geen tijd meer hebt om die site te onderhouden, dan snap ik wel dat ze wat paniek hebben.

En voordat de flames komen: deze meneer wordt dus de dupe van het feit dat jij geen time-management skills hebt. Zeker ook nog eens omdat je hem geen normale termijn geeft om achter alternatieven aan te gaan.
_O-

Lees anders eerst even het hele topic, grapjas. :D
Professioneel gifmenger.
pi_145052199
quote:

[..]

Nee het is een andere website.

Ik zit in het bestuur van deze stichting, en heb voor hen de website gebouwd.
Nu is er een onderdeel door anderen opgezet, dat deel van ons evenement uitmaakt.
Zij hebben hun eigen website.
En de vraag is nu of ik voor die site kan helpen met het vullen van de inhoud.

Ik heb met die tweede site dus helemaal niks te maken. De reden dat de vz mij vraagt is dat hij de inhoud ook graag in eigen (mijn) beheer heeft.

Wanneer een vraag begint met "het is alléén maar dit of dat" ben ik al op mijn hoede :)
[ afbeelding ]
pi_145053202
Gewoon in de vergadering zeggen dat je er geen tijd voor hebt vanwege andere werkzaamheden en verplichtingen, zoals je al had aangegeven, maar misschien kan iemand anders helpen.. en dan rondkijken en iemand blijven aankijken.

Je zei trouwens dat je naast je werk ook een eigen bedrijf hebt? Dan heb je de perfecte "excuus" al om nee te zeggen tegen anderen. Zeg gewoon dat je moet werken, en zoals iemand anders al zei reserveer 1 avond in om mensen te helpen als je dat echt wilt.

Komt goed, het lijkt eerst moeilijk, maar het wordt steeds makkelijker.
pi_145053377
quote:

[..]

Het is makkelijk he, mensen aanvallen zonder eerst zelf na te denken?

Misschien toch eerst maar eens het topic lezen ...
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:17:22 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145053409
Dat kan ook ja, gewoon één avond per week/twee weken inplannen voor carebearactiviteiten en verder niets, op een gegeven moment ben je qua agenda in 2038 aanbeland en geven ze het vast op.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_145053484
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:11 schreef ShinobizWinter het volgende:
Gewoon in de vergadering zeggen dat je er geen tijd voor hebt vanwege andere werkzaamheden en verplichtingen, zoals je al had aangegeven, maar misschien kan iemand anders helpen.. en dan rondkijken en iemand blijven aankijken.

Je zei trouwens dat je naast je werk ook een eigen bedrijf hebt? Dan heb je de perfecte "excuus" al om nee te zeggen tegen anderen. Zeg gewoon dat je moet werken, en zoals iemand anders al zei reserveer 1 avond in om mensen te helpen als je dat echt wilt.

Komt goed, het lijkt eerst moeilijk, maar het wordt steeds makkelijker.
Dit.

En nogmaals .. Jouw vrije tijd is belangrijk. Dus ook "Nee, want ik wil van mijn vrije tijd genieten" is zo af en toe ook een prima sociaal geaccepteerd antwoord. Ok, wellicht niet in de ogen van die opdringerige gast, maar dat ligt toch écht aan hem.
pi_145083490
Interessant topic, net even doorgelezen, want herkenning. :) Had vroeger ook vaak problemen met "nee" zeggen, maar tegenwoordig gaat het steeds beter, door vaak écht voet bij stuk te houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit.

En nogmaals .. Jouw vrije tijd is belangrijk. Dus ook "Nee, want ik wil van mijn vrije tijd genieten" is zo af en toe ook een prima sociaal geaccepteerd antwoord. Ok, wellicht niet in de ogen van die opdringerige gast, maar dat ligt toch écht aan hem.
Inderdaad, op de "opdringerige persoon" kan het overkomen als "hij besteedt liever tijd aan zijn hobby's dan aan belangrijke dingen voor mij / een vriend / de stichting / de organisatie, met die doe ik in het vervolg minder / niks meer"... Maar mensen zijn geen robotten, ook die tijd hebben ze nodig om af te schakelen en om tot rust te komen. Het is belangrijker om een goede balans in je leven te vinden tussen vrije tijd en werk/verplichte dingen, dan dat je je de hele tijd rot rent voor mensen en amper rust vindt.

Er zijn zat mensen die 60 tot 80 uur in de week werken en er beter tegen kunnen dat ze minder vrije tijd hebben, maar er zijn ook mensen die 40 uur in de week werken en dat wel zat vinden en de vrije tijd die zij dan méér hebben dan andere mensen ook écht nodig hebben. Hangt ook deels van iemands leef-/gezins-/gezondheidssituatie af, dat is vaak voor iedereen anders... Maar 24/7 geen vrije tijd hebben gaat gewoon niet, eens is de accu op.

Succes vanavond TS! Gewoon voet bij stuk houden, en niet toegeven en met je laten sollen...
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_145119561
Okee, het b
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Interessant topic, net even doorgelezen, want herkenning. :) Had vroeger ook vaak problemen met "nee" zeggen, maar tegenwoordig gaat het steeds beter, door vaak écht voet bij stuk te houden.

[..]

Inderdaad, op de "opdringerige persoon" kan het overkomen als "hij besteedt liever tijd aan zijn hobby's dan aan belangrijke dingen voor mij / een vriend / de stichting / de organisatie, met die doe ik in het vervolg minder / niks meer"... Maar mensen zijn geen robotten, ook die tijd hebben ze nodig om af te schakelen en om tot rust te komen. Het is belangrijker om een goede balans in je leven te vinden tussen vrije tijd en werk/verplichte dingen, dan dat je je de hele tijd rot rent voor mensen en amper rust vindt.

Er zijn zat mensen die 60 tot 80 uur in de week werken en er beter tegen kunnen dat ze minder vrije tijd hebben, maar er zijn ook mensen die 40 uur in de week werken en dat wel zat vinden en de vrije tijd die zij dan méér hebben dan andere mensen ook écht nodig hebben. Hangt ook deels van iemands leef-/gezins-/gezondheidssituatie af, dat is vaak voor iedereen anders... Maar 24/7 geen vrije tijd hebben gaat gewoon niet, eens is de accu op.

Succes vanavond TS! Gewoon voet bij stuk houden, en niet toegeven en met je laten sollen...
Okee, het viel uiteindelijk mee. Er werd nog even op die site teruggekomen, maar iemand anders gaf al aan dat wij alleen maar eventuele benodigde input hoeven te leveren, en verder niks voor ons is.
[ afbeelding ]
pi_145127840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:51 schreef Walter81 het volgende:

[..]

[..]

Zal denk ik inderdaad een vorm van onzekerheid zijn. En dan loopt men inderdaad over me heen. Maar ik ga er vanuit dat als men mijn hulp vraagt, dat men dan ook om mijn hulp verlegen zit. Dus moet ik ze wel helpen.

Geld vragen werkt ook niet altijd mee, want soms zijn mensen inderdaad bereid om te betalen. Maar mijn vrije tijd wil ik niet compleet in de verkoop gooien
Goh, jij vindt jezelf dus eigenlijk best belangrijk? :P
Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien.

Je doet het ongetwijfeld vanuit de beste intenties, maar feitelijk heb je je omgeving zo opgevoed. 'Walter zegt altijd ja dus ik bel hem wel even voor dat klusje'. Terwijl inmiddels alles in jou nee schreeuwt. Maar zolang jij niet heel duidelijk NEE kunt zeggen, maar het brengt als een verkapte 'ja' (doordat je aangeeft dat ze over drie maanden nog eens moeten komen praten), gaan mensen niet de moeite nemen iemand anders te zoeken.

Moet jij eens opletten hoe inventief en creatief mensen worden als jij een echte duidelijke NEE zegt. :) Want natuurlijk zijn er veel meer Walters op deze wereld, die kunnen wat jij kunt en die best te vinden zijn, als men er even moeite voor doet.

Maar waarom zouden ze? Jij zegt nu immers toch steeds ja.

Je bent niet onmisbaar, en ik weet zeker dat mensen het best snappen als jij hen duidelijk uitlegt dat je bordje veel te vol is en dat je nu aan jezelf gaat denken. En dat zij dus zelf aan het werk moeten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145128855
quote:

En dat is het patroon waar je vaker tegenaan zult lopen nu je nee gaat zeggen. Je moet ze opnieuw opvoeden. :+

Maar blijkbaar werkt het neezeggen wel goed, getuige de reactie die je kreeg op de vergadering.
^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145129655
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

_O-

Lees anders eerst even het hele topic, grapjas. :D
Al stond de rest van dit topic er niet, dan nog. Het is zijn vrije tijd, zijn leven, dus mag de TS zelf bepalen hoe hij dat indeelt? Baas zijn tijd is natuurlijk anders, maar daar gaat het hier niet om. En betrouwbaar? Wat heeft betrouwbaarheid hiermee te maken? Je vraagt om een gunst en een gunst is nooit verplicht dus als je al gaat vertrouwen en plannen op een gunst, dan ben je zelf al erg dom bezig...
pi_145129842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:18 schreef Walter81 het volgende:
En dan komt het echte probleem: Ik kan geen nee zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:18 schreef Walter81 het volgende:
Samenvatting: Ik kan geen nee zeggen, en als ik het probeer, wordt deze 'nee' na verloop van tijd toch een 'ja', of ik schuif het probleem alleen maar vooruit.
De oplossing ? LEREN NEE zeggen.
Maar dat was/is te simpel zeker ? ;)

Tip1. Leer eens wat koppig zijn. Tijdelijk op een forum vertoeven, kan je daarbij misschien wat helpen ;) Door KOPPIG bij je standpunt te blijven, kun je je wilskracht wat oefenen. Zodat je later (beter) bij je eigen NEE kan blijven stilstaan.

Tip2: Verzin excuses. En wanneer men een feitelijk vraag stelt, geef kenbaar het antwoord op die vraag nog niet te weten. Dus bijvoorbeeld: "Wanneer heb je dan wel tijd ?" Geen idee. En wanneer weet je dit, of je tijd hebt ? Ook nog geen idee. Hangt van teveel andere factoren af ? Welke factoren ? Etc.. Je blijft ze maar rond de neus praten, tot ze hun OORDEEL uiteindelijk opgeven. Het kortom opgeven. Je daarin met rust laten. Het begrepen hebben ;)

Tip3: Leer wat meer opkomen voor jezelf. Ipv goed te willen doen voor anderen, leer ook eens te kiezen voor jezelf. En voel je daar niet SCHULDIG over ! (laat je daarin ook geen schuldgevoel door anderen aanpraten). Dan zeg je iets als: Ik heb wel nog een paar data vrij in mijn agenda hoor. Maar ik heb ook zin in een avondje voor mezelf, wat ontspanning. Daar heb jij ook RECHT op ! Maak dit duidelijk. Een "fair" iemand (goede vriend) houdt daar rekening mee. Een egoïstisch iemand (geen goede vriend) niet. Die wil vooral zijn eigen voordeel bekomen/behouden. Desnoods ten koste van jou. De ander. Eerst mezelf, dan de ander. Niet waar, Alexander ;)

Kortom werken aan je communicatie (hetzij EERLIJK en OPEN, hetzij via smoesjes). Moet je voor jezelf maar uitmaken, waar jij je goed bij voelt. Hoe je het doet, maakt niet zoveel uit. Er zijn meerdere wegen naar Rome. Zolang je maar in Rome aankomt uiteindelijk (en er blijven mag/kan). Dat is wel het hele punt van deze lap tekst, natuurlijk :)

[ Bericht 10% gewijzigd door JustTalkLove op 02-10-2014 16:53:49 ]
pi_145448595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:48 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
[..]
De oplossing ? LEREN NEE zeggen.
Maar dat was/is te simpel zeker ? ;)
Tip1. Leer eens wat koppig zijn. Tijdelijk op een forum vertoeven, kan je daarbij misschien wat helpen ;) Door KOPPIG bij je standpunt te blijven, kun je je wilskracht wat oefenen. Zodat je later (beter) bij je eigen NEE kan blijven stilstaan.
Tip2: Verzin excuses. En wanneer men een feitelijk vraag stelt, geef kenbaar het antwoord op die vraag nog niet te weten. Dus bijvoorbeeld: "Wanneer heb je dan wel tijd ?" Geen idee. En wanneer weet je dit, of je tijd hebt ? Ook nog geen idee. Hangt van teveel andere factoren af ? Welke factoren ? Etc.. Je blijft ze maar rond de neus praten, tot ze hun OORDEEL uiteindelijk opgeven. Het kortom opgeven. Je daarin met rust laten. Het begrepen hebben ;)
Tip3: Leer wat meer opkomen voor jezelf. Ipv goed te willen doen voor anderen, leer ook eens te kiezen voor jezelf. En voel je daar niet SCHULDIG over ! (laat je daarin ook geen schuldgevoel door anderen aanpraten). Dan zeg je iets als: Ik heb wel nog een paar data vrij in mijn agenda hoor. Maar ik heb ook zin in een avondje voor mezelf, wat ontspanning. Daar heb jij ook RECHT op ! Maak dit duidelijk. Een "fair" iemand (goede vriend) houdt daar rekening mee. Een egoïstisch iemand (geen goede vriend) niet. Die wil vooral zijn eigen voordeel bekomen/behouden. Desnoods ten koste van jou. De ander. Eerst mezelf, dan de ander. Niet waar, Alexander ;)
Kortom werken aan je communicatie (hetzij EERLIJK en OPEN, hetzij via smoesjes). Moet je voor jezelf maar uitmaken, waar jij je goed bij voelt. Hoe je het doet, maakt niet zoveel uit. Er zijn meerdere wegen naar Rome. Zolang je maar in Rome aankomt uiteindelijk (en er blijven mag/kan). Dat is wel het hele punt van deze lap tekst, natuurlijk :)
Weer een update:
Kreeg weer een vraag ivm computerhulp (een aantal computers opschonen), heb zojuist aangegeven dat ik dat niet meer doe, te druk, keuzes moeten maken en moet tegen bepaalde dingen nee zeggen.
Ben benieuwd naar de reactie op het antwoord van mij dat men niet verwacht had.
Tot nu toe voelt ook dit nee zeggen beter dan het gevoel wanneer ik mijn allerlaatste vrije uurtjes ook vol plan hiermee.
[ afbeelding ]
pi_145448681
*O*
  zondag 12 oktober 2014 @ 09:56:38 #132
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_145448751
Als je nou voor privé computerklusje een hobby 16 jarige in de buurt vind, dan kan je iedereen doorverwijzen. Dan zeg je geen nee, maar .... Kan je wel helpen voor een klein vergoeding.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_145448843
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 09:56 schreef Angst het volgende:
Als je nou voor privé computerklusje een hobby 16 jarige in de buurt vind, dan kan je iedereen doorverwijzen. Dan zeg je geen nee, maar .... Kan je wel helpen voor een klein vergoeding.
Ik heb (ter voorbereiding op het antwoord terug met 'ja maar..' en 'weet niet niet iemand anders' al even gegoogled op 'computerhulp' + plaatsnaam, en kreeg meteen een site van een jongen die een 'kleine beurt' voor de pc aanbiedt voor 30,-. Lijkt me een redelijk alternatief. (okee, met 3 computers tikt dat wel door, maar dat geldt ook voor mijn tijd die ik er in zou steken)
Maar ik heb die link nog niet doorgegeven, anders ben ik weer degene die zijn probleem oplost: het zoeken van iemand.
Even zijn antwoord afwachten. Verwacht wel wat protest ;)
[ afbeelding ]
pi_145451402
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 10:02 schreef Walter81 het volgende:
Even zijn antwoord afwachten. Verwacht wel wat protest ;)
Is ook vrij normaal ;)

Punt is, dat je hier alvast voor jezelf moet blijven opkomen.
Dus daarin zeker koppig bij je standpunt blijven.

Het protest zal na een tijdje wel gaan liggen.
Dan hebben ze het begrepen.
Zoeken ze zelf wel naar een andere oplossing.

Een aantal keer NEE tegen iets zeggen maakt van jou geen slecht mens. Wat je daarin moet kunnen vinden/bereiken is een EVENWICHT. De fout (om in zo een evenwichtsoefening) te weinig naar je EIGEN gevoel (jezelf) te luisteren, probeer je best zoveel mogelijk te vermijden.

Wees daar aandachtig voor.
Laat je daarin door de ander niet zomaar inpalmen.

Ook jij beslist !

Anders vergeet je jezelf, ten VOORDELE van die ander.
Vergeet je jezelf; ten NADELE van jezelf.

Er zijn vele soorten TIJD.
- Tijd voor jezelf
- Tijd voor anderen

Daarin moet je een EVENWICHT zien te vinden.
En dat bepaal jij ZELF. Ja, jij ook. Niet enkel die ander.

Je bent alvast goed bezig!
Sterkte en succes.

Groetjes,
JTL

[ Bericht 3% gewijzigd door JustTalkLove op 12-10-2014 13:03:32 ]
pi_145451444
Daar hebben we de lopende cliche-almanak ook weer.
pi_145451493
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 12:17 schreef Deckard het volgende:
En jouw positieve, constructieve, zinvolle bijdrage ;)
pi_145453068
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 12:17 schreef Deckard het volgende:
Die man kan inderdaad bij elk woord van het woordenboek een nieuwe, zweverige, definitie bedenken ..
pi_145466543
Heel simpel en werkt gegarandeerd:

"Nee, ik heb geen zin, nu niet en nooit niet."
pi_145475316
quote:
Als ik dus een avond vrij wil hebben en ik zeg nee tegen een verzoek, komt de vraag: 'wanneer heb je dan wel tijd?'. Dus pak ik mijn agenda weer
Hier gaat het fout. Op zo'n moment moet je antwoorden: "Niet. Ik doe dit soort hulp niet meer. Ik heb er geen tijd meer voor. Nooit meer tijd voor mezelf."
En dit consequent bij alle mensen doen die het vragen. Hooguit kun je een uitzondering maken voor wat goede vrienden of ouders/broer/zus. Maar that's it.

"Weet je niet iemand anders?' "Nee, geen idee. Maar succes met de zoektocht. Google anders even op computerhulp of zo."
pi_145483650
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:34 schreef NaturalHerbs het volgende:
[..]
Hier gaat het fout. Op zo'n moment moet je antwoorden: "Niet. Ik doe dit soort hulp niet meer. Ik heb er geen tijd meer voor. Nooit meer tijd voor mezelf."
En dit consequent bij alle mensen doen die het vragen. Hooguit kun je een uitzondering maken voor wat goede vrienden of ouders/broer/zus. Maar that's it.
"Weet je niet iemand anders?' "Nee, geen idee. Maar succes met de zoektocht. Google anders even op computerhulp of zo."
Dat heb ik nu dus ook teruggemaild, dat ik dat niet meer doe.
Ik ben nog steeds in afwachting van een reactie, maar best kans dat hij helemaal geen antwoord geeft hoor. Of dat betekent dat hij de afwijzing accepteert of niet weet ik niet, maar dat doet er niet toe, nee is toch nee.
[ afbeelding ]
pi_145485564
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:48 schreef Walter81 het volgende:
Ik ben nog steeds in afwachting van een reactie, maar best kans dat hij helemaal geen antwoord geeft hoor. Of dat betekent dat hij de afwijzing accepteert of niet weet ik niet, maar dat doet er niet toe, nee is toch nee.
Idd. Nee is nee.

Hij heeft alvast geen duidelijke "Ja", van jou gekregen.

Er staat niets gepland, in je agenda.
Er is daarin (nog) niets afgesproken.

Dus heb je tijd voor jezelf (hierdoor vrijgemaakt).
En behouden.
pi_145524725
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:15 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Idd. Nee is nee.
Hij heeft alvast geen duidelijke "Ja", van jou gekregen.
Er staat niets gepland, in je agenda.
Er is daarin (nog) niets afgesproken.
Dus heb je tijd voor jezelf (hierdoor vrijgemaakt).
En behouden.
Update: geen update.
Geen reactie op mijn e-mail meer teruggehad. In zijn mail had hij ook nog een ander verzoek of ik iets kon doorsturen, dat heb ik ook in mijn mail gedaan. Dus op z'n minst een 'bedankt' terug was ook niet overbodig geweest.
Dat geeft dus aan dat zo iemand je alleen weten te vinden als ze iets van je nodig hebben, en verder totaal niet. Waarom zou ik mijn kostbare tijd daar nog aan besteden.
[ afbeelding ]
pi_145525688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:22 schreef Walter81 het volgende:
Dat geeft dus aan dat zo iemand je alleen weten te vinden als ze iets van je nodig hebben, en verder totaal niet. Waarom zou ik mijn kostbare tijd daar nog aan besteden.
Idd. Dat is zuiver jou (en jouw tijd) gebruiken.

Een goede relatie werkt zoveel mogelijk in twee richtingen.
Je geeft en neemt van elkaar.

Zit er niet teveel mee in (al begrijp ik zeker je boosheid)
Focus je op andere leuke dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')