Lijkt me een prima oplossing.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
Iederen weer hartelijk dank voor de input.
Net weer 1 van m'n voorzitters aan de telefoon:
"Kan je die en die misschien helpen met de vulling van de website"
-"Daar moet ik echt nee op zeggen, want dat kan ik er niet meer bij hebben. Materiaal kan ik aanleveren maar meer ook niet"
Zo goed?
(logo's etc die ik in mijn bezit heb, en zij nodig hebben, moet ik wel doormailen. Maar dat betekent nog niet een beetje toegeven toch).
Hoe voelt het voor jezelf? Goed? Want dat is de enige graadmeter hier.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
-"Daar moet ik echt nee op zeggen, want dat kan ik er niet meer bij hebben. Materiaal kan ik aanleveren maar meer ook niet"
Zo goed?
(logo's etc die ik in mijn bezit heb, en zij nodig hebben, moet ik wel doormailen. Maar dat betekent nog niet een beetje toegeven toch).
Bij stichtingen kan je in een vergadering ook aangeven dat het je teveel wordt en daar afspraken over maken. Bv dat die logo's e.d. door iemand anders beheerd gaan worden.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
Zo goed?
Op zich is het werk voor de stichtingen het probleem niet. Okee daar zitten soms drukke perioden bij, maar dat hoort erbij. Het zijn organisatoren van bepaalde evenementen, dus zodra het evenement dichtbij komt, dan neemt de hoeveelheid werk vanzelfsprekend toe .quote:Op donderdag 25 september 2014 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij stichtingen kan je in een vergadering ook aangeven dat het je teveel wordt en daar afspraken over maken. Bv dat die logo's e.d. door iemand anders beheerd gaan worden.
Ja, voelt beter dan dat ik nu had gedacht: "waarom heb ik nu weer ja gezegd, wanneer zou ik dat in godsnaam moeten doen?!"quote:Op donderdag 25 september 2014 09:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe voelt het voor jezelf? Goed? Want dat is de enige graadmeter hier.
Keurig opgelostquote:Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
Zo goed?
quote:Op donderdag 25 september 2014 10:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja, voelt beter dan dat ik nu had gedacht: "waarom heb ik nu weer ja gezegd, wanneer zou ik dat in godsnaam moeten doen?!"
Goed aangepaktquote:Op donderdag 25 september 2014 08:32 schreef Walter81 het volgende:
Zo goed?
En dan zeg je, waar iedereen bij is: "Volgens mij heb ik gisteren al gezegd dat ik er echt geen tijd voor heb, dat is niet veranderd."quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:56 schreef Walter81 het volgende:
Inmiddels belde dezelfde persoon net weer:
"Het gaat niet om een complete nieuwe site maar enkel om de vulling"
- "Ik heb er echt geen tijd voor, want heb ook nog andere klussen liggen"
"Ja maar blabla... denk er maar even over na we hebben het er morgen nog wel over in de vergadering".
Dus ik heb voor nu nee gezegd, morgenavond komt hij er weer op terug.
Zie dit niet als een achteruitgang oid. Het lijkt er gewoon op dat hij niet wil luisteren, en dat is verder helemaal niet jouw probleem. Gewoon voet bij stuk houden, je doet het prima.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:56 schreef Walter81 het volgende:
"Ja maar blabla... denk er maar even over na we hebben het er morgen nog wel over in de vergadering".
Zo, dat is onbeschoft zeg.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:56 schreef Walter81 het volgende:
Tja, als jij ineens van het een op het andere moment aangeeft dat je geen tijd meer hebt om die site te onderhouden, dan snap ik wel dat ze wat paniek hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:56 schreef Walter81 het volgende:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Tja, als jij ineens van het een op het andere moment aangeeft dat je geen tijd meer hebt om die site te onderhouden, dan snap ik wel dat ze wat paniek hebben.
Erg betrouwbaar ben je niet
En voordat de flames komen: deze meneer wordt dus de dupe van het feit dat jij geen time-management skills hebt. Zeker ook nog eens omdat je hem geen normale termijn geeft om achter alternatieven aan te gaan.
Nee het is een andere website.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Tja, als jij ineens van het een op het andere moment aangeeft dat je geen tijd meer hebt om die site te onderhouden, dan snap ik wel dat ze wat paniek hebben.
En voordat de flames komen: deze meneer wordt dus de dupe van het feit dat jij geen time-management skills hebt. Zeker ook nog eens omdat je hem geen normale termijn geeft om achter alternatieven aan te gaan.
Het is makkelijk he, mensen aanvallen zonder eerst zelf na te denken?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:11 schreef ShinobizWinter het volgende:
Gewoon in de vergadering zeggen dat je er geen tijd voor hebt vanwege andere werkzaamheden en verplichtingen, zoals je al had aangegeven, maar misschien kan iemand anders helpen.. en dan rondkijken en iemand blijven aankijken.
Je zei trouwens dat je naast je werk ook een eigen bedrijf hebt? Dan heb je de perfecte "excuus" al om nee te zeggen tegen anderen. Zeg gewoon dat je moet werken, en zoals iemand anders al zei reserveer 1 avond in om mensen te helpen als je dat echt wilt.
Komt goed, het lijkt eerst moeilijk, maar het wordt steeds makkelijker.
Inderdaad, op de "opdringerige persoon" kan het overkomen als "hij besteedt liever tijd aan zijn hobby's dan aan belangrijke dingen voor mij / een vriend / de stichting / de organisatie, met die doe ik in het vervolg minder / niks meer"... Maar mensen zijn geen robotten, ook die tijd hebben ze nodig om af te schakelen en om tot rust te komen. Het is belangrijker om een goede balans in je leven te vinden tussen vrije tijd en werk/verplichte dingen, dan dat je je de hele tijd rot rent voor mensen en amper rust vindt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit.
En nogmaals .. Jouw vrije tijd is belangrijk. Dus ook "Nee, want ik wil van mijn vrije tijd genieten" is zo af en toe ook een prima sociaal geaccepteerd antwoord. Ok, wellicht niet in de ogen van die opdringerige gast, maar dat ligt toch écht aan hem.
Okee, het viel uiteindelijk mee. Er werd nog even op die site teruggekomen, maar iemand anders gaf al aan dat wij alleen maar eventuele benodigde input hoeven te leveren, en verder niks voor ons is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Interessant topic, net even doorgelezen, want herkenning.Had vroeger ook vaak problemen met "nee" zeggen, maar tegenwoordig gaat het steeds beter, door vaak écht voet bij stuk te houden.
[..]
Inderdaad, op de "opdringerige persoon" kan het overkomen als "hij besteedt liever tijd aan zijn hobby's dan aan belangrijke dingen voor mij / een vriend / de stichting / de organisatie, met die doe ik in het vervolg minder / niks meer"... Maar mensen zijn geen robotten, ook die tijd hebben ze nodig om af te schakelen en om tot rust te komen. Het is belangrijker om een goede balans in je leven te vinden tussen vrije tijd en werk/verplichte dingen, dan dat je je de hele tijd rot rent voor mensen en amper rust vindt.
Er zijn zat mensen die 60 tot 80 uur in de week werken en er beter tegen kunnen dat ze minder vrije tijd hebben, maar er zijn ook mensen die 40 uur in de week werken en dat wel zat vinden en de vrije tijd die zij dan méér hebben dan andere mensen ook écht nodig hebben. Hangt ook deels van iemands leef-/gezins-/gezondheidssituatie af, dat is vaak voor iedereen anders... Maar 24/7 geen vrije tijd hebben gaat gewoon niet, eens is de accu op.
Succes vanavond TS! Gewoon voet bij stuk houden, en niet toegeven en met je laten sollen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |