Kunnen we ze ergens bekijken? Hier ook volop herfst.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:31 schreef borisz het volgende:
Loop je een rondje buiten plots een zeer lokale bui. Gelukkig stond ik in Beeckestijn onder veel bomen en viel de regen voor mij mee.
Al was het wel leuk voor enkele foto's. Was wat foto's van de gemeente aan het maken zodat we die kunnen gebruiken als kop bij een artikel op onze d66 pagina.
Gorgonzola!!quote:Op woensdag 24 september 2014 10:04 schreef Myraela het volgende:
Ik lust eigenlijk alles wel, alleen ansjovis vind ik niet zo lekker als er ergens hele in zitten. Maar bijvoorbeeld door een warme saus verwerkt vind ik het niet erg. En blauwe kaas moet ik nog aan wennen.
Oesters en mosselen vind ik niet geweldig, maar ook niet smerig.
Mooi! Het stomme is dat je wel eens hoort dat mensen het irritant vinden als ze weer vakantiefoto's moeten kijken bij familie/vrienden, maar ik vind dat stiekem reuze leukquote:Op woensdag 24 september 2014 13:21 schreef Bluezz het volgende:
Onze blog van de vakantie staat nu mooi op 1 pagina en alle dagen netjes onder elkaar... was ff een dingetje voor g
Heerlijk om nog ff terug te zien.
quote:Op woensdag 24 september 2014 16:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou! Half refo-Overijssel liep er, nou dan weet je het wel
Er is veel blauwe stof verkocht Isa![]()
Het ziet er heerlijk uit, alleen dus niet zo mķķi als op bij het recept. Nou ja, volgende keer beterquote:Op woensdag 24 september 2014 16:44 schreef minilot het volgende:
O, en ik had een bakblunder vanmorgen!Gebeurt ook wel 'es.
![]()
Kijk, deze karwijzaad/sesambroodjes zien er op zich best lieftallig uit:
[ afbeelding ]
Behalve als je weet dat ze eigenlijk zo hadden moeten worden:
http://www.soulkitchenrec(...)/twisted-snail-buns/
Een essentiële stap, te weten het inkwasten van het uitgerolde deeg met olijfolie, ben ik glad vergeten, waardoor de laagjes bij de tweede rijs weer helemaal aan elkaar groeiden en ik dus een veel te compact broodje had. Grrr.
Nou ja, lekker waren ze wel!
Jep, volgende keer beter, al heb ik wel even hard staan vloeken.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het ziet er heerlijk uit, alleen dus niet zo mķķi als op bij het recept. Nou ja, volgende keer beter
we noemen dat "rustiek"quote:Op woensdag 24 september 2014 16:44 schreef minilot het volgende:
O, en ik had een bakblunder vanmorgen!Gebeurt ook wel 'es.
![]()
Ik bedacht misschien 25km te gaan wandelen zondagquote:Op woensdag 24 september 2014 16:45 schreef Isabeau het volgende:
en ik las dat het dit weekend alweer over de 20 kon worden! KOmt mooi uit, want ik wilde nog steeds naar het Archeon. Nog mensen die mee wilden?
Kloptquote:
Wat voor toetje ga je maken?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bedacht misschien 25km te gaan wandelen zondagEn zaterdag moet ik huishouden, sporten en toetje maken het etentje 's avonds. Helaas dus
Je hebt ooit al een foto van m'n voortuin gezien.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:59 schreef minilot het volgende:
Foto van tuin. Anders kunnen we er niks over zeggen hč?![]()
En niet stiekem eerst opruimen!
Zal evt zo wat uploaden.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kunnen we ze ergens bekijken? Hier ook volop herfst.
Als het alleen om te hoog gras gaat dan is het inderdaad gezeur! Maar dat weten we pas écht als we een foto hebben gezien.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je hebt ooit al een foto van m'n voortuin gezien.
De achtertuin is veel gras, dat gemaaid moet worden hoor, dat wel. (maar wel platgetrapt is door hond)
Maar geen afval ofzo (tenminste, als de recht-boven-buurvrouw geen los afval op haar balkon legt wat dan in onze tuin waait)
Sommige mensen klagen gewoon graag. Ik irriteer me ook aan sommige buren, maar niet erg genoeg om mensen erop aan te spreken. En je eigen herrie en rommel zie je natuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik vraag me wel eens af of ik hier in de buurt nou degene ben die gewoon het minste zeurt/cared over dingen, of dat ik asociaal ben.
Volgens onze schuin-boven-buurvrouw heeft onze recht-boven-buurvrouw last van geluidsoverlast en vinden ze, allebei, onze tuin een bende. Nu is onze tuin inderdaad niet fantastisch bijgehouden, maar het is geen vuilnisbelt en de hond doet er niet z'n behoefte. wb geluidsoverlast hebben we, natuurlijk, wel eens ruzie (en schreeuwt lief heel hard dan.) maar verder geen feestjes, geen harde tv, geen harde muziek.
De recht-boven-buurvrouw zelf, die dus klaagt over geluidsoverlast (maar dan niet tegen ons) is zelf ontzettend luidruchtig. Gezellige, harde, arabische muziek en tv. Rondrennende kinderen, vriendinnen (en zijzelf) die niet op normaal niveau kunnen communiceren, soms tot 2 uur 's nachts op doordeweekse dagen. En daar klaag ik nooit over. Ik erger me er wel aan, maar dat hou ik voor mezelf. Tot op zekere hoogte zijn dat nou eenmaal de geluiden die je hebt als je in huisjes woont met dunne wandjes.
Maar ben ik dan ontzettend makkelijk en asociaal? Of zeurt iedereen gewoon?
quote:Op woensdag 24 september 2014 17:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je hebt ooit al een foto van m'n voortuin gezien.
De achtertuin is veel gras, dat gemaaid moet worden hoor, dat wel. (maar wel platgetrapt is door hond)
Maar geen afval ofzo (tenminste, als de recht-boven-buurvrouw geen los afval op haar balkon legt wat dan in onze tuin waait)
Misschien beseffen ze wel niet echt waar het geluid vandaan komtquote:Op woensdag 24 september 2014 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik vraag me wel eens af of ik hier in de buurt nou degene ben die gewoon het minste zeurt/cared over dingen, of dat ik asociaal ben.
Volgens onze schuin-boven-buurvrouw heeft onze recht-boven-buurvrouw last van geluidsoverlast en vinden ze, allebei, onze tuin een bende. Nu is onze tuin inderdaad niet fantastisch bijgehouden, maar het is geen vuilnisbelt en de hond doet er niet z'n behoefte. wb geluidsoverlast hebben we, natuurlijk, wel eens ruzie (en schreeuwt lief heel hard dan.) maar verder geen feestjes, geen harde tv, geen harde muziek.
De recht-boven-buurvrouw zelf, die dus klaagt over geluidsoverlast (maar dan niet tegen ons) is zelf ontzettend luidruchtig. Gezellige, harde, arabische muziek en tv. Rondrennende kinderen, vriendinnen (en zijzelf) die niet op normaal niveau kunnen communiceren, soms tot 2 uur 's nachts op doordeweekse dagen. En daar klaag ik nooit over. Ik erger me er wel aan, maar dat hou ik voor mezelf. Tot op zekere hoogte zijn dat nou eenmaal de geluiden die je hebt als je in huisjes woont met dunne wandjes.
Maar ben ik dan ontzettend makkelijk en asociaal? Of zeurt iedereen gewoon?
Wat heb je er verder mee gedaan? Want in basis zit er weinig smaak aan.. Inderdaad niet bepaald lekker.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:29 schreef Selestha het volgende:
En ik heb net tempeh gebakken, maar ik vind het echt niet lekkerMisschien heb ik iets fout gedaan, maar voortaan laat ik het geloof ik liggen in de winkel..
Wij zijn vorig jaar ook mede wegens geluidoverlast van de bovenburen verhuisd.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:34 schreef Sarabi het volgende:
Sinds er een paar nieuwe mensen in het appartementencomplex zijn komen wonen hebben wij ook veel meer geluidsoverlast![]()
Een van de redenen waarom we wellicht eerder gaan kopen.
Het ligt misschien aan het type tempeh, ik zie net dat het rijst-tempeh is? Ik heb geloof ik niet zo opgelet. Ik vond dit in ieder geval chemisch smaken; en dat wat jij gelinkt hebt is inderdaad heerlijkquote:Op woensdag 24 september 2014 17:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat heb je er verder mee gedaan? Want in basis zit er weinig smaak aan.. Inderdaad niet bepaald lekker.
Maar als je het zo klaarmaakt vreet ik mijn vingers erbij op!
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/
Foto RobinOok:
[ afbeelding ]
![]()
Jammer is dat.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar ook mede wegens geluidoverlast van de bovenburen verhuisd.
Huh, rijst-tempeh?! Daar heb ik inderdaad nog nooit van gehoord! Foto van verpakking? Ben nou wel benieuwd naar wat je hebt gekocht!quote:Op woensdag 24 september 2014 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het ligt misschien aan het type tempeh, ik zie net dat het rijst-tempeh is? Ik heb geloof ik niet zo opgelet. Ik vond dit in ieder geval chemisch smaken; en dat wat jij gelinkt hebt is inderdaad heerlijk
Ik had het gebakken met sambal en geserveerd met pindasaus.
Ja, dat lijkt me ook wel. Maar ik vind ze zo duuuuuur. En ik heb nog drie euro en twintig cent over tot het einde van deze week.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Best een tof ding, zo'n sapcentrifuge!
quote:Op woensdag 24 september 2014 17:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Huh, rijst-tempeh?! Daar heb ik inderdaad nog nooit van gehoord! Foto van verpakking? Ben nou wel benieuwd naar wat je hebt gekocht!
Dat is wel heel erg balen, heb ik ook een keer moeten doen.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar ook mede wegens geluidoverlast van de bovenburen verhuisd.
quote:Op woensdag 24 september 2014 17:39 schreef Selestha het volgende:
Deze van de biowinkel, maar dan de rijstversie. Mijn verpakking ligt onder een berg gebakken tempeh
wij hebben er eentje van philips. Koste rond de 100 euro, in de aanbieding voor 50 euro gekost. Dat vond ik best een okaye prijs! Deze: http://www.bol.com/nl/p/p(...)00/9200000010997934/quote:Op woensdag 24 september 2014 17:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook wel. Maar ik vind ze zo duuuuuur. En ik heb nog drie euro en twintig cent over tot het einde van deze week.![]()
Wat voor sapcentrifuge heb je?
Verrukkelijk!quote:Op woensdag 24 september 2014 17:41 schreef Selestha het volgende:
In feite is dit, nu je het zegt; het eerste huis waar ik zelfstandig gewoond heb zķnder geluidsoverlast
Waarom kan je niet wandelen in het Archeon?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ik bedacht misschien 25km te gaan wandelen zondagEn zaterdag moet ik huishouden, sporten en toetje maken het etentje 's avonds. Helaas dus
Ja het is tempeh die dus voor 60% uit soyabonen bestaat en de rest is dus gefermenteerde rijst ofzo. Ik weet niet. Het was niet mijn smaakquote:Op woensdag 24 september 2014 17:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar die op de foto ziet er inderdada gewoon uit als normale tempeh, waarmee je RobinOoks geniale recept prima mee kunt maken.
Rijsttempeh: zou het niet weten! Maar als ik het tegenkom, laten liggen dus?
O, dat is inderdaad best te doen! Ik sla 'm even op, voor als ik ooit weer geld heb.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij hebben er eentje van philips. Koste rond de 100 euro, in de aanbieding voor 50 euro gekost. Dat vond ik best een okaye prijs! Deze: http://www.bol.com/nl/p/p(...)00/9200000010997934/
Je bent in een paradijsje voor jezelf thuisgekomen!quote:Op woensdag 24 september 2014 17:43 schreef Selestha het volgende:
..en die ben ik nu heerlijk aan het opdrinken in een cocktail
Daar kan je best kilometers makenquote:Op woensdag 24 september 2014 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom kan je niet wandelen in het Archeon?
Ja zo voelt het echt jaquote:Op woensdag 24 september 2014 17:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Je bent in een paradijsje voor jezelf thuisgekomen!![]()
Ik heb ooit eens een errug lekkere sinaasappelmousse gemaakt naar een recept van Cees Holtkamp. Die wilde ik in de herhaling doenquote:
Dat spul is echt zo mega lekkerquote:Op woensdag 24 september 2014 17:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat heb je er verder mee gedaan? Want in basis zit er weinig smaak aan.. Inderdaad niet bepaald lekker.
Maar als je het zo klaarmaakt vreet ik mijn vingers erbij op!
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/
Foto RobinOok:
[ afbeelding ]
![]()
Pruimencake, Pruimen Tarte Tartin, gewoon zo, pruimenjam, pruimensapquote:Op woensdag 24 september 2014 17:35 schreef Lonaa het volgende:
Oh lekker mini.
Ik heb nog een kilo heel erg rijpe pruimen liggen en nog geen doel.
Tajine met pruimen, stoofvlees met pruimen, pruimenchutneyquote:Op woensdag 24 september 2014 17:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pruimencake, Pruimen Tarte Tartin, gewoon zo, pruimenjam, pruimensap
pruimencrumble met bruine suiker en kaneel. pruimen en kaneel is zo lekker!quote:Op woensdag 24 september 2014 17:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pruimencake, Pruimen Tarte Tartin, gewoon zo, pruimenjam, pruimensap
Omdat me dat meer kost dan die EUR 2.50 die ik nu ga betalen voor de http://www.geuzendag.nl/geuzenwandeling.htmquote:Op woensdag 24 september 2014 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom kan je niet wandelen in het Archeon?
Hmmm...klinkt bijna net zo lekker als de appel-stroopwafel-crumblequote:Op woensdag 24 september 2014 17:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
pruimencrumble met bruine suiker en kaneel. pruimen en kaneel is zo lekker!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |