abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144859903
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.
Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:47:32 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144860084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:43 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.
Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.

Het is de verwende kutgeneratie die sowieso altijd alles al voor elkaar kreeg door te janken die nu zo lekker denkt meer rechten te hebben dan anderen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144860452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.

Het is de verwende kutgeneratie die sowieso altijd alles al voor elkaar kreeg door te janken die nu zo lekker denkt meer rechten te hebben dan anderen.
^O^ Precies, slotje!

:)
pi_144860803
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Gewoon een paar nachtjes in de cel. zullen ze wel gewend zijn maar goed.
pi_144861239
Blijkbaar was Piet ooit de baas (vandaar Pieterbaas) in het bisdom van de heilige Nicolas. Die was blijkbaar te oud en wit (niet eens grijs meer) om nog wat te doen.
Wie bedacht zwarte piet en knecht? Dat moet afkomen van Byzantijnse (of VOC) machthebbers die bezig waren met zwarte slaven, die ook dienden als hun knechten.
  woensdag 24 september 2014 @ 17:20:28 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144861365
Het interesseert me niet, de inhoudelijke discussie. Ik wil ze desnoods 100% gelijk geven, daar gaat het nu niet om.

Het gaat erom dat er een maatschappelijke discussie is, de ene gemeente wil aanpassen, de andere niet, maar men is er mee bezig. Zowel voor als tegenkampen hebben een punt hier en daar.

Maar dat is niet genoeg van die nazi's, dus moet er worden ingegrepen, waar kinderen bij staan te kijken. Dat is echt de druppel. Dan ga je de grens over, en staan ze wel weer heel erg raar op te kijken dat dit NIET in hun voordeel werkt qua racisme etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144863706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:49 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Verder vind ik het geen kleine minderheid. Als het een kleine minderheid was, hadden ze niet de stemmen van zo veel bekende mensen weten te krijgen en niet deze aandacht in de media. Verder groeit de support, hoewel ik het idee heb dat dit te maken heeft met de anti-reacties (de anti-anti-piet mensen zegmaar) op deze groep mensen waardoor feitelijk een flink deel van de niet-westerse allochtonen toch de kant van de anti-pieten gekozen hebben.
Hier zeg je dat je het geen kleine minderheid vindt. Je hebt het over het aantal bekende mensen en aandacht in de media. Ook heb je het erover dat de support groeit omdat er zulke felle reacties zijn van voorstanders. Ik toon d.m.v. cijfers aan dat de meerderheid van de autochtonen en allochtonen voor Zwarte Piet is. Een paar bekende mensen zegt natuurlijk niets over de verhoudingen in de maatschappij.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.

Vervolgens zeg je dat het niet belangrijk is dat de meerderheid Zwarte Piet wil behouden. Een mooie draai. Eerst vond je de minderheid niet klein en zelfs groeiende. Nu zeg je dat het niet belangrijk is.

Maar het wordt nog gekker:

quote:

Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.

Hier zeg je dat je het niet eens over de verhoudingen hebt gehad. Je hebt het woord reach of bereik niet eens gebruikt. Maar je had het wel over de groeiende minderheid...

quote:

Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.
Als je eerlijk bent zeg je dat beide kanten rotte appels hebben. Of ben je soms die Surinaamse maatschappijleraar vergeten die geweld tegen Zwarte Piet wel gepast vond?

quote:

Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen.
Dit is wel een hele goedkope. Het is altijd makkelijk om te insinueren dat een ander het niet kan bevatten. Jouw rommelige inconsistente betoog is ook niet om naar huis te schrijven.

Mijn mening is dat Zwarte Piet moet blijven, alles zal altijd kritiek opleveren, er zullen altijd mensen zijn die het niet willen vieren. Maar dat een kleine minderheid op dubieuze grond beledigd is en we daarom Piet moeten schrappen. Ik vind het te treurig voor woorden.
pi_144863767
Luxerobots sloopt xaobotnik.
pi_144863962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....

https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22

Dom, dom volk.
Ach nee he :|W
En de kinderen dan? Daar denken ze even niet aan?
pi_144864169
Binnenkort weer lekker negers uitschelden voor Zwarte Piet.

Altijd mooi, de winter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144864287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.
pi_144864359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.

Fantastisch initiatief. Zou in elke stad moeten plaatsvinden.
pi_144864385
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.
Symbolisch.
pi_144864406
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.

Fantastisch initiatief. Zou in elke stad moeten plaatsvinden.
Zielig .
pi_144864415
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Symbolisch.
Gewelddadig, precies zoals die groep is.
pi_144864445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zielig .
Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
pi_144864451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort weer lekker negers uitschelden voor Zwarte Piet.

Altijd mooi, de winter.
Rare hobby heb je.
Is schaatsen niks voor je?
pi_144864473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
Geindoctrineerd nog wel _O_
pi_144864497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.
pi_144864507
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewelddadig, precies zoals die groep is.
Waar blijkt dat "precies" uit?
pi_144864556
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.
Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?
pi_144864562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar blijkt dat "precies" uit?
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.
pi_144864601
quote:
5s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?
De anti piet groep en het feit dat je voor demonstratie doeleinden een vergunning dient te hebben. Die vergunning is er niet.
pi_144864611
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geindoctrineerd nog wel _O_
Ja zeker. Ik mag aannemen dat ze keihard Sinterklaas bestaat niet zullen roepen.

pi_144864623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Rare hobby heb je.
Is schaatsen niks voor je?
Daar doe geen negers aan mij. Dan valt er ook niemand uit te schelden voor ZP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')