Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk echter niet dat we dat gaan meemaken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beiden ontstaan vanwege de hoge werkloosheid, dat komt door de crisis. Als deze weer zakt tot onder de 4% hoor je niks meer over beiden onderwerpen.
Of die docent is daar ook gevoelig voor... zal niet de eerste zijn....quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast als zelfs een docent bij jou op de Uni er al mee komt dan zal ik er toch maar eens wat meer aandacht aan gaan geven. Je loopt achter...
Ik denk het wel. Dat is altijd nog gebeurd. Die 4% wellicht niet, maar zakken gaat die geheid. Je ziet nu al dat de werkloosheid langzaam zakt. In de VS is die al langere tijd aan het zakken, en die loopt altijd op voor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk echter niet dat we dat gaan meemaken.
Ik heb zelf wiskunde gestudeerd. Als je daar één ding leert, dan is het wel om argumentatieketens na te trekken en te kijken of ze volledig, sluitend en niet met zichzelf in tegenspraak zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast als zelfs een docent bij jou op de Uni er al mee komt dan zal ik er toch maar eens wat meer aandacht aan gaan geven. Je loopt achter...
Vind het wel schitterend om te horen trouwens. De dingen zijn aan het veranderen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of die docent is daar ook gevoelig voor... zal niet de eerste zijn....
Er verandert veel, maar 1+1 blijft altijd 2.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind het wel schitterend om te horen trouwens. De dingen zijn aan het veranderen.
Ik bedoel daarmee gevoelig voor onzin hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind het wel schitterend om te horen trouwens. De dingen zijn aan het veranderen.
Nou dan moet je over de huidige situatie ook aardig wat dingen vinden die niet sluitend zijn. Geld uit het niets creeeren en daar rente over vragen bv.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb zelf wiskunde gestudeerd. Als je daar één ding leert, dan is het wel om argumentatieketens na te trekken en te kijken of ze volledig, sluitend en niet met zichzelf in tegenspraak zijn.
Daar heb ik verder echt niet het oordeel van jou of van een of andere zweverige gamma-docent voor nodig hoor.
Daar is niks mis meequote:Op dinsdag 30 september 2014 23:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou dan moet je over de huidige situatie ook aardig wat dingen vinden die niet sluitend zijn. Geld uit het niets creeeren en daar rente over vragen bv.
Dat is ook waarom docs van Tegenlicht en Money as Debt gelijk hebben. Die laten je zien hoe krom het systeem nu in elkaar zit en hoe het ook anders (logischer!) kan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Er verandert veel, maar 1+1 blijft altijd 2.
Als die nu eens een systeem gaven dat werkt dan heb je gelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is ook waarom docs van Tegenlicht en Money as Debt gelijk hebben. Die laten je zien hoe krom het systeem nu in elkaar zit en hoe het ook anders (logischer!) kan.
Tja......Dat is nou waarom die docent een stuk meer intelligentie bezit dan jou...Als je dat al niet in kunt zien.quote:
Ik heb net zo min een glazen bol als jij, maar wat ik zie is dat het gros van de bevolking simpelweg te dom is om in de toekomst werk uit te voeren dat een robot niet beter en/of goedkoper kan. De enige manier om die mensen aan het werk te houden is dan subsidies uit te delen om te voorkomen dat bedrijven die mensen ontslaan. Niet erg logisch als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dat is altijd nog gebeurd. Die 4% wellicht niet, maar zakken gaat die geheid.
Of je moet het oude beeld van geld loslaten en inzien dat geld creeeren op die manier gewoon kan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja......Dat is nou waarom die docent een stuk meer intelligentie bezit dan jou...Als je dat al niet in kunt zien.
.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als die nu eens een systeem gaven dat werkt dan heb je gelijk.
Dat klopt allemaal precies. Sterker nog: als je het narekent dan maakt het helemaal geen flikker uit of banken nu wel of niet geld "creëren". In beide gevallen kun je precies hetzelfde eindresultaat bereiken. De fictie van "geld creëren" is alleen een afkorting van een aantal rekenstappen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou dan moet je over de huidige situatie ook aardig wat dingen vinden die niet sluitend zijn. Geld uit het niets creeeren en daar rente over vragen bv.
Dan zie je dingen die er echt niet zijn....quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb net zo min een glazen bol als jij, maar wat ik zie is dat het gros van de bevolking simpelweg te dom is om in de toekomst werk uit te voeren dat een robot niet beter en/of goedkoper kan. De enige manier om die mensen aan het werk te houden is dan subsidies uit te delen om te voorkomen dat bedrijven die mensen ontslaan. Niet erg logisch als je het mij vraagt.
wat niet deugd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
.
Kijk eens op de website van Positive Money, die hebben een heel uitgewerkt plan.
Tuurlijk kan dat, het gebeurt. Maar het is zo corrupt als de pest en het creeert steeds meer ongelijkheid tussen arm en rijk en het zorgt ervoor dat we altijd crisi zullen blijven houden. Zit allemaal ingebakken in dat "perfecte" systeem.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je moet het oude beeld van geld loslaten en inzien dat geld creeeren op die manier gewoon kan.
De ROCs luiden al de noodklok omdat hun afgestudeerde leerlingen niet aan de bak komen, hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan zie je dingen die er echt niet zijn....
nee hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, het gebeurt. Maar het is zo corrupt als de pest en het creeert steeds meer ongelijkheid tussen arm en rijk en het zorgt ervoor dat we altijd crisi zullen blijven houden. Zit allemaal ingebakken in dat "perfecte" systeem.
crisis....quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ROCs luiden al de noodklok omdat hun afgestudeerde leerlingen niet aan de bak komen, hoor.
Alsof jij betere argumenten geeft....quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ja, goed argument. Ben overtuigd.
Ach ja het is zinloos. Sommige mensen willen gewoon geen verandering.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ROCs luiden al de noodklok omdat hun afgestudeerde leerlingen niet aan de bak komen, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |