abonnement Unibet Coolblue
pi_145810251
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 22 oktober 2014 11:16 schreef ElisaMay het volgende:

[..]

Ja idd.. we wachten nog maar even af.. daarna kan de ''verbouwing'' gelukkig gaan beginnen!
[/quote
Wat Puala zegt. Klustopic!
Jaaa ik denk het wel! Moet nog even alles uitzoeken hoe het werkt hier maar dat was wel mn bedoeling :D
pi_145810257
Pfff, krijg net een mailtje van de notaris dat het verkeerde bedrag is overgemaakt door onze bank.... We kopen een kluswoning als "nieuwbouwwoning" dus betalen in termijnen terwijl er gerenoveerd wordt, maar de bank heeft het bedrag in één keer voldaan. Of ze de rest even naar ons kunnen terugstorten aangezien de bank niet reageert....

Ik zit niet echt et wachten op zo'n groot bedrag op mijn privérekening... Zelf maar even de bank te pakken proberen te krijgen...... zucht,...
pi_145810261
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:57 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, maar om een plattegrond te maken heb je.... Juist, maten nodig.
Maar dat is precies het punt, als je daarop vertrouwt op de makelaar van de verkopende partij, die kijkt even vlug in de kamertjes, doet een beroep op zn timmermansoog, dan plust hij daar nog 20% bij en dat zijn de maten die je terugleest in die plattegronden.

Heb je dus he-le-maal niets aan als je meubels wilt passen.
pi_145810269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:18 schreef ElisaMay het volgende:

[..]

Ja dat zal inderdaad wel een hele last van je schouders zijn! Spannend zeg morgen :D lange tijd op gewacht en dan morgen eindelijk je nieuwe eigen huisje in (zonder die ongeduldige makelaars) :D
Ongeduldig? Hij zou ons vorige week het tijdelijk koopcontract sturen. Heb nog niks gehad :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145810298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:19 schreef ElisaMay het volgende:

[..]

Jaaa ik denk het wel! Moet nog even alles uitzoeken hoe het werkt hier maar dat was wel mn bedoeling :D
Tof! En het is eigenlijk best simpel dus komt vast goed :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145810316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:19 schreef lunamatic het volgende:
Pfff, krijg net een mailtje van de notaris dat het verkeerde bedrag is overgemaakt door onze bank.... We kopen een kluswoning als "nieuwbouwwoning" dus betalen in termijnen terwijl er gerenoveerd wordt, maar de bank heeft het bedrag in één keer voldaan. Of ze de rest even naar ons kunnen terugstorten aangezien de bank niet reageert....

Ik zit niet echt et wachten op zo'n groot bedrag op mijn privérekening... Zelf maar even de bank te pakken proberen te krijgen...... zucht,...
Oh dat is weer handig dan :') sterkte.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145810336
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ongeduldig? Hij zou ons vorige week het tijdelijk koopcontract sturen. Heb nog niks gehad :')
Ohhhhh en reageert hij wel op telefoon/mail?
pi_145810379
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ongeduldig? Hij zou ons vorige week het tijdelijk koopcontract sturen. Heb nog niks gehad :')
Geeft jou toch meer tijd om een tussenpersoon voor de hypotheek te vinden? ;)
pi_145810409
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:22 schreef ElisaMay het volgende:

[..]

Ohhhhh en reageert hij wel op telefoon/mail?
Ja, vorige week wel iig. Maar we lopen zelf ook wat achter dus is niet zo erg nu. Het zal wel druk zijn want het is met een nieuwbouw project.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145810426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Geeft jou toch meer tijd om een tussenpersoon voor de hypotheek te vinden? ;)
Ja precies heb er ook nog niks achteraan gestuurd O-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145810596
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja, vorige week wel iig. Maar we lopen zelf ook wat achter dus is niet zo erg nu. Het zal wel druk zijn want het is met een nieuwbouw project.
Ja dat zal dan wel anders is t wel slordig hoor maarja als je zelf ook nog vanalles moet regelen maakt het eigenlijk niks uit toch :P
pi_145810972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef ElisaMay het volgende:

[..]

Ja dat zal dan wel anders is t wel slordig hoor maarja als je zelf ook nog vanalles moet regelen maakt het eigenlijk niks uit toch :P
Neu precies zijn nog steeds bezig voor een hypotheek :')
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:02:54 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145813441
Schiet ook niet erg op dan Thinkk-pinkk...... Vervelend als je overal achteraan moet :/

Ik blijf hier toch rondspoken met het huis in beneden leeuwen....hij heeft me uiteindelijk een prijs gegeven van 137.500, helaas is ook dat voor ons te hoog :/ Maar, volgens de hypotheekadviseur konden we wel evt. verbouwingskosten bijfinancieren....als het een waardevermeerdering oplevert. (bijv. vaste trap naar zolder)....
Nu ik trouwens de foto's bekijk op de site....hebben ze volgens mij eerst foto's gemaakt, en toen eea veranderd aan het huis. (keuken, vloertegels etc.)

vanmiddag huis bekijken in nieuw bergen ..
pi_145813470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:02 schreef PureEvil het volgende:
Schiet ook niet erg op dan Thinkk-pinkk...... Vervelend als je overal achteraan moet :/

Ik blijf hier toch rondspoken met het huis in beneden leeuwen....hij heeft me uiteindelijk een prijs gegeven van 137.500, helaas is ook dat voor ons te hoog :/ Maar, volgens de hypotheekadviseur konden we wel evt. verbouwingskosten bijfinancieren....als het een waardevermeerdering oplevert. (bijv. vaste trap naar zolder)....
Nu ik trouwens de foto's bekijk op de site....hebben ze volgens mij eerst foto's gemaakt, en toen eea veranderd aan het huis. (keuken, vloertegels etc.)

vanmiddag huis bekijken in nieuw bergen ..
Wat is wel haalbaar?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:13:15 #215
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145813739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat is wel haalbaar?
pb
pi_145813839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:02 schreef PureEvil het volgende:
Schiet ook niet erg op dan Thinkk-pinkk...... Vervelend als je overal achteraan moet :/

Ik blijf hier toch rondspoken met het huis in beneden leeuwen....hij heeft me uiteindelijk een prijs gegeven van 137.500, helaas is ook dat voor ons te hoog :/ Maar, volgens de hypotheekadviseur konden we wel evt. verbouwingskosten bijfinancieren....als het een waardevermeerdering oplevert. (bijv. vaste trap naar zolder)....
Nu ik trouwens de foto's bekijk op de site....hebben ze volgens mij eerst foto's gemaakt, en toen eea veranderd aan het huis. (keuken, vloertegels etc.)

vanmiddag huis bekijken in nieuw bergen ..
We blijven gewoon hopen dat alles uiteindelijk op zijn plek valt :)

En veel
Plezier met kijken bij het huis :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145818297
Ik mag me hier ook melden! :s)

Nadat we begin september tegen alle verwachtingen in ons appartementje verkochten binnen één maand begon onze zoektocht naar een nieuw huis. 3 weken later en tig bezichtigingen later (gelukkig hadden we vakantie..) bod gedaan op een woning, helaas wilde de verkoper niet genoeg zakken naar onze zin dus een uiterste bod gedaan en verder gaan zoeken. Gelukkig was er net die week nog een heel tof huis op de markt gekomen waarbij we opslag verliefd waren met de eerste bezichtiging O+. Dus een bod gedaan.
Zelfde dag worden we teruggebeld door onze aankoopmakelaar dat de verkoper van het eerste huis toch maar wel akkoord wilde gaan met ons uiterste bod (anderhalve week later..). Die hebben we dus even in de wacht moeten zetten omdat we dit huis eigenlijk nog leuker vonden. Na anderhalve week onderhandelen hebben we het kunnen bemachtigen voor een goede prijs *O*. De bouwkundige keuring was ook helemaal in orde. 2 december krijgen we de sleutel en 15 december moeten we de sleutel van ons appartement inleveren..

Fotootje van de gang van ons nieuwe huis, ik was op slag verliefd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145818356
Nou paar uurtjes bellen later en de hele situatie is weer behoorlijk k*t.

Eerst de bank gebeld. Die zegt geen betalingsopdracht van de notaris te hebben ontvangen en dat we het geld niet zelf in het bouwdepot kunnen storten dus dat naar ons overmaken ook geen optie is. Dus dat we de hypotheekadviseur maar even moeten bellen.

Hypotheekadviseur gebeld. Blijkt er in de offerte niet goed te zijn gespecificeerd welk deel er naar het bouwdepot moest. Eigen adviseur is telefonisch niet bereikbaar maar zijn collega zegt erachter aan te gaan. Gezien het moeizame contact met deze beunhazen heb ik hier geen hoge verwachtingen van.

Notaris gebeld. Die zegt wel degelijk een betalingsopdracht te hebben verstuurd, maar vervolgens het verkeerde bedrag te hebben gekregen. Heeft ook meerdere pogingen gedaan om contact met de bank op te nemen om het geld terug te laten storten, maar hier wordt niet op gereageerd.

Geld wordt in ieder geval niet op onze rekening gestort, maar dit moet gewoon opgelost worden. Nu missen we rente uit het bouwdepot, hebben we maandenlang veel te hoge lasten en is er ook nog het risico dat het geld kwijt raakt. Lekker dit...
pi_145818565
Oei lunamatic dat is wel echt heel slordig zeg, hopelijk kan het nog snel opgelost worden.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:37:38 #220
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_145818680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:27 schreef Kirb het volgende:
Ik mag me hier ook melden! :s)

Nadat we begin september tegen alle verwachtingen in ons appartementje verkochten binnen één maand begon onze zoektocht naar een nieuw huis. 3 weken later en tig bezichtigingen later (gelukkig hadden we vakantie..) bod gedaan op een woning, helaas wilde de verkoper niet genoeg zakken naar onze zin dus een uiterste bod gedaan en verder gaan zoeken. Gelukkig was er net die week nog een heel tof huis op de markt gekomen waarbij we opslag verliefd waren met de eerste bezichtiging O+. Dus een bod gedaan.
Zelfde dag worden we teruggebeld door onze aankoopmakelaar dat de verkoper van het eerste huis toch maar wel akkoord wilde gaan met ons uiterste bod (anderhalve week later..). Die hebben we dus even in de wacht moeten zetten omdat we dit huis eigenlijk nog leuker vonden. Na anderhalve week onderhandelen hebben we het kunnen bemachtigen voor een goede prijs *O*. De bouwkundige keuring was ook helemaal in orde. 2 december krijgen we de sleutel en 15 december moeten we de sleutel van ons appartement inleveren..

Fotootje van de gang van ons nieuwe huis, ik was op slag verliefd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zulke grappige tegels in de hal en dan een slecht gelegd zeiltje in de woonkamer/keuken. Doe dat dan andersom
pi_145818836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Zulke grappige tegels in de hal en dan een slecht gelegd zeiltje in de woonkamer/keuken. Doe dat dan andersom
Er komt inderdaad een andere vloer in :) (er ligt nu laminaat)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145818960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:02 schreef PureEvil het volgende:
Schiet ook niet erg op dan Thinkk-pinkk...... Vervelend als je overal achteraan moet :/

Ik blijf hier toch rondspoken met het huis in beneden leeuwen....hij heeft me uiteindelijk een prijs gegeven van 137.500, helaas is ook dat voor ons te hoog :/ Maar, volgens de hypotheekadviseur konden we wel evt. verbouwingskosten bijfinancieren....als het een waardevermeerdering oplevert. (bijv. vaste trap naar zolder)....
Nu ik trouwens de foto's bekijk op de site....hebben ze volgens mij eerst foto's gemaakt, en toen eea veranderd aan het huis. (keuken, vloertegels etc.)

vanmiddag huis bekijken in nieuw bergen ..
Is de omgeving waar jullie zoeken sowieso wat goedkoper? Want voor jullie budget heb je hier ook niet veel. In de stad met veel geluk voor 125.000 een ex-huurhuis maar dat zijn wel de goedkoopste dan.
pi_145819107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:29 schreef lunamatic het volgende:
Nou paar uurtjes bellen later en de hele situatie is weer behoorlijk k*t.

Eerst de bank gebeld. Die zegt geen betalingsopdracht van de notaris te hebben ontvangen en dat we het geld niet zelf in het bouwdepot kunnen storten dus dat naar ons overmaken ook geen optie is. Dus dat we de hypotheekadviseur maar even moeten bellen.

Hypotheekadviseur gebeld. Blijkt er in de offerte niet goed te zijn gespecificeerd welk deel er naar het bouwdepot moest. Eigen adviseur is telefonisch niet bereikbaar maar zijn collega zegt erachter aan te gaan. Gezien het moeizame contact met deze beunhazen heb ik hier geen hoge verwachtingen van.

Notaris gebeld. Die zegt wel degelijk een betalingsopdracht te hebben verstuurd, maar vervolgens het verkeerde bedrag te hebben gekregen. Heeft ook meerdere pogingen gedaan om contact met de bank op te nemen om het geld terug te laten storten, maar hier wordt niet op gereageerd.

Geld wordt in ieder geval niet op onze rekening gestort, maar dit moet gewoon opgelost worden. Nu missen we rente uit het bouwdepot, hebben we maandenlang veel te hoge lasten en is er ook nog het risico dat het geld kwijt raakt. Lekker dit...
Wat klote zeg... Dat ze zo slordig met dat geld omgaan snap je toch niet.. en dat een dag voor de overdracht?! pff
pi_145819520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:27 schreef Kirb het volgende:
Ik mag me hier ook melden! :s)

Nadat we begin september tegen alle verwachtingen in ons appartementje verkochten binnen één maand begon onze zoektocht naar een nieuw huis. 3 weken later en tig bezichtigingen later (gelukkig hadden we vakantie..) bod gedaan op een woning, helaas wilde de verkoper niet genoeg zakken naar onze zin dus een uiterste bod gedaan en verder gaan zoeken. Gelukkig was er net die week nog een heel tof huis op de markt gekomen waarbij we opslag verliefd waren met de eerste bezichtiging O+. Dus een bod gedaan.
Zelfde dag worden we teruggebeld door onze aankoopmakelaar dat de verkoper van het eerste huis toch maar wel akkoord wilde gaan met ons uiterste bod (anderhalve week later..). Die hebben we dus even in de wacht moeten zetten omdat we dit huis eigenlijk nog leuker vonden. Na anderhalve week onderhandelen hebben we het kunnen bemachtigen voor een goede prijs *O*. De bouwkundige keuring was ook helemaal in orde. 2 december krijgen we de sleutel en 15 december moeten we de sleutel van ons appartement inleveren..

Fotootje van de gang van ons nieuwe huis, ik was op slag verliefd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk !! En die tegeltjes O+

En jammer voor die verkoper van het vorige huis. Had hij maar meteen akkoord moeten gaan ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145819624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:29 schreef lunamatic het volgende:
Nou paar uurtjes bellen later en de hele situatie is weer behoorlijk k*t.

Eerst de bank gebeld. Die zegt geen betalingsopdracht van de notaris te hebben ontvangen en dat we het geld niet zelf in het bouwdepot kunnen storten dus dat naar ons overmaken ook geen optie is. Dus dat we de hypotheekadviseur maar even moeten bellen.

Hypotheekadviseur gebeld. Blijkt er in de offerte niet goed te zijn gespecificeerd welk deel er naar het bouwdepot moest. Eigen adviseur is telefonisch niet bereikbaar maar zijn collega zegt erachter aan te gaan. Gezien het moeizame contact met deze beunhazen heb ik hier geen hoge verwachtingen van.

Notaris gebeld. Die zegt wel degelijk een betalingsopdracht te hebben verstuurd, maar vervolgens het verkeerde bedrag te hebben gekregen. Heeft ook meerdere pogingen gedaan om contact met de bank op te nemen om het geld terug te laten storten, maar hier wordt niet op gereageerd.

Geld wordt in ieder geval niet op onze rekening gestort, maar dit moet gewoon opgelost worden. Nu missen we rente uit het bouwdepot, hebben we maandenlang veel te hoge lasten en is er ook nog het risico dat het geld kwijt raakt. Lekker dit...
Jemig wat slordig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145819991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuk !! En die tegeltjes O+

En jammer voor die verkoper van het vorige huis. Had hij maar meteen akkoord moeten gaan ;)
Tof he O+. En ik voelde me wel een tikkeltje schuldig, maarja had ie maar eerder iets moeten laten weten.

We gaan nog wel het een en ander verbouwen in het nieuwe huis maar dat kan gelukkig terwijl we er wonen, we hebben maar een krappe twee weken om te verhuizen. In die tijd moeten er nieuwe vloeren gelegd worden en geverfd. Volgend jaar willen we openslaande deuren naar de tuin gaan maken en een nieuwe keuken erin :).

Bij mij werd er overigens ook naar studieschuld gekeken. Ondanks dat dit niet BKR geregistreerd wordt, is een adviseur wel verplicht dit mee te nemen in de berekening voor maximale lening. Hopelijk komen jullie er met de nieuwe adviseur wel uit Thinkk-Pinkk, succes vanavond!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145820776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:10 schreef Kirb het volgende:

[..]

Tof he O+. En ik voelde me wel een tikkeltje schuldig, maarja had ie maar eerder iets moeten laten weten.

We gaan nog wel het een en ander verbouwen in het nieuwe huis maar dat kan gelukkig terwijl we er wonen, we hebben maar een krappe twee weken om te verhuizen. In die tijd moeten er nieuwe vloeren gelegd worden en geverfd. Volgend jaar willen we openslaande deuren naar de tuin gaan maken en een nieuwe keuken erin :).

Bij mij werd er overigens ook naar studieschuld gekeken. Ondanks dat dit niet BKR geregistreerd wordt, is een adviseur wel verplicht dit mee te nemen in de berekening voor maximale lening. Hopelijk komen jullie er met de nieuwe adviseur wel uit Thinkk-Pinkk, succes vanavond!
Hoef je je niet schuldig om te voelen hoor :)

En dankjewel:)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145824444
Gesprek gehad. Staan er weer wat positiever in.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:03:56 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_145826140
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gesprek gehad. Staan er weer wat positiever in.
Mooi! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_145826925
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mooi! :)
Ja maar vrees dat ik er slecht van blijf slapen :')
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:40:41 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145827694
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar vrees dat ik er slecht van blijf slapen :')
Drank of Melatonine tabletjes pakken dan :P

Maar zonder dollen, fijn dat dit een positief gesprek was :) ^O^

Nu wij nog :X
pi_145829093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:40 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Drank of Melatonine tabletjes pakken dan :P

Maar zonder dollen, fijn dat dit een positief gesprek was :) ^O^

Nu wij nog :X
Er komt vast iets op je pad :) maar ik weet niet in welk segment jullie kijken ik las iets van 125? Dat maakt het wel wat lastiger. Veel kluswoningen vooral.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 oktober 2014 @ 23:08:06 #233
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_145837435
:D :D :D :D Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van een vrouw, ze kondigde zich aan als de mogelijk nieuwe bewoner van ons huurappartement, nou, mooi :D Dus meteen een afspraak gemaakt voor vanavond, ze is dus geweest en ze wil echt ALLES dat we ter overname aan hadden geboden overnemen :D Oftewel: dat wordt een eenvoudige verhuizing :D Slaapkamerkast, bureau, kapstok, vaatwasser, gordijnen, vloer, alles wilde ze hebben :D Dat scheelt ons echt heel veel werk!
Don't let my username fool you...
pi_145842617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:08 schreef Metalfreak het volgende:
:D :D :D :D Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van een vrouw, ze kondigde zich aan als de mogelijk nieuwe bewoner van ons huurappartement, nou, mooi :D Dus meteen een afspraak gemaakt voor vanavond, ze is dus geweest en ze wil echt ALLES dat we ter overname aan hadden geboden overnemen :D Oftewel: dat wordt een eenvoudige verhuizing :D Slaapkamerkast, bureau, kapstok, vaatwasser, gordijnen, vloer, alles wilde ze hebben :D Dat scheelt ons echt heel veel werk!
Zo die maakt het jullie wel heel makkelijk ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145842672
Niet te hard van stapel lopen he.... Valt zo tegen als het niet doorgaat.

Maar klinkt goed :)
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:32:46 #236
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_145842980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:00 schreef Gieliovd het volgende:
Niet te hard van stapel lopen he.... Valt zo tegen als het niet doorgaat.

Maar klinkt goed :)
Ja, ze moet uiterlijk vrijdag beslissen, maar ze had nogal haast, ze was bij haar man weg :P
Don't let my username fool you...
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:13:55 #237
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145843420
Wat fijn Metalfreak!

Thinkk-Pinkk dat hele hypotheek gebeuren is ook spannend! Hopelijk krijgen jullie toch snel groen licht!

Kirb gefeliciteerd met jullie crib!

Lunamatic wat slordig van de hypotheekverstrekker, maar ook een rare beredenering van jullie notaris om het bij jullie te storten? Gelukkig lijkt het nu toch op z'n pootjes terecht te komen. Maar dat van die gederfde bouwrente etc. zou ik wel even aankaarten bij de verstrekker!

ElisaMay ook gefeliciteerd met jullie aankoop!

PureEvil, ik denk aan jullie :* !

Verder is alles rustig hier. Nog 3 weken en 1 dag tot overdracht *O* !
pi_145845824
Hoop het ook NTS :)

Nog even wachten 3 weken is zo voorbij.

Hier ondertussen het voorlopig koopcontract binnen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145846227
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:13 schreef NotTheSame het volgende:


Lunamatic wat slordig van de hypotheekverstrekker, maar ook een rare beredenering van jullie notaris om het bij jullie te storten? Gelukkig lijkt het nu toch op z'n pootjes terecht te komen. Maar dat van die gederfde bouwrente etc. zou ik wel even aankaarten bij de verstrekker!

Gisteren nog een voice mail van de hypotheekadviseur dat het geregeld was, komen we vandaag bij de notaris die nergens van op de hoogte blijkt te zijn. Straks ter controle maar weer de bank bellen om te controleren of het wel echt geregeld is.... zou niet de eerste keer zijn dat de adviseur loze beloftes doet...
pi_145846293
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:17 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Gisteren nog een voice mail van de hypotheekadviseur dat het geregeld was, komen we vandaag bij de notaris die nergens van op de hoogte blijkt te zijn. Straks ter controle maar weer de bank bellen om te controleren of het wel echt geregeld is.... zou niet de eerste keer zijn dat de adviseur loze beloftes doet...
Heb je die adviseur daar al eens echt goed over aangesproken want dat kan toch niet :o

Is het er een in zuid nl? Anders wil ik graag een waarschuwing :')
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:35:01 #241
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_145846670
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:17 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Gisteren nog een voice mail van de hypotheekadviseur dat het geregeld was, komen we vandaag bij de notaris die nergens van op de hoogte blijkt te zijn. Straks ter controle maar weer de bank bellen om te controleren of het wel echt geregeld is.... zou niet de eerste keer zijn dat de adviseur loze beloftes doet...
Tjonge jonge! Wat schandalig allemaal!!
Die mag onderhand wel iets aan zijn tarief gaan doen, want op sommige punten schiet hij/zij echt te kort!

quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is het er een in zuid nl? Anders wil ik graag een waarschuwing :')
+1! _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:58:58 #242
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145847283
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:17 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Gisteren nog een voice mail van de hypotheekadviseur dat het geregeld was, komen we vandaag bij de notaris die nergens van op de hoogte blijkt te zijn. Straks ter controle maar weer de bank bellen om te controleren of het wel echt geregeld is.... zou niet de eerste keer zijn dat de adviseur loze beloftes doet...
WTF wat een pipo!! Is het niet wat om de bank op de hoogte stellen van deze misstanden? En dan eventueel de rest van het proces zonder tussenkomst van de adviseur (dus rechtstreeks met de bank) te regelen?
Die adviseur kon overigens bij mij echt wel fluiten naar z'n centen, en misschien gaf ik zo'n lapzwans ook nog aan bij de AFM.
pi_145848577
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb je die adviseur daar al eens echt goed over aangesproken want dat kan toch niet

Is het er een in zuid nl? Anders wil ik graag een waarschuwing
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:58 schreef NotTheSame het volgende:
WTF wat een pipo!! Is het niet wat om de bank op de hoogte stellen van deze misstanden? En dan eventueel de rest van het proces zonder tussenkomst van de adviseur (dus rechtstreeks met de bank) te regelen?
Die adviseur kon overigens bij mij echt wel fluiten naar z'n centen, en misschien gaf ik zo'n lapzwans ook nog aan bij de AFM.
Het is een adviseur in midden nl. Zal de naam hier niet noemen, maar ga sowieso een klacht indienen (desnoods bij de AFM). Heb ook al eens eerder een topic in WGR aangemaakt over zijn slechte functioneren, als je wilt weten wat er nog meer fout is gegaan...

Heb ook al een aantal keren direct met de bank gesproken, maar zij willen eigenlijk liever dat ik alles via de tussenpersoon doe (kost hun minder moeite ), maar wij hebben echt totaal geen vertrouwen meer in onze adviseur. Ze gaven bij de bank gisteren ook aan niets te kunnen doen als ze geen opdracht vanuit de notaris of adviseur krijgen, dus hoe graag ik het ook wil, ik kan ze niet zelf de opdracht geven om dat geld terug te halen....
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:50:30 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_145848682
Had je dan niet beter (eerder) met een ander in zee kunnen gaan? :@ Of had je dan dubbele kosten ofzo?

Edit; dit topic denk ik WGR / geld terugvragen bij slecht functioneren hypotheekadviseur, kan dit?
Lees dat jullie al betaald hadden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_145848689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:46 schreef lunamatic het volgende:

[..]


[..]

Het is een adviseur in midden nl. Zal de naam hier niet noemen, maar ga sowieso een klacht indienen (desnoods bij de AFM). Heb ook al eens eerder een topic in WGR aangemaakt over zijn slechte functioneren, als je wilt weten wat er nog meer fout is gegaan...

Heb ook al een aantal keren direct met de bank gesproken, maar zij willen eigenlijk liever dat ik alles via de tussenpersoon doe (kost hun minder moeite ), maar wij hebben echt totaal geen vertrouwen meer in onze adviseur. Ze gaven bij de bank gisteren ook aan niets te kunnen doen als ze geen opdracht vanuit de notaris of adviseur krijgen, dus hoe graag ik het ook wil, ik kan ze niet zelf de opdracht geven om dat geld terug te halen....
Nu ben ik wel benieuwd naar de rest van je verhaal. Wil je de link van het topic aan mij sturen?

En idd die klacht lijkt me een goed plan. Zulke lui moeten ze verbieden hun vak nog uit te voeren. De man die we gisteren spraken zei idd ook dat er behoorlijk wat klaplopers bij zitten. Is wel jammer want het gaat echt om belangrijke dingen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145850577
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar de rest van je verhaal. Wil je de link van het topic aan mij sturen?

En idd die klacht lijkt me een goed plan. Zulke lui moeten ze verbieden hun vak nog uit te voeren. De man die we gisteren spraken zei idd ook dat er behoorlijk wat klaplopers bij zitten. Is wel jammer want het gaat echt om belangrijke dingen.
Het topic staat hier: WGR / geld terugvragen bij slecht functioneren hypotheekadviseur, kan dit?

Wij hebben van tevoren met meerdere adviseurs gesproken en deze adviseur kwam op dat moment het meest betrouwbaar over. Ook hebben we gecheckt op de bekende websites zoals radar en consumentenbond of er klachten te vinden waren en kwamen we alleen een paar goede reviews tegen. Blijkbaar hebben we toch niet de goede keuze gemaakt.
pi_145850822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:51 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Het topic staat hier: WGR / geld terugvragen bij slecht functioneren hypotheekadviseur, kan dit?

Wij hebben van tevoren met meerdere adviseurs gesproken en deze adviseur kwam op dat moment het meest betrouwbaar over. Ook hebben we gecheckt op de bekende websites zoals radar en consumentenbond of er klachten te vinden waren en kwamen we alleen een paar goede reviews tegen. Blijkbaar hebben we toch niet de goede keuze gemaakt.
Balen is dat dan toch weer he.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat aflopen. Maar laat je niet afschrikken voor een hypotheek adviseur. Want een goede kan zichzelf terug verdienen. En vrienden van ons hebben er bijvoorbeeld weer echt heel veel aan gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145880224
Pff heb even je topic gelezen lunamatic, maar wat een waardeloze hypotheekadviseur hebben jullie getroffen. Sowieso, vooraf de nota voor advieskosten betalen? Echt belachelijk. Vaak wordt dit toch ook meegenomen in de hypotheek en gaat die nota gewoon richting notaris.. ik hoop heel erg dat jullie er snel uitkomen, overigens zou ik zelf ook nog even met de makelaar bellen om te vragen of er echt wel uitstel is aangevraagd van de ontbindende voorwaarden. Gaan jullie nu verder met die collega-adviseur? Dat zou toch wel mijn voorkeur hebben.. Succes in ieder geval, hopelijk komt alles (snel) op zijn pootjes terecht.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_145880409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:15 schreef Kirb het volgende:
Pff heb even je topic gelezen lunamatic, maar wat een waardeloze hypotheekadviseur hebben jullie getroffen. Sowieso, vooraf de nota voor advieskosten betalen? Echt belachelijk. Vaak wordt dit toch ook meegenomen in de hypotheek en gaat die nota gewoon richting notaris.. ik hoop heel erg dat jullie er snel uitkomen, overigens zou ik zelf ook nog even met de makelaar bellen om te vragen of er echt wel uitstel is aangevraagd van de ontbindende voorwaarden. Gaan jullie nu verder met die collega-adviseur? Dat zou toch wel mijn voorkeur hebben.. Succes in ieder geval, hopelijk komt alles (snel) op zijn pootjes terecht.
Hier wordt het ook achteraf betaald.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145886408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:15 schreef Kirb het volgende:
Pff heb even je topic gelezen lunamatic, maar wat een waardeloze hypotheekadviseur hebben jullie getroffen. Sowieso, vooraf de nota voor advieskosten betalen? Echt belachelijk. Vaak wordt dit toch ook meegenomen in de hypotheek en gaat die nota gewoon richting notaris.. ik hoop heel erg dat jullie er snel uitkomen, overigens zou ik zelf ook nog even met de makelaar bellen om te vragen of er echt wel uitstel is aangevraagd van de ontbindende voorwaarden. Gaan jullie nu verder met die collega-adviseur? Dat zou toch wel mijn voorkeur hebben.. Succes in ieder geval, hopelijk komt alles (snel) op zijn pootjes terecht.
Inmiddels zijn we een stuk verder en al bij de notaris geweest :) (na uiteindelijk twee keer uitstel te hebben moeten aanvragen). Het nieuwste probleem zit hem in een verkeerd betaalde koopsom aan de notaris, waarvan we nog niet helemaal zeker weten of dit de schuld van de adviseur is of van de bank. Zelf krijg ik van de bank (ABN) niets gedaan. Heb ze al een aantal keer gebeld maar die mensen in het callcenter geven steeds andere antwoorden en kunnen eigenlijk geen uitsluitsel geven over de situatie.

Mijn vriend gaat de adviseur weer bellen. Hij is wat beter in het telefonisch onder druk zetten van mensen. Het vervelende is steeds dat we gewoon niet op de hoogte zijn van de situatie en hier ook geen inzicht in krijgen, terwijl het wel om ons geld gaat. Ik denk dat ik bij een volgende keer niet weer een externe adviseur inhuur, alleen al om deze reden.

Net kregen we een uitnodiging per mail voor een bewonersborrel over een paar weken. Spannend, dan wordt het toch wat meer werkelijkheid :). Omdat het appartement pas in juli wordt opgeleverd voelt het nog heel onwerkelijk allemaal. We hebben wel iets gekocht, maar merken er nog niet veel van...
pi_145888858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:44 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Inmiddels zijn we een stuk verder en al bij de notaris geweest :) (na uiteindelijk twee keer uitstel te hebben moeten aanvragen). Het nieuwste probleem zit hem in een verkeerd betaalde koopsom aan de notaris, waarvan we nog niet helemaal zeker weten of dit de schuld van de adviseur is of van de bank. Zelf krijg ik van de bank (ABN) niets gedaan. Heb ze al een aantal keer gebeld maar die mensen in het callcenter geven steeds andere antwoorden en kunnen eigenlijk geen uitsluitsel geven over de situatie.

Mijn vriend gaat de adviseur weer bellen. Hij is wat beter in het telefonisch onder druk zetten van mensen. Het vervelende is steeds dat we gewoon niet op de hoogte zijn van de situatie en hier ook geen inzicht in krijgen, terwijl het wel om ons geld gaat. Ik denk dat ik bij een volgende keer niet weer een externe adviseur inhuur, alleen al om deze reden.

Net kregen we een uitnodiging per mail voor een bewonersborrel over een paar weken. Spannend, dan wordt het toch wat meer werkelijkheid :). Omdat het appartement pas in juli wordt opgeleverd voelt het nog heel onwerkelijk allemaal. We hebben wel iets gekocht, maar merken er nog niet veel van...
Haha ik ken dat gevoel wel een beetje. Wij zijn nu ook bezig met nieuwbouw. Het enige wat wij weten zijn tekeningen en het weiland waar het zou moeten komen :P
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:33:05 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145896223
2 leuke huizen gezien vandaag :) Wel boven budget....
1e hoeft eigenlijk niks aan te gebeuren, maar om het eigen te maken dan toch wel nieuw laminaat beneden/boven (en vloerbedekking eruit dan ;) ) en beetje verf.
2e huis....ik ben verliefd O+ Maar het is een klushuis én boven budget. Moet wel zeggen dat ik bij dit huis ook wel goed zie hoe het kan worden. Dat had ik bij andere (klus) huizen niet zo. 1 van de grote kostenposten zijn nieuwe ramen/kozijnen.......er zit nu enkel glas in en de kozijnen zijn zga verrot. kosten: 15.000 volgens een offerte ;(
(en dan de rest nog.....)
pi_145917182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:33 schreef PureEvil het volgende:
2 leuke huizen gezien vandaag :) Wel boven budget....
1e hoeft eigenlijk niks aan te gebeuren, maar om het eigen te maken dan toch wel nieuw laminaat beneden/boven (en vloerbedekking eruit dan ;) ) en beetje verf.
2e huis....ik ben verliefd O+ Maar het is een klushuis én boven budget. Moet wel zeggen dat ik bij dit huis ook wel goed zie hoe het kan worden. Dat had ik bij andere (klus) huizen niet zo. 1 van de grote kostenposten zijn nieuwe ramen/kozijnen.......er zit nu enkel glas in en de kozijnen zijn zga verrot. kosten: 15.000 volgens een offerte ;(
(en dan de rest nog.....)
Klinkt weer als een lastige beslissing. Hoe ver is het tweede huis boven budget en wat moet er allemaal gebeuren? Wij hebben een klusflat gekocht met een budget van 35k om alles te doen. Maar dan zijn de kozijnen al vervangen door de projectontwikkelaar en hoeven we niets aan fundering en dergelijke te doen, dat zijn inderdaad de dure posten...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:13:46 #254
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145917515
Lunamatic, hopelijk krijgt je vriend een poot aan de grond bij de adviseur. Zelf zou ik eventueel voor je eigen administratie (en om je klacht te kunnen onderbouwen bij de AFM) ook nog even per mail alles kortsluiten. Dan heb je in ieder geval ook nog schriftelijk bewijs dat hij er een potje van maakt.

PureEvil, lastig. Is het het klussen echt een must (in de zin; het moet NU), of zou je dit in etappes kunnen uitvoeren?
Ik heb bij de koop van ons huis altijd één ding voor ogen gehouden: Locatie kun je maar één keer kopen! Als dat tweede huis je droomhuis is zou ik toch kijken in hoeverre je het huis tijdelijk goed bewoonbaar kan maken zonder de dure kostenposten?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:44:59 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145918032
Huis kost 139. staat pas te koop. eigenaar is overleden, de erven verkopen het huis nu.
de vraagprijs kunnen we niet bieden (niet dat we dat ooit zouden doen, maar goed ;) ) qua hypotheek is 125/130 wel de max waarvoor we kunnen kopen. Wij hebben GEEN extra spaargeld.
Wel ga ik, zodra we in NL wonen een baan zoeken (mag wel een keer na 10 jaar thuiszitten :7 )

Wat er gedaan moet worden:
* kunststof kozijnen + dubbel glas . 15.000 volgens de makelaar
aan de ene kant denk ik, dat is iets wat echt NU moet....aan de andere kant...als je nog in huis gaat klussen, dan is het denk ik niet verstandig om je nieuwe ramen er al in te hebben.... + de vorige bewoner had er blijkbaar ook geen last van...

* verwarming....er zit verwarming, maar dat is echt heel oud. cv is van 2002 dus dat is volgens mij nog prima dan.

* meterkast. Die is OUD. en gezien de apparatuur die wij hebben...een paar extra groepen zijn geen overbodige luxe :+ :@

* isolatie....volgens de brochure is er geen isolatie. wat daar dan precies mee bedoelt wordt is me niet helemaal duidelijk. Muur isolatie?

Wat ik heel graag zou willen, maar duur is...(of we moeten t zelf doen, scheelt wel) is een aanbouw. Dan komt er zo'n 3 meter lengte bij, en sluit de aanbouw aan op een 'schuurtje', wat dan als bijhok kan dienen (voor wasmachine/vriezers etc. hier hangt ook de cv ketel)
En een dakkapel....ca. 6.000
en een vaste trap ca. 2.000

Eigenlijk kunnen we er wel in wonen (zal ook weinig keus hebben...als op 1 dec hier de sleuteloverdracht is :X )
maar ik wil graag dingen van te voren weten...ik vraag me bijv af, ofdat je kamer voor kamer kan opknappen? En hoe werkt dat dan met leidingen en stroomkabels ed? Dat moet toch in 1 keer worden aangelegd?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:21:39 #256
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145918643
Van welk bouwjaar is het huis, PureEvil?
De tabel in onderstaande link zou je eventueel kunnen aanhouden, mits de oude bewoners niet na geïsoleerd hebben.
http://www.greenchoice.nl(...)aren/woning-isolatie

Electra vervangen lijkt me dat dat beter in één keer gedaan moet worden, maar dat zou je aan een expert moeten vragen.

Misschien zou je het kozijnen/enkel glas probleem tijdelijk kunnen tackelen door dikke gordijnen op te hangen?

Nogmaals, ik heb er natuurlijk minder verstand van als een expert, maar ik zou bij een eventuele tweede bezichtiging anders iemand meenemen met wat meer bouwkundige kennis om te kijken wat mogelijk is en wat het kost?
pi_145918805
Je hebt ook van dat extra isolerende folie voor op de ramen dat zou ook een tijdelijke oplossing kunnen zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:48:19 #258
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145919181
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:21 schreef NotTheSame het volgende:
Van welk bouwjaar is het huis, PureEvil?

1965.

Ik ga de link ff bekijken, tnx :)

Moet zowiezo eerst ff overleggen met de hypotheekadviseur, want hij had het vorige keer over meefinancieren van verbouwingskosten....
pi_145920147
Elektra kan ook in delen, maar dan ben je wel gebonden aan werken vanaf de meterkast naar het verste punt van de meterkast. En goed logisch nadenken van tevoren.
pi_145920790
Een huis kopen is echt lastig :P
Ik en mijn partner hebben een bod gedaan op een huis, maar natuurlijk was er ook weer een andere bieder (die letterlijk een paar uur eerder had geboden dan ik :P). En natuurlijk hebben we hetzelfde bedrag geboden :+
Nu moeten we beslissen wat te doen. Wat omhoog vind ik geen probleem, past ook binnen het budget, maar hoeveel dan? Het onderhoud is redelijk, alleen het buitenschilderwerk en de keuken moeten nog. De keuken kan je nog wel gebruiken, maar is gewoon wat verouderd (wat missende frontjes, beschadigingen etc). De tuin is niet zo mooi, maar ach wat snoeiwerk zal wonderen doen denk ik.
Het huis ligt op loop/fiets afstand van winkels, voldoende parkeergelegenheid en nabij OV.

Aan de ene kant denk ik, dit moet ik hebben! Aan de andere kant twijfel ik zo -O- Maarja, ik twijfel altijd over alles :') (en soms te lang, daardoor is het vorige "droomhuis" al verkocht ;()
pi_145923787
Ergo, gooi er 2k op en kijken waar er gebeurd.
Laat die handjes wapperen!
pi_145950873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:13 schreef NotTheSame het volgende:
Lunamatic, hopelijk krijgt je vriend een poot aan de grond bij de adviseur. Zelf zou ik eventueel voor je eigen administratie (en om je klacht te kunnen onderbouwen bij de AFM) ook nog even per mail alles kortsluiten. Dan heb je in ieder geval ook nog schriftelijk bewijs dat hij er een potje van maakt.
Mijn vriend heeft de adviseur schriftelijk laten bevestigen dat het geregeld is, dus we hebben in ieder geval iets van "bewijs" als het uiteindelijk niet zo blijkt te zijn...
pi_145987649
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:43 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft de adviseur schriftelijk laten bevestigen dat het geregeld is, dus we hebben in ieder geval iets van "bewijs" als het uiteindelijk niet zo blijkt te zijn...
Hoop dat het allemaal goed gaat komen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:30:27 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145989556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:33 schreef Puala het volgende:
Elektra kan ook in delen, maar dan ben je wel gebonden aan werken vanaf de meterkast naar het verste punt van de meterkast. En goed logisch nadenken van tevoren.
Doe jij dit nu ook zo dan? Heb je klustopic een beetje doorgelezen :) goed bezig ^O^
pi_145990029
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Doe jij dit nu ook zo dan? Heb je klustopic een beetje doorgelezen :) goed bezig ^O^
Ja grotendeels wel. Mijn meterkast zit in de gang en vanaf daar gaat hij het huis door. En ik heb dat plafond dus open liggen en in de woonkamer ook. En ik heb nu alvast 3 buizen naar boven aangelegd en voorzien van draad (waar dus geen spanning op staat, dus niet gevaarlijk is) zodat ik daar straks verder mee kan bouwen als ik aan de boven verdieping begin. Want dan is het plafond in de woonkamer dicht.

Maar als je daar van tevoren over nadenkt is dat echt prima te doen. Kwestie van een handige mannetje kennen die je kan helpen. En als je in de buurt van Druten blijft wil ik ook wel een avondje langs komen om de theorie uit te leggen ;)
pi_146025399
Hmm, zag een interessant nieuwbouwproject op funda :9
Weet alleen niet of ik het geduld er voor zou hebben :+
pi_146025692
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:19 schreef Miezziej het volgende:
Hmm, zag een interessant nieuwbouwproject op funda :9
Weet alleen niet of ik het geduld er voor zou hebben :+
Ik vind het nog steeds leuk ^^ heb me wel wat verkeken op het geld wat er nog extra bovenop komt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146025786
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds leuk ^^ heb me wel wat verkeken op het geld wat er nog extra bovenop komt.
Ik ga mij er maar eens in verdiepen denk ik, geen idee wat alles aan meerwerk zou kosten :@
pi_146025828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:38 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ga mij er maar eens in verdiepen denk ik, geen idee wat alles aan meerwerk zou kosten :@
Wij zitten op ongeveer 20.000. Maar daar zit wel een uitbouw bij.

--------

We gaan een afspraak maken om het voorlopig koopcontract te tekenen :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146026059
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij zitten op ongeveer 20.000. Maar daar zit wel een uitbouw bij.

--------

We gaan een afspraak maken om het voorlopig koopcontract te tekenen :D
Zo, das best veel!
Als ik het project zo zie denk ik dat ik in ieder geval een dakkapel wil en een andere zolderindeling (nu is het 1 open ruimte, ik zou denk ik een voorzolder willen). Zal ook wel weer wat kosten.
Ik ga binnenkort maar gewoon babbelen, dan weet ik of het haalbaar is (en of het project echt iets voor mij is natuurlijk).

En yay :D *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:53:01 #271
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146026164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zo, das best veel!
Als ik het project zo zie denk ik dat ik in ieder geval een dakkapel wil en een andere zolderindeling (nu is het 1 open ruimte, ik zou denk ik een voorzolder willen). Zal ook wel weer wat kosten.
Ik ga binnenkort maar gewoon babbelen, dan weet ik of het haalbaar is (en of het project echt iets voor mij is natuurlijk).

En yay :D *O*
Sommige dingen kan je volgens mij beter standaard op laten leveren, en dan zelf iemand inschakelen voor verbouwing....Voor een dakkapel had ik deze link gevonden:
http://www.klokdakkapellen.nl/dakkapellen
Hmz, ze hebben de prijslijst eraf gehaald :/ Nou ja. de grootste zat iig rond de 6500 euro ofzo (kunststof)
pi_146026450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Sommige dingen kan je volgens mij beter standaard op laten leveren, en dan zelf iemand inschakelen voor verbouwing....Voor een dakkapel had ik deze link gevonden:
http://www.klokdakkapellen.nl/dakkapellen
Hmz, ze hebben de prijslijst eraf gehaald :/ Nou ja. de grootste zat iig rond de 6500 euro ofzo (kunststof)
Bedankt voor de tip!

Mijn vriend en zijn broertje zijn best handig dus denk dat we ook veel zelf kunnen doen als dat veel scheelt enzo. Eventueel een voorzolder zelf maken, tegelen etc.
pi_146026490
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We gaan een afspraak maken om het voorlopig koopcontract te tekenen
Yay! alvast gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:47 schreef Puala het volgende:
Ja grotendeels wel. Mijn meterkast zit in de gang en vanaf daar gaat hij het huis door. En ik heb dat plafond dus open liggen en in de woonkamer ook. En ik heb nu alvast 3 buizen naar boven aangelegd en voorzien van draad (waar dus geen spanning op staat, dus niet gevaarlijk is) zodat ik daar straks verder mee kan bouwen als ik aan de boven verdieping begin. Want dan is het plafond in de woonkamer dicht.
Hoe ken jij eigenlijk de theorie? Heb je een opleiding gehad of gewoon zelf opgezocht? Moet je het nog laten controleren voordat je het uiteindelijk aansluit op de meterkast?
pi_146026516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zo, das best veel!
Als ik het project zo zie denk ik dat ik in ieder geval een dakkapel wil en een andere zolderindeling (nu is het 1 open ruimte, ik zou denk ik een voorzolder willen). Zal ook wel weer wat kosten.
Ik ga binnenkort maar gewoon babbelen, dan weet ik of het haalbaar is (en of het project echt iets voor mij is natuurlijk).

En yay :D *O*
Voor die zolder indeling veranderen vragen ze bij ons echt achterlijk veel. Dus gaan we kater zelf doen. Dakkapel vragen ze heel veel voor maar een dakraam heeft bijv. Weer een nette prijs. Wij laten sowieso het dakraam doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146026521
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij zitten op ongeveer 20.000. Maar daar zit wel een uitbouw bij.

--------

We gaan een afspraak maken om het voorlopig koopcontract te tekenen :D
Dit inderdaad.

Wij zitten nu op 13.000 maar daar moet nog de badkamer en wat andere dingetjes bij.

Hier 8-11 de tekenafspraak *O*
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_146026569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Wij zitten nu op 13.000 maar daar moet nog de badkamer en wat andere dingetjes bij.

Hier 8-11 de tekenafspraak *O*
Badkamer laten wij er standaard inzetten en veranderen we over een paar jaar weer om even op dit moment de kosten te drukken :)

Ga wel kijken of ze al hangende wc's kunnen doen als dat niet te duur is want dan zit die aansluiting meteen goed.

Gefeliciteerd alvast.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146026608
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Badkamer laten wij er standaard inzetten en veranderen we over een paar jaar weer om even op dit moment de kosten te drukken :)

Ga wel kijken of ze al hangende wc's kunnen doen als dat niet te duur is want dan zit die aansluiting meteen goed.

Gefeliciteerd alvast.
Jij ook :9
Hier ook hangende toiletten (standaard gelukkig) en mijn vriend wil graag de afvoer van het fonteintje in de muur laten weglopen.

Ik zit nu sinds vorige week bij mijn moeder in huis (alleen mijn broertje woont daar nog) met mijn vriend, dus we kunnen fijn sparen.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_146026618
Zolder doen wij ook pas over een tijdje denk ik. Kost een ruime ¤3.000 om te laten doen geloof ik. Geen idee of dat een nette prijs is.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_146026659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Yay! alvast gefeliciteerd! *O*

[..]

Hoe ken jij eigenlijk de theorie? Heb je een opleiding gehad of gewoon zelf opgezocht? Moet je het nog laten controleren voordat je het uiteindelijk aansluit op de meterkast?
Veel is uit te zoeken, maar ik heb een vriend die elektrotechniek heeft gestudeerd. En die heeft mij ook heel veel uitgelegd en die sluit uiteindelijk aan. Volgens mij mag je het in NL zelf doen, maar ik wil dat zelf niet doen. Maar als je zelf 90% kan voorbereiden en je hebt maar één middag een vakman nodig om aan te sluiten op de meterkast ben je alsnog veel goedkoper uit.
pi_146026767
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor die zolder indeling veranderen vragen ze bij ons echt achterlijk veel. Dus gaan we kater zelf doen. Dakkapel vragen ze heel veel voor maar een dakraam heeft bijv. Weer een nette prijs. Wij laten sowieso het dakraam doen.
Okee, ik ben nu best nieuwsgierig geworden! Zo snel mogelijk een afspraak maken dus :P

Anders doen we het gewoon lekker zelf (eventueel later). Ik zou een dakkapel willen om een volwaardige kamer te creëren, maar dat is nu nog niet "nodig" (nog geen kinderen in het spel etc :+). Ben benieuwd naar de prijzen bij dit project.

Heb eerder naar nieuwbouw gekeken, maar toen was ik (weer... :+) te laat.
pi_146027454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Okee, ik ben nu best nieuwsgierig geworden! Zo snel mogelijk een afspraak maken dus :P

Anders doen we het gewoon lekker zelf (eventueel later). Ik zou een dakkapel willen om een volwaardige kamer te creëren, maar dat is nu nog niet "nodig" (nog geen kinderen in het spel etc :+). Ben benieuwd naar de prijzen bij dit project.

Heb eerder naar nieuwbouw gekeken, maar toen was ik (weer... :+) te laat.
Ja je moet je meestal wel snel reageren op nieuwbouw haha.

En die dak kapel komt hier ook wel als het nodig is. Dakraam zou ik sowieso doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146027480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:08 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Jij ook :9
Hier ook hangende toiletten (standaard gelukkig) en mijn vriend wil graag de afvoer van het fonteintje in de muur laten weglopen.

Ik zit nu sinds vorige week bij mijn moeder in huis (alleen mijn broertje woont daar nog) met mijn vriend, dus we kunnen fijn sparen.
Ja wij zijn bezig met een starterswoning en dan verdienen ze het op het meerwerk dus alles wat je kan verzinnen is meerwerk haha.

Ik vond het ook een beetje belachelijk Maarja.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:34:44 #283
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146034135
meh ;( bod gedaan op huis, maar t is te laag...(ok..heb 30.000 minder geboden :@ ) straks maar ff overleggen hoe hoog het dan moet worden....Of hebben jullie suggesties? Bedoeling is wel dat er nog wat geld overblijft voor verbouwing oid.
pi_146034539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:34 schreef PureEvil het volgende:
meh ;( bod gedaan op huis, maar t is te laag...(ok..heb 30.000 minder geboden :@ ) straks maar ff overleggen hoe hoog het dan moet worden....Of hebben jullie suggesties? Bedoeling is wel dat er nog wat geld overblijft voor verbouwing oid.
Mja ik zou vooral een reëel bod uitbrengen laten zien dat je serieus bent. Want ik weet niet in welke prijs klasse je kijkt maar in leuke huizen onder de 2 ton in 30k minder al heel erg veel.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:43:21 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146041282
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik zou vooral een reëel bod uitbrengen laten zien dat je serieus bent. Want ik weet niet in welke prijs klasse je kijkt maar in leuke huizen onder de 2 ton in 30k minder al heel erg veel.
vp is 139. we hebben nu 125 geboden...
pi_146041417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

vp is 139. we hebben nu 125 geboden...
Mja dat is misschien wat geloofwaardiger. Al vermoed ik dat die ook weer afgewezen gaat worden. En je met 130.000 er een eind zou kunnen zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146042080
PureEvil, volgens mij hebben wij afgelopen week een beetje vergelijkbaar (denk ik) onderhandeld. Het huis waar wij op boden had als vraagprijs 125 en we hebben er uiteindelijk 111 van gemaakt. Het is echt een opknapper en we gaan ook nog zo'n 45 in de verbouwing en renovatie (huis uit 1925) steken.
Ik vond het best wel spannend allemaal en we hebben uiteindelijk een week onderhandeld door middel van over en weer emailen met hun makelaar. Vooral ook telkens mooi vormgegeven argumenten toevoegen enzo om de bieding te ondersteunen :D Zo zijn er verschillende biedingen en tegenbiedingen gedaan en afgelopen maandag werd dus ons bod van 111 geaccepteerd.
Wij hadden van te voren wel redelijk uitgedacht en opgezocht wat we allemaal willen klussen en hoeveel dat ongeveer gaat kosten (bouwtechnische keuring laten doen en verder ook offertes e.d. aangevraagd en kosten opgezocht). En ook wat research naar wat het huis na renovatie waard zal zijn, zodat de koopsom + renovatiekosten het ook allemaal waard zijn en we niet opeens rare plannen hadden die zich dan nooit meer zouden terug verdienen of zo. Ook bekeken wat we zelf kunnen en wat we willen laten doen bijvoorbeeld. Oja, en als ontbindende voorwaarde hebben wij dus ook in de koopakte dat het ondervoorbehoud van financiering van koopsom + verbouwingskosten is. Nou ja, misschien heb je hier wat aan ;) In ieder geval heel veel succes! En ik hoop dat het jullie ook lukt :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:19:51 #288
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_146042490
Ela ik mag je dus feliciteren met jullie nieuwe huis?

PureEvil 125k klinkt inderdaad wel wat serieuzer. Hopelijk vormt dit een opening voor serieuze onderhandelingen! Ik duim voor jullie!

Ik zie hier veel voorbij komen over nieuwbouw en meerwerk. Daar heb ik dus geen ene jota verstand van, wel interessant om te lezen dat de 'standaard' afwerking zo verschillend is (en meerwerk dan zo achterlijk duur :') )

Hier nog 2,5 week tot sleuteloverdracht *O* . Het word ook echt tijd want nadat PostNL vandaag 3 behoorlijke dozen Sinterklaas en verjaardagscadeaus kwam (je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn!) brengen kwamen we tot de conclusie dat het huis bijna uit z'n voegen barst :') . Verstopplekken puilen allemaal uit en de rest van de opbergruimte staat vol met verse babyuitzet. En dan hebben we nog 30m2 opslag tjokvol staan :X . Kortom, tijd om te verhuizen!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:51:34 #289
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146046439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:07 schreef elamanilo het volgende:
PureEvil, volgens mij hebben wij afgelopen week een beetje vergelijkbaar (denk ik) onderhandeld. Het huis waar wij op boden had als vraagprijs 125 en we hebben er uiteindelijk 111 van gemaakt. Het is echt een opknapper en we gaan ook nog zo'n 45 in de verbouwing en renovatie (huis uit 1925) steken.
Ik vond het best wel spannend allemaal en we hebben uiteindelijk een week onderhandeld door middel van over en weer emailen met hun makelaar. Vooral ook telkens mooi vormgegeven argumenten toevoegen enzo om de bieding te ondersteunen :D Zo zijn er verschillende biedingen en tegenbiedingen gedaan en afgelopen maandag werd dus ons bod van 111 geaccepteerd.
Wij hadden van te voren wel redelijk uitgedacht en opgezocht wat we allemaal willen klussen en hoeveel dat ongeveer gaat kosten (bouwtechnische keuring laten doen en verder ook offertes e.d. aangevraagd en kosten opgezocht). En ook wat research naar wat het huis na renovatie waard zal zijn, zodat de koopsom + renovatiekosten het ook allemaal waard zijn en we niet opeens rare plannen hadden die zich dan nooit meer zouden terug verdienen of zo. Ook bekeken wat we zelf kunnen en wat we willen laten doen bijvoorbeeld. Oja, en als ontbindende voorwaarde hebben wij dus ook in de koopakte dat het ondervoorbehoud van financiering van koopsom + verbouwingskosten is. Nou ja, misschien heb je hier wat aan ;) In ieder geval heel veel succes! En ik hoop dat het jullie ook lukt :)
Je hebt eerst de keuring laten doen en toen geboden? Wij iig niet. Bouwkundige keuring en schoongrondverklaring is wel een van de voorwaarde die we hebben gesteld toen we gingen bieden. Jij hebt verbouwingskosten extra gefinancierd? Dat was hier iig nog niet helemaal duidelijk...stel dat we tot een akkoord komen dan zouden we eigenlijk deze week nog alles financieel moeten regelen met hypotheekadviseur en bank, want de bank dat duurt weer 4/6 weken ;(

maar verder geen stress hoor :')

Zaterdag alvast wat dozen inladen en bij mn ouders op zolder zetten, en dan volgend weekend de rest. (spul wat niet weg kan, maar nu niet nodig is...boeken/kleding/speelgoed/fotoalbums etc.) ca. 30/40 dozen/doosjes denk ik wel

Lekker NTS, schiet al op! *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:34:58 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_146051750
Zijn er eigenlijk standaard teksten waarin je je bod zet en ontbindende voorwaarden om te mailen naar een verkopend makelaar?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:12:11 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146064665
*O* We zijn officieel in onderhandeling :) Net een tegenbod ontvangen van 135. Nog steeds te hoog, maar daarom is het ook een tegenbod denk ik dan ;) Ik zit zelf te denken aan 127.500....
pi_146065142
Gefeliciteerd Elamanilo! Een huis uit 1925, gaaf hoor! O+

PureEvil, succes met de onderhandeling. Wij hebben eerst geboden en toen we eruit waren qua prijs is de bouwkundige keuring ingepland, toen bleek dat alles goed was hebben we de koopovereenkomst getekend. Als er toch meer kosten dan verwacht uit de bouwkundige keuring komen kun je dat toch weer meenemen in een nieuwe prijsonderhandeling.

automatic, volgens mij zijn er niet echt standaard teksten. Onze aankoopmakelaar stuurde ons CCtjes van zijn mailtjes naar de verkoopmakelaar. Hier stond gewoon heel simpel in vermeld, "bod onder voorbehoud van verkoop eigen woning, onder voorbehoud van financiering, onder voorbehoud van bouwkundige keuring.".
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_146067167
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja wij zijn bezig met een starterswoning en dan verdienen ze het op het meerwerk dus alles wat je kan verzinnen is meerwerk haha.
Haha, dat is met onze klusflat net zo. Wij laten het casco opleveren omdat we veel van de aangeboden meerwerk (keuken, badkamer) niet eens mooi vinden en we vinden dat ze voor veel dingen ook teveel vragen. Ook horen we uit ervaring van anderen dat er veel fouten worden gemaakt in het meerwerk.

Omdat het een te renoveren flat is, is het allemaal nog een stukje lastiger. Als je bijvoorbeeld een badkamer als meerwerk wilt, betaal je ook voor de sloop van de oude badkamer, en vooral die sloopkosten zijn veel te hoog... Er waren dingen die we eventueel wel wilden laten doen als meerwerk, maar dan moesten er andere dingen ook worden gedaan die we veel goedkoper zelf kunnen doen, dus uiteindelijk hebben we besloten om dan maar anderen in te gaan huren en dus casco op te laten leveren. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken :)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:38:15 #294
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_146067358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:30 schreef Kirb het volgende:
Gefeliciteerd Elamanilo! Een huis uit 1925, gaaf hoor!
Ik lijk echt wel de enige te zijn die die obsessie met oude huizen niet heeft. Wat is er toch altijd zo geweldig aan een huis dat al 80/90 jaar oud is met alle scheuren, slechte isolatie, lage plafonds, lage deuropeningen, onhandige hoogtes van vanalles en nog wat en duur onderhoud :?
Don't let my username fool you...
pi_146067410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik lijk echt wel de enige te zijn die die obsessie met oude huizen niet heeft. Wat is er toch altijd zo geweldig aan een huis dat al 80/90 jaar oud is met alle scheuren, slechte isolatie, lage plafonds, lage deuropeningen, onhandige hoogtes van vanalles en nog wat en duur onderhoud :?
Ik vind je aannames niet echt redelijk. Mijn huis, ook 1925, zat het plafond op 270 en daar zaten er nog 3 boven. Ik kom op 290 uit bij mijn balken. Straks 10 cm plafond er weer in, toch eentje van 280 ;)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:40:47 #296
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_146067447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vind je aannames niet echt redelijk. Mijn huis, ook 1925, zat het plafond op 270 en daar zaten er nog 3 boven. Ik kom op 290 uit bij mijn balken. Straks 10 cm plafond er weer in, toch eentje van 280 ;)
Maar de rest laat je even wijselijk buiten je reactie? ;)
Don't let my username fool you...
pi_146067498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:40 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar de rest laat je even wijselijk buiten je reactie? ;)
Ik heb geen scheuren in gevel/muren en gewoon hoge deuren.

Isolatie klopt, maar daar had ik met gevelisolatie wat aan kunnen doen.

Onderhoud weet ik niet, want ik heb nog geen half jaar de sleutel.
pi_146067513
Huizen uit die bouwperiode hebben zo veel sfeer, ik ben echt fan van die stijl. Een goed opgeknapt jaren 20/30 huis lijkt me fantastisch. Echter ik zie het zelf niet zitten om zo veel te verbouwen. Wij hebben dan ook een eind jaren 70 huis gekocht :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_146067646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:07 schreef elamanilo het volgende:
Zo zijn er verschillende biedingen en tegenbiedingen gedaan en afgelopen maandag werd dus ons bod van 111 geaccepteerd.
Gefeliciteerd!!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef Metalfreak het volgende:
Ik lijk echt wel de enige te zijn die die obsessie met oude huizen niet heeft. Wat is er toch altijd zo geweldig aan een huis dat al 80/90 jaar oud is met alle scheuren, slechte isolatie, lage plafonds, lage deuropeningen, onhandige hoogtes van vanalles en nog wat en duur onderhoud
Ik heb zelf jaren in een slecht onderhouden huurwoning uit de jaren 20 gewoond. Alles trilde als er een bus voorbij kwam, het tochtte behoorlijk en was moeilijk warm te krijgen in de winter. De muren waren gescheurd en het dak heeft meerdere keren gelekt. Niets was waterpas, het dak was niet geisoleerd (er kwam zelfs licht binnen tussen de balken). Toen ze vroegen of ik misschien interesse had in het kopen van het huis heb ik hartelijk gelachen...

Maar het huis had wel karakter en de buurt was erg aantrekkelijk, ik kan me voorstellen dat er jaren 20-30 woningen zijn die een stuk beter onderhouden zijn en daardoor heel gewild zijn.
pi_146069876
Thanks voor de felicitaties! Het wordt nu wel erg echt ja!

Een fascinatie voor oude huizen had ik altijd al wel, er zit leven en sfeer in. Ik woon nu in een nieuwbouwappartement en dat heeft ook zeker wel z'n voordelen, maar ik mis toch het karakter en het gemak om dingen aan te passen.

Het huis dat we nu hebben gekocht/gaan kopen heeft behoorlijk hoge plafonds van 3 meter nog wat en ook de deuren zijn hoog. Er zitten wel scheuren in het stucwerk ;) En we gaan ook de gevels en muren isoleren. CV zit er wel al in.

Verder ook nog de ensuite met schuifdeuren, overal glas in lood, ornamenten plafonds en graniet in het voorportaal <3 En de oude paneeldeuren zijn afgetimmerd, dus dat wordt ook een leuk klusje :D


quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:51 schreef PureEvil het volgende:


[..]

Je hebt eerst de keuring laten doen en toen geboden? Wij iig niet. Bouwkundige keuring en schoongrondverklaring is wel een van de voorwaarde die we hebben gesteld toen we gingen bieden. Jij hebt verbouwingskosten extra gefinancierd? Dat was hier iig nog niet helemaal duidelijk...stel dat we tot een akkoord komen dan zouden we eigenlijk deze week nog alles financieel moeten regelen met hypotheekadviseur en bank, want de bank dat duurt weer 4/6 weken ;(

maar verder geen stress hoor :')

Zaterdag alvast wat dozen inladen en bij mn ouders op zolder zetten, en dan volgend weekend de rest. (spul wat niet weg kan, maar nu niet nodig is...boeken/kleding/speelgoed/fotoalbums etc.) ca. 30/40 dozen/doosjes denk ik wel

Lekker NTS, schiet al op! *O*
We hebben inderdaad eerst een bouwtechnische keuring laten doen, zodat we daarna onze uiterste prijs konden bepalen en zodat we achteraf niet zomaar voor hele rare verrassingen komen te staan zoals een fundering die niet meer goed is of zo. We hadden ook meteen mooie argumenten om onze biedingen wat kracht bij te zetten. Maar ik las ook op internet dat het vaak ook gebruikelijk is om de keuring pas na de koopakte te doen en als ontbindende voorwaarde op te nemen, dus don't worry, dat is ook helemaal geen gekke volgorde :)

Wij lenen ook bij voor de verbouwkosten, omdat die best aanzienlijk zijn. We gaan wel proberen om een aantal dingen zelf te doen, maar er zullen ook dingen uitbesteed gaan worden. We hebben wel onze hypotheek bij familie en niet bij een bank, dat scheelt misschien, we hadden het van te voren al overlegd dat we ook verbouwkosten meelenen. En met behulp van de bouwtechnische staat, hebben we een goed kostenraam gemaakt voor onszelf, zodat we al echt een plan van aanpak hebben en ook echt goed onze koopprijs konden bepalen dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')