abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144820503
Onze hypotheekadviseur maakt echt een potje van de hypotheekaanvraag. Nadat we de koopakte hadden ondertekend was hij mijn werkgeversverklaring kwijt. Ik een nieuwe aanvragen, toen toch alle documenten getekend en hij zou ze gaan indienen. Nu blijkt dus dat hij dit nooit gedaan heeft omdat hij zegt de werkgeversverklaring van mijn vriend niet te hebben ontvangen, terwijl wij weten dat hij deze wel heeft gehad (aangetekend verstuurd). Dit zegt hij ook pas na een paar weken en volgens mij alleen ook omdat wij zelf contact opnamen om te vragen hoe onze aanvraag ervoor stond.

Onze financieringstermijn is inmiddels bijna verlopen en de aanvraag is nog niet eens ingediend. Al met al zijn we dus erg ontevreden over het functioneren van deze adviseur en gaan we sowieso een klacht indienen bij zijn werkgever. We hadden de hypotheekaanvraag beter zelf kunnen doen, was een stuk sneller geweest en dan waren er geen documenten kwijtgeraakt.

Mijn vriend wil nu eigenlijk (een deel van) het geld dat we voor zijn service hebben moeten betalen terugvragen, heeft dit enige kans van slagen? Zijn er nog andere stappen die we kunnen ondernemen om deze beunhaas tot de orde te roepen?
pi_144820900
Vragen kan altijd. Eisen wordt lastiger denk ik. Maar goed, ik heb er geen verstand van.
pi_144820917
In elkaar meppen met de fok knok ploeg ;)

Even zonder gein, zou dit met zijn baas proberen te bespreken en anders een advocaat gaan raadplegen.
pi_144820924
Een klacht indienen bij kifid kan je natuurlijk wel doen. Ze kunnen je vast meer vertellen. Anders het juridisch loket
pi_144820941
Of je rechtsbijstand raadplegen die je natuurlijk af hebt gesloten voor zo'n grote aankoop.
pi_144821184
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:34 schreef MrDrako het volgende:
In elkaar meppen met de fok knok ploeg ;)

Even zonder gein, zou dit met zijn baas proberen te bespreken en anders een advocaat gaan raadplegen.
Behalve dat we uitstel van financiering moeten gaan aanvragen zullen we hopelijk verder geen schade gaan lijden, dus ik weet niet of een advocaat veel toegevoegde waarde heeft. Het is gewoon meer dat we het niet vinden kunnen dat iemand geld vraagt voor zulke slechte service. De eerste stap is inderdaad dat we dit gaan aankaarten bij het bureau waar hij werkt, maar zelf denk ik eerlijk gezegd dat we er verder niet veel mee kunnen.
pi_144821392
Daarom die documenten ook zelf afgeven in dit soort gevallen, neem aan dat je geen budget adviseur aan de andere kant van het land hebt gekozen.
Ga langs en ga in gesprek met adviseur en zijn supervisor met een bakkie koffie erbij.
I am a Koala who Stretches :P
pi_144821897
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:50 schreef StretchingKoala het volgende:
Daarom die documenten ook zelf afgeven in dit soort gevallen, neem aan dat je geen budget adviseur aan de andere kant van het land hebt gekozen.
Ga langs en ga in gesprek met adviseur en zijn supervisor met een bakkie koffie erbij.
Nou... hij was eerder al een keer een werkgeversverklaring kwijtgeraakt die we persoonlijk hadden afgegeven, dus dat werkte ook al niet zo goed. Die van mijn vriend daarom dus maar aangetekend verstuurd... Hielp blijkbaar ook niet...
pi_144824549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:07 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Nou... hij was eerder al een keer een werkgeversverklaring kwijtgeraakt die we persoonlijk hadden afgegeven, dus dat werkte ook al niet zo goed. Die van mijn vriend daarom dus maar aangetekend verstuurd... Hielp blijkbaar ook niet...
je wil dus gewoon niets betalen voor zijn service, wat zei de adviseur toen je hem hierop aansprak?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144824988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:28 schreef Thezappa het volgende:

[..]

je wil dus gewoon niets betalen voor zijn service, wat zei de adviseur toen je hem hierop aansprak?
Nog niet gedaan. We weten pas sinds een paar uurtjes dat hij het document kwijt is. Wel meteen een mail gestuurd waarin we te kennen hebben gegeven ontevreden te zijn over de gang van zaken en dat hij het zo snel mogelijk mag gaan fixen. We hebben al betaald (ook stom) op het moment dat hij zei de aanvraag te hebben ingediend, wat dus nu achteraf niet blijkt te zijn gebeurd....
pi_144825049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:43 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Nog niet gedaan. We weten pas sinds een paar uurtjes dat hij het document kwijt is. Wel meteen een mail gestuurd waarin we te kennen hebben gegeven ontevreden te zijn over de gang van zaken en dat hij het zo snel mogelijk mag gaan fixen. We hebben al betaald (ook stom) op het moment dat hij zei de aanvraag te hebben ingediend, wat dus nu achteraf niet blijkt te zijn gebeurd....
maar uit eindelijk komt het wel goed? hij is alleen een keer iets kwijt geraakt?

had je anders niet willen betalen? je hebt toch een opdracht gegeven?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144829014
Bij een wanprestatie hoef je toch niet klakkeloos de nota te voldoen lijkt mij.

Je hebt een deal, als hij zich niet aan de afspraak houd waarom zouden jullie dat wel moeten doen.

Als ik een afspraak met een sanitair leverancier maak voor levering en installatie en die man betegelt niet maar zet de dozen in de gang en gaat weer weg, dan betaal je de rekening toch ook niet.

Alleen het hard maken van dingen zal wat lastiger zijn in dit geval. En terugvragen word nog lastiger.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144829070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:45 schreef Thezappa het volgende:

[..]

maar uit eindelijk komt het wel goed? hij is alleen een keer iets kwijt geraakt?

had je anders niet willen betalen? je hebt toch een opdracht gegeven?
2x wat kwijtgeraakt, dit veel te laat melden waardoor de verwachte data niet gehaald kunnen worden.

In het ergste geval is straks de datum verlopen en kan TS niet aantonen dat zij de financiering niet rond kan krijgen. Dan kun je op zijn zachtst gezegd zwaar verneukt zijn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144831806
Wij hebben een paar jaar geleden iets vergelijkbaars gehad. Toen alles rond was een mail met onze klachten duidelijk op een rij naar de bank gestuurd, per kerende post excuses gekregen + de afsluitprovisie tetuggekregen. Is geen rechtsbijstand aan te pas gekomen. Begin eerst gewoon met aangeven wat er mis is gegaan, en welke genoegdoening je wilt.
pi_144832077
Vraagje tussendoor:

Is het tegenwoordig normaal om dit soort mensen op voorhand te betalen? Ik heb alle rekeningen pas gekregen nadat de koop definitief rond was.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144832706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:39 schreef hottentot het volgende:
Vraagje tussendoor:

Is het tegenwoordig normaal om dit soort mensen op voorhand te betalen? Ik heb alle rekeningen pas gekregen nadat de koop definitief rond was.
Volgens mij wordt bij veel meer dienstverlening inmiddels betaling vooraf gevraagd. Je hebt geen pressiemiddel meer om mensen te 'bewegen' de nota te voldoen als het werk al gedaan is. Maar ik vind het logischer om in dit soort gevallen een voorschotnota van de helft te doen en de andere helt aan 't eind.
pi_144835243
Je gaat toch niet betalen voor hypotheekadvies?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_144836148
Is hij of het bureau geen onderdeel van een keten?
.
pi_144836909
Schriftelijk in gebreke stellen.
pi_144837771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Je gaat toch niet betalen voor hypotheekadvies?
Zo is het, maximaal de helft betalen, niets betalen voor je hypotheekadviseur en ook de notaris moet het gewoon gratis doen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_144837995
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zo is het, maximaal de helft betalen, niets betalen voor je hypotheekadviseur en ook de notaris moet het gewoon gratis doen.
Als het allemaal vooraf moet dan kan hij om mij de pot op. Ik betaal de loodgieter toch ook niet vooraf.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144846181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Je gaat toch niet betalen voor hypotheekadvies?
Dat doe ik inderdaad ook nooit weer. Dit is de eerste keer dat ik een huis koop, dus dacht dat het wel handig zou zijn, maar achteraf voegt het helemaal niets toe.

Na een mail van mijn kant dat we de verklaring aangetekend hadden verstuurd, en dat we niet tevreden waren over de gang van zaken, kregen we de respons dat de verklaring toch wel was aangekomen, maar dat deze niet in de goede format was opgemaakt. Zij hebben toen blijkbaar de werkgever benaderd voor een andere, maar dit niet met ons gecommuniceerd. De werkgever heeft nog geen nieuwe afgeleverd. Ook bleken er een aantal andere documenten niet op orde te zijn, terwijl ik herhaaldelijk had gevraagd om het door te geven als er nog iets ontbrak aan de documenten. We hebben een deel van de ontbrekende documenten alsnog meteen op kunnen sturen, maar moeten nu natuurlijk alsnog uitstel aanvragen, omdat de hele boel gewoon twee weken stil lag.

De adviseur zei dat we dit zelf moesten doen, maar de makelaar zei vervolgens weer dat de adviseur dit moet doen, dus toen toch maar weer naar het kantoor gebeld en daar kregen we een collega van de adviseur te spreken. Die schrok ook van het gebrek aan communicatie van zijn collega en heeft de dingen die nog moesten gebeuren wat scherper op een rijtje kunnen zetten voor ons (de berichtgeving van onze adviseur is erg laks en hij vergeet vaak dingen). Ook met hem afgesproken dat de uitstel door hen aangevraagd gaat worden en nu dus maar hopen dat het goed komt...

Ik blijf het een stom verhaal vinden. Onze adviseur had die werkgeversverklaring al een maand eerder digitaal gekregen en had best kunnen concluderen dat er informatie miste. Ook is het niet fijn dat er nu weer allemaal documenten niet goed blijken te zijn en dat wij dit pas na twee weken te horen krijgen...
  woensdag 24 september 2014 @ 10:47:46 #24
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_144847447
Ik zou eisen dat een collega dit van hem overneemt en je totaal niet tevreden bent met de persoon die je nu zogenaamd helpt. Ik zou ook gewoon elke dag bellen en mailen naar de status van de zaak. Goed op de huid zitten die vent.
Thinking about thinking of you.
pi_144847485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Je gaat toch niet betalen voor hypotheekadvies?
Inderdaad zeg, stel je voor dat je jezelf op de hoogte laat stellen van de mogelijkheden :') paupers, plebs, allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')