quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij.![]()
Met je vrije tijd.
En je toffe reizen.
JIJOch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
net een voet van rustende reusquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
De enige klim die ik ga doen is de Inaccessible Pinnacle op Skye. Ik heb daarin geen keus want het is één van de 282 Schotse Munro's dus ik moet hem wel beklimmen als ik ooit mijn lijst compleet wil krijgen (ik zit nu pas op 101 dus ik kan dat ding nog een tijdje links laten liggen).
[ afbeelding ]
Hopen dat ie niet gaat bewegen van het gekriebel onder z'n voetquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
net een voet van rustende reus
Succes daarmeequote:Op dinsdag 23 september 2014 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
De munroes, ja, die moeten wij ook maar eens gaan 'verzamelen', maar dan (voor zover mogelijk) rennend![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Altijdquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
Selang, doe je die allemaal in je uppie
Ik borstel ze af als ze erg vies zijn. Zo heel af en toe zet ik ze onder water om het goretex membraan schoon te spoelen (dus echt ín de schoen). En dan vet ik ze in.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien een gekke vraag hoor, maar hoe onderhouden jullie je wandelschoenenNooit echt bij stil gestaan, maar die dingen zijn verrekte duur en ik heb geen zin om ze om de haverklap te vervangen
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik borstel ze af als ze erg vies zijn. Zo heel af en toe zet ik ze onder water om het goretex membraan schoon te spoelen (dus echt ín de schoen). En dan vet ik ze in.
Maar goed, dat heb ik de eerste 4 jaar allemaal nooit gedaan hoorveel te lui voor
Hehe ik vind wandelschoenen shoppen dan wel weer geinig, helaas gaan die dingen zo lang meequote:Op dinsdag 23 september 2014 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Goed dat ik het weet
Wat voor spul gebruik je om in te vetten?
Reden waarom ik het vraag is omdat ik een gezellige schijthekel aan winkelen heb. En al helemaal aan schoenen. Veeeeeeel te veel keus, veel te oninteressant onderwerpGPS-en en andere gadgets daarentegen
Ook een goed idee. Vooral voor het afreageren van stressquote:
Nikwax heeft onderhoudsmiddelen. In mijn geval zijn de zolen vaak als eerste versleten en die zijn helaas niet te onderhouden. En verzolen doet men tegenwoordig ook bijna niet meer.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien een gekke vraag hoor, maar hoe onderhouden jullie je wandelschoenenNooit echt bij stil gestaan, maar die dingen zijn verrekte duur en ik heb geen zin om ze om de haverklap te vervangen
Voor wandelschoenen vanaf categorie B zijn er nog twee bedrijven die het doen hoorquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Nikwax heeft onderhoudsmiddelen. In mijn geval zijn de zolen vaak als eerste versleten en die zijn helaas niet te onderhouden. En verzolen doet men tegenwoordig ook bijna niet meer.
Sinds een jaar gebruik ik ze wel in de heuvels. Nu ik ze heb wil ik niet meer zonder. Spaart echt je knieën bij afdalen, zeker met gewicht op je rug. En als je heel steil omhoog moet op een glibberige helling dan is het ook fijn. Dan maak ik ze heel kort en gebruik ze als een soort icepicks waarmee je jezelf als het ware een beetje omhoog kunt trekken op hellingen waar je anders niet (of moeilijk) tegenop klimt.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
was ik erg blij met de stokken die we gehuurd hadden, jullie gebruiken hier nauweljks stokken toch?
quote:Excellent map reading skills are needed to complete the trail and this route is strictly for the experienced hillwalker
zijn wel iets waar we rekening mee moeten houden. We zijn 2 jaar terug al in Schotland geweest en toen de Ben Nevis opgelopen, maar dat is toch iets anders.quote:The route is devised for those who prefer to get well away from the beaten track and have already gained wide experience of Scottish hillwalking
Ja, verrekijker meenemen! Skye is schitterend kwa wildlife (otters, zee-arenden, etc)quote:
Maar wel veel muggen, of niet?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben van de zomer een tocht gelopen in Zweeds lapland. 100 km, met overweldigend mooie natuur...Kungsleden heet het, en wij liepen van Nikkaluokta tot Abisko...Ik vond het echt een aanrader. Overal je tent opzetten, water uit de beekjes drinken, etc. etc.
Ah. Mijn 50D en 70-200 dusquote:Op maandag 5 januari 2015 11:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, verrekijker meenemen! Skye is schitterend kwa wildlife (otters, zee-arenden, etc)
Ik ga hem deze zomer helemaal lopen (440km) is het plan.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben van de zomer een tocht gelopen in Zweeds lapland. 100 km, met overweldigend mooie natuur...Kungsleden heet het, en wij liepen van Nikkaluokta tot Abisko...Ik vond het echt een aanrader. Overal je tent opzetten, water uit de beekjes drinken, etc. etc.
wij waren eind juni, begin juli daar. Als je liep viel het wel mee met de muggen, maar 's avonds voor de tent zitten zat er meestal niet in qua muggen. De muggenbulten jeukten trouwens niet!quote:Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar wel veel muggen, of niet?
Lapland is wel wat ver weg. Als we in Scandinavië gaan dan in de buurt van Trondheim ivm familie van hem die daar woont.
cool, Selang! Dat zou ik ook wel ooit willen doen..quote:Op maandag 5 januari 2015 11:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ga hem deze zomer helemaal lopen (440km) is het plan.
Nee, ik heb alleen gewandeld in de Cuillins en veel rondgereden.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah. Mijn 50D en 70-200 dus![]()
Heb jij die trail al een keer gelopen?
+1 Ik kan ze bijna niet meer missen al loop ik kortere stukken ook wel gewoon zonderquote:Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sinds een jaar gebruik ik ze wel in de heuvels. Nu ik ze heb wil ik niet meer zonder. Spaart echt je knieën bij afdalen, zeker met gewicht op je rug. En als je heel steil omhoog moet op een glibberige helling dan is het ook fijn. Dan maak ik ze heel kort en gebruik ze als een soort icepicks waarmee je jezelf als het ware een beetje omhoog kunt trekken op hellingen waar je anders niet (of moeilijk) tegenop klimt.
Op min of meer vlakke stukken gebruik ik ze ook niet, al moet ik zeggen dat het ook op vlakke stokken erg fijn is als je een zware rugzak op je rug hebt omdat je dan de neiging hebt om voorover te hangen.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
+1 Ik kan ze bijna niet meer missen al loop ik kortere stukken ook wel gewoon zonderMaar ik neem ze altijd mee voor de zekerheid als we in heuvels/bergen/kliffen lopen
quote:Op maandag 5 januari 2015 12:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op min of meer vlakke stukken gebruik ik ze ook niet, al moet ik zeggen dat het ook op vlakke stokken erg fijn is als je een zware rugzak op je rug hebt omdat je dan de neiging hebt om voorover te hangen.
Ik zit eraan te denken om dit tentje aan te schaffen:quote:Op maandag 5 januari 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij waren eind juni, begin juli daar. Als je liep viel het wel mee met de muggen, maar 's avonds voor de tent zitten zat er meestal niet in qua muggen. De muggenbulten jeukten trouwens niet!
Dat ook inderdaad! Ik ben heel slecht met evenwicht dus voor riviertjes oversteken enzo is het ideaal als je extra steunpunten hebt. En in sneeuwvelden of gewoon hele boggy areas (Schotlandquote:Op maandag 5 januari 2015 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond ze van de zomer vooral erg fijn als ondersteuning in erg steenachtig gebied, of bij rivieren oversteken/over stenen balanceren/door de sneeuw banjeren...
S'nachts doe je hem natuurlijk wel dicht he! Ik bedoelde als alternatief voor s'avonds voor je tent zitten, wat niet fijn is vanwege midges/ muggen. Nu kun je gewoon lekker afgeschermd in je tent gaan zitten en toch genieten van het uitzicht. En als je wilt slapen dan doe je hem dus helemaal dicht.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Wel koud, Selang. Inderdaad dan een goede warme slaapzak mee. Wij werden een morgen wakker met ijs op de tent....En, natuurlijk, het zal in de zomer 24 uur licht zijn, dus je hebt altijd zon en msnen kunnen je zien slapen als je niet te ver van het pad gaat...
ik had niet helemaal door dat je hem dicht kon doen....quote:Op maandag 5 januari 2015 12:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
S'nachts doe je hem natuurlijk wel dicht he! Ik bedoelde als alternatief voor s'avonds voor je tent zitten, wat niet fijn is vanwege midges/ muggen. Nu kun je gewoon lekker afgeschermd in je tent gaan zitten en toch genieten van het uitzicht. En als je wilt slapen dan doe je hem dus helemaal dicht.
In Nepal was mijn slaapzak in elk geval warm genoeg bij < -4 graden (binnen in mijn kamer) op bijna 5000 meter (waar je door de ijlere lucht dikker bloed krijgt dus slechtere doorbloeding dus sneller koud). Misschien was het nog wel kouder maar toen ging mijn thermometer stuk.
Het grootste probleem is dat je nogal wat tocht krijgt in zo'n tent waardoor het kouder aanvoelt. En condens is natuurlijk een probleem met een single skin tent. Dus ja, het heeft nadelen en voordelen. Ik ben er nog niet uit
Ik volg ook meestal het natuurritme, dus ongeveer opstaan als de zon opkomt en naar bed als die onder gaat. Nu gaat de zon natuurlijk niet onder in Lapland in de zomer maar dat idee dus.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik had niet helemaal door dat je hem dicht kon doen....
Wij hebben inderdaad veel in de voortent gezeten 's avonds, met muggenscherm voor de opening. Maar, onze avonden waren ook niet lang. Eten, afwassen, tanden poetsen en slapen....Meestal lagen we om 9 uur wel in bed, en hadden we de tent rond half 7 ofzo staan, denk ik.
Ik gebruik ze met name icm rugzak. In november niet al te ruig terrein loopt dat heel prettig. Wordt het te ruig dan bergen we ze weer op. Klauteren doe ik met handen vrij.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
+1 Ik kan ze bijna niet meer missen al loop ik kortere stukken ook wel gewoon zonderMaar ik neem ze altijd mee voor de zekerheid als we in heuvels/bergen/kliffen lopen
Dat is inderdaad wel weer het nadeel. Als je gaat "scramblen" dan zit je met die stokken. Ik maak ze dan aan m'n daypack vast maar dat moet je dan wel elke keer doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik gebruik ze met name icm rugzak. In november niet al te ruig terrein loopt dat heel prettig. Wordt het te ruig dan bergen we ze weer op. Klauteren doe ik met handen vrij.
Yup, daarom een tas waar je ze makkelijk in/tussen kan steken. Deuter tassen passen bij mij altijd uitermate goed, dus keuze zat (ik had ze al toen ze nog de goedkoopsten waren!, inmiddels een van de duurdere merken... zo zie je maar).quote:Op maandag 5 januari 2015 15:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel weer het nadeel. Als je gaat "scramblen" dan zit je met die stokken. Ik maak ze dan aan m'n daypack vast maar dat moet je dan wel elke keer doen.
Doodzondequote:Op maandag 16 maart 2015 12:49 schreef Guard het volgende:
We hebben het er vaker over gehad, maar nu ziet het er ook weer begaanbaar uit voor mensen zonder klimervaring en wat kleinere ballen van staal....
http://totallycoolpix.com(...)t-to-reopen-in-spain
hoe het was
kan weer terug op mijn bucketlist dus
Ben niet een superervaren wandelaar, maar alles tussen de 10 en 15 kilometer per dag is zeker haalbaar, ook voor jongens van 16. Ben zelf ook met dat soort afstanden begonnen (was wel wat ouder) en dat leverde niet meer op dan wat stijve benen. Goed te doen, dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wou graag jullie advies...mijn zoon(16) wil deze zomer met een vriend alleen gaan kamperen, en dan het liefst wild natuurlijk. Nu vond ik Scandinavie nog net iets te wild voor een eerste tocht, dus ik heb hem nu warm gekregen voor de bivakzones aan de Waals-Franse grens http://www.bivakzone.be/viroinval-chimay.html.
Maar, hoever is realistisch voor twee jongens van 16 (in goede conditie) in dat terein (licht heuvelachtig volgens mij) om per dag te lopen, als ze elke dag naar een ander bivak willen? Op hun eerste tocht?
Ik ben al van plan om eens een kilometer of 8 met hem te gaan lopen(met volle rugzak voor hem) om ook zelf ervaring te krijgen, maar tips van ervaren wandelaars zijn ook handig!
Mijn voorstel was dat ik de heren op een camping parkeer en ze daar vandaan mooie dagtochten maken. Maar dat is veel te suf. Terug naar de basics, enzo. Als het aan de heren lag, waren ze gelijk een week of twee dwars door Noorwegen gaan trekken met hun tweeen, maar ik vind dat ze erst wel eens wat dichter bij huis mogen beginnenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef koloskabouter het volgende:
Het is wel erg back to basics. Als je dat leuk vindt, geen probleem, maar je moet echt alles zelf verzinnen. Dat geldt ook voor het vinden van de bivakzones. De routes zijn niet heel erg uitgestippeld, lijkt het wel.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:11 schreef L0we het volgende:
Ik zou hier in nederland op een zaterdagmiddagje eens oefenen. Rugzakje mee voor het idee, en dan maar eens 10 kilometer gaan lopen
Misschien een idee om ook een keer op een uitgesproken warme dag te oefenen. Dan hebben ze een beetje een idee van de hoeveelheid vocht die je (tijdig) moet inslaan om lekker te lopen in de zomer in Wallonië. Zeker omdat ze geen drinkbaar water kunnen krijgen bij de bivakzones.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ben ik ook van plan, hij krijgt een volle rugzak om, ik helemaal niets, en we gaan samen van Hilversum naar Baarn wandelen ofzo, of een ander traject. En dan eens zien wat er gebeurt.
Misschien is het een idee om iets via de NKBV te doen? http://www.bergsportreizen.nl/onsAanbod.asp?pCatID=132 Een workshop, of een reis. Dan is het wat minder op eigen houtje en is de basis beter voor een Noorwegenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wou graag jullie advies...mijn zoon(16) wil deze zomer met een vriend alleen gaan kamperen, en dan het liefst wild natuurlijk. Nu vond ik Scandinavie nog net iets te wild voor een eerste tocht, dus ik heb hem nu warm gekregen voor de bivakzones aan de Waals-Franse grens http://www.bivakzone.be/viroinval-chimay.html.
Maar, hoever is realistisch voor twee jongens van 16 (in goede conditie) in dat terein (licht heuvelachtig volgens mij) om per dag te lopen, als ze elke dag naar een ander bivak willen? Op hun eerste tocht?
Ik ben al van plan om eens een kilometer of 8 met hem te gaan lopen(met volle rugzak voor hem) om ook zelf ervaring te krijgen, maar tips van ervaren wandelaars zijn ook handig!
Lang niet alle NS wandelingen zijn zo suf hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zonder vooruitgestippelde route van punt A naar punt B, dus geen suffe NS wandeling.
ik heb ze bijna allemaal gelopen, maar het is natuurlijk wel wandelen 'light'.quote:Op woensdag 18 maart 2015 07:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Lang niet alle NS wandelingen zijn zo suf hoorhier in de buurt heb ik dr een aantal met plezier gelopen.
Oh, dat is zeker waar ja. Het is niet veel meer dan een conditiemeting, bij het echte wandelen komen veel meer zaken kijkenquote:Op woensdag 18 maart 2015 07:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb ze bijna allemaal gelopen, maar het is natuurlijk wel wandelen 'light'.
De zoon van C_F zal straks in een vreemd land zijn weg moeten vinden zonder een gemarkeerd paaltje om de 3 meter. Lijkt mij eigenlijk handig om daarmee te oefenen voordat er een reddingsoperatie opgestart moet worden omdat de verkeerd zijn gelopen en ergens zonder water komen te zitten.
Je hebt daar toch overal beekjes? Ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem wordt in de Ardennen.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met het water zullen ze vast wel 1 avond met te weinig komen te zitten, maar dat moet je ook een keer leren,
kijk eens of er verschil zit in rugklachten qua tempo. Als ik door de Kalverstraat slenter krijg ik rugpijn, als ik met stevige pas en stevige stappers door de natuur stap niet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Oeh, even teruglezen! Ik ben zelf totaal geen ervaren wandelaar, op wandelingen met de honden na. Maar ik wil wel meer routes gaan lopen en gaan trainen. Ik heb een vrij rotte rug, wat lang wandelen lastig maakt. Aangezien ik ooit (een deel van) Santiago de Compostella wil gaan lopen zal ik toch moeten gaan oefenen om langere stukken aan te kunnen.
Voor nu even wat voorpret door de voorgaande delen te lezen!
Zo tof, SeLang. Ik ben benieuwd naar je foto's en verhalen. Ooit zou ik graag het hele stuk lopen. Wij hebben van Nikkaluokta tot Abisko gelopen. Als je nog info nodig hebt, let me know!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:04 schreef SeLang het volgende:
Ik zit alweer uit te kijken naar mijn 440km Kungsleden trek 1 - 31 juli
Redelijk ruim gepland dus veel speling (zij-uitstapjes zijn dus mogelijk als ik verder niet teveel tegenslagen heb).
Vluchten zijn geboekt (Heen naar Hemavan, terug vanaf Kiruna), nieuwe slaapzak en nieuw tentje besteld, nieuwe rugzak gekocht evenals een nieuw matrasje. Een hoop nieuw spul voor deze en toekomstige treks
[ afbeelding ]
Ik zou liever vroeger gaan (beter kwa vogeltjes - ik hoop toch een paar dingen te spotten die ik nog niet eerder heb gezien) maar dan heb je risico op veel sneeuw op de hogere delen en hoog water dus moeilijk riviertjes oversteken. Bevoorrading kan dan misschien ook een probleem zijn als hutten nog dicht zijn. Sowieso heb ik tussen Jakkvik en Kvikkjokk een lang stuk zonder bevoorrading dus moet meerdere dagen eten meesjouwen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:39 schreef FreeShooter het volgende:
Je bent bij deze verplicht om weer een awesome reisverslag te maken SeLang!![]()
Waarom kies je voor Juli? Want ik begrijp dat het voor mosquitos het beste is om wat later in het seizoen te gaan. Of vind je dat niet zo'n probleem?
Mijn vriend had lekkende schoenen op kungsleden, en gezien de hoeveelheden sneeuw waar wij doorheen geploegd zijn was dat niet zo tof...quote:Op donderdag 16 april 2015 21:00 schreef SeLang het volgende:
Ik bezuinig ook niet op schoenen. Net vorige week nog een nieuw paar Meindl Burma Pro MFS gekocht want mijn huidige paar loopt zo lekker maar ze beginnen inmiddels wat te lekken en de zool is bijna versleten. Echt heerlijke schoenen.
[ afbeelding ]
Helaas doe ik er zelf nooit heel erg lang mee (maar ik loop ook veel en een beetje raar)
Wel alleen voor serieuze wandelingen over ruig terrein, anders draag ik goedkope trail schoenen van £20.
Ribbeltjes, dingetjes of pijntjes die je al in de winkel voelt gaan je belemmeren na een paar kilometer. Schoenen worden altijd wel (klein beetje) soepeler na inlopen maar ik zou het risico niet nemen.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik moet het ook maar doen. Dat waren de enige schoenen waar ik geen ribbeltjes, dingetjes of pijntjes voelde. Ik loop dan wel alleen maar vlak (bossen) maar het idee is toch om in het buitenland ook vaker te lopen.
Hell, mijn man wil ineens een tent. Dus wie weet wat er nog komen gaat
Voor dat doel neem ik kayak schoentjes mee. Die geven rondom bescherming, je tenen zijn afgeschermd en ze zijn lichter dan sandalen. (en kosten geen drol)quote:Op donderdag 16 april 2015 21:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou ook iig een paar sandalen meenemen als ik jou was, voor het oversteken van rivieren..
Nadeel is wel dat de zool relatief dun is dus je moet nog steeds voorzichtig zijn. Het blijft dus een compromis.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:35 schreef INViCTuS het volgende:
Die schoenen die jij post zijn ook ideaal. Heb zelf ook neopreen schoenen voor kayakken of raften, maar dat het hogere model.
Zou sowieso een middel met picaridin meenemen. Het lost geen plastic op en werkt uitermate goed tegen de muggen hier. Het is helaas slechter verkrijgbaar dan middelen die op DEET zijn gebaseerd. Hier in Zweden heb ik het alleen gezien bij de City Gross (van het merk Autan), maar via ebay en amazon is het ook wel te krijgen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoe erg die muggen zijn dat zal ik wel uit gaan vinden, maar ik ben natuurlijk wel Schotland gewend met veel midges en tropische bossen met veel muggen dus het is niet iets dat me heel erg afschrikt.
Sommige goedkope schoenen valt inderdaad prima op te lopen. Ik ben zelf grootverbruiker van een bepaald type Karrimor schoenen van slechts £18-20 per paar! Geloof het of niet, sinds 2009 heb ik 11 paar hiervan gekocht in diverse varianten! Vanwege de goede zool.quote:Op donderdag 16 april 2015 22:30 schreef Dingest het volgende:
Ik ben (nog) geen fanatiek wandelaar, maar vind het wel leuk om te doen en pak wel eens een langere tocht mee. Voor dagelijks gebruik heb ik Mountain Peaks, de bergwandelschoen van o.a. ScapinoKwaliteit an sich is niet zo denderend, maar tot 20 km (vlak) kan ik daar prima op lopen. Daarna wordt het gebrek aan goede demping onaangenaam. Blaren/pijntjes krijg ik er alleen in door verkeerde/gewone sokken; dat wil zeggen, door de naden of een vouw in de stof.
Ik smeer me eigenlijk bijna nooit in want dat anti-muggen spul vind ik altijd maar troep. Ik neem het natuurlijk wel mee, maar meestal gebruik ik gewoon kleding als bescherming. Regenjas, handschoenen, etc. In koelere landen gaat dat ook makkelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:27 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Zou sowieso een middel met picaridin meenemen. Het lost geen plastic op en werkt uitermate goed tegen de muggen hier. Het is helaas slechter verkrijgbaar dan middelen die op DEET zijn gebaseerd. Hier in Zweden heb ik het alleen gezien bij de City Gross (van het merk Autan), maar via ebay en amazon is het ook wel te krijgen.
Ik impregneer m'n kleding 's zomers ook met permetrine maar dat is vooral vanwege de teken en die heb je zo ver noordelijk niet geloof ik.
Daar gaan ze inderdaad altijd als eerste.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Bij de zijkant van de neus, waar de knik zit, zitten kiertjes tussen het leer en het rubber. Helaas dus.. en mijn A/B tjes hebben inmiddels zo veel jaren en kilometers gezien dat de zool behoorlijk door is en de schoen bovenaan flink wegslijt. Helaas is dit model er uit dus ik ga zijn opvolger passen, hopen dat die net zo lekker zit
Nee, mijn voeten worden idd sowieso nat, maar dan van zweetquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar gaan ze inderdaad altijd als eerste.
Overigens vind ik een beetje lekken helemaal niet zo erg. Als je een hele dag door de bog loopt dan worden je voeten uiteindelijk toch wel nat. Het gaat erom dat je niet bij elk klein stukje dat je door nat gras loopt of door een plasje water of bij een korte regenbui meteen kletsnatte voeten hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |