quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij.![]()
Met je vrije tijd.
En je toffe reizen.
JIJOch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
net een voet van rustende reusquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
De enige klim die ik ga doen is de Inaccessible Pinnacle op Skye. Ik heb daarin geen keus want het is één van de 282 Schotse Munro's dus ik moet hem wel beklimmen als ik ooit mijn lijst compleet wil krijgen (ik zit nu pas op 101 dus ik kan dat ding nog een tijdje links laten liggen).
[ afbeelding ]
Hopen dat ie niet gaat bewegen van het gekriebel onder z'n voetquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
net een voet van rustende reus
Succes daarmeequote:Op dinsdag 23 september 2014 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
De munroes, ja, die moeten wij ook maar eens gaan 'verzamelen', maar dan (voor zover mogelijk) rennend![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Altijdquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
Selang, doe je die allemaal in je uppie
Ik borstel ze af als ze erg vies zijn. Zo heel af en toe zet ik ze onder water om het goretex membraan schoon te spoelen (dus echt ín de schoen). En dan vet ik ze in.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien een gekke vraag hoor, maar hoe onderhouden jullie je wandelschoenenNooit echt bij stil gestaan, maar die dingen zijn verrekte duur en ik heb geen zin om ze om de haverklap te vervangen
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik borstel ze af als ze erg vies zijn. Zo heel af en toe zet ik ze onder water om het goretex membraan schoon te spoelen (dus echt ín de schoen). En dan vet ik ze in.
Maar goed, dat heb ik de eerste 4 jaar allemaal nooit gedaan hoorveel te lui voor
Hehe ik vind wandelschoenen shoppen dan wel weer geinig, helaas gaan die dingen zo lang meequote:Op dinsdag 23 september 2014 22:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Goed dat ik het weet
Wat voor spul gebruik je om in te vetten?
Reden waarom ik het vraag is omdat ik een gezellige schijthekel aan winkelen heb. En al helemaal aan schoenen. Veeeeeeel te veel keus, veel te oninteressant onderwerpGPS-en en andere gadgets daarentegen
Ook een goed idee. Vooral voor het afreageren van stressquote:
Nikwax heeft onderhoudsmiddelen. In mijn geval zijn de zolen vaak als eerste versleten en die zijn helaas niet te onderhouden. En verzolen doet men tegenwoordig ook bijna niet meer.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien een gekke vraag hoor, maar hoe onderhouden jullie je wandelschoenenNooit echt bij stil gestaan, maar die dingen zijn verrekte duur en ik heb geen zin om ze om de haverklap te vervangen
Voor wandelschoenen vanaf categorie B zijn er nog twee bedrijven die het doen hoorquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Nikwax heeft onderhoudsmiddelen. In mijn geval zijn de zolen vaak als eerste versleten en die zijn helaas niet te onderhouden. En verzolen doet men tegenwoordig ook bijna niet meer.
Sinds een jaar gebruik ik ze wel in de heuvels. Nu ik ze heb wil ik niet meer zonder. Spaart echt je knieën bij afdalen, zeker met gewicht op je rug. En als je heel steil omhoog moet op een glibberige helling dan is het ook fijn. Dan maak ik ze heel kort en gebruik ze als een soort icepicks waarmee je jezelf als het ware een beetje omhoog kunt trekken op hellingen waar je anders niet (of moeilijk) tegenop klimt.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
was ik erg blij met de stokken die we gehuurd hadden, jullie gebruiken hier nauweljks stokken toch?
quote:Excellent map reading skills are needed to complete the trail and this route is strictly for the experienced hillwalker
zijn wel iets waar we rekening mee moeten houden. We zijn 2 jaar terug al in Schotland geweest en toen de Ben Nevis opgelopen, maar dat is toch iets anders.quote:The route is devised for those who prefer to get well away from the beaten track and have already gained wide experience of Scottish hillwalking
Ja, verrekijker meenemen! Skye is schitterend kwa wildlife (otters, zee-arenden, etc)quote:
Maar wel veel muggen, of niet?quote:Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben van de zomer een tocht gelopen in Zweeds lapland. 100 km, met overweldigend mooie natuur...Kungsleden heet het, en wij liepen van Nikkaluokta tot Abisko...Ik vond het echt een aanrader. Overal je tent opzetten, water uit de beekjes drinken, etc. etc.
Ah. Mijn 50D en 70-200 dusquote:Op maandag 5 januari 2015 11:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, verrekijker meenemen! Skye is schitterend kwa wildlife (otters, zee-arenden, etc)
Ik ga hem deze zomer helemaal lopen (440km) is het plan.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben van de zomer een tocht gelopen in Zweeds lapland. 100 km, met overweldigend mooie natuur...Kungsleden heet het, en wij liepen van Nikkaluokta tot Abisko...Ik vond het echt een aanrader. Overal je tent opzetten, water uit de beekjes drinken, etc. etc.
wij waren eind juni, begin juli daar. Als je liep viel het wel mee met de muggen, maar 's avonds voor de tent zitten zat er meestal niet in qua muggen. De muggenbulten jeukten trouwens niet!quote:Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar wel veel muggen, of niet?
Lapland is wel wat ver weg. Als we in Scandinavië gaan dan in de buurt van Trondheim ivm familie van hem die daar woont.
cool, Selang! Dat zou ik ook wel ooit willen doen..quote:Op maandag 5 januari 2015 11:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ga hem deze zomer helemaal lopen (440km) is het plan.
Nee, ik heb alleen gewandeld in de Cuillins en veel rondgereden.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah. Mijn 50D en 70-200 dus![]()
Heb jij die trail al een keer gelopen?
+1 Ik kan ze bijna niet meer missen al loop ik kortere stukken ook wel gewoon zonderquote:Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sinds een jaar gebruik ik ze wel in de heuvels. Nu ik ze heb wil ik niet meer zonder. Spaart echt je knieën bij afdalen, zeker met gewicht op je rug. En als je heel steil omhoog moet op een glibberige helling dan is het ook fijn. Dan maak ik ze heel kort en gebruik ze als een soort icepicks waarmee je jezelf als het ware een beetje omhoog kunt trekken op hellingen waar je anders niet (of moeilijk) tegenop klimt.
Op min of meer vlakke stukken gebruik ik ze ook niet, al moet ik zeggen dat het ook op vlakke stokken erg fijn is als je een zware rugzak op je rug hebt omdat je dan de neiging hebt om voorover te hangen.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
+1 Ik kan ze bijna niet meer missen al loop ik kortere stukken ook wel gewoon zonderMaar ik neem ze altijd mee voor de zekerheid als we in heuvels/bergen/kliffen lopen
quote:Op maandag 5 januari 2015 12:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op min of meer vlakke stukken gebruik ik ze ook niet, al moet ik zeggen dat het ook op vlakke stokken erg fijn is als je een zware rugzak op je rug hebt omdat je dan de neiging hebt om voorover te hangen.
Ik zit eraan te denken om dit tentje aan te schaffen:quote:Op maandag 5 januari 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij waren eind juni, begin juli daar. Als je liep viel het wel mee met de muggen, maar 's avonds voor de tent zitten zat er meestal niet in qua muggen. De muggenbulten jeukten trouwens niet!
Dat ook inderdaad! Ik ben heel slecht met evenwicht dus voor riviertjes oversteken enzo is het ideaal als je extra steunpunten hebt. En in sneeuwvelden of gewoon hele boggy areas (Schotlandquote:Op maandag 5 januari 2015 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond ze van de zomer vooral erg fijn als ondersteuning in erg steenachtig gebied, of bij rivieren oversteken/over stenen balanceren/door de sneeuw banjeren...
S'nachts doe je hem natuurlijk wel dicht he! Ik bedoelde als alternatief voor s'avonds voor je tent zitten, wat niet fijn is vanwege midges/ muggen. Nu kun je gewoon lekker afgeschermd in je tent gaan zitten en toch genieten van het uitzicht. En als je wilt slapen dan doe je hem dus helemaal dicht.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Wel koud, Selang. Inderdaad dan een goede warme slaapzak mee. Wij werden een morgen wakker met ijs op de tent....En, natuurlijk, het zal in de zomer 24 uur licht zijn, dus je hebt altijd zon en msnen kunnen je zien slapen als je niet te ver van het pad gaat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |