Gezond verstand staat contra op fundamentalisme.quote:Op maandag 22 september 2014 13:39 schreef Re het volgende:
gezond verstand lijkt me prima ja, je voorbeelden zijn leuke drogstellingen
Onzin.quote:Op maandag 22 september 2014 13:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Gezond verstand staat contra op fundamentalisme.
Fundamentalisten vallen terug op hun vastgestelde/fundamentele normen en waarden, niet op gezond verstand.quote:
Dat is geen antwoord op de vraag wat je er mee wilt doen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Fundamentalisme is een uitwas, de meeste mensen kunnen prima met elkaar overweg.
Je begrijpt toch ook wel dat 'gezond verstand' een leeg concept is.quote:Op maandag 22 september 2014 13:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Fundamentalisten vallen terug op hun vastgestelde/fundamentele normen en waarden, niet op gezond verstand.
Ik kwam er dan ook niet mee, alleen ik ga er geen semantische discussie van maken zoals sommige dat doen om onder de kern van de discussie uit te komen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:49 schreef LelijKnap het volgende:
Je begrijpt toch ook wel dat 'gezond verstand' een leeg concept is.
Je zal nooit tot de kern komen zonder semantiek. Het enige wat je doet is strooien met termen. De volgorde maakt niet eens meer uit.quote:Op maandag 22 september 2014 13:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik kwam er dan ook niet mee, alleen ik ga er geen semantische discussie van maken zoals sommige dat doen om onder de kern van de discussie uit te komen.
En wat is dan precies de kern van de discussie?quote:Op maandag 22 september 2014 13:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik kwam er dan ook niet mee, alleen ik ga er geen semantische discussie van maken zoals sommige dat doen om onder de kern van de discussie uit te komen.
Dan mag je jezelf ook wel eens wat duidelijker uitdrukken. Deze zin van jou zou ik semantisch gezien op meerdere manieren kunnen interpreteren? Dooddoener genoeg? Op deze wijze kan je elke discussie afdoen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:57 schreef LelijKnap het volgende:
Je zal nooit tot de kern komen zonder semantiek. Het enige wat je doet is strooien met termen. De volgorde maakt niet eens meer uit.
quote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
En wat is dan precies de kern van de discussie?
Ah, je hebt geen idee dus.quote:Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]Ik bedoelde ook precies jou met m'n opmerking #256 over semantiek. Discussies doodslaan zonder werkelijk enige inhoudelijke bijdrage.
Mja ook jij staat al jaren onder AIVD toezicht.quote:Op zondag 21 september 2014 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een onzin. Zelfs ik ben potentieel gewelddadig.
Ah dan maar op de man spelenquote:
Wilders is een haatbaard. Zijn oplossing leidt alleen maar tot een kapot gepolariseerde maatschappij, meer repressie en daarmee ook meer geweld. Dus nee, dank je.quote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef Reconquista. het volgende:
Nou mogen we weer 30 jaar wachten voordat deze elite met oplossingen komt. (Wilders heeft de oplossing al)
Mooi, we zijn het eens.quote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan mag je jezelf ook wel eens wat duidelijker uitdrukken. Deze zin van jou zou ik semantisch gezien op meerdere manieren kunnen interpreteren? Dooddoener genoeg? Op deze wijze kan je elke discussie afdoen.
Dus je snapt wel waarom fundamentalisme slecht is voor de maatschappij?quote:Op maandag 22 september 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
Wilders is een haatbaard. Zijn oplossing leidt alleen maar tot een kapot gepolariseerde maatschappij, meer repressie en daarmee ook meer geweld. Dus nee, dank je.
Noem hem maar een haatfiguur maar als we de oplossingen van Wilders de afgelopen 15 jaar hadden toegepast waren die aanslagen in Londen, Madrid, Toulouse, Brussel etc nooit gebeurt en hadden al die mensen nog gewoon geleefd.quote:Op maandag 22 september 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wilders is een haatbaard. Zijn oplossing leidt alleen maar tot een kapot gepolariseerde maatschappij, meer repressie en daarmee ook meer geweld. Dus nee, dank je.
Nee; je laat dan namelijk een label afhankelijk zijn voor het antwoord op die vraag en kijkt verder niet naar het inhoudelijke aspect. Iemand die een fundamentalist is, is dan slecht. Dat lijkt me nogal afhankelijk van de invloed die iemand heeft en de ideeën die men er op nahoudt. Ik kijk liever naar wat iemand zelf zegt dan af te gaan op dergelijke hokjes.quote:Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus je snapt wel waarom fundamentalisme slecht is voor de maatschappij?
Welke oplossingen van Wilders?quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef Reconquista. het volgende:
maar als we de oplossingen van Wilders
Wilders is nooit uit geweest op het voorkomen van geweld. Wilders wil juist een specifieke bevolkingsgroep marginaliseren. En dat lijkt me ook al redelijk gewelddadig.quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Noem hem maar een haatfiguur maar als we de oplossingen van Wilders de afgelopen 15 jaar hadden toegepast waren die aanslagen in Londen, Madrid, Toulouse, Brussel etc nooit gebeurt en hadden al die mensen nog gewoon geleefd.
ze moeten een document ondertekenen waarin staat dat ze superlief zijn enzo, dan komt het allemaal goedquote:Op maandag 22 september 2014 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke oplossingen van Wilders?
Uitzetten natuurlijk zodat we onze eigen mensen weer veiligheid kunnen garanderen. Want nu wachten we gewoon op de volgende aanslag.quote:Op maandag 22 september 2014 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke oplossingen van Wilders?
Wie precies uitzetten?quote:Op maandag 22 september 2014 14:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Uitzetten natuurlijk zodat we onze eigen mensen weer veiligheid kunnen garanderen. Want nu wachten we gewoon op de volgende aanslag.
Weet jij waar "Londen, Madrid, Toulouse, Brussel " precies liggen?quote:Op maandag 22 september 2014 14:21 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Uitzetten natuurlijk zodat we onze eigen mensen weer veiligheid kunnen garanderen. Want nu wachten we gewoon op de volgende aanslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |