Dat maakt geen verschil qua rijstijd hoor, qua smaak ook niet eens echt. Je moet alleen wel de verse gist eerst 'starten'. Hier verkopen ze het bij de Dekamarkt in pakjes van ik geloof 28g, of ik kan een van de lokale bakkers bellen, dan leggen ze het klaar per ons.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:08 schreef d4v1d het volgende:
Ik moet eigenlijk gewoon een keer verse gist zien te fixen
Nee niet voor de rijstijd, maar ik dacht gelezen te hebben dat je pizza er wel beter mee werd. Dacht ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:11 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat maakt geen verschil qua rijstijd hoor, qua smaak ook niet eens echt. Je moet alleen wel de verse gist eerst 'starten'. Hier verkopen ze het bij de Dekamarkt in pakjes van ik geloof 28g.
Lijkt me ook erg leuk om te gaan doen. Maar dit opstapje gaat vooralsnog goed. Vorige week zo'n kant en klare doos gekocht met vers deeg en een potje saus. Vanochtend 2 in 1 van die AH pizzabodems met tomatensaus er al op. Aangezien die beter zouden zijn. Volgende stap is zelf maken hoop ik... Zit alleen tegen die percentages en gedoe aan te hikken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef ChilllayD het volgende:
Lekker snel eigen deeg gaan maken hoor, veel leuker en lekkerderrrrrr
Ik bak niet (meer) in m'n gewone oven. Kan maar tot 250gr en dat bereikt hij werkelijk niet.
Heb overigens ook geen losse steen, anders zou het wel te doen zijn.
Het hoeft niet gelijk perfect. Het recept uit de OP is prima, ik heb zelf eigenlijk nooit naar percentages gekeken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:37 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Lijkt me ook erg leuk om te gaan doen. Maar dit opstapje gaat vooralsnog goed. Vorige week zo'n kant en klare doos gekocht met vers deeg en een potje saus. Vanochtend 2 in 1 van die AH pizzabodems met tomatensaus er al op. Aangezien die beter zouden zijn. Volgende stap is zelf maken hoop ik... Zit alleen tegen die percentages en gedoe aan te hikken.
Waar bak jij nu in? Die van mij kan ook tot 250 (Miele)
Moet zeggen dat de eerste, vorige week, erg lekker was. Maar als jullie 'm zouden proeven tuf je 'm mogelijk uit
Pizza +/- 0,15% gist van het gewicht van je deegquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:27 schreef ChilllayD het volgende:
- 350 gram bloem *
- 2,5 deciliter lauw water**
- 1 theelepel zout
- 1 theelepel suiker
- 7g instant gist
Stel je maakt 'm zo en wilt (ook?) in de koelkast laten rijzen.
Eerst een aantal uur op kamertemp rijzen, vervolgens de koeling in voor een nacht.
Hoeveel gist zou je dan aanraden?
En beter nog, je wilt invriezen;
Eerste keer op kampertemp voor hoeveel uur/hoeveel gist alvorens je het gaat invriezen?
Oh, moet het eerst in de koelkast?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Pizza +/- 0,15% gist van het gewicht van je deeg
800g deeg = 1,2g gist
dit is 600g deeg, dus 0,9g gist, of vooruit 1 moet wel kunnen. Instantgist dus.
Paar uur op kamertemperatuur, overnacht in de koelkast, dan invriezen.
Moet niet hoor, maar als je het toch gaat invriezen: hoe langer je het deeg laat rijzen/rusten (al dan niet op koelkasttemperatuur) hoe lekkerder het wordt en als je het toch gaat invriezen kan dat net zo goed morgen tochquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh, moet het eerst in de koelkast?Heb t nu na de rijs gelijk een deel ingevroren ..
Top, thanks!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Pizza +/- 0,15% gist van het gewicht van je deeg
800g deeg = 1,2g gist
dit is 600g deeg, dus 0,9g gist, of vooruit 1 moet wel kunnen. Instantgist dus.
Paar uur op kamertemperatuur, overnacht in de koelkast, dan invriezen.
In een Bestron pizza ovenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:37 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Lijkt me ook erg leuk om te gaan doen. Maar dit opstapje gaat vooralsnog goed. Vorige week zo'n kant en klare doos gekocht met vers deeg en een potje saus. Vanochtend 2 in 1 van die AH pizzabodems met tomatensaus er al op. Aangezien die beter zouden zijn. Volgende stap is zelf maken hoop ik... Zit alleen tegen die percentages en gedoe aan te hikken.
Waar bak jij nu in? Die van mij kan ook tot 250 (Miele)
Moet zeggen dat de eerste, vorige week, erg lekker was. Maar als jullie 'm zouden proeven tuf je 'm mogelijk uit
Maar werkt dat nog als je pizza niet perfect rond is eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:00 schreef ChilllayD het volgende:
DLD970 en ben er heeeeeeeeeel blij mee
Why not? Werkt perfect.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 01:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar werkt dat nog als je pizza niet perfect rond is eigenlijk?
Die gaat tot 250' (http://shop.zentrada.nl/A(...)C:click:soid:7773848)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:55 schreef djkoelkast het volgende:
Zie deze post CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #20
Of het wat is weet ik ook niet, maar wel met steen en zulks.
Regent het ook binnen in je houtoven dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:54 schreef Sparafucile het volgende:
Afgelopen weekend viel het pizzabakken in het water door de regen, daarom deze week maar weer eens diepvriespizza uit de gewone oven gegeten, want beloofd is beloofd aan de kinderen. Maar voor mij hoeft het niet meer, onverse ingredienten en bodem met de structuur van MDF. Zodra we een droge dag hebben stook ik mijn houtoven weer op.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:06 schreef ChilllayD het volgende:
Hallo pizza-saus, lekker de vriezer in![]()
[ afbeelding ]
Zijn dat van die ijsblokzakjes?quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:06 schreef ChilllayD het volgende:
Hallo pizza-saus, lekker de vriezer in![]()
[ afbeelding ]
Het gaat ook om buffelmozzarella die je in de supermarkt koopt voor 1,99 per pakje, van dat spul waar 100.000 kilo per dag van gemaakt wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Een tijdje geleden kwam ik deze reportage tegen. Had er nog niet aan gedacht om hem hier te delen. Een aantal van jullie moest na een of ander propaganda filmpje van Wakker Dier niets meer hebben van buffelmozerella. Wel, zie hier een veel reeëler beeld van de situatie op een dergelijk bedrijf. Ongezonde dieren geven immers minder melk
http://www.boerderij.nl/R(...)uid-Italie-1607903W/
Niet doen, zonde van je geldquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 03:53 schreef SiGNe het volgende:
Gevonden, een Itimat:
[ afbeelding ]
Nu maar eens uitzoeken hoe warm dat ding kan worden...
http://www.hatrading.nl/W(...)met-thermostaat.html
50-300 graden dus.. hmm 't wordt al interessanter
Ik zat er al best aan te twijfelen, zo vaak eet ik ook geen pizza.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:11 schreef Eslem het volgende:
[..]
Niet doen, zonde van je geld. Het lijkt heel wat maar de temperatuur is bijna niet te controleren (of snoeiheet of slechts lauwwarm), het ding zelf wordt ook loeiheet, het valt bijna uit elkaar als je ernaar kijkt en hij verwarmt niet gelijkmatig dus je blijft draaien en doen. In Turkije hebben veel mensen zo'n davul firin maar echt 100x liever een gewone oven.
1 zakje (recept uit OP). Pizza zit er nu in. Heb toch wel zin in warm avondeten ipv warme lunchquote:Op zondag 30 november 2014 16:21 schreef ChilllayD het volgende:
Is juist beter, langer in de koelkast.
Althans, ligt er aan, hoeveel gist?
maar gisteren hadden wij ook pizza gemaakt met "bloem"quote:
wij doen altijd de bodem met tomatensaus eerst een minuut of vijf in de oven, dan beleggen en dan weer in de ovenquote:Op zondag 30 november 2014 23:43 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren weer eens een paar gemaakt.
[ afbeelding ]
Echt mooi bruin lukt me niet zonder dat de toppings zo ongeveer aanbranden. Maar het smaakte iig wel.
Semolina is dat; fijn gemalen griesmeel. Pizzabakkers gebruiken het vaak op hun pizzaschep, zodat het deeg er makkelijk vanaf schuift. Dat verklaard ook de witte 'korrels' op de rand.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:02 schreef mauriceke22 het volgende:
vraagje he, wat zit er hier op de rand van deze pizza ?
https://dl.dropboxusercon(...)za/220512/pizza2.jpg
En dan bedoel ik die puntjes want dat hebben ze volgens bij bij new york pizza ook.
Nee, tenzij je het het enorm verhit maar aangezien er ook broodjes met sesam bij de bakkerij gefabriceerd worden lijkt het me met een normale oven prima te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef mauriceke22 het volgende:
Als je sesam op de rand zou strooien zou dat lekker zijn of verbrand de sesam dan.. lijkt me niet toch?
Tomaat, rode ui, paddestoelen (champignon, portobello, oesterzwam), aubergine zou kunnen, mijn zus vindt dat heerlijk, ik vind het de meest nietszeggende groente die er is, en nog wat groens om het af te maken als in basilicum, rucola etc. Qua kaas vind ik port salut heerlijk op pizzaquote:Op zaterdag 13 december 2014 09:25 schreef AlexRow het volgende:
Ik ga vandaag een pizzafeestje geven, maar zou graag nog wat insoirarie willen hebben qua mogelijke toppings.
Ik heb nu zelf bedacht:
ui
Gerapte kaas
mozerella
een blauwe kaas
paprika
ananas(voor de liefhebbers)
Salami
misschien nog een andere worst
Ik zoek voornamelijk nog naar wat vegetatische dingen die ik zou kunnen gebruiken.
Ik vind zelf kip cajun of kip met pesto erg lekker. Kip cajun is dan het makkelijkst, gewoon in de supermarkt een potje cajunkruiden kopen, lekker met wat olie de kip in laten marineren en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef AlexRow het volgende:
Iemand misschien ook nog een kip idee? Voor de niet varkensvleesetenden is dat wel fijn.
Die kun je zelf maken van een stukje triplexquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:40 schreef D. het volgende:
Hoe verhuizen jullie een verse pizza van het aanrecht de oven in?
Neem aan dat niet iedereen een pizzaschep heeft
We hebben een pizza-maker, dus dan zouden we 'm weer van het papier af moeten trekkenquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:45 schreef vinnypassy het volgende:
Het deeg op bakpapier uitrollen en beleggen en die dan op de baksteen slepen.
Ik denk er nog ff over naquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die kun je zelf maken van een stukje triplex
Ik heb een vergelijkbare oven, werkt prima. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een oud model van de Pizza Alfredo. Die gaat tot bijna 400 graden. Door een verandering van de Europese wetgeving hebben ze de nieuwe lijn aangepast en wordt deze tussen de 250 en 300 graden. Verder zijn het prima oventjes. Veel sneller op temperatuur en makkelijker om je pizza in te schieten. Door dat oventje is mijn pizza verslaving alleen maar groter geworden en heb ik inmiddels een steenoven in de tuin staan.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef Che_ het volgende:
Heeft iemand ervaring met die Ferrari pizzaoven ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |