wut, ben je ziek?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Dertig weken is ook een heel bijzondere mijlpaal Sicilia!
En voor de andere wissels dan ook maar
NTSkutnachten zijn kut!
Crumpette weer klaar met oeh aah's
Ik voel me na lediging weer stukken beter, tnx. Was even heel onprettig met een teiltje op de wc zittend
En nu lig ik met hoogtevrees over de rand van het bed te kijken
Was wel een bazenonweersbui vannacht trouwensonweer
nee, ik lag vannacht in bed en ineens draaiden mijn maag en darmen zich gelijktijdig om. De uitjes op mijn frikandel speciaal zullen wel bedorven zijn geweestquote:
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, ik lag vannacht in bed en ineens draaiden mijn maag en darmen zich gelijktijdig om. De uitjes op mijn frikandel speciaal zullen wel bedorven zijn geweestnu gaat het wel weer
Jr hebt het overleefdquote:
Tnx!quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:10 schreef Crumpette het volgende:
[..]frikandellen
deze was een beetje té speciaal dan. Wel fijn dat je je nu weer beter voelt
dat heb ik ook!! Vreselijk. Ik kan blijven eten. En dan probeer ik fruit te snoepen maar dat vult niet genoegquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jr hebt het overleefd
Ja concert van donderdag ging goed! Na afloop ook veel buikpijn, toch veel gelopen en gestaan en buik actief gebruikt denk ik. Vanavond weer! Gisteren echt niks gedaan, vandaag maken we t huis een beetje aan kant want ik stoor me aan de rommel
Hilmo is goed leegnu kan je baby eruit!
SQ hoop dat jr je weer een beetje fit voelt vandaag. Voorlopig geen rauwe ui meer?
Ik heb sinds een week echt onstilbare trekhele zwangerschap vrij netjes gegeten en afgevallen maar vraag me af hoe snel het er nu aan vliegt...
was een goed rioolnachtje dus!quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb gisteravond ook op de wc doorgebracht... Was wel heerlijk na een paar dagen obstipatie. Volgens mij is alles er wel uit nu...
zo typischquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tnx!
Mijn man is ook altijd zo amusantik zat op de pot, roept ie: gaat het?? Wat doe je?
Ik: Nah, ik ben synchroon aan het schijtkotsen, dus vrij matig!
Hij: oh. Kan ik helpen?
Ik: nee hoordit lukt me wel!
Kruip ik een half uur later in bed...
Hij: gaat het?
Ik: nee
Hij: hoe komt het??
Ik:!
Afijn, mannen![]()
Ik zie zojuist dat ik nog steeds hetzelfde weeg als voor deze vreetweekquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
dat heb ik ook!! Vreselijk. Ik kan blijven eten. En dan probeer ik fruit te snoepen maar dat vult niet genoeg
Ermahgerd!quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tnx!
Mijn man is ook altijd zo amusantik zat op de pot, roept ie: gaat het?? Wat doe je?
Afijn, mannen![]()
quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tnx!
Afijn, mannen![]()
quote:
quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:46 schreef Crumpette het volgende:
Oh, ja LT, als je hem leuk vindt, en als je hoofd er an sich wel naar staat, maar je bent gewoon een beetje huiverig, zou ik hem zeggen dat je je zo voelt en hem vragen wat hij dan voor ogen had voor een date met een zwangere. Als hij met een hele attente zwanger-vriendelijke date-suggestie komt, dan verdient ie een kans
Wat leuk!!!quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goedemorgenvoor de wissels!
Ik heb een date-voorstel gekregen. En ik durf nietmoeder instinct?
Ja! klein koortje maar en ze zijn niet heeel briljant (beetje overweldigd ook heb ik het idee), maar t klinkt wel leukquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:41 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
zeg kwak, hebben jullie er eigenlijk een kinderkoor bij vanavond? Carmina burana was een van mijn eerste grote concerten toen ik nog een mini-crumpette waswas ook het concert waarop ik besloot dat ik zangeres wou worden, toen de sopraansoliste iets heel moois deed.
helaas blijk ik dat zelf niet te kunnen, maar dat terzijde.
neeee doe ik ook niet! ben wel zwanger én vetquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
En foei. Niet lijnenje bent zwanger, niet vet.
ik heb het ook niet over jou, weetjebest!quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja! klein koortje maar en ze zijn niet heeel briljant (beetje overweldigd ook heb ik het idee), maar t klinkt wel leukJe bedoelt die achterlijke sequens van de sopraan voor t einde van t stuk?
heerlijk
sowieso zijn de solistenrollen echt heel bizar...
[..]
neeee doe ik ook niet! ben wel zwanger én vetmaar doe niet lijnen hoor.
oh ik zag niemand anders die zoiets gezegd hadquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over jou, weetjebest!![]()
ik durf niet af te sprekenquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
LT
Daten is altijd spannendhelemaal als je zwanger bent denk ik.
Maarverliefd worden/zijn is wel erg leuk.
Vind het bijzonder om te zien dat er zelfs mannen zijn die flirten als je zwanger bent/ als je met een kindje loopt.
okequote:Op zaterdag 20 september 2014 11:51 schreef Lingue het volgende:
[..]
Wat leuk!!!
Doen!! Rete eng, I know. Maar het kan ook heel leuk zijn![]()
Leuk avondje uit en zien hoe het gaat als je hem ook enigszins leuk denkt te vinden. Alle andere 'obstakels' zie je vanzelf wel wat je ermee gaat doen en hoe het loopt.
Ik spreek uit ervaring, op het zwanger zijn na
ja true, dat kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:19 schreef AwayTL het volgende:
LT, ik zou het ook doen. In het slechtste geval hou je er een avondje uit aan over. Wat Lingue zegt, de obstakels komen eventueel later wel. Voor hetzelfde geld is het niet eens nodig om daar over na te denken, omdat de klik mist ofzo.
Zo, hunkemoller leeggekocht. Mijn favo ondergoed is toch wel aan het slijten(kan ook wel na 5 jaar ofzo
) BH's uiteraard nog niet gedaan..
Hahaha, je bent net zo paranoïde als m'n beste vriendinquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik durf niet af te sprekenbang dat hij me neersteekt in m'n buik.
Dat is nergens op gebaseerd overigens.ik kijk teveel films
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dat ie je baby er uit snijdt en jou dood laat bloeden langs de kant van de weg?
(It happened. Wel in Amerika)
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
uhuh ja datquote:Op zaterdag 20 september 2014 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja! klein koortje maar en ze zijn niet heeel briljant (beetje overweldigd ook heb ik het idee), maar t klinkt wel leukJe bedoelt die achterlijke sequens van de sopraan voor t einde van t stuk?
heerlijk
sowieso zijn de solistenrollen echt heel bizar...
[..]
neeee doe ik ook niet! ben wel zwanger én vetmaar doe niet lijnen hoor.
Nee joh, geen creep. Hij is vast bijna net zo leuk als mijn date.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja true, dat kan natuurlijk ooken hoe groot is de kans dat ik een creep tref? Niet zo heel groot, toch?
ttt!quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:56 schreef kwakz0r het volgende:
zo, ik ga er vandoor! concert nummer 2!
deesquote:Op zaterdag 20 september 2014 17:44 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig met de korting Radyhyn!
Welke kinderwagen Crumpette?
Zo twee dagen geklust/geschilderd en nu vind ik het wel weer genoeg voor dit weekend!
Oh en babygerelateerd, gordijnen voor op de babykamer besteld.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hahaha, je bent net zo paranoïde als m'n beste vriendin
nou!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
!!
Born to Lose, but Built to Win.
goed ideequote:Op zaterdag 20 september 2014 16:38 schreef Lingue het volgende:
[..]
Nee joh, geen creep. Hij is vast bijna net zo leuk als mijn date.![]()
En overdag in een drukke kroeg afspreken, dan durft hij je ook niet neer te steken.
ja preciesquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dat ie je baby er uit snijdt en jou dood laat bloeden langs de kant van de weg?
(It happened. Wel in Amerika)
thanksquote:Op zaterdag 20 september 2014 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, wat een mooie, Crump!
Wij hebben geshopt van tien tot vier, ben best trots op mezelf.. Vrijwel alleen maar spul voor de baby gekocht natuurlijk.
.(En nog bijna een wiegdeken van veertig euro gratis. Kwamen er buiten achter dat ze die was vergeten aan te slaan.
.)
Is als het goed is ook online! Anders moeten ze niet op het foldertje zetten dat je online kan shoppen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
thanksben er ook wel heel blij mee, die keuze. Hebben jullie er al een (gekozen)?
Goed man, zo lang shoppen! Ik wacht met een aantal dingen even tot volgende week, dan is het mama-mazzeldagen bij prenatal. Ik hoop stiekem dat dat dan ook zo is in de webshopwat een drukte daar.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
Is als het goed is ook online! Anders moeten ze niet op het foldertje zetten dat je online kan shoppen.![]()
ik moet hieraan denken .. http://www.investigationdiscovery.com/tv-shows/dates-from-hellquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
één keer per maand, en twee keer per maand een belafspraak. Hopelijk wordt het vanaf nu weer wat meer en/of wat langer .. ik waarschuwde haar nog dat als ze straks achttien is, er dan wel een peuter aan haar benen hangt, maar dat maakte haar niet uit, dat vond ze alleen maar leukquote:Op zaterdag 20 september 2014 19:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat fijn, DJMO! zei je nou dat ze in een instelling zat? Zie je haar wel vaak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pst gratis verzending..quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat fijn, DJMO!zei je nou dat ze in een instelling zat? Zie je haar wel vaak?
![]()
Crumpettemooie wagen! Ik vind kinderwagens sowieso mooi speelgoed, kan niet wachten tot ik 'm eindelijk kan gebruiken
![]()
Spannend LT! Sowieso is daten zenuwslopend![]()
DAD flink geshopt! (Ik las gesport, dacht al..) Ik wil ook langs de Zara home!
Ik niet iig! Heb niet zoveel op fok gekeken dit weekend en ben niet zo van de meldplichtquote:Op zaterdag 20 september 2014 19:54 schreef Loj het volgende:
Mooie kinderwagen Crumpette!
Shoppen is altijd goed!
Mwahaha, die horrorverhalen!Helio, herkenbare gedachten, maar heb vertrouwen!
Zo en ik heb zin in baby's! Eens ff kijken, ik heb Vue, Hilmo en Spees hier vandaag nog niet gezien... Wie meld zich met baby?
begrijpelijk! Lijkt me inderdaad doodengquote:Op zaterdag 20 september 2014 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Over bewust zijn van wat er mis kan gaan... wij zaten net heerlijk aan de Alster te eten en er zou een openluchtfilm vertoond worden op het meer, toen er zo'n 12 politiebusjes met sirenes aankwamen en de hele boel geëvacueerd werd.. Doodeng en no way dat ik op zo'n moment in de U-bahn stap, dus de eerste de beste taxi aangehouden die we zagen en naar het hotel teruggegaan. Ik voelde me echt even heel kwetsbaar.
. Geen idee wat er aan de hand was/is, trouwens.
Vraag naar primperan. Dat heeft mij erg geholpen.quote:Op zondag 21 september 2014 08:16 schreef klumsy het volgende:
Mooie kinderwagen![]()
Wij hebben ook een Joolz en gebruik hem nog steeds veel
Probeer wel mee te lezen, maar ben zo beroerd dat m'n concentratie nul is en ik niks onthou... Morgen maar het zkh of de dokter bellen met de vraag of er een alternatief is voor emesafene, want dit werkt helaas ook niet meer. De hele tijd misselijk en het echt weg moeten zuchten om maar niet over m'n nek te gaan gaat niet werken als ik werk.... Thuis ook niet maar dan kan ik tenminste nog gaan liggen.
goed gedaan! En gefeliciteerd !! Ik hoop dat de echo goed is en het een plakkertje is!quote:Op zondag 21 september 2014 08:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Goedemorgen allemaal, ik blijf nog even mee lurken en kom me melden na 9 oktober, dan heb ik mijn eerste echo! Wil
Even melden dat ik trots ben op mezelf. Ben nu 7 weken zwanger en doodmoe! Maar ik heb gisteren de damloop by night uitgelopen! 6,4 km in 1 uur, 1 minuut en 35 seconden. Terwijl ik pas begonnen ben met hardlopen in maart. Ik was niet eens laatste!
ik verbaas me ook enorm over m'n dromenquote:Op zondag 21 september 2014 07:56 schreef krijgerrtje het volgende:
Goedemorgen! Hier eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen, hoefde half 8 pas weer naar de wc![]()
Maar die bizarre dromen johwel entertaining, maar waar komen ze in godsnaam vandaan?
probeer eens met je voeten buiten je dekbed te gaan liggen. en verder naakt slapen, dat werkt meestal wel goed.quote:Op zondag 21 september 2014 09:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Oh! 31 weken vandaag![]()
Hebben jullie het smachts ook zo warm? Ik kan echt m'n warmte zó slecht kwijt...
ik slaap al sinds begin zomer met alleen een laken.', waaier en naakt .. Maar het helpt niet meer helaasquote:Op zondag 21 september 2014 09:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
probeer eens met je voeten buiten je dekbed te gaan liggen. en verder naakt slapen, dat werkt meestal wel goed.
Loj mooi een lange neus getrokken naar de gyn dus![]()
S_E 38 weken![]()
Krijgertje: opschrijven voor later! (boekje en pen naast je bed leggen) is wel grappig om later terug te lezen![]()
Klumsy: hoop dat het snel beter wordt!
verder wel gelezen, maar net m'n ogen open dus ik weet nu al niet meer wat ik gelezen heb
quote:Op zondag 21 september 2014 09:13 schreef JufMariska het volgende:
Welkom Shop!
Warm: +1 :-/
Enorme baggernacht hier, even hart luchten hoor. Het begon met een sprinkhaan boven m'n bed (man was weg, personeelsuitje) waar ik echt heul bang voor ben, en vreselijk misselijk. Sprinkhaan opgestofzuigd (prop in de slang!) en toen nog maar even Uitzending Gemist want klaarwakker van de stress. Uiteindelijk in slaap gevallen met emmer naast bed, maar al snel weer wakker van muziek en gelal bij de onderbuurman waar we al zolang we hier wonen, 9 jaar, regelmatig geluidsoverlast van hebben. Melden bij hem heeft geen zin, als hij bezopen is scheldt hij je he-le-maal verrot, erg bedreigend (dus dat mag J doen, maar die was nog niet thuis..) (en al een aantal keer gemeld bij de politie, maar die doen er ook niet zoveel aan. Toch maar eens echt overleggen met meldpunt overlast).
Tegen 3u werd het beneden stil, maar vlak daarna kwam J thuis, beetje teut dus niet zo stil, zucht... Nog wel wat geslapen daarna, maar echt uitslapen zit er niet meer zo in: Nu zit ik met wallen tot op m'n kin en een kop thee op de bank.
even je polsen onder de koude kraan? De binnenkant. Dat werkt als een soort radiator. Geeft altijd wel verlichting vind ik. Vervelend hè, die hitte. Ik hoop voor alle dames hier dat het s nachts wat afkoelt.quote:Op zondag 21 september 2014 09:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik slaap al sinds begin zomer met alleen een laken.', waaier en naakt .. Maar het helpt niet meer helaasafgelopen nachten ben ik rond 2u gaan douchen. Heb ook onrustige benen.
Misschien is er een verkoelende zalf of spray te koop? Heb wel eens menthol gel gebruikt. Maar dat werkte ook niet helaas.
We hebben het wel eens geprobeerd overdag, maar ook dan is het meestal beroerd communiceren met 'm. Een enkele keer is hij vol berouw en zegt hij dat het nóóit meer gebeurt (uhuh...) maar meestal vindt-ie ons een stel zeikerds die maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen :-(quote:Op zondag 21 september 2014 09:19 schreef DJMO het volgende:
dat is met recht een prutnacht te noemen JM! Heeft praten met de buurman op een ander tijdstip ('s ochtends bijvoorbeeld) ook geen zin?? Misschien dat je vanmiddag nog een paar uurtjes mee kan pakken aan slaap
quote:Op zondag 21 september 2014 10:49 schreef DJMO het volgende:
Ik ben onderweg om de kinderen op te halen. Nadat ik gisteren een houten kont had na de treinreis, heb ik nu m'n voedingskussen mee op sleeptouw genomen. Wat zal ik lekker zitten in de trein haha
echt vreselijk! kon t me niet zo erg herinneren van de vorige keer maar it was all over the place! orkest en koor waren nauwelijks bij elkaar te houden... laten we zeggen dat "magical moments" afgewisseld werden met totale chaosquote:Op zaterdag 20 september 2014 17:01 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ttt!
hooglandse kerk he? dat wordt spugen geblazen!![]()
ach he, concert met obstakels. Gelukkig kan zo'n publiek wel invullen wat er had moeten klinkenquote:Op zondag 21 september 2014 11:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
echt vreselijk! kon t me niet zo erg herinneren van de vorige keer maar it was all over the place! orkest en koor waren nauwelijks bij elkaar te houden... laten we zeggen dat "magical moments" afgewisseld werden met totale chaos
maarrr, 550 man in de zaal, dus bestuur blij, ik blij (t is toch nog een beetje mijn kindje die stichting), dirigent blij (want donderdag was wel echt heel goed) en na afloop fijn gekletst met de solisten (die ken ik al een paar jaar) en wat mensen die ik veel te weinig spreek
Verder nog niet bijgelezen dames, sorry, heb een kater zonder alcohol
toch een fijne avond dus.
Nee geen wieg, we gebruiken een ledikant als co sleeperquote:Op zondag 21 september 2014 11:37 schreef Heliotrope het volgende:
38 weken voor Spees! LT 31 weken!
En 37 voor Loj! Supermijlpaal!![]()
Wat een nare nacht JufMariska... hopelijk kun je toch nog met je buurman bespreken, kan me voorstellen dat het straks alleen maar vervelender is.
DaD snap dat je wegging, zou ik ook van schrikken!
Zoeklein beetje hormonsteren moet ook kunnen soms, je draagt er ook nog eens twee! Hopelijk vandaag een beetje rustig dagje?
Klumsy, wat vervelend van de misselijkheid...
Crumpette nare droom, je arme haar!
Wauw Skittles, goede vriendin, koffie brengen op zijn werk!goed bezig met het wassen! En heb je dan ook geen wieg?
Een stuk positiever wakker geworden vandaag, wat maakt dat verschil! En 32 weken.![]()
(wat een hoop uitroeptekens in mijn post...)
Vrienden hebben een 107 (zelfde als de Aygo dus) en daar past de Joolz in elk geval prima in.quote:Op zondag 21 september 2014 12:42 schreef Gevalletje het volgende:
Mooie wagen Crumpette!
Bedenk me plotseling dat ik eigenlijk geen idee heb of er veel wagens zijn die in m'n Aygo passen.. En dan graag zo dat vriend en beeb er ook allebei in kunnen. Nouja, ik heb nog even de tijd om dat uit te zoeken!
Thanks, weet ik er alvast 1 die moet passen!quote:Op zondag 21 september 2014 13:01 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Vrienden hebben een 107 (zelfde als de Aygo dus) en daar past de Joolz in elk geval prima in.
Thanks all, ik doe vandaag iets met bank, thee, Netflix en pyjamabroekEn Crump, geen shoots meer inderdaad, en vooralsnog op schema met nabewerken!
Heb je je plinten al afgestoft?quote:Op zondag 21 september 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
Meld![]()
Ben niet bijgelezen, sorry, veel bezig geweest enzulks
Welkom shopaholic!
Maar: mijn bevalbed is in huis, badje en kruiken zijn opgehaald, dus laat dat jong maar komme
wat ik heb gehoord is een slaapzakje voor als ze iets groter zijn. die van ons gaat eerst in een wiegje, en dan is een dekentje handiger (en ik vind slaapzakjes stomquote:Op zondag 21 september 2014 14:20 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even een vraagje.. Ik was me eens aan het inlezen over het hoe en wat mbt bedjes opmaken etc, en ik zag hier allemaal straks tot 1/3 van het matras opgemaakte bedjes.
Maar nu lees ik op verschillende plekken dat een slaapzakje eigenlijk handiger is ivm aftrappende dekentjes, en dat je alleen eventueel een lakentje eroverheen hoeft te doen als inbakening.
Zouden 2 winterslaapzakjes en een lakentje dan dus ook genoeg zijn?
En waarom kiezen jullie voor dekens/slaapzak?
Ik voel me een echte bijna-moeder-noob
daar krijg je nou kraamhulp voor...quote:Op zondag 21 september 2014 14:35 schreef Hilmo het volgende:
Ja over deken of slaapzak zat ik ook al te denken. Ik heb de bedjes (reiswieg en ledikant) nu opgemaakt met lakentje en dekentje en heb een ikea slaapzakje die vanaf 4,5 kg gebruikt mag worden dus al redelijk snel. Die van mij trappelt ook de hele dag, dus zal ook wel onrustig kunnen zijn in het 'echie'![]()
Ja medicijnen laten vernietigen wist ik. Zonde van de kosten, heeft me een vermogen gekost aan eigen risico. Het is nog jaren houdbaar, dus ik bewaar het wel, kan misschien nog eens iemand blij mee maken als die ook diezelfde medicijnen voorgeschreven krijgt.
Ik krijg 'baby verzorgingsstress'Mijn controle drang komt weer omhoog en ik ben nu telkens info aan het opzoeken over hoe pak je een baby op (dus niet onder de oksels, wist ik veel
), wat zijn honger- en slaapsignalen.
Moet maar even wat afleiding gaan zoeken en wat gaan doen want ik ga het toch vanzelf leren
En we hebben net pannenkoeken gegetenZal ik nu gaan bevallen
![]()
quote:Op zondag 21 september 2014 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
crosspostje uit t haaktopic:
Tadaa! Babydeken af! (Alleen nog draadjes wegwerken, elke dag doe ik 1 blokje of 2 (van 4 grannies + rand))
Voor de vorm ook even op t onopgemaakte bedje gelegd
Yup, deed ik ookquote:Op zondag 21 september 2014 15:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik was eigenlijk van plan gewoon de wallaboo voetenzak in de rieswieg/kinderwagenbak te gebruiken.kan toch ook?
Yup, wij hebben voor in de wagen zo'n fluffy Koeka-slaapzakachtige, winterbaby moet toch lekker warm op pad kunnenquote:Op zondag 21 september 2014 15:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik was eigenlijk van plan gewoon de wallaboo voetenzak in de rieswieg/kinderwagenbak te gebruiken.kan toch ook?
Dat ook iddquote:Op zondag 21 september 2014 15:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Jassen zijn voor baby's die alleen nog maar liggen ook niet handig en comfortabel. Dan is een warme 'zak' van bijv. Koeka of Wallaboo veel handiger!
laken/deken in het begin, wat later slaapzak.. Waarom omdat het me zo verteld is en het voelt wat prettiger voor mij op een of andere manier.quote:Op zondag 21 september 2014 14:20 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even een vraagje.. Ik was me eens aan het inlezen over het hoe en wat mbt bedjes opmaken etc, en ik zag hier allemaal strak tot 1/3 van het matras opgemaakte bedjes.
Maar nu lees ik op verschillende plekken dat een slaapzakje eigenlijk handiger is ivm aftrappende dekentjes, en dat je alleen eventueel een lakentje eroverheen hoeft te doen als inbakening.
Zouden 2 winterslaapzakjes en een lakentje dan dus ook genoeg zijn?
En waarom kiezen jullie voor dekens/slaapzak?
Ik voel me een echte bijna-moeder-noob
Tof! Foto?quote:Op zondag 21 september 2014 16:37 schreef Crumpette het volgende:
ik heb net de cottonball-lights opgehangen in de babykamer en ze zijn mooi! dan ga ik meteen van mnoh!!![]()
ja dat is dus precies wat ik nu hebquote:Op zondag 21 september 2014 16:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:
ik wil zo graag happylights.Maar goed, mijn verjaardag komt eraan dus wie weet
nou ik weet het niet hoor, bij voedingen in de nacht oid lijkt het me wel relaxt om lampjes te hebben die niet ál te veel licht geven. Daarbij staat het gewoon leuk bij de restquote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het leuke lampjes, maar ik zou ze in de woonkamer neerzetten. Op een babykamer ga je toch geen sfeerverlichting branden? Of zie ik iets over het hoofd?
ja als je zelf niet in die kamer gaat "zitten" zeg maar, en baby slaapt er voornamelijk, dan heeft het ook weinig zinquote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
ik zeg ook dat ik ze hartstikke leuk vindmaar ik zie mezelf geen sfeerverlichting branden daar
Maar ik heb ook geen ruimte om op de kamer te voeden, dat ga ik gewoon in mijn eigen bed doen denk ik. Dus dan gebruik je het ook niet.
ja, lolquote:Op zondag 21 september 2014 17:15 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja als je zelf niet in die kamer gaat "zitten" zeg maar, en baby slaapt er voornamelijk, dan heeft het ook weinig zin.
Heb verder byzonder weinig neiging om de kamer te decoreren voor ons, met dingen waar baby toch niks aan heeft. Wel grappig hoe we door woonwinkels liepen gisteren en an sich wel leuke dingen zien, maar de conclusie is dan toch altijd: Baby doesnt care
ja en het is ook niet alsof je in de loop der tijd niet genoeg kleurrijke zud verzamelt voor baby, die kamer kleedt zichzelf wel aan vrees ikquote:Op zondag 21 september 2014 17:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, lolmaar dat is soberso met babykamers
je kunt ze zelf samenstellenquote:Op zondag 21 september 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik ga de cottonbal lampkes wel onthouden, misschien vind ik ze wel matchend aan mijn bankstel
Bij welke winkel heb jij ze gekocht?quote:Op zondag 21 september 2014 17:20 schreef Crumpette het volgende:
[..]
je kunt ze zelf samenstellenen ze hebben ze ook in andere formaten /opstellingen. zit vast iets bij voor in je woonkamer !
de link die jij toen gaf! was te lui om verder te kijkenquote:Op zondag 21 september 2014 17:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij welke winkel heb jij ze gekocht?
whut?quote:Op zondag 21 september 2014 17:32 schreef Hilmo het volgende:
Oh oke, ik las op allemaal kraamsites en voorlichtingssites van oppakken door te rollen op een zij en dan bij armpje en kontje oppakken. Omdat je anders de baby zou laten schrikken ofzo. Maar dat valt dus wel wat mee. Hij gaat vast ook niet zo snel kapot heDat denk ik dan nog wel eens van oh jee, je mag het alleen zo doen, anders heeft hij meteen schade. Net als met neerleggen, las ik dat je eerst op de zij en dan op de rug rollen, want zo op de rug leggen, krijgen ze val neiging ofzo? Ik vind het zo ingewikkeld allemaal
rieleks Hilmo! Je maakt t jezelf echt enorm moeilijk zo! Nog genoeg tijd om te stressen als je kint er is man!quote:Op zondag 21 september 2014 17:32 schreef Hilmo het volgende:
Oh oke, ik las op allemaal kraamsites en voorlichtingssites van oppakken door te rollen op een zij en dan bij armpje en kontje oppakken. Omdat je anders de baby zou laten schrikken ofzo (nee overstrekken, lees ik op een site van een ziekenhuis en fysio). Maar dat valt dus wel wat mee. Hij gaat vast ook niet zo snel kapot heDat denk ik dan nog wel eens van oh jee, je mag het alleen zo doen, anders heeft hij meteen schade. Net als met neerleggen, las ik dat je eerst op de zij en dan op de rug rollen, want zo op de rug leggen, krijgen ze val neiging ofzo? Ik vind het zo ingewikkeld allemaal
En de draagdoek ging ook al wat moeilijk en nu ben ik chago, en dat ben ik de afgelopen dagen al wat vaker, dat ik niet goed raad met mezelf weet, dus vergeef me dames
draagdoektopic! volgens mij zijn er twee standaardknopen die altijd goed zijn bij een heel kleintje nog.quote:Op zondag 21 september 2014 17:40 schreef Hilmo het volgende:
Hahha dat is zo Kwak
Op zich, het knopen gaat me goed af, dat heb ik wel door. Maar dan denk ik, welke versie moet ik nou precies gebruiken om het goed te doen, ik wil alles altijd maar goed doen, aaah![]()
Komt vast wel goed allemaal.
Wij hebben een wereldbol-met-sfeerlampje erin als 'nachtlampje', idd ook voor voeden 's nachts of voor 's nachts even troosten/instoppen zonder als een spookmommy door het donker te sluipenquote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
ik zeg ook dat ik ze hartstikke leuk vindmaar ik zie mezelf geen sfeerverlichting branden daar
Maar ik heb ook geen ruimte om op de kamer te voeden, dat ga ik gewoon in mijn eigen bed doen denk ik. Dus dan gebruik je het ook niet.
wat leuk Crumpette!! echt tof met die kleurtjes ook!quote:Op zondag 21 september 2014 18:24 schreef Crumpette het volgende:
jaa t wordt nou al heel echt
half oktober komen beide mutti's op bezoek en dan komt ook de ledikant-deken (in dezelfde kleuren als de lichtjes+commode).
Nog iets van een klein kleedje op de vloer denk ik en nog een wat diepere plank boven de commode (of 2), en dan zijn we al een heel eind
mja, dit begrijp ik welquote:Op zondag 21 september 2014 18:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]
lijkt me een gevaarlijke bezigheid voor mannen, het uitlachen van lichaamsdelen
awwquote:Op zondag 21 september 2014 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mja, dit begrijp ik welze doen ook gewoon zeer
nee. Valt mee he? Ik was in de winkel in Antwerpen. En ze zijn zoooo leukquote:Op zondag 21 september 2014 17:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja dat is dus precies wat ik nu hebmaar ze zijn niet zo duur hoor!
beter dan dat felle licht. Ik neem ook sfeerlicht bij t bedje. Maar ze krijgt dan ook geen eigen kamer.quote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het leuke lampjes, maar ik zou ze in de woonkamer neerzetten. Op een babykamer ga je toch geen sfeerverlichting branden? Of zie ik iets over het hoofd?
Geen bouwlampen dus?quote:Op zondag 21 september 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zet er ook écht niet midden in de nacht 100 watt op![]()
ik ben misschien wat lomp, maar ik ben geen aap
Niet? ik dacht, zowel jij als henka lekker wakkerquote:Op zondag 21 september 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
die knientjes!quote:Op zondag 21 september 2014 20:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Geen bouwlampen dus?
Ik wil nog cotton balls. Nu hebben we dit konijntje (de linker kleine). Er is ook een egel van (niet dat roze dat is een varken) en een groter konijn. Eigenlijk wil ik ze alle drie
[ link | afbeelding ]
Sissy boy homeland, 8 euro!quote:Op zondag 21 september 2014 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
Twist, heb je intake? Dan gaat ze vragen naar medische achtergrond van zowel jou als de vader en eventuele erfelijkheid.
Kwak, die lampjes
ohhhh arme SQ!quote:Op zondag 21 september 2014 20:30 schreef Stormqueen het volgende:
Voeten en cankles:
[ afbeelding ]
Auw.
quote:Op zondag 21 september 2014 20:32 schreef Stormqueen het volgende:
Nu snappen jullie dat blei ze uitlachte?
nee dat blijft onvergeeflijk natuurlijkquote:Op zondag 21 september 2014 20:32 schreef Stormqueen het volgende:
Nu snappen jullie dat blei ze uitlachte?
HOE mis je dat?quote:Op zondag 21 september 2014 20:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee dat blijft onvergeeflijk natuurlijk![]()
Ik had gister van die dikke voetjes maar mijn vriend ziet het dan niet eens. ook niet als ik het aanwijs.
Geen tl?quote:Op zondag 21 september 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
Doe ik zekerquote:Op zondag 21 september 2014 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
ZoëWel in de gaten houden hoor en bij twijfel aan de bel trekken. Voor nu lekker met een warme kruik je bed in duiken ofzo?
Wat is je go-to neusspray dan? Je weet dat je Otrivin neusspray wel gewoon mag gebruiken? (Volgens mij zijn daar veel misverstanden over.) In de gebruiksaanwijzing staat iig:quote:Op maandag 22 september 2014 06:52 schreef krijgerrtje het volgende:
Ja, pizza is hier ook geen goed idee meer![]()
Zat ik gisteren nog te denken dat ik sinds ik zwanger ben eigenlijk maar 1 x ziek ben geweest, wordt ik nu weer wakker met keelpijnVerkouden en zeker een verstopte neus is echt een hel zonder mijn go-to neusspray, dus heeeeeeel hard duimen dat ik niet verkouden word!
Zoveel was heb ik niet eensquote:Op maandag 22 september 2014 09:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb de babywas "gewoon" gescheiden op echt wit, crème en wit met plaatjes, licht gekleurd en donker gekleurd. Helemaal goed gegaan.
Normaal doe ik alleen wit/niet wit (soms licht en donker ook apart als er veel was is). Heb nog nooit colour catchers gebruikt ofzo, en nog geen doorlopende kleuren gehad
Ik gebruik vaak het korte/snelle/kleine wasprogramma. Klein wasje is dan in een half uur klaar. Zeker voor de babywas ideaal. Straks als er poep in zit moet heT langer waarschijnlijkquote:Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zoveel was heb ik niet eens. Dan moet ik halve wassen gaan draaien haha.
Stokstaart, dat doe ik ook hoor, muv wit en heel donker. Maar dan met dat doekje. Als ik zie hoe verkleurd die er soms uit komt! Maar is meer mijn veiligheidsnet
.
Safety first.
Wij hadden een aparte reiswieg geleend ( met riempjes etc) zodat baby liggend vervoerd kon worden in de auto. Gingen toen met 4 wk oude baby naar een bruiloft in t buitenland en een hele dag zitten in de maxicosi leek me niets voor zo' n mini. Beviel goed, maar was wel echt iets anders dan de kinderwagenbakquote:Op zondag 21 september 2014 15:34 schreef Skittles het volgende:
Oh, ik wist niet dat het synoniemen warenToen ik op google zocht naar reiswieg zag ik van die bakken met handvatten, wat onze kinderwagenbak dus niet heeft.
Nou ja.. Don't want to rain on your parade.. Maar vervangen van een kraan hoort officieel onder klein onderhoud, dus dan hoeft de woningbouw het niet eens te repareren.quote:Op maandag 22 september 2014 10:17 schreef DJMO het volgende:
* DJMO boos is op de woningbouw
waarschijnlijk is mijn thermostaatkraan in de douche niet goed meer, en ze willen wel een monteur sturen maar dan wordt hij vervangen door een gewone mengkraan en dat wil ik niet. Ik heb voor dit huis getekend mét thermostaatkraan dus wil ik ook een thermostaatkraan terug als hij vervangen moet worden, zonder dat ik daar voor moet bijbetalenze gaat het nu uitzoeken en dan belt ze me terug
hier overigens altijd het lange programma, (tenzij ik iets dringend nodig heb dat in de was zit, maar dat is maar zelden) want het is goedkoper dan die snelle wasjes
ik heb een speciaal onderhoudscontract, kost me vijf euro extra per maand, dus daar valt dit ook onder.quote:Op maandag 22 september 2014 10:30 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou ja.. Don't want to rain on your parade.. Maar vervangen van een kraan hoort officieel onder klein onderhoud, dus dan hoeft de woningbouw het niet eens te repareren.
Tenzij dit uiteraard expliciet in het contract is genoemd. Ook het feit dat je een badkamer met thermostaatkraan huurt zou dan vermeld moeten staan, want een mengkraan voor een thermostaatkraan heeft wel dezelfde vervangende deugdelijke functie..,
http://www.reclamefolder.nl/quote:Op maandag 22 september 2014 11:26 schreef Risu het volgende:
Gvd, schoonmoeder heeft weer oud papier meegenomen. Inclusief de reclamefolders die ik nog even wilde doorlezen. Die lagen niet eens bij oud papier.
Allemaal in het kader van 'dan ligt het niet meer in de weg' ofzo... Die bak staaat er toch wel..
En als ik dan toch bezig ben, de pannen stonden ook achterstevoren. (Wat een klacht ook)
Enige wat ik nu lastig vind is stofzuigen en bedden veschonen, de rest kan en wil ik zelf doen. Toch maar even melden, want anders stopt het natuurlijk niet. (Ik ben heel erg van het zelf doen)
Naja, /rant ik ben er weer vandoor.
spees!!!quote:Op maandag 22 september 2014 11:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi Mienen Dobbelsteenmet jullie waspraat.
Gelukkig zijn de oefenweeën afgenomen, Zoë! Kan me voorstellen dat het bij deze termijn niet echt een fijn idee geeft.
Ben net terug van de vk, strippoging staat ingepland. Spannend en t komt wel echt heel dichtbij zo.
V heeft ook altijd in dezelfde positie gelegen. Hoofd naar beneden en rug rechts. Was zn voorkeurshouding.quote:Op maandag 22 september 2014 11:56 schreef Crumpette het volgende:
voor de slechte nachten en de laatste loodjes
Zoe gelukkig is het wat rustiger in je buik!
Spees!spannend!
Ik vraag me vanochtend ineens af he... volgens mij ligt mijn zoon al bijna een maand in dezelfde positie.. schopt me altijd op dezelfde plekken en ik voel hem altijd op dezelfde plekken "uitsteken". Mijn buik helt ook een beetje over naar rechts en soms lijkt mijn navel zelfs van het midden af te wijken... kan dat kwaad? Is dat wel normaal? Moet hij niet een keertje draaien ofzo?is dit iets om de VK te vragen? Ik voel hem verder heel veel dus ik heb niet het idee dat het niet goed gaat met hem ofzo, maar toch. Ik zag gisteren mezelf al met een rare vorm buik lopen over een paar weken omdat hij maar 1 kant op groeit ofzo..
ja die van mij ligt precies zo. schoppen aan de voorkant en handjes rommelen wat links onderin. Met plagen krijg ik hem ook niet in een andere houding eigenlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 12:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
V heeft ook altijd in dezelfde positie gelegen. Hoofd naar beneden en rug rechts. Was zn voorkeurshouding.
Als je hem een beetje plaagt of je hand aan de andere kant legt, verplaatst hij dan wel gewoon? (Om vervolgens weer terug te gaan)
Klinkt mij als geen alarm in de oren, maar het de vk vragen geeft natuurlijk wel een deskundig antwoordt.
In mn navel drukken is hier altijd garantie op boze geirriteerde babyquote:Op maandag 22 september 2014 12:03 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja die van mij ligt precies zo. schoppen aan de voorkant en handjes rommelen wat links onderin. Met plagen krijg ik hem ook niet in een andere houding eigenlijk.
ik zit hem meteen nu te plagen om te checken natuurlijk![]()
in mijn navel drukken is hier garantie op boze crumpettequote:Op maandag 22 september 2014 12:08 schreef AwayTL het volgende:
[..]
In mn navel drukken is hier altijd garantie op boze geirriteerde baby.
quote:Op maandag 22 september 2014 12:09 schreef Loj het volgende:
Ben verder niet bijgelezen, maar gewoon omdat het kan:
Meld
Ik voel m'n kind ook nooit draaienquote:Op maandag 22 september 2014 12:08 schreef Crumpette het volgende:
ja nouja ik dacht ik vraag maar, hoor hier altijd van die dingen van "mijn baby is gedraaid, auw" enzo. wel fijn dat het herkenbaar is
quote:Op maandag 22 september 2014 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, jij ook beterschap!
Spees al aan de strippoging, omgwtfbbqsaus!
Crumpette, dat kan echt geen kwaad! Mijnes ligt ook al vanaf week 29 met kop naar beneden en rug links!
Loj over de 37 weken![]()
Soesa, sssst, ik ben daar helemaal nog niet aan toe
Zo, eens kijken of een bak kwark de boel wat kalmeert hier.
Hmmm.quote:Op zondag 21 september 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
Maar: mijn bevalbed is in huis, badje en kruiken zijn opgehaald, dus laat dat jong maar komme
Dat zou genetisch wel in de lijn der verwachting liggenquote:Op maandag 22 september 2014 12:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Straks heeft ze het meegekregen en denkt ze dat ze je een plezier doet door nu al te komen!
Misschien es aan de VK voorleggen hierquote:Laat al die echo's toch zitten!
12-09-2014 | AD/Algemeen Dagblad
`Kom bij ons in de praktijk, u krijgt met 8 weken al een echo.' Zo halen nogal wat verlospraktijken zwangeren binnen, tot grote ergernis van verloskundige en echoscopiste Annegot Schröder. ,,De echo is geen lokkertje.'' ELLEN VAN GAALEN en
LAURA SCHALKWIJK
`Ouders willen ter geruststelling vaak meerdere echo's'
AMSTERDAM | Ja, daar is een foetus te zien. Het hartje klopt! De aanstaande ouders stralen van geluk bij de 7-weken echo.
De teleurstelling is echter groot als het stel na een paar weken terugkeert voor de 11-weken echo. Het hartje klopt niet meer, het mini-mensje beweegt niet. Het geluk van de afgelopen weken is in één klap verdwenen. De baby is overleden. Onnodig verdriet, vindt de Amsterdamse echoscopiste Annegot Schröder: ,,Dit gebeurt zo vaak. Daarom zegt een echo met 7 weken nog niet veel.''
Toch ziet ze hoe steeds meer praktijken zwangeren binnen lokken met zo'n snelle echo.
Schröder ergert zich mateloos aan het gemak waarmee sommige praktijken en gynaecologen het echo-apparaat op de buik van een zwangere zetten. Ze kent talloze voorbeelden van ouders die volledig in de stress schoten door verkeerde diagnoses. Een kindje leek te groot, dus werd uit voorzorg een inleiding gedaan. Maar bij de geboorte woog de baby een nette 7 pond. ,,Een echo is geen heilig middel,'' weet Schröder. ,,Vaak zijn meerdere echo's nodig om zeker te weten dat wat we denken te zien daadwerkelijk klopt.''
In Nederland zijn alleen de termijnecho rond de 10 weken en de medische echo rond 19 weken standaard. Toch ondergaan zwangeren steeds meer echo's. Wanneer verloskundigen die declareren als `medisch' krijgen ze 35,02 euro per stuk op hun rekening.
Bloedverlies
Dat praktijken hier goed geld mee verdienen, merken ook de zorgverzekeraars. Met 8 weken kijken verloskundigen even of er echt een baby'tje is te zien. Op de factuur staat `medische echo wegens bloedverlies'. Bij een zwangerschapsduur van 30 en 34 weken volgen groeiecho's. Die zijn eigenlijk alleen nodig als er twijfel is over de groei van het kindje, maar steeds meer verloskundigen bieden ze standaard aan. Tot slot krijgen zwangeren bij 36 weken nog een liggingsecho om te zien of de baby met het hoofd naar beneden ligt.
Zorgverzekeraars hebben de jacht op de overbodige echo's geopend. Hun medisch adviseurs onderzoeken praktijken die bovengemiddeld echoën. Als daar geen goede verklaring voor komt, ondervragen ze verzekerden of er inderdaad een medische noodzaak was.
Achmea heeft inmiddels de eerste 12.000 euro teruggevorderd voor medische echo's die lang niet in alle gevallen nodig waren. ,,Een deel komt door de klant zelf. Die wil vaak meerdere echo's om steeds opnieuw gerustgesteld te worden over de gezondheid van de baby,'' constateert woordvoerder Femke Theunissen. Maar voor het andere deel is de verloskundige zelf verantwoordelijk. ,,Die echoot soms uit concurrentieoverwegingen, maar ook omdat het apparaat er toch staat. Een echo is snel gemaakt en kan worden gedeclareerd.''
Fraude willen de zorgverzekeraars dit niet per se noemen. Het is soms lastig te bepalen of een echo medisch noodzakelijk was. Zeker met het oog op de babysterfte denken de zorgverzekeraars dat verloskundigen vaker het zekere voor het onzekere nemen. ,,Ze willen elke vorm van twijfel of risico wegnemen,'' verklaart Michael Verheul, woordvoerder van Menzis.
Straling
De Belgische Gezondheidsraad pleitte eerder dit jaar juist voor minder echo's. Het is nog steeds niet duidelijk of de straling schadelijk kan zijn voor baby's. Dat beseft echoscopiste Schröder maar al te goed. Geluidsgolven zoals die uit een echo-apparaat komen, kunnen in snel delend weefsel opwarming veroorzaken, is in het laboratorium geconstateerd. ,,Natuurlijk zitten er in de buik allerlei lagen voor en zal de straling minder groot zijn. Maar we weten niet zeker wat het effect op het kindje is.''
Ook zij krijgt regelmatig vragen van aanstaande ouders om een echo. Als het niet nodig is, legt ze dat uit. ,,Vaak begrijpen de mensen dat heel goed,'' merkt Schröder. Willen de zwangeren tóch een echo, dan moeten ze zelf betalen.
Overigens wil dat niet zeggen dat Schröder faliekant tegen de echo is. ,,Ik ben zelf echoscopiste.'' Ze vindt het vooral belangrijk dat het instrument goed wordt gebruikt. ,,Een 8-weken echo heeft echt geen zin. Je kunt prima een kloppend hartje zien, maar een dag later kan het kindje niet meer leven.''
Ik heb verder zelf geen onderzoek meer gedaan naar dit onderzoek overigensquote:[...]Een Nederlandse verloskundige deed er onderzoek naar. Zij kwam tot de conclusie dat alleen het strippen van de vliezen een zetje aan de bevalling kan geven. -strippen maakt sowieso uw baarmoedermond rijper;
-na strippen is de kans groter dat uw bevalling spontaan op gang komt;
-vooral de eerste keer strippen is succesvol;
-op de rest van de bevalling heeft strippen geen invloed;
-strippen op zich geeft geen risico's; u kunt echter wel wat bloedverlies en pijnlijke harde buiken krijgen;
-ook als u voor het eerst gaat bevallen, heeft strippen effect.
na strippen volgens mij wel ja, want als je nog niet "klaar" bent doet dat niks.quote:Op maandag 22 september 2014 13:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik las gisteren een rapport waarin stond dat het verloop van een bevalling na strippen hetzelfde is als wanneer het vanzelf zou zijn begonnen. Ik zal ff zoeken waar ik dat als!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |